Συνημμένα

Δημοσιεύθηκε στις : [ 08-11-2011 ]

Αριθμ. πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.31.17/882/οικ. 21500/31.10.2011 Νέο Βαθμολόγιο - Μισθολόγιο. Οδηγίες για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στους βαθμούς βάσει των μεταβατικών διατάξεων (άρθρο 28) του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α'/27-10.-2011)

(Νέο Βαθμολόγιο - Μισθολόγιο. Οδηγίες για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στους βαθμούς βάσει των μεταβατικών διατάξεων (άρθρο 28) του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α'/27-10.-2011))

Κατηγορία: Εργατικά - Απασχόληση

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2011
Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.31.17/882/οικ. 21500

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
Ταχυδρομική Διεύθυνση: Βασ. Σοφίας 15
106 74, Αθήνα Τηλ.: 213-1313394, -378, -373212 Fax: 210-3389143


ΘΕΜΑ: Νέο Βαθμολόγιο - Μισθολόγιο. Οδηγίες για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στους βαθμούς βάσει των μεταβατικών διατάξεων (άρθρο 28) του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α'/27-10.-2011)

Σας γνωστοποιούμε ότι την 27η-10-2011 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α') «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015».

Μέρος Α' -Πάγιες Ρυθμίσεις

Με το Κεφάλαιο Δεύτερο του νόμου αυτού εισάγονται νέες ρυθμίσεις σχετικώς με το σύστημα βαθμολογικών προαγωγών και μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων του κράτους, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού και άλλων φορέων του δημοσίου τομέα. Ειδικότερα, με τις διατάξεις των άρθρων 6 έως 11 του ν. 4024/2011 ρυθμίζονται τα εξής θέματα:

1) Ανακαθορίζεται η βαθμολογική κλίμακα των υπαλλήλων που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4024/2011. Η νέα βαθμολογική κλίμακα περιλαμβάνει έξι (6) βαθμούς, που κατανέμονται κατά κατηγορία προσωπικού ως εξής:

Βαθμολογική Κλίμακα

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

ΠΕ (Α-ΣΤ)

ΤΕ (Α-ΣΤ)

ΔΕ (Β-ΣΤ)

ΥΕ (Γ-ΣΤ)

Χρόνος προαγωγής

Χρόνος προαγωγής

Χρόνος προαγωγής

Χρόνος προαγωγής

ΣΤ

Εισαγωγικός

2 έτη

Εισαγωγικός

2 έτη

Εισαγωγικός

2 έτη

Εισαγωγικός

2 έτη

Ε

4 έτη

4 έτη

6 έτη

10 έτη

Δ

4 έτη

4 έτη

6 έτη

10 έτη

Γ

4 έτη

4 έτη

8 έτη

Καταληκτικός

(σε 22 έτη)

Β

6 έτη

8 έτη

Καταληκτικός

(σε 22 έτη)

Α

Καταληκτικός

(σε 20 έτη)

Καταληκτικός

(σε 22 έτη)




Βαθμολογική Κλίμακα ΣΤ > Ε
100% των κρινόμενων

Βαθμολογική Κλίμακα Ε > Δ
90% των κρινόμενων

Βαθμολογική Κλίμακα Δ > Γ
80% των κρινόμενων

Βαθμολογική Κλίμακα Γ > Β
70% των κρινόμενων

Βαθμολογική Κλίμακα B > A
30% των κρινόμενων


Ειδικότερα, σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 6:

• Εισαγωγικός βαθμός για όλες τις κατηγορίες εκπαίδευσης προσωπικού είναι ο Βαθμός ΣΤ.

• Καταληκτικός βαθμός για την κατηγορία ΠΕ και ΤΕ ο Βαθμός Α, για την κατηγορία ΔΕ ο Βαθμός Β και για την κατηγορία ΥΕ ο Βαθμός Γ.

• Εισαγωγικός βαθμός για τους κατόχους συναφούς διδακτορικού διπλώματος είναι ο Βαθμός Δ, στον οποίο κατατάσσονται ως δόκιμοι, με συνολική βαθμολογική και μισθολογική προώθηση έξι (6) ετών.

• Εισαγωγικός βαθμός για τους κατόχους συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών είναι ο Βαθμός Ε, στον οποίο κατατάσσονται ως δόκιμοι, με συνολική βαθμολογική και μισθολογική προώθηση δύο (2) ετών.

• Εισαγωγικός βαθμός για τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ο Βαθμός Δ, με συνολική βαθμολογική και μισθολογική προώθηση έξι (6) ετών. Ο χρόνος φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), με την αποφοίτησή τους, θεωρείται ως χρόνος επιτυχούς δοκιμαστικής υπηρεσίας.

2) Δίνεται η δυνατότητα στους υπαλλήλους να αναγνωρίσουν την προϋπηρεσία τους στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικότερα:

• Οι υπάλληλοι που έχουν προϋπηρεσία στο δημόσιο τομέα των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει διανυθεί με τα ίδια ή αντίστοιχα τυπικά προσόντα της κατηγορίας στην οποία ανήκουν κατά το χρόνο της ένταξης, μπορούν να την αναγνωρίσουν για τη βαθμολογική και μισθολογική τους ένταξη, μετά τη μονιμοποίησή τους ή τη συνέχιση της απασχόλησής τους, μέχρι επτά (7) έτη κατ' ανώτατο όριο, ύστερα από ουσιαστική κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου.

Ως πραγματική δημόσια υπηρεσία νοείται κάθε υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή σε Ο.Τ.Α., με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και κάθε άλλη υπηρεσία που, με βάση ειδικές διατάξεις, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.

• Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να προβλέπεται η αναγνώριση για βαθμολογική και μισθολογική ένταξη και της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι επτά (7) έτη, κατ' ανώτατο όριο και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο εδάφιο πέμπτο της παρ. 4 του άρθρου 6 του νόμου αυτού. Με το ίδιο διάταγμα ρυθμίζεται ο τρόπος και οι προϋποθέσεις αναγνώρισης αντίστοιχης προϋπηρεσίας και για τους υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του διατάγματος, υπαλλήλους και ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου.

• Σωρευτικά η αναγνώριση προϋπηρεσίας από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, καθώς και από θέσεις αιρετών ή μετακλητών δημοσίων υπαλλήλων, δεν δύναται να ξεπερνά τα επτά (7) έτη.

• Ο χρόνος που διανύθηκε σε αιρετή ή μετακλητή θέση μετά το διορισμό του δημοσίου υπαλλήλου, εφόσον αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, λογίζεται ότι διανύθηκε σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης.

• Στην περίπτωση που συντρέχουν στο ίδιο πρόσωπο περισσότερες από μία από τις παραπάνω ρυθμίσεις, εφαρμόζεται η ευνοϊκότερη ρύθμιση καθώς και η μισή χρονική ρύθμιση της επόμενης ευνοϊκότερης ρύθμισης. Η ρύθμιση αυτή, μπορεί να ισχύσει κατόπιν υποβολής αίτησης, και για τους υπηρετούντες υπαλλήλους μετά την κατάταξη τους στους νέους βαθμούς σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν.4024/2011.

3) Η μονιμοποίηση των υπαλλήλων (παρ. 5 του άρθρου 6), μετά το πέρας της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας δεν γίνεται πλέον αυτοδίκαια, αλλά υπό προϋποθέσεις μετά από ουσιαστική κρίση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου.

Ειδικότερα:

• ο υπάλληλος μονιμοποιείται ή συνεχίζει να απασχολείται εφόσον πρόκειται για προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εφόσον:
α) στην έκθεση αξιολόγησής του εξασφαλίζει, με βάση τη βαθμολόγηση της απόδοσής του και της υλοποίησης της στοχοθεσίας, καθώς και τη βαθμολόγηση των λοιπών κριτηρίων αξιολόγησης βαθμολογία μεγαλύτερη της βάσης και
β) κριθεί από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο επιτυχής η δοκιμαστική του υπηρεσία.

• Σε περίπτωση που το υπηρεσιακό συμβούλιο κρίνει τον υπάλληλο μη ικανό να μονιμοποιηθεί ή να συνεχίσει την απασχόλησή του, ο υπάλληλος απολύεται.

• Το υπηρεσιακό συμβούλιο μπορεί, κατά περίπτωση, να αποφασίσει, άπαξ, την παράταση της δοκιμαστικής υπηρεσίας του υπαλλήλου από έξι (6) μέχρι δώδεκα (12) μήνες, εφόσον, με βάση την έκθεση αξιολόγησης και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου του, δεν προκύπτει σαφώς η καταλληλότητα του κρινομένου προκειμένου να μονιμοποιηθεί ή να συνεχίσει να απασχολείται. Σε αυτή την περίπτωση, μετά τη λήξη της παράτασης της δοκιμαστικής υπηρεσίας, ο υπάλληλος επαναξιολογείται. Το υπηρεσιακό συμβούλιο, κατά την επανάκριση, καλεί σε συνέντευξη τον υπάλληλο. Για την περίοδο αυτή ο υπάλληλος δεν εξελίσσεται μισθολογικά.

4) Η προαγωγή των υπαλλήλων από βαθμό σε βαθμό, που διενεργείται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο μία φορά το χρόνο, δεν γίνεται ακώλυτα, αλλά υπό προϋποθέσεις και με βάση την ποσόστωση, που καθιερώνεται με την παρ. 6 του άρθρου 7, επί των κάθε φορά κρινομένων. Ειδικότερα:

• Για την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό, λαμβάνεται υπόψη:
α) η αξιολόγηση του υπαλλήλου στο πλαίσιο του συστήματος αξιολόγησης και συγκεκριμένα:
αα) η απόδοσή του, που μετράται με βάση το βαθμό επιτυχούς ή μη υλοποίησης της στοχοθεσίας και
ββ) οι διοικητικές ικανότητές του και η συμπεριφορά στην υπηρεσία,
β) το ανώτατο ποσοστό, επί τοις εκατό, προαγωγής στον επόμενο βαθμό, των κρινόμενων υπαλλήλων, όπως ορίζεται στην παράγραφο 6 του παρόντος άρθρου και
γ) ο προβλεπόμενος ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό.

• Ο χρόνος κατά τον οποίο ο υπάλληλος δεν εξελίσσεται μισθολογικά δεν συνυπολογίζεται για τον υπολογισμό του ελάχιστου χρόνου παραμονής στο βαθμό.

• Για την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό, η απόδοση του κρινόμενου υπαλλήλου λαμβάνεται υπόψη σε ποσοστό 70% τουλάχιστον επί του συνόλου, που αφορά στα λοιπά κριτήρια αξιολόγησης των ουσιαστικών και άλλων προσόντων, όπως ορίζονται ειδικότερα από το σύστημα αξιολόγησης. Προκειμένου για την προαγωγή από το Βαθμό Β στο Βαθμό Α το ποσοστό αυτό είναι 80% τουλάχιστον.

• Οι προαγωγές από βαθμό σε βαθμό, για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, γίνονται με βάση ποσόστωση επί των κάθε φορά κρινομένων, ως εξής:

Από τον Εισαγωγικό Βαθμό ΣΤ στο Βαθμό Ε: μέχρι και 100% των κρινόμενων υπαλλήλων.

Από το Βαθμό Ε στο Βαθμό Δ: μέχρι και 90% των κρινόμενων υπαλλήλων.

Από το Βαθμό Δ στο Βαθμό Γ: μέχρι και 80% των κρινόμενων υπαλλήλων.

Από το Βαθμό Γ στο Βαθμό Β: μέχρι και 70% των κρινόμενων υπαλλήλων.

Από το Βαθμό Β στο Βαθμό Α: μέχρι και 30% των κρινόμενων υπαλλήλων.

5) Για την προαγωγή των υπαλλήλων από βαθμό σε βαθμό το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο καταρτίζει το Μάιο κάθε έτους πίνακα προακτέων κατά βαθμό, κλάδο και ειδικότητα. Ειδικότερα:

• Για την εγγραφή στους πίνακες αυτούς κρίνονται οι υπάλληλοι που πληρούν ως τις 31 Μαΐου του επόμενου έτους τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

• Η εγγραφή γίνεται κατά φθίνουσα σειρά με βάση το μέσο όρο της τελικής βαθμολογίας των εκθέσεων αξιολόγησης του υπαλλήλου που συντάχθηκαν στο βαθμό που κατέχει ο υπάλληλος.

• Η ισχύς των πινάκων αρχίζει την 1η Ιουνίου του έτους κατάρτισής τους, ανεξάρτητα από την ημερομηνία οριστικοποίησής τους.

• Η προαγωγή των υπαλλήλων, που περιλαμβάνονται στους πίνακες προακτέων, γίνεται λαμβάνοντας υπόψη την προβλεπόμενη ποσόστωση επί των κρινόμενων υπαλλήλων. Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην επόμενη ακέραιη μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο τουλάχιστον με μισό της μονάδας.

• Η προαγωγή θωρείται ότι συντελείται από την ημέρα που συμπληρώνει ο υπάλληλος τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό, ποτέ όμως πριν την έναρξη ισχύος του οικείου πίνακα προακτέων.

• Οι υπάλληλοι που συμπεριλαμβάνονται στους πίνακες προακτέων, αλλά δεν προάγονται μετά την κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου, κρίνονται εκ νέου για προαγωγή το επόμενο έτος.

• Στους πίνακες μη προακτέων περιλαμβάνονται οι υπάλληλοι που κρίνονται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, βάσει πραγματικών στοιχείων ως μη προακτέοι. Οι υπάλληλοι που περιλαμβάνονται σε πίνακα μη προακτέων στερούνται του δικαιώματος για προαγωγή για τα επόμενα δύο (2) έτη.

6) Επανακαθορίζονται με τις διατάξεις του άρθρου 10 οι προϋποθέσεις επιλογής σε θέση ευθύνης, ως εξής:

Βαθμός

Δικαίωμα επιλογής σε θέση ευθύνης επιπέδου

Προϋποθέσεις

Α

Γενικής Διεύθυνσης

Εφόσον σωρευτικά:

έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή

έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης

ανήκουν στην κατηγορία προσωπικού ΠΕ.

Διεύθυνσης ή Τμήματος

Εφόσον σωρευτικά:

έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή

έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης και

ανήκουν στις κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ.

Β

Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης

Εφόσον σωρευτικά:

έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή

έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης και Διεύθυνσης εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης

ανήκουν στην κατηγορία προσωπικού ΠΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης.

Τμήματος

Εφόσον σωρευτικά:

έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε πί^ροστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή και

ανήκουν στις κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ.


Βαθμός

Δικαίωμα επιλογής σε θέση ευθύνης επιπέδου

Προϋποθέσεις

Εφόσον σωρευτικά:

Γ

Διεύθυνσης ή Τμήματος

έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή,

ανήκουν στις κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος και ΠΕ ή ΤΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης και

έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης.

Εφόσον σωρευτικά:

Δ

Τμήματος

έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) τελευταία έτη πριν από την επιλογή,

ανήκουν στις κατηγορίες ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ.





































Επισημαίνονται τα εξής:

• Οι υπάλληλοι που επιλέγονται ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος και ανήκουν σε βαθμό κατώτερο του Βαθμού Γ', με την τοποθέτησή τους κατατάσσονται στο Βαθμό Γ'.

• Οι υπάλληλοι που επιλέγονται ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης και ανήκουν σε βαθμό κατώτερο του Βαθμού Β', με την τοποθέτησή τους κατατάσσονται στο Βαθμό Β'.

• Οι υπάλληλοι που επιλέγονται ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και ανήκουν σε βαθμό κατώτερο του Α', με την τοποθέτησή τους κατατάσσονται στο Βαθμό Α'.

• Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι με τις ως άνω προϋποθέσεις τότε μπορούν να είναι υποψήφιοι υπάλληλοι με τον αμέσως κατώτερο βαθμό κατά περίπτωση και εφόσον δεν υπάρχουν ούτε οι ανωτέρω, τότε υπάλληλοι με τον αμέσως μετά από αυτόν κατώτερο βαθμό.

• Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για επιλογή σε θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, υπάλληλος που αποχωρεί αυτοδικαίως από την υπηρεσία και το διάστημα που υπολείπεται είναι μικρότερο των δύο (2) ετών κατά την πρώτη ημέρα συνεδρίασης του αρμοδίου προς τούτο συλλογικού οργάνου, το οποίο πρόκειται να αποφασίσει σχετικά.

• Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για την επιλογή προϊσταμένου οποιουδήποτε επιπέδου οργανικής μονάδας, υπάλληλος στον οποίο έχει επιβληθεί τελεσίδικα οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή για παράπτωμα από αυτά που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 109 του Υ.Κ., όπως εκάστοτε ισχύει. Το ως άνω κώλυμα δεν ισχύει σε περίπτωση διαγραφής των πειθαρχικών ποινών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 145 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως εκάστοτε ισχύει.

• Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής πρέπει να συντρέχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Η ημερομηνία αυτή λαμβάνεται υπόψη και για τη μοριοδότηση των υποψηφίων, όπου απαιτείται. Το κώλυμα επιλογής της παραγράφου 7 του άρθρου 10 του νόμου αυτού δεν πρέπει να συντρέχει τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά την ημερομηνία τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο.

7) Για πρώτη φορά δικαίωμα υποβολής αίτησης υποψηφιότητας για την πλήρωση των θέσεων προϊσταμένων επιπέδου Διεύθυνσης καθώς και Τμήματος διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών πληροφορικής έχουν, εκτός από τους υπαλλήλους του οικείου φορέα και υπάλληλοι άλλων υπουργείων και ν.π.δ.δ., εφόσον, φυσικά, πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις της προκήρυξης. Ειδικότερα, βάσει των διατάξεων του άρθρου 11:

• Οι διατάξεις του άρθρου 86 του Υ.Κ. που αφορούν στην έκδοση κοινής απόφασης προκήρυξης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του οικείου Υπουργού και προκειμένου για Ν.Π.Δ.Δ. του Υπουργού που το εποπτεύει, με την οποία προσδιορίζονται οι κενές θέσεις προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία της επιλογής, προκειμένου να επιλεγούν οι προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων, ισχύουν και για την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης καθώς και Τμήματος διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών πληροφορικής.

• Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των οικείων κατά περίπτωση Υπουργών, οι διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου (άρθρο 11) μπορούν να επεκτείνονται και για την επιλογή των προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου τμήματος πέραν των όσων αναφέρονται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.

• Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 10, με την προκήρυξη καθορίζονται οι κλάδοι ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων των κατά περίπτωση οργανικών μονάδων ανάλογα με την ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων. Στις περιπτώσεις πλήρωσης θέσεων προϊσταμένων Τμημάτων, οι κλάδοι καθορίζονται, μέχρι την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται από τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 11, με τους οργανισμούς των οικείων υπηρεσιών. Μετά την έκδοση των αποφάσεων οι κλάδοι καθορίζονται με την προκήρυξη. Οργανικές μονάδες είναι η Γενική Διεύθυνση, η Διεύθυνση και το Τμήμα.

Μέρος Β' - ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ Μεταβατικές διατάξεις

Οι ρυθμίσεις που αναφέρονται στο Μέρος Α' της παρούσας εγκυκλίου αποτελούν τις πάγιες ρυθμίσεις του νέου Βαθμολογίου - Μισθολογίου. Για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων, που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4024/2011, στους νέους βαθμούς ισχύουν οι ειδικές μεταβατικές ρυθμίσεις του άρθρου 28.

Προς διευκόλυνση των υπηρεσιών δίδονται οι ακόλουθες οδηγίες για την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων κατάταξης των υπηρετούντων υπαλλήλων στους νέους βαθμούς μέχρι 11-11-2011 το αργότερο, αφού σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 32, η κατάταξη ισχύει από 1.11.2011.

Μετά την κατάταξή τους στους νέους βαθμούς, οι υπάλληλοι που έχουν πλεονάζοντα χρόνο στο βαθμό κατάταξης θα ενταχθούν στα μισθολογικά κλιμάκια του βαθμού αυτού, βάσει των διατάξεων του άρθρου 29 και σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν με σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο της Δ/νσης Μισθολογίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Η ένταξη στα μισθολογικά κλιμάκια του βαθμού κατάταξης γίνεται με διαπιστωτική πράξη.
> Έκδοση διαπιστωτικών πράξεων κατάταξης των υπαλλήλων στους βαθμούς.

Οι Δ/νσεις Διοικητικού - Προσωπικού εκδίδουν διαπιστωτικές πράξεις αυτοδίκαιης κατάταξης των υπηρετούντων μονίμων υπαλλήλων και υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 4 του ν. 4024/2011 στους ενιαίους βαθμούς της κατηγορίας στην οποία υπηρετούν σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται.

Οι πράξεις αυτές δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η κατάταξη όλων των υπαλλήλων στους νέους βαθμούς διενεργείται σύμφωνα με το συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας και το χρόνο προϋπηρεσίας στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα που έχει αναγνωριστεί για τη βαθμολογική ή τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη του υπαλλήλου κατά την 1Π-11-2011 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου βαθμολογίου-μισθολογίου). Τυχόν πλεονάζων χρόνος θεωρείται ότι διανύθηκε στο βαθμό κατάταξης.

Για την κατάταξη στους νέους βαθμούς θα ληφθεί υπόψη μόνο η προϋπηρεσία που έχει αναγνωρισθεί μέχρι 31-10-2011. Τυχόν προϋπηρεσία που δεν έχει αναγνωρισθεί μέχρι την εν λόγω ημερομηνία, θα αναγνωρισθεί μετά την κατάταξη του υπαλλήλου στους νέους βαθμούς, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 4024/2011.

Η κατάταξη διενεργείται ως εξής:

Έτη Υπηρεσίας

Βαθμός

0-3

ΣΤ

3-9

Ε

9-15

Δ

15-21

Γ

>21

Β

Κατηγορία ΤΕ:

Έτη Υπηρεσίας

Βαθμός

0-3

ΣΤ

3-9

Ε

9-15

Δ

15-23

Γ

>23

Β

Κατηγορία ΔΕ:

Έτη Υπηρεσίας

Βαθμός

0-3

ΣΤ

3-11

Ε

11-19

Δ

19-27

Γ

>27

Β

Κατηγορία ΥΕ:

Έτη Υπηρεσίας

Βαθμός

0-3

ΣΤ

3-15

Ε

15-25

Δ

>25

Γ



> Ειδικότερα ως προς την κατάταξη επισημαίνονται τα εξής:

• Δεν υπολογίζεται στο συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας το μισό του πέραν της δεκαετίας χρόνου, που διανύθηκε με τυπικό προσόν κατώτερης κατηγορίας, με την επιφύλαξη ότι ο υπολογισμός αυτός δεν έχει ως συνέπεια την κατάταξη του υπαλλήλου σε βαθμό χαμηλότερο απ' αυτόν που θα κατατασσόταν εάν παρέμενε σε χαμηλότερη κατηγορία.

Για παράδειγμα:

α) Για την κατάταξη υπαλλήλου κατηγορίας ΠΕ με συνολικό χρόνο υπηρεσίας είκοσι (20) έτη κατά την 1.11.2011, εκ των οποίων τα πέντε (5) έτη διανύθηκαν με το τυπικό προσόν της κατηγορίας ΠΕ και τα δέκα πέντε (15) έτη με το τυπικό προσόν της κατηγορίας ΔΕ, θα υπολογισθούν τελικά: 5 +10 + 5/2 (το μισό πέραν της δεκαετίας) = 17,5 έτη. Άρα ο εν λόγω υπάλληλος θα καταταγεί στο βαθμό Γ της κατηγορίας ΠΕ. Στην περίπτωση που ο υπάλληλος παρέμενε στην κατηγορία ΔΕ με συνολικό χρόνο υπηρεσίας είκοσι (20) έτη, θα κατατασσόταν πάλι στο βαθμό Γ. Επομένως, ο υπάλληλος θα καταταγεί τελικά στο βαθμό Γ της κατηγορίας ΠΕ.

β) Για την κατάταξη υπαλλήλου κατηγορίας ΤΕ με συνολικό χρόνο υπηρεσίας είκοσι οκτώ (28) έτη κατά την 1.11.2011, εκ των οποίων τα τρία (3) έτη διανύθηκαν με το τυπικό προσόν της κατηγορίας ΤΕ και τα είκοσι πέντε (25) έτη με το τυπικό προσόν της κατηγορίας ΔΕ, θα υπολογισθούν τελικά: 3 +10 + 15/2 (το μισό πέραν της δεκαετίας) = 20,5 έτη.

Άρα ο εν λόγω υπάλληλος θα έπρεπε να καταταγεί στο βαθμό Γ της κατηγορίας ΤΕ. Στην περίπτωση που ο εν λόγω υπάλληλος παρέμενε στην κατηγορία ΔΕ με συνολικό χρόνο υπηρεσίας είκοσι οκτώ (28) έτη, θα κατατασσόταν στο βαθμό Β. Επομένως, λαμβάνοντας υπόψη την επιφύλαξη της ανωτέρω ρύθμισης, ότι δηλαδή δεν μπορεί ο υπάλληλος να καταταγεί σε βαθμό χαμηλότερο απ' αυτόν που θα κατατασσόταν εάν παρέμενε στη χαμηλότερη κατηγορία, ο υπάλληλος θα καταταγεί τελικά στο βαθμό Β της κατηγορίας ΤΕ.

• Από το συνολικό χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας αφαιρούνται επίσης τα εξής χρονικά διαστήματα:

-ο χρόνος της διαθεσιμότητας,
-ο χρόνος της αργίας που επήλθε είτε εξαιτίας ποινικής δίωξης που κατέληξε σε οποιαδήποτε καταδίκη είτε εξαιτίας πειθαρχικής δίωξης που κατέληξε σε πειθαρχική ποινή τουλάχιστον προστίμου αποδοχών τριών (3) μηνών,
-ο χρόνος της αδικαιολόγητης αποχής από τα καθήκοντα, ο χρόνος της προσωρινής παύσης,
-ο χρόνος της άδειας άνευ αποδοχών που δεν αποτελεί χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, ο χρόνος της αναστολής άσκησης καθηκόντων,
-το χρονικό διάστημα κατά το οποίο στερήθηκε ο υπάλληλος το δικαίωμα για προαγωγή,
-χρονικό διάστημα ίσο προς το μισό του απαιτούμενου προς προαγωγή χρόνου, σε περίπτωση επιβολής της πειθαρχικής ποινής του υποβιβασμού.

• Οι υπάλληλοι που κατά την 1.11.2011 ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατόπιν επιλογής από το αρμόδιο όργανο και έχουν τον απαιτούμενο χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 7, ήτοι τουλάχιστον 20 έτη υπηρεσίας, κατατάσσονται στο Βαθμό Α'.

• Για τους υπαλλήλους που κατέχουν συναφές διδακτορικό δίπλωμα καθώς και για τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.) και της Εθνικής Σχολής Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Τ.Α.) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, αφαιρούνται από τον απαιτούμενο χρόνο για την τελική κατάταξη, έξι (6) έτη. Για τους κατόχους συναφούς μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, αφαιρούνται δύο (2) έτη.

• Ειδικότερα για την κατάταξη των αποφοίτων της Ε.Σ.Δ.Δ. και Ε.Σ.Τ.Α. στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας τους θα υπολογιστεί και ο χρόνος φοίτησης στην Ε.Σ.Δ.Δ. και Ε.Σ.Τ.Α. καθώς ο χρόνος αυτός έχει ληφθεί υπόψη τόσο για τη βαθμολογική όσο για τη μισθολογική τους εξέλιξη. Για τους αριστούχους δε αποφοίτους της Ε.Σ.Δ.Δ. και Ε.Σ.Τ.Α. θα συνυπολογιστεί ένα επιπλέον έτος στο συνολικό τους χρόνο υπηρεσίας, δεδομένου ότι ο χρόνος αυτός είχε ληφθεί υπόψη για τη βαθμολογική τους εξέλιξη, σύμφωνα με τη διάταξη του πέμπτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 80 του Ν.3528/2007.

Για παράδειγμα:

α) Για την κατάταξη αριστούχου αποφοίτου της Ε.Σ.Δ.Δ. με συνολικό χρόνο υπηρεσίας δέκα (10) έτη κατά την 1.11.2011, συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου φοίτησης στην Ε.Σ.Δ.Δ. και ενός (1) επιπλέον έτους λόγω της ιδιότητας του αριστούχου, θα προσμετρηθεί στο χρόνο αυτό και χρονικό διάστημα έξι (6) ετών. Άρα, ο εν λόγω υπάλληλος θα καταταγεί με συνολικό χρόνο υπηρεσίας δέκα έξι (16) ετών στον Βαθμό Γ με ένα έτος πλεονάζοντα χρόνο στο βαθμό αυτό.

β) Για την κατάταξη υπαλλήλου κατηγορίας ΤΕ με συναφή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και με συνολικό χρόνο υπηρεσίας οκτώ (8) έτη κατά την 1.11.2011, θα προσμετρηθεί στο συνολικό του χρόνο υπηρεσίας χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, λόγω της κατοχής του σχετικού τίτλου σπουδών. Άρα, ο εν λόγω υπάλληλος θα καταταγεί με συνολικό χρόνο υπηρεσίας δέκα (10) ετών στον Βαθμό Δ με ένα έτος πλεονάζοντα χρόνο στο βαθμό αυτό.

• Για τους υπαλλήλους, οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία ανώτερη των τυπικών προσόντων που κατέχουν, η κατάταξή τους θα γίνει στους βαθμούς της κατηγορίας που ανήκουν, με προσθήκη πλασματικού χρόνου, στην κλίμακα κατάταξης της κατηγορίας αυτής, τριών (3) ετών.

Για παράδειγμα:

Υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ, χωρίς το τυπικό προσόν της κατηγορίας αυτής, με συνολικό χρόνο υπηρεσίας είκοσι ένα (21) έτη κατά την 1.11.2011, δεν θα καταταγεί στο Βαθμό Γ, αλλά στο βαθμό Δ με επτά (7) έτη πλεονάζοντα στο βαθμό αυτό, δεδομένου ότι λόγω της μη κατοχής του τυπικού προσόντος της κατηγορίας ΔΕ, η αντίστοιχη κλίμακα με την προσθήκη πλασματικού χρόνου τριών (3) ετών διαμορφώνεται ως εξής:

Κατηγορία ΔΕ:

Έτη Υπηρεσίας

(+3) Έτη Υπηρεσίας

Βαθμός

0-3

0-6

ΣΤ

3-11

6-14

Ε

11-19

14-22

Δ

19-27

22-30

Γ

>27

>30

Β



> Τέλος, σημειώνεται ότι, όπου για τη συμμετοχή σε συλλογικό όργανο ή την κατάληψη θέσης απαιτείται ως τυπική προϋπόθεση η κατοχή συγκεκριμένου βαθμού, οι υπάλληλοι συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντά τους, ανεξαρτήτως του βαθμού που κατατάσσονται, μέχρι τη λήξη της θητείας τους.

> Δοκιμαστική υπηρεσία - Μονιμοποίηση

Μέχρι τη θέση σε πλήρη εφαρμογή του προβλεπόμενου στο άρθρο 7 συστήματος αξιολόγησης και την αξιολόγηση των υπαλλήλων με βάση την επίτευξη των στόχων που θα τους ανατεθούν, η μονιμοποίηση των δοκίμων υπαλλήλων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4024/2011, γίνεται σύμφωνα με τη διαδικασία, τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις, που προβλέπονται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις, που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού.

Ειδικότερα, η μονιμοποίηση των δοκίμων υπαλλήλων που υπάγονται στις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), διενεργείται με τις διατάξεις του άρθρου 40 του Υ.Κ., όπως ίσχυε.

> Προαγωγές υπαλλήλων μετά την κατάταξή τους στους νέους βαθμούς

Μέχρι τη θέση σε πλήρη εφαρμογή του προβλεπόμενου στο άρθρο 7 συστήματος αξιολόγησης και την αξιολόγηση των υπαλλήλων με βάση την επίτευξη των στόχων που θα τους ανατεθούν, οι κρίσεις για προαγωγή των υπαλλήλων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4024/2011 και έχουν τον απαιτούμενο, βάσει της παρ. 7 του άρθρου 7, ελάχιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό κατάταξής τους προκειμένου να προαχθούν στον επόμενο αυτού βαθμό, θα γίνουν από τα αρμόδια όργανα σύμφωνα με τη διαδικασία, τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις, που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού, εφαρμόζοντας και τις προβλεπόμενες στην παράγραφο 6 του άρθρου 7 του παρόντος ποσοστώσεις.

Αναλυτικές οδηγίες για την προαγωγή των υπαλλήλων που υπάγονται στις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), μετά την κατάταξή τους στους νέους βαθμούς, θα δοθούν εγκαίρως με σχετική ερμηνευτική εγκύκλιο της υπηρεσίας μας.

> Επιλογές προϊσταμένων οργανικών μονάδων

Όσον αφορά τη θητεία των υπηρετούντων προϊσταμένων οργανικών μονάδων καθώς και την επιλογή προϊσταμένων μετά την 1.11.2011 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του βαθμολογίου-μισθολογίου του ν. 4024/2011), επισημαίνονται τα εξής:

• Οι υπάλληλοι που υπηρετούν σε θέσεις προϊσταμένων οργανικών μονάδων οποιουδήποτε επιπέδου συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι να γίνουν επιλογές προϊσταμένων με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, ανεξαρτήτως του βαθμού στον οποίο κατατάσσονται με βάση τα προαναφερόμενα.

• Μέχρι τη θέση σε πλήρη εφαρμογή του προαναφερόμενου συστήματος αξιολόγησης, η επιλογή των προϊσταμένων οργανικών μονάδων θα γίνεται με τις προβλεπόμενες στο άρθρο 10 του ν. 4024/2011 προϋποθέσεις με εξαίρεση τις προϋποθέσεις που προβλέπονται για την υλοποίηση της στοχοθεσίας.

• Επίσης, οι υπάλληλοι που κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4024/2011, πληρούσαν τις προϋποθέσεις επιλογής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 84 του Ν.3528/2007, όπως ίσχυε, διατηρούν το δικαίωμά τους αυτό και για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από τη δημοσίευση του ν. 4024/2011, ανεξάρτητα από το βαθμό κατάταξής τους.

Σε περίπτωση δε που επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικών μονάδων θα καταταγούν ως εξής:
α) στο βαθμό Γ' εφόσον επιλεγούν για την πλήρωση θέσης προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος,
β) στο βαθμό Β', εφόσον επιλεγούν για την πλήρωση θέσης προϊσταμένου Διεύθυνσης
γ) στο βαθμό Α', εφόσον επιλεγούν για την πλήρωση θέσης προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης.

Για την ορθή εφαρμογή της ως άνω ρύθμισης, κρίνεται σκόπιμο οι υπηρεσίες Διοικητικού-Προσωπικού να καταρτίσουν, παράλληλα με την κατάταξη των υπαλλήλων στους νέους βαθμούς, πίνακες κατά επίπεδο θέσης ευθύνης, στους οποίους θα περιλαμβάνονται οι υπάλληλοι που πληρούν τις προϋποθέσεις επιλογής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 84 του Ν.3528/2007, όπως ίσχυε, κατά την 1.11.2011.

Οι Διευθύνσεις Διοικητικού ή Προσωπικού των Υπουργείων παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την παρούσα εγκύκλιο στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που εποπτεύουν και να παράσχουν κάθε συνδρομή για την εφαρμογή της.




Ο Υπουργός
Δημήτριος Ρέππας

Συνημμένα



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο παρών ιστοχώρος και όλα τα κείμενα και δεδομένα που εμπεριέχονται σε αυτόν, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά των νομοθετικών και διοικητικών κειμένων (Νόμοι,  Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, ΠΟΛ., Διοικητικές Πράξεις και Λύσεις κ.α.), των νομολογιακών κειμένων (Δικαστικές Αποφάσεις κ.α.), των περιλήψεων αυτών και της τήρησής τους σε βάση δεδομένων, των συσχετίσεων μεταξύ τους και των ειδικών εργαλείων αναζήτησης, αποτελούν αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας και πνευματικής δημιουργίας και προστατεύονται από την νομοθεσία περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων και δη  από τους νόμους  2121/1993,  2557/1997, 2819/2000, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (ν. 100/1975), τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης (ν. 2054/1992) και τις Οδηγίες 91/100/ΕΟΚ, 92/100/ΕΟΚ, 93/83/ΕΟΚ, 93/98/ΕΟΚ ΚΑΙ 96/9/ΕΟΚ.
Η ιδιοκτησία επ’ αυτών αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ: Η αναδημοσίευση και η με οποιονδήποτε τρόπο αναπαραγωγή, εξ’ ολοκλήρου, τμηματικά ή περιληπτικά, των οιωνδήποτε κειμένων ή δεδομένων περιλαμβάνονται στον παρόντα ιστοχώρο, χωρίς την έγγραφη άδεια της δικαιούχου εταιρείας.


Email:
Θέμα:
Μήνυμα:
 
Δημιουργία νέας κατηγορίας

Your Categories

  • ΑΓΡΟΤΕΣ
Up
Close
Close
Κλείσιμο