Αποτελέσματα live αναζήτησης

Τα προβλήματα στο taxis κατά την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

14 Ιούνιου 2016 Σχόλια
  • Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 4 λεπτά
New Page 1

Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς
Πτυχιούχος Οικον. Παν/μίου Πειραιά
Λογιστής - φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του TAXHEAVEN



Κάθε χρόνο κατά την διάρκεια υποβολής των φορολογικών δηλώσεων αντιμετωπίζουμε σχεδόν τα ίδια προβλήματα και ουσιαστικά, όντες «όμηροι» του συστήματος που συχνά παραπαίει ή δεν λειτουργεί διόλου, τσαλακώνουμε καθημερινά την ψυχική και τη σωματική μας υγεία μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή. Αυτές τις μέρες έχουμε γίνει μάρτυρες των πρώτων προβλημάτων και δυσλειτουργιών. Ως πότε όμως θα συνεχίζεται αυτή η κατάσταση; Μήπως επιτέλους πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα και να μην διαιωνίζεται αυτό το νοσηρό φαινόμενο;

Προσπάθησα να καταγράψω μερικές σκέψεις σχετικά με όσα πρέπει να γίνουν προκειμένου να μην επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο οι ίδιες τραγελαφικές καταστάσεις. Να τονίσω ότι αυτές οι σκέψεις ήρθαν αβίαστα στο μυαλό μου και ενδεχομένως να είναι ελλιπείς, να κινούνται σε λάθος δρόμο ή απλά να είναι ανεδαφικές. Το ζητούμενο είναι να βρεθούν λύσεις. Ευελπιστώ να προσθέσετε κι εσείς τις δικές σας και έτσι να καταλήξουμε σε ένα κείμενο που θα απηχεί τις απόψεις της συντριπτικής πλειονότητας του κλάδου.

Η νομοθέτηση των όποιων αλλαγών που αφορούν στη φορολογία εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων να ολοκληρώνονται μέχρι τον μήνα Σεπτέμβριο του έτους που προηγείται της υποβολής των δηλώσεων. Για παράδειγμα, το όποιο νομοθετικό έργο αφορά σε αλλαγές που επηρεάζουν το φορολογικό έτος 2016 —για τις δηλώσεις που θα υποβληθούν μέσα στο 2017— να ολοκληρώνεται μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016.

Οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι των ανωτέρω αλλαγών, καθώς και οι υπόλοιπες διευκρινίσεις σχετικά με την υποβολή και την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων να κοινοποιούνται το αργότερο μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου του έτους που προηγείται της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, να είναι σαφείς και να μην δημιουργούν παρερμηνείες.

Να δίνονται άμεσα —υπηρεσιακώς— όλες οι απαραίτητες διευκρινίσεις προς τη Γ.Γ.Π.Σ. και τη Δ.ΗΛΕ.Δ. προκειμένου από τον Νοέμβριο να γίνονται όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες για την ορθή λειτουργία της εφαρμογής και να γίνονται εξονυχιστικοί έλεγχοι σε όλα τα ηλεκτρονικά έντυπα για εξεύρεση προβλημάτων ή δυσλειτουργιών.Έτσι θα υπάρχει αρκετός χρόνος προετοιμασίας για τις αρμόδιες υπηρεσίες.


Κατά τη διάρκεια των ελέγχων για την ορθή λειτουργία της εφαρμογής να δίνονται πρόσκαιροι (demo) κωδικοί πρόσβασης στις εταιρείες λογισμικού προκειμένου να προετοιμάσουν τα μηχανογραφικά τους συστήματα και να κάνουν τεστ στην εφαρμογή, καθώς επίσης και στην Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και το Ο.Ε.Ε. έτσι ώστε να γίνουν από την πλευρά των συναδέλφων οι όποιες παρατηρήσεις, προτάσεις ή βελτιώσεις.

► Να υπάρχει μονίμως ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ της Γ.Γ.Δ.Ε. και των συνδικαλιστικών μας οργάνων έτσι να μεταφέρονται προβληματισμοί ή παρατηρήσεις όλων των συναδέλφων και να προλαμβάνονται τυχόν νομοθετικές αστοχίες ή παραλείψεις.

Οι οδηγίες για την υποβολή των αρχείων βεβαιώσεων (αποδοχών, συντάξεων, τόκων, κ.λπ.) να είναι σαφείς και να δίνονται το αργότερο μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου.

Η υποβολή των ανωτέρω αρχείων βεβαιώσεων από όλους ανεξαιρέτως τους φορείς (Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) να ολοκληρώνεται στις 15.2 του επόμενου έτους από αυτό που αφορούν. Σε περιπτώσεις που κάποιος φορέας ανεβάσει εν μέσω υποβολής των δηλώσεων νέα αρχεία που τροποποιούν τα αρχικά υποβληθέντα, τότε να υπάρχει ενημέρωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την Γ.Γ.Δ.Ε. σε όσους φορολογούμενους είχαν υποβάλει τη δήλωσή τους με τα αρχικά στοιχεία και φυσικά, σε όποιες τροποποιητικές δηλώσεις υποβληθούν εκπρόθεσμα λόγω αυτού του γεγονότος να μην επιβάλλονται τα πρόστιμα του Κ.Φ.Δ., αφού ο υπαίτιος της αναστάτωσης ήταν ο εκάστοτε φορέας.

Να κοινοποιείται το βιβλιαράκι οδηγιών, καθώς και ο τύπος και το περιεχόμενο όλων των φορολογικών εντύπων αρκετό χρονικό διάστημα πριν την έναρξη υποβολής των φορολογικών δηλώσεων και όχι την τελευταία στιγμή.

Το ηλεκτρονικό εγχειρίδιο που εκδίδεται από την Γ.Γ.Δ.Ε. σε συνεργασία με τη Δ.ΗΛΕ.Δ —έχει καθιερωθεί τα δύο τελευταία χρόνια— να κοινοποιείται πριν την έναρξη υποβολής των δηλώσεων έτσι ώστε όλοι οι φορολογούμενοι και οι λογιστές να γνωρίζουν επακριβώς τις όποιες νέες λειτουργίες, τις αλλαγές που υπάρχουν στη συμπλήρωση κάποιων κωδικών, καθώς και οτιδήποτε νεότερο υπάρχει. Έτσι θα υπάρχει σαφής ενημέρωση και δεν θα βρισκόμαστε μπροστά σε διάφορες εκπλήξεις κατά το χρόνο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Η εφαρμογή να ανοίγει επίσημα στις 20.2 και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής να ορίζεται η 30.6.

Σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή δυσλειτουργία κατά την περίοδο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων να υπάρχει άμεση και επίσημη ενημέρωση από το υπ. Οικονομικών ώστε να γνωρίζουν όλοι τα ζητήματα που ανακύπτουν και να μην ταλαιπωρούνται άσκοπα μπροστά στους υπολογιστές ή να αποφεύγονται λανθασμένες υποβολές.

Να καταγράφονται τα προβλήματα που αναφέρονται στο τηλεφωνικό κέντρο της Γ.Γ.Π.Σ. και να αναρτώνται σε ειδική σελίδα —είναι επώνυμες οι συνομιλίες που πραγματοποιούνται αφού καταχωρείται ο Α.Φ.Μ. — προκειμένου να έχουν όλοι μια σαφή εικόνα της υφιστάμενης κατάστασης και να υπάρχει διαφάνεια. Βάσει αυτών των επίσημων και καταγεγραμμένων προβλημάτων να δίνεται από τον Υπουργό αντίστοιχη παράταση στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής. 

Να τηρείται το ανωτέρω χρονοδιάγραμμα από όλους τους συναρμόδιους φορείς, το υπ. Οικ., και όσους υποβάλουν δηλώσεις και να επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις σε όσους το τηρούν πλημμελώς. Όμως να μην μένουν στο απυρόβλητο οι φορείς του Δημοσίου και επιτέλους να έχουν κι αυτοί κυρώσεις για τις όποιες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του χρονοδιαγράμματος.

Αυτές είναι μερικές σκέψεις που ήρθαν στο μυαλό μου, μια ακόμη μέρα που όλοι ταλαιπωρούμαστε μέσα στο σύστημα του taxis. Θεωρώ πως οι συνάδελφοι θα έχουν κι άλλες προτάσεις ή σκέψεις πάνω στο φλέγον αυτό ζήτημα και καλό θα ήταν να τις καταγράψουν.


Καλή δύναμη.  



Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης