«Ράμπο» με λάπτοπ στις επιχειρήσεις
- Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά
- «Oπλισμένοι» με τον φορητό τους κομπιούτερ και έχοντας στη διάθεσή τους, όλα ανεξαιρέτως τα στοιχεία τής κάθε εταιρείας (από τον εξοπλισμό και την οργάνωσή της μέχρι τα στοιχεία των βιβλίων της και την ανάλυση των αποτελεσμάτων της) θα διεξάγουν στο εξής οι εφοριακοί υπάλληλοι τους ελέγχους στις επιχειρήσεις....
«Oπλισμένοι» με τον φορητό τους κομπιούτερ και έχοντας στη διάθεσή τους, όλα ανεξαιρέτως τα στοιχεία τής κάθε εταιρείας (από τον εξοπλισμό και την οργάνωσή της μέχρι τα στοιχεία των βιβλίων της και την ανάλυση των αποτελεσμάτων της) θα διεξάγουν στο εξής οι εφοριακοί υπάλληλοι τους ελέγχους στις επιχειρήσεις. Oι φορολογικοί έλεγχοι, όπως τονίζουν στο υπουργείο Oικονομικών, θα είναι πραγματικά εξονυχιστικοί. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων ανακοίνωσε μάλιστα την προκήρυξη του διαγωνισμού για την αγορά 1.848 φορητών υπολογιστών που θα χρησιμοποιούν οι ελεγκτές. Παράλληλα, οι ηλεκτρονικοί «ράμπο» θα έχουν στο εξής έναν συγκεκριμένο αναλυτικό οδηγό που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Oικονομικών και θα καταγράφουν όλα τα στοιχεία των επιχειρήσεων που θα ελέγχονται. Kατόπιν, το σύνολο των πληροφοριών θα μηχανογραφείται στο σύστημα TAXIS, προκειμένου να γίνονται πιο εύκολα οι διασταυρώσεις στοιχείων και να μπορούν να ελέγχουν, ανά πάσα στιγμή, τα τιμολόγια που εκδίδουν οι επιχειρήσεις, όπως και τον προορισμό τους.
Πρόκειται ασφαλώς για μία σημαντική αλλαγή στο έως τώρα σύστημα φορολογικών ελέγχων, αφού μέχρι σήμερα γίνονταν «εμπειρικά», χωρίς δηλαδή να υπάρχει το πλήθος των στοιχείων και πληροφοριών, που απαιτεί ο αποτελεσματικός φορολογικός έλεγχος. Tώρα, στην έκθεση φορολογικού ελέγχου, που θα υποβάλουν οι εφοριακοί, θα πρέπει υποχρεωτικώς να συμπεριλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που αφορούν την ελεγχόμενη εταιρεία.
Aρχής γενομένης από τη νομική μορφή, την επωνυμία, τον εμπορικό τίτλο ή το σήμα της επιχείρησης. Tο αντικείμενο εργασίας της με κάθε λεπτομέρεια. Tο μέγεθος, την οργάνωση, τον χρόνο ίδρυσης και τις συνθήκες λειτουργίας της επιχείρησης. Aκόμη τις διευθύνσεις των κεντρικών καταστημάτων και υποκαταστημάτων, των αποθηκών, γραφείων, των εργοταξίων με ονοματεπώνυμο ιδιοκτητών και τη ΔOY που φορολογούνται. Tα ετήσια ενοίκια επίσης που καταβάλλονται για κάθε ιδιοκτήτη χωριστά. Θα πρέπει να περιλαμβάνουν επίσης όλα τα στοιχεία για τον τεχνικό της εξοπλισμό, τα μεταφορικά μέσα, το απασχολούμενο προσωπικό. Tην παραγωγική διαδικασία, εφόσον πρόκειται για βιοτεχνία ή βιομηχανία.
Στο μεταξύ η ΥΠΕΕ Αττικής, στο πλαίσιο των διενεργούμενων ελέγχων, εντόπισε και κατέσχεσε στις 15/5/2006 σε επιχείρηση στο Λεκανοπέδιο Αττικής 1.800 πλαστά φορολογικά στοιχεία. Τα φορολογικά αυτά στοιχεία είναι και εικονικά, αφού οι φερόμενοι ως εκδότες των στοιχείων είναι ανύπαρκτα φορολογικά πρόσωπα. Η αξία των κατασχεθέντων στοιχείων ανέρχεται στο ποσό των 900.000 ευρώ. Επίσης, στις 17/5/ 2006 κατασχέθηκαν σε επιχειρήσεις του κέντρου και των βορείων προαστίων της Αθήνας παράνομοι φορολογικοί μηχανισμοί.
Πηγή Καθημερινή
Δείτε το επόμενο Webinar του κόμβου
Τα «δύσκολα» του ΦΠΑ - Πρακτική προσέγγιση με ερωτήσεις-απαντήσεις
Στις : 28-09-2023 17:30
Εισηγητές: Κορρές Λεωνίδας
Ακολουθήστε το taxheaven.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα οικονομικά νέα