Πίνακες σύμβασης

Πίνακες σύμβασης

  • Δεν υπάρχουν πίνακες διαθέσιμοι για αυτή την σύμβαση

Η συλλογική σύμβαση σε προηγούμενα έτη

Επαγγέλματα που αφορά η σύμβαση

ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΐΑΣ - ΠΟΛΥΤΙΜΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ - ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑΣ Δ.Α. 7/2011 για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων Αργυροχρυσοχοϊας (Π.Κ. 4/25-2-2011)

Friday, February 18, 2011, 12:00 AM
  • Δεν υπάρχουν πίνακες διαθέσιμοι για αυτή την σύμβαση

ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 7/2011

«Για τους όρους αμοιβής και εργασίας του προσωπικού

που εργάζεται στη διαδικασία παραγωγής επεξεργασίας και

επισκευής προϊόντων αργυροχρυσοχοΐας και λοιπών πολυτίμων

μετάλλων καθώς και στην διαδικασία επισκευής ωρολογίων όλης

της χώρας»

Αρ. Πρωτ. Διαιτησίας: 066/29.12.2010

Διαιτητής: Ελένη Πάτρα

1.                         Με την υπ' αριθμ. πρωτ. 066/29.12.2010 αίτηση της προς τον Ο.ΜΕ.Δ. η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου (ΠΟΕΜ), νόμιμα εκπροσωπούμενη, ζήτησε την παροχή υπηρεσιών διαιτησίας για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στη διαδικασία παραγωγής, επεξεργασίας και επισκευής προϊόντων αργυροχρυσοχοΐας και λοιπών πολύτιμων μετάλλων, καθώς και στη διαδικασία επισκευής ωρολογίων όλης της χώρας, επειδή αποδέχθηκε την υπ' αριθ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 2220/16.12.2010 Πρόταση Μεσολάβησης, την οποία δεν αποδέχθηκε η εργοδοτική πλευρά.

2.                         Στις 12.01.2011 αναδείχθηκα Διαιτητής με την πρώτη κλήρωση, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Ν. 1876/1990 και τους κανονισμούς του. Ο.ΜΕ.Δ. και στις 17.01.2011 ανέλαβα τα καθήκοντα μου.

3.    Κάλεσα τα μέρη σε συνάντηση στα γραφεία του Ο.ΜΕ.Δ. στην Αθήνα. Πραγματοποιήθηκαν δυο κατ' ιδίαν συναντήσεις στις 18.1.2011, στις 11:00 π.μ. με την εργατική πλευρά και στις 15:30 με την εργοδοτική πλευρά.

Στις ανωτέρω συναντήσεις προσήλθαν οι νόμιμα εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι από την ΠΟΕΜ και την ΠΟΒΑΚΩ αντίστοιχα, που ανέπτυξαν προφορικά τις απόψεις, τις θέσεις και τα επιχειρήματα των φορέων που καθένας εκπροσωπεί.

Στην πρώτη κατ' ιδίαν συνάντηση, ο εκπρόσωπος της εργατικής πλευράς υποστήριξε ότι παρότι οι αμοιβές των εργαζομένων στην αργυροχρυσοχοΐα είναι υψηλότερες από τα προβλεπόμενα βασικά της ΣΣΕ αργυροχρυσοχοΐας και για να υπάρξει λύση και ασφαλώς συλλογική σύμβαση εργασίας για τα επόμενα έτη, δεν θα είχαν αντίρρηση να συμφωνήσουν με την πρόταση που είχε κάνει η εργοδοτική πλευρά στη μεσολάβηση για υπογραφή ΣΣΕ ή έκδοση ΔΑ, με περιεχόμενο ίδιο με αυτό της ΕΓΣΣΕ 2010-2011-2012, συμπεριλαμβανομένου και του προσαρτήματος. Δηλαδή, τριετή σύμβαση, η οποία να λήγει στις 31.12.2012 (Πρακτικό Μεσολάβησης 181.2011).

4.    Στην κατ' ιδίαν συνάντηση με την εργοδοτική πλευρά, οι εκπρόσωποι υποστήριξαν ότι ζητούν αναβολή για να συζητήσουν με τους φορείς που εκπροσωπούν για μία εβδομάδα και Θα επανέλθουν με συγκεκριμένη πρόταση. Επίσης ζήτησαν η επόμενη συνάντηση να είναι κοινή και να πραγματοποιηθεί στις 26.1.2011.

5.     Εξαιτίας αφενός ασθένειας της διαιτητού και αφετέρου λόγω της πραγματοποίησης της ετήσιας κλαδικής έκθεσης «Χρυσός-Ασήμι 2011», η εργοδοτική πλευρά ζήτησε αναβολή της συνάντησης γιο την 10.2.2011. Η εργατική πλευρά δέχθηκε προφορικά.

6.     Στις 10.2.2011, πραγματοποιήθηκε η κοινή συνάντηση με τα μέρη, Από την εργοδοτική πλευρά συμμετείχε επίσης και ο εκπρόσωπος της ΓΣΕΒΕΕ.

Οι εκπρόσωποι της εργοδοτικής πλευράς υποστήριξαν ότι «μπορεί να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας με μηδενικές αυξήσεις για τρία έτη, δεδομένου ότι η κατάσταση του κλάδου είναι ιδιαίτερα κακή, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή οικονομική ύφεση (πρόκειται για κλάδο που απευθύνεται ιδιαίτερα στον τουρισμό) και την εγχώρια οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα και οδηγεί σε κλείσιμο επιχειρήσεων, το διπλασιασμό του κόστους των πρώτων υλών σε σχέση με το 2009, την επιβολή φόρου πολυτελείας 10% στα είδη αργυροχρυσοχοΐας και τις αθρόες εισαγωγές κοσμημάτων από τρίτες χώρες με πάμφθηνο εργατικό κόστος". Υποστήριξαν επίσης ότι «με τον τρόπο αυτό, στη χώρα μας, διαλύεται ο παραγωγικός ιστός

στον κλάδο». Δήλωσαν δε ότι «σε κάθε πάντως περίπτωση, γιο λόγους κοινωνικής ευθύνης, θα μπορούσε να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας με περιεχόμενο ίδιο με αυτό της ΕΓΣΣΕ» (τα ίδια, δηλαδή, με το Πρακτικό Μεσολάβησης της 22.9.2010, όπως έχει καταγραφεί στην Πρόταση Μεσολάβησης της 16.12.2010).

Επιπλέον πρόσθεσαν ότι: «Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ραγδαία, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, δεν συμφωνούν πλέον με την ΕΓΣΣΕ και προτείνουν, με κοινωνική ευθύνη, σύμβαση τριετή με μηδενική αύξηση, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΣΣΕ αργυροχρυσοχόων είναι σε υψηλότερα επίπεδα από την ΕΓΣΣΕ.»

Ο εκπρόσωπος της ΓΣΕΒΕΕ υποστήριξε ότι πάγια θέση της ΓΣΕΒΕΕ είναι να στηρίζει τις θέσεις της και απόψεις της σχετικά με τις συλλογικές ρυθμίσεις και τις επιλογές της, σχετικά με την ΕΓΣΣΕ. Όπου όμως οι δευτεροβάθμιες οργανώσεις-μέλη της, με συγκεκριμένο σκεπτικό και αιτιολογία διαφοροποιούνται από τις επιλογές αυτές, στηρίζει τις θέσεις και τις προτάσεις του μέλους της, Συνεπώς, και στην παρούσα διαδικασία, στηρίζει την πρόταση της ΠΟΒΑΚΏ.

Ο εκπρόσωπος της εργατικής πλευράς υποστήριξε ότι η πρόταση της μεσολάβησης, την οποία αποδέχθηκαν πριν από δύο μήνες περίπου, υιοθετούσε απόλυτα την πρόταση της εργοδοτικής πλευράς. Προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι η πρόταση αυτή δεν έγινε αποδεκτή από τους εργοδότες. Ως εκ τούτου, επιμένουν στην πρόταση γνωρίζοντας ότι δεν πρόκειται να καταβάλει ακόμη και αυτές τις αυξήσεις που προέβλεπε η ΕΓΣΣΕ, με την έννοια ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο της αργυροχρυσοχοϊας αμείβονται περισσότερο από ότι προβλέπει η κλαδική σύμβαση, (εννοεί, ότι η αύξηση θα ενσωματωθεί στα καταβαλλόμενο). Σε αυτό το σημείο θέλησε να κάνει τρεις διαφορετικές προτάσεις: (1) να υπογράψουν ΣΣΕ με το περιεχόμενο της ΕΓΣΣΕ για τρία χρόνια, (2) να αποδεχθούν την πρόταση της μεσολάβησης ή (3) σε αντίθετη περίπτωση, διατηρούν την πρόταση τους, όπως αναφέρεται αρχικά στην καταγγελία, για μονοετή σύμβαση.

Οι εκπρόσωποι της εργοδοτικής πλευράς, επιπλέον υποστήριξαν ότι αυτό που ισχυρίζεται η εργατική πλευρά, ότι δίνονται παραπάνω αμοιβές από την κλαδική ΣΣΕ, είναι αναληθές. Ο τζίρος των καταστημάτων του κλάδου τους είναι κάτω 50% σε σχέση με το 2009 και οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες.

7.    Κατόπιν αυτών, αναζήτησα σημεία σύγκλισης, δεν υπήρξε όμως πεδίο συμφωνίας και σύγκλισης απόψεων, ώστε να υπογραφεί ΣΣΕ στο στάδιο της διαδικασίας της Διαιτησίας.

8.    ΑΦΟΥ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ την αποτυχία των απευθείας διαπραγματεύσεων και της Μεσολάβησης για τη σύναψη ΣΣΕ, μελέτησα όλα τα έγγραφα, τις εξουσιοδοτήσεις, τα πρακτικά των συζητήσεων και τα στοιχεία και έγγραφα που περιέχονται στους φακέλους της Μεσολάβησης και της Διαιτησίας.

ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΛΑΒΑ ΥΠΟΨΗ ΜΟΥ:

1.    Την από 29.12.2010 αίτηση της ΠΟΕΜ για Διαιτησία (αρ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 2284/066Δ/29.12.2010) και το ότι η προσφυγή στη Διαιτησία έγινε νόμιμα από την προσφεύγουσα συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων, η οποία αποδέχθηκε την πρόταση της Μεσολάβησης, την οποία απέρριψαν οι εργοδοτικές οργανώσεις.

2.   Την αρ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 1252/94Μ/28.6.2010 αίτηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου προς τον ΟΜΕΔ για την παροχή υπηρεσιών μεσολάβησης μεταξύ αυτής και της «Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών, Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοποιών, "ΠΟΒΑΚΩ"», και της «Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδας - ΓΣΕΒΕΕ».

3.    Την από 22.1.2010 έγγραφη Εξώδικη Πρόσκληση της ΠΟΕΜ για την έναρξη διαπραγματεύσεων.

4.    Την από 16.6.2010 Καταγγελία της ΠΟΕΜ της προηγούμενης συλλογικής ρύθμισης (ΣΣΕ από 17.5.2008, Π.Κ. 45/26.6.2008).

5.      Την προηγούμενη ΣΣΕ από 17.5.2008, Π.Κ. 45/26.6.2008.

6.      Την υπ' αριθ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 2220/16.12.2010 Πρόταση Μεσολάβησης και τα στοιχεία του φακέλου μεσολάβησης.

7.      Τα από 18.1.2010 Πρακτικό Διαιτησίας των δύο κατ' ιδίαν συναντήσεων και το από 10.2.2011 Πρακτικό Διαιτησίας της κοινής συνάντησης με τα μέρη.

8.       Τις συναφείς ρυθμίσεις του κλάδου του μετάλλου και συγκεκριμένα την:

(1)   Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας του προσωπικού των Βιομηχανιών Κατασκευής Πλαισίων και Αμαξωμάτων Αυτοκινήτων και Συνεργείων αυτών, καθώς και των Συνεργείων Επισκευής Γεωργικών Μηχανημάτων όλης της Χώρας που υπεγράφη την 16 Οκτωβρίου 2010 (Πράξη Κατάθεσης Υπουργείου Εργασίας και Κοιν. Ασφάλισης: 40/26-11-2010) και την:

(2)   Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας των μισθωτών επιχειρήσεων παραγωγής και επεξεργασίας μετάλλων όλης της χώρας ΕΤΩΝ 2010 - 2012, που υπεγράφη την 1.2.2011.

 

Αμφότερες προβλέπουν αυξήσεις στα επίπεδα της ΕΓΣΣΕ 2010-2011-2012.

9.           Τις θέσεις και προτάσεις των μερών, που διατυπώθηκαν εγγράφως και προφορικώς και στοιχεία που προσκόμισαν και επικαλέστηκαν για την υποστήριξη τους, τόσο κατά τη διαδικασία της Μεσολάβησης, όσο και στη διαδικασία της Διαιτησίας.

10.       Την από 2.2.2011 (αρ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. 106/2.2.2011) Επιστολή της εργοδοτικής πλευράς, με την οποία ζητούν η επόμενη συνάντηση να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 10.2.2011.

11. Την από 14.2.2011 (αρ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ.144/14.2.2011) Επιστολή της εργατικής πλευράς, στην οποία η ομοσπονδία των εργαζομένων υποστηρίζει ότι οι αυξήσεις που δόθηκαν σε δύο άλλες ΣΣΕ του κλάδου ήταν τουλάχιστον ίσες με αυτές της ΕΓΣΣΕ άτι η πρόταση μεσολάβησης, την οποία απεδέχθη η εργατική πλευρά, εξέφραζε απολύτως τη θέση της εργοδοτικής πλευράς· και ότι ο; εργοδότες δεν προσκόμισαν κανένα αποδεικτικό στοιχείο το οποίο να αποδεικνύει κάποια μεταβολή από τη μεσολάβηση έως τη διαιτησία.

12.      Την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ετών 2010-2011-2012.

13.      Τη ρύθμιση του άρθρου 51 του Ν.3871/2010, που ορίζει τα ακόλουθα:

«1. Οι εκδοθησόμενες από τη δημοσίευση του παρόντος με τη διαδικασία του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) διαιτητικές αποφάσεις, προς επίλυση συλλογικών διαφορών, δεν ισχύουν και δεν παράγουν κανένα νομικό αποτέλεσμα, εφόσον χορηγούν καθ' οιονδήποτε τρόπο μισθολογικές αυξήσεις για το 2010 και το πρώτο εξάμηνο του 2011. Επίσης δεν ισχύουν και δεν παράγουν κανένα νομικό αποτέλεσμα, εφόσον χορηγούν καθ' οιονδήποτε τρόπο μισθολογικές αυξήσεις για το διάστημα από 1.7.2011 έως 31.12.2012, πέραν των κατωτέρω:

(α) Από 1ης Ιουλίου 2011, αύξηση των κατώτατων ορίων μισθών και ημερομισθίων, όπως αυτό έχουν διαμορφωθεί στις 31.12.2009 με βάση την Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. των ετών 2008-2009, κατά ποσοστό ίσο με το ποσοστό της ετήσιας μεταβολής του ευρωπαϊκού πληθωρισμού για το έτος 2010,

(β) Από 1ης Ιουλίου 2012, αύξηση των κατώτατων ορίων μισθών και ημερομισθίων, όπως αυτό έχουν διαμορφωθεί την 1η Ιουλίου 2011 με βάση την περίπτωση (α) κατά ποσοστό ίσο με το ποσοστό της ετήσιας μεταβολής του ευρωπαϊκού πληθωρισμού για το έτος 2011.

Για τους σκοπούς εφαρμογής της παρούσας παραγράφου, ως «ευρωπαϊκός πληθωρισμός» λαμβάνεται το ποσοστό μέσης ετήσιας μεταβολής έναντι του

προηγούμενου έτους του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Harmonised index of consumer prices) της Ευρωζώνης (Euro area) όπως αυτός ανακοινώνεται από την Ευτο5ί3ί. Τα ποσό που προκύπτουν από τον υπολογισμό των αυξήσεων γράφονται με δύο (2) δεκαδικό ψηφία και στρογγυλοποιούνται στο επόμενο εκατοστό, εάν το χιλιοστό είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5),»

14. Τη γενικότερη οικονομική και δημοσιονομική κατάσταση, τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων συναφών επιχειρήσεων, κλάδων και επαγγελμάτων, δεδομένα που αφ’ ενός επιβάλλουν τουλάχιστον τη διατήρηση των όρων αμοιβής και εργασίας των υπαγομένων στην παρούσα μισθωτών, αφ' ετέρου δεν επιτρέπουν ικανοποίηση όλων των ζητημάτων που τέθηκαν από την εργατική πλευρά.

Μετά από τα ανωτέρω,

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

Άρθρο 1

Στις διατάξεις της παρούσας υπάγονται οι εργαζόμενοι τεχνίτες, βοηθοί τεχνιτών και εργάτες στη διαδικασία παραγωγής, επεξεργασίας και επισκευής προϊόντων αργυροχρυσοχοΐας, πολυτίμων μετάλλων καθώς και κατασκευής και επισκευής ωρολογίων όλης της χώρας. Οι διατάξεις της παρούσας ρυθμίζουν τους όρους αμοιβής και εργασίας των παραπάνω εργαζομένων κατά αποκλειστικότητα, δεδομένου ότι οι κλάδοι της αργυροχρυσοχοΐας και της ωρολογοποιίας έχουν ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά που τους καθιστούν απολύτως αυτοτελείς.

Άρθρο 2

Τα κατώτατα όρια των βασικών ημερομισθίων των υπαγομένων στην παρούσα εργαζομένων, όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων, όπως θα έχουν διαμορφωθεί με την από 17.5.2008 ΣΣΕ (ΠΚ 45/26.6.2008) αυξάνονται από 1ης Ιουλίου 2011, κατά ποσοστό 1%. Τα κατώτατα όρια των βασικών ημερομισθίων όπως θα έχουν διαμορφωθεί με την πιο πάνω αύξηση αυξάνονται από 1,7.2012 κατά ποσοστό Ίσο με το ποσοστό της ετήσιας μεταβολής του ευρωπαϊκού πληθωρισμού για το έτος 2011. Ως «ευρωπαϊκός πληθωρισμός» λαμβάνεται το ποσοστό μέσης ετήσιας μεταβολής έναντι του προηγούμενου έτους του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Harmonised index of consumer prices) της Ευρωζώνης (Euro area) όπως αυτός ανακοινώνεται από την Eurostat. Τα ποσό που προκύπτουν από τον υπολογισμό των αυξήσεων γράφονται με δύο (2) δεκαδικό ψηφία και στρογγυλοποιούνται στο επόμενο εκατοστό, εάν το χιλιοστό είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5).

Άρθρο 3

Όλοι οι θεσμικοί όροι των ΕΓΣΣΕ που ισχύουν εφαρμόζονται και στους υπαγόμενους στην παρούσα. Όλοι οι όροι της από 17.5.2008 ΣΣΕ για τους όρους αμοιβής και εργασίας του των απασχολουμένων άμεσα στην διαδικασία παραγωγής, επεξεργασίας και επισκευής προϊόντων αργυροχρυσοχοΐας και λοιπών πολυτίμων μετάλλων, καθώς και στη διαδικασία κατασκευής και επισκευής ωρολογίων ή τμήματα άλλων επιχειρήσεων όλης της χώρας, που δεν τροποποιούνται ρητά με την παρούσα, εξακολουθούν να ισχύουν.

Από την παρούσα καλύπτονται και οι απόφοιτοι πτυχιούχοι αναγνωρισμένων σχολών ΟΑΕΔ, ΙΕΚ, ΚΕΚ, Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών, ΤΕΕ, ΤΕΛ.

Άρθρο 4

Οι διατάξεις της από 8.10.1991 Σ.Σ.Ε. καθώς και των λοιπών ομοίων Σ.Σ.Ε. και Δ.Α. που δεν καταργούνται ή δεν τροποποιούνται ρητά με την παρούσα εξακολουθούν να ισχύουν.

Άρθρο 5

Τυχόν ανώτερες από την παρούσα καθοριζόμενες αποδοχές ή ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που προβλέπονται από νόμους, υπουργικές αποφάσεις, ΕΓΣΣΕ, πάσης φύσεως συλλογικές ρυθμίσεις, εσωτερικούς κανονισμούς, επιχειρησιακές πρακτικές ή ατομικές συμβάσεις εργασίας και δεν θίγονται με την παρούσα εξακολουθούν να ισχύουν.

Άρθρο 6

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την 17.6.2010.

 

Η ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ

ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΡΑ




Δημιουργία νέας κατηγορίας
Up
Close
Close
Κλείσιμο