Το σχόλιο της Δευτέρας

Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven
Καλημέρα.
Η εβδομάδα που πέρασε ήταν για πολλοστή φορά, μία ακόμη εβδομάδα με αρκετά μεγάλο φορολογικό ενδιαφέρον. Δυσκολεύτηκα είναι αλήθεια να συγκεντρώσω τα σημαντικότερα θέματα της εβδομάδας έτσι ώστε το σημερινό σχόλιο να μην ξεπεράσει σε σελίδες της οδηγία της ΕΛΤΕ για τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα. Το αν τα κατάφερα ή όχι θα το δείτε στην συνέχεια...
"Ψηλά" στη λίστα του σημερινού σχολίου -μεταφορικά και κυριολεκτικά- βρίσκεται η ιστορία της αποπομπής της -πρώην πλέον- γενικής γραμματέως κας Αικατερίνης Σαββαίδου. Και πως να μην βρίσκεται άλλωστε αφού μετά τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, η γενική Γραμματέας και οι αποφάσεις της, είναι αυτές που επηρεάζουν (για να μην πω καθορίζουν) πολλά από τα θέματα που μας αφορούν.
Η αρχή του τέλους για την πρώην Γενική Γραμματέα έγινε την περασμένη Τετάρτη μετά και την ανακοίνωσή της με την οποία έδινε εξηγήσεις ως προς τα γεγονότα, αλλά και λεπτομέρειες σχετικά με τις κατηγορίες τις οποίες τις προσάπτει η κυβέρνηση. Την Πέμπτη ακολούθησε η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου για την αποπομπή της, η οποία έγινε πράξη με την Π.Υ.Σ. 26 της 22/10/2015 (Λήξη της θητείας του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.). Η απόφαση δημοσιεύθηκε την Παρασκευή στο Φ.Ε.Κ., ενώ την ίδια ημέρα με την ΥΠ.ΟΙΚ.0003412 ΕΞ 2015/22.10.2015 Ορισμός Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων. απόφαση ορίστηκε και ο προσωρινός Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Κος Μπάκας Ιωάννης. Η πρώην Γ.Γ.Δ.Ε. γνωρίζοντας τι θα ακολουθήσει μετά την απόφαση του υπουργικού συμβουλίου εξέδωσε νέα ανακοίνωση, στην οποία άφηνε αιχμές κατά της κυβέρνησης, ενώ φαίνεται καθαρά η διάθεσή της να προχωρήσει και σε περαιτέρω ενέργειες «για την προστασία της τιμής και της αξιοπρέπειάς της», όπως η ίδια σχετικά αναφέρει.
Στην ουσία της υπόθεσης δεν μπορώ να υπεισέλθω καθότι τις λεπτομέρειες δεν μπορώ να τις γνωρίζω. Ωστόσο, αυτό που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι μέσα σε λιγότερο από 3 χρόνια έχουμε δοκιμάσει 2 διαφορετικούς ανθρώπους στην -5ετή θυμίζω- θέση του επικεφαλής της "ανεξάρτητης" Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Ο τρόπος με τον οποίο έληξε πρόωρα η θητεία και των δύο, υπονομεύει τη θέση, ενώ ταυτόχρονα απομακρύνει ικανά άτομα που ίσως να είχαν τη διάθεση να αναλάβουν τα ηνία της Γ.Γ.Δ.Ε. Για μια ακόμη φορά δείχνουμε σε αυτή την χώρα ότι δεν είμαστε και πολύ διατεθειμένοι να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει.

← ●●●● § ●●●● →
Μ.Υ.Φ.
Τα νεώτερα σχετικά με την υποβολή των ΜΥΦ 4 ημέρες
πριν την λήξη της προθεσμίας για την υποβολή του 2014, έρχονται από την ΠΟΦΕΕ,
η οποία με ανακοίνωσή της μας ενημέρωσε σχετικά με την επερχόμενη παράταση.
[Δείτε την ανακοίνωση :
Π.Ο.Φ.Ε.Ε.: Αναμένεται η ανακοίνωση παράτασης των ΜΥΦ]
← ●●●● § ●●●● →
Αλλαγές δόσεων ρύθμισης
Την περασμένη Δευτέρα αναρτήθηκαν/αναπροσαρμόστηκαν οι δόσεις της ρύθμισης των 100 δόσεων για όσους οφειλέτες είχαν ενταχθεί σε αυτήν. Οι τρεις αλλαγές που έγιναν παρουσιάζονται αναλυτικά στο άρθρο του κόμβου εδώ. Φυσικά οι τροποποιήσεις δεν σταματάνε εδώ καθώς εκκρεμούν 2 ακόμα ρυθμίσεις. Η πρώτη αφορά την μετατροπή των άτοκων δόσεων σε έντοκες για τους οφειλέτες που δεν πληρούν το κριτήριο του ύψους της ακίνητης περιουσίας όπως προσδιορίζεται στην περίπτωση ββ' της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του νόμου 4321/2015, και η δεύτερη την μείωση των δόσεων που προβλέπει η νέα διάταξη του νόμου 4337/2015, και για την οποία ακόμα δεν έχουμε λεπτομέρειες.
Η Δ.ΗΛΕ.Δ σύμφωνα με πληροφορίες είχε ετοιμάσει την εξής ανακοίνωση την οποία όμως δεν ανέβασε ποτέ στο taxis.
Αξιότιμε κε......
Σας ενημερώνουμε ότι έχουν αναπροσαρμοστεί οι δόσεις της ρύθμισης που υποβάλλατε την ......
Παρακαλούμε όπως εισέλθετε εις την προσωποποιημένη πληροφόρηση για να δείτε τις νέες δόσεις σας (και να κλάψετε φυσικά).
Α! Και για να μην το ξεχάσουμε ξαναμπείτε σε δυο τρεις μέρες γιατί εκκαθαρίζουμε και τον Εν.Φ.Ι.Α.
Α! Επίσης μην ξεχάσετε να μπείτε και σε μερικές μέρες ακόμα για να δείτε τους νέες προκαταβολές των νομικών προσώπων.
Α! και κάτι τελευταίο. Μην ξεχάσετε τον Νοέμβριο να μπείτε για να δείτε τα τέλη διαφήμισης. Συγνώμη, "τέλη κυκλοφορίας" θέλαμε να πούμε.
Σχετικά με την απώλεια της ρύθμισης μετά και τις νέες τροποποιήσεις του νόμου 4337/2015, δείτε το σχετικό άρθρο του κόμβου και δώστε προσοχή στις νέες προθεσμίες. [Η απώλεια της ρύθμισης των 100 δόσεων και η τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών]
Παραθέτω μόνο μερικές επισημάνσεις :
β) Οι ενταγμένοι στη ρύθμιση φορολογούμενοι, για να μην απολέσουν τη ρύθμιση θα πρέπει να τακτοποιήσουν εντός των ως άνω προθεσμιών, όχι όλες τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που τυχόν έχουν προς τη φορολογική διοίκηση, αλλά αυτές που γεννώνται από την ένταξη του προσώπου στη ρύθμιση και μετά.
γ) Η προθεσμία των 30 ημερών που απορρέει πλέον από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 47 του Κ.Φ.Δ. και του άρθρου 7 του Κ.Ε.Δ.Ε. για την ειδοποίηση του οφειλέτη περί των ληξιπρόθεσμων οφειλών του, εκκινεί από την ημερομηνία κοινοποίησης της ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής προς αυτόν.
δ) Αναλόγως με τον τρόπο που θα κοινοποιηθεί η ειδοποίηση προκύπτει διαφορετικός χρόνος από τον οποίο θα εκκινήσει η προθεσμία των 30 ημερών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 5 του Κ.Φ.Δ. Δηλαδή, έχουμε να διακρίνουμε τις ακόλουθες περιπτώσεις:
-Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η επιστολή κοινοποιηθεί με συστημένη επιστολή θεωρείται ότι έχει νομίμως κοινοποιηθεί μετά την παρέλευση δεκαπέντε (15) ημερών από την ημέρα αποστολής, εάν η ταχυδρομική διεύθυνση του παραλήπτη κατά τα ανωτέρω βρίσκεται στην Ελλάδα.
-Σε περίπτωση που η ταχυδρομική διεύθυνση είναι εκτός Ελλάδας, η πράξη θεωρείται ότι έχει κοινοποιηθεί νομίμως μετά την παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την ημέρα αποστολής της συστημένης επιστολής.
-Στις περιπτώσεις της ηλεκτρονικής κοινοποίησης στο λογαριασμό φυσικού, νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5, η πράξη θεωρείται ότι έχει νομίμως κοινοποιηθεί μετά την παρέλευση (10) δέκα ημερών από την ανάρτησή της στο λογαριασμό του προσώπου. Σχετικά με την ειδοποίηση αυτή, τους τρόπους αποστολής και τον τύπο αυτής, έχουν εκδοθεί κατ΄ εξουσιοδότηση των σχετικών άρθρων και ορισμένες σχετικές εγκύκλιοι [σ.σ. βλ. ΠΟΛ.1280/30.12.2013 Καθορισμός τύπου και περιεχομένου της ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής - υπερημερίας κατά τις διατάξεις των άρθρων 47 του ν.4174/2013 και 7 του ν.δ. 356/1974 (ΚΕΔΕ), όπως ισχύουν, ΠΟΛ.1125/16.4.2014 Καθορισμός λεπτομερειών εφαρμογής των διατάξεων της παραγράφου 6 του άρθρου 5 του Ν. 4174/2013 (Α΄ 170), για την ηλεκτρονική κοινοποίηση πράξεων της Φορολογικής Διοίκησης και ΠΟΛ.1249/1.12.2014 Παροχή οδηγιών σχετικά με την τήρηση νομότυπων διαδικασιών κοινοποίησης α) των πράξεων προσδιορισμού φόρου και των λοιπών εγγράφων και πράξεων που άπτονται των διαδικασιών ελέγχου, β) της ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής - υπερημερίας των άρθρων 47 του ν. 4174/2013 και 7 του ν.δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε.), γ) της ατομικής ειδοποίησης του άρθρου 4 του ν.δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε.)].

← ●●●● § ●●●● →
Εν.Φ.Ι.Α.
Την Παρασκευή ολοκληρώθηκε και η ανάρτηση των εκκαθαριστικών Εν.Φ.Ι.Α. η οποία είχε ξεκινήσει από τα μεσάνυχτα της τετάρτης. Ο αναπληρωτής υπουργός κος Τρ. Αλεξιάδης προανήγγειλε ουσιαστικά την έναρξη της διαδικασίας μέσω του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ. Η εκκαθάριση του Εν.Φ.Ι.Α. δυστυχώς δημιούργησε πολλά προβλήματα στο Taxis, με αποτέλεσμα να υπολειτουργήσουν αρκετές από τις εφαρμογές του. Στελέχη και υπάλληλοι της Δ.ΗΛΕ.Δ. ζήτημα είναι να συμπλήρωσαν πάνω από 5 ώρες ύπνου κατά την διάρκεια των ημερών αυτών, έτσι ώστε να φέρουν εις πέρας την ανάρτηση των εκκαθαριστικών. Βέβαια αν είχαν και σύμμαχο τα συστήματα της Γ.Γ.Π.Σ., πιθανών τα πράγματα να πήγαιναν καλύτερα για όλους μας.
Σε ό,τι αφορά τώρα τον Εν.Φ.Ι.Α, και τα τυχόν λάθη που μπορεί να
ανακαλύφθηκαν εκ των υστέρων μετά την έκδοση των εκκαθαριστικών, σας συμβουλεύω να δείτε το σχετικό άρθρο του κόμβου που περιγράφει τα βήματα,
τις διαδικασίες, και τους τρόπου διόρθωσης των σφαλμάτων, όπως ισχύουν μέχρι
σήμερα. [Δείτε το
σχετικό άρθρο εδώ]
← ●●●● § ●●●● →
Πρόστιμα
Μετά και τις αλλαγές που επέφερε ο νόμος 4337/2015 στον Κ.Φ.Δ., ο σχετικός πίνακας των προστίμων διαμορφώνεται ως εξής :
Άρθρο54 Παραβάσεις |
Φορολογούμενος ο οποίος δεν είναι υπόχρεος στην τήρηση λογιστικός βιβλίων |
Φορολογούμενος που τηρεί βιβλία με απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα (Απλογραφικά) |
Φορολογούμενος που τηρεί βιβλία με πλήρη λογιστικά πρότυπα (Διπλογραφικά) |
α) δεν υποβάλλει ή υποβάλλει εκπρόθεσμα ή υποβάλει ελλιπή δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα ή φορολογική δήλωση από την οποία δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση καταβολής φόρου, |
100 |
100 |
100 |
β) δεν υποβάλλει ή υποβάλλει εκπρόθεσμα φορολογική δήλωση, |
100 |
250 |
500 |
γ) δεν υποβάλλει ή υποβάλει εκπρόθεσμα δήλωση παρακράτησης φόρου, |
100 |
250 |
500 |
δ) δεν ανταποκριθεί σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων, |
100 |
250 |
500 |
ε) δεν συνεργαστεί στη διάρκεια φορολογικού ελέγχου, |
2.500,00 |
2.500,00 |
2.500,00 |
στ) δεν γνωστοποιήσει στη Φορολογική Διοίκηση το διορισμό του φορολογικού εκπροσώπου του, |
- |
250 |
500 |
ζ) δεν προβαίνει σε εγγραφή στο φορολογικό μητρώο ή εγγράφεται στο φορολογικό μητρώο περισσότερες φορές, |
2.500,00 |
2.500,00 |
2.500,00 |
η) δεν συμμορφώνεται με τις κατά το άρθρο 13 υποχρεώσεις του. |
2.500,00 |
2.500,00 |
2.500,00 |
Υπενθυμίζω ότι για την μη έκδοση αποδείξεων πλέον, εκτός των λοιπών κυρώσεων που επιβάλλονται κατά περίπτωση (άρθρα 58α, άρθρα 59) και λοιπές κυρώσεις περί φορολογικών εγκλημάτων, επιβάλλεται και το διαδικαστικό πρόστιμο 2.500,00 της περίπτωσης η' του άρθρου 54.
Η σχετική αιτιολογική έκθεση για την μεταβολή της περίπτωσης η με τον νόμο 4337/2015, είναι σαφής.
Αιτιολογική έκθεση :
Με τις προτεινόμενες διατάξεις της περίπτωσης γ' καταργείται η περίπτωση θ' της
παρ. 1 του άρθρου 54, με την οποία προβλέπεται πρόστιμο για την διαδικαστική
παράβαση της μη έκδοσης ή ανακριβούς έκδοσης αποδείξεων λιανικής πώλησης ή
επαγγελματικών στοιχείων, με στόχο οι παραβάσεις της μη έκδοσης ή ανακριβούς
έκδοσης επαγγελματικών στοιχείων να αντιμετωπίζονται πλέον ως μία ενιαία
διαδικαστική παράβαση, κατ' εφαρμογή της περίπτωσης η' της παραγράφου 1 του
ιδίου άρθρου, η οποία σχετίζεται με την τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από
τη λογιστική νομοθεσία. Εξάλλου, η μη έκδοση ή ανακριβής έκδοση στοιχείων έχει,
στις περισσότερες περιπτώσεις, ως άμεση συνέπεια τη φοροδιαφυγή, και συνεπώς
καταλήγει σε ουσιαστικές και όχι διαδικαστικές παραβάσεις, τιμωρούμενες κατά τα
άρθρα 58, 58Α και 59. Έτσι, το ύψος του προστίμου συνδέεται με τη ουσιαστική
φοροδιαφυγή και όχι με τον αριθμό των μη εκδοθέντων στοιχείων.
Συνοπτικά, όλες οι αλλαγές του Κ.Φ.Δ. περιέχονται στο σχετικό άρθρο του
Γ.Χριστόπουλου που δημοσιεύθηκε στον κόμβο την περασμένη εβδομάδα. [Δείτε
το άρθρο εδώ]

← ●●●● § ●●●● →
Ληξιπρόθεσμα
Τα στοιχεία παρακολούθησης της φορολογικής διοίκησης δημοσίευσε η Γ.Γ.Δ.Ε. την περασμένη εβδομάδα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα στατιστικά στοιχεία των ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι οποίες ξεπέρασαν τα 80 δις. Το υπ. οικονομικών με την σειρά του, δημοσίευσε συνολικά στοιχεία τριετίας σχετικά με την πορεία των ληξιπρόθεσμων οφειλών, ενώ στο ίδιο δελτίο τύπου κάνει και ορισμένες ενδιαφέρουσες επισημάνσεις.
← ●●●● § ●●●● →
Δεν ισχύει η αναδρομική κατάργηση συμβιβασμού για φορολογικά αδικήματα πριν την 1.1.2014
Συμπληρωματική γνωμοδότηση εξέδωσε η εισαγγελία του Αρείου Πάγου σχετικά με
το θέμα της άμεσης δίωξης στην οποία πρέπει να προχωρούν οι αρμόδιες φορολογικές
αρχές υποβάλλοντας μηνυτήρια αναφορά σε βάρος όσων διαπράττουν φορολογικά
αδικήματα.
Υπενθυμίζεται, ότι
πρόσφατα ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ν.Παντελής σε γνωμοδότηση που είχε
εκδώσει, ανέφερε ότι με τον Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ) έχει
καταργηθεί σιωπηρά η δυνατότητα διοικητικού και δικαστικού συμβιβασμού, με
αποτέλεσμα οι φορολογικές αρχές να οφείλουν να υποβάλλουν άμεσα μηνυτήριες
αναφορές σε περίπτωση φοροδιαφυγής.
Τώρα, στη συμπληρωματική γνωμοδότηση της εισαγγελίας του Ανωτάτου Δικαστηρίου,
διευκρινίζεται ότι η κατάργηση της δυνατότητας φορολογικού και διοικητικού
συμβιβασμού δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναδρομικά για φορολογικά αδικήματα που
τελέστηκαν πριν την 1.1.2014, οπότε και άρχισε να ισχύει ο Κώδικας Φορολογικής
Διαδικασίας.
Σύμφωνα με τη συμπληρωματική γνωμοδότηση για τις πράξεις προ την έναρξη ισχύος
του ΚΦΔ εξακολουθεί να εφαρμόζεται ως επιεικέστερος ο νόμος
2523/1997 όπως συμπληρώθηκε με το Ν.3842/2010
που επιτρέπει τη δυνατότητα συμβιβασμού και εξάλειψης του αξιοποίνου για
αδικήματα τελεσθέντα έως 31.12.2013 ανεξαρτήτως του πότε αυτά διαπιστώνονται ή
οριστικοποιούνται.
← ●●●● § ●●●● →
Φορολογικές αποφάσεις - Οδηγίες
Circular control («περιορισμό στην κίνηση εγκυκλίων») πρέπει να επιβάλει το οικονομικό επιτελείο στις υπηρεσίες του. Η βιομηχανία παραγωγής εγκυκλίων καλά κρατεί. Μόνο μέσα στην εβδομάδα που πέρασε, δόθηκαν στην δημοσιότητα περισσότερες από 40 αποφάσεις - οδηγίες - έγγραφα απαντήσεις και μάλιστα οι περισσότερες με σημαντικές φορολογικές επισημάνσεις/διευκρινίσεις.
Συνολικά από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα έχουν εκδοθεί περισσότερες από 1800 αποφάσεις, για φορολογικά, ασφαλιστικά, εργατικά θέματα.
Προτείνω λοιπόν την επέκταση των "capital controls" και στην έκδοση εγκυκλίων, και μάλιστα με το πλέον αυστηρό όριο που μπορεί να επιβληθεί. Στο εξής δεν θα πρέπει να επιτρέπεται στις υπηρεσίες της Γ.Γ.Δ.Ε. να εκδίδουν πάνω από 5 αποφάσεις ανά εβδομάδα, με την ένδειξη «εγκύκλιος». Μπορούν φυσικά να εξαιρούνται του περιορισμού στην "κίνηση εγκυκλίων", αποφάσεις που αφορούν μεταθέσεις προσωπικού, έγκριση δαπανών, και γενικά αποφάσεις που αφορούν την οργάνωση και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της ΓΓΔΕ.
Βαθιά ανάσα...Ξεκινάμε.
●●●
Ενδοομιλικές συναλλαγές 1
Εφόσον ο φορολογούμενος χρησιμοποιήσει έκδοση από τις προβλεπόμενες στο προηγούμενο εδάφιο, οποιαδήποτε έρευνα της φορολογικής διοίκησης θα πραγματοποιείται με βάση την ίδια έκδοση.
Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1227/1.10.2015
●●●
Ενδοομιλικές συναλλαγές 2
ΔΕΑΦΒ 1136663 ΕΞ 2015/21.10.2015
Δεν χρειάζεται να διαβάσετε καθόλου την εν λόγω απόφαση αφού όλη η ουσία κρύβεται στο τέλος αυτής.
Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦΒ 1136663 ΕΞ 2015/21.10.2015
●●●
Θέματα σχετικά με τα μισθωτήρια και την υποβολή αυτών στο Taxis
Οδηγίες για ορισμένα θέματα που αφορούν την υποβολή των πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης, καθώς και για τις κυρώσεις - πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις μη υποβολής αυτών δίνει με νέα απόφασή της η ΓΓΔΕ. Οι περιπτώσεις και τα παραδείγματα είναι πολλά οπότε καλό θα ήταν να διαβάσετε την απόφαση. Σημειώνω μόνο το πιο σημαντικό κατά την άποψή μου.
Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1230/14.10.2015
●●●
Φορολογικός χειρισμός υπεραξίας από την πώληση και επαναμίσθωση (sales and lease back)
Καλώς την να και ας άργησε. Το φορολογικό χειρισμό της υπεραξίας που αποκτά ένα νομικό πρόσωπο από την πώληση και επαναμίσθωση ακινήτου, διευκρινίζει η ΓΓΔΕ με την ως άνω εγκύκλιο. Για το 2014 η φορολογική αντιμετώπιση ήταν ήδη γνωστή με βάση τις μεταβατικές διατάξεις του Κ.Φ.Ε. (και ευτυχώς που δεν μας είπε η εγκύκλιος και διαφορετικό). Για το 2015 θα ισχύσουν τα εξής :
Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1235/21.10.2015
●●●
Ι.Μ.Ε.
ΔΕΑΦ Β 1137818 ΕΞ 2015/21.10.2015
Με την απόφαση γίνεται δεκτό ότι οι εν λόγω νομικές οντότητες εκπίπτουν
-αυτό έλειπε- από το ακαθάριστο εισόδημά της όχι μόνο οι δαπάνες και τα
έξοδα λειτουργίας της, αλλά και οι δαπάνες συντήρησης των αυτοκινήτων των
οποίων έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης. Όσο για τα μερίσματα των εταίρων αυτά
αποτελούν εισόδημα
του
άρθρου 36 του ν.4172/2013
και φορολογούνται με βάση τις διατάξεις των
άρθρων 40,
61,
62 και
64 του ίδιου νόμου.
Και αυτή η εγκύκλιος σαν να μου φαίνεται ότι άργησε λίγο να δημοσιευθεί..
Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦ Β 1137818 ΕΞ 2015/21.10.2015
●●●
Φορολογία Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων
Δύο ξεχωριστά έγγραφα κοινοποίησε η ΓΓΔΕ για να διευκρινίσει
θέματα που αφορούν τις Κοιν.Σ.Επ., και μάλιστα με υπογραφή την ίδια ακριβώς ημέρα.
ΔΕΑΦ Β 1137382 ΕΞ 2015/21.10.2015
Δεδομένου ότι αντικείμενο φόρου στους αστικούς συνεταιρισμούς αποτελούν τα πάσης φύσεως έσοδα που αυτοί αποκτούν, συνάγεται ότι όλα τα έσοδα που αποκτούν οι Κοιν.Σ.Επ., συμπεριλαμβανομένων τόσο των συνδρομών που τυχόν εισπράττουν από τα μέλη τους εφόσον δεν εισφέρονται για κάλυψη του κεφαλαίου της επιχείρησης, όσο και των δωρεών και χορηγιών που πραγματοποιούνται προς αυτές, λογίζονται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και φορολογούνται με βάση τις διατάξεις του ν.4172/2013.
Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦ Β 1137382 ΕΞ 2015/21.10.2015
ΔΕΑΦ Β 1137822 ΕΞ2015/21.10.2015
Δεδομένου ότι μετά την
κατάργηση των υποκειμενικών απαλλαγών με το
άρθρο 12 του ν.
3842/2010, η απαλλαγή του ν. 2716/1999 δεν ισχύει πια, αφού δεν
συμπεριλαμβάνεται σε αυτές που διατηρήθηκαν σε ισχύ, προκύπτει ότι οι
Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.) που ρυθμίζονται
από το άρθρο 12 του ν. 2716/1999, αντιμετωπίζονται πλέον, μετά την υπαγωγή
τους στις διατάξεις του
άρθρου 2 του ν.
4019/2011, για φορολογικούς σκοπούς ως αστικοί συνεταιρισμοί.
Επομένως, και μετά την έναρξη ισχύος του ν.
4172/2013 και ελλείψει άλλης αντίθετης διάταξης, οι Κοι.Σ.Π.Ε. αποτελούν
υποκείμενο φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων της περ.
δ' του
άρθρου 45 του ν.
4172/2013, εφαρμοζομένων, ως προς τα εισοδήματα που αποκτούν, των
διατάξεων των
άρθρων 62 και
64 του ν.4172/2013
σχετικά με την παρακράτηση φόρου και όσων ειδικότερα έχουν διευκρινιστεί με
τις ΠΟΛ.1120/25.4.2015 [Σημ.:
ΠΟΛ.1120/25.4.2014] και
ΠΟΛ.1042/26.1.2015 εγκυκλίους μας.
Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦ Β 1137822 ΕΞ2015/21.10.2015
●●●
Χωρίς κυρώσεις μέχρι 31/12, η τροποποιητική δήλωση για το εισόδημα από εκμίσθωση του δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου.
Μετά την έκδοση της απόφαση ΠΟΛ.1213/22.9.2015 με την οποία το υπ. Οικονομικών χαρακτήρισε το εισόδημα από την εκμίσθωση περιπτέρου ως εισόδημα από δικαιώματα και αντιλαμβανόμενο επίσης ότι υπάρχει πιθανότητα αρκετοί φορολογούμενοι να έχουν δηλώσει λάθος το εν λόγο εισόδημα στις φορολογικές δηλώσεις του έτους 2014, δίνει την δυνατότητα στους εκμισθωτές να υποβάλλουν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2015 τροποποιητική δήλωση στην Δ.Ο.Υ. και να συμπληρώσουν τον κωδικό 671-672 του Πίνακα Δ1, χωρίς πρόστιμα και κυρώσεις.
Επίσης απαλλάσσει ουσιαστικά για το 2014, (εφόσον βέβαια ο εκμισθωτής έχει
δηλώσει το εισόδημα αυτό) αλλά και για το πρώτο εννεάμηνο του 2015 τον μισθωτή
από την παρακράτηση 20% επί των δικαιωμάτων (μισθωμάτων) που ήταν υποχρεωμένος να
παρακρατεί και να αποδίδει στην φορολογική διοίκηση.
Αναλυτικά :
Εάν δεν έγινε από τον μισθωτή, κατά το φορολογικό έτος 2014 η παρακράτηση που προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις, δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής παρακρατούμενου φόρου με υποβολή σχετικής δήλωσης. Ομοίως, το ίδιο ισχύει και για τις πληρωμές που ήδη έγιναν μέχρι την 30/09/2015, κατά τις οποίες δεν πραγματοποιήθηκε παρακράτηση.
Επισημαίνεται όμως ότι, για όσες πληρωμές γίνουν από την 01/10/2015 και στο εξής, υπάρχει η υποχρέωση παρακράτησης και απόδοσης φόρου μέσα στις προθεσμίες που ορίζει ο νόμος με την παρ. 7 του άρθρ. 64 του ΚΦΕ, δηλαδή μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής του δικαιώματος. Μετά το πέρας της προθεσμίας, θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΦΔ κυρώσεις.
Υπενθυμίζω ότι, για το θέμα της εκμίσθωσης περιπτέρου σημαντική είναι και η αναφορά που κάνει η ΠΟΛ.1230/14.10.2015:
Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1229/15.10.2015
●●●
Προσωρινή εισαγωγή στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας.
ΔΔΘΤΟΚ Δ 5021934 ΕΞ 2015/16.10.2015
Δείτε την απόφαση ΔΔΘΤΟΚ Δ 5021934 ΕΞ 2015/16.10.2015
●●●
Προκαταβολή φόρου μηχανικών οι οποίοι είναι και μισθωτοί
ΔΕΑΦ Α 1133403 ΕΞ 2015/12.10.2015
Μια ακόμα αυτονόητη απάντηση της ΓΓΔΕ, δόθηκε με την ως άνω απόφαση.
Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦ Α 1133403 ΕΞ 2015/12.10.2015
●●●
Προθεσμία υποβολής δήλωσης νομικών προσώπων που μετασχηματίζονται με τον 2166
Τέλος, επισημαίνεται ότι τα οριζόμενα στην ΠΟΛ.1130/25.6.2015 Α.Υ.Ο., περί παράτασης μέχρι τις 31.8.2015 της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, δεν καταλαμβάνουν τις πιο πάνω δηλώσεις των μετατρεπόμενων ή συγχωνευόμενων επιχειρήσεων στις περιπτώσεις που στις 25.6.2015 είχε λήξει η εξάμηνη προθεσμία υποβολής τους.
Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1231/21.10.2015
●●●
Φορολογική μεταχείριση μερισμάτων ημεδαπής μητρικής εταιρείας από αλλοδαπή θυγατρική της με έδρα σε τρίτη χώρα με την οποία υφίσταται Σ.Α.Δ.Φ.
Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που με βάση τη σχετική Σ.Α.Δ.Φ επιτρέπεται η έκπτωση του ποσού του φόρου που καταβλήθηκε ως φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, θα συμπληρώνεται από το ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, ο αντίστοιχος πίνακας 3Α1β του εντύπου Ν «Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Νομικών Προσώπων και Νομικών Οντοτήτων».
Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1232/21.10.2015
●●●
Φορολογικό χειρισμό του υπόλοιπου του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις» που σχηματίσθηκε με βάση τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν. 2238/1994
ΔΕΑΦΒ 1137110 ΕΞ 2015/21.10.2015
Νέες οδηγίες δόθηκαν από την ΓΓΔΕ την περασμένη εβδομάδα σχετικά με τον
φορολογικό χειρισμό του υπόλοιπου του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς
απαιτήσεις» που σχηματίσθηκε με βάση τις προϊσχύσασες διατάξεις του ν. 2238/1994
Για παράδειγμα, ανώνυμη εταιρεία που κλείνει τη διαχειριστική της περίοδο στις 30 Ιουνίου, θα μεταφέρει το υπόλοιπο του λογαριασμού «Προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις», όπως αυτό εμφανίζεται στις 30.06.2014 και αφορά τις χρήσεις που έληξαν στις 30.06.2011, 30.06.2012, 30.06.2013 και 30.06.2104, στο φορολογικό έτος που λήγει στις 30.06.2016, συναθροιζόμενο με τα λοιπά φορολογητέα έσοδα του έτους αυτού, καθόσον τότε συμπληρώνεται η πενταετία με βάση τις προαναφερθείσες διατάξεις του ν.2238/1994. Είναι αυτονόητο, ότι το πιο πάνω ποσό θα είναι μειωμένο κατά τις τυχόν διαγραφές επισφαλών απαιτήσεων που έλαβαν χώρα εντός του φορολογικού έτους που έληξε στις 30.6.2015.
Τέλος, επισημαίνεται ότι στην περίπτωση εταιρείας που έχει κάνει έναρξη εργασιών από το 2006 και μετά, δεδομένου ότι η οριζόμενη πενταετία αρχίζει να μετράει από την έναρξη εργασιών και όχι από το 2005, το υπόλοιπο θα μεταφερθεί αυτούσιο στα φορολογητέα έσοδα του φορολογικού έτους που ακολουθεί την πενταετία μειωμένο κατά τις τυχόν διαγραφές επισφαλών απαιτήσεων που έλαβαν χώρα έως και το προηγούμενο φορολογικό έτος. Επομένως, επιχείρηση με πρώτη διαχειριστική περίοδο 1.1.2011 - 31.12.2011, θα φορολογήσει το υπόψη υπόλοιπο στο φορολογικό έτος 2016, καθόσον τότε συμπληρώνεται η οριζόμενη από το νόμο πενταετία, μειωμένο κατά τις τυχόν διαγραφές επισφαλών απαιτήσεων που έλαβαν χώρα εντός των φορολογικών ετών 2014 και 2015.
Δείτε την απόφαση ΔΕΑΦΒ 1137110 ΕΞ 2015/21.10.2015
Δείτε και θυμηθείτε επίσης τα δύο άρθρα του κόμβου σχετικά με το θέμα :
- Φορολογική μεταχείριση των προβλέψεων για απόσβεση επισφαλών απαιτήσεων (Άρθρο 26 ν.4172/2013-Κ.Φ.Ε) και
- «Φορολογικές» προβλέψεις επισφαλών απαιτήσεων - Ο νέος τρόπος υπολογισμού - Μια «ταξινόμηση» της ΠΟΛ.1056/2.3.2015
●●●
Παραγραφόμενες υποθέσεις
Με Εγκύκλιό της η ΓΓΔΕ ζητά από τις φορολογικές υπηρεσίες, να αναθέτουν επιπλέον δυο υποθέσεις Φορολογίας Κεφαλαίου, προς έλεγχο σε κάθε ελεγκτή. Οι υπόλοιπες υποθέσεις φορολογίας κεφαλαίου, οι οποίες παραγράφονται την 31.12.2015 και οι οποίες δεν θα χρεωθούν προς έλεγχο, είτε γιατί δεν πληρούν τα κριτήρια της ΠΟΛ.1265/16.12.2013 είτε γιατί υπερβαίνουν τον αριθμό των 2 υποθέσεων ανά ελεγκτή, θα αρχειοθετηθούν (ως παραγεγραμμένες) χωρίς να θεωρηθούν ή σφραγισθούν ως περαιωθείσες.
Δείτε την απόφαση ΠΟΛ.1237/21.10.2015
← ●●●● § ●●●● →
ΟΕΕ - Ευθύνη λογιστή και θέμα ΓΕΜΗ
Μετά από την έντονη διαμαρτυρία του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
σχετικά με την τροποποίηση του άρθρου 67 του Ν.4174/2013
που προέβλεπε ως άμεσους συνεργούς των εγκλημάτων φοροδιαφυγής τους
προϊσταμένους (υπεύθυνους) του λογιστηρίου, η διάταξη όπως έχει ψηφισθεί στη
Βουλή και δημοσιευθεί στο Ν.4337/2015
(ΦΕΚ129/Α/17-10-2015) αντικαταστάθηκε ως εξής:
«Ο εν γνώσει υπογράφων ανακριβή φορολογική δήλωση ως πληρεξούσιος, καθώς και
όποιος με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εν γνώσει συμπράττει ή προσφέρει άμεση
συνδρομή στην τέλεση των παραπάνω εγκλημάτων τιμωρείται ως άμεσος συνεργός».
Σε ό,τι αφορά στο Γ.Ε.ΜΗ. και συγκεκριμένα για τη διάταξη του άρθρου 5 της
Κ.Υ.Α.
79752/30.12.2014 (ΦΕΚ 3623/Β/31-12-2014), όπου προβλέπεται η ηλεκτρονική
καταχώρηση στο Γ.Ε.ΜΗ. του αποδεικτικού υποβολής της δήλωσης φορολογίας
εισοδήματος για τις ΟΕ, ΕΕ, κ.λπ. και τις ατομικές επιχειρήσεις που είναι
υπόχρεες εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ., το ΟΕΕ ζήτησε, δεδομένου του μεγάλου όγκου
εργασιών των λογιστών -η οποία σημειωτέον είναι και πέραν των
υποχρεώσεων τους-, να προβλεφθεί η τροποποίηση της παραπάνω Κ.Υ.Α., ώστε να
γίνεται ηλεκτρονικά η ανάκτηση του σχετικού αποδεικτικού από το TAXISNET.
Το είχα σχολιάσει και παλιότερα, είναι απαράδεκτο το Γ.Ε.ΜΗ να ζητάει από τους
λογιστές-φοροτεχνικούς στοιχεία τα οποία μπορεί να πάρει μέσα σε λίγα λεπτά από
το taxis. Και πιστέψτε με, γνωρίζω από πρώτο χέρι ότι
μπορεί να το κάνει.
← ●●●● § ●●●● →
Κατάργηση υποβολής επικυρωμένων αντιγράφων εγγράφων
Το συγκεκριμένο θέμα μας έχει απασχολήσει αρκετές φορές στο παρελθόν. Το υπουργείο δημοσίευσε έναν οδηγό με απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:
1. Ποιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να εφαρμόσουν τη ρύθμιση;
2. Πότε άρχισε να ισχύει η ρύθμιση;
3. Σε ποιες συναλλαγές αφορά η ρύθμιση;
4. Η νέα ρύθμιση εφαρμόζεται στις Ανεξάρτητες
Διοικητικές Αρχές;
5. Πώς υποβάλλονται πλέον τα αντίγραφα εγγράφων
στους υπόχρεους φορείς;
6. Ποια έγγραφα δεν εμπίπτουν στις διατάξεις
του άρθρου 1 του ν.
4250/2014 και συνεπώς εξακολουθούν να υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο στο
πρωτότυπο ή σε επικυρωμένα αντίγραφα;
7. Σε ποιες περιπτώσεις οι διοικητικές αρχές
και τα ΚΕΠ εξακολουθούν να επικυρώνουν αντίγραφα εγγράφων;
8. Ενέργειες αρχών και Υπηρεσιών που
επικυρώνουν αντίγραφα εγγράφων.
9. Επικυρώνεται αντίγραφο εγγράφου όταν ο
ενδιαφερόμενος δηλώσει ότι το θέλει για το αρχείο του;
10. Διακίνηση εγγράφων με τηλεομοιοτυπία.
11. Η νέα ρύθμιση τροποποιεί τις διαδικασίες
χορήγησης της επισημείωσης (Apostille) της Σύμβασης της Χάγης ή της προξενικής
θεώρησης;
12. Σε ποιες ενέργειες οφείλει να προβεί κάθε
Υπηρεσία στις περιπτώσεις που διαπιστώνει, κατά τον διενεργηθέντα
δειγματοληπτικό έλεγχο επί των κατατεθειμένων φωτοαντιγράφων, πλαστό έγγραφο;
Δείτε εδώ τις
ερωτήσεις μαζί με τις απαντήσεις τους.
← ●●●● § ●●●● →
Αποφάσεις ΣΛΟΤ
Σ.Λ.Ο.Τ. αριθ. πρωτ.: 1811 ΕΞ 19.10.2015
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το αρχείο excel στο οποίο υπάρχει η ανάλυση των τιμολογίων (αποδείξεων λιανικής), είναι ισοδύναμο από πλευράς ισχύος με τα λοιπά αρχεία (βιβλία) της επιχείρησης και συνεπώς μπορεί η ενημέρωση να γίνεται με μία συγκεντρωτική εγγραφή στο τέλος του μήνα, και με την προϋπόθεση ότι ενημερώνονται ορθά οι σχετικοί λογαριασμοί.
Δείτε την απόφαση Σ.Λ.Ο.Τ. αριθ. πρωτ.: 1811 ΕΞ 19.10.2015 εδώ.
← ●●●● § ●●●● →
Αποφάσεις ΓΕΜΗ
Αριθμ. πρωτ.: 108817/23.10.2015
α) Καταγγελία της εταιρικής σύμβασης προσωπικής
εταιρείας από έναν από τους εταίρους
β) Λύση της εταιρείας λόγω θανάτου εταίρου
Δείτε την απόφαση 108817/23.10.2015.
← ●●●● § ●●●● →
Εξαιρέσεις από την υποβολή καταστάσεων συμφωνητικών
Αριθμ. ΔΕΛ Β 1130056 ΕΞ 2015/6.10.2015 Εξαίρεση από την υποβολή, σύμφωνα με την 1065606/7222/ΔΕ−Β/18.7.2000 (ΦΕΚ 951 Β΄) AYO όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, συμφωνητικών που καταρτίζονται μεταξύ της εταιρείας «CARDLINK A.E.» με Α.Φ.Μ. 999265069 και των πελατών της στους οποίους διαθέτει τερματικά αποδοχής χρεωστικών και πιστωτικών καρτών (POS)
Υπενθυμίζω ότι κατά καιρούς έχουν εξαιρεθεί και άλλες εταιρίες από την υποβολή καταστάσεων συμφωνητικών. Οι αποφάσεις αυτές είναι όλες μαζεμένες στην θεματική κατηγορία "Συμφωνητικά - Εξαιρέσεις από την υποβολή καταστάσεων συμφωνητικών στις Δ.Ο.Υ." την οποία οι συνδρομητές του κόμβου μπορούν να δουν στην "θεματική" αναζήτηση του κόμβου.
← ●●●● § ●●●● →
Εργατικά - ασφαλιστικά
Παράταση χρόνου ισχύος της ΓΕΣΣΕΕ 2015
Δείτε την απόφαση Π.Κ. 7/29.9.2015 εδώ
●●●
Παράταση στην υποβολή πίνακα προσωπικού
Αριθμ. οικ. 46454/Δ9.12694/20.10.15
Δείτε την απόφαση 46454/Δ9.12694/20.10.15 εδώ
← ●●●● § ●●●● →
Ενημέρωση Εφοριακών
- Αρ. πρωτ.: ΔΔΑΔ Β 1136827 ΕΞ 2015/21.10.2015 Μετακινήσεις εφοριακών υπαλλήλων
- Αριθμ. 2/66688/0004/16.10.2015 Τροποποίηση της αριθ. πρωτ. 2/58088/0004/17.9.2015 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός της διαδικασίας και ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων για τη μετακίνηση υπαλλήλων από υπηρεσίες της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών»
← ●●●● § ●●●● →
Λοιπές αποφάσεις εν τάχει
Φορολογικά και λοιπά
- Αριθ. πρωτ.: 50916/1971/21.10.2015 Εγκύκλιος ενημέρωσης σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας αναφορικά με τα Οχήματα Ειδικής Χρήσης − Ειδικού Σκοπού
- Αριθμ. πρωτ.: Β1/ οικ 63961/ 3213/ 20.10.2015 Διαβίβαση προς τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες Μεταφορών των διαπιστούμενων εκ μέρους των ελεγκτικών οργάνων πλέον σοβαρών παραβάσεων των κοινοτικών κανόνων, όπως αναφέρονται στο Παράρτημα IV του Κοινοτικού Κανονισμού 1071/2009/ΕΚ για την άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα
- Αριθ. πρωτ.: ΔΕΑΦ Β 1136614 ΕΞ 2015/21.10.2015 Φορολογική μεταχείριση ανώνυμων εταιρειών Ο.Τ.Α. που λειτουργούν ως Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), με βάση τις διατάξεις του ν. 4172/2013
- Κ.Υ.Α. αριθμ. οικ. 68019/16.10.2015 Τροποποίηση της υπ' αριθ. 30825/2014 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Εξωτερικών «Καθορισμός απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη χορήγηση εθνικών θεωρήσεων εισόδου και για την χορήγηση και ανανέωση τίτλου διαμονής σύμφωνα με τις διατάξεις του N. 4251/2014»
Εργατικά - ασφαλιστικά
- 106349/19.10.2015 Παράταση της διαδικασίας αξιολόγησης και έλεγχου των υποβληθέντων δικαιολογητικών για την ανανέωση των επαγγελματικών αδειών πωλητών λαϊκών αγορώΕγκύκλιος Ι.Κ.Α. αρ. 48/19.10.2015 Ο χρόνος εκτός υπηρεσίας που αναγνωρίζεται σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 2190/94 ως χρόνος προϋπηρεσίας για τους επαναπροσληφθέντες εργαζόμενους στην Ε.Α.Σ. Α.Β.Ε.Ε., δεν συνυπολογίζεται στο κατά περίπτωση τιθέμενο ανώτατο όριο αναγνωριστέων πλασματικών χρόνων, όπως αυτοί ορίζονται με την παρ. 6 του άρθ. 40 του ν. 3996/2011. Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθ. 61 του ν. 4278/2014
- Ι.Κ.Α. αριθ. πρωτ.: Σ40/121/15.10.2015
Κατοχύρωση
ορίου ηλικίας για τη χορήγηση δεύτερης σύνταξης σε ασφαλισμένες οι οποίες
είχαν θεμελιώσει δικαίωμα για μειωμένη σύνταξη λόγω γήρατος μέχρι 31-12-2010
← ●●●● § ●●●● →
Λοιπές ειδήσεις εν τάχει
Φορολογικά και λοιπά
- Εξαιρούνται από το ειδικό καθεστώς καταβολής Φ.Π.Α. του άρθρου 39Α (υπόχρεος καταβολής του φόρου είναι ο λήπτης αγαθών και υπηρεσιών) τα οριζόμενα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα, εφεξής υπόχρεος καταβολής είναι ο εργολήπτης (ανάδοχος του έργου)
- Ξεκινάνε οι προσπάθειες διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων του Υπουργείου Εσωτερικών με τους οργανισμούς που τηρούν ηλεκτρονικά μητρώα
- Αλλαγή στη φορολόγηση ιδιοκτητών δρομώνων ίππων
- Προσφυγή στη Δικαιοσύνη από τον Δ.Σ.Α. κατά της κατάργησης επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας
- Έναρξη λειτουργίας πληρωμών με κάρτα στις προεισπράξεις των Δικαστηρίων για τα μέλη του Δ.Σ.Α.
- Ομάδα εργασίας στο Υπ.Οικ. για την παρακολούθηση των προαπαιτούμενων δράσεων του μνημονίου
- Υπ. Οικονομίας: Δημιουργία μητρώου θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων
- Υπ. Οικονομίας: «Εκτελούνται πλέον απρόσκοπτα όλες οι εντολές πληρωμών έργων ΕΣΠΑ»
- Διόρθωση εισφοράς σε χρήμα για ιδιοκτησία - Παρέμβαση του ΣτΠ
- Στοιχεία αναγκαστικών μέτρων Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. για το μήνα Σεπτέμβριο
- Μόνο 34,4 εκ. ευρώ από το Φ.Π.Α. στην ιδιωτική εκπαίδευση σύμφωνα με μελέτη της ΓΣΕΕ
- Ο κ. Πέτρος Τριάρχης νέος Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων
Εργατικά - ασφαλιστικά
- Υπ. Εργασίας: «Μυθεύματα τα περί εισφοράς 100 ευρώ υπέρ του ασφαλιστικού συστήματος»
- Γ. Κατρούγκαλος: «Εξετάζουμε ταυτόχρονη καταβολή εισφορών με τη μισθοδοσία»
- Προσφυγή στη Δικαιοσύνη από τον Δ.Σ.Α. κατά της κατάργησης επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας
- Ο.Α.Ε.Ε. - Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης
← ●●●● § ●●●● →
Υποχρεώσεις εβδομάδας
26 Οκτ 2015
- 26 Οκτ 2015 Υποβολή δήλωσης και απόδοσης του ειδικού φόρου πολυτελείας.
- 26 Οκτ 2015 Υποβολή Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Ενδοκοινοτικών αποκτήσεων και παραδόσεων αγαθών, καθώς και παροχής και λήψης υπηρεσιών μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet, για συναλλαγές που αφορούν τον προηγούμενο μήνα, ανεξαρτήτως Α.Φ.Μ
29 Οκτ 2015
30 Οκτ 2015
- Τριμηνιαίες συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών - προμηθευτών Περιόδου - Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2014
30 Οκτ 2015
- Ηλεκτρονική υποβολή του Ετήσιου Φορολογικού Πιστοποιητικού που εκδίδεται από Νόμιμους Ελεγκτές και ελεγκτικά γραφεία
- Υποβολή περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. - Χρεωστικής - Μηδενικής - Πιστωτικής - για επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία μηνός Σεπτεμβρίου
- Υποβολή περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. - Χρεωστικής - Μηδενικής - Πιστωτικής - για επιχειρήσεις με απλογραφικά βιβλία ημερολογιακού τριμήνου Ιουλίου-Αυγούστου-Σεπτεμβρίου
- Τελευταία ημέρα υποβολής INTRASTAT ΟΝ LINE
31 Οκτ 2015
Επίλογος
Συγχαρητήρια σε όσους κατάφεραν και έφτασαν μέχρι εδώ, αλλά συνάμα διάβασαν και ολόκληρο το σχόλιο.
Καλή εβδομάδα εύχομαι σε όλους.
To video της εβδομάδας. Η φύση εκπλήσσει. Ένα υπέροχο ταξίδι σε κάθε γωνιά του πλανήτη μέσα σε 1,5 λεπτό παρουσίασε η WWF.
Δείτε το επόμενο Webinar του κόμβου
Το πλαίσιο χορήγησης αδειών και η υποχρέωση δήλωσής τους στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ
Στις : 31-01-2023 17:30
Εισηγητές: Σαρρής Ιωάννης
Ακολουθήστε το taxheaven.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα οικονομικά νέα