Αποτελέσματα live αναζήτησης

ΝΣΚ 432/2000 Φορολόγηση μεταβίβασης μετοχών ναυτικών ή άλλων εταιριών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο κατά τη διάταξη του άρθρου 13 παρ.2 του ν.2238/94


Σχόλια:

Η παρούσα Γνωμοδότηση δεν έχει γίνει αποδεκτή από τον Υπ. Οικονομικών



Δημοσιεύθηκε στις : [ 17-07-2000 ]
Κατηγορία: Φορολογία Εισοδήματος

ΝΣΚ 432/2000
Φορολόγηση μεταβίβασης μετοχών ναυτικών ή άλλων εταιριών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο κατά τη διάταξη του άρθρου 13 παρ.2 του ν.2238/94


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΕΙΔΙΚΟ ΝΟΜΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ

Αριθμός Γνωμοδοτήσεως 432/2000

ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (Γ' Τμήμα)

Συνεδρίαση της 30-6-2000

Σύνθεση:
Προεδρεύων: Χρήστος Τσεκούρας, Αντιπ/δρος Ν.Σ.Κ.
Νομικοί Σύμβουλοι: Γ. Κρομπάς, Α. Τζεφεράκος, Β.Ασημακόπουλος, Β. Κοντόλαιμος, Κ. Καποτάς, Δ. Παπαδόπουλος, Π. Κιούσης, Ι. Σακελλαρίου.
Εισηγητής: Θεόδ. Ψυχογυιός, Πάρεδρος Ν.Σ.Κ.

Αριθ. ερωτήματος: Αρ. πρωτ. 1118416/11147/Β0012/25-1-2000 της Δ/νσης Φορολογίας Εισοδήματος, τμ. Β1, Υπ. Οικ/κών.

Περίληψη ερωτήματος: Ερωτάται εάν θα επιβληθεί φόρος κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 13 παρ. 2 του ν.2238/1994 κατά τη μεταβίβαση μετοχών ανώνυμης εταιρίας, που έχει ως αποκλειστικό σκοπό την κυριότητα και απόκτηση μετοχών ναυτικών εταιριών του ν. 959/79.

I. ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ

Α. Με τη διάταξη του άρθρου 3 παρ. 4 του ν.2753/1999 προστέθηκε νέα παράγραφος με αριθμό 2 στο άρθρο 13 του ν.2238/1994, η οποία μετά την αντικατάσταση του πρώτου εδαφίου της με το άρθρο 33 του ν. 2778/1999, έχει σήμερα ως ακολούθως:
Άρθρο 13
"2. Φορολογείται αυτοτελώς με συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%) η πραγματική αξία πώλησης μετοχών ή παραστατικών τίτλων μετοχών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών ή αλλοδαπό χρηματιστήριο ή σε άλλο διεθνώς αναγνωρισμένο χρηματιστηριακό θεσμό, που μεταβιβάζονται από ιδιώτες ή από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ημεδαπά ή αλλοδαπά. Για την καταβολή του φόρου αυτού και την υποβολή της σχετικής δήλωσης έχουν εφαρμογή τα αναφερόμενα στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου".
Πριν από τη θέσπιση της πιο πάνω διάταξης του άρθρου 13 παρ. 2, για τη φορολόγηση των μεταβιβαζόμενων μετοχών ίσχυε η διάταξη του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 2459/1997, η οποία καταργήθηκε με αντικατάστασή της από τη διάταξη του άρθρου 3 παρ. 3 του ν.2753/1999 και η οποία είχε ως εξής:
Άρθρο 15
"Φορολογία υπεραξίας μετοχών
7. Η περίπτωση α' της παραγράφου 7 του άρθρου 13 του ν.2238/1994 αντικαθίσταται ως εξής: Φορολογείται αυτοτελώς λογιζόμενο ως εισόδημα: "α) Με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) κάθε κέρδος ή ωφέλεια που προέρχεται από τη μεταβίβαση: αα) ....... ββ) Μετοχών μη εισηγμένων στο χρηματιστήριο Αθηνών,
εταιρικών μερίδων ή μεριδίων, καθώς και ποσοστών συμμετοχής σε κοινωνία αστικού δικαίου που ασκεί επιχείρηση ή επάγγελμα ή σε κοινοπραξία της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων."

Εξάλλου, από τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του νόμου 27/1975 ορίζονται τα εξής:
"Άρθρον 1
1. Επιβάλλεται κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου φόρος και εισφορά επί των υπό ελληνικήν σημαίαν πλοίων.
Άρθρον 2.
1. Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ' όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων."

Β. Επίσης, ως γνωστό, με την υττ' αριθ. 39/1998 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους έγινε δεκτό ότι οι ναυτικές εταιρίες και οι μέτοχοι αυτών κατά τη μεταβίβαση μετοχών δεν έχουν την υποχρέωση καταβολής φόρου εισοδήματος (υπεραξίας),δυνάμει της τότε ισχύουσας διάταξης του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 2459/1997, καθόσον κρίθηκε ότι η εκ φόρου εισοδήματος υποχρέωση των εν λόγω εταιριών εξαντλείται πλήρως στον κατά τις διατάξεις του ν. 27/75 επιβαλλόμενο φόρο επί του πλοίου.
Τέλος,από τη διάταξη του άρθρου 35 εδ. 1 του ν. 814/1978 ορίζεται ότι: "Απαλλάσσεται από παντός φόρου, τέλους, εισφοράς ή κρατήσεως,το εισόδημα, το κτώμενον υπό εταίρων ή μετόχων από εταιρείαν χαρτοφυλακίου (HOLDING COMPANY) έχουσαν αποκλειστικώς μετοχάς εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων υπό Ελληνικήν σημαίαν ή και υπό ξένην σημαίαν συμβεβλημένην μετά του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου."
Εξυπακούεται συνεπώς ότι, προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα περί συνδρομής φορολογικής απαλλαγής ή μη, κατά τη μεταβίβαση μετοχών των πιο πάνω ανωνύμων εταιριών, πρέπει να διερευνηθεί, εάν οι προεκτεθείσες φορολογικές απαλλαγές κατά τη μεταβίβαση μετοχών ναυτικών εταιριών εξακολουθούν να υφίστανται και υπό τη νέα διάταξη (άρθρο 13 παρ. 2 του ν. 2238/94), γεγονός που προϋποθέτει ότι ο επιβαλλόμενος δι' αυτής φόρος εξακολουθεί να φέρει τον χαρακτήρα του φόρου εισοδήματος. Άρα απαραίτητη προϋπόθεση για την απάντηση του τεθέντος ερωτήματος, ενόψει και της αναφερθείσης διάταξης του ν.814/1978, αποτελεί ασφαλώς η διακρίβωση του χαρακτήρα του ως άνω επιβληθέντος φόρου.

II. ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΩΣ

Κατά την άποψη της πλειοψηφίας, που απαρτίστηκε από τους Νομικούς Συμβούλους Γ. Κρόμπα, Α. Τζεφεράκο, Β. Κοντόλαιμο, Κ. Καποτά, Δ. Παπαδόπουλο και Π. Κιούση (ψήφοι 6) και την άνευ ψήφου γνώμη του εισηγητή Παρέδρου Θ. Ψυχογυιού, η ορθή ερμηνευτική προσέγγιση του ζητήματος μπορεί να επιτευχθεί τόσο μέσω της γραμματικής ερμηνείας της κρίσιμης διάταξης όσο και από την διακρίβωση του επιδιωκόμενου νομοθετικού σκοπού (ratio), με αναφορά στη σαφώς εκφρασθείσα βούληση του ιστορικού νομοθέτη.

Α. Από τη γραμματική διατύπωση της ερμηνευτέας διάταξης, η οποία ομιλεί για την επιβολή φόρου επί της πραγματικής αξίας πώλησης των μη ει ση γ μένων στο χρηματιστήριο μετοχών, που μεταβιβάζονται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα κλπ,, είναι εμφανές ότι αντικείμενο του φόρου αποτελεί η μεταβίβαση μετοχών, ενώ ο υπολογισμός του φόρου γίνεται με αναγωγή στη συνολική αξία των μεταβιβαζόμενων μετοχών, ήτοι στην αγοραία αξία αυτών.Ήδη, εξάλλου, με την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1233/2.12.1999 (ΦΕΚ Β' 2187/20-12-99), που εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 3 παρ. 11 του ν. 2753/1999, καθορίζεται ο τρόπος προσδιορισμού της κατώτατης πραγματικής αξίας πώλησης της μετοχής και δη με τη διαίρεση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας δια του αριθμού των υφισταμένων μετοχών.
Από τα παραπάνω ευχερώς συνάγεται ότι ο νομοθέτης απέβλεψε στη φορολόγηση του μεταβιβαζόμενου κεφαλαίου, κατά τις αντίστοιχες ρυθμίσεις παλαιότερων νόμων (π.χ. βλ. άρθρο 13 του ν. 4459/1965), αφιστάμενος τόσο της διάταξης, που προέβλεπε τη φορολόγηση της υπεραξίας (άρθρο 15 παρ. 1 ν. 2459/1997), όσο και της διάταξης του άρθρου 1 του ν.2238/1994, που επιβάλλει το φόρο εισοδήματος στο "συνολικό καθαρό εισόδημα".

Β. Η βούληση του ιστορικού νομοθέτη προς θεσμοθέτηση φόρου επί της συναλλαγής, κατά τη μεταβίβαση των πιο πάνω μετοχών, και όχι φόρου επί του εισοδήματος (υπεραξίας) προκύπτει εναργέστατα και από την κατ' άρθρο συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου του ν.2753/1999 στο Κοινοβούλιο. Συγκεκριμένα , το εν λόγω νομοσχέδιο, ως είχε στην αρχική του μορφή, προέβλεπε αφενός μεν φορολόγηση της υπεραξίας με ποσοστό 20% επί πωλήσεως μετοχών από τα πρόσωπα, που τηρούν βιβλία Γ' κατηγορίας του Κ.Β.Σ.,αφετέρου δε φορολόγηση με ποσοστό 5% της πραγματικής αξίας της μετοχής, κατά την πώληση αυτής από πρόσωπα, που τηρούν βιβλία άλλης κατηγορίας. Ακολούθως όμως ο Υπουργός των Οικονομικών αποδεχόμενος στη Βουλή σχετική πρόταση της αντιπολίτευσης για ενιαία φορολόγηση του μεταβιβαζόμενου κεφαλαίου και όχι της υπεραξίας των μετοχών,ανακοίνωσε προς το Σώμα ότι: "όλες οι μετοχές μη εισηγμένων εταιριών θα φορολογούνται στο 5% της πραγματικής αξίας κατά την πώληση και όχι με υπολογισμό της υπεραξίας" (βλ. Πρακτικά της 13/10/1999, σελ. 385). Είναι φανερό συνεπώς ότι ο ιστορικός νομοθέτης "απαγκιστρώνει" την επιβολή της νέας φορολογικής επιβάρυνσης από την ύπαρξη κέρδους κατά τη μεταβίβαση των μετοχών, γεγονός που σημαίνει ότι ο φόρος επιβάλλεται οπωσδήποτε, ακόμη και αν ο μεταβιβάζων πωλεί επί ζημία.

Γ. Πρόσθετο επιχείρημα ότι ο νέος φόρος δεν αποτελεί φόρο εισοδήματος είναι και το γεγονός ότι η σχετική ρύθμιση εντάσσεται στην αυτοτελή δεύτερη παράγραφο του άρθρου 13 του ν. 2238/1994 και όχι στην πρώτη παράγραφο του ίδιου άρθρου, όπου απαριθμούνται τα έσοδα, που λογίζονται ως εισόδημα και στην οποία παράγραφο είχε ενταχθεί η αναφερθείσα και ήδη καταργηθείσα ρύθμιση του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 2459/1997.

Δ. Τα επιχειρήματα υπέρ του χαρακτηρισμού του πιο πάνω φόρου, ως φόρου εισοδήματος, ερείδονται αφενός μεν στην ένταξη της νέας ρύθμισης στον Κώδικα περί Φορολογίας Εισοδήματος (ν.2238/1994), αφετέρου δε στη δυνατότητα που χορηγεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 3 παρ. 7 του ν.2753/1999 στους έχοντες εκκρεμείς υποθέσεις, με το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς,να συμψηφίσουν τις οφειλές τους με το νέο φόρο γεγονός που συνάδει προς την υφιστάμενη δημοσιονομική πρακτική του συμψηφισμού των ομοειδών φόρων. Εντούτοις, τα εν λόγω επιχειρήματα δεν μπορούν να ανατρέψουν τα πιο πάνω υπό στοιχ. Α', Β' και Ρ αναπτυχθέντα επιχειρήματα από τα οποία κατεδείχθη ότι πρόκειται περί θεσπίσεως φόρου συναλλαγών. Ειδικότερα: α) Από τη συστηματική ένταξη της κρίσιμης διάταξης στα πλαίσια του Κώδικα περί Φορολογίας Εισοδήματος δεν μπορεί να αντληθεί πειστικό επιχείρημα για τον χαρακτηρισμό του νέου φόρου ως φόρου εισοδήματος. Είναι πρόδηλο ότι ο νομοθέτης, μετά την αναφερθείσα διαφοροποίησή του από την αρχικώς προταθείσα ρύθμιση του νομοσχεδίου, δεν θεώρησε ότι ήταν ζήτημα καίριας σημασίας, ούτε άλλωστε είχε την απαιτούμενη άνεση χρόνου, να προβεί και σε διευθετήσεις νομοτεχνικού περιεχομένου, θεωρώντας εύλογα ότι δεν υφίσταντο περιθώρια ερμηνευτικής αβεβαιότητας, αφού η πρόθεσή του είχε καταγραφεί ήδη σαφώς στην προηγηθείσα κοινοβουλευτική συζήτηση. Θα αποτελούσε πράγματι την πιο ακραία μορφή νομοθετικού παραλογισμού, αφενός μεν να εκδηλώνεται η σαφής πρόθεση του νομοθέτη να μην υιοθετήσει την εισαγόμενη με το νομοσχέδιο φορολόγηση του εισοδήματος (υπεραξίας) από τη μεταβίβαση μετοχών (αλλά να προχωρήσει γενικώς σε φορολόγηση του μεταβιβαζόμενου κεφαλαίου), αφετέρου δε να επιχειρείται η ένταξη της σχετικής ρύθμισης στο ν. 2238/1994, με σκοπό να υποδηλώσει έτσι ο νομοθέτης την πρόθεση του να φορολογήσει το εισόδημα.
Επισημαίνεται επί πλέον ότι στο ν. 2238/1994 (αλλά και σε πολλούς άλλους φορολογικούς νόμους) απαντώνται διατάξεις με ρυθμίσεις αμιγούς δικονομικού ή ποινικού χαρακτήρα, χωρίς φυσικά τούτο να σημαίνει ότι οι εν λόγω διατάξεις μετατρέπονται σε ρυθμίσεις ουσιαστικού φορολογικού δικαίου εκ μόνης της συστηματικής ένταξης αυτών στο εν λόγω νομοθέτημα (π.χ. βλ.άρθρο 22 παρ. 1 και άρθρο 33 παρ. 23 του ν. 2238/1994 κλπ.).
β) Εις ό,τι αφορά στο επιχείρημα εκ του άρθρου 3 παρ. 7 του ν. 2753/1999, το οποίο, ως ελέχθη, προνοεί για τη δυνατότητα συμψηφισμού του - βάσει του άρθρου 15 παρ. 1 του ν. 2459/1997 - καταβληθέντος φόρου (επί της υπεραξίας των μετοχών) με τον προσφάτως θεσπισθέντα φόρο, πρέπει να επισημανθεί ότι δεν έχει ιδιαίτερη βαρύτητα ως προς τον προσήκοντα χαρακτηρισμό του τελευταίου.Και τούτο διότι η πρακτική του μη συμψηφισμού των ετεροειδών φόρων δεν έχει καμία απολύτως συνταγματική κατοχύρωση και συνεπώς ο κοινός νομοθέτης δύναται να αποστεί αυτής με κοινή νομοθετική ρύθμιση, κάτι που έλαβε χώρα εν προκειμένω κατά τη θέσπιση της αναφερθείσης μεταβατικής διάταξης. Προφανής σκοπός της ρύθμισης ήταν να αρθούν ασάφειες και πιθανές αδικίες, που είχαν ως αιτία την αβεβαιότητα του προγενέστερου
νομοθετικού" καθεστώτος και να παρασχεθεί κίνητρο προς ταχύτερη εκκαθάριση των εκκρεμοτήτων.
Ε. Με βάση όσα εκτίθενται παραπάνω, γίνεται σαφές ότι ο επιβαλλόμενος με το άρθρο 13 παρ.2 του ν.2238/1994 φόρος έχει χαρακτήρα φόρου επί της συναλλαγής και όχι φόρου επί της υπεραξίας (ομοίως,Ι. Φωτόπουλος, Δ. Φ. Ν. 54 σελ. 563 ε π.). Από τις παρατεθείσες διατάξεις του ν.27/1975 και του ν. 814/1978, αλλά και από οποιαδήποτε άλλη διάταξη, δεν προκύπτει ότι -πλην του φόρου εισοδήματος- συντρέχει απαλλαγή και εκ του φόρου, που επιβάλλεται επί της συναλλαγής κατά τη μεταβίβαση μετοχών των ναυτικών ή άλλων εταιριών, μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο.
Αντίθετη άποψη δεν μπορεί να υποστηριχθεί ούτε με την επίκληση της διάταξης του άρθρου 11 παρ. 4 περ. ζ' του α.ν. 148/1967, ως ισχύει μετά την αντικατάστασή της από το άρθρο 7 παρ. 2 του ν.δ. 34/68,και η οποία εφαρμόζεται και στις ναυτικές εταιρίες κατά τη ρητή πρόβλεψη του άρθρου 58 παρ. εδ. 1 του ν. 959/1979. Και τούτο, διότι οι προβλεπόμενες με την εν λόγω διάταξη απαλλαγές κατά τη μεταβίβαση μετοχών αναφέρονται αποκλειστικά σε τέλη χαρτοσήμου, εισφορές, δικαιώματα ή άλλες επιβαρύνσεις υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου,χωρίς να γίνεται ειδική μνεία περί απαλλαγής και εκ του φόρου (όπως ρητά γίνεται στη διάταξη της παραγρ. 3 του ίδιου άρθρου 11 του πιο πάνω αναγκ. νόμου, επί μετατροπής μετοχών κλπ).

ΣΤ. Κατά την άποψη όμως της μειοψηφίας, που απαρτίστηκε από τον Αντιπρόεδρο Ν,Σ.Κ, Χ. Τσεκούρα και τους Νομικούς Συμβούλους Β. Ασημακόπουλο και Ι.Σακελλαρίου (ψήφοι 3), η εν προκειμένω ερμηνευόμενη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 2238/1994, όπως σήμερα ισχύει, εντασσόμενη συστηματικά στις περί φορολογίας εισοδήματος διατάξεις και εις αντικατάσταση των διατάξεων της φορολογίας αυτής (που επέβαλαν τον φόρο τούτο στην εκ της πωλήσεως μετοχών υπεραξία),παρά την αδόκιμη ίσως διατύπωσή της, δεν επιβάλλει φόρο επί των συναλλαγών αλλά επί της προκυπτούσης εκ της πωλήσεως της μετοχής υπεραξίας, δηλ. φόρο εισοδήματος. Τούτο προκύπτει όχι μόνον εκ των ανωτέρω λόγων αλλά και εκ της επ' αυτής εισηγητικής εκθέσεως, εκ της οποίας προκύπτει εναλλακτικός τρόπος διατυπώσεώς της στο σχετικό νομοσχέδιο, είτε υπό την μορφήν υπό την οποία τελικώς περιελήφθη στο κείμενο του νόμου είτε υπό ετέραν διάφορον διατύπωση μη προτιμηθείσα, εκ της οποίας όμως τελευταίας διατυπώσεως ουδεμία αμφιβολία περί του χαρακτήρος της δι' αυτής επιβαλλομένης φορολογίας ως φόρου εισοδήματος δύναται να προκύψει. Δια της ως άνω διατυπώσεως της προκειμένης διατάξεως, δια της οποίας ο επιβαλλόμενος φόρος προσδιορίζεται σε 5% επί της πραγματικής αξίας της μετοχής πλήττεται κατ' ουσίαν η υπεραξία αυτής δια του φόρου τούτου, μόνο δε ο προσδιορισμός του οφειλομένου ποσού φόρου ανάγεται σε ποσοστό επί της πραγματικής αξίας της μετοχής. Τη ρύθμιση αυτή υιοθέτησε ο νομοθέτης προς αποφυγήν πολυπλόκων και δυσχερών μεθόδων προσδιορισμού της πληττόμενης υπεραξίας της μετοχής, όταν αυτή προσδιορίζεται από την "πραγματική της αξία". Δια του προσδιορισμού και μόνο του ποσοστού του φόρου επί της πραγματικής αξίας της μετοχής, η οποία ευχερώς είναι διαπιστώσιμη, χωρίς να επέρχεται αντικειμενικοποίηση του φόρου τούτου, αφού η ποσοστιαία επιβολή του φόρου επί της πραγματικής αξίας της μετοχής αναγόμενη στην υπεραξία αυτής πλήττει αυτήν ποσοστιαίως, διαφοροποιείται το εκάστοτε οφειλόμενο ποσό φόρου αναλογικώς προς την εκ της πωλήσεως αυτής προκύψασα υπεραξία, χωρίς ανάγκη περαιτέρω ειδικότερου προσδιορισμού της αποτελούσης το αντικείμενο του φόρου υπεραξίας.
Συνεπώς στο προκείμενο ερώτημα αρμόζει κατά τη γνώμη της μειοψηφίας αρνητική απάντηση, αφού κατά τις διατάξεις του ν. 27/1975 δεν είναι επιτρεπτή η επιβολή άλλου φόρου εισοδήματος επί των ανωνύμων εταιριών, στις οποίες αναφέρεται το ερώτημα, πλην εκείνων που επιβάλλουν οι διατάξεις των νόμων 27/1975 και 814/1978.

III. ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ενόψει των ανωτέρω, επί του τεθέντος ερωτήματος το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδοτεί κατά πλειοψηφία ότι σε κάθε περίπτωση μεταβίβασης μετοχών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο από τις ανώνυμες εταιρίες, που αναφέρονται στο ερώτημα, αυτές δεν χαίρουν απαλλαγής εκ του φόρου, που επιβάλλεται με τη διάταξη του άρθρου 13 παρ. 2 του ν. 2238/1994.

Εθεωρήθη

Αθήνα, 17.7.2000

Ο Προεδρεύων
Χρήστος Τσεκούρας
Αντιπρόεδρος Ν.Σ.Κ.

Ο Εισηγητής
Θεόδ. Ψυχογυιός
Πάρεδρος Ν.Σ.Κ.
 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Προσωπικές σημειώσεις για αυτή την απόφαση

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Πρόσφατες αποφάσεις στην κατηγορία

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης