Αποτελέσματα live αναζήτησης

ΔΕΔ Θ 821/2021 Έμμεσες τεχνικές ελέγχου


Δημοσιεύθηκε στις : [ 09-07-2021 ]
Κατηγορία: Φορολογία Εισοδήματος

ΔΕΔ Θ 821/2021
Έμμεσες τεχνικές ελέγχου - Υπολογισμός μικτού κερδους με την αρχή των αναλογιών - Συσχετισμός μεταξύ των αγορασθέντων και πωληθέντων ποσοτήτων, με αναγωγή των τελευταίων σε πωλήσεις βάσει των τιμών καταλόγου για τον προσδιορισμό των ακαθαρίστων εσόδων


Θεσσαλονίκη 11/03/2021
Αριθμός απόφασης: 821


ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΔ/ΝΣΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α7-ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ταχ. Δ/νση: Εγνατία 45
Ταχ. Κώδικας: 546 30 Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 2313333245
ΦΑΞ: 2313333258
E-Mail: [email protected]

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπ' όψη:

1. Τις διατάξεις:
α. Του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α' 170).
β.Του άρθρου 10 της Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 23-10-2020 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (ΦΕΚ Β' 4738/26.10.2020) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)»
γ. Της ΠΟΛ.1064/2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ Β' 1440/27-07-2017).

2. Την ΠΟΛ.1069/2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Την Δ.Ε.Δ. 1126366 ΕΞ 2016/30.08.2016 (ΦΕΚ Β' 2759/1.9.2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής».

4. Την από 30-09-2020 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανή προσφυγή του ΤΟΥ με ΑΦΜ: , κατοίκου Θεσσαλονίκης επί της οδού Τ.Κ. 55535, κατά των : α) με αριθμ / /2020 και /2020 οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος/πράξεων επιβολής προστίμων φορολογικών ετών 2016 και 2017, αντίστοιχα,
β) με αριθμ /2020 και 70/608/2020 οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. φορολογικών περιόδων 01/01/2016-31/12/2016 και 01/01/2017-31/12/2017, αντίστοιχα, της Προϊσταμένης Δ.Ο.Υ. Δ' Θεσσαλονίκης και τα προσκομιζόμενα με αυτή σχετικά έγγραφα.

5. Τις ως άνω πράξεις του Προϊσταμένου της ΔΟΥ Δ' Θεσσαλονίκης, των οποίων ζητείται η ακύρωση. 

6. Την από 07/10/2020 Έκθεση Απόψεων της ΔΟΥ Δ' Θεσσαλονίκης.

7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α7-Επανεξέτασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.

Επί της από 30-09-2020 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής του ΤΟΥ με ΑΦΜ: , η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα και μετά τη μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

1) Με την αριθμ /29-07-2020 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος/πράξης επιβολής προστίμου φορολογικού έτους 2016, επιβλήθηκε σε βάρος του προσφεύγοντος διαφορά κύριου φόρου ύψους 18.876,71 €, πρόστιμο άρθρου 58 Κ.Φ.Δ. ύψους 9.438,36 €, διαφορά ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ύψους 2.639,71 €, ήτοι, συνολικό ποσό ύψους 30.954,78 €.

2) Με την αριθμ /29-07-2020 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος/πράξης επιβολής προστίμου φορολογικού έτους 201 7, επιβλήθηκε σε βάρος του προσφεύγοντος διαφορά κύριου φόρου ύψους 9.556,36 €, πρόστιμο άρθρου 58 Κ.Φ.Δ. ύψους 4.778,18 €, διαφορά ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ύψους 1.074,95 €, ήτοι, συνολικό ποσό ύψους 15.409,49 €.

3) Με την αριθμ /29-07-2020 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. φορολογικής περιόδου 01/01/2016-31/12/2016, επιβλήθηκε σε βάρος του προσφεύγοντος διαφορά φόρου ύψους 25.296,52€, πρόστιμο άρθρου 58Α Κ.Φ.Δ. ύψους 12.648,26 €, ήτοι, συνολικό ποσό ύψους 37.944,78 €.

4) Με την αριθμ /29-07-2020 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. φορολογικής περιόδου 01/01/2017-31/12/2017, επιβλήθηκε σε βάρος του προσφεύγοντος διαφορά φόρου ύψους 21.090,10 €, πλέον πρόστιμο ανακρίβειας του άρθρου 58Α Κ.Φ.Δ., ύψους 10.545,05 €, ήτοι, συνολικό ποσό 31.635,15 €.

Οι ανωτέρω πράξεις, εκδόθηκαν από τη Δ.Ο.Υ. Δ' Θεσσαλονίκης στα πλαίσια μερικού φορολογικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος, Φ.Π.Α. και ορθής τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων, δυνάμει της με αριθμ /28-06-2019 εντολής ελέγχου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις όπως αυτές αποτυπώνονται στις από 29/07/2020 εκθέσεις μερικού ελέγχου εισοδήματος και Φ.Π.Α., πρόκειται για ατομική επιχείρηση με αντικείμενο εργασιών τις υπηρεσίες παροχής γευμάτων από ψητοπωλεία, που εδρεύει στην οδό ................................, για τη λογιστική παρακολούθηση των οποίων, τηρεί απλογραφικό σύστημα (βιβλίο εσόδων - εξόδων). Βάσει των ελεγκτικών επαληθεύσεων που έλαβαν χώρα με την Α.1293/2019 Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., διαπιστώθηκαν παρατυπίες ως προς τη μεταφορά των δαπανών από τα βιβλία στις υποβληθείσες δηλώσεις εισοδήματος και Φ.Π.Α.

Συγκεκριμένα για το έτος 2016, διαπιστώθηκε ότι μεταφέρθηκαν στο έντυπο Ε3 (κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα) μεγαλύτερες δαπάνες από αυτές που αναγράφονται στα βιβλία κατά το ποσό των 2.131,94 €, ενώ επιπλέον δεν αναγνωρίστηκαν εκπεστέες δαπάνες που αφορούν σε ασφαλιστικές εισφορές ύψους 307,36 €, λόγω μη εμπρόθεσμης καταβολής τους και ως εκ τούτου καταλογίστηκαν λογιστικές διαφορές ύψους 2.439,30 €.

Ομοίως, για το έτος 2017, διαπιστώθηκε αφενός, ότι μεταφέρθηκαν στο έντυπο Ε3 (κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα) μεγαλύτερες δαπάνες από αυτές που αναγράφονται στα βιβλία κατά το ποσό των 12.105,95 €, και αφετέρου δεν αναγνωρίστηκαν εκπεστέες δαπάνες που αφορούν σε προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες ύψους 1.250,00 €, ήτοι, λογιστικές διαφορές ελέγχου 13.355,95 €.

Επιπλέον από τα οικονομικά δεδομένα της επιχείρησης προέκυψαν ζημίες ύψους 50.743,15 € για το έτος 2016 και ζημίες ύψους 57.717,99 €, για το έτος 2017 καθώς και αρνητικοί δείκτες μικτού κέρδους επί των πωλήσεων για τα έτη 2016 και 2017, ήτοι, -2,12% και 2,07%, αντίστοιχα. Όσον αφορά στο Φ.Π.Α., διαπιστώθηκε για τα υπό κρίση έτη, η μη ορθή μεταφορά των εισροών και του Φ.Π.Α. των εισροών από τα βιβλία στις αντίστοιχες υποβληθείσες δηλώσεις Φ.Π.Α. Ενόψει των ως άνω διαπιστώσεων, ο έλεγχος έκρινε ότι τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 4172/2013, περί έμμεσου προσδιορισμού του εισοδήματος με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου και συγκεκριμένα με τη μέθοδο της αρχής των αναλογιών της περίπτωσης α' της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4174/2013, καθόσον το δηλούμενο εισόδημα για τα υπό κρίση έτη, δεν επαρκούσε για την κάλυψη των προσωπικών του δαπανών.

Κατόπιν εφαρμογής της ως άνω μεθόδου, το φορολογητέο εισόδημα του φορολογικού έτους 2016, προσδιορίστηκε στο ύψος των 57.503,81€ και το φορολογητέο εισόδημα του φορολογικού έτους 2017 στο ύψος των 36.086,14 €, ενώ παράλληλα επαναπροσδιορίστηκαν οι φορολογητέες εκροές και εισροές για τα υπό κρίση έτη με βάση τα ακαθάριστα έσοδα, όπως προέκυψαν από την εφαρμογή της έμμεσης τεχνικής ελέγχου σε συνδυασμό με τις ελεγκτικές επαληθεύσεις του ελέγχου.

Με τη με αριθμό πρωτοκόλλου /30-09-2020 ενδικοφανή προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση των προσβαλλόμενων πράξεων, προβάλλοντας τους παρακάτω λόγους :

1) Σύμφωνα με την Ε.2016/2020 Εγκύκλιο του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. είναι υποχρεωτικός ο συνυπολογισμός τυχόν φύρας. Είναι γεγονός ότι στις επιχειρήσεις εστίασης, υφίσταται μεγάλο ποσοστό φύρας κατά την παρασκευή των γευμάτων (30%-35%), αλλά και απώλειες ανά ημέρα σε πρώτη ύλη που δεν καταναλώνεται εντός της ημέρας. Στην πραγματικότητα, για το νωπό κοτόπουλο, το σουβλάκι κοτόπουλο, το μοσχαρίσιο μπιφτέκι, το γεμιστό μπιφτέκι, το σουτζουκάκι, χοιρινό σουβλάκι, γύρος κοτόπουλο, η φορολογική αρχή έπρεπε να υπολογίσει φύρα 35% από το ψήσιμο, 3% από το ξεπάγωμα, 5% από απούλητο είδος, ήτοι, συνολική φύρα 43%.

2) Ο έλεγχος θα έπρεπε να υπολογίσει μεγαλύτερη μερίδα στο γύρο κοτόπουλο και ειδικότερα 370 γρ. ανά μερίδα, αντί της μερίδας των 330 γρ., καθώς, στη Βόρεια Ελλάδα τα περισσότερα καταστήματα προσφέρουν μερίδες που υπερβαίνουν κατά πολύ σε μέγεθος το σύνηθες συγκριτικά με άλλες περιοχές. Επιπλέον εσφαλμένα υπολογίστηκε το κόστος των συνοδευτικών στο 5%, ενώ στην πραγματικότητα το κόστος των συνοδευτικών είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.

3) Για τα σουβλάκια κοτόπουλο, ο έλεγχος εσφαλμένα υπολόγισε ότι η συσκευασία των 2 κιλών περιέχει 40 σουβλάκια, ενώ στην πραγματικότητα η συσκευσία των 2 κιλών περιέχει 20 σουβλάκια.

4) Όσον αφορά στο κοτόπουλο, ο έλεγχος εσφαλμένα λαμβάνει ως τιμή τα 11 ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ όπως προκύπτει από τα Ζ που έχουν εκδοθεί, αλλά και το σχετικό τιμοκατάλογο η τιμή ήταν 8,9 € με ΦΠΑ.

5) Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 48 του ν. 2859/2000 περί Φ.Π.Α., αλλά και τη συναφή νομολογία για τον προσδιορισμό των ακαθαρίστων εσόδων στο Φ.Π.Α. διενεργείται αυτοτελής έλεγχος των βιβλίων και στοιχείων και συντάσσεται ιδιαίτερη, αυτοτελής έκθεση, η οποία περιέχει τις διαπιστώσεις του ελέγχου.

6) Ως προς το ποσό των 307,36 €, το οποίο αφορά σε εκπρόθεσμη καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών και εκλήφθηκε ως λογιστική διαφορά για το 2016, θα έπρεπε να αναγνωριστεί ως εκπεστέα δαπάνη για το 2017.

Ως προς τους ως άνω ισχυρισμούς επισημαίνουμε τα εξής :

Επειδή, στο άρθρο 23 του ν. 4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας ΦΕΚ 170/26-7-2013) ορίζεται ότι: «1. Η Φορολογική Διοίκηση έχει την εξουσία να επαληθεύει, να ελέγχει και να διασταυρώνει την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων εκ μέρους του φορολογούμενου, την ακρίβεια των φορολογικών δηλώσεων που υποβάλλονται σε αυτήν και να επιβεβαιώνει τον υπολογισμό και την καταβολή του οφειλόμενου φόρου, διενεργώντας έλεγχο σε έγγραφα, λογιστικά στοιχεία και στοιχεία γνωστοποιήσεων και παρόμοιες πληροφορίες, θέτοντας ερωτήσεις στον φορολογούμενο και σε τρίτα πρόσωπα, ερευνώντας εγκαταστάσεις και μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τις διαδικασίες και χρησιμοποιώντας μεθόδους που προβλέπονται στον Κώδικα ».

Επειδή, στο άρθρο 27 του ν. 4174/2013, ορίζεται ότι : «1. Η Φορολογική Διοίκηση δύναται να προβαίνει σε εκτιμώμενο, διορθωτικό ή προληπτικό προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης και με την εφαρμογή μιας ή περισσοτέρων από τις κατωτέρω τεχνικές ελέγχου: α) της αρχής των αναλογιών, β) της ανάλυσης ρευστότητας του φορολογούμενου, γ) της καθαρής θέσης του φορολογούμενου, δ) της σχέσης της τιμής πώλησης προς το συνολικό όγκο κύκλου εργασιών και ε) του ύψους των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών σε μετρητά. Με τις ως άνω τεχνικές μπορούν να προσδιορίζονται τα φορολογητέα εισοδήματα των φορολογουμένων, τα ακαθάριστα έσοδα, οι εκροές και τα φορολογητέα κέρδη των υπόχρεων βάσει των γενικά παραδεκτών αρχών και τεχνικών της ελεγκτικής. 2. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα καθορίζονται το ειδικότερο περιεχόμενο τεχνικών ελέγχου της παραγράφου 1, ο τρόπος εφαρμογής τους και κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.»

Επειδή, περαιτέρω, με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος (ΦΕΚ 167/23-7-2013), ορίζεται ότι: «2. Το εισόδημα φυσικών προσώπων, ανεξαρτήτως αν προέρχεται από άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, μπορεί επίσης να προσδιορίζεται με βάση κάθε διαθέσιμο στοιχείο ή έμμεσες μεθόδους ελέγχου σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, όταν το ποσό του δηλούμενου εισοδήματος δεν επαρκεί για την κάλυψη των προσωπικών δαπανών διαβίωσης ή σε περίπτωση που υπάρχει προσαύξηση περιουσίας η οποία δεν καλύπτεται από το δηλούμενο εισόδημα.»

Επειδή, ακολούθως με την Α.1008/2020 Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., με θέμα «καθορισμός του περιεχομένου και του τρόπου εφαρμογής των μεθόδων έμμεσου προσδιορισμού της φορολογητέας ύλης των περιπτώσεων α' και δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4174/2013, για το διορθωτικό προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης φυσικών ή νομικών προσώπων ή κάθε είδους οντότητας που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα», διευκρινίστηκε ότι:
«Άρθρο 1 - Αντικείμενο μεθόδων έμμεσου προσδιορισμού της φορολογητέας ύλης των περιπτώσεων α' και δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4174/2013. Αντικείμενο των τεχνικών ελέγχου των περιπτώσεων α' και δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 27 Ν. 4174/2013 , είναι ο προσδιορισμός της φορολογητέας ύλης, μέσω μεθοδολογίας εξεύρεσης αξιόπιστων αναλογιών ή σχέσεων, προκειμένου να εκδοθεί πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα. Ως αξιόπιστη αναλογία ή σχέση, θεωρείται το ποσοστό ή ο δείκτης ή η αναλογική σχέση, που είναι κατάλληλη, βάσει των γενικά παραδεκτών αρχών και τεχνικών της ελεγκτικής, λαμβανομένων υπόψη των δεδομένων και του τρόπου λειτουργίας της επιχείρησης, για τον προσδιορισμό των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα, του κόστους πωληθέντων, του μικτού και του καθαρού κέρδους. Τα στοιχεία για τον υπολογισμό των αναλογιών ή σχέσεων λαμβάνονται από τα δεδομένα του ελεγχόμενου προσώπου καθώς και από τρίτες πηγές.
Άρθρο 2 - Περιεχόμενο των μεθόδων έμμεσου προσδιορισμού φορολογητέας ύλης των περιπτώσεων α' και δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4174/2013. 2.1 Η μέθοδος της αρχής των αναλογιών. Με την μέθοδο αυτή προσδιορίζονται τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, οι εκροές και τα φορολογητέα κέρδη του ελεγχόμενου προσώπου βάσει αναλογιών και ιδίως, του περιθωρίου μικτού κέρδους. Κατόπιν επαλήθευσης του κόστους πωληθέντων/παρεχόμενων υπηρεσιών και ανάλυσης στοιχείων και πληροφοριών από το ελεγχόμενο πρόσωπο ή και από τρίτες πηγές, προσδιορίζεται με αξιόπιστο τρόπο το πραγματικό περιθώριο μικτού κέρδους, το οποίο εφαρμοζόμενο στο κόστος πωληθέντων/παρεχόμενων υπηρεσιών, οδηγεί στον προσδιορισμό των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα του ελεγχόμενου προσώπου. Η υπόψη μέθοδος εφαρμόζεται ιδίως σε επιχειρήσεις των οποίων το απόθεμα είναι ελεγχόμενο ή μπορεί να προσδιοριστεί με αξιόπιστο τρόπο ή οι αγορές μπορούν εύκολα να κατανέμονται σε ομάδες με το ίδιο ή παρόμοιο ποσοστό περιθωρίου κέρδους. Ο προσδιορισμός των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα με την χρήση της αρχής των αναλογιών δύναται να γίνει και με την χρήση άλλων αναλογικών σχέσεων, εκτός του περιθωρίου μικτού κέρδους, υπό την προϋπόθεση ότι οι σχετικές αναλογίες προκύπτουν με αξιόπιστο τρόπο. Περαιτέρω, η μέθοδος της αρχής των αναλογιών, εκτός του προσδιορισμού των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα, δύναται να εφαρμοσθεί και για τον προσδιορισμό των εκροών και των φορολογητέων κερδών των ελεγχόμενων προσώπων, με τη χρήση αξιόπιστων, για τον προσδιορισμό των εκροών και φορολογητέων κερδών, αναλογιών."
Άρθρο 3 Υπαγόμενοι - πεδίο εφαρμογής. Στον τρόπο και στη διαδικασία ελέγχου που ορίζεται με την απόφαση αυτή, μπορούν να υπαχθούν οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που ασκούν ή προκύπτει ότι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 4172/2013 , για φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1.1.2014 και μετά. Η εφαρμογή των μεθόδων έμμεσου προσδιορισμού της φορολογητέας ύλης της παρούσας απόφασης τεκμηριώνεται επαρκώς στην οικεία έκθεση ελέγχου με ρητή αναφορά στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 4172/2013.
Άρθρο 4 Εφαρμογή και επιλογή τεχνικής ελέγχου.
Για τις υποθέσεις του άρθρου 3 της παρούσας, δύναται να εφαρμόζονται, σε οποιοδήποτε στάδιο διενέργειας του ελέγχου, οι τεχνικές ελέγχου, που ορίζονται με την παρούσα απόφαση, οι οποίες επιλέγονται κατόπιν έγκρισης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ή του Ελεγκτικού Κέντρου.
Άρθρο 5 Ενέργειες της Φορολογικής Διοίκησης.
Η Φορολογική Διοίκηση δύναται να συγκεντρώνει πληροφορίες από τον φορολογούμενο και από τρίτους κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4174/2013, ενώ περαιτέρω αξιοποιεί στοιχεία και πληροφορίες που διαθέτει για τον φορολογούμενο. Τα ανωτέρω καθώς κάθε άλλη σχετική πληροφορία που δύναται να συλλεχθεί κατά τον έλεγχο, σε συνδυασμό με τη φύση, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και άλλους συναφείς παράγοντες του εκάστοτε είδους και μορφής της επιχείρησης λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή των οριζομένων στην παρούσα.
Άρθρο 6 Προσδιορισμός εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα/εκροών/φορολογητέων κερδών στην περίπτωση εφαρμογής μεθόδων έμμεσου προσδιορισμού.
Τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα/εκροές/φορολογητέα κέρδη που προσδιορίζονται με τις προαναφερθείσες μεθόδους έμμεσου προσδιορισμού, εφόσον είναι μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα δηλωθέντα, συνιστούν τα τελικά έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα/εκροές/φορολογητέα κέρδη. Εφόσον τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα του ελεγχόμενου προσώπου προσδιορίζονται με τις έμμεσες μεθόδους της παρούσας, τότε, ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα για κάθε φορολογικό έτος θεωρείται το σύνολο των προσδιορισθέντων με τις έμμεσες μεθόδους της παρούσας εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4172/2013.
Άρθρο 7 Έλεγχος λοιπών φορολογικών αντικειμένων στην περίπτωση εφαρμογής μεθόδων έμμεσου προσδιορισμού. Εφόσον με τις έμμεσες μεθόδους της παρούσας προσδιορίζονται τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα του ελεγχόμενου προσώπου, τα έσοδα αυτά, λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό των φόρων, τελών και εισφορών στις λοιπές φορολογίες. Ο προσδιορισμός των φόρων, τελών και εισφορών στις λοιπές φορολογίες πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για κάθε φορολογία.»

Επειδή, επιπροσθέτως με την Ε.2016/2020 Εγκύκλιο του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., με θέμα «Παροχή οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή των μεθόδων έμμεσου προσδιορισμού της φορολογητέας ύλης των περιπτώσεων α' και δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4174/2013 (Α'170)», διευκρινίστηκε ότι: «Σε συνέχεια της Α.1008/2020 (Β'88) Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. παρέχονται οι κάτωθι διευκρινίσεις και οδηγίες για την ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων των περιπτώσεων α' και δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας). Ειδικότερα:

Α. Μέθοδος της αρχής των αναλογιών
Με την εν λόγω μέθοδο προσδιορίζονται τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα με βάση ποσοστά και δείκτες (και ιδίως με βάση το πραγματικό περιθώριο μικτού κέρδους) που θεωρούνται αξιόπιστα, βάσει των γενικά παραδεκτών αρχών και τεχνικών της ελεγκτικής και προέρχονται είτε από την ίδια την επιχείρηση είτε από τρίτες πηγές.
Για την εφαρμογή της τεχνικής της αρχής των αναλογιών, μετά την ανάλυση των πωλήσεων και/ή του κόστους των πωλήσεων, προσδιορίζεται μια αξιόπιστη αναλογία (σχέση) η οποία εφαρμόζεται σε μία, γνωστή εκ των προτέρων, βάση (ενδεικτικά στο κόστος πωληθέντων) και έτσι προσδιορίζονται τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα του φορολογουμένου. Η ορθότητα του αποτελέσματος της τεχνικής αυτής βασίζεται στην αξιοπιστία των αναλογιών που χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης. Ειδικότερα:
(α) Κύρια πηγή πληροφοριών πρέπει να είναι η ίδια η επιχείρηση. Έτσι ο έλεγχος για τον καθορισμό των αναλογιών (ποσοστών), που θα εφαρμοσθούν για τον προσδιορισμό των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα εξαντλεί τη δυνατότητα δημιουργίας αναλογιών με βάση τα πραγματικά δεδομένα της επιχείρησης (κόστος, δαπάνες, τιμές πώλησης κ.λπ.), στοιχεία τα οποία προκύπτουν αφενός από τα λογιστικά αρχεία του φορολογουμένου και αφετέρου από κάθε είδους διαθέσιμα στοιχεία καθώς και πληροφορίες και διευκρινίσεις που θα παρασχεθούν είτε από τον ίδιο τον ελεγχόμενο είτε από τρίτες πηγές (π.χ. αντισυμβαλλόμενους). Συνεπώς, το πραγματικό περιθώριο μικτού κέρδους δύναται να προσδιορισθεί συγκρίνοντας τιμολόγια αγορών με τιμολόγια πωλήσεων ή αναλύοντας τιμοκαταλόγους ή τιμές ραφιών ή ερευνώντας αρχεία αποθήκης και βιβλία παραγγελιών ή και άλλες συναφείς πληροφορίες.
(β) Σε περίπτωση που δεν καθίσταται δυνατός ο καθορισμός των αναλογιών σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση, ποσοστά και δείκτες δύνανται να προκύψουν και με βάση δεδομένα ομοειδών επιχειρήσεων. Στην περίπτωση αυτή ο έλεγχος δύναται να αναπροσαρμόζει τα εν λόγω ποσοστά και τους δείκτες, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της ελεγχόμενης επιχείρησης και ιδίως τον τύπο του εμπορεύματος, τη γεωγραφική θέση της επιχείρησης, το μέγεθός της, την ελεγχόμενη φορολογική περίοδο, τη γενικότερη εμπορική πολιτική, ώστε οι αναλογίες που τελικά θα εφαρμοσθούν για τον προσδιορισμό των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα να ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά του ελεγχόμενου προσώπου.
(γ) Για την επαλήθευση του κόστους πωληθέντων, ο έλεγχος συνεκτιμά στοιχεία αντισυμβαλλόμενων, υφιστάμενες παραβάσεις, τεχνικές προδιαγραφές κ.λπ. Κατά την εφαρμογή της τεχνικής της αρχής των αναλογιών, για τον προσδιορισμό των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα, δύναται να χρησιμοποιηθούν διάφορες αναλογίες (ποσοστά/δείκτες), όπως ενδεικτικά η αναλογία περιθωρίου μικτού κέρδους - πωλήσεων, η αναλογία περιθωρίου μικτού κέρδους - κόστους, η αναλογία κόστους πωληθέντων -πωλήσεων, η αναλογία καθαρής τιμής πώλησης - τιμής κόστους κ.λπ., οι οποίες εφαρμόζονται επί του συνολικού κόστους ώστε να προσδιορισθούν τα έσοδα.
Περαιτέρω, η μέθοδος της αρχής των αναλογιών, εκτός του προσδιορισμού των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα, δύναται να εφαρμοσθεί και για τον προσδιορισμό των εκροών και των φορολογητέων κερδών των ελεγχόμενων προσώπων, υπό την προϋπόθεση εύρεσης και χρήσης αξιόπιστων, για τον προσδιορισμό των εκροών και φορολογητέων κερδών, αναλογιών.
Σημειώνεται ότι, η τεχνική της αρχής των αναλογιών ενδείκνυται για τον προσδιορισμό των εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα, των εκροών και των φορολογητέων κερδών σε: -επιχειρήσεις με σχετικά περιορισμένο εύρος δραστηριοτήτων.
-επιχειρήσεις όπου η κύρια πηγή εσόδων προέρχεται κυρίως από τη διάθεση των αποθεμάτων ή όταν οι παράμετροι που διαμορφώνουν το κόστος των πωληθέντων ή οι πηγές από τις οποίες προέρχονται οι αγορές των εμπορευμάτων είναι περιορισμένες και ταυτόχρονα υφίσταται σε ένα βαθμό ομοιομορφία στις τιμές πώλησης.
-επιχειρήσεις των οποίων το απόθεμα είναι ελεγχόμενο (πχ. τήρηση βιβλίου απογραφών) ή το απόθεμα μπορεί να προσδιοριστεί με αξιόπιστο τρόπο ή τα αγαθά τα οποία εμπορεύονται έχουν όμοιο μικτό κέρδος .............

Γ. Προσδιορισμός των κερδών από επιχειρηματική δραστηριότητα

Τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα που προσδιορίζονται με βάση τις προαναφερόμενες έμμεσες τεχνικές ελέγχου συνιστούν τα τελικά έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, εφόσον είναι μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα δηλωθέντα. Εφόσον τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα του ελεγχόμενου προσώπου προσδιορίζονται με τις έμμεσες μεθόδους της παρούσας, τότε ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα για κάθε φορολογικό έτος θεωρείται το σύνολο των, προσδιορισθέντων με τις έμμεσες μεθόδους της παρούσας, εσόδων από επιχειρηματική δραστηριότητα μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4172/2013.

Δ. Έλεγχος λοιπών φορολογιών

Τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως αυτά προσδιορίζονται με βάση τις έμμεσες τεχνικές της παρούσας απόφασης, λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό των τυχόν οφειλόμενων λοιπών φόρων, τελών και εισφορών, που προκύπτουν για τις λοιπές φορολογίες »

Επειδή, στο άρθρο 28 του ν. 4174/2013, ορίζεται ότι:
«2. Η Φορολογική Διοίκηση εκδίδει την οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου, εντός μηνός από την ημερομηνία παραλαβής των απόψεων του φορολογούμενου ή, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος δεν υποβάλλει τις απόψεις του, την εκπνοή της προθεσμίας που ορίζεται στην παράγραφο 1. Η οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου εκδίδεται με βάση έκθεση ελέγχου την οποία συντάσσει η Φορολογική Διοίκηση. Η έκθεση ελέγχου περιλαμβάνει εμπεριστατωμένα και αιτιολογημένα τα γεγονότα, τα στοιχεία και τις διατάξεις τις οποίες έλαβε υπόψη της η Φορολογική Διοίκηση για τον προσδιορισμό του φόρου. Η οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου μαζί με την έκθεση ελέγχου κοινοποιούνται στον φορολογούμενο.»

Επειδή, περαιτέρω, στο άρθρο 64 του ν. 4174/2013, ορίζεται ότι:
«Η Φορολογική Διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει σαφή, ειδική και επαρκή αιτιολογία για τη νομική βάση, τα γεγονότα και τις περιστάσεις που θεμελιώνουν την έκδοση πράξεως και τον προσδιορισμό φόρου.»

Επειδή, ακολούθως, στο άρθρο 65 του ν. 4174/2013, ορίζεται ότι: «Σε περίπτωση αμφισβήτησης πράξης προσδιορισμού φόρου στα πλαίσια ενδικοφανούς προσφυγής, ο φορολογούμενος ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο που προβαίνει στην εν λόγω αμφισβήτηση φέρει το βάρος της απόδειξης της πλημμέλειας της πράξης προσδιορισμού του φόρου.»

Επειδή, η τέλεση φορολογικής παράβασης, όπως η παράλειψη δήλωσης φορολογητέου εισοδήματος, και, περαιτέρω, η ύπαρξη αντίστοιχης φορολογητέας ύλης μπορεί να προκύπτει, κατά την αιτιολογημένη κρίση της αρμόδιας φορολογικής αρχής, όχι μόνο με βάση άμεσες αποδείξεις, αλλά και από έμμεσες αποδείξεις (άλλως, "τεκμήρια"), ήτοι από αντικειμενικές και συγκλίνουσες ενδείξεις οι οποίες, συνολικά θεωρούμενες και ελλείψει άλλης εύλογης και αρκούντως τεκμηριωμένης, ενόψει των συνθηκών, εξήγησης, που ευλόγως αναμένεται από τον φορολογούμενο, είναι ικανές να προσδώσουν στέρεη πραγματική βάση στο συμπέρασμα περί διάπραξης της αποδιδόμενης παράβασης (ΣτΕ 884/2016 επταμ.).

Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, ο έλεγχος προέβη στον προσδιορισμό του εισοδήματος του προσφεύγοντος που προέρχεται από την άσκηση της επιχειρηματικής του δραστηριότητας, με αντικείμενο τις υπηρεσίες παροχής γευμάτων από ψητοπωλεία, με τη χρήση των έμμεσων μεθόδων ελέγχου και ειδικότερα της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4174/2013, της αρχής των αναλογιών, καθόσον το δηλούμενο εισόδημα για τα υπό κρίση έτη, δεν επαρκούσε για την κάλυψη των προσωπικών δαπανών διαβίωσής του. Όπως προκύπτει, από την 29/07/2020 έκθεση ελέγχου της Δ.Ο.Υ. Δ' Θεσσαλονίκης, η ελεγχόμενη επιχείρηση από τη χρήση 2011 και εφεξής, είναι ζημιογόνα, ενώ από τη σύγκριση των τιμών αγοράς με τις τιμές πώλησης των ειδών, προκύπτει ότι πωλεί με πολύ υψηλά ποσοστά μικτού κέρδους.

Ειδικότερα από την ανάλυση των λογιστικών αρχείων της επιχείρησης (παραστατικά αγοράς) και τον τιμοκατάλογο της επιχείρησης που ήταν αναρτημένη στην ιστοσελίδα - e- gr, ο έλεγχος κατέληξε στα παρακάτω συμπεράσματα:

1. To νωπό κοτόπουλο αγοράζεται από την ελεγχόμενη προς 2,4€ (χωρίς ΦΠΑ) το κιλό και πωλείται από 11€ έως 14€ το κιλό ανάλογα αν είναι σχάρας ή σούβλας ή χωρίς κόκκαλα (στην τιμή πώλησης περιλαμβάνεται ΦΠΑ). Ο έλεγχος θεωρεί ως τιμή πώλησης, παρότι από έρευνα σε συναφείς επιχειρήσεις διαπιστώθηκε ότι από το 2016 έως σήμερα οι μεταβολές στην τιμή ήταν ελάχιστες, τιμή με ΦΠΑ 10€ ανά κιλό, ήτοι χωρίς ΦΠΑ 8,06€/κιλό και την αξία των συνοδευτικών στο 5% της αξίας της μερίδας, συνεπώς η τελική τιμή πώλησης του νωπού κοτόπουλου χωρίς ΦΠΑ είναι 7,66€/κιλό. Επίσης ο έλεγχος υπολογίζει συνολική φύρα από ψήσιμο 30% (δηλ. χάνει 300γρ στα 1000γρ), άρα στην πραγματικότητα η αγορά ενός κιλού ψημένου προϊόντος στοιχίζει 2,4Χ1000/700=3,43€.

Συνεπώς το ποσοστό μικτού κέρδους επί κόστους για το προϊόν (1) είναι (8,06-3,43)/3,43Χ100= 1,34985 ή 134,98%

2. Η ομαδική συσκευασία σουβλάκι κοτόπουλο σύμφωνα με την ηλεκτρονική σελίδα της εταιρίας «.............» περιέχει έως 200τμχ συνολικού βάρους έως 10 κιλά με βάρος εκάστου τεμαχίου 50gr. Σύμφωνα με τα τιμολόγια αγοράς, το κιλό , δηλ. περίπου 20 σουβλάκια, αγοράζεται από την επιχείρηση με 5,7€, συνεπώς το τεμάχιο σουβλάκι αγοράζεται 0,285€. Η επιχείρηση διαθέτει το τεμάχιο σουβλάκι κοτόπουλο αντί 1,80€, ήτοι χωρίς ΦΠΑ 1,45€ και αν αφαιρεθεί ένα 5% για συνοδευτικά η τελική τιμή χωρίς ΦΠΑ είναι 1,38€ συνεπώς το ποσοστό μικτού κέρδους επί κόστους για το προϊόν (2) είναι (1,38-0,285)/0,285Χ100= 3,84210 ή 384,21%

3. Το μοσχαρίσιο μπιφτέκι 110γρ αγοράζεται από τον προμηθευτή αντί 4,186€/κιλό, συνεπώς το τεμάχιο μπιφτέκι κοστίζει στην ελεγχόμενη 4,186Χ110/1000=0,46€. Η επιχείρηση πωλεί το τεμάχιο μπιφτέκι 1,50€, ήτοι 1,20€ χωρίς ΦΠΑ και αν αφαιρεθεί ένα 5% για συνοδευτικά η τελική τιμή χωρίς ΦΠΑ είναι 1,14€, συνεπώς το ποσοστό μικτού κέρδους επί κόστους για το προϊόν (3) είναι (1,14-0,46)/0,46Χ100= 1,47826 ή 147,82%

4. Το γεμιστό μπιφτέκι 110γρ αγοράζεται από την ελεγχόμενη αντί 0,40€/τεμάχιο και πωλείται αντί 2€ ήτοι 1,61€ χωρίς ΦΠΑ και αν αφαιρεθεί ένα 5% για συνοδευτικά η τελική τιμή χωρίς ΦΠΑ είναι 1,53€, συνεπώς το ποσοστό μικτού κέρδους επί κόστους για το προϊόν (4) είναι (1,53-0,40)/0,40Χ100= 2,825 ή 282,50%

5. Το σουτζουκάκι Θεσσαλονίκης 80γρ αγοράζεται αντί 3,737€/κιλό, συνεπώς το τεμάχιο κοστίζει 3,737Χ80/1000=0,298€ και πωλείται 1,50€/τεμ ήτοι 1,20 χωρίς ΦΠΑ και αν αφαιρεθεί ένα 5% για συνοδευτικά η τελική τιμή χωρίς ΦΠΑ είναι 1,14€. Το ποσοστό μικτού κέρδους επί κόστους για το προϊόν (5) είναι (1,14-0,298)/0,298Χ100= 2,82550 ή 282,55%

6. Το χοιρινό σουβλάκι 90γρ νωπό αγοράζεται αντί 4,5€/κιλό, δηλ. το τεμάχιο κοστίζει 4,5Χ90/1000=0,40€ και πωλείται 1,80€/τεμ ήτοι 1,45€ χωρίς ΦΠΑ και αν αφαιρεθεί ένα 5% για συνοδευτικά η τελική τιμή χωρίς ΦΠΑ είναι 1,38€. Το ποσοστό μικτού κέρδους επί κόστους για το προϊόν (6) είναι (1,38-0,40)/0,40Χ100= 2,45 ή 245,00%.

7. Ο γύρος κοτόπουλο αγοράζεται αντί 3,8€/κιλό και πωλείται 6,50€ τα 330γρ μερίδα, ήτοι 19,69€ το κιλό ή 15,88€ το κιλό χωρίς ΦΠΑ και αν αφαιρεθεί ένα 5% για συνοδευτικά η τελική τιμή χωρίς ΦΠΑ είναι 15,09€ το κιλό. Επίσης ο έλεγχος υπολογίζει συνολική φύρα από ψήσιμο 30%, από απόψυξη 3% και από απούλητο 10%, σύνολο φύρας 43% (δηλ. χάνει 430γρ στα 1000γρ) , άρα στην πραγματικότητα η αγορά ενός κιλού ψημένου προϊόντος στοιχίζει 3,8Χ1000/570=6,67€.

Το ποσοστό μικτού κέρδους επί κόστους για το προϊόν (7) είναι (15,09-6,67)/6,67 Χ100= 1,26236 ή 126,24%


Ακολούθως, τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα προσδιορίστηκαν από τον έλεγχο με βάση τον τύπο: Κόστος πωληθέντων Χ (1+αναλογία (%) περιθωρίου μικτού κέρδους επί του κόστους πωλήσεων), τα οποία τελικά διαμορφώθηκαν, ανά έτος, ως κάτωθι:
 

Α/Α είδος 2016 2017
1 κοτόπουλο πίνδος 113.163,00 86.861,64
2 Σουβλάκι χειροποίητο κοτόπουλο μεγάλη συσκευασία 21.691,06 11.143,22
3 Μπιφτέκι μοσχαρίσιο 110 γρ. 5.881,65 4.722,08
4 Μπιφτέκι γεμιστό 110 γρ. 734,40 1.028,16
5 Σουτζουκάκι 80 γρ. 5.104,59 2.501,88
6 Σουβλάκι χοιρινό 90 γρ. 8.471,60 4.336,93
7 Γύρος κοτόπουλο κατεψυγμένος 31.041,12 21.544,00
  σύνολο 186.087,42 132.137,91


Επειδή η τεχνική ελέγχου που εφαρμόστηκε, ήτοι ο συσχετισμός μεταξύ των αγορασθέντων και πωληθέντων ποσοτήτων, με αναγωγή των τελευταίων σε πωλήσεις βάσει των τιμών καταλόγου για τον προσδιορισμό των ακαθαρίστων εσόδων του προσφεύγοντα, δεδομένης, άλλωστε, της μη τήρησης βιβλίου αποθήκης και της συναφούς αδυναμίας ελέγχου κλειστής αποθήκης, λόγω της φύσης της δραστηριότητας της επιχείρησης του προσφεύγοντα, δεν είναι αντίθετη στα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, ούτε στους κανόνες της λογιστικής και οικονομικής επιστήμης. Τούτη περιλαμβάνεται άλλωστε και στις απαριθμούμενες του άρθρου 27 παρ. 1 του ν. 4174/2013 έμμεσες τεχνικές ελέγχου ως αρχή των αναλογιών.

Επειδή, ο προσφεύγων επικαλείται μεγαλύτερη απώλεια βάρους κατά τη διαδικασία του ψησίματος, τόσο για το κοτόπουλο όσο και για τα λοιπά είδη, της τάξεως 35%. Ο ισχυρισμός όμως πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, διότι, ο έλεγχος κατόπιν σχετικής έρευνας, προσδιόρισε τη φύρα στο νωπό κοτόπουλο και στο γύρο από κοτόπουλο λόγω ψησίματος, στο 30%, ενώ για τα λοιπά πωλούμενα είδη, δεν υπολόγισε φύρα από το ψήσιμο, καθότι αυτά τιμολογούνται όχι με το κιλό αλλά με το τεμάχιο. Επιπλέον υπολόγισε φύρα (3%) από ξεπάγωμα μόνο στον κατεψυγμένο γύρο και όχι στα ολόκληρα κοτόπουλα που αγοράζονται νωπά. Τέλος, η φύρα από απούλητα υπολογίστηκε μόνο στο γύρο (10%) και όχι στα υπόλοιπα είδη, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτό το αντικείμενο, υπολογίζουν την ημερήσια κίνηση και ετοιμάζουν ανάλογες ποσότητες, ενώ διαθέτουν ψυγεία και καταψύκτες για τη συντήρηση των ειδών που δεν μαγειρεύονται. Σε κάθε δε περίπτωση, ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος περί ύπαρξης συνολικής φύρας 48%, για όλα τα εμπορεύσιμα είδη, ήτοι, περίπου 50% επί των αγορών, σε συνδυασμό και με τις αυξημένες δαπάνες λειτουργίας, δε δικαιολογούν την ύπαρξη της ίδιας της επιχείρησης, ως εμπορικής, που στοχεύει στην επίτευξη του κέρδους.

Επειδή, όσον αφορά στην τιμή πώλησης του κιλού κοτόπουλου, την οποία ο έλεγχος υπολόγισε στο ύψος των 8,06 € ανά κιλό, χωρίς Φ.Π.Α., στηρίχτηκε στον τιμοκατάλογο της ιστοσελίδας e- gr., μέσω της οποίας γίνονται παραγγελίες για τα είδη που πωλεί η ελεγχόμενη, ενώ από σχετική έρευνα διαπίστωσε, ότι η τιμή αγοράς του κοτόπουλου δεν έχει διαφοροποιηθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ το κόστος των συνοδευτικών, ο έλεγχος επιεικώς το προσδιόρισε στο 5% του συνολικού κόστους.

Επειδή, ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ,εσφαλμένα ο έλεγχος έλαβε υπόψη του ως τιμή 11 € (με Φ.Π.Α.), στηριζόμενη στον τιμοκατάλογο της ιστοσελίδας e- gr., η οποία δεν αποτελεί δική της ιστοσελίδα, ενώ όπως προκύπτει από τα Ζ που έχουν εκδοθεί η τιμή είναι 8,9€ (με ΦΠΑ). Ο ισχυρισμός πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, καθόσον από τα στοιχεία του φακέλου μεταξύ των οποίων και το αντίγραφο της ιστοσελίδας - e gr,, προκύπτει η σχέση της επιχείρησης με τη συγκεκριμένη σελίδα, όπου επιβεβαιώνονται οι τιμές στις οποίες στηρίχθηκε ο έλεγχος, ενώ από τα εκδοθέντα φορολογικά στοιχεία (ημερ. Δελτία «Ζ»), δεν προκύπτουν αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τις τιμές πώλησης των εμπορευμάτων. Με βάση τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο προσφεύγων, δεν προσκόμισε, τόσο κατά το στάδιο του ελέγχου, όσο και στην Υπηρεσία μας, σχετικό τιμοκατάλογο των εμπορευμάτων, ο προβαλλόμενος ισχυρισμός απορρίπτεται ως αναπόδεικτος.

Επειδή, ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος, ότι ο έλεγχος δεν προσδιόρισε αυτοτελώς τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης, αλλά στηρίχθηκε στα δεδομένα του ελέγχου της φορολογίας εισοδήματος, πρέπει να απορριφθεί ως ουσία αβάσιμος, δεδομένου ότι εν προκειμένω έχει συνταχθεί αυτοτελής έκθεση Φ.Π.Α, η οποία περιλαμβάνει τις διαπιστώσεις του ελέγχου που διενεργήθηκε, ενώ, το γεγονός ότι ο προσδιορισμός των φορολογητέων εκροών συνέπεσε με το ύψος των ακαθάριστων εσόδων στη φορολογία εισοδήματος, δεν καθιστά την πράξη νομικά πλημμελή. Εξάλλου, σύμφωνα με τις αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ' εφαρμογή των διατάξεων των περιπτώσεων α' και δ' της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4174/2013, περί έμμεσου προσδιορισμού του εισοδήματος, γίνεται ρητή αναφορά, ότι τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως αυτά προσδιορίζονται με βάση τις έμμεσες τεχνικές, λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό των τυχόν οφειλόμενων λοιπών φόρων, τελών και εισφορών, που προκύπτουν για τις λοιπές φορολογίες.

Επειδή, τέλος ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος ότι το ποσό 307,36 €, το οποίο αφορά σε εκπρόθεσμη καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του έτους 2016 και το οποίο εκλήφθηκε ως λογιστική διαφορά για το έτος 2016, θα έπρεπε να αναγνωριστεί ως εκπεστέα δαπάνη για το έτος 2017, αλυσιτελώς προβάλλεται, δεδομένου ότι από τη σελίδα 19 της από 29/07/2020 συνταχθείσας έκθεσης μερικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος, προκύπτει ότι ο έλεγχος εξέπεσε το ως άνω ποσό από τα ακαθάριστα έσοδα του έτους 2017.

Αποφασίζουμε

Την απόρριψη της με αριθμό πρωτοκόλλου /30-09-2020 ενδικοφανούς προσφυγής του του με ΑΦΜ:

Οριστική φορολογική υποχρέωση του προσφεύγοντος βάσει της παρούσας απόφασης:

Επί της με αριθ /29-07-2020 οριστικής πράξης προσδιορισμού εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016.
 

ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΑΣΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Σύνολο χρεωστικού ποσού φόρου εισοδήματος 18.876,71
Πρόστιμο άρθρου 58 ν. 4174/2013 9.438,36
Εισφορά αλληλεγγύης 2.639,71
Σύνολο φόρου για καταβολή 30.954,78


Επί του ως άνω οφειλόμενου φόρου κ.λπ. θα υπολογιστούν κατά την καταβολή και τόκοι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 του Κ.Φ.Δ

Επί της με αριθ /29-07-2020 οριστικής πράξης προσδιορισμού εισοδήματος του φορολογικού έτους 2017.
 

ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΑΣΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Σύνολο χρεωστικού ποσού φόρου εισοδήματος 9.556,36
Πρόστιμο άρθρου 58 ν. 4174/2013 4.778,18
Εισφορά αλληλεγγύης 1.074,95
Σύνολο φόρου για καταβολή 15.409,49


Επί του ως άνω οφειλόμενου φόρου κ.λπ. θα υπολογιστούν κατά την καταβολή και τόκοι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 του Κ.Φ.Δ

Επί της με αριθ /29-07-2020 οριστικής πράξης προσδιορισμού Φ.Π.Α. του φορολογικού έτους 2016.
 

ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΑΣΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Χρεωστικό υπόλοιπο 25.296,52
Πρόστιμο άρθρου 58Α ν.4174/2013 12.648,26
Σύνολο φόρου για καταβολή 37.944,78


Επί του ως άνω οφειλόμενου φόρου κ.λπ. θα υπολογιστούν κατά την καταβολή και τόκοι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 του Κ.Φ.Δ

Επί της με αριθ 29-07-2020 οριστικής πράξης προσδιορισμού Φ.Π.Α. του φορολογικού έτους 2017.
 

ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΑΣΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Χρεωστικό υπόλοιπο 21.090,10
Πρόστιμο άρθρου 58Α ν.4174/2013 10.545,05
Σύνολο φόρου για καταβολή 31.635,15


Επί του ως άνω οφειλόμενου φόρου κ.λπ. θα υπολογιστούν κατά την καταβολή και τόκοι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 του Κ.Φ.Δ



Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με τη νόμιμη διαδικασία την παρούσα απόφαση στην υπόχρεο

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΚΑΤΣΙΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Ακριβές αντίγραφο
Η υπάλληλος του Αυτοτελούς Γραφείου Διοικητικής Υποστήριξης

Σημείωση: Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Προσωπικές σημειώσεις για αυτή την απόφαση

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Πρόσφατες αποφάσεις στην κατηγορία

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης