Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
eyripidis

Βεβαιώσεις αποδοχών μισθωτων-επιχειρηματική δραστηριοτητα

Question

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ,ΜΠΗΚΑ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΣΤΕΙΛΩ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ  ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ(ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ,ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΔΗΓΙΕΣ).ΕΠΕΛΕΞΑ ΝΑ ΣΤΕΙΛΩ ΑΜΟΙΒΕΣ ΑΠΟ ΕΠΙΧΗΡΕΙΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ ΑΠΟΔΟΧΩΝ 01 (ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ)  ΣΥΠΛΗΡΩΣΑ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ ΦΟΡΟ ΜΗΔΕΝ.ΩΣΤΟΣΟ ΔΕΝ ΜΟΥ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ  ΚΑΙ ΜΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ

Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΔΙΟΤΙ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΑΘΗ 1 - Γραμμή 4 : ΤΟ ΠΟΣΟ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΡΑΤΕΙΤΑΙ 920 ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΕΙ 0 2 - Γραμμή 5 : ΤΟ ΠΟΣΟ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΡΑΤΕΙΤΑΙ 300 ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΕΙ 0

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

είναι  εταιρεία ,είναι κάτω των 300 ευρώ δηλ. έχει 2 "κακά" μαζεμένα .    άντε και τα στείλαμε τι έγινε? για μένα δεν έχει νόημα οιοδήποτε είναι κάτω των 300 ευρώ ,πόσο μάλλον όταν αφορά εταιρεία ειδικά και υπάρχει η ΜΥΦ γενικά.

 

Ευχαριστώ για την απάντηση.

Δε διαφωνώ με όσα γράφεις, αλλά το θέμα είναι τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε είμαστε "εντάξει" και με το γράμμα του νόμου...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

σε εταιρεία όχι λέω εγώ και είσαι "νόμιμος" 100%.

 

για τον δικηγόρο με το ελάχιστο , εμείς βάζουμε μόνο τον φόρο που παρακρατήσαμε  183,00 (915 χ20%) και ως αμοιβή  το 1.000 θα έβαζα εγώ.

 

με την λογική εγώ τόσα πλήρωσα και τόσο φόρο έπρεπε να παρακρατήσω βάσει νόμου.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ευχαριστώ για την απάντηση.

Δε διαφωνώ με όσα γράφεις, αλλά το θέμα είναι τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε είμαστε "εντάξει" και με το γράμμα του νόμου...

 

για αυτο το θέμα και εφόσον ο αντισυμβαλλόμενος είναι εταιρία δεν βλέπω γιατι πρέπει να συμπεριληφθεί στις βεβαιώσεις.....

δηλαδή θα βγάλεις βεβαίωση αποδοχών για τιμολογίο πχ ΕΠΕ ????

εγω το ακολουθώ ως εξής

1. "ελευθέρια" επαγγέλματα που έχει γίνει παρακράτηση κωδ.1 επιχ δραστ.

2. "ελευθέρια" επαγγέλματα κατω των € 300 κωδ.10 επιχ δραστ.

3. μεταξύ νομικών προσώπων  δεν υπάρχει παρακράτηση.... θελω να πω, τι δουλεια έχει να συμπεριλάβουμε κάτι που δεν έχει παρακράτηση (νομίζω ότι οι ειδικές περιπτώσεις) καλύπτονται απο τους άλλους κωδικούς της επιχ. δραστ.

 

4. Για τις αποδ. δαπανών τίτλους κτήσης έκει έχω μπερδευτεί.... ξεκίνησα για κωδ.6 επιχ. δραστ. αλλα δεν απορρίπτω και την περίπτωση κωδ.4 μισθωτες υπηρεσίες ........

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Μια επιβεβαιωση, γιατι εχω ζαλιστει λιγο...

 

 

Τις παροχες σε ειδος (ΕΙΧ, κινητα κλπ) σε μετοχους, μελη Δ.Σ. κλπ τις συμπεριλαμβανουμε κανονικα στις βεβαιωσεις αποδοχων με κωδ. 15 ή υπαρχει καποια αλλη διαδικασια?

 

 

 

Ευχαριστω.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

για αυτο το θέμα και εφόσον ο αντισυμβαλλόμενος είναι εταιρία δεν βλέπω γιατι πρέπει να συμπεριληφθεί στις βεβαιώσεις.....

δηλαδή θα βγάλεις βεβαίωση αποδοχών για τιμολογίο πχ ΕΠΕ ????

εγω το ακολουθώ ως εξής

1. "ελευθέρια" επαγγέλματα που έχει γίνει παρακράτηση κωδ.1 επιχ δραστ.

2. "ελευθέρια" επαγγέλματα κατω των € 300 κωδ.10 επιχ δραστ.

3. μεταξύ νομικών προσώπων  δεν υπάρχει παρακράτηση.... θελω να πω, τι δουλεια έχει να συμπεριλάβουμε κάτι που δεν έχει παρακράτηση (νομίζω ότι οι ειδικές περιπτώσεις) καλύπτονται απο τους άλλους κωδικούς της επιχ. δραστ.

 

4. Για τις αποδ. δαπανών τίτλους κτήσης έκει έχω μπερδευτεί.... ξεκίνησα για κωδ.6 επιχ. δραστ. αλλα δεν απορρίπτω και την περίπτωση κωδ.4 μισθωτες υπηρεσίες ........

 

 

Απλά το άρθρο 1 της ΠΟΛ 1051/19-02-2015 είναι αυτό που με απασχολεί... και πιο συγκεκριμενα, η τελευταία του πρόταση. Το παραθέτω ως έχει:

 

"Άρθρο 1

Όσοι παρακρατούν φόρο σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 59 και 62 του ν.4172/2013, πλην των συμβολαιογράφων κατά την υπογραφή του συμβολαίου μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας, έχουν υποχρέωση να χορηγούν σε αυτούς από τους οποίους έγινε παρακράτηση, μοναδική βεβαίωση στην οποία αναγράφουν το σύνολο των αμοιβών που τους κατέβαλαν στο φορολογικό έτος και το φόρο που παρακρατήθηκε. Ίδια υποχρέωση υπάρχει και στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει φόρος για παρακράτηση."

 

Και ερωτώ... Μήπως είμαστε στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει φόρος για παρακράτηση?

 

Αλλά και η παράγραφος 2 του άρθρου 62 του Ν. 4172/2013 αναφέρει:

 

"2. Τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που έχουν τη φορολογική κατοικία τους στην Ελλάδα και λαμβάνουν αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περίπτωση δ ́ της παραγράφου 1 δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου, με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του άρθρου 64."

 

Έτσι λοιπόν θέλω να καταλήξω και να πω, μήπως τελικά απλα δεν υπάρχει η υποχρέωση παρακράτησης φόρου, αλλά πρέπει κανονικά να αποσταλλούν βεβαιώσεις αμοιβών?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Απλά το άρθρο 1 της ΠΟΛ 1051/19-02-2015 είναι αυτό που με απασχολεί... και πιο συγκεκριμενα, η τελευταία του πρόταση. Το παραθέτω ως έχει:

 

"Άρθρο 1

Όσοι παρακρατούν φόρο σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 59 και 62 του ν.4172/2013, πλην των συμβολαιογράφων κατά την υπογραφή του συμβολαίου μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας, έχουν υποχρέωση να χορηγούν σε αυτούς από τους οποίους έγινε παρακράτηση, μοναδική βεβαίωση στην οποία αναγράφουν το σύνολο των αμοιβών που τους κατέβαλαν στο φορολογικό έτος και το φόρο που παρακρατήθηκε. Ίδια υποχρέωση υπάρχει και στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει φόρος για παρακράτηση."

 

Και ερωτώ... Μήπως είμαστε στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει φόρος για παρακράτηση?

 

Αλλά και η παράγραφος 2 του άρθρου 62 του Ν. 4172/2013 αναφέρει:

 

"2. Τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που έχουν τη φορολογική κατοικία τους στην Ελλάδα και λαμβάνουν αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περίπτωση δ ́ της παραγράφου 1 δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου, με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του άρθρου 64."

 

Έτσι λοιπόν θέλω να καταλήξω και να πω, μήπως τελικά απλα δεν υπάρχει η υποχρέωση παρακράτησης φόρου, αλλά πρέπει κανονικά να αποσταλλούν βεβαιώσεις αμοιβών?

δηλαδη πχ βεβαίωση σε ΕΠΕ για 2 τιμολόγια παροχής υπηρεσιών  ???   (λεμε τώρα)... να την κάνει τι ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

δηλαδη πχ βεβαίωση σε ΕΠΕ για 2 τιμολόγια παροχής υπηρεσιών  ???   (λεμε τώρα)... να την κάνει τι ??

 

 

Φυσικά και ακούγεται ανώφελο... Μήπως όμως απλα υφίσταται ως υποχρέωση?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Φυσικά και ακούγεται ανώφελο... Μήπως όμως απλα υφίσταται ως υποχρέωση?

αμα μπουμε σε αυτη την διαδικασια θα τελειώσουμε όχι στις 27/4 του 2015, αλλα  το 3000

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

αμα μπουμε σε αυτη την διαδικασια θα τελειώσουμε όχι στις 27/4 του 2015, αλλα  το 3000

 

Σε αυτό δεν έχεις καθόλου άδικο. Ωστόσο καλό είναι να γνωρίζουμε, εάν αποτελεί υποχρέωση μας, ή οχι...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Πραγματικά και εγώ έχω μπερδευτεί. Δηλαδή αν δεν υπάρχει παρακράτηση φόρου γιατί να μπούμε στη διαδικασία να στείλουμε αυτόν τον διαδικαστικό αχταρμά? θα περαστούν αυτόματα στο Ε1 των εκδοτών(ελ.επαγγελματίες) των στοιχείων ? Αφού θα έχουν και εισόδημα από ιδιώτες, νομικά πρόσωπα, κλπ

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Μια επιβεβαιωση, γιατι εχω ζαλιστει λιγο...

 

 

Τις παροχες σε ειδος (ΕΙΧ, κινητα κλπ) σε μετοχους, μελη Δ.Σ. κλπ τις συμπεριλαμβανουμε κανονικα στις βεβαιωσεις αποδοχων με κωδ. 15 ή υπαρχει καποια αλλη διαδικασια?

 

 

 

Ευχαριστω.

Κανονικότατα και βεβαίωση στο χέρι.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Πραγματικά και εγώ έχω μπερδευτεί. Δηλαδή αν δεν υπάρχει παρακράτηση φόρου γιατί να μπούμε στη διαδικασία να στείλουμε αυτόν τον διαδικαστικό αχταρμά? θα περαστούν αυτόματα στο Ε1 των εκδοτών(ελ.επαγγελματίες) των στοιχείων ? Αφού θα έχουν και εισόδημα από ιδιώτες, νομικά πρόσωπα, κλπ

Πως θα κάνουμε οτι δουλεύουμε και οι άλλοι θα κάνουν οτι μας πληρώνουν,ο κλασικός τρόπος για κάλυψη της ανεργίας.................

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Πως θα κάνουμε οτι δουλεύουμε και οι άλλοι θα κάνουν οτι μας πληρώνουν,ο κλασικός τρόπος για κάλυψη της ανεργίας.................

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Άρα εδώ δεν τίθεται το εξής θέμα? ότι για αμοιβές των λογιστών-φοροτεχνικών άνω των 300 ευρώ συνολικά σε όλη τη χρονιά θα πρέπει να παρακρατείται φόρος 20%? διότι αν κάποιος εκδίδει πχ 70 ευρώ μηνιαίως χωρίς παρακράτηση φόρου ,ετησίως είναι 70*12=840 άρα πώς θα το περάσει μέσα στις βεβαιώσεις με κωδικό 10?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 διότι αν κάποιος εκδίδει πχ 70 ευρώ μηνιαίως χωρίς παρακράτηση φόρου ,ετησίως είναι 70*12=840 άρα πώς θα το περάσει μέσα στις βεβαιώσεις με κωδικό 10?

Μια χαρά θα το περάσει και μια χαρά θα καταχωρηθεί με τον κωδ.10. 

Το αν θα κάνεις παρακράτηση στο παράδειγμα σου έχει να κάνει με το τι θεωρείς "συναλλαγή" και όχι αν το δέχεται το πρόγραμμα του Υπουργείου. Που το δέχεται. 

 

Υπάρχει διαφωνία (κι εδώ στο φόρουμ) αν "συναλλαγή" θεωρείται η μηνιαία αμοιβή (70 € ) ή το σύνολο της ετήσιας αμοιβής (840 €) και το μηνιαίο ποσό θεωρείται τμηματική καταβολή.

Αυτό όμως είναι διαφορετικό ζήτημα και δεν αφορά το παρόν θέμα που αφορά τις βεβαιώσεις αποδοχών και επιχειρηματικής δραστηριότητας.

 

Κι όσο αφορά το θέμα των αμοιβών σε εταιρείες (με εξαίρεση φυσικά τις τεχνικές με το 3%) δεν δίνω καμιά βεβαίωση . Ασε που κανένας δεν μου ζήτησε.

Η φράση "δεν προκύπτει φόρος για παρακράτηση"  της ΠΟΛ.1051 εγώ το ερμηνεύω όσοι εντάσσονται στην υποχρέωση για παρακράτηση από αμοιβές ή πληρωμές σύμφωνα με τον άρθ.59 και στον υπολογισμό του φόρου δεν προκύπτει φόρος (είτε λόγω χαμηλού μισθού είτε λόγω συναλλαγής <300 €.)

Οι αμοιβές σε εταιρείες (με εξαίρεση τα τεχνικά έργα άρθ.64) σύμφωνα με το άρθ.62 δεν εντάσσονται καθόλου στην κατηγορία για παρακράτηση φόρου και όχι απλά "δεν προκύπτει φόρος για παρακράτηση." Οπότε ... έξω και μακριά από βεβαιώσεις.

 

Αυτή είναι προσωπική μου άποψη κι εκτίμηση.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Μια χαρά θα το περάσει και μια χαρά θα καταχωρηθεί με τον κωδ.10. 

Το αν θα κάνεις παρακράτηση στο παράδειγμα σου έχει να κάνει με το τι θεωρείς "συναλλαγή" και όχι αν το δέχεται το πρόγραμμα του Υπουργείου. Που το δέχεται. 

 

Υπάρχει διαφωνία (κι εδώ στο φόρουμ) αν "συναλλαγή" θεωρείται η μηνιαία αμοιβή (70 € ) ή το σύνολο της ετήσιας αμοιβής (840 €) και το μηνιαίο ποσό θεωρείται τμηματική καταβολή.

Αυτό όμως είναι διαφορετικό ζήτημα και δεν αφορά το παρόν θέμα που αφορά τις βεβαιώσεις αποδοχών και επιχειρηματικής δραστηριότητας.

 

σε ότι αφορά το πρώτο σκέλος δεν το έχω δοκιμάσει ακόμη αλλά αφού το λέτε εσείς που προφανώς το έχετε δοκιμάσει , έτσι θα είναι. Σε ότι αφορά το δεύτερο σκέλος το γνωρίζω αλλά συμπλέω με αυτούς που πιστεύουν ότι συναλλαγή είναι κάθε παραστατικό ξεχωριστά. Μόνο αν υπάρχει ένα συμφωνητικό διαρκείας θεωρώ ότι υπάρχει συναλλαγή διαρκείας.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Το taxis εκλεισε για αποστολή βεβαιώσεων επιχειρηματικησ δραστηριότητας. Μηπως το ετοιμάζουν για άνοιγμα από Τρίτη? Λέω εγώ .......

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ. ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΠΩ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ?? ΔΕ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Το taxis εκλεισε για αποστολή βεβαιώσεων επιχειρηματικησ δραστηριότητας. Μηπως το ετοιμάζουν για άνοιγμα από Τρίτη? Λέω εγώ .......

εγω δεν κατάλαβα γιατι κατεβάσανε την εφαρμογή

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ 27/4 ??

ναι εχει παράταση για 27/4 ...και μετά απο όσο ξέρω ανοικτή θα μείνει εως την λήξη των δηλώσεων, γιατι κατέβηκε αυτες τις αγιες μέρες δεν κατάλαβα

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ναι εχει παράταση για 27/4 ...και μετά απο όσο ξέρω ανοικτή θα μείνει εως την λήξη των δηλώσεων, γιατι κατέβηκε αυτες τις αγιες μέρες δεν κατάλαβα

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Γενικά την αποστολή των βεβαιώσων αποδοχών από επιχειρηματική δραστηριότητα την θεωρώ μία ανούσια διαδικασία. Από την τήρηση των βιβλίων και το ΦΠΑ φαίνονται οι αμοιβές που έχει ο καθένας, επομένως δεν έχει ουσία η συγκεντρωτική αποστολή του κάθε ένα ξεχωριστά. Και η παρακράτηση θα μπορούσε να γίνει αυτόματα μέσω των προσωρινών δηλώσεων. 

 

Έχω και μία ερώτηση: Οι αμοιβές τεχνικών υπολογιστών και για αγορές προγραμμάτων υπολογιστή μπαίνουν στις βεβαιώσεις?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...