Αποτελέσματα live αναζήτησης

48760/Ζ1/29-04-2022 Λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων


Δημοσιεύθηκε στις : [ 30-04-2022 ]
Κατηγορία: Λοιπά
Αφορά : Λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

48760/Ζ1/29-04-2022
Λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022


Αριθμ. 48760/Ζ1/2022

(ΦΕΚ Β' 2131/30-04-2022)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ - ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ -ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ -ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ -ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ-ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
α. των άρθρων 226 και 227 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α' 136),
β. της παρ. 1 του άρθρου τριακοστού έκτου και του τεσσαρακοστού τέταρτου της από 1.5.2020 πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα» (Α' 90), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α' 104), όπως παρατάθηκε η ισχύς του με το άρθρο 161 του ν. 4763/2020 (Α' 254) και το άρθρο 226 του ν. 4823/2021,
γ. των άρθρων 2, 46 και 96 του ν. 4790/2021 «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ανάπτυξη, την κοινωνική προστασία και την επαναλειτουργία των δικαστηρίων και άλλα ζητήματα» (Α' 48), όπως η ισχύς του άρθρου 2 παρατάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου τριακοστού έκτου του ν.4917/2022 (Α' 67), η ισχύς του άρθρου 16 παρατάθηκε με την παρ. 7 του άρθρου τριακοστού τρίτου του ν. 4917/2022 και η ισχύς του άρθρου 96 παρατάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 120 του ν. 4917/2022 (Α'251),
δ. των άρθρων 68 και 70 του ν. 4830/2021 «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα «ΑΡΓΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α' 169),
ε. του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες ρυθμίσεις» (Α' 130).
στ. του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181),
ζ. του π.δ. 5/2022 «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α' 15),
η. του π.δ. 86/2018 «Ανασύσταση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και μετονομασία του σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη» (Α' 159),
θ. του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α' 31),
ι. του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α' 148),
ια. του π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α' 168),
ιβ. του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εσωτερικών» (Α' 180),
ιγ. του π.δ. 133/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α' 161),
ιδ. του π.δ. 4/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού» (Α'7),
ιε. του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Α' 85).
ιστ. του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α'119),
ιζ. του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α'121),
ιη. του π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α'155),
ιθ. του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (Α' 2) και του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α'155).

2. Την υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β' 4805).

3. Την υπό στοιχεία 169/Υ1/08.1.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ευάγγελο Συρίγο» (Β'33).

4. Την υπό στοιχεία ΥΠΠΟΑ/ΓΡΥΠ/410721/8291/ 29.7.2019 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Ελευθέριο Αυγενάκη» (Β'3099).

5. Την υπό στοιχεία Υ6/9.7.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικράτειας» (Β'2902).

6. Την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.22206/15.4.2022 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Προστασίας του Πολίτη, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Επικράτειας «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από τη Δευτέρα, 18 Απριλίου 2022 και ώρα 06.00 έως και την Κυριακή, 01 Μαΐου 2022 και ώρα 06.00» (Β'1882).

7. Την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Προστασίας του Πολίτη, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Επικράτειας (Β'4207).

8. Το από 28.4.2022 απόσπασμα πρακτικού της 279ης Συνεδρίασης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγεία έναντι του κορωνοϊού COVID-19 .

9. Την ανάγκη τροποποίησης ως προς τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, που εφαρμόζονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, σύμφωνα με την τρέχουσα επιδημιολογική κατάσταση της χώρας.

10. Την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/196/ 48588 /B1/29.4.2022 βεβαίωση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με την οποία η έκδοση της παρούσας απόφασης δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:


Άρθρο 1
Λειτουργία των Α.Ε.Ι.


Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) λειτουργούν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 σύμφωνα με τα μέτρα αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 που ορίζονται στην παρούσα απόφαση και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, όπως αυτές επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται με τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), οι οποίες κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Άρθρο 2
Εκπαιδευτική διαδικασία στα Α.Ε.Ι.


1. Η διεξαγωγή κάθε μορφής εκπαιδευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο προγραμμάτων α', β' και γ' κύκλου σπουδών των Α.Ε.Ι., όπως η διδασκαλία μαθημάτων (υποχρεωτικών, υποχρεωτικής επιλογής ή ελεύθερης επιλογής), η διενέργεια σεμιναρίων, η αυτοτελής διδασκαλία μαθημάτων εμβάθυνσης σε μικρές ομάδες φοιτητών, οι εργαστηριακές ασκήσεις, οι κλινικές ασκήσεις και η πρακτική εξάσκηση φοιτητών πραγματοποιείται υποχρεωτικά διά ζώσης και σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4009/2011 (Α' 195), του ν. 4485/2017(Α' 114), του Εσωτερικού Κανονισμού κάθε Α.Ε.Ι. και του εγκεκριμένου Κανονισμού κάθε προγράμματος σπουδών, εφόσον υφίστανται.

2. Η οργάνωση και λειτουργία Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 30 του ν. 4485/2017 (Α' 114), καθώς και η οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων σπουδών με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.) δεν θίγονται από τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, εφόσον η σχετική δυνατότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει προβλεφθεί στην απόφαση ίδρυσης και τον ισχύοντα Κανονισμό κάθε προγράμματος σπουδών.

3. Η πρακτική άσκηση σε φορείς του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα διεξάγεται με φυσική παρουσία των φοιτητών σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους κάθε προγράμματος σπουδών α' ή β' κύκλου και τον ισχύοντα Κανονισμό Πρακτικής Άσκησης φοιτητών του Α.Ε.Ι., εφόσον υφίσταται. Κατά τη διεξαγωγή της πρακτικής άσκησης εφαρμόζονται οι ειδικότερες ρυθμίσεις και τα έκτακτα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού που εκάστοτε ισχύουν για το προσωπικό που απασχολείται στον εκάστοτε φορέα που διεξάγεται η πρακτική άσκηση.

4. Τα επιμορφωτικά προγράμματα που παρέχονται από τα Κέντρα Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) των Α.Ε.Ι. και λοιπά εκπαιδευτικά προγράμματα που διενεργούνται από τα Α.Ε.Ι. και τις επιμέρους ακαδημαϊκές μονάδες τους (π.χ. Διδασκαλεία) οργανώνονται είτε διά ζώσης, είτε εξ αποστάσεως, σύμφωνα με το εκάστοτε κανονιστικό πλαίσιο διοργάνωσής τους.

5. Κάθε είδους εκπαιδευτική, ερευνητική, διοικητική και άλλη λειτουργία των Α.Ε.Ι., καθώς και των επιμέρους μονάδων τους (Σχολές, Τμήματα, Εργαστήρια, Κλινικές, Μουσεία και διοικητικές υπηρεσίες) διεξάγεται κανονικά σύμφωνα με στην κείμενη νομοθεσία, τους ειδικότερους όρους που προβλέπονται στον Εσωτερικό Κανονισμό κάθε Α.Ε.Ι ή της επιμέρους μονάδας, καθώς και τα ειδικότερα μέτρα αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 που τίθενται στην παρούσα απόφαση.

Άρθρο 3
Προϋποθέσεις συμμετοχής σε διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία των Α.Ε.Ι.


1. Σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται με φυσική παρουσία εντός των Α.Ε.Ι. συμμετέχει διδακτικό προσωπικό που πληροί υποχρεωτικά μια από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID- 19, ή β) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID- 19 με μία (1) δόση εμβολίου λόγω νόσησής τους από κορωνοϊό COVID-19, ή

γ) έχουν νοσήσει από κορωνοϊό COVID-19 και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των είκοσι (20) ημερών και μικρότερο των εκατόν ογδόντα (180) ημερών από την ημερομηνία διάγνωσής τους ως θετικού κρούσματος κατόπιν διεξαγωγής εργαστηριακού ελέγχου, ή

δ) έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος, είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Ο εργαστηριακός έλεγχος για κορωνοϊό COVID-19 διενεργείται μία (1) φορά εβδομαδιαίως έως σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν από την Τρίτη ή εντός σαράντα οχτώ (48) ωρών πριν τη φυσική παρουσία. Η δαπάνη για τη διενέργεια του εργαστηριακού ελέγχου βαρύνει αποκλειστικά το υπόχρεο φυσικό πρόσωπο που συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικά για την πρώτη εβδομάδα του μηνός Μαΐου 2022 ο εργαστηριακός έλεγχος για τον κορωνοϊό COVID-19 διενεργείται μία (1) φορά εβδομαδιαίως έως σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν από την Τετάρτη ή εντός σαράντα οχτώ (48) ωρών πριν τη φυσική παρουσία.

2. Ως υπόχρεοι τήρησης των προϋποθέσεων συμμετοχής της παρ. 1 ορίζονται όλο το διδακτικό προσωπικό που συμμετέχει σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διεξάγεται διά ζώσης με την επιμέλεια του Α.Ε.Ι. ανεξαρτήτως αν αυτή πραγματοποιείται σε χώρους του Α.Ε.Ι.. Ειδικότερα, ως υπόχρεοι είναι α) το τακτικό διδακτικό προσωπικό των Α.Ε.Ι. (Μέλη Δ.Ε.Π.,Ε.ΔΙ.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.Τ.Ε.Π.), β) το έκτακτο διδακτικό προσωπικό (διδάσκοντες π.δ. 407/1980, ακαδημαϊκοί υπότροφοι της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011, επισκέπτες καθηγητές της παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, επιστημονικοί συνεργάτες κάτοχοι διδακτορικού ή μη και μεταδιδάκτορες στους οποίους έχει ανατεθεί διδακτικό έργο στο πλαίσιο Π.Μ.Σ.), καθώς και το προσωπικό που ασκεί επικουρικό διδακτικό έργο, και γ) οι εισηγητές επιμορφωτικών προγραμμάτων που διοργανώνονται διά ζώσης από τα Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ή άλλες ακαδημαϊκές μονάδες (π.χ. Διδασκαλεία), καθώς και το εν γένει εκπαιδευτικό προσωπικό που συμμετέχει με φυσική παρουσία σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται εντός των χώρων των Α.Ε.Ι..

3. Κατά παρέκκλιση της παρ. 1, απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή των φοιτητών στην εκπαιδευτική διαδικασία προγραμμάτων σπουδών α', β' και γ' κύκλου των Σχολών Επιστημών Υγείας (Ιατρική, Νοσηλευτική, Οδοντιατρική, Μαιευτική) που πραγματοποιείται εντός νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και πανεπιστημιακών νοσοκομείων, καθώς και σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που αφορά στη διεξαγωγή κλινικών ασκήσεων ή στην παροχή υπηρεσιών υγείας που πραγματοποιούνται εντός των χώρων των Α.Ε.Ι. είναι η λήψη της πρώτης ή της μοναδικής δόσης του εμβολίου για κορωνοϊό COVID-19 έως την 30η Σεπτεμβρίου 2021 και η ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και στον προβλεπόμενο χρόνο σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α' 130), με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων που ορίζονται στην παρ. 4 του ίδιου άρθρου. Έως την ολοκλήρωση του υποχρεωτικού εμβολιασμού των φοιτητών σύμφωνα με τη διαδικασία της παρούσας παραγράφου και εντός της προθεσμίας που τίθεται σε αυτή, για τη συμμετοχή τους σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία οφείλουν να έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο ο οποίος διενεργείται υποχρεωτικά δύο (2) φορές εβδομαδιαίως έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες προ Τρίτης και Παρασκευής αντίστοιχα ή εντός σαράντα οχτώ (48) ωρών πριν τη φυσική παρουσία. Η δαπάνη για τη διενέργεια του εργαστηριακού ελέγχου βαρύνει αποκλειστικά το υπόχρεο φυσικό πρόσωπο που συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικά για την πρώτη εβδομάδα του μηνός Μαΐου 2022 ο εργαστηριακός έλεγχος για τον κορωνοϊό COVID-19 διενεργείται δύο (2) φορές εβδομαδιαίως έως σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν από την Τετάρτη και έως σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν από την Παρασκευή ή εντός σαράντα οχτώ (48) ωρών πριν τη φυσική παρουσία. Φοιτητές που έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τη διενέργεια του εμβολίου και έχουν εξαιρεθεί από την υποχρέωση εμβολιασμού σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 για τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία οφείλουν να έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα παράγραφο.

Άρθρο 4
Διαδικασία ελέγχου πλήρωσης προϋποθέσεων για τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία

Οι υπόχρεοι των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 που συμμετέχουν σε εκπαιδευτική διαδικασία με φυσική παρουσία, υποχρεούνται να φέρουν σε έντυπη μορφή το απαιτούμενο ανά περίπτωση πιστοποιητικό ή βεβαίωση που αποδεικνύει την πλήρωση στο πρόσωπό τους μιας εκ των προϋποθέσεων που ορίζονται στο άρθρο 3 της παρούσας, καθώς και σχετικό έγγραφο ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο). Πέραν των ρυθμίσεων που προβλέπονται στην παρούσα, η παρακολούθηση τήρησης των προϋποθέσεων του άρθρου 3 από κάθε υπόχρεο φυσικό πρόσωπο που συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία των Α.Ε.Ι. με φυσική παρουσία πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «edupass.gov.gr» σύμφωνα με το άρθρο 68 του ν. 4830/2021 (Α' 169).

Άρθρο 5
Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας


1. Η χρήση προστατευτικής μάσκας (απλής χειρουργικής ή υφασμάτινης με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι υποχρεωτική, για όλα τα φυσικά πρόσωπα: α) σε όλους τους χώρους που διεξάγεται διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία των Α.Ε.Ι., β) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των Α.Ε.Ι. και τους εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους φοιτητικών εστιών, και γ) σε όλους τους εξωτερικούς χώρους των Α.Ε.Ι. που παρατηρείται συνωστισμός.

2. Από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας, εξαιρούνται οι φοιτητές και το τακτικό και έκτακτο διδακτικό προσωπικό που συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που δεν είναι εφικτή η διεξαγωγή τους με τη χρήση μη ιατρικής μάσκας (π.χ. αθλήματα, χρήση πνευστών μουσικών οργάνων) καθώς και τα άτομα για τα οποία η χρήση μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους, οι οποίοι αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα (π.χ. λόγω αναπνευστικών προβλημάτων).

Άρθρο 6
Πρωτόκολλο διαχείρισης πιθανού ή επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19


1. Με απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου του Α.Ε.Ι. καταρτίζεται γραπτό σχέδιο/πρωτόκολλο διαχείρισης πιθανά ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας, του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ), του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την κείμενη νομοθεσία. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, ανά κάθε Σχολή ή Τμήμα ή άλλης δομής του Α.Ε.Ι. (π.χ. Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), ως υπεύθυνος για την ορθή και ενιαία εφαρμογή του σχεδίου του παρόντος. Με επιμέλεια του Πρύτανη, η απόφαση αναρτάται στην ιστοσελίδα του Α.Ε.Ι., γνωστοποιείται με κάθε δυνατό μέσο προς όλους τους φοιτητές, το διδακτικό και λοιπό προσωπικό του Α.Ε.Ι. και κοινοποιείται στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και στην Εθνική Επιτροπή Προστασίας της Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας.

2. Κάθε κρούσμα (φοιτητής, μέλος ΔΕΠ, μέλος του διοικητικού προσωπικού) ανακοινώνεται υποχρεωτικά στον υπεύθυνο εφαρμογής του σχεδίου/πρωτοκόλλου διαχείρισης πιθανού η επιβεβαιωμένου κρούσματος, ο οποίος προβαίνει στις προβλεπόμενες ενέργειες σύμφωνα με το πρωτόκολλο, ανακοινώνοντάς το στον Ε.Ο.Δ.Υ. ως αρμόδιο φορέα ιχνηλάτησης, και στην Επιτροπή Προστασίας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας. Σε κάθε περίπτωση ύποπτου περιστατικού, γίνεται υποχρεωτικά εκτίμηση του κινδύνου για πιθανές επαφές κρούσματος σε συνεργασία με τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές και τον Ε.Ο.Δ.Υ., υποδεικνύονται τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν ανά περίπτωση, ενώ σε κάθε περίπτωση επιβεβαίωσης του κρούσματος πραγματοποιείται άμεσα απολύμανση των χώρων και του εργαστηριακού ή λοιπού εξοπλισμού, που ήρθε σε επαφή το κρούσμα, λαμβάνονται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα θέσης υπό περιορισμό/καραντίνα του κρούσματος (σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.) προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία της ακαδημαϊκής μονάδας.

3. Εάν κάποιος φοιτητής εμφανίσει συμπτώματα υποχρεούται να ενημερώσει άμεσα τους διδάσκοντες των μαθημάτων, στα οποία συμμετείχε και τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 προκειμένου να αξιολογηθεί το περιστατικό σύμφωνα με το πρωτόκολλο διαχείρισης κρούσματος.

Άρθρο 7
Λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος εντός των Α.Ε.Ι.


1. Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (φοιτητικά εστιατόρια, κυλικεία κ.λπ.) που βρίσκονται εντός των χώρων των Α.Ε.Ι. λειτουργούν σύμφωνα με τα έκτακτα μέτρα και τους ειδικότερους όρους λειτουργίας που ισχύουν στον τομέα της εστίασης, όπως αυτά εκάστοτε διαμορφώνονται κατόπιν εισηγήσεων της Εθνικής Επιτροπής προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 και τυχόν ειδικότερα μέτρα που τίθενται στο παρόν άρθρο. Το προσωπικό που απασχολείται σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που εδρεύουν εντός των Α.Ε.Ι. υποχρεούται, όπως τηρεί όλα τα μέτρα που εκάστοτε ισχύουν για την εστίαση. Ως υπεύθυνος τήρησης των έκτακτων μέτρων σε χώρους των Α.Ε.Ι., που διατίθενται για τη λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ορίζεται ο ιδιοκτήτης κάθε επιχείρησης.

2. Η παράβαση των μέτρων του παρόντος άρθρου επισύρει τις κυρώσεις των περιπτώσεων του άρθρου 2της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.22206/15.4.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών- Ανάπτυξης και επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Επικρατείας και Υφυπουργού στο Πρωθυπουργό (Β' 1882), όπως εκάστοτε ισχύει.

Άρθρο 8
Φοιτητικές εστίες


1. Οι φοιτητικές εστίες των Α.Ε.Ι. και του Ινστιτούτου Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) λειτουργούν σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας τους και τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

2. Με επιμέλεια του Α.Ε.Ι. ή του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. τηρούνται τα αναγκαία μέτρα Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Καθαριότητας σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους των φοιτητικών εστιών.

3. Με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Α.Ε.Ι. ή του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ορίζεται ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του για κάθε φοιτητική εστία που εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητάς τους και καθορίζεται το πρωτόκολλο διαχείρισης κρουσμάτων εντός της εστίας, το οποίο αποστέλλεται προς όλα τα φυσικά πρόσωπα που διαμένουν στην εστία και τοιχοκολλάται στον πίνακα ανακοινώσεων ή άλλο εμφανές σημείο της φοιτητικής εστίας.

4. Εάν ένας φοιτητής, αλλοδαπός επισκέπτης ή αλλοδαπός διδάσκων, που διαμένει σε φοιτητική εστία εμφανίσει συμπτώματα, υποχρεούται να ενημερώσει άμεσα τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της φοιτητικής εστίας, προκειμένου να ληφθούν τα αντίστοιχα μέτρα σύμφωνα με το πρωτόκολλο διαχείρισης πιθανού ή επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 του Α.Ε.Ι.. Σε περίπτωση που διαγνωστεί ως επιβεβαιωμένο κρούσμα, τίθεται σε απομόνωση σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του ΕΟΔΥ, στο δωμάτιό του, άλλως σε μονόκλινο δωμάτιο, εφόσον δεν διαμένει ήδη σε τέτοιο τύπο δωματίου.

Άρθρο 9
Φοιτητικά γυμναστήρια


Στα φοιτητικά γυμναστήρια, στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους άθλησης, καθώς και σε κάθε είδους αθλητικές εγκαταστάσεις που λειτουργούν εντός των Α.Ε.Ι., εφόσον η χρήση και λειτουργία τους δεν πραγματοποιείται στο πλαίσιο εκπαιδευτικής διαδικασίας προγραμμάτων σπουδών των Α.Ε.Ι., εφαρμόζονται τα υγειονομικά μέτρα και το πρωτόκολλο λειτουργίας των γυμναστηρίων και αθλητικών εγκαταστάσεων, όπως αυτό εκάστοτε διαμορφώνεται από την Εθνική Επιτροπή προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, την Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και τις εγκύκλιες οδηγίες των Υπουργείων Υγείας και Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Άρθρο 10
Αίθουσες πολυμέσων - Αναγνωστήρια -Βιβλιοθήκες - Μουσεία των Α.Ε.Ι.


1. Οι αίθουσες χρήσης πολυμέσων, τα φοιτητικά αναγνωστήρια, τα σπουδαστήρια, οι χώροι μελέτης φοιτητών, οι βιβλιοθήκες των Α.Ε.Ι. και τα Μουσεία των Α.Ε.Ι. λειτουργούν σύμφωνα με το ειδικότερο κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας τους.

Ειδικά κατά τη λειτουργία των Μουσείων των Α.Ε.Ι. εφαρμόζονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα που εκδίδονται από τη Γενική Γραμματεία Πολιτισμού και τη Γενική Γραμματεία Σύγχρονου Πολιτισμού και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (www.culture.gov.gr/el/announcements/SitePages/announcements.aspx).

Άρθρο 11
Διεξαγωγή εξετάσεων


Η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική καθ' όλη τη διάρκεια της εξέτασης για όλους τους συμμετέχοντες σε αυτή.

Άρθρο 12
Ορκωμοσίες - Συνέδρια - Ημερίδες


1. Η διεξαγωγή τελετών αποφοίτησης πραγματοποιείται με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων.

2. Τα Α.Ε.Ι. δύνανται να διεξάγουν συνέδρια και ημερίδες σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 και του Υπουργείου Υγείας.

Άρθρο 13
Υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανταλλαγής/μετακίνησης φοιτητών και προσωπικού των Α.Ε.Ι.


Ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουν ως αντικείμενο την ανταλλαγή ή μετακίνηση φοιτητών προγραμμάτων σπουδών των Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, ερευνητών, καθώς και διδακτικού και λοιπού προσωπικού των Α.Ε.Ι. της ημεδαπής προς το εξωτερικό, καθώς και προγράμματα που αφορούν στην ανταλλαγή ή την υποδοχή αλλοδαπών φοιτητών, ερευνητών, διδακτικού και λοιπού προσωπικού και επισκεπτών καθηγητών από Ιδρύματα της αλλοδαπής προς Α.Ε.Ι. της ημεδαπής υλοποιούνται σύμφωνα με τις διατάξεις που εκάστοτε ισχύουν για τις χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές καθώς και για τις αεροπορικές μετακινήσεις, εσωτερικού και εξωτερικού, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους και τις προϋποθέσεις επιβίβασης του συνόλου των επιβατών ημεδαπών και αλλοδαπών καθώς και το θεσμικό πλαίσιο για τις προϋποθέσεις εισόδου στη Χώρα, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19, όπως εκάστοτε ισχύουν.

Άρθρο 14
Γενικά μέτρα προστασίας


1. Οι φοιτητές, το τακτικό και έκτακτο διδακτικό προσωπικό, καθώς και το λοιπό προσωπικό των Α.Ε.Ι. οφείλουν να τηρούν τα μέτρα ατομικής υγιεινής και συνιστάται να φέρουν μαζί τους αλκοολούχο διάλυμα για την απολύμανση των χεριών τους.

2. Το Α.Ε.Ι. μεριμνά για την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων υγιεινής και καθαριότητας και απολύμανσης των χώρων των Α.Ε.Ι. όπου διεξάγεται εκπαιδευτική διαδικασία (αίθουσες, αμφιθέατρα, εργαστήρια κ.λπ.), όπως και τη διασφάλιση επαρκούς αερισμού και τον συχνό καθαρισμό τους με την εφαρμογή απολυμαντικών σε επιφάνειες, όπως έδρανα, πάγκους εργασίας και εργαστηριακό εξοπλισμό.

3. Οι φοιτητές, το διδακτικό και λοιπό προσωπικό των Α.Ε.Ι. είναι υπεύθυνοι για την πιστή και ορθή εφαρμογή των μέτρων που περιγράφονται στην παρούσα και η τήρηση αυτών εναπόκειται αποκλειστικά σε δική τους ευθύνη.

4. Η ορθή και ενιαία εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων προστασίας και των κανόνων ασφαλείας κατά την εκπαιδευτική λειτουργία των Α.Ε.Ι., καθώς και η παρακολούθηση εφαρμογής τους, όπως αυτά καθορίζονται στην παρούσα απόφαση, πραγματοποιείται κεντρικά από το Πρυτανικό Συμβούλιο του οικείου Α.Ε.Ι..

5. Ο Πρόεδρος κάθε Τμήματος είναι υπεύθυνος για την ορθή και ενιαία εφαρμογή των μέτρων που περιγράφονται στην παρούσα κατά το μέρος που αφορά στα μέτρα κατά την εκπαιδευτική διαδικασία του Τμήματος.

6. Με απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου του κάθε Α.Ε.Ι. δύναται να λαμβάνεται απόφαση για τους τρόπους παρακολούθησης και εφαρμογής των μέτρων ανά ακαδημαϊκή μονάδα του Ιδρύματος.

Άρθρο 15
Λοιπές ρυθμίσεις κατά τη λειτουργία των Α.Ε.Ι.


1. Οι αίθουσες, τα αμφιθέατρα, τα εργαστήρια και λοιποί χώροι στους οποίους διεξάγεται εκπαιδευτική διαδικασία λειτουργούν στη μέγιστη δυνατή πληρότητα.

2. Στους χώρους των διοικητικών υπηρεσιών των Α.Ε.Ι. εφαρμόζονται τα μέτρα που εκάστοτε ισχύουν για τους λοιπούς φορείς του Δημοσίου Τομέα, όπως αυτά εξειδικεύονται κάθε φορά με αποφάσεις των αρμοδίων Υπουργών, εγκυκλίους και οδηγίες των Υπουργείων Υγείας και Εσωτερικών.

3. Στο διοικητικό προσωπικό των Α.Ε.Ι. με σχέση δημοσίου δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.), καθώς και στο έκτακτο επιστημονικό, ερευνητικό, διοικητικό, τεχνικό και λοιπό προσωπικό που απασχολείται με οποιαδήποτε σχέση σε ερευνητικά έργα/προγράμματα μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Α.Ε.Ι. εφαρμόζονται τα μέτρα που ισχύουν για τους λοιπούς φορείς του Δημοσίου Τομέα και η υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ. 55570/12.9.2021 κοινή απόφαση Υπουργών Οικονομικών Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Προστασίας του Πολίτη, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Επικράτειας (Β' 4207), όπως εκάστοτε ισχύει.

4. Το τακτικό διδακτικό προσωπικό των Α.Ε.Ι. (Μέλη Δ.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.Τ.Ε.Π.), το έκτακτο διδακτικό προσωπικό (διδάσκοντες π.δ. 407/1980, ακαδημαϊκοί υπότροφοι της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011, επισκέπτες καθηγητές της παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, επιστημονικοί συνεργάτες κάτοχοι διδακτορικού ή μη και μεταδιδάκτορες στους οποίους έχει ανατεθεί διδακτικό έργο στο πλαίσιο Π.Μ.Σ.),καθώς και το προσωπικό που ασκεί επικουρικό διδακτικό έργο και οι εισηγητές επιμορφωτικών προγραμμάτων που πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία των Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ή άλλων ακαδημαϊκών δομών, που δεν πληρούται στο πρόσωπό τους μια από τις προϋποθέσεις των περ. α' έως γ' του άρθρου 3 της παρούσας, υποχρεούται σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID- 19, έναντι αντιτίμου, όπως αυτό προσδιορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου εξηκοστού πέμπτου του ν. 4812/2021(Α' 110), με επιβάρυνση του ίδιου του υπόχρεου. Ο εργαστηριακός έλεγχος πραγματοποιείται με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο Π.Δ. 84/2001, ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτες ιατρούς και διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) φορά εβδομαδιαίως έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες προ Τρίτης, και ισχύει έως την ημέρα που καθίσταται υποχρεωτική η διενέργεια νέου εργαστηριακού ελέγχου, οπότε και επαναλαμβάνεται περιοδικώς. Ειδικά για την πρώτη εβδομάδα του μηνός Μαΐου 2022 ο εργαστηριακός έλεγχος για τον κορωνοϊό COVID-19 διενεργείται μία (1) φορά εβδομαδιαίως έως σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν από την Τετάρτη ή εντός σαράντα οχτώ (48) ωρών πριν τη φυσική παρουσία. Οι διατάξεις της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 κοινής απόφασης Υπουργών Οικονομικών Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Προστασίας του Πολίτη, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Επικρατείας (Β' 4207), πλην της περ. 2 του άρθρου 2, όπως εκάστοτε ισχύει, εφαρμόζονται και στο πάσης φύσεως προσωπικό της παρούσας. Η παρακολούθηση και ο τρόπος ελέγχου της συμμόρφωσης με την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, καθώς και η επιβολή προστίμου σε περίπτωση παραβάσεων πραγματοποιείται με την επιμέλεια είτε της αρμόδιας διοικητικής υπηρεσίας του Α.Ε.Ι., είτε της αρμόδιας διοικητικής υπηρεσίας του Ε.Λ.Κ.Ε., αναλόγως προς τον φορέα απασχόλησης του υπόχρεου.

Άρθρο 16
Διενέργεια Ελέγχων


1. Με απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου του Α.Ε.Ι. δύναται να ανατεθούν σε διοικητικό, τεχνικό ή λοιπό προσωπικό του Ιδρύματος καθήκοντα σχετικά με τη παρακολούθηση της διαδικασίας τήρησης των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας που ορίζονται στην παρούσα απόφαση, και ιδίως των μέτρων που αφορούν στις προϋποθέσεις εισόδου σε χώρους όπου διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία (αίθουσες, αμφιθέατρα, εργαστήρια κ.λπ.), βιβλιοθήκες, αίθουσες πολυμέσων, φοιτητικά γυμναστήρια και λοιποί χώροι του Ιδρύματος.

2. Με απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου κάθε Α.Ε.Ι. δύναται να συνάπτεται δημόσια σύμβαση σύμφωνα με το άρθρο 70 του ν. 4830/2021 μέσω της διαδικασίας της απευθείας ανάθεσης με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών που αφορούν στη διαδικασία παρακολούθησης και εφαρμογής των μέτρων που αφορούν στην τήρηση των έκτακτων μέτρων για τη συμμετοχή των φοιτητών κάθε κύκλου σπουδών, καθώς και του τακτικού και έκτακτου διδακτικού προσωπικού των Α.Ε.Ι. στη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

2. Κατά τη διαδικασία επίδειξης των πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης ή βεβαιώσεων αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου, το προσωπικό στο οποίο έχουν ανατεθεί τα καθήκοντα που περιγράφονται στις παρ. 1 και 2 χρησιμοποιεί και την ειδική εφαρμογή του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α' 118) Covid Free GR και πραγματοποιεί παράλληλο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου.

Άρθρο 17
Κυρώσεις


1. Εάν διαπιστωθεί η μη πλήρωση των προϋποθέσεων της παρ. 3 του άρθρου 3 και του άρθρου 5 της παρούσας, ο διδάσκων κάθε μαθήματος ή προσωπικό στο οποίο έχει ανατεθεί η εν λόγω αρμοδιότητα υποχρεούται να αποκλείει τον φοιτητή από την είσοδό του στον χώρο όπου διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία.

2. Οι φοιτητές που διαπιστώνεται ότι συμμετείχαν στην εκπαιδευτική διαδικασία παραβιάζοντας τις υποχρεώσεις της παρ. 3 του άρθρου 3 και του άρθρου 5, απομακρύνονται από τον χώρο όπου διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ σε περίπτωση άρνησης αποχώρησής τους παραπέμπονται αρμοδίως για την εκτέλεση πειθαρχικού παραπτώματος σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφ. Γ' του ν. 4777/2021 (Α' 25) και του Εσωτερικού Κανονισμού του οικείου Α.Ε.Ι..

3. Η παράλειψη υποβολής αίτησης - δήλωσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «edupass.gr», σε περίπτωση που αποδειχτεί ότι το υπόχρεο φυσικό πρόσωπο που παρίσταται με φυσική παρουσία πληροί μιας εκ των προϋποθέσεων της παρ. 1 του άρθρου 3, επιδεικνύοντας πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης ή βεβαίωσης αρνητικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου, δεν συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και δεν επέρχεται η επιβολή οποιασδήποτε κύρωσης των παρ. 1 και 2 του παρόντος.

4. Για το τακτικό διδακτικό προσωπικό των Α.Ε.Ι. (Μέλη Δ.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.Τ.Ε.Π.), το έκτακτο διδακτικό προσωπικό (διδάσκοντες π.δ. 407/1980, ακαδημαϊκούς υποτρόφους της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011, επισκέπτες καθηγητές της παρ. 6 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, επιστημονικούς συνεργάτες κατόχους διδακτορικού ή μη και μεταδιδάκτορες στους οποίους έχει ανατεθεί διδακτικό έργο), καθώς και το προσωπικό που ασκεί επικουρικό διδακτικό έργο και τους εισηγητές επιμορφωτικών προγραμμάτων των Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ή άλλων ακαδημαϊκών δομών που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία με φυσική παρουσία, κατά παράβαση όσων ορίζονται στην παρούσα εφαρμόζονται οι κυρώσεις του άρθρου 6 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ. 55570/12.9.2021 κοινής υπουργικής απόφασης (Β' 4207), όπως εκάστοτε διαμορφώνεται και ισχύει.

5. Οι διατάξεις της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.22206/15.4.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών -Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Επικρατείας και Υφυπουργού στο Πρωθυπουργό (Β' 1882), όπως εκάστοτε ισχύει, εφαρμόζονται αναλογικά ως προς τις αρμόδιες αρχές ελέγχου και επιβολής κυρώσεων, τη διαδικασία ελέγχων και πιστοποίησης παραβάσεων, την επιβολή, βεβαίωση και την είσπραξη προστίμων, τη γνωστοποίηση των κυρώσεων και την αρχή ενημέρωσης του κοινού.

Άρθρο 18
Εφαρμογή των μέτρων της παρούσας σε άλλες εκπαιδευτικές δομές


1. Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναλογικά στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (Α.Ε.Α.).

2. Τα ειδικότερα μέτρα που καθορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 2, 3, 5, 7, 10, 11, 12, 14 και των παρ. 1 και 2 του άρθρου 4, εφαρμόζονται αναλογικά κατά τη λειτουργία των Κολλεγίων κατά το διδακτικό έτος 2021-2022. Οι διατάξεις του Κεφαλαίου Β' της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55254/9.9.2021 κοινής υπουργικής απόφασης(Β' 4187) που αφορούν στα Κολλέγια και δεν αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση παραμένουν σε ισχύ.

Άρθρο 19

Καταργείται η υπό στοιχεία 119847/ΓΔ6/23-9-2021 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 4406).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 29 Απριλίου 2022

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
    
Ανάπτυξης και Επενδύσεων
ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Υγείας
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ

Προστασίας του Πολίτη
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ

Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ

Εσωτερικών
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ

Επικρατείας
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ


 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Προσωπικές σημειώσεις για αυτή την απόφαση

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Πρόσφατες αποφάσεις στην κατηγορία

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης