Αποτελέσματα live αναζήτησης

ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ ΣΣΕ ηθοποιών ΣΕΗ - Εθνικού Θεάτρου - Π.Κ.: 3/19.1.2009

ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ
ΣΣΕ ηθοποιών ΣΕΗ - Εθνικού Θεάτρου - Π.Κ.: 3/19.1.2009

Mon, Nov 24, 2008 12:00 AM

Σήμερα στις 24.11.2008, μεταξύ: Α. των εκπροσώπων του ΝΠΙΔ Εθνικό Θέατρο, που εδρεύει στην Αθήνα, Αγίου Κωνσταντίνου: 1. Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, προέδρου του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου και 2. Γιάννη Χουβαρδά, καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου και Β. των εκπροσώπων της πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία «Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών» (ΣΕΗ), που εδρεύει στην Αθήνα (Κάνιγγος 33): 1. Λεωνίδα Βαρδαρού, προέδρου του Δ.Σ. και 2. Γιώργου Σώχου, γενικού γραμματέα του Τομέα Θεάτρου του Δ.Σ., ειδικά και νόμιμα εξουσιοδοτημένων από το Δ.Σ., συμφωνήθηκαν τα ακόλουθα, σχετικά με τους όρους εργασίας των ηθοποιών που απασχολούνται στο Εθνικό Θέατρο.

Κεφάλαιο Πρώτο
Εννοιολογικοί προσδιορισμοί

1. Ηθοποιός είναι ο καλλιτέχνης που συμμετέχει στην παράσταση και ερμηνεύει ρόλο, έστω και βουβό. Κομπάρσος είναι το πρόσωπο που δεν εκφράζεται με λόγο και, ενώ δεν προβλέπεται ρητά από το κείμενο του έργου, μετέχει στην παράσταση.
2. Η παρούσα Σ.Σ.Ε. καλύπτει όλους τους ηθοποιούς που εργάζονται στο Εθνικό Θέατρο, καθώς και τα μέλη του ΣΕΗ που εργάζονται έχοντας μαζί με την ειδικότητα του ηθοποιού και άλλη ειδικότητα.
3. Θεατρική παράσταση είναι η δημόσια εκτέλεση έργου (ή αποσπάσματος έργου) οποιασδήποτε μορφής (πρόζας, μελοδραμάτων, επιθεωρήσεων, σκετς, μουσικών μελοδραμάτων, μουσικών χορευτικών έργων, έργων παντομίμας κ.λπ.), μονόπρακτου ή πολύπρακτου, ανεξάρτητα από τον χώρο της παράστασης και από τον σκοπό της.
4. Εκτός έδρας θεωρείται η εργασία που παρέχεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 χλμ. από την έδρα που ορίζεται στη σύμβαση εργασίας των ηθοποιών. Δεν επιτρέπεται να ορίζεται πολλαπλή έδρα του ηθοποιού.

Κεφάλαιο Δεύτερο
Θεσμικές ρυθμίσεις

1. Η ατομική σύμβαση πρέπει να αναφέρει:
α) την έναρξη και τη λήξη της,
β) τον μισθό του ηθοποιού,
γ) την έδρα του Εθνικού Θεάτρου.
2. Η σύμβαση θεατρικής εργασίας συντάσσεται, με ευθύνη του θεάτρου στο οποίο θα εργαστεί ο ηθοποιός, σε δύο πρωτότυπα και ένα αντίγραφο. Από τα δύο πρωτότυπα, το ένα παίρνει ο ηθοποιός αμέσως μετά από την υπογραφή και το άλλο το θέατρο. Το αντίγραφο διαβιβάζεται από το θέατρο στο ΣΕΗ.
3. Το ΣΕΗ αποδέχεται, κατά τη διάρκεια που ισχύει η παρούσα Σ.Σ.Ε., την υπογραφή τουλάχιστον εκατό (100) συμβάσεων οκτάμηνης διάρκειας (Σεπτέμβριος - Απρίλιος) και εκατό (100) τουλάχιστον πεντάμηνης διάρκειας για τη θερινή περίοδο (Μάιος - Σεπτέμβριος), αντί των εκατό (100) τουλάχιστον ετήσιων συμβάσεων, που είναι αμετακίνητη θέση του ΣΕΗ.
4. Η ανανέωση της σύμβασης εργασίας είναι υποχρεωτική όταν, την ημερομηνία λήξης της ισχύουσας ατομικής σύμβασης, γυναίκα ηθοποιός βρίσκεται σε κατάσταση εγκυμοσύνης ιατρικά βεβαιωμένης ή έχει παιδί μέχρι ενός έτους.
5. Παράταση ατομικής σύμβασης εργασίας ηθοποιού επιτρέπεται μόνο υπό τις εξής, σωρευτικά ισχύουσες, προϋποθέσεις:
α) την παράταση επιβάλλουν ιδιαίτερες συνθήκες,
β) ειδοποίηση του ηθοποιού, του οποίου το Εθνικό Θέατρο επιθυμεί παράταση της ατομικής σύμβασης, ένα (1) μήνα πριν από τη λήξη της ατομικής σύμβασης,
γ) έγγραφη συναίνεση του ηθοποιού τον οποίο αφορά.
Η παράταση δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες.
6. Κατά τη διάρκεια της σύμβασης, ο ηθοποιός οφείλει να παρέχει τις υπηρεσίες του στο θέατρο και εκείνο έχει υποχρέωση να δέχεται τις συμφωνημένες υπηρεσίες του ηθοποιού.
7. Η αδικαιολόγητη απουσία του ηθοποιού από μία (1) παράσταση ή από τρεις (3) δοκιμές στο ίδιο έργο, παρέχει το δικαίωμα στο θέατρο να καταγγείλει τη σύμβαση.
8. Ο ηθοποιός που παίρνει μέρος σε μία (1) παράσταση ημερησίως, υποχρεούται την ίδια ημέρα να απασχοληθεί και σε δοκιμή διάρκειας μέχρι το πολύ πέντε (5) ωρών, πάντα μέσα στο πλαίσιο του νόμιμου ωραρίου. Ο ηθοποιός που παίρνει μέρος σε δύο (2) παραστάσεις ημερησίως, υποχρεούται την ίδια ημέρα να απασχοληθεί σε δοκιμές διάρκειας μέχρι το πολύ τριών (3) ωρών και πάντα μέσα στο πλαίσιο του νόμιμου ωραρίου (για τον ηθοποιό που έχει παράσταση, οι δοκιμές είναι συνεχείας και όχι διακεκομμένες). Σε ειδικές περιπτώσεις, θα γίνεται συνεννόηση με την αντιπροσωπευτική επιτροπή.
9. Σε περίπτωση διπλής διανομής και οι δύο ηθοποιοί πραγματοποιούν ίσες δοκιμές, μία τουλάχιστον γενική δοκιμή, η συμμετοχή τους δε στις παραστάσεις ορίζεται στο 1/2 για τον καθένα.
Εάν στη διπλή διανομή ο ένας εκ των δύο ηθοποιών δεν έχει συμπληρώσει τουλάχιστον μία πενταετία στο επάγγελμα του ηθοποιού από την ημέρα αποφοίτησής του από τη σχολή, τότε οι δοκιμές και οι παραστάσεις στις οποίες θα συμμετάσχει, ορίζονται από τη Διεύθυνση του θεάτρου.
10. Σε περίπτωση αντικατάστασης, είναι υποχρεωτική η αναγραφή στο πρόγραμμα ότι ο συγκεκριμένος ηθοποιός κάνει αντικατάσταση.
11. Οι διπλές διανομές γνωστοποιούνται στους ηθοποιούς πριν από την έναρξη των δοκιμών κάθε έργου.
12. Οι παραστάσεις στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό δεν επιτρέπεται να είναι περισσότερες από οκτώ (8) την εβδομάδα και δύο (2) την ημέρα. Ειδικά οι παραστάσεις αρχαίου δράματος, δεν επιτρέπεται να είναι περισσότερες από έξι (6) την εβδομάδα και μία (1) την ημέρα, ανεξάρτητα εάν δίδονται στην ημεδαπή ή σε περιοδείες στο εξωτερικό.
13. Κατά τις ημέρες που πραγματοποιούνται δύο (2) παραστάσεις, ο χρόνος της έναρξης και της λήξης τους θα ρυθμίζεται έτσι ώστε κάθε ηθοποιός να έχει ημίωρη ανάπαυση μεταξύ των δύο (2) παραστάσεων.
14. Γενική δοκιμή είναι εκείνη που πραγματοποιείται με κοστούμια και μακιγιάζ. Για την παρουσίαση κάθε θεατρικού έργου επιτρέπονται τέσσερις (4) γενικές δοκιμές. Σε περίπτωση διπλής διανομής στους κύριους ρόλους, επιτρέπονται πέντε (5) γενικές δοκιμές. Μπορούν επίσης να γίνονται και τρεις (3) πεντάωρες προγενικές δοκιμές με κοστούμια και μακιγιάζ.
15. Η διάρκεια της εργασίας στις δοκιμές δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις πέντε (5) ώρες, εκτός από τα μέλη χορού αρχαίου δράματος, η διάρκεια εργασίας των οποίων δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις τέσσερις (4) ώρες. Δοκιμή σε άλλο έργο πριν από την έναρξη της παράστασης δεν επιτρέπεται. Για τους ηθοποιούς που έχουν παράσταση την ίδια ημέρα, η δοκιμή είναι συνεχής. Στη διάρκεια του πεντάωρου δεν περιλαμβάνονται οι δοκιμές των κοστουμιών και λοιπές συναφείς με την εξάρτηση του ηθοποιού απασχολήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται μέχρι συμπλήρωσης του ισχύοντος ωραρίου και εφόσον ο ηθοποιός δεν έχει παράσταση. Υπέρβαση του πεντάωρου επιτρέπεται στις τέσσερις (4) γενικές δοκιμές και μέχρι συμπλήρωσης του ισχύοντος ωραρίου. Εάν οι γενικές δοκιμές γίνονται για την επανάληψη έργου στην ίδια θερινή ή χειμερινή περίοδο και εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί οι τέσσερις (4) γενικές δοκιμές, δεν επιτρέπεται να διαρκούν περισσότερο από πέντε (5) ώρες, έστω και αν αλλάξει ο χώρος της παράστασης. Ο ηθοποιός δικαιούται διαλείμματος δέκα λεπτών (10?) για κάθε ώρα εργασίας. Τα διαλείμματα περιλαμβάνονται στον χρόνο εργασίας.
16. Δεν επιτρέπεται η συμμετοχή του ηθοποιού σε δοκιμές περισσότερων από ένα (1) έργο την ίδια ημέρα.
17. Το θέατρο είναι υποχρεωμένο να ανακοινώσει, το αργότερο κάθε Σάββατο, τον προγραμματισμό (ημέρα - ωράριο) για τις δοκιμές και τις παραστάσεις της αμέσως επόμενης εβδομάδας.
18. Ο ελάχιστος αριθμός δοκιμών για κάθε έργο πρέπει να είναι σαράντα πέντε (45), μη συμπεριλαμβανομένων σε αυτές των γενικών δοκιμών. Σε περίπτωση διπλής διανομής για τους κύριους ρόλους, οι δοκιμές πρέπει να είναι τουλάχιστον εξήντα (60).
19. Όταν οι ηθοποιοί έχουν πρεμιέρα, δεν καλούνται σε πρόβα άλλου έργου.
20. Οι δοκιμές, όταν γίνονται τις πρωινές ώρες, δεν μπορεί να αρχίζουν πριν από τις 10:00 π.μ. Οι βραδινές δοκιμές -εκτός από τις γενικές δοκιμές- δεν επιτρέπεται να παραταθούν το καλοκαίρι μετά από την 01:15 ώρα και τον χειμώνα μετά από την 00:15 ώρα. Δοκιμές μετά από τη βραδινή παράσταση, για τους ηθοποιούς που έλαβαν μέρος σε αυτή, επιτρέπονται μόνο σε εντελώς εξαιρετικές περιπτώσεις και ύστερα από σύμφωνη γνώμη του ΣΕΗ. Πάντως και σε αυτή την περίπτωση θα τηρούνται οι ώρες λήξης εργασίας που αναφέρονται πιο πάνω.
Κατ? εξαίρεση, επιτρέπεται η εργασία των ηθοποιών κατά τις ώρες της μεσημβρινής ανάπαυσης 15:00 - 17:00:
Α. Όταν οι απασχολούμενοι ηθοποιοί συμφωνούν σε αυτό.
Β. Όταν πρόκειται για πραγματοποίηση παραστάσεων παιδικού έργου.
21. Τα θέατρα είναι υποχρεωμένα να έχουν έτοιμα τα σκηνικά μία (1) εβδομάδα πριν από την πρεμιέρα, αλλά να υπάρχει η δυνατότητα μικρών βελτιώσεων ή αλλαγών (χρωματισμοί, λεπτομέρειες φροντιστηρίου). Τα κοστούμια και το φροντιστήριο των παραστάσεων να είναι έτοιμα τουλάχιστον στις προγενικές και στις γενικές δοκιμές.
22. Στις εξαιρετέες γιορτές που ορίζει ο νόμος, δεν πραγματοποιούνται δοκιμές. Ειδικά την 1η Μαΐου, δεν πραγματοποιούνται ούτε παραστάσεις. Επίσης, δεν πραγματοποιούνται παραστάσεις τις παραμονές Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και το Μεγάλο Σάββατο. Δεν πραγματοποιούνται επίσης δοκιμές την παραμονή των Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και το Μεγάλο Σάββατο, εκτός αν πρόκειται για γενικές δοκιμές ή τελικές δοκιμές επαναλήψεων ή περιοδείας.
23. Ο ηθοποιός δικαιούται μία (1) ημέρα την εβδομάδα ανάπαυση. Η υποχρέωση της εβδομαδιαίας ανάπαυσης ισχύει και για τις παραστάσεις στο εξωτερικό.
24. Κατά την ημέρα της εβδομαδιαίας ανάπαυσης δεν πραγματοποιούνται παραστάσεις, δοκιμές, γενικές δοκιμές, ηχογραφήσεις, ταξίδια και γενικά κάθε εργασία του ηθοποιού.
25. Κατά τις ώρες της νυχτερινής ανάπαυσης απαγορεύεται κάθε εργασία του ηθοποιού.
26. Η αργία της Δευτέρας μπορεί να μετατεθεί, αν συμπέσει με άλλη ημέρα αργίας και σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του ΣΕΗ.
27. Ο χρόνος της άδειας για τους ηθοποιούς που έχουν ετήσιο συμβόλαιο, γνωστοποιείται στον ηθοποιό το λιγότερο δέκα (10) ημέρες πριν από την έναρξή της και δεν μετατίθεται χωρίς γραπτή συναίνεση του ηθοποιού. Η άδεια πρέπει να δίνεται στο χρονικό διάστημα Απριλίου - Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα.
28. Ο ηθοποιός δεν έχει δικαίωμα να προσφέρει τις καλλιτεχνικές του υπηρεσίες σε άλλο θέατρο ή άλλον παρεμφερή τομέα. Επιτρέπεται όμως στον ηθοποιό να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε άλλους καλλιτεχνικούς χώρους, ραδιόφωνο, τηλεόραση, κινηματογράφο, σε ώρες που δεν δεσμεύεται από τις υποχρεώσεις προς το θέατρο στη δύναμη του οποίου ανήκει. Απαγορεύεται ο δανεισμός ή η παραχώρηση των ηθοποιών του Εθνικού Θεάτρου σε ιδιωτικά, επιχορηγούμενα ή δημοτικά θέατρα. Επιτρέπεται η συμμετοχή στις δοκιμές άλλου θιάσου με τον οποίο ο ηθοποιός πρόκειται να συνεργαστεί μετά από τη λήξη της σύμβασής του με το Εθνικό Θέατρο και οπωσδήποτε του παρέχεται κάθε ευχέρεια τον τελευταίο μήνα πριν από τη λήξη της σύμβασής του.
29. Ο ηθοποιός οφείλει να βρίσκεται στο θέατρο μισή (1/2) ώρα πριν από την παράσταση και δεκαπέντε λεπτά (15?) πριν από τη δοκιμή και έχει υποχρέωση να ειδοποιεί έγκαιρα το θέατρο σε κάθε περίπτωση που, για οποιαδήποτε αιτία, κωλύεται να εργαστεί. Ο ηθοποιός έχει δικαίωμα να αρνηθεί τον ρόλο που του αναθέτει το θέατρο: α) αν με τη σύμβασή του έχει καθοριστεί ειδική χρησιμοποίησή του, β) αν η εκτέλεση του ρόλου είναι επικίνδυνη για την υγεία ή τη σωματική ακεραιότητά του και γ) σε κάθε άλλη περίπτωση που ορίζει ο νόμος.
30. Σε όλες τις σκηνές πρέπει να υπάρχει φαρμακείο με τα απαραίτητα φάρμακα και υλικά για τις πρώτες βοήθειες. Επίσης, κατά τη διάρκεια των παραστάσεων πρέπει να παρίσταται γιατρός στην έδρα του Εθνικού Θεάτρου.
31. Ο χρόνος του ταξιδιού στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό για την εκτέλεση της σύμβασης είναι χρόνος κανονικής εργασίας και δεν μπορεί να υπερβαίνει το ισχύον ωράριο, εκτός αν το ταξίδι πραγματοποιείται αεροπορικώς, ακτοπλοϊκώς ή σιδηροδρομικώς. Στις περιπτώσεις αυτές, ο ηθοποιός δικαιούται συμπληρωματικής ανάπαυσης άλλη ημέρα της εβδομάδας, ισόχρονη με τον χρόνο υπέρβασης του ισχύοντος ωραρίου.
32. Εάν η διάρκεια του ταξιδιού στο εσωτερικό ξεπερνά τις πέντε (5) ώρες, απαγορεύεται κάθε περαιτέρω απασχόληση του ηθοποιού την ίδια ημέρα είτε σε δοκιμές είτε σε παραστάσεις. Εάν η διάρκεια του ταξιδιού στο εσωτερικό είναι μικρότερη από πέντε (5) ώρες, τότε επιτρέπεται η απασχόληση του ηθοποιού σε δοκιμές ή παραστάσεις την ίδια ημέρα, μέχρι συμπλήρωσης του ισχύοντος ωραρίου.
33. Στις περιοδείες απαγορεύεται να ταξιδεύουν οι ηθοποιοί μετά από την παράσταση, εκτός αν η παράσταση έχει δοθεί σε οικισμό που δεν διαθέτει κατάλληλο κατάλυμα και επίσης δεν απέχει περισσότερο από 50 χλμ. από την πλησιέστερη πόλη της περιοδείας.
34. Κατά τη διάρκεια των περιοδειών, τα ταξίδια δεν επιτρέπεται να αρχίζουν πριν από τις 09:00 π.μ., εκτός αν αυτό επιβάλλεται από τις ειδικές συνθήκες των δρομολογίων των συγκοινωνιακών μέσων. Τα ταξίδια κατά τη διάρκεια της νυχτερινής ή εβδομαδιαίας ανάπαυσης επιτρέπονται μόνο όταν αυτό επιβάλλεται από τις ειδικές συνθήκες των δρομολογίων των συγκοινωνιακών μέσων. Στην περίπτωση αυτή, αν ο ηθοποιός στερήθηκε τη νυχτερινή ή εβδομαδιαία ανάπαυσή του, δικαιούται ισόχρονης ανάπαυσης άλλη ημέρα της εβδομάδας, που θα καθορίζεται σε συμφωνία του θεάτρου και του ΣΕΗ, χωρίς να παρεμποδίζεται το πρόγραμμα των παραστάσεων.
35. Τα έξοδα του ταξιδιού μετάβασης και επιστροφής βαρύνουν το θέατρο, το οποίο έχει και την ευθύνη μεταφοράς των ηθοποιών και των αποσκευών τους. Στα έξοδα αυτά περιλαμβάνονται και οι δαπάνες έκδοσης ή θεώρησης διαβατηρίου. Είναι υποχρεωτική η χρήση πρώτης (Α?) θέσης στα πλοία και στα τρένα, εκτός αν -για αντικειμενικούς λόγους και πάντως όχι από υπαιτιότητα του θεάτρου- δεν καθίσταται αυτό εφικτό. Σε καμία περίπτωση όμως δεν επιτρέπεται η χρήση τρίτης (Γ?) θέσης στα πλοία και στα τρένα. Εάν η μετάβαση γίνεται με μεταφορικό μέσο του θεάτρου, τούτο είναι υποχρεωμένο να πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις ταξιδιού (θέρμανση - κλιματισμός - καθαριότητα - μηχανική ασφάλεια).
36. Ο ηθοποιός οφείλει να συμμορφώνεται προς τους νόμους, τους κανονισμούς και τις συνήθειες της χώρας στην οποία περιοδεύει, έστω και αν έρχονται σε αντίθεση με τα κρατούντα στη χώρα του.
37. Σε περίπτωση που οι ηθοποιοί μετακινούνται με δικό τους μεταφορικό μέσο, αν το θέατρο δεν διαθέτει δικό του μεταφορικό μέσο, δίνεται το αντίτιμο του εισιτηρίου του μέσου με το οποίο γίνεται η μεταφορά των υπόλοιπων ηθοποιών. Η χρησιμοποίηση ιδίου μεταφορικού μέσου επιτρέπεται μόνο κατόπιν ενημέρωσης του θεάτρου. Ο ηθοποιός δεσμεύεται με προσωπική του ευθύνη να βρίσκεται έγκαιρα στον χώρο της δοκιμής ή της παράστασης.
38. Το θέατρο οφείλει, στις περιοδείες του εξωτερικού, να παρέχει στον ηθοποιό στέγη σε ξενοδοχείο κατηγορίας αντίστοιχης με την Α? κατηγορία των ελληνικών ξενοδοχείων, μαζί με πρωινό continental και μεταφορικό μέσο για τη μετακίνηση των ηθοποιών από το ξενοδοχείο στον τόπο εργασίας και αντίστροφα.
39. Το θέατρο είναι υποχρεωμένο να γνωστοποιεί στους ηθοποιούς τον προγραμματισμό των περιοδειών - ταξιδιών:
α) για περιοδεία εξωτερικού, ένα (1) μήνα νωρίτερα της ημέρας αναχώρησης,
β) για περιοδείες στην Ελλάδα, δεκαπέντε (15) ημέρες νωρίτερα της ημέρας αναχώρησης.
40. Στην περιοδεία του εξωτερικού να γίνεται τουλάχιστον μία (1) πρόβα σε κάθε νέο χώρο.
41. Σε εφαρμογή του Ν.1264/1982, άρθρο 6, παρ. 2, συμφωνείται το Εθνικό Θέατρο να παρακρατά τη συνδικαλιστική εισφορά των ηθοποιών μελών του ΣΕΗ, το ύψος της οποίας ορίζεται από το Δ.Σ. του ΣΕΗ και να την αποδίδει στο ΣΕΗ στο τέλος κάθε μήνα.

Κεφάλαιο Τρίτο
Οικονομικές ρυθμίσεις

1. Για τη χρονική περίοδο από 2.10.2008 έως 1.10.2009, ο βασικός μηνιαίος μισθός των ηθοποιών ορίζεται σε 1.080,00 ευρώ. Για την περίοδο από 2.10.2009 έως 1.10.2010, το ποσό αυτό θα αναπροσαρμοστεί στα 1.150,00 ευρώ.
2. Κατά τη χρονική περίοδο από 2.10.2008 έως 1.10.2009, καταβάλλεται στους δικαιούχους ηθοποιούς οικογενειακό επίδομα ύψους 100,00 ευρώ και από 2.10.2009 έως 1.10.2010 το ποσό αυτό θα αναπροσαρμοστεί σε 105,00 ευρώ.
3. Η ημερήσια εκτός έδρας αποζημίωση των ηθοποιών στο εσωτερικό και στο εξωτερικό ορίζεται σε 120,00 ευρώ για τη χρονική περίοδο από 2.10.2008 έως 1.10.2009 και σε 130,00 ευρώ για τη χρονική περίοδο από 2.10.2009 έως 1.10.2010.
4. Ηθοποιοί που έχουν αποδεδειγμένα συμπληρώσει τριετή τουλάχιστον θητεία στο θέατρο, δεν μπορούν να πάρουν τον βασικό μισθό.
5. Ηθοποιός που απασχολείται τη Δευτέρα (Κεφάλαιο Δεύτερο, παρ. 25) και τις εξαιρέσιμες ημέρες, δικαιούται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στον βασικό μισθό.
6. Η αποζημίωση για την εκτός έδρας παραμονή καταβάλλεται όταν η εργασία παρέχεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 χλμ. από την έδρα του ηθοποιού. Για την ημέρα του ταξιδιού επιστροφής του ηθοποιού στην έδρα, καταβάλλεται το μισό (1/2) της δικαιούμενης εκτός έδρας αποζημίωσης. Σε καμία περίπτωση (παροχή γευμάτων ή άλλων επιπρόσθετων παροχών) η εκτός έδρας αποζημίωση δεν μπορεί να υπολείπεται του ανωτέρω ποσού.
7. Όταν η εργασία του ηθοποιού παρέχεται στο εξωτερικό, το θέατρο έχει δικαίωμα να καταβάλει την εκτός έδρας αποζημίωση που ορίζει ο νόμος, 50% σε τοπικό νόμισμα και 50% σε διεθνές νόμισμα. Το θέατρο υποχρεούται να προκαταβάλλει, πριν από την αναχώρηση του ηθοποιού στο εξωτερικό, τις τακτικές του αποδοχές.
8. Σε περίπτωση εγγραφής της θεατρικής παράστασης σε υλικό φορέα εικόνας ή ήχου και εικόνας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2121/1993, ο ηθοποιός αμείβεται τουλάχιστον με 440,20 ευρώ.
9. Όροι των ατομικών συμβάσεων ευνοϊκότεροι για τους μισθωτούς δεν θίγονται από την παρούσα και ιδίως δεν μπορούν να μειωθούν τυχόν καταβαλλόμενες ανώτερες αποδοχές.
Η παρούσα Σ.Σ.Ε. ισχύει από τις 2 Οκτωβρίου 2008 έως την 1η Οκτωβρίου 2010.