Αποτελέσματα live αναζήτησης

«Μεγάλο αδελφό» ετοιμάζει η Google

26 Μάιου 2007
  • Η πρόθεση της Google, της μεγαλύτερης διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης, να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη βάση προσωπικών δεδομένων με λεπτομερή στοιχεία για την ταυτότητα των χρηστών, προκαλεί ανησυχίες, αφού για πολλούς μπορεί να καταστεί μια πραγματική απειλή τόσο για την ιδιωτικότητα όσο και για τις πολιτικές ελευθερίες....
«Μεγάλο αδελφό» ετοιμάζει η Google


Η πρόθεση της Google, της μεγαλύτερης διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης, να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη βάση προσωπικών δεδομένων με λεπτομερή στοιχεία για την ταυτότητα των χρηστών, προκαλεί ανησυχίες, αφού για πολλούς μπορεί να καταστεί μια πραγματική απειλή τόσο για την ιδιωτικότητα όσο και για τις πολιτικές ελευθερίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Έρικ Σμιντ, δήλωσε ότι ο διαδικτυακός κολοσσός επιθυμεί και θεωρεί ως λογικό επόμενο βήμα για την επέκτασή του να προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες στους επισκέπτες της, με βάση στοιχεία που έχουν οι ίδιοι παραχωρήσει.

Οι υπηρεσίες αυτές θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνουν συμβουλές ακόμα και για το επάγγελμα που θα πρέπει να επιλέξει κανείς ή για το πώς θα περάσει την άδειά του, με βάση το προφίλ του. Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι αλγόριθμοι θα βελτιωθούν και θα προχωρήσουμε καλύτερα προς την εξατομίκευση».

Πανίσχυρο εργαλείο
Η εφημερίδα «Ιντιπέντεντ» σχολιάζει ότι η δήλωση του κ. Σμιντ συμπίπτει με την επένδυση τριών εκατομμυρίων ευρώ στην εταιρεία ανθρώπινης γενετικής 23andMe. «Ο συνδυασμός γενετικής και εξατομικευμένου Ιντερνετ μπορεί να αποδειχθεί πανίσχυρο εργαλείο στη μάχη για την καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς ενός χρήστη διαδικτυακών υπηρεσιών», αναφέρει η εφημερίδα. «Η πρόθεση της Google δημιουργεί την προοπτική ενός ιντερνετικού μεγάλου αδελφού, ξεπερνώντας πλέον ακόμα και την οργουελική θεώρηση του κράτους», σχολιάζει η εφημερίδα.

Στην πραγματικότητα η πρόθεση της Google για τη μελλοντική συγκέντρωση τόσων και ακόμη πιο προσωπικών λεπτομερών δεδομένων σχετίζεται με ένα νέο «πεδίο μάχης» που έχει ανοίξει ο ανταγωνισμός μεταξύ των ηλεκτρονικών μηχανών αναζήτησης, δεδομένου ότι θα επιτρέψει στη βιομηχανία να προσφέρει πολύ περισσότερες εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Αλλωστε, δεν πρόκειται για το μοναδικό εγχείρημα του είδους από την Google. Μια άλλη υπηρεσία εξατομικευμένης αναζήτησης που προωθήθηκε από την Google, πριν από περίπου δύο χρόνια, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να επιτρέψουν στην εταιρεία να αποθηκεύσει το ιστορικό των αναζητήσεων που έχουν πραγματοποιήσει και να το αξιοποιούν για να λαμβάνουν πιο εξατομικευμένα αποτελέσματα κατά την ηλεκτρονική τους αναζήτηση.

Μια ακόμη υπηρεσία που βρίσκεται υπό ανάπτυξη είναι η Google Recommendations, κατά την οποία στα αποτελέσματα της αναζήτησης προτείνονται προϊόντα και υπηρεσίες που πλησιάζουν τις προτιμήσεις του χρήστη, με βάση τις ήδη καθιερωμένες προτιμήσεις του.

Αλλη τεχνολογία
Από την άλλη, το Yahoo παρουσίασε φέτος μια νέα τεχνολογία αναζήτησης, γνωστή ως Project Panama, που ελέγχει τι κάνουν οι χρήστες του Ιντερνετ στο portal του και χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για να δημιουργήσει ένα προφίλ των ενδιαφερόντων τους. Στη συνέχεια, χρησιμοποιεί αυτό το προφίλ για να στείλει στους χρήστες διαφημιστικά μηνύματα που θα αγγίζουν περισσότερο τα ενδιαφέροντά τους.

Μια ακόμη μηχανή αναζήτησης της εταιρείας Autonomy, με έδρα τη Βρετανία, αναπτύσσει επίσης μια τεχνολογία η οποία ελέγχει και εντοπίζει τους χρήστες του Διαδικτύου που ετοιμάζονται να πραγματοποιήσουν μια αγορά και τους προτείνει φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις.

Προς το παρόν, το ευρωπαϊκό σώμα που αντιπροσωπεύει τις εθνικές αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων έχει απευθυνθεί στην Google ζητώντας περισσότερες πληροφορίες για την πολιτική διατήρησης των πληροφοριών της και η εταιρεία δεσμεύτηκε να απαντήσει τον επόμενο μήνα.

Πάντως, αρμόδιοι για τον έλεγχο της διατήρησης των προσωπικών δεδομένων σημειώνουν ότι δεν αρκεί για τα ζητήματα που προκύπτουν η διαβεβαίωση της εταιρείας ότι θα διατηρεί τα δεδομένα που συγκεντρώνει μόνο για δύο χρόνια.

Ο χειρότερος εχθρός
Μπορεί η μηχανή αναζήτησης του Google να έχει γίνει ο καλύτερος φίλος των χρηστών του Διαδικτύου, αλλά τα σχέδια της επιχείρησης να συγκεντρώσει λεπτομερείς πληροφορίες για τον καθένα μπορεί να την καταστήσει τον χειρότερο εχθρό τους. Στην καλύτερη περίπτωση, εφόσον ο σκοπός του εγχειρήματος είναι να απευθύνει στοχοθετημένες διαφημίσεις, τότε είναι βέβαιο ότι θα βομβαρδιστούν από πλήθος άχρηστων μηνυμάτων, αφού για τεχνικούς λόγους δεν θα είναι δυνατή η διάκριση μεταξύ των προσωπικών τους προτιμήσεων και των περιστασιακών τους αγορών. Στη χειρότερη περίπτωση, ακόμη κι αν οι χρήστες επιλέγουν αυτές τις υπηρεσίες με δική τους επιλογή, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα χρησιμοποιούνται μόνο για τον σκοπό που συλλέχθηκαν και ότι δεν θα πέσουν στα χέρια τρίτων. Και επειδή κάτι τέτοιο δεν μπορεί κανείς να το εγγυηθεί, κινδυνεύουν να τεθούν υπό αμφισβήτηση οι εξατομικευμένες υπηρεσίες των μηχανών αναζήτησης.

Πηγή Ημερησία


Θέλετε να δείτε τα σχόλια; Η προβολή των σχολίων απαιτεί την ενεργοποίηση των cookies, επιλογή η οποία έχει απενεργοποιηθεί απο εσάς.
Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies πατώντας εδώ και να επιτρέψετε την προβολή των σχολίων σε κάθε άρθρο.

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης