Αποτελέσματα live αναζήτησης

Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./25594/Α325/2020 Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια που προκλήθηκαν από την πλημμύρα της 30ης Οκτωβρίου 2020 που εκδηλώθηκε ως συνεπακόλουθο του σεισμού της ίδιας ημέρας, σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου


Δημοσιεύθηκε στις : [ 04-12-2020 ]
Κατηγορία: Λοιπά

Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./25594/Α325/2020
Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια που προκλήθηκαν από την πλημμύρα της 30ης Οκτωβρίου 2020 που εκδηλώθηκε ως συνεπακόλουθο του σεισμού της ίδιας ημέρας, σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου


Αριθμ. Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./25594/Α325/2020

(ΦΕΚ Β' 5297/02-12-2020)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ -ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Α. Σύμφωνα με τις διατάξεις:

1. Της από 28.07.1978 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «Περί αποκατα-στάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1978 εις περιοχή Βορείου Ελλάδος και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων» (Α' 117), η οποία κυρώθηκε, τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τον ν. 867/1979 (Α' 24), καθώς και το άρθρο 10 του ν. 2576/1998 (Α' 25), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4313/2014 (Α' 261), βάσει του οποίου εκδίδεται η παρούσα απόφαση.

2. Του άρθρου 2 της από 26.03.1981 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας «Περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1981», (Α' 75), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 1190/1981 (Α'203), καθώς και τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 1190/1981 (Α' 203), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις παρ. 42 και 43 του άρθρου 1 του ν. 2412/1996 «Μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργικό Συμβούλιο σε άλλα κυβερνητικά όργανα και άλλες διατάξεις» (Α' 123).

3. Του ν. 128/1975 «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών αναφερομένων εις την λειτουργία του χρηματοδοτικού συστήματος» (Α' 178), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

4. Της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 1283/1982 «Για τις προθεσμίες υποβολής αιτήσεων δανειοδότησης των σεισμοπλήκτων και τη ρύθμιση άλλων θεμάτων» (Α' 114).

5. Του τελευταίου εδάφιου της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 1266/1982 «Περί οργάνων ασκήσεως της νομισματικής, πιστωτικής και συναλλαγματικής πολιτικής και άλλες διατάξεις» (Α' 81), όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 25 του ν. 1418/1984 «Περί Δημοσίων Έργων και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων» (Α' 23).

6. Του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια'' και άλλες διατάξεις» (Α' 112), όπως ισχύει.

7. Των άρθρων 20, 23, 77, 79 και 80 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α' 143), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4337/2015 (Α' 129) και ισχύει.

8. Του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α' 137).

9. Του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α' 145), όπως ισχύει.

10. Του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α' 151), σε συνδυασμό με το άρθρο 14 του π.δ. 84/2019 (Α' 123).

11. Του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α' 180), σε συνδυασμό με το άρθρο 12 του π.δ. 84/2019 (Α' 123).

12. Του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181), σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του π.δ. 84/ 2019 (Α' 123).

13. Του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α' 192), σε συνδυασμό με το άρθρο 2 του π.δ. 84/2019 (Α' 123).

14. Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119).

15. Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121) και τις διατάξεις της υπό στοιχεία Υ2/09.07.2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β' 2901).

16. Της υπ' αρ. 338/2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Γεώργιο Ζαββό» (Β' 3051).

17. Της υπό στοιχεία Δ16α/04/773/29.11.1990 κοινής απόφασης του Υπουργού Προεδρίας και του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων «Περί εξαιρέσεως διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών» (Β' 746).

18. Της υπ' αρ. 50148/542/24.06.1992 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου «Περιστολή δαπανών Δημοσίου Τομέα» (Β' 420).

19. Της υπό στοιχεία οικ. 6772/Β9β/19.12.2011 απόφασης του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Τιμολόγιο υπολογισμού της δαπάνης των εργασιών επισκευής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (σεισμό, πυρκαγιά, πλημμύρα, κατολίσθηση) και της αντίστοιχης Στεγαστικής Συνδρομής» (Β' 3201), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. ΙΙ της υπό στοιχεία οικ. 11756/Δ5/16.10.2018 (Β' 4776, διόρθωση σφάλματος Β'5988) απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

20. Της υπό στοιχεία οικ. 3645/Δ.Β10/28.8.2015 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Υποδομών «Καθορισμός ελάχιστων υποχρεωτικών απαιτήσεων για τη σύνταξη μελετών αποκατάστασης κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες από πλημμύρες και την έκδοση σχετικών αδειών επισκευής» (Β' 1894).

21. Του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 (OJL 187, 26-6-2014, p. 1-78) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά και κατ' εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης και ιδίως το άρθρο 50.

22. Του Κανονισμού (ΕΕ) 702/2014 της Επιτροπής της 25ης Ιουνίου 2014 (OJL 193, 1-7-2014, p. 1-75) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων στους τομείς της γεωργίας και δασοκομίας και σε αγροτικές περιοχές συμβιβάσιμων με την εσωτερική αγορά κατ' εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης» και ιδίως το άρθρο 30.

23. Του Κανονισμού (ΕΕ) 1388/2014 της Επιτροπής της 16ης Δεκεμβρίου 2014 (L 369, 24-12-2014, p. 37-63) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, τη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ' εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδίως το άρθρο 44.

24. Του άρθρου 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 651/2014 σχετικά με τον ορισμό της «επιχείρησης», σύμφωνα με το άρθρο 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 702/2014 και το άρθρο 1 του παραρτήματος Ι του Κανονισμού 1388/2014.

25. Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98) και του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης» (Α' 133), καθώς και το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλούνται οι ακόλουθες δαπάνες:

Α) Σε βάρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της ΣΑΕ 069, δαπάνη ύψους € 600.570 περίπου για την παροχή δωρεάν κρατικής αρωγής και των εξόδων κίνησης των μηχανικών που θα διενεργήσουν αυτοψίες.

Β) Σε βάρος του λογαριασμού του ν. 128/1975 (Α' 178), δαπάνη ύψους € 192.000 περίπου για την κάλυψη των τόκων των χορηγούμενων δανείων.

Β. Έχοντας υπόψη:

1. Τις αυτοψίες που διενήργησαν μηχανικοί της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών και της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Σάμου, στα κτίρια της Δημοτικής Ενότητας (Δ.Ε.) Βαθέος της Π.Ε. Σάμου, που επλήγησαν από την πλημμύρα της 30ης Οκτωβρίου 2020, που εκδηλώθηκε ως συνεπακόλουθο του σεισμού της ίδιας ημέρας.

2. Το υπ' αρ. 94729/11.11.2020 έγγραφο του Τμήματος Δημοσιονομικών Αναφορών και Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

3. Την υπ' αρ. 99720/16.11.2020 εισηγητική έκθεση δημοσιονομικών επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

4. Τις έκτακτες στεγαστικές και λοιπές ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί στους πληγέντες της Δημοτικής Ενότητας (Δ.Ε.) Βαθέος, των οποίων τα κτίρια έχουν υποστεί βλάβες εξαιτίας της πλημμύρας του θέματος.

5. Το γεγονός ότι η πλημμύρα της 30ης Οκτωβρίου 2020, που εκδηλώθηκε ως συνεπακόλουθο του σεισμού της ίδιας ημέρας, σε περιοχές της Δ.Ε. Βαθέος της Π.Ε. Σάμου, ορίζεται ως φυσική καταστροφή,

και επειδή

από την πλημμύρα της 30ης Οκτωβρίου 2020, που εκδηλώθηκε ως συνεπακόλουθο του σεισμού της ίδιας ημέρας, σε περιοχές της Δ.Ε. Βαθέος της Π.Ε. Σάμου, προ-κλήθηκαν ζημιές σε κτίρια,

αποφασίζουμε:

1. ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΛΗΚΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ

1.1 Εφαρμόζουμε αναλόγως τις διατάξεις της από 28.07.1978 Πράξεως Νομοθετικού Περιεχομένου «Περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ σεισμών 1978 εις περιοχή Βορείου Ελλάδος και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων» (Α' 117), η οποία κυρώθηκε, τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τους νόμους 867/1979 (Α' 24), 1048/1980 (Α' 101), 1133/1981 (Α' 54) και 1190/1981 (Α' 203), όπως ορίζεται στο άρθρο 10 του ν. 2576/1998 (Α' 25), το οποίο τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4313/2014 (Α' 261), καθώς και τις σχετικές κανονιστικές πράξεις που ισχύουν σήμερα, για την αποκατάσταση των κτιρίων που βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων της Δημοτικής Ενότητας Βαθέος του Δήμου Ανατολικής Σάμου της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, τα οποία επλήγησαν αποκλειστικά από την πλημμύρα της 30ης Οκτωβρίου 2020 που εκδηλώθηκε ως συνεπακόλουθο του σεισμού της ίδιας ημέρας και η οποία ορίζεται ως φυσική καταστροφή.

1.2 Το έργο της αποκατάστασης των ζημιών σε κτίρια από την πλημμύρα του θέματος σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, αναλαμβάνει η Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.) η οποία εφεξής στην παρούσα απόφαση θα αποκαλείται «αρμόδια Υπηρεσία».

1.3 Η αρμόδια Υπηρεσία, για το έργο της αποκατάστασης των ζημιών των κτιρίων από την προαναφερόμενη πλημμύρα δύναται να λάβει υπόψη τα δελτία αυτοψιών που συντάχθηκαν από τους μηχανικούς του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

2. ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ

2.1 Ο/Η ιδιοκτήτης/-τρια (ψιλός κύριος, επικαρπωτής ή ο/η έχων/-ουσα την πλήρη κυριότητα) ή ο/η διαχειριστής/-στρια (σε περίπτωση διηρημένης ιδιοκτησίας) κτιρίου που έχει πληγεί αποκλειστικά από την πλημμύρα του θέματος, εφόσον επιθυμεί τον έλεγχό του και την έκδοση έκθεσης αυτοψίας, πρέπει να υποβάλει στην αρμόδια Υπηρεσία αίτηση για διενέργεια αυτοψίας στο πληγέν κτίριο, εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. της παρούσας απόφασης. Η αίτηση αυτή θα συνοδεύεται από τίτλους ιδιοκτησίας, οδοιπορικό σκαρίφημα και φωτογραφίες του πληγέντος κτιρίου. Οι φωτογραφίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/-τριας.

2.2 Ο/Η ιδιοκτήτης/-τρια (ψιλός κύριος, επικαρπωτής ή ο/η έχων/-ουσα την πλήρη κυριότητα) ή όλοι οι συνιδιοκτήτες/-τριες (σε περίπτωση συνιδιοκτησίας) ή ο/η ειδικός διαχειριστής/-στρια (σε περίπτωση διηρημένης ιδιοκτησίας όπου απαιτείται από τις ισχύουσες διατάξεις), κτιρίου που έχει πληγεί από την πλημμύρα του θέματος, προκειμένου να καθοριστεί δικαιούχος Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) για την αποκατάσταση των ζημιών, πρέπει να υποβάλει στην αρμόδια Υπηρεσία αίτηση με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως αυτά ορίζονται στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.), εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από τη δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. της παρούσας απόφασης.

Εντός της ίδιας προθεσμίας δύναται να κατατεθεί και αίτηση για έκδοση άδειας επισκευής χωρίς χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής.

Η παραπάνω προθεσμία μπορεί να παραταθεί με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και για χρονικό διάστημα έως δύο (2) έτη.

3. ΟΡΟΙ - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ

3.1 Στις περιοχές που οριοθετούνται με την παρούσα απόφαση χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία Στεγαστική Συνδρομή (Σ.Σ.) για την επισκευή των κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες, αποκλειστικά από την πλημμύρα του θέματος, μόνο σε μη φέροντα στοιχεία. Το κόστος της Σ.Σ. υπολογίζεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο κεφάλαιο 4 της παρούσας απόφασης.

3.2 Δικαιούχοι Σ.Σ. είναι οι ιδιοκτήτες/-τριες οι οποίοι/-ες την ημέρα του συμβάντος έχουν την πλήρη ή την ψιλή κυριότητα κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες από την πλημμύρα του θέματος και χρήζουν επισκευής.

3.3 H Σ.Σ. συνίσταται από 60% Δωρεάν Κρατική Αρωγή (Δ.Κ.Α.) που χορηγείται από την αρμόδια Υπηρεσία και από 40% Άτοκο Δάνειο (Α.Δ.) που χορηγείται από τα πιστωτικά ιδρύματα στους/στις δικαιούχους δανειολήπτες/-τριες.

3.4 Σε περίπτωση που στον/στην ίδιο/-α ιδιοκτήτη/-τρια ανήκαν την ημέρα του συμβάντος, περισσότερες της μίας ιδιοκτησίες λειτουργικά ανεξάρτητες ως προς τη χρήση, είτε αυτές αποτελούν διηρημένες ιδιοκτησίες, είτε όχι, οι οποίες έχουν πληγεί αποκλειστικά μόνο από την πλημμύρα της 30ης Οκτωβρίου 2020, Δ.Κ.Α. δικαιούται μόνο για μία από αυτές, την οποία επιλέγει ο/η ίδιος/-α με υπεύθυνη δήλωσή του/της. Για τις υπόλοιπες ιδιοκτησίες χορηγείται το σύνολο της Σ.Σ. εξολοκλήρου υπό μορφή Α.Δ.

Κατ' εξαίρεση των προαναφερόμενων, Δ.Κ.Α. και Α.Δ. δικαιούται ο/η ιδιοκτήτης/-τρια για όλες τις ιδιοκτησίες κτιρίων Ιερών Ναών (όχι ιδιωτικούς Ιερούς Ναούς), καθώς και κτιρίων κοινωφελούς χρήσης, που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα.

3.5 Για κατοικίες χορηγείται Σ.Σ. επισκευής με ανώτατο όριο εμβαδού πληγείσας στάθμης τα 150 τ.μ.. Επισημαίνεται ότι στο ανώτατο όριο εμβαδού κατοικίας για το οποίο χορηγείται Σ.Σ., προσμετρώνται το εμβαδόν των βοηθητικών χώρων της κατοικίας (χώροι υγιεινής και μαγειρεία) που βρίσκονται εντός του κτιρίου ή και εκτός αλλά εντός του οικοπέδου και έχουν υποστεί βλάβες από την πλημμύρα του θέματος.

3.6 Για Ιερούς Ναούς, χορηγείται Σ.Σ. επισκευής για το σύνολο του εμβαδού της πληγείσας στάθμης.

3.7 Για κωδωνοστάσια χορηγείται Σ.Σ. επισκευής για το εμβαδό που προκύπτει από το γινόμενο του εμβαδού κάτοψης του κωδωνοστασίου με το αποτέλεσμα της διαίρεσης του ύψους του κωδωνοστασίου (Η) με ύψος h=3,00 μ. Το ύψος (Η) ορίζεται ως η απόσταση από την έδραση του κωδωνοστασίου (συμπεριλαμβανομένου τυχόν υπογείου) έως το ανώτατο σημείο της πλάκας επικάλυψης/τρούλου αυτού.

3.8 Για κτίρια κοινωφελούς χρήσης, που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα, χορηγείται Σ.Σ. επισκευής για το σύνολο του εμβαδού της πληγείσας στάθμης.

3.9 Για αποθήκες (εκτός των οικιακών και επαγγελματικών αποθηκών), στάβλους και αγροικίες εποχιακής χρήσης χορηγείται Σ.Σ. επισκευής με ανώτατο όριο εμβαδού πληγείσας στάθμης τα 150 τ.μ.

3.10 Για οικιακές αποθήκες και κλειστούς χώρους στάθμευσης (parking) χορηγείται Σ.Σ. επισκευής με ανώτατο όριο εμβαδού πληγείσας στάθμης τα 150 τ.μ. αθροιστικά.

3.11 Για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, κτηνοτροφικές μονάδες και επαγγελματικές αποθήκες, εάν το εμβαδόν του κτιρίου είναι πάνω από 150 τ.μ., θα διαιρείται σε τμήματα των 150 τ.μ. Το προκύπτον τελικώς, μετά την ως άνω διαίρεση, υπόλοιπο τμήματος, αν έχει εμβαδόν μέχρι και 50 τ.μ. θα αμελείται, ενώ αν είναι πάνω από 50 τ.μ., τότε θα χορηγείται Σ.Σ. επισκευής ανάλογα με το εμβαδόν του.

Κάθε τμήμα με εμβαδόν 150 τ.μ. αντιμετωπίζεται ως ιδιοκτησία λειτουργικά ανεξάρτητη. Ως εκ τούτου, για το πρώτο τμήμα η Σ.Σ. θα αποτελείται κατά 60% από Δ.Κ.Α. και κατά 40% από Α.Δ., ενώ για τα υπόλοιπα τμήματα μόνο από Α.Δ.

3.12 Για τους κλειστούς κοινόχρηστους χώρους κτιρίων με περισσότερες ανεξάρτητες ιδιοκτησίες (που καθορίζονται είτε με σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας είτε από την αυτόνομη λειτουργικότητά τους) ο/η κάθε ιδιοκτήτης/-τρια δικαιούται για κάθε ιδιοκτησία του επιπλέον Σ.Σ. επισκευής (η οποία αποτελείται από 60% Δ.Κ.Α. και 40% Α.Δ.) και μέχρι 30 τ.μ. συνολικά για όλες τις ιδιοκτησίες του. Η Σ.Σ. είναι ανάλογη με το ποσοστό της ανεξάρτητης ιδιοκτησίας επί του οικοπέδου ή του κτιρίου όταν οι ανεξάρτητες ιδιοκτησίες δεν καθορίζονται με σύσταση.

3.13 Για κτίρια, τα οποία χαρακτηρίζονται διατηρητέα ή μνημεία σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού, χορηγείται Σ.Σ. ως ακολούθως:

α) Για κτίρια που χαρακτηρίζεται διατηρητέα μόνο η όψη, χορηγείται Σ.Σ. επισκευής με ανώτατο όριο εμβαδού πληγείσας στάθμης τα 150 τ.μ.,

β) Για κτίρια, που χαρακτηρίζονται διατηρητέα ή μνημεία στο σύνολό τους, χορηγείται Σ.Σ. επισκευής για το σύνολο του εμβαδού της πληγείσας στάθμης.

3.14 Στις περιπτώσεις που δε χορηγείται στον/στη δικαιούχο δάνειο από Πιστωτικό Ίδρυμα ή ο/η ίδιος/-α δεν επιθυμεί τη λήψη του, δύναται να λάβει μόνο τη Δ.Κ.Α. από την αρμόδια Υπηρεσία.

3.15 Δε χορηγείται Στεγαστική Συνδρομή για επισκευή κτιρίων και δεν εκδίδεται άδεια επισκευής από την αρμόδια υπηρεσία στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) σε κτίρια που κατά την ημέρα της πλημμύρας ήταν εγκαταλειμμένα κατά την κρίση της αρμόδιας Υπηρεσίας.

Εγκαταλειμμένο κτίριο, είναι το κτίριο το οποίο παρουσιάζει εμφανή στοιχεία εγκατάλειψης, όπως π.χ. έλλειψη στέγης, έλλειψη εξωτερικών κουφωμάτων, βλάβες στα δομικά στοιχεία (στέγη, πατώματα κ.λπ.), που εμφανώς προϋπήρχαν της πλημμύρας του θέματος και οφείλονται σε απόλυτη εγκατάλειψη. Προκειμένου να γίνει άρση του χαρακτηρισμού του εγκαταλελειμμένου πρέπει το κτίριο να ήταν στοιχειωδώς κατοικήσιμο πριν το συμβάν και ο/η ιδιοκτήτης/-τρια να προσκομίσει στοιχεία που ενισχύουν την άρση του εγκαταλειμμένου, όπως δηλώσεις (Ε1), (Ε2), (Ε9), Βεβαιώσεις Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (Ο.Κ.Ω.) των τελευταίων τριών (3) προηγούμενων ετών από το συμβάν.

β) σε κτίρια πρόχειρης κατασκευής (π.χ. κτίρια από φύλλα λαμαρίνας, φύλλα μοριοσανίδας, κ.λπ.)

γ) σε κτίρια που βρίσκονται σε δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, σε αιγιαλό και ρέματα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις.

3.16 Στις περιπτώσεις κτιρίων που ανήκουν σε επιχειρήσεις (κτιρίων που ιδιοκτησιακά ανήκουν σε εταιρίες ή σε φυσικά πρόσωπα τα οποία ασκούν οικονομική δραστηριότητα σε αυτά) οι ενισχύσεις χορηγούνται βάσει των κανονισμών 651/2014, 702/2014 και 1388/2014, εφόσον πληρούνται όλες οι προβλεπόμενες σε αυτούς προϋποθέσεις.

Ως επιχείρηση, νοείται κάθε οντότητα, ανεξάρτητα από τη νομική της μορφή, που ασκεί οικονομική δραστηριότητα. Σε αυτές περιλαμβάνονται ειδικότερα αυτοαπασχολούμενα άτομα και οικογενειακές επιχειρήσεις που ασκούν βιοτεχνική ή άλλη δραστηριότητα, καθώς και προσωπικές εταιρείες ή ενώσεις προσώπων που ασκούν τακτικά μια οικονομική δραστηριότητα.

Επισημαίνονται ιδίως τα ακόλουθα:

α) Η Σ.Σ. και τυχόν άλλες πληρωμές που λαμβάνει ο δικαιούχος για την αποκατάσταση των ζημιών των κτιρίων, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών στο πλαίσιο ασφαλιστηρίων συμβολαίων, δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 100% του κόστους αποκατάστασης της ζημίας (επιλέξιμες δαπάνες), ήτοι του κόστους επισκευής του κτιρίου, όπως αυτό υπολογίζεται από την αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 4, και αποδεικνύεται από τα κατάλληλα, κατά περίπτωση, παραστατικά και στοιχεία. Σε αντίθετη περίπτωση περικόπτεται αναλόγως η Σ.Σ. και επιστρέφεται εντόκως από τον/την δικαιούχο το υπερβάλλον ποσό που τυχόν έχει ήδη καταβληθεί.

β) Βάσει της παρούσας, χορηγείται Σ.Σ. στους/στις ιδιοκτήτες/-τριες ακινήτων για την αποκατάσταση των ζημιών, εφόσον δεν έχει εγκριθεί η λήψη αποζημίωσης από άλλον δημόσιο φορέα για τις ίδιες ζημιές.

γ) Η Άδεια Επισκευής του πληγέντος κτιρίου, πρέπει να χορηγείται εντός τεσσάρων (4) ετών από την εκδήλωση του γεγονότος, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 50 του Κανονισμού 651/2014. Εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος, πρέπει να συνάπτεται η δανειακή σύμβαση με τα πιστωτικά ιδρύματα για τη χορήγηση δανείου.

Ειδικά στις περιπτώσεις κτιρίων που ανήκουν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή γεωργική παραγωγή καθώς και στην παραγωγή, τη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, το σύνολο της Σ.Σ. καταβάλλεται εντός τεσσάρων (4) ετών από την εκδήλωση του γεγονότος, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 30 του Κανονισμού 702/2014 και την παρ. 4 του άρθρου 44 του Κανονισμού 1388/2014.

δ) Όλα τα σχετικά δικαιολογητικά έγγραφα που αφορούν τη χορήγηση της Σ.Σ. διατηρούνται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα (10) ετών από την καταβολή της τελευταίας δόσης της Δ.Κ.Α. ή του Α.Δ. Η υποχρέωση αυτή αφορά και στα πιστωτικά ιδρύματα που χορηγούν τα σχετικά δάνεια.

ε) Σε περίπτωση που η δικαιούχος ενιαία επιχείρηση λάβει συνολική επιχορήγηση άνω των ορίων που τίθενται στο άρθρο 9 των Κανονισμών 651/2014, 702/2014 και 1388/2014, η αρμόδια για τον σκοπό αυτό Υπηρεσία δημοσιεύει τις πληροφορίες που αναφέρονται στο Παράρτημα III των εν λόγω κανονισμών, σε εμπεριστατωμένο δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις (https://webgate.ec.europa.eu/ competition/transpar ency/public/search/home/), για λόγους διαφάνειας, το αργότερο εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έγκρισης χορήγησης της Σ.Σ., όπως προβλέπεται στην υποπαρ. Β11 του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013.

στ) Σε κάθε περίπτωση, ο δικαιούχος της Σ.Σ. υποχρεούται να προβεί στην αποκατάσταση της ζημίας για την οποία επιδοτήθηκε και να καταθέσει τα σχετικά, κατά περίπτωση, αποδεικτικά έγγραφα. Σε περίπτωση που από τα εν λόγω έγγραφα προκύπτει ότι το πραγματικό συνολικό κόστος αποκατάστασης υπολείπεται της Σ.Σ., περικόπτεται αναλόγως η Σ.Σ. και επιστρέφεται από τον δικαιούχο το υπερβάλλον ποσό που τυχόν έχει καταβληθεί.

ζ) Στο ανωτέρω συνολικό πραγματικό κόστος αποκατάστασης δεν συμπεριλαμβάνεται ο Φ.Π.Α., εκτός εάν δεν είναι ανακτήσιμος βάσει της εθνικής νομοθεσίας για το Φ.Π.Α.

3.17 Οι κοινές υπουργικές αποφάσεις αναρτώνται στο διαδίκτυο βάσει του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο ''Πρόγραμμα Διαύγεια'' και άλλες διατάξεις» (Α' 112) και επίσης δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως βάσει του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α' 131).

3.18 Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες αποκατάστασης ζημιών οι οποίες δεν προκλήθηκαν ως άμεσο επακόλουθο της πλημμύρας του θέματος.

4. ΑΔΕΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΤΙΡΙΟΥ - ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ

4.1 Χορηγείται Σ.Σ. επισκευής για την αποκατάσταση των κτιρίων που έχουν υποστεί βλάβες, αποκλειστικά από την πλημμύρα του θέματος, μόνο σε μη φέροντα στοιχεία, σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς που καθορίζονται στο κεφ. 3 της παρούσας απόφασης και δύναται να εκδοθεί ενιαία άδεια επισκευής για το σύνολο του κτιρίου ή μεμονωμένα για μια ή και για περισσότερες λειτουργικά ανεξάρτητες ιδιοκτησίες (είτε αυτές αποτελούν διηρημένες ιδιοκτησίες, είτε όχι). Η Σ.Σ. είναι δυνατό να υπολογιστεί με έναν από τους ακόλουθους δύο τρόπους:

4.1.1. Εκδίδεται Άδεια Επισκευής και χορηγείται Σ.Σ. με καθορισμένη τιμή ανά τ.μ. εμβαδού της πληγείσας στάθμης κτιρίου. Στην περίπτωση αυτή η μελέτη επισκευής συντάσσεται από μηχανικούς της αρμόδιας Υπηρεσίας. Για τον ταχύτερο υπολογισμό της αποζημίωσης μπορεί να αξιοποιηθούν τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών (εμβαδά ορόφων κ.λπ.). Οι τιμές αποζημίωσης ανά τ.μ. πληγείσας στάθμης καθορίζονται με βάση τη χρήση της, η οποία θα βεβαιώνεται μετά από αυτοψία των μηχανικών της αρμόδιας Υπηρεσίας, και είναι οι ακόλουθες:

α) Για κατοικίες και βοηθητικούς χώρους κατοικίας (χώροι υγιεινής και μαγειρεία) που βρίσκονται εντός του κτιρίου ή και εκτός αλλά εντός του οικοπέδου, το ποσό των € 60 ανά τ.μ. πληγείσας στάθμης.

β) Για Ιερούς Ναούς, το ποσό των € 50 ανά τ.μ. πληγείσας στάθμης.

γ) Για κτίρια επαγγελματικής χρήσης, κοινωφελούς χρήσης που ανήκουν στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή σε Κοινωφελή ή σε Φιλανθρωπικά ή σε Ευαγή Ιδρύματα και κλειστούς κοινοχρήστους χώρους, το ποσό των € 40 ανά τ.μ. πληγείσας στάθμης.

δ) Για κτηνοτροφικές μονάδες, επαγγελματικές αποθήκες και κωδωνοστάσια, το ποσό των € 25 ανά τ.μ. πληγείσας στάθμης.

ε) Για αποθήκες (εκτός των επαγγελματικών αποθηκών), στάβλους, αγροικίες εποχιακής χρήσης και κλειστούς χώρους στάθμευσης (parking), το ποσό των € 20 ανά τ.μ. πληγείσας στάθμης.

Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που από τις κείμενες διατάξεις, κατά περίπτωση, απαιτούνται εγκρίσεις των αρμόδιων υπηρεσιών και συλλογικών οργάνων (π.χ. Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού κ.λπ.), δε δύναται να συνταχθεί η μελέτη επισκευής από μηχανικούς της αρμόδιας Υπηρεσίας και να εκδοθεί άδεια επισκευής με καθορισμένη τιμή ανά τ.μ. εμβαδού πληγείσας στάθμης.

4.1.2. Εκδίδεται Άδεια Επισκευής και χορηγείται στεγαστική συνδρομή ανάλογα με τις ζημιές που παρουσιάζει το κτίριο και σύμφωνα με το τιμολόγιο επισκευών, το οποίο έχει εγκριθεί με την υπό στοιχεία οικ. 6772/ Β9β/19-12-2011 (Β' 3201) απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. ΙΙ της υπό στοιχεία οικ. 11756/ Δ5/16.10.2018 (Β' 4776, διόρθωση σφάλματος Β'5988) απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

Στην περίπτωση αυτή η μελέτη επισκευής συντάσσεται από ιδιώτη μηχανικό και το ανώτατο όριο της Σ.Σ., καθορίζεται σε € 150 ανά τ.μ. πληγείσας στάθμης, ανεξαρτήτως χρήσης.

4.2 Για κτίρια που χαρακτηρίζονται διατηρητέα ή μνημεία στο σύνολό τους σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. δημοσίευσης της απόφασης χαρακτηρισμού, το ανώτατο όριο της χορηγούμενης Σ.Σ. που προαναφέρεται στην παρ. 4.1.2, προσαυξάνεται κατά 20%.

4.3 Σε κτίρια με χρήση κατοικίας που έχουν υποστεί ζημιές από το συμβάν του θέματος, χορηγείται, εφόσον απαιτείται, Δ.Κ.Α. ανάλογη με τα ποσοστά του πίνακα κατανομής δαπανών του κτιρίου (θέρμανσης, ανελκυστήρα) που αφορά σε κάθε ανεξάρτητη ιδιοκτησία (είτε αυτές ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη είτε όχι) για αντικατάσταση:

- καυστήρα πετρελαίου, το ποσό των € 500

- καυστήρα φυσικού αερίου, ξύλου, pellet, βιομάζας, το ποσό των € 1.000

- καυστήρα μεικτής καύσης, το ποσό των € 1.200

- κυκλοφορητή, το ποσό των € 400

- εξοπλισμού μηχανοστασίου υδραυλικού ανελκυστήρα, το ποσό των € 2.500

Η Δ.Κ.Α. είναι ανάλογη με το ποσοστό της κάθε ανεξάρτητης ιδιοκτησίας επί του οικοπέδου ή του κτιρίου όταν οι ανεξάρτητες ιδιοκτησίες δεν καθορίζονται με σύσταση.

4.4 Η Σ.Σ. για την αποκατάσταση ζημιών σε κτιριακές εγκαταστάσεις επιχειρήσεων και επαγγελματικών χώρων επιτρέπεται να χορηγηθεί, με τους ίδιους όρους και στους/στις μισθωτές/-τριες ή σε όσους/-ες έχουν από οποιαδήποτε νόμιμη αιτία, αποδεδειγμένα τη νομή ή τη χρήση των εν λόγω χώρων, εφόσον δεν έχει υποβληθεί σχετική αίτηση, εκ μέρους των ιδιοκτητών/-τριών μέσα σε 45 ημέρες από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της κοινής υπουργικής απόφασης οριοθέτησης των πληγεισών περιοχών από τις πλημμύρες. Μετά την πάροδο των 45 ημερών το δικαίωμα υποβολής αίτησης για χορήγηση Σ.Σ. μπορεί να ασκηθεί και από τον/την ενοικιαστή/-στρια για λογαριασμό του/της αμελούντος/ούσας ιδιοκτήτη/τριας. Σε κάθε περίπτωση, η υποχρέωση για την καταβολή των δόσεων του δανείου βαρύνει τον/την ιδιοκτήτη/-τρια.

5. ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ (Σ.Σ.)

Το ποσό της Σ.Σ. για επισκευή κτιρίου, χορηγείται σε δύο ισόποσες δόσεις, η πρώτη από τις οποίες καταβάλλεται με την έκδοση της άδειας επισκευής και η δεύτερη με την περαίωση των εργασιών, εκτός από τις περιπτώσεις που το εγκεκριμένο ποσό είναι μέχρι € 5.000, οπότε θα χορηγείται εφάπαξ.

Σε κάθε περίπτωση, οι δικαιούχοι Σ.Σ. υποχρεούνται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης των κτιρίων τους, να υποβάλλουν αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία για χορήγηση Βεβαίωσης Περαίωσης Εργασιών, εντός του χρόνου ισχύος της αδείας.

6. ΝΕΟΙ ΚΤΗΤΟΡΕΣ

Δύνανται να καθοριστούν δικαιούχοι Στεγαστικής Συνδρομής (Σ.Σ.) οι νέοι/-ες κτήτορες που απέκτησαν την πλήρη ή ψιλή κυριότητα των κτιρίων μετά το συμβάν του θέματος, ασχέτως του τρόπου αποκτήσεως αυτών.

Στις περιπτώσεις που ο/η προκάτοχος έχει κριθεί δικαιούχος Στεγαστικής Συνδρομής θα πρέπει στη συμβολαιογραφική πράξη να μεταβιβάζεται το δικαίωμα της Στεγαστικής Συνδρομής (εξαιρείται η περίπτωση της κληρονομικής διαδοχής).

Δωρεάν Κρατική Αρωγή (Δ.Κ.Α.) δικαιούται ο/η νέος/-α κτήτορας εφόσον:

α) ο/η προκάτοχος του κτιρίου δικαιούταν να λάβει Δ.Κ.Α. για αυτό και

β) ο/η νέος/-α κτήτορας δικαιούται να λάβει Δ.Κ.Α. για το κτίριο σαν να ήταν στην ιδιοκτησία του/της την ημέρα της πλημμύρας (ελέγχονται και οι τυχόν άλλες πληγείσες ιδιοκτησίες του/της, με τους περιορισμούς που τίθενται στην παρ. 3.4 του κεφ. 3, της παρούσας απόφασης).

7. ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Με απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών, καθορίζονται ως δυσπρόσιτες περιοχές οι περιοχές που βρίσκονται τα πληγέντα κτίρια, εφόσον δυσχεραίνεται σε μεγάλο βαθμό η προσκόμιση των υλικών και των μηχανημάτων για την εκτέλεση των οικοδομικών εργασιών. Στις περιοχές αυτές δίνεται προσαύξηση 20% στις προαναφερόμενες τιμές Σ.Σ.

8. ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

Στις περιπτώσεις επισκευής, η αμοιβή μηχανικού για μελέτη - επίβλεψη μειώνεται στο 50% της αμοιβής που καθορίζεται με τις ισχύουσες διατάξεις περί αμοιβών Μηχανικών.

9. ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΔΑΝΕΙΩΝ


Τα εν λόγω δάνεια θα χορηγηθούν από τα Πιστωτικά Ιδρύματα.

Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής κτιρίου ορίζεται σε δεκαπέντε (15) χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης.

Η συνολική διάρκεια των δανείων επισκευής διατηρητέων κτιρίων ή μνημείων ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) χρόνια, η δε εξόφλησή τους θα πραγματοποιηθεί σε ισόποσες εξαμηνιαίες ή ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, η πρώτη από τις οποίες θα καταβληθεί είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υπογραφή της δανειστικής σύμβασης.

Τα δάνεια βαρύνονται με επιτόκιο ίσο προς αυτό των εντόκων γραμματίων δημοσίου εξάμηνης διάρκειας της εκάστοτε τελευταίας εκδόσεως που χρονικά προηγείται της έναρξης κάθε περιόδου εκτοκισμού των δανείων, προσαυξημένο κατά δύο (2) ποσοστιαίες μονάδες χωρίς άλλη προσαύξηση για προμήθεια κ.τ.λ., επιδοτούμενο κατά 100% από τον λογαριασμό του ν. 128/1975 (Α' 178).

Για τους λοιπούς όρους και τη διαδικασία σύναψης και χορήγησης των δανείων έχουν εφαρμογή οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.

10. ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΔΑΝΕΙΩΝ

Για την ασφάλεια κάθε δανείου, θα εγγράφεται υπέρ του Πιστωτικού Ιδρύματος υποθήκη επί του ακινήτου που θα επισκευάζεται από το προϊόν του ατόκου δανείου ή αντ' αυτού επί άλλου ακινήτου που τυχόν προσφέρεται από τον/την δανειολήπτη/-τρια, εφόσον η αξία του ακινήτου καλύπτει το ασφαλιζόμενο δάνειο.

Η υποθήκη μπορεί επίσης να μεταφέρεται εκ των υστέρων σε άλλο ακίνητο αντίστοιχης αξίας. Για ποσά μέχρι € 10.000 δεν απαιτείται εγγραφή υποθήκης.

Τα Πιστωτικά Ιδρύματα δύναται να χορηγούν δάνεια για την επισκευή Ιερών Ναών πληγέντων από την πλημμύρα και στις περιπτώσεις που υπάρχει αδυναμία προσφοράς ακινήτου για εγγραφή υποθήκης, προς διασφάλιση του δανείου είναι δυνατή η υποθήκευση αστικού ακινήτου της αρμόδιας Μητρόπολης που ανήκει ο Ιερός Ναός.

Η ανωτέρω ρύθμιση δεν ισχύει για τους ιδιωτικούς Ναούς, ως προς τους οποίους έχουν εφαρμογή οι γενικώς ισχύουσες διατάξεις.

11. ΜΗ ΤΗΡΗΣΗ ΟΡΩΝ


11.1 Με ειδικό όρο των οικείων δανειακών συμβάσεων, θα καθορίζεται ρητά ότι, σε περίπτωση υποβολής από τους/τις δικαιούχους δανείων ή τους/τις νέους/-ες κτήτορες, ανακριβών δηλώσεων ή σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων, που θα αναλάβουν με όσα προβλέπονται στην παρούσα απόφαση (π.χ. έκδοση βεβαίωσης περαίωσης εργασιών κ.λπ.) και γενικά στις διατάξεις που αφορούν στην αποκατάσταση των πλημμυρόπληκτων κτιρίων, θα υπόκεινται πέρα από τις νόμιμες κυρώσεις και στις ακόλουθες αθροιστικά:

α) Κήρυξη ολοκλήρου του ποσού του δανείου ληξιπρόθεσμου και αμέσως απαιτητού από τη χορήγησή του.

β) Κατάπτωση ποινικής ρήτρας υπέρ του Δημοσίου, που θα συνομολογείται με τη δανειστική σύμβαση και θα αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% επί ολοκλήρου του ποσού του δανείου.

γ) Επιστροφή του ποσού των επιδοτούμενων τόκων των δανείων που είχαν καταβληθεί εντόκως, με το ισχύον επιτόκιο υπερημερίας.

11.2 Το ποσό της Δ.Κ.Α., σε περίπτωση υποβολής από τους/τις δικαιούχους ή νέους/-ες κτήτορες ανακριβών δηλώσεων ή σε περίπτωση μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που θα αναλάβουν με βάση όσα προβλέπονται στην παρούσα απόφαση (π.χ. έκδοση βεβαίωσης περαίωσης εργασιών κ.λπ.) και γενικά στις διατάξεις που αφορούν στην αποκατάσταση των πλημμυρόπληκτων κτιρίων, θα επιστρέφεται εντόκως με επιτόκιο υπερημερίας το κοινώς ισχύον για κάθε περίπτωση υπερημερίας.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 24 Νοεμβρίου 2020

Οι Υπουργοί

Υφυπουργός Οικονομικών
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΒΒΟΣ
    
Ανάπτυξης και Επενδύσεων
ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Εσωτερικών
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Υποδομών και Μεταφορών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ


 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Προσωπικές σημειώσεις για αυτή την απόφαση

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Πρόσφατες αποφάσεις στην κατηγορία

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

 

Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».

Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».

Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.

Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)

Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:

► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)

► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)

► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)

Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:

210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618

 

Δημιουργία νέας κατηγορίας

Κατηγορίες προσωπικής βιβλίοθήκης