Κωνσταντίνος Δημ. Γραβιάς
Πτυχιούχος Οικον. Παν/μίου Πειραιά
Λογιστής - φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του TAXHEAVEN
Προ ολίγου θέλησα να υποβάλω το Ε3 ενός νομικού προσώπου με απλογραφικά βιβλία. Ακολούθησα τις οδηγίες της Διοίκησης σχετικά με τη συμπλήρωση των εντύπων Ε3 και Ν.
Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τη συμπλήρωση του εντύπου Ε3, στηρίχτηκα στην εγκύκλιο ΠΟΛ.1042/16.3.2016 η οποία —σχετικά με τη συμπλήρωση του πίνακα Ζ— αναφέρει τα ακόλουθα:
Σχετικά με την υποβολή του εντύπου Ν και συγκεκριμένα στην εγκύκλιο ΠΟΛ.1070/6.6.2016 αναφέρονται τα εξής:
Επισημαίνεται, ότι για τα νομικά πρόσωπα με απλογραφικά βιβλία δεν θα γίνεται η αναμόρφωση των φορολογητέων κερδών στον πίνακα Ζ' του εντύπου Ε3 και συνεπώς δεν θα συμπληρώνονται οι αντίστοιχοι κωδικοί του πίνακα αυτού. Τα παραπάνω νομικά πρόσωπα μετά τη συμπλήρωση των κωδικών 551, 555, 559 και 563 του υποπίνακα ζ' του εντύπου Ε3, μεταφέρουν το αποτέλεσμα για τυχόν φορολογική αναμόρφωση (π.χ. δαπάνες μη εκπιπτόμενες, απαλλασσόμενα μερίσματα, αφορολόγητα αποθεματικά αναπτυξιακών νόμων, κ.λπ.) και φορολόγηση στο έντυπο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων.
Ακολουθώντας όμως τις ανωτέρω οδηγίες και ειδικότερα κατά την υποβολή του
εντύπου Ε3 στο σύστημα του taxis, εμφανίζεται
μήνυμα λάθους ότι υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ των κωδικών 2100 της φορολογικής
αναμόρφωσης και των κωδ. 567 και 196. Για να υποβληθεί το έντυπο Ε3 με επιτυχία πρέπει να παρακάμψεις τη διαδικασία που προβλέπουν οι ανωτέρω εγκύκλιοι και να αναγράψεις τα σχετικά ποσά στον πίνακα ζ. Μόνο τότε θα υποβληθεί το έντυπο Ε3! Δηλαδή πρέπει να πάμε κόντρα σε όλα αυτά που μας αναφέρουν οι άνθρωποι του υπ. Οικ. έτσι ώστε να μην σπάσουν τα νεύρα μας από τη συνεχόμενη εμφάνιση των μηνυμάτων λάθους...
Το ίδιο με μένα έπαθαν και άλλοι συνάδελφοι με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί αναστάτωση και εκνευρισμός.
Να θυμίσω στο σημείο αυτό ότι, πέρυσι είχαμε τα ίδια προβλήματα (διαφορετική αντιμετώπιση διαβάσαμε στην ΠΟΛ.1112/2.6.2015), αλλά δεν προχωρούσε η υποβολή του εντύπου Ε3 και τελικά το πρόβλημα "διορθώθηκε" με ειδική αναφορά στις συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις του περσινού εντύπου Ν (σ.σ. δείτε και τη σχετική επιστολή της Ε.Φ.Ε.Ε.Α. στις 19.6.2015).
Ερωτώ στο σημείο αυτό:
► Πώς θα υποβάλω τη δήλωση Ε3; Με βάση τις εγκυκλίους ή κατά το δοκούν;
► Γιατί πρέπει να μπαίνω σε όλη αυτή την ατέρμονη διαδικασία κάθε φορά που προσπαθώ να στείλω ένα ηλεκτρονικό έντυπο στο taxis;
► Γιατί δεν βγαίνει μια επίσημη ανακοίνωση από την αρμόδια υπηρεσία έτσι ώστε να γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε;
► Τελικά ποιος θα μας αποζημιώσει για τις χαμένες εργατοώρες;
Επίσης, σήμερα παρατηρήθηκε έντονα το φαινόμενο της "απώλειας σύνδεσης" κατά την προσπάθεια υποβολής ή αποθήκευσης εντύπων και δηλώσεων στο taxis.
Δεν είναι δυνατόν να υποβληθούν ορθά οι δηλώσεις Νομικών Προσώπων κάτω από τέτοιες συνθήκες. Ας αναλογιστούν τις ευθύνες τους όσοι ασχολούνται με το συγκεκριμένο ζήτημα και ας πράξουν τα δέοντα έτσι ώστε να κάνουμε κι εμείς τη δουλειά μας απρόσκοπτα. Ερασιτεχνισμοί δεν χωρούν εν μέσω υποβολής φορολογικών δηλώσεων.