Δημοσιεύθηκε στις : [ 31-03-2009 ]

Αρ. πρωτ.: 3607/30.3.2009 Έλεγχοι αγοράς την περίοδο των εορτών του Πάσχα 2009

(Έλεγχοι αγοράς την περίοδο των εορτών του Πάσχα 2009)

Κατηγορία: Ελεγχος - Πρόστιμα - ΣΔΟΕ

Αθήνα,   30/03/2009
Αρ. πρωτ.: 3607
ΠΡΟΣ: 'Ολες τις Περιφερειακές και Επιχειρησιακές Διευθύνσεις της Υπ.Ε.Ε.

Θέμα: Έλεγχοι  αγοράς την περίοδο των εορτών του Πάσχα 2009


ΓΕΝΙΚΑ

Ενόψει των εορτών του Πάσχα - οπότε αναμένεται αυξημένη οικονομική δραστηριότητα στην παραγωγή, στη διακίνηση και στη διάθεση προϊόντων και εμπορευμάτων, καθώς και στην παροχή υπηρεσιών -  να προγραμματίσετε (στα πλαίσια υλοποίησης του προγραμματισμού δράσης), να οργανώσετε και να διενεργήσετε ελέγχους, με ιδιαίτερη έμφαση στο χρονικό διάστημα από 4 Απριλίου 2009  έως και 26 Απριλίου 2009 (Κυριακή του Θωμά).

Επιδίωξη των υπηρεσιών της ΥΠ.Ε.Ε.,  την ως άνω χρονική περίοδο, αποτελεί ο συνεχής έλεγχος της αγοράς, αξιοποιώντας προς τούτο το σύνολο της διαθέσιμης δύναμης του προσωπικού των υπηρεσιών σας.

Προς αυτή την κατεύθυνση επιβάλλεται η εντατικοποίηση των  ελέγχων, οι οποίοι θα πρέπει να είναι ,πέραν των στοχευμένων και των ελέγχων διακίνησης, και εμφανείς έλεγχοι, ώστε να  δημιουργηθεί  κλίμα πρόληψης και συμμόρφωσης των επιχειρήσεων στις υποχρεώσεις τους, που απορρέουν από την ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία, σε σχέση με την έκδοση φορολογικών στοιχείων διακίνησης και αξίας και την ακριβή απόδοση του οφειλόμενου Φ.Π.Α. και των Ε.Φ.Κ.

 Για την αποτελεσματικότερη δράση των υπηρεσιών και την όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση των ελέγχων αυτών, επισημαίνονται τα ακόλουθα :
 

I.     ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ

1.    ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

Με βάση και τη χαρτογράφηση των οικονομικών δραστηριοτήτων κάθε περιοχής, βαρύτητα θα δοθεί στη διενέργεια  στοχευμένων ελέγχων σε:

1.1    Επιχειρήσεις εισαγωγής και διανομής (logistics) τροφίμων και ποτών, νωπών και κατεψυγμένων κρεάτων, λαχανικών, φρούτων, πτηνοτροφικών προϊόντων και πασχαλινών ειδών.

1.2  Επιχειρήσεις παραγωγής αγροτικών προϊόντων (θερμοκήπια , πτηνοτροφικές μονάδες, μονάδες εκτροφής αμνοεριφίων, ιχθυοτροφεία κ.λ.π.) , επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα διάφορα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας (σφαγεία, τυποποιητήρια  κ.λ.π.) καθώς επίσης και επιχειρήσεις συγκέντρωσης, αποθήκευσης και συντήρησης αγροτικών προϊόντων (ψυκτικοί θάλαμοι, χώροι αποθήκευσης, κ.λ.π.).

1.3    Επιχειρήσεις παροχής διασκέδασης και ψυχαγωγίας, παροχής φαγητού και ποτού για επιτόπια κατανάλωση και ιδιαίτερα στα κέντρα διασκέδασης με επώνυμους καλλιτέχνες, εστιατόρια και ταβέρνες που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό πελατών καθώς επίσης και σε επιχειρήσεις τροφής και ποτού για επιτόπια κατανάλωση, που δραστηριοποιούνται κυρίως σε εμπορικά κέντρα ή σε εμπορικούς δρόμους και περιοχές με αυξημένη εμπορική και τουριστική κίνηση. Επισημαίνεται ότι, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών κατά την περίοδο του Πάσχα, οι  έλεγχοι  των επιχειρήσεων  αυτών θα εντατικοποιηθούν και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ελέγχεται η ποιότητα των αλκοολούχων ποτών με τη λήψη δειγμάτων. Oι δειγματοληψίες, δεδομένου ότι η αλκοόλη δεν είναι μόνο ένα προϊόν υψηλής φορολογικής επιβάρυνσης, αλλά προορίζεται και για ανθρώπινη κατανάλωση και για το λόγο αυτό έχει ιδιαίτερο υγειονομικό ενδιαφέρον, θα πρέπει να διενεργούνται σύμφωνα με τις  οδηγίες που δόθηκαν με την αρ. πρωτ. 104420/17-05-2004 εγκύκλιό μας καθώς και με το αρ. πρωτ. 3011336/1413/0029/02-07-2002 έγγραφο της Δ/νσης Αλκοόλης, Αλκοολούχων Ποτών, Οίνου και Ζύθου του Γ.Χ.Κ. και σας στάλθηκαν με την αρ. πρωτ. 110651/10-07-2002 εγκύκλιό μας, προκειμένου να διασφαλίζεται η ορθή λήψη των δειγμάτων και η αποτελεσματικότητα των ελέγχων στον ευαίσθητο αυτόν τομέα.Η πραγματοποίηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού ελέγχων και δειγματοληψιών από  την  υπηρεσία μας, θα  συμβάλλει ώστε να αποτραπεί, κατά την επίμαχη περίοδο, η διάθεση στην κατανάλωση λαθραίας αλκοόλης και νοθευμένων  αλκοολούχων ποτών «μπόμπες».

1.4  Eπιχειρήσεις φιλοξενίας σε τουριστικά θέρετρα και ιδιαίτερα ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων κ.λ.π., που βρίσκονται σε νησιά και περιοχές της υπαίθρου που φημίζονται για τον παραδοσιακό εορτασμό του Πάσχα.

1.5      Επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καλλωπισμού ,κομμωτηρίου  κ.λ.π.

1.6   Καταστήματα λιανικού εμπορίου πώλησης κρεάτων, ποτών,  λαχανικών, φρούτων, ειδών ζαχαροπλαστείου, ένδυσης, υπόδησης, κοσμημάτων, δώρων και πασχαλινών ειδών .

2.   ΕΛΕΓΧΟΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ

Κατά την αναφερόμενη  χρονική περίοδο, οι έλεγχοι διακίνησης θα αποτελέσουν σημαντικό στόχο του προγράμματος δράσης, λόγω του ότι μεγάλο μέρος της οικονομικής δραστηριότητας πραγματοποιείται μέσα από την διακίνηση αγαθών. Για τον λόγο αυτό θα διενεργηθούν έλεγχοι διακίνησης αγαθών  στο αστικό, επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο, στα λιμάνια, στα διόδια και κυρίως σε σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου όπου πιθανόν να παρακάμπτεται το εθνικό δίκτυο ή και σε σημεία σύνδεσης του επαρχιακού  οδικού δικτύου με το εθνικό. Ιδιαίτερη βαρύτητα επίσης να δοθεί σε ελέγχους επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις κεντρικές αγορές των μεγάλων αστικών κέντρων (Ρέντη κ.λ.π.), τοπικές  ή δημοτικές αγορές (Βαρβάκειος, Μοδιάνο κ.λ.π.), λαϊκές  αγορές, ιχθυόσκαλες,  κ.λ.π.
 

3. ΕΜΦΑΝΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΙ
 

Η συνεχής παρουσία της υπηρεσίας στην αγορά, με την μορφή εμφανών ελέγχων, είναι σημαντική προτεραιότητα των υπηρεσιών της ΥΠ.Ε.Ε. τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθόσον στοχεύει στη δημιουργία κλίματος πρόληψης και συμμόρφωσης των επιχειρήσεων, αλλά και προστασίας των καταναλωτών.

Τα συνεργεία ελέγχου, στελεχωμένα από ένστολους υπαλλήλους, θα πραγματοποιούν εμφανείς ελέγχους σε επίκαιρα σημεία των εμπορικών δρόμων και στα εμπορικά κέντρα των πόλεων της περιοχής αρμοδιότητός σας, για τη διαπίστωση έκδοσης φορολογικών στοιχείων, τα οποία θα αναζητούνται, με τη δέουσα ευγένεια και σοβαρότητα, από τους διερχόμενους ή εξερχόμενους από τα καταστήματα πελάτες. ΕφΆ όσον δεν επιδειχθούν φορολογικά στοιχεία αγοράς θα ακολουθεί  έλεγχος μέσα στην επιχείρηση, ο οποίος θα είναι σύντομος, θα αφορά την συγκεκριμένη ελεγκτική επαλήθευση για τη διαπίστωση έκδοσης ή μη φορολογικού στοιχείου, ενώ θα θεωρούνται τα τηρούμενα βιβλία και στοιχεία, θα ελέγχεται  η νομιμότητα των φορολογικών ταμειακών μηχανών ή των ειδικών μηχανισμών Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ. και θα αναζητούνται οι υποβληθείσες δηλώσεις Φ.Π.Α.

Σημειώνεται ότι ο καταλογισμός παράβασης δεν αποτελεί αυτοσκοπό αλλά προέχει η ουσιαστική συμμόρφωση των επιχειρήσεων προς τις υποχρεώσεις τους για εμφάνιση των συναλλαγών τους, με στόχο τη διασφάλιση των δημοσίων εσόδων.
 

4. ΕΛΕΓΧΟΙ  ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΩΝ ΑΜΝΟΕΡΙΦΙΩΝ
 

Στα πλαίσια των ελέγχων για την πρόληψη και αποτροπή διάθεσης στην εγχώρια αγορά ζώντων και σφάγιων αμνοεριφίων προέλευσης άλλων χωρών ως ελληνικών και με αφορμή την επικείμενη εορτή του Πάσχα, περίοδο κατά την οποία,  λόγω της αυξημένης ζήτησης, συνηθίζεται αθρόα εισαγωγή από τρίτες και άλλες χώρες, κρίνεται απαραίτητο να εντείνετε τους ελέγχους σας τόσο κατά το στάδιο της διακίνησης όσο και κατά το στάδιο των στοχευμένων ελέγχων (εισαγωγείς κρεάτων, σφαγεία, χονδρέμποροι κρεοπώλες), προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο ελληνοποίησης με ότι αυτό συνεπάγεται για την προστασία της ελληνικής κτηνοτροφίας, του υγιούς ανταγωνισμού και των καταναλωτών.

Για την υποβοήθηση του έργου σας, σας παρέχουμε τις παρακάτω οδηγίες και κατευθύνσεις:

1. Οι έλεγχοι διακίνησης αποτελούν, ιδιαίτερα τη δεδομένη χρονική περίοδο, σημαντικό εργαλείο και θα πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας υπόψη τη χαρτογράφηση της οικονομικής δραστηριότητας κάθε περιοχής, τα σημεία εισόδου και τη συχνότητα διέλευσης των σχετικών μεταφορικών μέσων, αξιοποιώντας προς τούτο κάθε τυχόν πληροφορία.

2. Η επιλογή επιχειρήσεων προς έλεγχο, στα πλαίσια των στοχευμένων ελέγχων, θα         πρέπει να λάβει υπόψη της τις δραστηριότητες εισαγωγικών επιχειρήσεων αμνοεριφίων, σφαγείων, επιχειρήσεων χονδρικής και λιανικής πώλησης και να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τους κατά τόπους Σταθμούς Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου (Σ.Υ.Κ.Ε.).  

Θεωρούμε επιβεβλημένο να σας υπενθυμίσουμε ότι την εμπορία και διακίνηση ζώντων ή σφαγμένων αμνοεριφίων και νωπού κρέατος, διέπουν τόσο φορολογικές όσο και αγορανομικές διατάξεις για την εφαρμογή των οποίων οδηγίες σας έχουν αποσταλεί με την   αριθμ. 3048/06-03-2007 εγκύκλιό μας.

Σε κάθε περίπτωση που διαπιστώνονται πέραν των φορολογικών και παραβάσεις του Αγορανομικού Κώδικα, (μη αναγραφή στα φορολογικά στοιχεία, στους τιμοκαταλόγους ή στις πινακίδες της προέλευσης των προϊόντων, διακίνηση χωρίς κτηνιατρικά παραστατικά, σφαγή εκτός σφαγείων, σήμανση με ελληνική σφραγίδα, μη αναγραφή αναλυτικών στοιχείων κατά τη λιανική πώληση κρέατος στις ετικέτες που εκδίδουν οι ζυγιστικές μηχανές των κρεοπωλείων κ.λ.π.) να διαβιβάζονται στις αρμόδιες Κτηνιατρικές υπηρεσίες και Διευθύνσεις              Εμπορίου - Καταναλωτή των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την επιβολή των ποινικών και διοικητικών κυρώσεων.

5. ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
 
Οι έλεγχοι για τον περιορισμό του παράνομου εμπορίου επιβάλλεται να εντατικοποιηθούν από όλες τις Π.Δ. της Υπ.Ε.Ε. κατά τη διάρκεια του Πάσχα, με κύριο άξονα τις μεγάλες πόλεις και θα εξακολουθήσουν να διενεργούνται με ιδιαίτερη έμφαση στα είδη ένδυσης, οικιακής χρήσης, μικροσυσκευές, CDs και DVDs, τσάντες, αρώματα, κοσμήματα κ.λ.π. που προέρχονται από τρίτες χώρες (Κίνα, Ταϊβάν κ.λ.π.).

Στόχος είναι, με την εμφανή και διαρκή παρουσία των συνεργείων ελέγχου, η πρόληψη και συμμόρφωση των επιχειρήσεων που διαθέτουν προϊόντα παραεμπορίου και των πλανόδιων μικροπωλητών που δεν είναι φορολογικά νομιμοποιημένοι (έναρξη επιτηδεύματος, κατοχή συνοδευτικών εγγράφων, έκδοση φορολογικών στοιχείων κ.λ.π.).

Οι έλεγχοι θα διενεργούνται σε χώρους που παρατηρείται αθρόα παρουσία πλανόδιων μικροπωλητών όπως: σταθμοί ΗΣΑΠ - ΜΕΤΡΟ - ΚΤΕΛ, παζάρια και πλατείες των πόλεων, παρυφές λαϊκών αγορών, πεζόδρομοι και εμπορικά κέντρα και όπου αλλού κρίνεται σκόπιμο.

Για να γίνει αισθητή και αποτελεσματικότερη η παρουσία των συνεργείων ελέγχου την εν λόγω περίοδο, αυτά θα συγκροτούνται σε τακτική βάση, οι υπάλληλοι θα φέρουν την υπηρεσιακή τους στολή και οι έλεγχοι θα διενεργούνται και τις ώρες που τα καταστήματα είναι κλειστά (απογεύματα, Κυριακές).

Σε περίπτωση που δεν δικαιολογείται η νόμιμη κατοχή των εμπορευμάτων, τα συνεργεία ελέγχου θα εφαρμόζουν τις διατάξεις της αρ. Κ1-1178-07/06/2007 Απόφασης του Υπ. Ανάπτυξης η οποία αφορά στη διαδικασία κατάσχεσης των παράνομων εμπορευμάτων.

Η εντατικοποίηση και υλοποίηση των προαναφερθέντων ελέγχων, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και προληπτικά και είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στον περιορισμό του παράνομου εμπορίου και της διακίνησης προϊόντων παραποίησης και απομίμησης προς όφελος του υγιούς ανταγωνισμού και των επιχειρήσεων που λειτουργούν νόμιμα.

6. ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΡΗΚΤΙΚΩΝ
 
Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μας , όπως αυτά απορρέουν από το Π.Δ. 85/2005,  κατά την διενέργεια φορολογικών και λοιπών  ελέγχων  από υπαλλήλους της Υπηρεσίας μας, να δοθεί έμφαση στην εμπορία και διακίνηση εκρηκτικών,  των οποίων η χρήση εμφανίζεται αυξημένη κατά την περίοδο του Πάσχα και τα  οποία εισάγονται ή παρασκευάζονται παράνομα,  σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 2168/93 "ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, ύλες,  εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις ".

II.   ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
 
Αξιοποίηση του προσωπικού  

Λαμβάνοντας υπόψη ότι θα αξιοποιηθεί το σύνολο των διαθέσιμων υπαλλήλων, ανεξαρτήτως των τμημάτων που αυτοί απασχολούνται, πρέπει να γίνεται προσεκτική στελέχωση (σύνθεση) των συνεργείων ελέγχου (επάρκεια γνώσεων, εμπειρίας κ.λ.π.), ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της καλύτερης αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού .

Χρόνος διενέργειας των ελέγχων

Με δεδομένο ότι  πρέπει να υπάρχει συνεχής παρουσία της υπηρεσίας στην αγορά, τα συνεργεία ελέγχου  θα κατανέμονται χρονικά κατά τέτοιο τρόπο  ώστε να καλύπτουν όλες τις ώρες   λειτουργίας των καταστημάτων. Δηλαδή τις ημέρες συνεχούς λειτουργίας των  καταστημάτων, η κατανομή των συνεργείων ελέγχου πρέπει να είναι μοιρασμένη (πρωί και απόγευμα).

Επισημαίνεται ότι  ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δίδεται και στον έλεγχο κατά τις ώρες εφοδιασμού των καταστημάτων. Κρίσιμες ώρες εφοδιασμού είναι οι πρώτες πρωινές ώρες μεταξύ 06.00 - 08.00, οι πρώτες μεταμεσημβρινές ώρες μεταξύ 14.00 - 17.00 και αυτές μεταξύ 22.00 - 24.00, ιδιαίτερα τις ημέρες που τα καταστήματα λειτουργούν και απόγευμα.


Προετοιμασία ελέγχου

Για να καταστούν αποτελεσματικότεροι οι  έλεγχοι πρέπει να υπάρξει:

-Πλήρης αξιοποίηση των δεδομένων του προγράμματος  REGDATA
-Λήψη στοιχείων μέσω των υποσυστημάτων του TAXIS για τη δημιουργία σχετικού φακέλου πριν τη διενέργεια στοχευμένου ελέγχου

-Αξιοποίηση των πληροφοριών που λαμβάνονται από διάφορες υπηρεσίες, επαγγελματικές οργανώσεις και μεμονωμένα άτομα (μετά από αξιολόγηση).


Αξιοποίηση των μέσων δίωξης.


Για την υλοποίηση των ανωτέρω ελέγχων θα πρέπει να υπάρξει πλήρης και ορθή   χρήση των υπηρεσιακών αυτοκινήτων (VAN κ.λ.π. ) καθώς επίσης και των λοιπών μέσων δίωξης.
 

III.     ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ  ΣΤΟ «ΟΠΣ ΥΠΕΕ»

Προκειμένου να είναι εύκολη η παρακολούθηση και ο απολογισμός των ελέγχων της πασχαλινής περιόδου  θα πρέπει  στο  σύστημα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) ΥΠ.Ε.Ε. να καταχωρούνται τα πιο κάτω :

Στην οθόνη  εντολή ελέγχου και στο πεδίο «Περιγραφή»,  με κεφαλαία ελληνικά χωρίς τελείες και κενά, οι χαρακτήρες ΠΑΣΧΑ09 και  στις οπτικές ελέγχου θα ενημερώνεται η οπτική ελέγχου «Εποχιακοί έλεγχοι»  (κωδικός 401)  και η ειδική οπτική «ΠΑΣΧΑ2009»(  κωδικός 4010007).
 

Ακριβές αντίγραφο                                                             Ο Ειδικός Γραμματέας

                                                                                       Πασχάλης  Α.  Μπουχώρης


ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά των νομοθετικών και διοικητικών κειμένων (Νόμοι,  Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, ΠΟΛ., Διοικητικές Πράξεις και Λύσεις κ.α.), των νομολογιακών κειμένων (Δικαστικές Αποφάσεις κ.α.), των περιλήψεων αυτών και της τήρησής τους σε βάση δεδομένων, των συσχετίσεων μεταξύ τους και των ειδικών εργαλείων αναζήτησης, αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη  από τους νόμους  2121/1993,  2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ.
Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ: Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.


Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΑΓΡΟΤΕΣ
Up
Close
Close
Κλείσιμο