Δ1α/ΓΠ.οικ.55570/12.9.2021

Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε υπαλλήλους του Δημοσίου που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας



Σχόλια: Όπως τροποποιήθηκε με την Δ1α/Γ.Π.οικ.69461/5.11.2021.
Σύμφωνα με την ίδια απόφαση, κατά την πρώτη της εφαρμογή, ο πρώτος εκ των δύο υποχρεωτικών διαγνωστικών ελέγχων νόσησης του άρθρου 2 της παρούσας, δύναται να διενεργηθεί το αργότερο έως και την 8η.11.2021.
Εν συνεχεία τροποποιήθηκε με την Δ1α/Γ.Π.οικ.23985/03-05-2022.



12 Σεπ 2021

Taxheaven.gr
Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.55570/2021

(ΦΕΚ Β' 4207/12-9-2021)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ -ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ -ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ -ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ -ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ -ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ -ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ -ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ -ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
α) των άρθρων 2 και 46 του ν. 4790/2021 «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ανάπτυξη, την κοινωνική προστασία και την επαναλειτουργία των δικαστηρίων και άλλα ζητήματα» (Α' 48),
β) του άρθρου 27 του ν. 4792/2021 «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/633 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στις σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων και λοιπές διατάξεις» (Α' 54),
γ) των παρ. 1 και 2 του άρθρου 38 του ν. 4829/2021 «Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση της ακεραιότητας του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις» (Α' 166),
δ) των άρθρων πεντηκοστού πέμπτου και πεντηκοστού όγδοου του ν. 4812/2021 «Κύρωση της από 24.3.2021 τροποποίησης της από 3.2.2020 επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς για το Έργο I [Παράρτημα 5 του ν. 4564/2018] και της από 13.5.2021 τροποποίησης της από 6.9.2018 σύμβασης δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος ”Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος“ και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας και των Παραρτημάτων της, ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες διατάξεις» (Α' 110),
ε) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133) και ιδίως της περ. 22 του άρθρου 119, σε συνδυασμό με το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98),
στ) του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181), του ν. 2292/1995 «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοίκηση και έλεγχος των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις» (Α' 35), του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α' 31), του π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α' 168), του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α' 148), του π.δ. 86/2018 «Ανασύσταση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και μετονομασία του σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη» (Α' 159), του π.δ. 4/ 2018 «Οργανισμός Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού» (Α' 7), του π.δ. 6/2021 «Οργανισμός του Υπουργείου Δικαιοσύνης» (Α' 7), του π.δ. 133/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α' 161), του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α' 180), του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α' 26), του π.δ. 40/ 2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α' 85), του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119) και του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123),
ζ) των π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121 και Α' 126 διορθώσεις σφαλμάτων), 62/ 2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 155), 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 2) και 68/ 2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α' 155),
η) της υπό στοιχεία Υ6/9.7.2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β' 2902),
θ) της υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β' 4805),
ι) της υπό στοιχεία Υ22/17.6.2021 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, Στυλιανό Πέτσα» (Β' 2607),
ια) της υπό στοιχεία 168/Υ1/8.1.2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β' 33),
ιβ) της υπό στοιχεία 169/Υ1/8.1.2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ευάγγελο Συρίγο» (Β' 33),
ιγ) της υπ' αρ. 8071/8.1.2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Νικόλαο Γιατρομανωλάκη» (Β' 35),
ιδ) της υπ' αρ. 4251/30.8.2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γεώργιο Γεωργαντά» (Β' 3996) και
ιε) της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.26390/24.4.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Επικρατείας «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε υπαλλήλους του Δημοσίου που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας» (Β' 1686), όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.28499/7.5.2021 (Β' 1870), Δ1α/ΓΠ.οικ.32207/24.5.2021 (Β' 2183), Δ1α/Γ.Π.οικ.35097/4.6.2021 (Β' 2373), Δ1α/Γ.Π.οικ.41305/2.7.2021 (Β' 2890), Δ1α/ΓΠ.οικ.48483/30.7.2021 (Β' 3491) και Δ1α/Γ.Π.οικ.54108/6.9.2021 (Β' 4081) κοινές υπουργικές αποφάσεις.

2. Τις από 31.3.2021, 23.4.2021, 7.5.2021 και 23.6.2021 γνώμες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας.

3. Την υπό στοιχεία Β1, Β2/οικ. 55558/10.9.2021 βεβαίωση της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την οποία η έκδοση της παρούσας απόφασης δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

4. Την ανάγκη σταδιακής αποκατάστασης της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών του δημοσίου τομέα, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19,

αποφασίζουμε:


Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής


1. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται για τον υποχρεωτικό διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε όλο το προσωπικό του Δημοσίου που απασχολείται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή με πάγια αντιμισθία ή με έμμισθη εντολή ή με οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα, ιδίως πρακτική άσκηση, σε υπηρεσίες φορέων που ανήκουν στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α' 143), εφόσον τα καθήκοντα του προσωπικού αυτού ασκούνται με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας του και οι εργαζόμενοι αυτοί είναι απογεγραμμένοι στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου.

2. Εξαιρούνται από τον υποχρεωτικό διαγνωστικό έλεγχο νόσησης όσοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας, αλλά: α) είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή β) έχουν νοσήσει από κορωνοϊό COVID-19, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις και επιδεικνύουν το σχετικό εν ισχύ πιστοποιητικό κατά τις κείμενες διατάξεις.

3. Οι διατάξεις της παρούσας δεν εφαρμόζονται σε:

α) πάσης φύσεως απασχολούμενους, για τους οποίους προβλέπονται αντίστοιχες ρυθμίσεις που εκδίδονται κατ' εξουσιοδότηση των άρθρων 2 και 46 του ν. 4790/2021 (Α' 48),


β) όσους εργαζομένους/υπαλλήλους υποχρεούνται σε εμβολιασμό σύμφωνα με το άρθρο 206 του ν. 4820/2021 (Α' 130) και δεν έχουν απαλλαγεί από την υποχρέωση εμβολιασμού σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.50933/13.8.2021 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας (Β' 3794).

Άρθρο 2
Υποχρεωτική έναντι αντιτίμου διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 - Χρόνος διενέργειας του διαγνωστικού ελέγχου

 
1. Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 διενεργείται έναντι αντιτίμου, όπως αυτό προσδιορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου εξηκοστού πέμπτου του ν.
4812/2021 (Α’ 110), όπως ισχύει, με επιβάρυνση του ίδιου του εργαζομένου/υπαλλήλου, υποχρεωτικά μία (1) φορά την εβδομάδα, είτε πρόκειται για πενθήμερη είτε για εξαήμερη εργασία, με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001, ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτες ιατρούς.
 
2. Ειδικότερες προβλέψεις ως προς τη συχνότητα διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης, όπως προσδιορίζεται βάσει της εκάστοτε κοινής υπουργικής απόφασης των μέτρων, εφαρμόζονται συμπληρωματικά προς τις διατάξεις της παρούσας.


Άρθρο 3
Διαδικασία απαλλαγής από την υποχρέωση έναντι αντιτίμου διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 λόγω μη δυνατότητας εμβολιασμού για ιατρικούς λόγους

1. Τα πρόσωπα του άρθρου 1 δύνανται να απαλλάσσονται από την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 έναντι αντιτίμου και με επιβάρυνσή τους, κατά την έννοια του άρθρου 2, εφόσον συντρέχει ιατρικός λόγος για μη εμβολιασμό, κατά την έννοια των παρ. 1 και 2 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ. 50933/13.8.2021 κοινής απόφασης του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας (Β' 3794), όπως εκάστοτε ισχύει, και υπό τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου.

2. Οι αποφάσεις απαλλαγής από την υποχρέωση εμβολιασμού εκδίδονται από τις κατά τόπο αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές της παρ. 4 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.50933/13.8.2021 κοινής υπουργικής απόφασης, κατόπιν αίτησης του εργαζόμενου/υπαλλήλου που διαβιβάζεται σε αυτές σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 2 της ίδιας απόφασης. Οι αιτήσεις, που περιλαμβάνουν τα στοιχεία της παρ. 6 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ. 50933/13.8.2021 κοινής υπουργικής απόφασης, διαβιβάζονται αυθημερόν από τους αρμόδιους προϊσταμένους προσωπικού στις κατά τόπον αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές και απαντώνται εντός αποκλειστικής προθεσμίας επτά (7) ημερολογιακών ημερών από τη διαβίβασή τους. Οι αποφάσεις των κατά τόπον αρμόδιων υγειονομικών επιτροπών, στις οποίες αναφέρονται μόνο τα αναγκαία προσωπικά δεδομένα, κοινοποιούνται αμελλητί, με ηλεκτρονικό τρόπο, τόσο στους υπαλλήλους που υπέβαλαν την αίτηση όσο και στους αρμόδιους προϊσταμένους προσωπικού που διαβίβασαν την αίτηση.
Οι θετικές αποφάσεις απαλλαγής από την υποχρέωση εμβολιασμού, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι Αριθμοί Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) των ατόμων που απαλλάσσονται, κοινοποιούνται αμελλητί, με ηλεκτρονικό τρόπο, τηρούμενων όλων των απαραίτητων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων για την ασφάλεια τους, και στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙΚΑ ΑΕ», ώστε να παρέχεται στα άτομα αυτά η δυνατότητα δωρεάν διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε δημόσιες δομές και έκδοσης βεβαίωσης διαγνωστικού ελέγχου νόσησης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ).


3. Οι αιτήσεις που δεν αναφέρονται σε λόγους εξαίρεσης του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.50933/13.8.2021 κοινής υπουργικής απόφασης ή δεν συνοδεύονται από τα αναγκαία δικαιολογητικά έγγραφα, δεν διαβιβάζονται από τους αρμόδιους προϊσταμένους προσωπικού στις κατά τόπον αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές και οι υπάλληλοι που υπέβαλαν τις σχετικές αιτήσεις απαλλαγής ενημερώνονται ότι οι αιτήσεις τους απορρίφθηκαν ως απαράδεκτες. Από το χρονικό σημείο κοινοποίησης της απόφασης απόρριψης της αίτησης απαλλαγής ως απαράδεκτης, ο αιτών υποχρεούται σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 έναντι αντιτίμου και με επιβάρυνσή του, σύμφωνα με το άρθρο 2.

4. Από τη δημοσίευση της παρούσας χορηγείται στα πρόσωπα της παρ. 1 αποκλειστική προθεσμία τριών (3) εργασίμων ημερών για την υποβολή των αιτήσεων απαλλαγής από την υποχρεωτική διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 έναντι αντιτίμου, λόγω μη δυνατότητας εμβολιασμού για ιατρικούς λόγους. Σε περίπτωση νόμιμης απουσίας υπαλλήλου κατά τη δημοσίευση της παρούσας ή σε περίπτωση νεοπροσλαμβανομένων υπαλλήλων, η αποκλειστική προθεσμία των τριών (3) εργασίμων ημερών αρχίζει από την επάνοδο στην υπηρεσία ή από την ανάληψη καθηκόντων, αντίστοιχα. Κατά το χρονικό διάστημα της ανωτέρω προθεσμίας υποβολής αιτήσεων απαλλαγής και κατά το χρονικό διάστημα της προθεσμίας απάντησης από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή, τα πρόσωπα της παρ. 1 υποχρεούνται σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 έναντι αντιτίμου και με επιβάρυνσή τους, σύμφωνα με το άρθρο 2.

Άρθρο 4
Υποχρέωση καταχώρισης του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19

Τα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο Π.Δ. 84/2001, ή οι ιδιωτικές κλινικές ή τα φαρμακεία ή οι ιδιώτες ιατροί ή οι δημόσιες δομές, όπου κατά περίπτωση διενεργούνται διαγνωστικοί έλεγχοι νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (PCR, rapid test) σύμφωνα με τα άρθρα 2 και 3, υποχρεούνται να καταχωρίζουν στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19 που τηρεί η ΗΔΙΚΑ ΑΕ, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του διαγνωστικού ελέγχου και το αργότερο εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από τη διενέργεια του ελέγχου, τα στοιχεία ταυτοποίησης των φυσικών προσώπων που ελέγχθηκαν, το είδος του ελέγχου και τα αποτελέσματα του ελέγχου (θετικό ή αρνητικό).

Άρθρο 5
Διενέργεια του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19


1. Εάν το αποτέλεσμα του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, που διενεργείται σύμφωνα με τα άρθρα 2 και 3, είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα gov.gr «Βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου κορωνοϊού COVID-19». Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση της βεβαίωσης είναι η καταχώριση του αποτελέσματος από τον φορέα που διενήργησε τον διαγνωστικό έλεγχο, σύμφωνα με το άρθρο 4. Η βεβαίωση αποτελεί το νόμιμο αποδεικτικό για την προσέλευση του εργαζόμενου/υπαλλήλου στον τόπο εργασίας και γνώση αυτής λαμβάνει το αρμόδιο όργανο της οικείας υπηρεσίας, το οποίο επιλαμβάνεται επί των υπηρεσιακών θεμάτων του εν λόγω προσωπικού με την επίδειξη αυτής από τον εργαζόμενο/υπάλληλο. Σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί η βεβαίωση εγκαίρως, εναλλακτικά εκδίδεται βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος από τον φορέα ή τον ιδιώτη ιατρό που διενήργησε τον έλεγχο, την οποία ο εργαζόμενος/υπάλληλος επιδεικνύει με κάθε πρόσφορο τρόπο.

2. Εάν το αποτέλεσμα του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, που διενεργείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 2 και 3 είναι θετικά, ο εργαζόμενος/υπάλληλος οφείλει να ενημερώσει αμελλητί τη Διεύθυνση Προσωπικού και απέχει δικαιολογημένα από την εργασία του βάσει των οριζομένων στις κείμενες διατάξεις και ακολουθείται το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ.. Για την απόδειξη της νόσησης εκδίδεται από την πλατφόρμα gov.gr «Βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου κορωνοϊού COVID-19». Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση της βεβαίωσης είναι η καταχώριση του αποτελέσματος από τον φορέα ή τον ιδιώτη ιατρό που διενήργησε τον έλεγχο, σύμφωνα με το άρθρο 4. Εναλλακτικά εκδίδεται βεβαίωση θετικού αποτελέσματος, από τον φορέα που διενήργησε τον έλεγχο, την οποία ο εργαζόμενος/υπάλληλος επιδεικνύει με κάθε πρόσφορο τρόπο. Οι βεβαιώσεις των προηγούμενων εδαφίων αποτελούν δικαιολογητικά για να τεθούν τα πρόσωπα του άρθρου 1 σε κατ’ οίκον περιορισμό και να τους χορηγηθεί η προβλεπόμενη αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού.

3. Η αυθεντικοποίηση και η έκδοση και διαχείριση των ανωτέρω εγγράφων μέσα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης γίνονται σύμφωνα με τα άρθρα 23 έως 29 του ν. 4727/2020.

Άρθρο 6
Συνέπειες της μη διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 από τα υπόχρεα πρόσωπα

1. Σε περίπτωση που τα υπόχρεα σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 πρόσωπα δεν συμμορφώνονται με τις διατάξεις της παρούσας, επιβάλλεται για κάθε παράβαση της εβδομαδιαίας υποχρέωσής τους διοικητικό πρόστιμο ποσού τριακοσίων (300) ευρώ, σε περιπτώσεις πλήρους απασχόλησης, ή εκατόν πενήντα (150) ευρώ, σε περιπτώσεις μειωμένης απασχόλησης κατά πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω. Το πρόστιμο, εφόσον υπερβαίνει το ένα τέταρτο (1/4) των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του εργαζόμενου/υπαλλήλου, παρακρατείται σε μηνιαίες δόσεις και η κάθε δόση δεν μπορεί να είναι ανώτερη από το ένα τέταρτο (1/4) των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του εργαζόμενου/υπαλλήλου. Αν λυθεί η υπαλληλική σχέση, το πρόστιμο εισπράττεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημόσιων Εσόδων. Το πρόστιμο επιβάλλεται με πράξη του αρμόδιου για την εκκαθάριση και πληρωμή των δαπανών οργάνου, το οποίο οφείλει να ειδοποιήσει ο προϊστάμενος της υπηρεσίας προσωπικού στην οποία ανήκει οργανικά ή στην οποία υπηρετεί ο εργαζόμενος/υπάλληλος, με σχετική βεβαίωση. Η βεβαίωση και η πράξη επιβολής του προστίμου εκδίδονται αμελλητί και το αργότερο εντός αποκλειστικής προθεσμίας σαράντα οκτώ (48) ωρών από τη μη συμμόρφωση με τις διατάξεις της παρούσας. Η πράξη αυτή κοινοποιείται ταυτόχρονα με την έκδοσή της με κάθε πρόσφορο τρόπο στον υπόχρεο εργαζόμενο/υπάλληλο, ο οποίος δύναται εντός δύο (2) εργασίμων ημερών από την κοινοποίηση να υποβάλει ένσταση στον αρμόδιο προϊστάμενο της υπηρεσίας προσωπικού που βεβαίωσε την παράβαση. Η ένσταση εξετάζεται εντός δύο (2) εργασίμων ημερών από την παραλαβή της. Η προθεσμία για την υποβολή ένστασης, η υποβολή ένστασης, καθώς και η τυχόν συμμόρφωση του εργαζόμενου/υπαλλήλου με την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου κατά το διάστημα αυτό δεν αναστέλλουν την παρακράτηση του ανωτέρω διοικητικού προστίμου.

2. Τα επιβαλλόμενα, ως άνω, πρόστιμα εντάσσονται ως δημόσια έσοδα (ν.δ. 356/1974, Α' 70) στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδων 1560925001 «Πρόστιμα για παραβάσεις των κατεπειγόντων μέτρων αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19».

3. Σε κάθε περίπτωση, η αρμόδια υπηρεσία προσωπικού του φορέα υποχρεούται να ενημερώνει τα υπόχρεα πρόσωπα του άρθρου 1, με κάθε πρόσφορο μέσο, για τις υποχρεώσεις τους και τις συνέπειες μη συμμόρφωσής τους με αυτές.

Άρθρο 7
Παρακολούθηση και τρόπος ελέγχου της συμμόρφωσης με την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19

 
1. Για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των υπόχρεων σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου νόησης από τον κορωνοϊό COVID-19 προσώπων, οι υπάλληλοι των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 1 υποχρεούνται κατ’ εφαρμογή του
άρθρου 205 του ν. 4820/2021: α) εφόσον εξαιρούνται από την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων, να επιδεικνύουν στον αρμόδιο διοικητικό προϊστάμενο τα πιστοποιητικά, από τα οποία προκύπτει ο λόγος εξαίρεσής τους και β) εφόσον είναι υπόχρεοι σε διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων να επιδεικνύουν τις βεβαιώσεις των διαγνωστικών ελέγχων, από τις οποίες προκύπτει ο τύπος του διαγνωστικού ελέγχου, ο χρόνος διενέργειας του ελέγχου και το αποτέλεσμα αυτού.
 
2. Τα στοιχεία που απαιτούνται για την παρακολούθηση και τον έλεγχο συμμόρφωσης με την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με την παρ. 1, δύνανται να παρέχονται και μέσω του πληροφοριακού συστήματος του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου μέσω διαλειτουργικότητας με άλλα πληροφοριακά συστήματα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 8 της παρούσας.


Άρθρο 8
Διαδικασίες ελέγχου συμμόρφωσης προς την υποχρεωτικότητα διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόησης από τον κορωνοϊό COVID-19 μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων

 
1. Για τον έλεγχο της συμμόρφωσης προς την υποχρεωτικότητα του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, δύνανται να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικές διασταυρώσεις με τις αντίστοιχες εγγραφές στα μητρώα και πληροφοριακά συστήματα του δημοσίου τομέα.
 
2. Το πληροφοριακό σύστημα «Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου» δύναται να διαλειτουργεί για τον σκοπό της παρ. 1 με το «Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19» και με το «Εθνικό Μητρώο Ασθενών από COVID-19», προκειμένου να υποβάλλεται, μέσω της εφαρμογής του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου, το προσωπικό των φορέων και να λαμβάνεται απόκριση ως προς την κατάσταση και τα στοιχεία του εμβολιασμού τους ή τυχόν νόσησής τους, καθώς επίσης και απόκριση όσον αφορά στη διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου, τον τύπο του ελέγχου, την ημερομηνία διεξαγωγής του και το αποτέλεσμα αυτού. Η «ΗΔΙΚΑ ΑΕ» διαβιβάζει, μέσω ασφαλούς ηλεκτρονικής σύνδεσης και διεπαφής, (μέσω διεπαφής με web service με το Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών κατά του Κορωνοϊού COVID-19 και με το Εθνικό Μητρώο Ασθενών από Κορωνοϊό COVID-19), αποκρίσεις επί των αιτούμενων δεδομένων.
 
3. ....................
 
4.
....................
 
 
5. Ειδικά για τη διαδικασία παρακράτησης του προστίμου της παρ. 1 του άρθρου 6, το Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου δύναται να διαλειτουργεί με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών (Ε.Α.Π.) και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).
 
6. Μέχρι τη θέση σε ισχύ της διαλειτουργικότητας των συστημάτων της παρ. 2 του άρθρου 7 ή εφόσον τα στοιχεία που παρέχονται από αυτά δεν είναι επικαιροποιημένα, οι Διευθύνσεις Προσωπικού δύνανται να τηρούν πληροφορίες με τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία βάσει των οριζομένων στο άρθρο 9.


Άρθρο 9
Ζητήματα προστασίας δεδομένων προσωπικού Χαρακτήρα
 

1. Για τους σκοπούς εφαρμογής του άρθρου 8, η ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙΚΑ ΑΕ», η Γενική Γραμματεία Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως και το αρμόδιο προσωπικό που διενεργεί τους ελέγχους συμμόρφωσης λαμβάνουν, κατά την επεξεργασία και διαβίβαση των δεδομένων, όλα τα απαραίτητα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια αυτών.
 
2. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία τυγχάνουν επεξεργασίας, περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, προκειμένου να υλοποιηθούν οι διατάξεις της παρούσας και της σχετικής νομοθεσίας επί τη βάσει της οποίας εκδίδεται και αφορούν στα πρόσωπα που εμπίπτουν σύμφωνα με το άρθρο 1, στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας.
 
3. Τα προσωπικά δεδομένα, τα οποία υποβάλλονται σε επεξεργασία, είναι τα ακόλουθα: α) ονοματεπώνυμο, β) όνομα πατρός, γ) όνομα μητρός, δ) Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.) ή Προσωρινός Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Π.Α.Μ.Κ.Α.), ε) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), στ) αναλυτικά στοιχεία εμβολιασμού ήτοι, απαιτούμενες δόσεις εμβολίου, ημερομηνία μοναδικής δόσης εμβολίου ή 1ης και 2ης δόσης εμβολίου στην περίπτωση διδοσικών εμβολίων, ημερομηνία αναμνηστικών δόσεων εμβολίου, ζ) τύπος διαγνωστικού ελέγχου, η) ημερομηνία διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου και θ) το αποτέλεσμα του διαγνωστικού ελέγχου.
 
4. Σκοπός της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων είναι ο έλεγχος της υποχρεωτικής διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 και η επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
 
5. Τα στοιχεία της περ. στ) καθώς και των περ. ζ), η) και θ) της παρ. 3, εφόσον το αποτέλεσμα είναι θετικό, τηρούνται τόσο στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου όσο και στις Διευθύνσεις Προσωπικού για όσο διάστημα ισχύει η υποχρέωση επίδειξης των πιστοποιητικών και βεβαιώσεων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο
άρθρο 205 του ν. 4820/2021. Ο χρόνος τήρησης των στοιχείων των περ. ζ), η) και θ) της παρ. 3 τόσο στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου όσο και στις Διευθύνσεις Προσωπικού δεν υπερβαίνει τις τριάντα (30) ημέρες, εφόσον το αποτέλεσμα είναι αρνητικό.

Άρθρο 10
Μεταβατικές - Καταργούμενες διατάξεις


1. Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, ο υποχρεωτικός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 του άρθρου 2 διενεργείται οποτεδήποτε εντός της εργάσιμης εβδομάδας κάθε υπαλλήλου/εργαζομένου, χωρίς οιαδήποτε περαιτέρω δυσμενή συνέπεια.

2. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, καταργείται η υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.26390/24.4.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Επικρατείας «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε υπαλλήλους του Δημοσίου που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας» (Β' 1686), όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.28499/7.5.2021 (Β' 1870), Δ1α/ΓΠ.οικ.32207/24.5.2021 (Β' 2183), Δ1α/ΓΠ.οικ.35097/4.6.2021 (Β' 2373), Δ1α/Γ.Π.οικ.41305/2.7.2021 (Β' 2890), Δ1α/ΓΠ.οικ.48483/30.7.2021 (Β' 3491) και Δ1α/ΓΠ.οικ.54108/6.9.2021 (Β' 4081) κοινές υπουργικές αποφάσεις.

Άρθρο 11
Έναρξη ισχύος

Η παρούσα ισχύει από τη Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 06:00.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου 2021
    
Οι Υπουργοί
    
Οικονομικών
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ
    
Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
    
Εθνικής Άμυνας
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
    
Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ
    
Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
    
Υγείας
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ
    
Προστασίας του Πολίτη
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ
    
Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
    
Δικαιοσύνης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ

Εσωτερικών
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
    
Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ
    
Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ

Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
    
Επικρατείας
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ


Taxheaven.gr