Νέοι όροι για την απασχόληση τεχνικών ασφαλείας στα πλοία
9 Αύγουστου 2007
Σχόλια
- Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτά
- Αυστηρότερο γίνεται από τον ερχόμενο Οκτώβριο το καθεστώς απασχόλησης των τεχνικών ασφαλείας στα πλοία στα οποία εκτελούνται εργασίες επισκευών.
Νέοι όροι για την απασχόληση τεχνικών ασφαλείας στα πλοία
Αυστηρότερο γίνεται από τον ερχόμενο Οκτώβριο το καθεστώς απασχόλησης των τεχνικών ασφαλείας στα πλοία στα οποία εκτελούνται εργασίες επισκευών.
Κοινή απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη και του υφυπουργού Απασχόλησης Γερ. Γιακουμάτου που υπεγράφη στα τέλη Ιουλίου (μετά το τελευταίο εργατικό ατύχημα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη με τους δύο νεκρούς) και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως (ΦΕΚ 1369/2.8.07) δίδει περιθώριο 3 μηνών στις επιχειρήσεις του κλάδου προκειμένου να προσαρμόσουν το καθεστώς εργασίας των τεχνικών ασφαλείας στα νέα δεδομένα τα οποία προβλέπουν:
Την κατάταξη των πλοίων σε 3 κατηγορίες επικινδυνότητας (υψηλής, μεσαίας και χαμηλής). Στην υψηλή κατηγορία επικινδυνότητας υπάγονται τα πετρελαιοφόρα και τα υγραεριοφόρα άνω των 1.600 κόρων καθώς και πλοία στα οποία απασχολούνται πάνω από 150 εργαζόμενοι. Στη μεσαία τα πετρελαιοφόρα και υγραεριοφόρα από 200 έως 1.600 κόρους και τα πλοία στα οποία εργάζονται από 50 έως 150 εργαζόμενοι ενώ στη χαμηλή κατηγορία υπάγονται όλα τα άλλα πλοία.
Ταυτόχρονα
Την ταυτόχρονη παροχή υπηρεσιών από τον ίδιο τεχνικό ασφαλείας σε 1-5 πλοία (ανάλογα με την επικινδυνότητα) που βρίσκονται στο ίδιο ναυπηγείο.
Ελάχιστο χρόνο ημερήσιας εργασίας του τεχνικού ασφαλείας 1 ώρα για κάθε πλοίο χαμηλής επικινδυνότητας, 2 ώρες για κάθε πλοίο μεσαίας επικινδυνότητας και 5 ώρες για κάθε πλοίο της υψηλής κατηγορίας επικινδυνότητας.
Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να γνωστοποιούν στο Σώμα Επιθεωρήσεων Εργασίας την ανάληψη καθηκόντων του τεχνικού ασφαλείας και θα ελέγχονται τόσο από το ΣΕΠΕ όσο και από τα όργανα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Ακολουθήστε το taxheaven.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα οικονομικά νέα