Υahoo . Τι κρύβουν οι φήμες για πιθανή εξαγορά από τη Μicrosoft
15 Μάιου 2007
Σχόλια
- Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 3 λεπτά
- Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στις διεθνείς αγορές η επαναφορά των σεναρίων για πιθανή εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, τα οποία ωστόσο δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται προς το παρόν. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των έγκυρων αμερικανικών εφημερίδων «Νew York Ρost» και «Wall Street Journal», οι δύο κολοσσοί από τον χώρο της τεχνολογίας βρίσκονται εκ νέου σε διαπραγματεύσεις με αντικείμενο την ενδεχόμενη εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft έναντι του αστρονομικού ποσού των 50 δισ. δολαρίων
Υahoo . Τι κρύβουν οι φήμες για πιθανή εξαγορά από τη Μicrosoft
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στις διεθνείς αγορές η επαναφορά των σεναρίων για πιθανή εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, τα οποία ωστόσο δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται προς το παρόν. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των έγκυρων αμερικανικών εφημερίδων «Νew York Ρost» και «Wall Street Journal», οι δύο κολοσσοί από τον χώρο της τεχνολογίας βρίσκονται εκ νέου σε διαπραγματεύσεις με αντικείμενο την ενδεχόμενη εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft έναντι του αστρονομικού ποσού των 50 δισ. δολαρίων. Οι δύο εταιρείες αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν τα δημοσιεύματα, κάνοντας λόγο για «φήμες». Παρά το γεγονός ότι το ενδεχόμενο της εξαγοράς φαίνεται να μην ευσταθεί προς το παρόν, αναλυτές της αγοράς υποστηρίζουν ότι είναι εξαιρετικά πιθανή η δημιουργία μιας κοινοπραξίας, ή κάποιας άλλης μορφής συμμαχίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κοινή «απειλή» της Google, η οποία κυριαρχεί στη διεθνή αγορά του Internet, με σοβαρό αντίκτυπο στις εμπορικές δραστηριότητες των δύο αντιπάλων της.
Η κυριαρχία της Google στην αγορά δεν οφείλεται μόνο στην υπεροχή της διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης της εταιρείας, αλλά και στη συνεχή παρουσίαση νέων υπηρεσιών, οι οποίες βάλλουν κατά κύριο λόγο εναντίον των συμφερόντων της Microsoft. Παράλληλα, η Google έχει επεκτείνει σημαντικά την «αυτοκρατορία» της τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιώντας σημαντικές εξαγορές, όπως αυτή της υπηρεσίας online διακίνησης βίντεο YouTube, μέσω των οποίων επεκτείνει τις δραστηριότητές της και ενισχύει την παρουσία της σε πολλούς «δορυφορικούς» τομείς.
Τελευταίο παράδειγμα σε αυτή την κατηγορία, αποτελεί η εξαγορά της online διαφημιστικής εταιρείας DoubleClick, έναντι του ποσού των 3,1 δισ. δολαρίων, μέσω της οποίας αποκτά ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον εξαιρετικά κερδοφόρο χώρο της online διαφήμισης έναντι των ανταγωνιστών της. Για την εξαγορά της ίδιας εταιρείας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν επιδείξει στο παρελθόν τόσο η Yahoo όσο και η Microsoft. Στο μεταξύ, η Yahoo εξασφάλισε και αυτή από την πλευρά της έναν ισχυρό σύμμαχο στον χώρο της online διαφήμισης, εξαγοράζοντας το 80% της εταιρείας Right Media, έναντι 680 εκατ. δολαρίων. Δεν είναι η πρώτη φορά που διαρρέουν φήμες για μία ενδεχόμενη εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft, γεγονός που δεν είχαν αρνηθεί κατά το παρελθόν υψηλόβαθμα στελέχη και από τις δύο πλευρές. Παρ όλα αυτά, οι σχετικές διαπραγματεύσεις είχαν «παγώσει» τους τελευταίους μήνες, ενώ σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιεύματα οι συζητήσεις ξεκίνησαν εκ νέου μετά την τελευταία πρόταση της Microsoft. Διεθνείς αναλυτές υποστηρίζουν πάντως ότι μία ενδεχόμενη εξαγορά είναι μάλλον απίθανη, καθώς πρόκειται για δύο εταιρείες με αντικρουόμενα συμφέροντα και εκ διαμέτρου αντίθετη επιχειρηματική και εμπορική φιλοσοφία. Επισημαίνουν όμως ότι είναι πλέον εξαιρετικά πιθανή η ανακοίνωση της δημιουργίας μίας κοινοπραξίας ή μίας εταιρικής συνεργασίας μεταξύ τους, ιδιαίτερα στον άκρως ανταγωνιστικό χώρο της online διαφήμισης. Το σενάριο αυτό ενισχύεται και από τη συμμετοχή του CEO της Yahoo σε συνέδριο της Microsoft την ερχόμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο του οποίου θα πραγματοποιήσει ανακοινώσεις σχετικά με τον χώρο της online διαφήμισης.
Σε περίπτωση που τα σενάρια εξαγοράς επιβεβαιωθούν, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά στα χρονικά της αγοράς υψηλής τεχνολογίας. Η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει πραγματοποιήσει έως τώρα η Microsoft ήταν αυτή της εταιρείας λογισμικού Navision το 2002 έναντι του ποσού των 1,33 δισ. δολαρίων.
Πηγή Ημερησία
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στις διεθνείς αγορές η επαναφορά των σεναρίων για πιθανή εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, τα οποία ωστόσο δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται προς το παρόν. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των έγκυρων αμερικανικών εφημερίδων «Νew York Ρost» και «Wall Street Journal», οι δύο κολοσσοί από τον χώρο της τεχνολογίας βρίσκονται εκ νέου σε διαπραγματεύσεις με αντικείμενο την ενδεχόμενη εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft έναντι του αστρονομικού ποσού των 50 δισ. δολαρίων. Οι δύο εταιρείες αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν τα δημοσιεύματα, κάνοντας λόγο για «φήμες». Παρά το γεγονός ότι το ενδεχόμενο της εξαγοράς φαίνεται να μην ευσταθεί προς το παρόν, αναλυτές της αγοράς υποστηρίζουν ότι είναι εξαιρετικά πιθανή η δημιουργία μιας κοινοπραξίας, ή κάποιας άλλης μορφής συμμαχίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κοινή «απειλή» της Google, η οποία κυριαρχεί στη διεθνή αγορά του Internet, με σοβαρό αντίκτυπο στις εμπορικές δραστηριότητες των δύο αντιπάλων της.
Η κυριαρχία της Google στην αγορά δεν οφείλεται μόνο στην υπεροχή της διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης της εταιρείας, αλλά και στη συνεχή παρουσίαση νέων υπηρεσιών, οι οποίες βάλλουν κατά κύριο λόγο εναντίον των συμφερόντων της Microsoft. Παράλληλα, η Google έχει επεκτείνει σημαντικά την «αυτοκρατορία» της τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιώντας σημαντικές εξαγορές, όπως αυτή της υπηρεσίας online διακίνησης βίντεο YouTube, μέσω των οποίων επεκτείνει τις δραστηριότητές της και ενισχύει την παρουσία της σε πολλούς «δορυφορικούς» τομείς.
Τελευταίο παράδειγμα σε αυτή την κατηγορία, αποτελεί η εξαγορά της online διαφημιστικής εταιρείας DoubleClick, έναντι του ποσού των 3,1 δισ. δολαρίων, μέσω της οποίας αποκτά ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον εξαιρετικά κερδοφόρο χώρο της online διαφήμισης έναντι των ανταγωνιστών της. Για την εξαγορά της ίδιας εταιρείας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν επιδείξει στο παρελθόν τόσο η Yahoo όσο και η Microsoft. Στο μεταξύ, η Yahoo εξασφάλισε και αυτή από την πλευρά της έναν ισχυρό σύμμαχο στον χώρο της online διαφήμισης, εξαγοράζοντας το 80% της εταιρείας Right Media, έναντι 680 εκατ. δολαρίων. Δεν είναι η πρώτη φορά που διαρρέουν φήμες για μία ενδεχόμενη εξαγορά της Yahoo από τη Microsoft, γεγονός που δεν είχαν αρνηθεί κατά το παρελθόν υψηλόβαθμα στελέχη και από τις δύο πλευρές. Παρ όλα αυτά, οι σχετικές διαπραγματεύσεις είχαν «παγώσει» τους τελευταίους μήνες, ενώ σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιεύματα οι συζητήσεις ξεκίνησαν εκ νέου μετά την τελευταία πρόταση της Microsoft. Διεθνείς αναλυτές υποστηρίζουν πάντως ότι μία ενδεχόμενη εξαγορά είναι μάλλον απίθανη, καθώς πρόκειται για δύο εταιρείες με αντικρουόμενα συμφέροντα και εκ διαμέτρου αντίθετη επιχειρηματική και εμπορική φιλοσοφία. Επισημαίνουν όμως ότι είναι πλέον εξαιρετικά πιθανή η ανακοίνωση της δημιουργίας μίας κοινοπραξίας ή μίας εταιρικής συνεργασίας μεταξύ τους, ιδιαίτερα στον άκρως ανταγωνιστικό χώρο της online διαφήμισης. Το σενάριο αυτό ενισχύεται και από τη συμμετοχή του CEO της Yahoo σε συνέδριο της Microsoft την ερχόμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο του οποίου θα πραγματοποιήσει ανακοινώσεις σχετικά με τον χώρο της online διαφήμισης.
Σε περίπτωση που τα σενάρια εξαγοράς επιβεβαιωθούν, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά στα χρονικά της αγοράς υψηλής τεχνολογίας. Η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει πραγματοποιήσει έως τώρα η Microsoft ήταν αυτή της εταιρείας λογισμικού Navision το 2002 έναντι του ποσού των 1,33 δισ. δολαρίων.
Πηγή Ημερησία
Δείτε το επόμενο Webinar του κόμβου
Δαπάνες επιχειρήσεων
Στις : 14-12-2023 17:30
Εισηγητές: Κουλογιάννης Κωνσταντίνος, Γραβιάς Κωνσταντίνος
Ακολουθήστε το taxheaven.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα οικονομικά νέα