Σχόλια

Όπως ισχύει σύμφωνα με την 1553/35/30-05-2017/28.6.2017 και την 1486/22/19-03-2019.

Δημοσιεύθηκε στις : [ 26-06-2014 ]

Ο.Α.Ε.Δ. αριθμ. απόφ. 1375/19/29.4.2014 Κατάρτιση Προγράμματος επιχορήγησης για την ενίσχυση της οργανωτικής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελληνίων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε.

(Κατάρτιση Προγράμματος επιχορήγησης για την ενίσχυση της οργανωτικής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελληνίων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε.)

Κατηγορία: Εργατικά - Απασχόληση

Αριθμ. απόφ. 1375/19/29-04-2014

(ΦΕΚ Β' 1683/24-06-2014)

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

Α. του Ν. 2224/1994, άρθρα 14 και 15 (ΦΕΚ 112/Α708-07-1994)

Β. του Ν. 2336/1995, άρθρο 10 (ΦΕΚ 189/Α'/12-09-1995)

Γ. του Ν. 2434/1996, άρθρο 1 (ΦΕΚ 188/Α'/20-08-1996)

Δ. του Ν. 2956/2001, άρθρο 6 παρ. 7, άρθρο 8 παρ. 2 εδ. ΙΔ, άρθρο 9 παρ. 2 εδ. 2 (ΦΕΚ 258/Α'/08-11-2001)

Ε. του Ν. 4144/2013, άρθρα 26 και 34 (ΦΕΚ 88/Α'/18-04-2013)

2. Τη με αριθμό 228/16/29-04-2014 απόφαση της Επιτροπής Διαχείρισης του ΕΛΕΚΠ

3. Τη γνώμη των μελών του,

αποφασίζει:

Την κατάρτιση Προγράμματος επιχορήγησης για την ενίσχυση της οργανωτικής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελληνίων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε. ως εξής:

Η Επιτροπή Διαχείρισης του ΕΛΕΚΠ στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων της αρμοδιοτήτων και αφού έλαβε υπόψη τις ανάγκες της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελλήνιων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε. με την με αριθμ. 228/16/29-04-2014 απόφασή της ενέκρινε την κατάρτιση «Προγράμματος επιχορήγησης για την ενίσχυση της οργανωτικής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελληνίων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε.» ως εξής:

Κατά την παρούσα οικονομική συγκυρία της κρίσης, η σημασία της προσαρμοστικότητας και της ανταπόκρισης των επιχειρήσεων στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς εντείνεται, οδηγώντας στην ανάγκη ριζικής αναδιάρθρωσης των δράσεων προώθησης της απασχόλησης προς την κατεύθυνση ολοκληρωμένων παρεμβάσεων για την προστασία και υποστήριξη επιχειρήσεων και εργαζομένων.

Ειδικότερα στην χώρα μας, που οι συνέπειες της κρίσης φαίνεται να εξελίσσονται ακόμη πιο δραματικές για διάφορους λόγους αλλά και εξαιτίας κυρίως εγγενών διαρθρωτικών δυσλειτουργιών και ατελειών του όλου πλαισίου δραστηριοποίησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων, η ανάγκη αυτή, γίνεται ακόμη πιο επιτακτική τόσο βραχυπρόθεσμα και κατά το δυνατόν άμεσα, όσο και σε βάθος χρόνου.

Με βάση τα ως άνω αναφερόμενα και σύμφωνα με τις κατευθύνσεις και τα επιμέρους μέτρα πολιτικής για την ανάσχεση της ανεργίας και την προώθηση της απασχόλησης σε εθνικό επίπεδο, ο Ο.Α.Ε.Δ. ως κεντρική δομή διαχείρισης των πολιτικών αυτών, επιδιώκει τη μέγιστη δυνατή συνεργασία, μέσω προγραμματικών συμφωνιών ή συμπράξεων, για την υλοποίηση των πολιτικών με φορείς των κοινωνικών εταίρων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, που ενεργοποιούνται για την καλύτερη δυνατή παροχή και την αποτελεσματικότητα των μέτρων.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση Ολοκληρωμένων Παρεμβάσεων Διαρθρωτικής Προσαρμογής Επιχειρήσεων με πρώτιστο στόχο την προστασία των εργαζομένων από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, αλλά και η διαρκής ενημέρωση, ανατροφοδότηση και οι επιμέρους αναγκαίες διορθώσεις και αναπροσαρμογές των παρεμβάσεων αυτών δεν θα εφαρμόζεται «εν κενώ», αλλά σε συνεργασία με τους Κοινωνικούς Εταίρους με ευθύνη του ΟΑΕΔ όσο και των Κοινωνικών Εταίρων.

Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητη η ενίσχυση της οργανωτικής και επιχειρησιακής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και των Πανελληνίων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε., για την αποτελεσματική εφαρμογή των εν λόγω παρεμβάσεων.

Υπεύθυνος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση και έλεγχο του προγράμματος ορίζεται ο Ο.Α.Ε.Δ.

Άρθρο 1
Αντικείμενο προγράμματος- Στόχος του προγράμματος


Σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση της απασχόλησης, συνολικά τριακοσίων είκοσι (320) ανέργων, ηλικίας 18-66 ετών και η ενίσχυση της οργανωτικής ικανότητας της Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., της Ε.Σ.Ε.Ε. και των Οργανώσεων μελών αυτών, του Σ.Ε.Β., του Σ.Ε.Τ.Ε. και των Πανελληνίων Οργανώσεων μελών του Σ.Ε.Τ.Ε. Συγκεκριμένα, θα απασχοληθούν εκατόν πενήντα (150) άτομα στη Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε. και στις Δευτεροβάθμιες και Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις μέλη αυτής, εκατόν είκοσι (120) άτομα στην Ε.Σ.Ε.Ε. και σε Οργανώσεις μέλη αυτής καθώς και σαράντα πέντε (45) άτομα στο Σ.Ε.Τ.Ε. και στις Πανελλήνιες Οργανώσεις μέλη του Σ.Ε.Τ.Ε., καθώς και πέντε (5) άτομα στο ΣΕΒ και τους συνδέσμους αυτού.
Οι εκατόν πενήντα (150) θέσεις που αφορούν στη Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., κατανέμονται ως εξής:
Έως δέκα (10) θέσεις στη Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., έως έξι (6) θέσεις για κάθε Δευτεροβάθμια Οργάνωση και έως τρεις (3) θέσεις για κάθε Πρωτοβάθμια Οργάνωση. Οι εκατόν είκοσι (120) θέσεις που αφορούν στην Ε.Σ.Ε.Ε., κατανέμονται ως εξής: Έως δέκα (10) θέσεις στην τριτοβάθμια οργάνωση, έως έξι (6) θέσεις για κάθε Δευτεροβάθμια Οργάνωση και έως (3) θέσεις για κάθε Πρωτοβάθμια Οργάνωση. Οι σαράντα πέντε (45) θέσεις που αφορούν στο Σ.Ε.Τ.Ε. και στις Πανελλήνιες Οργανώσεις μέλη του Σ.Ε.Τ.Ε. κατανέμονται ως εξής:
Από τις συνολικά σαράντα πέντε (45) θέσεις, οι είκοσι έξι (26) θέσεις κατανέμονται στα παραρτήματα/γραφεία του Σ.Ε.Τ.Ε. και συγκεκριμένα έως δύο (2) θέσεις ανά διοικητική περιφέρεια της χώρας.
Όσον αφορά στις πέντε (5) θέσεις που αφορούν στο ΣΕΒ δικαιούχοι φορείς είναι οι παρακάτω σύνδεσμοι:
1) Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς: Δύο (2) θέσεις.
2) Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βιοτεχνιών Ροδόπης: Μία (1) θέση.
3) Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος: Μία (1) θέση.
4) Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας: Μία (1) θέση.

Άρθρο 2
Πλαίσιο ένταξης - χρηματοδότηση


Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται από τον κλάδο ΛΑΕΚ και η μέγιστη συνολική δαπάνη θα ανέλθει στο ποσό των 5.775.000 ευρώ (ΚΑΕ 2493), το οποίο κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής:
 
- Για το έτος 2014: 500.000 ευρώ
- Για το έτος 2015: 750.000 ευρώ
- Για το έτος 2016: 750.000 ευρώ
- Για το έτος 2017: 500.000 ευρώ
- Για το έτος 2018: 275.000 ευρώ
- Για το έτος 2019: 850.000 ευρώ
- Για το έτος 2020: 875.000 ευρώ
- Για το έτος 2021: 525.000 ευρώ
- Για το έτος 2022: 375.000 ευρώ
- Για το έτος 2023: 375.000 ευρώ

II) Την υποβολή αιτήματος στο εποπτεύον Υπουργείο περί τροποποίησης της με αριθμό 7008/144/2102-2018 τροποποιηθείσας απόφασης έγκρισης ανάληψης υποχρέωσης του εποπτεύοντος Υπουργείου με ΑΔΑ:7Μ1Ξ465Θ1Ω-95Η καθώς και της με αριθμό 14965/01-03-2018 έγκρισης ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης της Γενικής Δ/νσης Υποστήριξης του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) με ΑΔΑ: 6ΖΕΗ4691Ω2-ΒΛ1 ως προς την επιβάρυνση των επόμενων ετών των πιστώσεων του ΚΑΕ 2493 του προϋπολογισμού του ΛΑΕΚ, η οποία κατ’ έτος έχει ως εξής:
- Για το έτος 2019: 850.000 ευρώ
- Για το έτος 2020: 875.000 ευρώ
- Για το έτος 2021: 525.000 ευρώ
- Για το έτος 2022: 375.000 ευρώ
- Για το έτος 2023: 375.000 ευρώ

III) Την έγκριση της δέσμευσης και ανάληψης ποσού των 850.000 ευρώ σε βάρος των πιστώσεων του ΚΑΕ 2493 του προϋπολογισμού ΛΑΕΚ έτους 2019, 875.000 ευρώ έτους 2020 σε βάρος των πιστώσεων του ΚΑΕ 2493 του προϋπολογισμού ΛΑΕΚ, 525.000 ευρώ έτους 2021 σε βάρος των πιστώσεων του ΚΑΕ 2493 του προϋπολογισμού ΛΑΕΚ, 375.000 ευρώ έτους 2022 σε βάρος των πιστώσεων του ΚΑΕ 2493 του προϋπολογισμού ΛΑΕΚ και 375.000 ευρώ έτους 2023 σε βάρος των πιστώσεων του ΚΑΕ 2493 του προϋπολογισμού ΛΑΕΚ .

IV) Τη χορήγηση εξουσιοδότησης στον Προϊστάμενο της Γενικής Δ/νσης Υποστήριξης για απόφαση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης.

Άρθρο 3
Ρόλος του ΟΑΕΔ

Σύμφωνα

α) με το άρθρο 25 του Ν. 4144/2013 (ΦΕΚ Α' 88) που αντικατέστησε το άρθρο 2 του Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ Α' 258) «Ο Ο.Α.Ε.Δ. έχει σκοπό την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής για την απασχόληση και την καταπολέμηση της ανεργίας, την ενίσχυση και διευκόλυνση της ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας και μεριμνά ιδίως για τη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας με την παροχή οικονομικών ενισχύσεων προς τους εργοδότες», και το εδ. α της παρ.6 του άρθρου 34 του ανωτέρω νόμου «Από τα έσοδα του Ε.Λ.Ε.Κ.Π.: Η εισφορά 0,81 % διατίθεται αποκλειστικά για τους σκοπούς του ΛΑΕΚ.»,

β) το εδ. β της παρ.3 του άρθρου 1 του Ν. 2434/1996 «Από τα έσοδα του ΛΑΕΚ: πoσό που αντιστοιχεί στο 0,36% προορίζεται για την υλοποίηση προγραμμάτων απασχόλησης...», και

γ) με το άρθρο 29 του Ν. 1262/82 (ΦΕΚ Α' 70) για τον σκοπό της καταπολέμησης της ανεργίας με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας είναι δυνατό να επιχορηγούνται από τον ΟΑΕΔ επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που καταρτίζονται με αποφάσεις του Υπουργείου Εργασίας μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.

Άρθρο 4
Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

4.1. Δικαιούχοι-Προϋποθέσεις:


Δικαιούχοι είναι, η Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., η Ε.Σ.Ε.Ε. και οι Οργανώσεις μέλη αυτών, ο Σ.Ε.Β., ο Σ.Ε.Τ.Ε. καθώς και οι Πανελλήνιες Οργανώσεις μέλη του Σ.Ε.Τ.Ε. όπως αυτές αναφέρονται στην επισυναπτόμενη κατάσταση, που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας. Δικαιούχοι επίσης είναι και οι Ενώσεις ή Σωματεία μέλη των Πανελληνίων Οργανώσεων του Σ.Ε.Τ.Ε.

Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή σε περίπτωση που οι δικαιούχοι (εγγεγραμμένοι στις ανωτέρω Συνομοσπονδίες και εργοδοτικές Οργανώσεις), έχουν προβεί σε μείωση προσωπικού λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας χωρίς να το αντικαταστήσουν, κατά το χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησής τους για υπαγωγή στο πρόγραμμα και μέχρι την ένταξή τους σε αυτό.

Δεν θεωρείται μείωση η οικειοθελής αποχώρηση, η απουσία λόγω στράτευσης ή μακροχρόνιας ασθένειας καθώς και οι περιπτώσεις συνταξιοδότησης, φυλάκισης, θανάτου, λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου, καταγγελία σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο που αφορά στον εργαζόμενο, εφόσον προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Επίσης δεν είναι δυνατή η υπαγωγή των ανωτέρω δυνητικά δικαιούχων που έχουν προβεί κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν την αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα, σε αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης του προσωπικού της, από πλήρη σε μερική απασχόλησης ή σε εκ περιτροπής απασχόληση κ.λπ.

Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης για υπαγωγή μέχρι και την ημερομηνία έκδοσης της εγκριτικής απόφασης.

Στο πρόγραμμα μπορούν να υπαχθούν επίσης και οι ανωτέρω δυνητικά δικαιούχοι που κατά το χρονικό διάστημα των τριών (3) μηνών που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησής τους για υπαγωγή στο πρόγραμμα και μέχρι την ένταξή τους σε αυτό δεν απασχολούσαν προσωπικό καθώς και οι οργανώσεις- μέλη που ιδρύονται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος.

4.2 Ωφελούμενοι- Άνεργοι- Προϋποθέσεις:

Τα ωφελούμενα άτομα είναι άνεργοι που:
- Έχουν την ιδιότητα του ανέργου και να διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ κατά την υπόδειξή τους από το αρμόδιο ΚΠΑ 2.
- Έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.
- Είναι ηλικίας 18 έως 66 ετών, δηλαδή να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και να διανύουν το 19ο έτος και το 67ο έτος αντίστοιχα κατά την ημερομηνία υπόδειξής τους από την αρμόδια Υπηρεσία.
- Έχουν την ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα άλλου κράτους - μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας.
- Ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές της ζήτησης από τους δικαιούχους, και πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις.
Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή:
- Για άτομα που:
- είναι σύζυγοι και συγγενείς α' βαθμού εξ' αίματος ή εξ' αγχιστείας των μελών του Δ.Σ. του δικαιούχου που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα
- κατά το τελευταίο 6μηνο πριν από την ημερομηνία αίτησής τους στο πρόγραμμα είχαν απασχοληθεί με σύμβαση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου στους ανωτέρω δικαιούχους
- τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του Ν. 2643/1998

Άρθρο 5
Διαδικασία υπαγωγής δικαιούχων


Μετά την δημοσίευση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι δυνητικά δικαιούχοι που διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ και επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr) και την αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων (http:// ait.oaed.gr/) στο ΚΠΑ2, στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η έδρα του δικαιούχου επιλέγοντας από τη σχετική στήλη. Επιπλέον οι δικαιούχοι οφείλουν να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση βάσει του προτύπου που είναι αναρτημένο στην ως άνω ιστοσελίδα.

Εντός τριάντα (30) ημερών από την έκδοση της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής στο πρόγραμμα, ο δικαιούχος προβαίνει σε πρόσληψη του ατόμου.

Άρθρο 6
Ποσό και συνολική διάρκεια επιχορήγησης

6.1. Ποσό επιχορήγησης.

Ο δικαιούχος επιχορηγείται για κάθε άτομο που υπάγεται στο πρόγραμμα από την ημερομηνία πρόσληψής του. Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους ωφελούμενους ανέργους (μισθωτοί και ημερομίσθιοι) που θα προσληφθούν στα πλαίσια του προγράμματος ανέρχεται στο ποσό των 25 € την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα (ημέρες ασφάλισης). Το ποσό ορίζεται κατά την ημερομηνία πρόσληψής του από τον δικαιούχο και δεν τροποποιείται καθ’ όλη την διάρκεια του προγράμματος. Το ποσό επιχορήγησης καλύπτει τμήμα του συνολικού μισθολογικού κόστους.

6.2. Διάρκεια επιχορήγησης.

Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους τριάντα εννιά (39) μήνες εκ των οποίων οι τριάντα έξι (36) μήνες αφορούν σε επιχορήγηση και τρεις (3) μήνες σε δέσμευση του εργοδότη.

Άρθρο 7
Διαδικασία και όροι επιχορήγησης

7.1. Υποβολή αίτησης για καταβολή επιχορήγησης

Μετά τη λήξη κάθε διμήνου απασχόλησης, η επιχείρηση υποβάλλει εντός ενενήντα (90) ημερών αίτηση με τα σχετικά δικαιολογητικά για καταβολή της επιχορήγησης, στο Γραφείο Απασχόλησης του αρμόδιου ΚΠΑ όπου ανήκει η έδρα ή το υποκατάστημα που απασχολείται ο επιχορηγούμενος  υπάλληλος.
Τα δικαιολογητικά που υποβάλλει είναι τα εξής:
1.    Έντυπη Κατάσταση (έντυπο Β) η οποία περιλαμβάνει τις τρέχουσες μισθολογικές καταστάσεις με την ανάλυση των εργοδοτικών εισφορών ως εξής:
α. Το ονοματεπώνυμο των επιχορηγουμένων βάσει του προγράμματος,
β. Α.Μ.Κ.Α και Α.Μ.Ε.Φ.Κ.Α. επιχορηγουμένων,
γ. Την ημερομηνία πρόσληψης τους,
δ. Την ημερομηνία γέννησής τους,
ε. Τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,
στ. Το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος, το οποίο δεν θα είναι χαμηλότερο από τον κατώτατο νομοθετημένο μισθό ή ημερομίσθιο.
ζ. Στήλη της υπεύθυνης δήλωσης με τις υπογραφές των επιχορηγουμένων ότι απασχολήθηκαν το χρονικό
διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση.
2. Παραστατικά/αποδεικτικά πληρωμής μισθοδοσίας των επιχορηγούμενων για το αιτούμενο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρο 38 του ν. 4387/2016.
3. Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ.), οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή.
4. Παραστατικά καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για το ελεγχόμενο χρονικό διάστημα. Στις περιπτώσεις που η επιχείρηση έχει προβεί σε ρύθμιση των οφειλών της προς το ΕΦΚΑ ή το ΕΤΕΑΕΠ, για να είναι δυνατή η καταβολή της επιχορήγησης θα πρέπει η ρύθμιση να προσκομισθεί, στην απόφαση ρύθμισης να συμπεριλαμβάνεται το κρίσιμο χρονικό διάστημα και οι δόσεις της ρύθμισης να καταβάλλονται κανονικά. Εάν κριθεί απαραίτητο ότι τα παραπάνω στοιχεία χρήζουν περαιτέρω έρευνας, ενδείκνυται να διασταυρωθούν και με το ΕΦΚΑ ή το ΕΤΕΑΕΠ.
5. Αντίγραφο κατάστασης προσωπικού και ωρών εργασίας που έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά στο σύστημα ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (Έντυπο Ε4 – ετήσιος πίνακας κατάστασης προσωπικού) καθώς και το Ενιαίο Έντυπο Ε3 της πρόσληψης του επιχορηγούμενου (Ε3 Αναγγελία Πρόσληψης και Ε4 Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού Νέας Πρόσληψης). Τα ανωτέρω έντυπα θα αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ (ΚΠΑ), στο Πληροφοριακό Σύστημα ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (ΣΕΠΕ–ΟΑΕΔ-ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (μόνο κατά την πρώτη αίτηση καταβολής της επιχορήγησης και σε περίπτωση αντικαταστάσεων).
6. Αντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης με λογαριασμό ΙΒΑΝ, στο οποίο θα εμφανίζεται το ονοματεπώνυμο της δικαιούχου επιχείρησης –εργοδότη (μόνο κατά την πρώτη αίτηση καταβολής της επιχορήγησης).

7.2. Επαληθεύσεις

7.2.1. Διοικητική Επαλήθευση – Καταβολή επιχορήγησης

Μετά την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης, το Γραφείο Απασχόλησης του ΚΠΑ προβαίνει άμεσα σε διοικητική επαλήθευση των δικαιολογητικών που έχουν υποβληθεί με το αίτημα του δικαιούχου.
Μετά το πέρας της επαλήθευσης συντάσσεται έκθεση διοικητικής επαλήθευσης και ενημερώνεται σχετικά ο δικαιούχος.
Στη συνέχεια ο προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας προβαίνει στην έκδοση σχετικής απόφασης (έγκρισης ή απόρριψης καταβολής επιχορήγησης).
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόρριψη της αξίωσης για το αιτούμενο χρονικό διάστημα, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αίτησης ή και των δικαιολογητικών πέραν της προθεσμίας των ενενήντα (90) ημερών από τη λήξη κάθε διμήνου απασχόλησης, τότε ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ) με απόφασή του θα προβαίνει στη μη καταβολή του συγκεκριμένου ποσού.
Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά τριάντα (30) ημέρες, ύστερα από αίτηση της επιχείρησης στην υπηρεσία και έκδοση σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ) του ΟΑΕΔ.

7.2.2. Επιτόπια Επαλήθευση

Για την αποτελεσματική παρακολούθηση της υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, διενεργούνται τουλάχιστον δύο επιτόπιες επαληθεύσεις.
Οι επιτόπιες επαληθεύσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ στην έδρα ή στο υποκατάστημα της επιχείρησης όπου θα απασχοληθεί ο επιχορηγούμενος υπάλληλος καθ’όλη τη διάρκεια του προγράμματος και σε οποιαδήποτε στάδιο υλοποίησής του. Επιτόπιες επαληθεύσεις πραγματοποιούνται και για το δεσμευόμενο, μη επιχορηγούμενο προσωπικό της επιχείρησης. Επιπλέον επιτόπιες επαληθεύσεις (πέραν των δύο) δύναται να διενεργηθούν κατά τη συνολική διάρκεια του προγράμματος (επιχορήγηση και δέσμευση), όταν κρίνεται αναγκαίο, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων και των προϋποθέσεων της δράσης.
Για τις επαληθεύσεις λαμβάνονται υπόψη το ισχύον εθνικό και ενωσιακό, νομικό, θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο καθώς και η Δημόσια Πρόσκληση.
Μετά το πέρας της επαλήθευσης συντάσσεται έκθεση επιτόπιας επαλήθευσης και ενημερώνεται σχετικά ο δικαιούχος.
Η ανάθεση των ελέγχων γίνεται με απόφαση από τα αρμόδια Τμήματα Διοικητικών Υπηρεσιών των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων, σύμφωνα με τη με αριθμ. 1952/39/15-07-2016 απόφαση του Δ.Σ. όπως ισχύει, σε ελεγκτές προκειμένου να διαπιστωθεί αν η επιχείρηση τηρεί τους όρους του προγράμματος (λειτουργία της επιχείρησης, απασχόληση του επιχορηγούμενου και μη προσωπικού κλπ.).
Οι επαληθεύσεις του προγράμματος θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση αριθμ. 2/82850/0022/2013 (ΦΕΚ 487/9-10-2013). Το άρθρο 29 Διοικητική συνδρομή Ο.Α.Ε.Δ. Προστασία ελεγκτών Ο.Α.Ε.Δ. του ν. 4144/2013 ορίζει ότι:
«1. Οι πάσης φύσεως διοικητικές αρχές, οι δικαστικές υπηρεσίες, οι δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης υποχρεούνται να παρέχουν κάθε αιτούμενη συνδρομή ιδιαίτερα με την παροχή στον Ο.Α.Ε.Δ. μηχανογραφικών στοιχείων και πληροφοριών για τη διευκόλυνση της άσκησης των αρμοδιοτήτων του.
2. Κατά τη διάρκεια των επιτόπιων ελέγχων που διενεργούν υπάλληλοι του Ο.Α.Ε.Δ. η ελεγκτική διαδικασία δεν παρακωλύεται από τους ελεγχόμενους. Ενδεχόμενη παρακώληση δύναται να αποτελέσει λόγο απένταξής τους από το πρόγραμμα ή διακοπής της παροχής προς αυτούς. Οι ελεγκτές του Ο.Α.Ε.Δ. δεν διώκονται και δεν ενάγονται για γνώμη που διατύπωσαν ή πράξη που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους».
Οι ελεγχόμενοι δικαιούχοι υποχρεούνται:
1. να διατηρούν τα σχετικά παραστατικά σε διακριτό φάκελο προκειμένου να ελέγχονται από τους αρμόδιους υπαλλήλους/ελεγκτές και να διαπιστώνεται η τήρηση ή μη των όρων του προγράμματος.
2. να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4144/2013,
3. να αποδέχονται όλους τους προβλεπόμενους από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την παροχή σε αυτά όλων των δικαιολογητικών στοιχείων που ζητούνται.

7.3. Υποβολή αντιρρήσεων

Σε περίπτωση που, κατά την επαλήθευση (επιτόπια ή διοικητική), διαπιστώνεται παρατυπία, αυτή αναφέρεται στη σχετική έκθεση επαλήθευσης που συμπληρώνεται από τους αρμόδιους υπαλλήλους με κατάλληλη τεκμηρίωση και αναφορά των διατάξεων που παραβιάστηκαν. Ο δικαιούχος δύναται να υποβάλλει τις αντιρρήσεις του, εντός δέκα πέντε (15) ημερών από την παραλαβή από αυτόν της έκθεσης επιτόπιας ή διοικητικής επαλήθευσης. Οι αντιρρήσεις εξετάζονται άμεσα από τον Προϊστάμενο του ΚΠΑ, ο οποίος και εκδίδει σχετική απόφαση
επί των αντιρρήσεων.
Στην περίπτωση που γίνουν δεκτές οι αντιρρήσεις που έχει υποβάλλει, τότε ο Προϊστάμενος του ΚΠΑ εκδίδει σχετική απόφαση αποδοχής των αντιρρήσεων. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος δεν υποβάλλει εμπρόθεσμα τις αντιρρήσεις του ή ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας ΚΠΑ δεν τις αποδέχεται, τότε εκδίδει σχετική απόφαση (ανάκληση, διακοπή με αναζήτηση, απόρριψη αξίωσης για καταβολή της επιχορήγησης κλπ), η οποία κοινοποιείται με σχετική επιστολή στην επιχείρηση. Κατά της απόφασης, ο δικαιούχος δύναται να υποβάλει ένσταση εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.


Άρθρο 8
Διενέργεια ελέγχων/Υποχρεώσεις τήρησης αρχείων


Ύστερα από την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος (επιτόπια επαλήθευση), μετά την απόφαση ανάθεσης από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ελεγκτές προκειμένου να ελεγχθεί αν η δικαιούχος τηρεί τους όρους του προγράμματος (λειτουργία του δικαιούχου, απασχόληση του επιχορηγούμενου και μη προσωπικού κ.λπ.).

Επίσης οι δικαιούχοι και οι ωφελούμενοι παρέχουν τη συγκατάθεσή τους για την περαιτέρω επεξεργασία (από τις αρμόδιες κάθε φορά υπηρεσίες) των προσωπικών δεδομένων μου, συμπεριλαμβανομένων και των ευαίσθητων, που τηρούνται για τις ανάγκες υλοποίησης του παρόντος προγράμματος, για το σκοπό εξαγωγής στατιστικών δεδομένων στο πλαίσιο της διενέργεια ερευνών και της εκπόνησης μελετών για την αξιολόγηση του εν λόγω προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση διατηρούν το δικαίωμα ενημέρωσης, πρόσβασης και αντίρρησης σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 11, 12 και 13 του Ν. 2472/1997.

Επισημαίνεται ότι το άρθρο 29 Διοικητική συνδρομή Ο.Α.Ε.Δ. - Προστασία ελεγκτών Ο.Α.Ε.Δ. του Ν. 4144/2013, ορίζει ότι:

«1. Οι πάσης φύσεως διοικητικές αρχές, οι δικαστικές υπηρεσίες, οι δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης υποχρεούνται να παρέχουν κάθε αιτούμενη συνδρομή ιδιαίτερα με την παροχή στον Ο.Α.Ε.Δ. μηχανογραφικών στοιχείων και πληροφοριών για τη διευκόλυνση της άσκησης των αρμοδιοτήτων του.
2. Κατά τη διάρκεια των επιτόπιων ελέγχων που διενεργούν υπάλληλοι του Ο.Α.Ε.Δ. η ελεγκτική διαδικασία δεν παρακωλύεται από τους ελεγχόμενους. Ενδεχόμενη παρακώλυση δύναται να αποτελέσει λόγο απένταξής τους από το πρόγραμμα ή διακοπής της παροχής προς αυτούς. Οι ελεγκτές του Ο.Α.Ε.Δ. δεν διώκονται και δεν ενάγονται για γνώμη που διατύπωσαν ή πράξη που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.»

Άρθρο 9
Χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης - Δεσμεύσεις


Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν τις επιχορηγούμενες και μη θέσεις εργασίας καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος (39 μήνες) και μέχρι την λήξη του.

Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το επιχορηγούμενο προσωπικό της λόγω οικειοθελούς αποχώρησης ή καταγγελίας σύμβασης και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, το πρόγραμμα θα διακόπτεται κατά τόσες θέσεις εργασίας όσες μειώθηκε το προσωπικό. Στην περίπτωση που ο δικαιούχος έχει επιχορηγηθεί, τότε θα επιστρέφει στον Οργανισμό εντόκως το αναλογούν ποσό επιχορήγησης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α'/16.6.1982).

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας, κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας (ΚΠΑ ή ΚΠΑ2).

Οι δικαιούχοι δεν δεσμεύονται για τα άτομα που τυχόν προσλάβουν στο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης μέχρι την έκδοση εγκριτικής απόφασης.

Ως μείωση προσωπικού όσον αφορά στο επιχορηγούμενο και μη προσωπικό θεωρείται η καταγγελία σύμβασης εργασίας, όπως επίσης και η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου. Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού προσωπικό η κενή θέση που οφείλεται σε λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου, οικειοθελή αποχώρηση, συνταξιοδότηση μισθωτού επιχείρησης.

Ο δικαιούχος μπορεί να προβεί σε αντικατάσταση του δεσμευόμενου μη επιχορηγούμενου προσωπικού που μείωσε και με άλλο εργαζόμενο που προσέλαβε η επιχείρηση μετά την αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα (και ανήκει στο μη δεσμευόμενο προσωπικό της), έχοντας σε κάθε περίπτωση το ίδιο καθεστώς απασχόλησης.

Άρθρο 10
Επιμήκυνση Προγράμματος


Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης κατά τριάντα (30) το πολύ ημέρες με ισόχρονη δέσμευση της επιχείρησης, για μη απόλυση προσωπικού, σε περίπτωση: α) δικαιολογημένης ασθένειας εργαζομένου, β) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται μετά από αίτηση του εργαζομένου και γ) μη λειτουργίας του δικαιούχου λόγω θερινών διακοπών. Η επιμήκυνση γίνεται μετά από αίτηση του δικαιούχου και απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Υπηρεσίας του ΟΑΕΔ.

Επίσης σε περίπτωση αντικατάστασης μισθωτού μέσα στην προθεσμία των τριάντα (30) ημερών είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης του εργοδότη κατά τριάντα (30) ημέρες για κάθε άτομο που αντικαταστάθηκε, μετά από αίτηση του εργοδότη και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Απασχόλησης.

Άρθρο 11
Διακοπή επιχορήγησης - Δημοσιονομική διόρθωση


Σε περίπτωση που το ποσό της ενίσχυσης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στον δικαιούχο και διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων του προγράμματος, θα εφαρμόζονται αντίστοιχα οι διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α'/16.6.1982), όπως ισχύει για την απόδοση στον ΟΑΕΔ, για την διακοπή της επιχορήγησης καθώς και οι διατάξεις της με αριθμό 1016784/1299-25/0016/26-02-1997 (ΦΕΚ Β' 120) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου 106 του Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού (Ν. 2362/1995) και δυνάμει της οποίας η είσπραξη των εσόδων του Ο.Α.Ε.Δ. ανατέθηκε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Άρθρο 12
Επίλυση διαφορών


Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των δικαιούχων και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, θα επιλύεται με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ μετά από σχετική διατύπωση γνώμης από το ΕΛΕΚΠ, ύστερα από ένσταση που θα υποβάλλεται μέσα σε τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες από την κοινοποίηση της απορριπτικής απόφασης.

Άρθρο 13
Τελικές διατάξεις


1. Με δημόσια πρόσκληση που εκδίδεται με απόφαση του Διοικητή του Οργανισμού προσδιορίζεται η ημερομηνία έναρξης της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα και εξειδικεύεται ή/και ορίζεται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της παρούσας, στη βάση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.

2. Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα, λήγει αυτόματα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την κάλυψη των κατανεμηθεισών θέσεων, όπως ορίζονται στο άρθρο 2 της παρούσας.

3. Το Δ.Σ. του Οργανισμού μετά από διατύπωση γνώμης από το ΕΛΕΚΠ, δύναται με απόφαση του να αναστείλει, να συνεχίσει και να λήξει την προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα.

Η απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Αθήνα, 6 Μαΐου 2014

Ο Διοικητής
Θ. ΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά των νομοθετικών και διοικητικών κειμένων (Νόμοι,  Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, ΠΟΛ., Διοικητικές Πράξεις και Λύσεις κ.α.), των νομολογιακών κειμένων (Δικαστικές Αποφάσεις κ.α.), των περιλήψεων αυτών και της τήρησής τους σε βάση δεδομένων, των συσχετίσεων μεταξύ τους και των ειδικών εργαλείων αναζήτησης, αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη  από τους νόμους  2121/1993,  2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ.
Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ: Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.


Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

    Up
    Close
    Close
    Κλείσιμο