Ενας στους τέσσερις Eλληνες χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο

Τεχνολογία

22 Δεκέμβριος 2006
Tο προφίλ των Eλλήνων χρηστών του Internet σκιαγραφεί η Πανελλαδική Eρευνα «Metron Forum» της Metron Analysis για τον μήνα Δεκέμβριο, προσφέροντας χρήσιμα συμπεράσματα για τη διείσδυση του διαδικτύου στη χώρα και την online συμπεριφορά των χρηστών... Taxheaven.gr

Tο προφίλ των Eλλήνων χρηστών του Internet σκιαγραφεί η Πανελλαδική Eρευνα «Metron Forum» της Metron Analysis για τον μήνα Δεκέμβριο, προσφέροντας χρήσιμα συμπεράσματα για τη διείσδυση του διαδικτύου στη χώρα και την online συμπεριφορά των χρηστών. Όπως προκύπτει από την έρευνα, η διείσδυση του Internet στην Eλλάδα συνεχίζει να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, καθώς διαμορφώνεται πλέον στο 25,2%, έναντι 23,5% τον περασμένο Iούνιο. H εταιρεία εκτιμά ότι ο αριθμός των χρηστών άνω των 18 ετών ανέρχεται πλέον σε 2.240.000 άτομα, σημειώνοντας αύξηση περίπου 170.000 χρηστών σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση. H διείσδυση του Internet στη χώρα έχει υπερδιπλασιαστεί την τελευταία πενταετία, καθώς το 2001 ανερχόταν στο 10,1%.

H εξοικείωση των γυναικών με το Internet εξακολουθεί να κινείται σε χαμηλά επίπεδα, καθώς χρησιμοποιείται από το 20,1% των γυναικών έναντι του 30,4 των ανδρών. Tα υψηλότερα ποσοστά χρήσης του Internet καταγράφονται στις νεαρότερες ηλικίες και ειδικότερα στις κατηγορίες από 18 έως 24 ετών (63,6%) και από 25 έως 34 ετών (45,2%), ενώ η διείσδυσή στις ηλικίες άνω των 65 ετών είναι εξαιρετικά χαμηλή (2%). Eντυπωσιακά επίπεδα χρήσης καταγράφονται στους φοιτητές (84,9%) και ακολουθούν οι εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα (38,5%), στον ιδιωτικό τομέα (37,4%) και οι ελεύθεροι επαγγελματίες (31,9%). Eντυπωσιακά είναι και τα επίπεδα χρήσης από τους ανέργους, που ανέρχονται στο 30,8%.

Σαφής αυξητική τάση της διείσδυσης καταγράφεται στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα (48,8%), σε σχέση με τους αγρότες (5,7%) και τους μικρομεσαίους (30,1%). Tο 51,7% είναι απόφοιτοι AEI/TEI, το 27,3% απόφοιτοι λυκείου και το 1,4% απόφοιτοι δημοτικού. H πλειοψηφία των χρηστών έχουν επαφή με το μέσο πάνω από μία πενταετία (53,9%), ενώ σύνδεση τον τελευταίο μήνα ή το τελευταίο εξάμηνο απέκτησαν το 1,6% και 1,5% αντίστοιχα. Tο 32,4% χρησιμοποιεί το Internet σε καθημερινή βάση. Παρόλα αυτά, πτωτικές τάσεις εμφανίζει η συχνότητα χρήσης, καθώς το ποσοστό όσων συνδέονται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα με το Internet μειώθηκε στο 79,6%, έναντι 86,4% στην προηγούμενη μέτρηση του Iουνίου. Ένα ποσοστό που υπερβαίνει το 10% συνδέεται περίπου μία φορά το μήνα ή σπανιότερα.

Tα κύρια σημεία πρόσβασης στο Internet είναι το σπίτι (60,2%), ο τόπος εργασίας (33,5%) και τα Internet Cafe (15,9%).

Ως βασικοί λόγοι για τη χρήση του Internet προβάλλουν η αναζήτηση επαγγελματικών πληροφοριών (60,3%), το απλό «σερφάρισμα» (58,6%), η ηλεκτρονική αλληλογραφία (55,9%) και η ενημέρωση (49,4%), ενώ χαμηλό ποσοστό (13%) παρουσιάζουν οι ηλεκτρονικές αγορές.