Αποτελέσματα live αναζήτησης

ΓΔΟΥ 980/2021 Διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτη αρωγή για αποζημίωση οικοσκευής σε φυσικά πρόσωπα που επλήγησαν από το σεισμό που εκδηλώθηκε την 27η Σεπτεμβρίου 2021 σε περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης - Κωδικοποιημένη


Σχόλια: Όπως τροποποιήθηκε με την ΓΔΟΥ 1000/22.10.2021, την ΓΔΟΥ 1018/4.11.2021 και την ΓΔΟΥ 1078/24.12.2021.



Δημοσιεύθηκε στις : [ 06-10-2021 ]
Κατηγορία: Λοιπά

ΓΔΟΥ 980/2021
Διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτη αρωγή για αποζημίωση οικοσκευής σε φυσικά πρόσωπα που επλήγησαν από το σεισμό που εκδηλώθηκε την 27η Σεπτεμβρίου 2021 σε περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης


Αριθμ. ΓΔΟΥ 980/2021

(ΦΕΚ Β' 4620/06-10-2021)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ -ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ -ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των άρθρων εξηκοστό δεύτερο, εξηκοστό τέταρτο, εξηκοστό έκτο και εξηκοστό έβδομο του ν. 4839/2021 «Κύρωση της από 26.7.2021 τροποποίησης και αντικατάστασης της από 3.6.2019 επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς για το Έργο VI της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος "Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος" και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας και των παραρτημάτων της και άλλες επείγουσες διατάξεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19» (Α’ 181).

2. Τις διατάξεις του Κεφ. ΙΑ «Ψηφιακή Διαφάνεια Πρόγραμμα Διαύγεια» του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και τον ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131).

3. Τις διατάξεις του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).

4. Τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

5. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

6. Τις διατάξεις του Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974, Α’ 90).

7. Τις διατάξεις της περ. γ’ της παρ. 1 και της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. δ. 57/1973 «Περί λήψεως μέτρων Κοινωνικής Προστασίας οικονομικώς αδυνάτων και καταργήσεως των διεπουσών του θεσμού της απορίας διατάξεων» (Α’ 149).

8. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ΕΕ L 119).

9. Το Π.Δ.2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

10. Το Π.Δ.62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

11. Το Π.Δ.40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85).

12. Το Π.Δ.81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

13. Το Π.Δ.83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

14. Τo Π.Δ.54/2018 «Ορισμός του περιεχομένου και του χρόνου έναρξης της εφαρμογής του Λογιστικού Πλαισίου της Γενικής Κυβέρνησης» (Α’ 103).

15. Το Π.Δ.147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’ 192).

16. Το Π.Δ.142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

17. Το Π.Δ.141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α’ 180), σε συνδυασμό με το άρθρο 12 του Π.Δ.84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

18. Το Π.Δ.80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).

19. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (Π.Δ.63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

20. Την υπό στοιχεία Υ22/17.06.2021 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, Στυλιανό Πέτσα» (Β’ 2607).

21. Την υπό στοιχεία Y70/30.10.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

22. Την υπ’ αρ. Υ6/9.7.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β’ 2902).

23. Την υπό στοιχεία Υ2/09.07.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β’ 2901).

24. Την υπ’ αρ. 51875/07.05.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη» (Β’ 1867).

25. Την υπ’ αρ. 339/18.07.2019 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο» (Β’ 3051).

26. Την υπ’ αρ. 1/20.01.2016 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με την παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, την υπ’ αρ. 39/3/30-11-2017 απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. «Ανανέωσης θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 689), καθώς και την υπ’ αρ. 5294 ΕΞ 17-01-2020 απόφαση Υπουργού Οικονομικών «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 27).

27. Την υπ’ αρ. 3981 ΕΞ 25-02-2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Παροχή Υπηρεσίας Αυθεντικοποίησης Χρηστών oAuth2.0 σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων» (Β’ 762).

28. Την υπ’ αρ. 33862/06-05-2019 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών «Διαδικασία χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης πολιτών που πλήττονται από φυσικές καταστροφές» (Β’ 1699).

29. Την υπ’ αρ. 109/12-3-2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

30. Την υπ’ αρ. 8648/27.09.2021 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξη σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Μινώα Πεδιάδας της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.

31. Την υπ’ αρ. 8752/30.09.2021 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξη σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αρχανών-Αστερουσιών της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.

32. Την ανάγκη στήριξης των φυσικών προσώπων που περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας του σεισμού που εκδηλώθηκε την 27η Σεπτεμβρίου 2021 σε περιοχές της Κρήτης.

33. Την από 05.10.2021 εισήγηση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για τα θέματα αρμοδιότητας της ΑΑΔΕ.

34. Την από 05.10.2021 εισήγηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής του άρθρου 13 του ν. 4797/2021.

35. Το υπό στοιχεία 122262ΕΞ2021/04.10.2021 έγγραφο του Τμήματος Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Εποπτευόμενων Φορέων του Υπουργείου Οικονομικών.

36. Την υπό στοιχεία 122250ΕΞ2021/04.10.2021 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών.

37. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλείται δαπάνη για το τρέχον οικονομικό έτος το ύψος της οποίας δεν μπορεί να προσδιοριστεί και εξαρτάται από πραγματικά δεδομένα, σε βάρος της ΣΑΕ 051 του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομικών,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Εφάπαξ έκτακτη ενίσχυση πρώτης αρωγής για αποζημίωση οικοσκευής

1. Με την παρούσα απόφαση χορηγείται έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση, ως πρώτη αρωγή, σε πληγέντα φυσικά πρόσωπα για αποζημίωση οικοσκευής που επλήγησαν από τον σεισμό που εκδηλώθηκε την 27η Σεπτεμβρίου 2021 στις κάτωθι περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης, για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας:
 
α) Δήμος Μινώα Πεδιάδας της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.
 
β) Δημοτικές Κοινότητες Καλυβίων, Λιγορτύνου, Τεφελίου, Χαρακίου, Αχεντριά, Εθιάς, Μεσοχωρίου, Παρανύμ-φων, Πραιτωρίων, Πύργου και Χάρακος της Δημοτικής Ενότητας Αστερουσίων, Δημοτικές Κοινότητες Αρχανών και Κάτω Αρχανών της Δημοτικής Ενότητας Αρχανών και Δημοτική Ενότητα Νίκου Καζαντζάκη, του Δήμου Αρχανών - Αστερουσίων της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.
 
γ) Δημοτική Ενότητα Τεμένους του Δήμου Ηρακλείου της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.
 
δ) Δημοτικές Κοινότητες Αμιρά, Άνω Βιάννου, Αφρατίου, Εμπάρου, Κάτω Βιάννου, Μάρθας, Μιλλιαράδων, Ξενιάκου και Χόνδρου της Δημοτικής Ενότητας Βιάννου του Δήμου Βιάννου της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.
 
ε) Δημοτικές Κοινότητες Αγίων Δέκα, Αμπελούζου, Απεσωκαρίου, Βαγιονιάς, Γκαγκαλών, Μητροπόλεως, Πλατάνου, Πλώρας και Χουστουλιανών της Δημοτικής Ενότητας Γόρτυνας, Δημοτικές Κοινότητες Άνω Ακρίων, Ασημίου, Σοκαρά και Στόλων της Δημοτικής Ενότητας Κόφινα, Δημοτική Ενότητα Ρούβα και Δημοτική Ενότητα Αγίας Βαρβάρας του Δήμου Γόρτυνας της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.
 
στ) Δημοτική Κοινότητα Βοριζίων της Δημοτικής Ενότητας Ζαρού και Δημοτικές Κοινότητες Τυμπακίου και Καμαρών της Δημοτικής Ενότητας Τυμπακίου του Δήμου Φαιστού της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.
 
ζ) Δημοτική Ενότητα Επισκοπής και Δημοτικές Κοινοτήτες Γουβών, Κόξαρης, Επάνω Βαθείας, Κάτω Βαθείας, Ελαίας, Ανωπόλεως και Χαράσου της Δημοτικής Ενότητας Γουβών του Δήμου Χερσονήσου της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης.
 
η) Δημοτικές Κοινότητες Αγίου Γεωργίου Λασιθίου, Καμινακίου, Κάτω Μετοχίου, Λαγού, Μαρμακέτου, Τζερμιάδου της Δημοτικής Ενότητας Οροπεδίου Λασιθίου του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου της Περιφέρειας Κρήτης.

2. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής για αποζημίωση οικοσκευής είναι αφορολόγητη, μη εφαρμοζόμενης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α’ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

3. Με την καταβολή της ενίσχυσης ικανοποιείται πλήρως κάθε τυχόν δικαίωμα του δικαιούχου που απορρέει από την υπ’ αρ. 33862/16.05.2019 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών (Β’ 1699) αναφορικά με το επίδομα πρώτων βιοτικών αναγκών και το επίδομα για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής.

4. Η ενίσχυση της πρώτης αρωγής για αποζημίωση οικοσκευής βαρύνει το εθνικό σκέλος του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

Άρθρο 2
Δικαιούχοι


1. Δικαιούχοι λήπτες της ενίσχυσης είναι φυσικά πρόσωπα που χρησιμοποιούν ακίνητα, ως κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία, η οποία έχει πληγεί από το σεισμό του άρθρου 1 και έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία ή είναι μισθωτές, με εξαίρεση τους μισθωτές των βραχυχρόνιων μισθώσεων ή η κατοικία τους έχει παραχωρηθεί δωρεάν με εξαίρεση αυτές για τις οποίες δεν υπάρχει δήλωση μίσθωσης.

2. Οι δικαιούχοι της προηγούμενης παραγράφου πρέπει να πληρούν τα κάτωθι κριτήρια σωρευτικά:
α) έχουν κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία στις περιοχές του άρθρου 1 που έχουν πληγεί από το σεισμό που εκδηλώθηκε την 27η Σεπτεμβρίου 2021 στις περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης και για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας,
β) έχουν υποστεί υλικές ζημιές που προκλήθηκαν από την ως άνω σεισμική δόνηση στην οικοσκευή,
γ) έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία ή είναι μισθωτές ή τους έχει παραχωρηθεί δωρεάν η κατοικία η οποία επλήγη από τον ως άνω σεισμό,
δ) η κατοικία δεν ήταν κενή ή εγκαταλειμμένη.
ε) η κατοικία έχει ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και έχει κριθεί
αα) επικίνδυνη για χρήση («ΚΟΚΚΙΝΗ») σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου ή μη κατοικήσιμη σύμφωνα με το δελτίο ταχείας αυτοψίας, στην περ. α της παρ. 1 του άρθρου 3 ή
ββ) προσωρινά ακατάλληλη για χρήση («ΚΙΤΡΙΝΗ») σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου ή μη κατοικήσιμη σύμφωνα με το δελτίο ταχείας αυτοψίας, στην περ. β της παρ. 1 του άρθρου 3 ή
γγ) κατάλληλη για χρήση («ΠΡΑΣΙΝΗ») σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου και έχει υποστεί ελαφρές βλάβες από τον σεισμό ή μη κατοικήσιμη σύμφωνα με το δελτίο ταχείας αυτοψίας, στην περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 3.


3. Σε περίπτωση που η κατοικία εκμισθώνεται, η ενίσχυση χορηγείται στον μισθωτή, με εξαίρεση τους μισθωτές των βραχυχρόνιων μισθώσεων όπου η ενίσχυση χορηγείται στον ιδιοκτήτη.

4. Σε περίπτωση που η κατοικία έχει παραχωρηθεί δωρεάν και δεν υπάρχει Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας (Δήλωση Μίσθωσης), η ενίσχυση χορηγείται στον ιδιοκτήτη.

Άρθρο 3
Ύψος ενίσχυσης

1. Το ύψος της ενίσχυσης για αποζημίωση οικοσκευής καθορίζεται ως εξής:
α) στο ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ, ανά κατοικία, εφόσον αυτή έχει υποστεί βαριές βλάβες που την καθιστούν επικίνδυνη για χρήση ή
β) στο ποσό των τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ευρώ, ανά κατοικία, εφόσον αυτή έχει υποστεί βαριές βλάβες που την καθιστούν προσωρινά ακατάλληλη για χρήση ή
γ) στο ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, ανά κατοικία, εφόσον αυτή έχει υποστεί ελαφρές βλάβες οι οποίες δεν την καθιστούν ακατάλληλη για χρήση.

2. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός ιδιοκτητών με πλήρη κυριότητα ή περισσότερων του ενός επικαρπωτών, το ποσό ενίσχυσης επιμερίζεται ανάλογα με το ποσοστό πλήρους κυριότητας ή επικαρπίας του καθενός.

3. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός μισθωτών, η ενίσχυση χορηγείται στον μισθωτή που αναφέρεται πρώτος στη Δήλωση Μίσθωσης που έχει υποβληθεί για τη σχετική μίσθωση. Ομοίως αντιμετωπίζεται η περίπτωση δωρεάν παραχώρησης για την οποία έχει υποβληθεί Δήλωση Μίσθωσης.

4. Για τον καθορισμό του ύψους της ενίσχυσης, διενεργείται αυτοματοποιημένος προκαταρκτικός έλεγχος με διασταύρωση των στοιχείων που έχουν συμπληρωθεί στην ίδια ψηφιακή πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για την ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι κρατικής αρωγής για στεγαστική συνδρομή, του άρθρου εξηκοστού τρίτου του ν. 4839/2021, όπως έχουν υποβληθεί για κάθε ακίνητο.

5. Σε περίπτωση όπου το ποσό της αίτησης της παρ. 1 του άρθρου 4 είναι μεγαλύτερο από το ποσό που προκύπτει από το δελτίο ταχείας αυτοψίας ή επανελέγχου το οποίο επισυνάπτεται κατά την αίτηση, τότε ως πρώτη αρωγή καταβάλλεται το ποσό που αντιστοιχεί στη σοβαρότητα της βλάβης, όπως αυτή προκύπτει από το ως άνω δελτίο, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3.

Άρθρο 4
Διαδικασία υποβολής αίτησης


1. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση για τη χορήγηση της αποζημίωσης οικοσκευής, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ στη διαδικτυακή πύλη «arogi.gov.gr», η οποία συνιστά ταυτοχρόνως και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75), ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της.

2. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός ιδιοκτητών με πλήρη κυριότητα ή περισσότερων του ενός επικαρπωτών, η αίτηση υποβάλλεται από καθένα.

3. Ειδικά για τις οικοσκευές μακροχρόνια μισθωμένων ακινήτων ή ακινήτων υπό δωρεάν παραχώρηση, για τα οποία έχει υποβληθεί Δήλωση Μίσθωσης, η χορήγηση γίνεται με βάση την αίτηση που υποβάλλει ο ιδιοκτήτης εκμισθωτής για το ακίνητο αυτό, υπέχοντας σχετική υποχρέωση. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός μισθωτών ή παραχωρησιούχων, η αίτηση υποβάλλεται από τον εκμισθωτή για το μισθωτή ή παραχωρησιούχο που αναφέρεται πρώτος στη Δήλωση Μίσθωσης που έχει υποβληθεί για τη σχετική μίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση. Ο μισθωτής ή παραχωρησιούχος ενημερώνεται αυτοματοποιημένα προκειμένου να αποδεχθεί τη σχετική αίτηση και να συναινέσει στην επεξεργασία και διαβίβαση των απαραίτητων στοιχείων.

4. Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως την 15η Νοεμβρίου 2021 και δύναται να τροποποιούνται ως την ημερομηνία αυτή Σε περίπτωση τροποποίησης της αίτησης και εφόσον έχει ήδη καταβληθεί η ενίσχυση που υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει μετά την τροποποίηση της αίτησης, το υπερβάλλον ποσό επιστρέφεται ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων. Οι αιτήσεις τροποποίησης εξετάζονται μετά την παρέλευσης της προθεσμίας υποβολής του πρώτου εδαφίου.

5. Κατά την αίτηση, ο αιτών δηλώνει:
α) ότι έχει κατοικία στις περιοχές του άρθρου 1 που έχει πληγεί από το σεισμό που εκδηλώθηκε την 27η Σεπτεμβρίου 2021 σε περιοχές της Κρήτης, για τις οποίες έχει εκδοθεί απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, η οποία έχει ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και έχει κριθεί
αα) επικίνδυνη για χρήση («ΚΟΚΚΙΝΗ») σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου ή μη κατοικήσιμη σύμφωνα με το δελτίο ταχείας αυτοψίας, στην περ. α της παρ. 1 του άρθρου 3 ή
ββ) προσωρινά ακατάλληλη για χρήση («ΚΙΤΡΙΝΗ») σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου ή μη κατοικήσιμη σύμφωνα με το δελτίο ταχείας αυτοψίας, στην περ. β της παρ. 1 του άρθρου 3 ή
γγ) κατάλληλη για χρήση («ΠΡΑΣΙΝΗ») σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου και έχει υποστεί ελαφρές βλάβες από τον σεισμό ή μη κατοικήσιμη σύμφωνα με το δελτίο ταχείας αυτοψίας, στην περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 3.

β) αν η κατοικία έχει υποστεί αα) βαριές βλάβες που την καθιστούν επικίνδυνη για χρήση ή ββ) σοβαρές βλάβες που την καθιστούν προσωρινά ακατάλληλη για χρήση ή γγ) ελαφρές βλάβες οι οποίες δεν την καθιστούν ακατάλληλη για χρήση,
γ) για κάθε κατοικία της αίτησης αν είναι κενή ή εγκαταλελειμμένη ή αν ιδιοχρησιμοποιείται ή αν είναι μισθωμένη ή αν είναι σε παραχώρηση χρήσης και εφόσον είναι μισθωμένη ή σε παραχώρηση χρήσης δηλώνει τα στοιχεία της δήλωσης μίσθωσης ή του έχοντος την παραχώρηση (εφόσον σε δωρεάν παραχώρηση υπάρχει δήλωση μίσθωσης), κατά περίπτωση,
δ) ότι η οικοσκευή της δηλούμενης κατοικίας υπέστη ζημίες από τον ως άνω σεισμό και ότι η οικοσκευή ανήκει στο πρόσωπο που χρησιμοποιεί το ακίνητο,
ε) ότι η κατοικία δεν χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως επαγγελματική στέγη,
στ) ότι πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου εξηκοστού τέταρτου του ν. 4839/2021.
ζ) τον αριθμό του δελτίου επανελέγχου του ακινήτου ή τον αριθμό του δελτίου ταχείας αυτοψίας σε περίπτωση που δεν έχει διενεργηθεί επανέλεγχος, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επισυνάπτοντας το αντίστοιχο δελτίο.

6. Εφόσον η κατοικία είναι μισθωμένη ή σε παραχώρηση χρήσης για την οποία έχει υποβληθεί Δήλωση Μίσθωσης, ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να δηλώσει τα στοιχεία Δήλωσης Μίσθωσης και σε περίπτωση παράλειψης δήλωσης ή ψευδούς δήλωσης η ΑΑΔΕ δύναται να επιβάλει πρόστιμο στον ιδιοκτήτη ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ.

7. Η ως άνω αίτηση αποτελεί μέρος της συνολικής αίτησης που υποβάλλεται ταυτόχρονα και για τη χορήγηση πρώτης αρωγής έναντι κρατικής αρωγής στεγαστικής συνδρομής και για τη χορήγηση πρώτης αρωγής έναντι επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών του ν. 4797/2021 των άρθρων εξηκοστού τρίτου και εξηκοστού πέμπτου του ν. 4839/2021, εφόσον ο αιτών τυγχάνει δικαιούχος αυτών. Κατά την αίτηση δύναται να δηλώνεται ότι ο αιτών δεν επιθυμεί τη χορήγηση της αποζημίωσης οικοσκευής για συγκεκριμένο ακίνητο.

8. Η είσοδος στην ψηφιακή πλατφόρμα πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών σχετικών διαπιστευτηρίων TAXISnet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

9. Ο δικαιούχος με την υποβολή της αίτησης, καθώς και ο μισθωτής ή ο παραχωρησιούχος με την αποδοχή της αίτησης, πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί:
α) στην επεξεργασία των στοιχείων που υποβάλλει και των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ και ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού ΙΒΑΝ στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ,
β) στη διαβίβαση των στοιχείων χορήγησης της ενίσχυσης προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.

10. Για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης, η ΑΑΔΕ δύναται να αποτυπώνει στην πλατφόρμα λοιπές πληροφορίες, που τηρούνται στα ηλεκτρονικά αρχεία της ή αποστέλλονται σε αυτή από άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

11. Για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης, η ΑΑΔΕ δύναται διασταυρώνει τα στοιχεία που έχουν υποβληθεί για την ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι κρατικής αρωγής για στεγαστική συνδρομή, του άρθρου εξηκοστού τρίτου του ν.4839/2021, όπως έχουν υποβληθεί για κάθε ακίνητο στην ψηφιακή πλατφόρμα.

12. Για τους σκοπούς εφαρμογής του παρόντος, η ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Οικονομικών, κατά το λόγο αρμοδιότητάς τους, ενεργούν υπό την ιδιότητα του Υπεύθυνου Επεξεργασίας σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (L119)), («Γ.Κ.Π.Δ.») και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137). Οι ανωτέρω φορείς λαμβάνουν και τηρούν τα κατάλληλα και αναγκαία τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφάλειας των λαμβανομένων στοιχείων και, κατ’ ελάχιστον, καταγράφουν και παρακολουθούν τις προσβάσεις, διασφαλίζουν ιχνηλασιμότητα και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή, ενεργώντας σύμφωνα με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο και, ιδίως, σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ.Κ.Π.Δ.και του ν. 4624/2019.

Άρθρο 5
Διαδικασία χορήγησης


1. Το ποσό της ενίσχυσης, που υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας, καταβάλλεται εφάπαξ στο λογαριασμό ΙΒΑΝ του δικαιούχου που δηλώνεται στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ, από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Οικονομικών.

2. Η ΑΑΔΕ, βάσει των στοιχείων που έχουν υποβληθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα, επεξεργάζεται τα στοιχεία και τα διασταυρώνει με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της, καθώς και με τα στοιχεία αυτοψιών από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στη συνέχεια πριν από την πληρωμή δημιουργεί:
α) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.), τον αριθμό λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στον οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ ΑΕ) προς την οποία και διαβιβάζεται.
β) Συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς, το πλήθος των συναλλαγών καθώς και το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ) σύμφωνα με την υπ’ αρ. 109/12-3-2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Άρθρο 6
Διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης από το ΠΔΕ


1. Η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 5 αποστέλλεται στη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία βάσει αυτής, μεταφέρει (άνευ υπoλόγου) το συνολικό ποσό από το λογαριασμό του έργου που είναι ενταγμένο στη ΣΑ051, στον ενδιάμεσο λογαριασμό με κωδικό IBAN GR52 0100 0230 0000 0242 4222 890 και τίτλο «Πληρωμές ΠΔΕ Υπουργείου Οικονομικών μέσω ΔΙΑΣ ΑΕ» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με ηλεκτρονική εντολή μεταφοράς (eps).

2. Η Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ύστερα από αίτημα της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, εκδίδει ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου Νο 200 «Ελληνικό Δημόσιο Συγκέντρωση Εισπράξεων Πληρωμών» και την πίστωση του ανωτέρω ενδιάμεσου λογαριασμού με το ποσό που αφορά το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ), σύμφωνα με την υπ’ αρ. 109/12.3.2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Τράπεζα της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους.

3. Ύστερα από την έγκριση της Διεύθυνσης Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, κατόπιν σχετικού αιτήματος της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, χρεώνεται ο λογαριασμός με IBAN GR52 0100 0230 0000 0242 4222 890 προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές, με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ, προς του τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων. Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, μεταφέρονται με εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σε πίστωση του λογαριασμού με ΙΒΑΝ GR30 0100 0230 0000 0000 0002 002 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του ΠΔΕ.

4. Η αναλυτική κατάσταση της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 5 αποστέλλεται με ασφαλή τρόπο προς τη ΔΙΑΣ ΑΕ. Η ΔΙΑΣ μεταφέρει τα ποσά από τον ενδιάμεσο λογαριασμό σε πίστωση των εμπορικών τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων, στη βάση της αναλυτικής κατάστασης που ετοιμάζεται και αποστέλλεται από την ΑΑΔΕ. Το αρχείο της αναλυτικής κατάστασης ενημερωμένο από την ΑΑΔΕ με τα ποσά που επιτυχώς πληρώθηκαν βάση της σχετικής ενημέρωσης από τη ΔΙΑΣ, αποστέλλεται στην ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

5. Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN GR30 0100 0230 0000 0000 0002 002 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του ΠΔΕ.
Για τις αποτυχούσες πληρωμές, η ΑΑΔΕ ενημερώνει σχετικά τους δικαιούχους, ώστε να διορθώσουν τον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ, προκειμένου να διενεργηθεί δεύτερος κύκλος πληρωμών, ακολουθώντας εκ νέου τα βήματα της παραπάνω διαδικασίας (έγκριση πιστώσεων, δημιουργία νέας κατάστασης από ΑΑΔΕ, μεταφορά ποσού στον ενδιάμεσο λογαριασμό και πληρωμή ποσών μέσω ΔΙΑΣ).
Ο δεύτερος κύκλος πληρωμής για τις αποτυχούσες πληρωμές είναι τελικός και πραγματοποιείται εντός του τρέχοντος έτους.

6. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

7. Τα δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:
α) η απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων για ένταξη και έγκριση πιστώσεων του έργου στο ΠΔΕ 2021 (ΣΑ),
β) η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 5,
γ) το αποδεικτικό της ηλεκτρονικής εντολής (eps) για την μεταφορά του ποσού από το λογαριασμό του έργου ΠΔΕ στον ενδιάμεσο λογαριασμό που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Άρθρο 7
Έλεγχος -Κυρώσεις

1. Για το σκοπό ελέγχου των δικαιούχων της πρώτης αρωγής για οικοσκευή, αποστέλλονται στη Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών:
α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα στοιχεία των Δελτίων Επανελέγχου, των Πρωτοκόλλων Αυτοψίας Επικινδύνως Ετοιμορρόπων Κτιρίων, των Εκθέσεων Αυτοψίας Ολοσχερώς Κατεστραμμένων Κτηρίων και των Εκθέσεων Αυτοψίας Τριμελών Επιτροπών και
β) από την ΑΑΔΕ τα στοιχεία χορήγησης της ενίσχυσης της πρώτης αρωγής για οικοσκευή από την ψηφιακή πλατφόρμα.

2. Η Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών δύναται να διενεργεί επιπλέον επιτόπιους δειγματοληπτικούς ελέγχους, κατόπιν αποστολής των στοιχείων από την ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Οι έλεγχοι αυτοί διενεργούνται και από υπαλλήλους του δήμου, στην χωρική αρμοδιότητα του οποίου εμπίπτει η πληγείσα περιοχή, μετά από έγγραφο αίτημα της ανωτέρω Διεύθυνσης του Υπουργείου Εσωτερικών, στο οποίο μπορούν να προσδιορίζονται τα προς επανεξέταση στοιχεία, ο χρόνος αποπεράτωσης του ελέγχου και κάθε αναγκαία πληροφορία για την επίτευξη του σκοπού του ελέγχου.

3. Σε περίπτωση που το τελικό δικαιούμενο ποσό της ενίσχυσης για αποζημίωση οικοσκευής, βάσει των στοιχείων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που απορρέουν από τα Δελτία Επανελέγχου ή τις Εκθέσεις Αυτοψίας, σύμφωνα με τα οποία το κτίριο έχει χαρακτηριστεί επικίνδυνο ή ακατάλληλο για χρήση ή με ελαφρές βλάβες που δεν το καθιστούν ακατάλληλο για χρήση, ή από τα Πρωτοκόλλα Αυτοψίας Επικινδύνως Ετοιμόρροπων Κτηρίων και τις Εκθέσεις Αυτοψίας Ολοσχερώς Κατεστραμμένων Κτηρίων, είναι μικρότερο από το ποσό που έλαβε ο δικαιούχος ως πρώτη αρωγή, τότε το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της δικαιούμενης ενίσχυσης για την αποζημίωση οικοσκευής, επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν, βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων.

4. Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί Δελτίο Επανελέγχου, Πρωτόκολλο Αυτοψίας Επικινδύνως Ετοιμορρόπων Κτιρίων, Έκθεση Αυτοψίας Ολοσχερώς Κατεστραμμένων Κτηρίων ή Έκθεση Αυτοψίας Τριμελών Επιτροπών, τότε το συνολικό ποσό ενίσχυσης επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν, βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων.

5. Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης ή σε περίπτωση που, κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας ή ότι ο λαβών την ενίσχυση δεν είναι δικαιούχος, επιβάλλεται πέραν των προβλεπόμενων από άλλες διατάξεις κυρώσεων η άμεση επιστροφή προς το ελληνικό Δημόσιο του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης πρώτης αρωγής, ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων.

6. Για το σκοπό του ελέγχου η ΑΑΔΕ διαβιβάζει όλα τα απαραίτητα στοιχεία στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, του Υπουργείου Οικονομικών και των Περιφερειών.

7. Σε περίπτωση πιθανής καταστρατήγησης των διατάξεων ή υποβολής δηλώσεων με ψευδή ή ανακριβή στοιχεία που τροποποιούν ή δεν αποτυπώνουν ορθά τη φορολογική κατάσταση (περιουσιακή κατάσταση, φορολογικό Μητρώο κ.λπ.) των φυσικών προσώπων ή την κατάσταση των ακινήτων με σκοπό την υπαγωγή των αιτούντων στις διατάξεις του άρθρου εξηκοστού τέταρτου του ν. 4839/2021, η ΑΑΔΕ δύναται: α) να μην εγκρίνει προσωρινά την αίτηση για τη χορήγηση της ενίσχυσης πρώτης αρωγής για αποζημίωση οικοσκευής και να ενημερώσει εγγράφως τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τα κρίσιμα για κάθε περίπτωση στοιχεία, β) να μην συμπεριλαμβάνει τα πρόσωπα τα οποία πιθανώς καταστρατηγούν τις διατάξεις στις αναλυτικές και συγκεντρωτικές καταστάσεις δικαιούχων της παρ. 2 του άρθρου 5, ενημερώνοντας σχετικά όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες, γ) να κοινοποιεί τα ευρήματα στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος και στη Γενική Διεύθυνση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος για την εξακρίβωση πιθανής απόπειρας τέλεσης οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, δ) να προβαίνει στις δέουσες ενέργειες συμμόρφωσης ή ελέγχου, με βάση την κείμενη νομοθεσία.

8. Η ΑΑΔΕ λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για την είσπραξη των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

9. Για τους σκοπούς εφαρμογής του παρόντος, το Υπουργείο Εσωτερικών ενεργεί υπό την ιδιότητα του Υπεύθυνου Επεξεργασίας σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (L119)), («Γ.Κ.Π.Δ.») και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137). Ο ανωτέρω υπεύθυνος επεξεργασίας λαμβάνει και τηρεί τα κατάλληλα και αναγκαία τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφάλειας των λαμβανομένων στοιχείων και, κατ’ ελάχιστον, καταγράφει και παρακολουθεί τις προσβάσεις, διασφαλίζει ιχνηλασιμότητα και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή, ενεργώντας σύμφωνα με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο και ιδίως σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ.Κ.Π.Δ.και του ν. 4624/2019.

Άρθρο 8
Υποχρεώσεις δικαιούχων

Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί αρμοδίως, ιδίως, για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης.

Άρθρο 9
Ειδικότερα θέματα ΠΔΕ

Δικαιούχος της δράσης είναι η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. Η ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών έχει τη γενική εποπτεία και την ευθύνη της διοικητικής υποστήριξης της δράσης. Επίσης, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, αναλαμβάνει την υποχρέωση της συγκέντρωσης των δικαιολογητικών υλοποίησης της δράσης και της τήρησης όλων των παραστατικών, καθώς και της επιβεβαίωσης τήρησης των υποχρεώσεων των δικαιούχων της ενίσχυσης, αποκλειστικά και μόνο στη βάση παραστατικών και εγγράφων που της έχουν υποβληθεί από την ΑΑΔΕ ή άλλο αρμόδιο φορέα.
Η ΑΑΔΕ υποχρεούται να θέτει στη διάθεση της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών και των λοιπών αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κάθε απαιτούμενη πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας απόφασης.

Άρθρο 10
Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 5 Οκτωβρίου 2021

Οι Υπουργοί

Οικονομικών
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Υφυπουργός Οικονομικών
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ

Επικρατείας
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ


Want to see comments? Unfortunately this feature requires cookies currently not allowed by your settings. You may click here to change them if you wish to use this feature.

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Προσωπικές σημειώσεις για αυτή την απόφαση

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Πρόσφατες αποφάσεις στην κατηγορία

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης