ΠΟΛ.1163/3.7.2013 Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παράβολου»
Όπως τροποποιήθηκε με την ΠΟΛ.1150/15.5.2014, την ΠΟΛ.1131/24.6.2015 και την ΠΟΛ.1126/2017.
Καταργήθηκε με την Α.1047/2020.
Οι διατάξεις των άρθρων 8, 9 και 10 της Α.1047/2020 τίθενται σε ισχύ την 01.07.2020. Μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων του προηγούμενου εδαφίου εξακολουθεί να εφαρμόζεται η περίπτωση Γ΄ του άρθρου 5 της παρούσας.
Δημοσιεύθηκε στις : [ 11-07-2013 ]
Κατηγορία: Είσπραξη Δημοσίων Εσόδων - Ρυθμίσεις οφειλών
ΠΟΛ.1163/3.7.2013
Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παράβολου»
ΠΟΛ 1163/2013
(ΦΕΚ Β' 1675/08-07-2013)
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 29 του ν. 3943/2011 «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των ελεγκτικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» (ΦΕΚ 66 Α΄).
2. Τις διατάξεις των άρθρων 11, 12, 90 κ. επ. του ν. 2362/1995, «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 247 Α΄), όπως ισχύουν.
3. Τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 1819/1951 (ΦΕΚ 149 Α΄), όπως ισχύουν.
4. Τις διατάξεις του ν.δ. 356/1974, «Περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων» (ΦΕΚ 90 Α΄), όπως ισχύουν.
5. Τις διατάξεις του πδ 16/1989, «Κανονισμός λειτουργίας Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ) και των Τοπικών Γραφείων και καθήκοντα υπαλλήλων αυτών» (ΦΕΚ Α' 6).
6. Τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 17 του ν. 2753/99 (ΦΕΚ 249 Α΄) και της Α.Υ.Ο. 1027411/842/ΔΜ/26.2.1998 (ΦΕΚ 193 Β΄).
7. Το π.δ. 87/2012 (142 Α΄), «Διορισμός Υφυπουργών».
8. Την Α.Υ.Ο ΠΟΛ.1178/7.12.2010, «Εγγραφή νέων χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TaxisNet» (ΦΕΚ 1916 Β΄).
9. Την υπ’ αριθμ. ΥΠΟΙΚ 07927 ΕΞ/19−9−2012 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ 2574 Β΄), «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη».
10. Την ανάγκη αποσυμφόρησης των Δ.Ο.Υ., πάταξης της γραφειοκρατίας, διευκόλυνσης των φορολογικών συναλλαγών, καθώς και εκπλήρωσης της υποχρέωσης που ορίζεται από τις διατάξεις του εδαφίου 4 της παρ. 2.4 του παραρτήματος V2 του ν. 4046/2012 «Έγκριση των σχεδίων συμβάσεων χρηματοδοτικής διευκόλυνσης μεταξύ του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.) της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Τράπεζας της Ελλάδος, του σχεδίου του Μνημονίου Συνεννόησης μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Τράπεζας της Ελλάδος και άλλες επείγουσες διατάξεις για τη μείωση του δημοσίου χρέους και τη διάσωση της εθνικής οικονομίας» (ΦΕΚ 28 Α΄).
11. Ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Την καθιέρωση διαδικασίας είσπραξης και επιστροφής του ηλεκτρονικού παραβόλου, το οποίο θα αντικαταστήσει την έντυπη μορφή παραβόλου και των σχετικών οίκοθεν αποδεικτικών είσπραξης, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 29 του ν. 3943/2011 (Α΄66), ως εξής:
Άρθρο 1
Ηλεκτρονικό Παράβολο
Με τον όρο «ηλεκτρονικό παράβολο» (εφεξής «e−Παράβολο») νοείται ο μοναδικός ψηφιακός κωδικός που χορηγείται μέσω της διαδικτυακής πύλης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) www.gsis.gr. Με χρήση της σχετικής εφαρμογής κάθε ενδιαφερόμενος (φυσικό ή μη φυσικό πρόσωπο) δύναται να ζητήσει τη χορήγηση παραβόλου σε ηλεκτρονική μορφή. Πρόσβαση στην εφαρμογή έχουν πιστοποιημένοι και μη πιστοποιημένοι χρήστες του TAXISnet.
Εφόσον χορηγηθεί το e−Παράβολο, καταβάλλεται το αντίστοιχο ποσό στον φορέα είσπραξης με γνωστοποίηση σε αυτόν του μοναδικού ψηφιακού κωδικού. Η καταβολή δύναται να πραγματοποιείται και με τη χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών μέσω της διαδικτυακής πύλης της Γ.Γ.Π.Σ.
Μέσω της εφαρμογής του e−Παραβόλου παρέχεται η απαραίτητη πληροφόρηση στην υπηρεσία όπου κατατίθεται το e−Παράβολο, ως προς τον έλεγχο της εγκυρότητάς του και της συνδρομής των προϋποθέσεων τυχόν επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα, στον πιστοποιημένο χρήστη μέσω της διαδικτυακής πύλης της Γ.Γ.Π.Σ. να ανατρέχει στα παράβολα που έχουν εκδοθεί για λογαριασμό του, να τα εκτυπώνει εκ νέου και να ζητά την επιστροφή τους μέσω τραπεζικού λογαριασμού του.
Η έκδοση παραβόλων γίνεται υποχρεωτικά μέσω της εφαρμογής του e−Παραβόλου, για όσα παράβολα έχουν ενταχθεί σε αυτήν. Σε περιπτώσεις μη δυνατότητας καταβολής του e−παραβόλου στους φορείς είσπραξης ή μη διαθεσιμότητας της εφαρμογής του e−παραβόλου στην διαδικτυακή πύλη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) δύναται η έκδοση και καταβολή παραβόλου να διενεργείται στις Δ.Ο.Υ. κατά την κρίση του αρμόδιου προϊσταμένου.
(Τα δύο τελευταία εδάφια, τέθηκαν όπως προστέθηκαν με την ΠΟΛ.1131/24.6.2015)
Άρθρο 1α
Ορισμός e-παραβόλων
Ο Δημόσιος Φορέας ενημερώνει με
αποκλειστικά δική του ευθύνη την ηλεκτρονική εφαρμογή του e-Παραβόλου με
τα προς ένταξη παράβολα.
Ο Φορέας αποστέλλει στην αρμόδια
διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και
Διοικητικής Υποστήριξης και στη Διεύθυνση Εισπράξεων της Α.Α.Δ.Ε. με
τυποποιημένο πίνακα τα κατ’ ελάχιστον παρακάτω στοιχεία:
α) Ακριβή ονομασία Φορέα Δημοσίου (Υπουργεία, Ανεξάρτητες Αρχές, Οργανισμοί κ.α.).
β) Κατηγορία Παραβόλου (περιγραφή). γ) Τύπο Παραβόλου (περιγραφή).
δ) Ποσό παραβόλου (σταθερό ή μεταβλητό).
ε) Κατανομή του ποσού του παραβόλου στους επιμέρους Κ.Α. Εσόδου.
Επιπρόσθετα, ευθύνη του Φορέα είναι η ορθή περιγραφή και η έγκαιρη επικαιροποίηση των παραπάνω στοιχείων.
(Το άρθρο 1α προστέθηκε με την ΠΟΛ.1126/2017)
Άρθρο 2
Υποβολή αιτήματος για χορήγηση e−Παραβόλου
Ο ενδιαφερόμενος συνδέεται στη διαδικτυακή πύλη της Γ.Γ.Π.Σ. και μέσα από την ηλεκτρονική υπηρεσία «e−Παράβολο» συμπληρώνει το Αίτημα Χορήγησης Παραβόλου.
Τα ελάχιστα προς συμπλήρωση πεδία είναι τα παρακάτω:
• Κατηγορία Παραβόλου (υποχρεωτικό πεδίο)
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει την κατηγορία που επιθυμεί ανοίγοντας το αναδυόμενο μενού που περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες παραβόλων.
• Τύπος Παραβόλου (υποχρεωτικό πεδίο)
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει τον τύπο παραβόλου που επιθυμεί να εκδώσει ανοίγοντας το αναδυόμενο μενού που περιλαμβάνει όλους τους τύπους με βάση την κατηγορία που έχει επιλέξει. Κατά την επιλογή του τύπου παραβόλου, εμφανίζεται αυτόματα και το αντίστοιχο ποσό.
• ΑΦΜ
Το πεδίο αυτό συμπληρώνεται υποχρεωτικά από όσους διαθέτουν Α.Φ.Μ.. Σε περίπτωση που το πεδίο αυτό δεν συμπληρωθεί τότε θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπληρωθεί το μητρώνυμο, η ημερομηνία γέννησης και ο τόπος γέννησης.
Τα φυσικά πρόσωπα που δεν διαθέτουν Α.Φ.Μ. συμπληρώνουν υποχρεωτικά και
τα πεδία «Μητρώνυμο» και «Ημερομηνία γέννησης» ενώ τα νομικά πρόσωπα το
πεδίο «Διεύθυνση Έδρας» και στο πεδίο «Πρόσθετα Στοιχεία» τη Χώρα
Προέλευσης.
(Το ως άνω εδάφιο τέθηκε όπως αντικαταστάθηκε με την ΠΟΛ.1126/2017)
Στην περίπτωση που δε συμπληρωθεί το πεδίο Α.Φ.Μ. τότε θα επιστρέφεται ηλεκτρονικό μήνυμα ότι «η επιστροφή τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών δεν δύναται να πραγματοποιηθεί».
Στην περίπτωση που δεν συμπληρωθεί το πεδίο Α.Φ.Μ. τότε επιστρέφεται
ηλεκτρονικό μήνυμα με το οποίο προειδοποιείται ο ενδιαφερόμενος ότι
επιστροφή τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών δεν δύναται να
πραγματοποιηθεί χωρίς Α.Φ.Μ.
(Όπως αντικαταστάθηκε με την ΠΟΛ.1131/24.6.2015)
• Επώνυμο/Επωνυμία (υποχρεωτικό πεδίο)
• Όνομα − Πατρώνυμο (υποχρεωτικά πεδία)
Τα πεδία αυτά συμπληρώνονται σε περίπτωση φυσικού προσώπου.
• Λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e−mail)/Επιβεβαίωση Λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e−mail)
Τα πεδία είναι υποχρεωτικά εφόσον ήδη έχει επιλεγεί το πεδίο: «Αποστολή κωδικού με e−mail».
• Κινητό τηλέφωνο (μη υποχρεωτικό πεδίο)
• Κωδικός Λογαριασμού Τράπεζας (ΙΒΑΝ) (μη υποχρεωτικό πεδίο)
Η συμπλήρωση του πεδίου αυτού είναι αναγκαία σε περίπτωση που προκύψει επιστροφή τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
• Πρόσθετα Στοιχεία (μη υποχρεωτικό πεδίο)
Στο πεδίο αυτό ανάλογα με τον τύπο του παραβόλου μπορεί να ζητηθεί να συμπληρωθεί κάποια ειδική πληροφορία (π.χ. ο ΑΜΚΑ για το παράβολο γάμου)
Πρόσθετα Στοιχεία:
Η υποχρεωτική συμπλήρωση του πεδίου αυτού ορίζεται από τον εκάστοτε αρμόδιο φορέα ανάλογα με τον τύπο του παράβολου.
(Το ως άνω εδάφιο τέθηκε όπως αντικαταστάθηκε με την ΠΟΛ.1126/2017)
Η Καταληκτική ημερομηνία ορίζεται αυτόματα από το σύστημα και εμφανίζεται στην Αίτηση Παραβόλου.
Μετά την παρέλευση της καταληκτικής ημερομηνίας ο κωδικός του e−Παραβόλου παύει να ισχύει.
Μετά τη συμπλήρωση των στοιχείων του ο ενδιαφερόμενος επιβεβαιώνει την Υποβολή Αιτήματος.
Πριν την επιβεβαίωση της οριστικής υποβολής του αιτήματος ο ενδιαφερόμενος μπορεί να μεταβάλλει τα στοιχεία του και στη συνεχεία να οριστικοποιήσει την υποβολή του αιτήματός του.
Με την οριστικοποίηση της υποβολής του αιτήματος εμφανίζονται στην οθόνη όλα τα στοιχεία του αιτήματος, ο μοναδικός κωδικός παραβόλου/πληρωμής και η καταληκτική ημερομηνία μέχρι την οποία ο ενδιαφερόμενος δύναται να πληρώσει το σχετικό ποσό. Τα εν λόγω στοιχεία δύναται και να εκτυπωθούν, ενώ θα αποστέλλονται και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εφόσον αυτή έχει δηλωθεί.
Μετά την «Οριστική Υποβολή Αιτήματος» δεν είναι εφικτό να μεταβάλει τα στοιχεία της αίτησης του εκτός του τραπεζικού του λογαριασμού.
Μετά την «Οριστική Υποβολή Αιτήματος» δεν είναι εφικτό να μεταβάλλει τα στοιχεία της αίτησής του. Δυνατότητα μεταβολής δίνεται μόνο στους εγγεγραμμένους χρήστες σε περίπτωση αλλαγής του τραπεζικού τους λογαριασμού.
(Το τελευταίο εδάφιο, τέθηκε όπως αντικαταστάθηκε με την ΠΟΛ.1131/24.6.2015)
Εναλλακτικά είναι δυνατή η υποβολή αιτήματος για χορήγηση eπαραβόλου και
η πληρωμή του μέσω των εναλλακτικών δικτύων εξυπηρέτησης τραπεζικών
συναλλαγών (όπως, τερματικά -EFT/POS, Αυτόματα Μηχανήματα Ανάληψης
Μετρητών -ATM, Κέντρα Αυτόματων Πληρωμών -APS).
Στην περίπτωση αυτή τα προς συμπλήρωση πεδία είναι τα παρακάτω:
• Κωδικός Τύπου Παραβόλου (υποχρεωτικό πεδίο):
Ο ενδιαφερόμενος πληκτρολογεί τον κωδικό ο οποίος αντιστοιχεί στον τύπο παραβόλου που επιθυμεί.
• ΑΦΜ (υποχρεωτικό πεδίο):
Ο
ενδιαφερόμενος πληκτρολογεί τον Α.Φ.Μ. του και στην συνέχεια στην
περίπτωση φυσικού προσώπου εμφανίζονται στην οθόνη με την ακόλουθη σειρά
το αρχικό γράμμα του επωνύμου, το αρχικό γράμμα του ονόματος και το
αρχικό γράμμα του πατρώνυμου ενώ στην περίπτωση μη φυσικού προσώπου οι
τρεις πρώτοι χαρακτήρες της επωνυμίας όπως αυτά έχουν δηλωθεί στη
Φορολογική Διοίκηση και για τα οποία απαιτείται έλεγχος και επιβεβαίωση.
• Ποσό παραβόλου:
Το
πεδίο «Ποσό» είναι προ συμπληρωμένο και μόνο στις περιπτώσεις παραβόλων
μεταβλητού ποσού συμπληρώνεται με ευθύνη του ενδιαφερόμενου.
Η
απόδειξη από τα εναλλακτικά κανάλια των Τραπεζών περιέχει κατ’ ελάχιστον
τον κωδικό παραβόλου, τον κωδικό τύπου παραβόλου, τον ΑΦΜ, το ποσό
παραβόλου και την ημερομηνία και ώρα πληρωμής.
(Τα ως άνω εδάφια τέθηκαν όπως προστέθηκαν με την ΠΟΛ.1126/2017)
Άρθρο 3
Πληρωμή e−Παραβόλου
Ο ενδιαφερόμενος καταβάλλει το αναλογούν ποσό στον φορέα είσπραξης που επιθυμεί γνωστοποιώντας τον μοναδικό ψηφιακό κωδικό (πληρωμή σε κατάστημα ή χρήση των εναλλακτικών τρόπων πληρωμής που παρέχονται από τους φορείς είσπραξης).
Η εταιρεία Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε. (ΔΙΑΣ Α.Ε.) συγκεντρώνει αυθημερόν από τους φορείς είσπραξης τις πληρωμές που αφορούν σε e−Παράβολα και αποστέλλει στη Γ.Γ.Π.Σ. αναλυτικό αρχείο προκειμένου να διενεργηθεί ο έλεγχος και η ταυτοποίηση των πληρωμών με τα αντίστοιχα αιτήματα. Στην περίπτωση επιτυχούς ταυτοποίησης, η πληρωμή κρίνεται επιτυχής και το αργότερο εντός δύο εργάσιμων ημερών από την πληρωμή ενεργοποιείται ο κωδικός του e−Παραβόλου προς χρήση. Σε αντίθετη περίπτωση οι πληρωμές απορρίπτονται και ενημερώνεται η ΔΙΑΣ Α.Ε. για τις δικές της ενέργειες, προκειμένου να αποδοθούν τα εν λόγω χρηματικά ποσά στους δικαιούχους κατά τις διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού.
Σε περίπτωση πληρωμής του e−Παραβόλου με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας μέσω της διαδικτυακής πύλης της Γ.Γ.Π.Σ. ο κωδικός αυτού ενεργοποιείται άμεσα προς χρήση.
Η καταβολή στους φορείς είσπραξης καθώς και η επιστροφή λόγω απόρριψης, πραγματοποιείται χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση και ανεξαρτήτως εάν ο ενδιαφερόμενος τηρεί ή όχι λογαριασμό σ’ αυτούς.
Άρθρο 4
Κατάθεση e−Παραβόλου σε Υπηρεσία
Η κατάθεση του e−Παραβόλου από τον ενδιαφερόμενο στην αρμόδια υπηρεσία πραγματοποιείται όπως κατά περίπτωση ορίζεται από την εκάστοτε υπηρεσία.
Η υπηρεσία όπου κατατίθεται το e−Παράβολο, προκειμένου να το αποδεχθεί και να ελέγξει την εγκυρότητά του, λαμβάνει από τη Γ.Γ.Π.Σ., κατόπιν σχετικού αιτήματός της, κωδικό πρόσβασης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TaxisNet, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1178/7.12.2010, ΑΔΑ41ΦΜΗ−ΤΛ(ΦΕΚΒ΄/9.12.10). Η διαδικασία υποβολής αιτήματος για χορήγηση κωδικού πρόσβασης δεν απαιτείται για τους ήδη πιστοποιημένους χρήστες σε οποιαδήποτε ηλεκτρονική υπηρεσία.
Σε περίπτωση απενεργοποίησης από τη Γ.Γ.Π.Σ. των κωδικών πρόσβασης στο σύστημα, εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στο άρθρο 6 της ανωτέρω απόφασης.
Για τον έλεγχο εγκυρότητας, η εφαρμογή του e−Παραβόλου διαθέτει οθόνη αναζήτησης, προβολής και διαχείρισης των e−παραβόλων καθώς και εκτυπώσεις ελέγχου.
Μετά τον σχετικό έλεγχο η υπηρεσία αποδέχεται το παράβολο και αυτό δεσμεύεται ώστε ν’ αποκλειστεί η εκ νέου χρήση του.
Άρθρο 4
Κατάθεση e−Παραβόλου σε Υπηρεσία
Η κατάθεση του e-Παραβόλου από τον ενδιαφερόμενο προς την αρμόδια
Υπηρεσία πραγματοποιείται όπως κατά περίπτωση ορίζεται από αυτήν την
Υπηρεσία.
Προκειμένου η Υπηρεσία να αποδεχθεί και να ελέγξει την εγκυρότητα του e-Παραβόλου ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:
Ο
Δημόσιος Φορέας, αφού πρωτίστως έχει καθορίσει τα είδη των παραβόλων
που αποδέχεται, λαμβάνει από το Υπουργείο Οικονομικών, κατόπιν σχετικού
του αιτήματος προς τη «Διεύθυνση Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εφαρμογών της
Γ.Γ.Π.Σ.» και την «Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (e-εφαρμογές)»
της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, κωδικό πρόσβασης στις
ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxisnet (σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1178/7.12.2010, ΑΔΑ:41ΦΜΗ-ΤΛ (ΦΕΚ 1916/Β'/09-12-10) και δικαίωμα χρήσης της εφαρμογής «e-Παράβολο».
Ακολούθως,
ο Δημόσιος Φορέας ορίζει τουλάχιστον δύο υπαλλήλους ως υπεύθυνους
Διαχείρισης της εφαρμογής. Ο υπεύθυνος Διαχείρισης της εφαρμογής έχει
την αρμοδιότητα να εξουσιοδοτήσει τους υπαλλήλους που
αποδέχονται/δεσμεύουν τα e-Παράβολα για λογαριασμό του Δημόσιου Φορέα.
Για την ταυτοποίηση των υπαλλήλων που αποδέχονται/δεσμεύουν e-Παράβολα
θα χρησιμοποιηθούν οι κωδικοί πρόσβασης (Username και password) που
χρησιμοποιεί ο υπάλληλος στο Taxisnet και συνεπώς δεν απαιτείται νέα
πιστοποίηση για τους ήδη πιστοποιημένους χρήστες σε οποιαδήποτε
ηλεκτρονική υπηρεσία του Taxisnet.
Ο υπάλληλος της Υπηρεσίας που
κατατίθεται το e-Παράβολο για να το αποδεχθεί/δεσμεύσει συνδέεται με την
εφαρμογή κάνοντας την επιλογή του ρόλου ως εκπρόσωπος φορέα, αναζητά το
e-Παράβολο και ελέγχει την εγκυρότητά του.
Για τον έλεγχο
εγκυρότητας, η εφαρμογή του e-Παραβόλου διαθέτει οθόνη αναζήτησης,
προβολής και διαχείρισης των e-Παραβόλων καθώς και εκτυπώσεις ελέγχου.
Μετά τον σχετικό έλεγχο η Υπηρεσία αποδέχεται το e-Παράβολο και αυτό δεσμεύεται ώστε να αποκλειστεί η εκ νέου χρήση του.
Εναλλακτικά,
η σύνδεση της Υπηρεσίας μπορεί να γίνει με την ανάπτυξη διαδικτυακής
εφαρμογής από το Δημόσιο Φορέα η οποία θα επικοινωνεί με την ηλεκτρονική
εφαρμογή του e-Παραβόλου.
(Το άρθρο 4, τέθηκε όπως αντικαταστάθηκε με την ΠΟΛ.1150/15.5.2014)
Δίνεται η δυνατότητα στους Φορείς να ορίσουν τύπους e-παραβόλων των
οποίων η δέσμευση θα πραγματοποιείται αυτόματα με την καταβολή τους.
(Το ως άνω εδάφιο τέθηκε όπως προστέθηκε με την ΠΟΛ.1126/2017)
Άρθρο 5
Επιστροφή ποσού e−Παραβόλου
Α. Η εντολή επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών πραγματοποιείται, μέσω της εφαρμογής του e−Παραβόλου, από την αρμόδια υπηρεσία−λήπτη, η οποία αφού αναζητήσει τον μοναδικό κωδικό του e−Παραβόλου, ελέγξει τις απαραίτητες προϋποθέσεις, στη συνέχεια επιβεβαιώνει την επιστροφή του συνολικού ποσού ή την επιστροφή μέρους του ποσού, που έχει καταβληθεί.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις δύναται να πραγματοποιηθεί επιστροφή για παράβολα που έχουν εκδοθεί χωρίς ΑΦΜ με την προϋπόθεση ότι ο ενδιαφερόμενος θα προσκομίσει τον ΑΦΜ του στην αρμόδια υπηρεσία− λήπτη, η οποία αφού ελέγξει ότι ο ΑΦΜ αφορά στον δικαιούχο της επιστροφής, συμπληρώνει το σχετικό πεδίο στην εφαρμογή και στη συνέχεια επιβεβαιώνει την επιστροφή.
(Το δεύτερο εδάφιο, τέθηκε όπως προστέθηκε με την ΠΟΛ.1131/24.6.2015)
Σε περίπτωση που η υπηρεσία−λήπτης δεν αποδεχτεί για οποιονδήποτε λόγο το παράβολο, ο ενδιαφερόμενος δύναται να το χρησιμοποιήσει στην ίδια υπηρεσία σε μεταγενέστερο χρόνο.
Β. Στον εγγεγραμμένο χρήστη, για τα πληρωμένα και μη δεσμευμένα e−παράβολά του, παρέχεται η δυνατότητα με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας στη διαδικτυακή πύλη της Γ.Γ.Π.Σ., να υποβάλει αίτημα ολικής επιστροφής χρημάτων, υπό την προϋπόθεση ότι δηλώθηκε τραπεζικός λογαριασμός και Α.Φ.Μ..
Γ. Η Γ.Γ.Π.Σ. Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (e-εφαρμογές) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για τους δικαιούχους επιστροφής των ανωτέρω (Α) και (Β) παραγράφων, συντάσσει μαγνητικά ατομικά εκκαθαρισμένα Α.Φ.ΕΚ. (ανά δικαιούχο και Δ.Ο.Υ.) εφαρμοζόμενων αναλογικά των διατάξεων των άρθρων 90 και επ. του Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247 Α΄) στα οποία θα αναγράφεται εκτός των άλλων και ο τραπεζικός λογαριασμός του δικαιούχου, εφόσον έχει δηλωθεί.
(Οι λέξεις "Γ.Γ.Π.Σ." της παραγράφου Γ, τέθηκαν όπως αντικαταστάθηκαν από τις λέξεις "Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (e-εφαρμογές) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων" με την ΠΟΛ.1150/15.5.2014)
Ακολούθως τα αποστέλλει στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. φορολογίας των δικαιούχων, προκειμένου να γίνει ο σχετικός έλεγχος για τυχόν οφειλές και ο συμψηφισμός αυτών και εν συνεχεία η μεταφορά των προς επιστροφή ποσών, στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων.
Στις περιπτώσεις που δεν έχει δηλωθεί ο τραπεζικός λογαριασμός, αυτός θα γνωστοποιείται από τον δικαιούχο με αίτηση του στη Δ.Ο.Υ., με τηλεομοιοτυπία (fax), με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e−mail) ή κάθε άλλο μέσο.
Η πίστωση των λογαριασμών των δικαιούχων γίνεται χωρίς καμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση από τα πιστωτικά ιδρύματα.
Δ. Σε περίπτωση που e-Παράβολο έχει εισπραχθεί πέραν της μία φοράς με τον ίδιο κωδικό, τα ποσά επιστρέφονται σύμφωνα με την διαδικασία που περιγράφεται στην παράγραφο Γ.
(Η παράγραφος Δ, τέθηκε όπως προστέθηκε με την ΠΟΛ.1150/15.5.2014)
Άρθρο 6
Απόδοση εισπραττομένων ποσών στο Δημόσιο
Οι φορείς στους οποίους ανατίθεται η είσπραξη του e−Παραβόλου, αποδίδουν τα εισπραττόμενα ποσά στο Ελληνικό Δημόσιο την επομένη ημέρα από την είσπραξή τους.
Η απόδοση των εισπραττομένων ποσών θα γίνεται, με εντολή της ΔΙΑΣ Α.Ε. στην Τράπεζα της Ελλάδος προκειμένου να χρεωθούν οι τρεχούμενοι λογαριασμοί αυτών και να πιστωθεί με το συνολικό ποσό των εισπράξεων ο λογαριασμός 200/1/21010 Ελληνικό Δημόσιο – Συγκέντρωση Εισπράξεων και Πληρωμών της Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού.
Με την πίστωση του ανωτέρω λογαριασμού, η Τράπεζα της Ελλάδος αποστέλλει στη Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού χωριστή απόδειξη κατάθεσης για τις εισπράξεις αυτές, η οποία θα εισάγεται στο ημερολόγιο πληρωμών χρεώνοντας τον λογαριασμό 200/1/21010 Ελληνικό Δημόσιο – Συγκέντρωση Εισπράξεων και Πληρωμών.
Η ΔΙΑΣ Α.Ε. αποστέλλει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού και στη Διεύθυνση Πολιτικής Εισπράξεων−Γραφείο στη Γ.Γ.Π.Σ. ημερήσια συγκεντρωτική κατάσταση είσπραξης με ονομασία «Τακτοποιητέες Εισπράξεις Δημοσίων Διαχειριστών e−Παραβόλου», με ανάλυση ανά φορέα είσπραξης, αριθμό έγκυρων συναλλαγών, ποσό απορρίψεων, συνολικό ποσό κατάθεσης.
Η Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού, εισάγει το συνολικό ποσό κατάθεσης της κατάστασης στο ημερολόγιο εισπράξεων πιστώνοντας τον λογαριασμό 111−765 «Τακτοποιητέες Εισπράξεις Δημοσίων Διαχειριστών – Ηλεκτρονικό Παράβολο».
Η ΔΙΑΣ Α.Ε. στο τέλος κάθε μήνα αποστέλλει στην παραπάνω Δ.Ο.Υ. με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e−mail) συγκεντρωτική κατάσταση με τις ημερήσιες εισπράξεις των ανωτέρω εσόδων που πραγματοποιήθηκαν τον συγκεκριμένο μήνα, για τον έλεγχο των στοιχείων της.
Εφόσον οι φορείς είσπραξης καθυστερούν με υπαιτιότητά τους την απόδοση στο Ελληνικό Δημόσιο των ποσών που εισέπραξαν, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης θα καταλογίζει τόκους υπερημερίας επί των ποσών αυτών. Εάν η καθυστέρηση οφείλεται σε υπαιτιότητα της ΔΙΑΣ Α.Ε., το Ελληνικό Δημόσιο θα λαμβάνει ως αποζημίωση ποσό ίσο με τον τόκο υπερημερίας, καταλογιζόμενο από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης.
Η ενημέρωση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης για τέτοιες καθυστερήσεις θα γίνεται από τη Διεύθυνση Πολιτικής Εισπράξεων – Γραφείο στη Γ.Γ.Π.Σ.
Η Γ.Γ.Π.Σ. (Δ/νση 30η Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών), με βάση τα στοιχεία εισπράξεων που παραλαμβάνει από τη ΔΙΑΣ Α.Ε. και τους φορείς είσπραξης, που αφορούν τις καταθέσεις των ανωτέρω εσόδων, δημιουργεί ανά μήνα συγκεντρωτικό χρηματικό κατάλογο (Χ.Κ.) και αντίστοιχα συγκεντρωτικό διπλότυπο στη γραμμή Χ.Κ., τον οποίο αποστέλλει στη Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού, ώστε να γίνει η ενημέρωση των εισπρακτέων εσόδων προϋπολογισμού ως προς τη βεβαίωση και είσπραξη ανά ΚΑΕ εσόδου.
(Το άρθρο 6 καταργήθηκε με την ΠΟΛ.1150/15.5.2014)
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 3 Ιουλίου 2013
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ
Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».
Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».
Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.
Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)
Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:
► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)
► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)
► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)
► Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:
210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618
Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».
Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».
Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.
Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)
Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:
► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)
► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)
► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)
► Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:
210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618
Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».
Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».
Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.
Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)
Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:
► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)
► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)
► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)
► Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:
210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618
Προσωπικές σημειώσεις για αυτή την απόφαση
Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».
Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».
Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.
Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)
Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:
► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)
► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)
► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)
► Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:
210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618
Πρόσφατες αποφάσεις στην κατηγορία
Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».
Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».
Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.
Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)
Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:
► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)
► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)
► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)
► Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:
210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618
Η υπηρεσία ή η ενέργεια που ζητήσατε, είναι διαθέσιμη μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη του κόμβου με πρόσβαση στη συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων».
Εάν δεν έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να εγγραφείτε σαν μέλος, μπορείτε να επιλέξετε πάνω δεξιά την επιλογή «Εγγραφή».
Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, έχετε κάνει είσοδο (login) στον κόμβο και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές υπηρεσίες πατήστε εδώ.
Δείτε όλα όσα προσφέρει η συνδρομητική υπηρεσία «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων» του κόμβου με χρέωση μόνο 100,00 ευρώ το χρόνο (πλέον Φ.Π.Α.)
Δείτε τις λοιπές συνδρομητικές υπηρεσίες και τα προϊόντα του κόμβου:
► «Επίλυσις» (υπηρεσία απάντησης προσωπικών ερωτημάτων)
► «Webinars» (υπηρεσία παρακολούθησης διαδικτυακών σεμιναρίων)
► «Full pack» (όλες οι υπηρεσίες «Αρχείο Νόμων και Αποφάσεων», «Επίλυσις» και «Webinars» σ' ένα οικονομικό «πακέτο»)
► Εφαρμογές «Cloud CRM & myData», «Ψηφιακό ωράριο», «Express ισολογισμός».
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σ' έναν από τους παρακάτω τηλεφωνικούς αριθμούς:
210 67 73 722, 210 82 23 705, 216 70 02 616, 216 70 02 617 και 216 70 02 618