Jump to content
Sign in to follow this  
Κρηθέας

Η αδιαφορία είναι το νεκρό βάρος της ιστορίας..?

Recommended Posts

KATERINA S
 

Η αδιαφορία είναι το νεκρό βάρος της ιστορίας. Η αδιαφορία δρα δυνατά πάνω στην ιστορία. Δρα παθητικά, αλλά δρα. Είναι η μοιρολατρία. Είναι αυτό που δεν μπορείς να υπολογίσεις. Είναι αυτό που διαταράσσει τα προγράμματα, που ανατρέπει τα σχέδια που έχουν κατασκευαστεί με τον καλύτερο τρόπο. Είναι η κτηνώδης ύλη που πνίγει την ευφυΐα...

 

 
SARAKINOS
 

Στα "Πολιτικά" του Αριστοτέλη κατανοούμε γιατί ο άνθρωπος αποκαλείται "ζώον πολιτικόν" :

 

KATERINA S

 

Όταν φύγει το επίθετο τι μένει?ζώον σκέτο.
Ο άνθρωπος που δεν συμμετέχει στα κοινά και σκέφτεται ατομικά γίνεται ένα καρκίνωμα μέσα στην κοινωνία.Η παρακμή της κοινωνίας είναι δεδομένη όταν οι πολίτες της αδιαφορούν.

 

 

Με αφορμή τα παραπάνω, θέλησα να ανοίξω αυτό το θέμα. Εκλογές έρχονται και παρά το γεγονός ότι είμαστε παραφορτωμένοι,  ίσως να μας έκανε καλό το να ξεφύγουμε λίγο από την θλιβερή πραγματικότητα που βιώνουμε. Όταν το μπορούμε.

 

 

Θα έλεγα λοιπόν ότι η αδιαφορία, ως απόσυρση, μπορεί να αποβεί υπέρτατα παραγωγική μερικές φορές.

 

Παρέχει χώρο δρώντας ως ουδέτερο στοιχείο, ως νετρόνιο δηλαδή στην δράση των πρωτονίων και κυρίως των ηλεκτρονίων που με την δράση τους, ως σπείρα κυκλικής τροχιάς, θα μπορούσαν να συμπαρασύρουν ακόμη και αυτά τα ουδέτερα στοιχεία οδηγώντας τα σε χώρους - τόπους "μαγικούς και ονειρεμένους", στο Αγαθό δηλαδή.

 

Το ζήτημα είναι να συσπειρωθούν  (ως σπείρα, δηλαδή γύρω από το Αγαθό) αυτές οι δυνάμεις που θα συν-παρασύρουν και τα ουδέτερα αυτά στοιχεία, που ίσως στην απομόνωση της απόσυρσή τους να έχουν και αυτά περίσσια την ανάγκη του ενδιαφέροντος για τα κοινά, μιας που σ' αυτά αναφερόμαστε.

 

Κοινά.. τί εννοούμε με τον όρο κοινά…

Τι είναι τα κοινά.

Γιατί να συμμετέχει κανείς σ’ αυτά.

Τί είναι το κοινό Αγαθό.

Πώς συμμετέχει κανείς.

Τί θεωρείται υγιής συμμετοχή.

Πού οδηγεί αυτή η συμμετοχή..

Και τελικά πως καταλήγει να οδηγηθεί κανείς στην απόσυρση-αδιαφορία

Κλπ…

 

Ένα θέμα προς διερεύνηση, αν και για αρκετούς έχουν ήδη δοθεί οι απαντήσεις σ’ όλα αυτά τα "τετριμμένα" ζητήματα.

 

Υ.γ. Συνάδελφοι δεν σας ρώτησα και πήρα τις δημοσιεύσεις σας στην αρχική σελίδα της κοινότητας για να συνεχίσουμε την συζήτηση σ' αυτό το θέμα που το βρίσκω σημαντικό. Ελπίζω να μην είχατε αντίρρηση και να μου το συγχωρέσετε.. Το βρίσκω σημαντικό γιατί όπως σωστά επισημαίνετε και 'σεις κοινωνία χωρίς την ενεργή συμμετοχή των πολιτών της καρκινοβατεί και είναι καταδικασμένη σε αφανισμό (ως κοινωνία).

 

Ας το εξετάσουμε λοιπόν με σεβασμό πάντα προς την διαφορετική άποψη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο ατομικισμός ευθύνεται!!

 

"παράγει" ευθέως την αδιαφορία!

 

Και ο ατομικισμός "πιάνει" πολύ "χώρο" !!! (ειδικά όταν είναι γενικευμένη δεν αφήνει τίποτα όρθιο!)

 

Το θέμα είναι: πως φτάσαμε στον ατομικισμό!?

 

χρόνια πολλά στους συναδέλφους μας βαγγέληδες και ευαγγελίες (οι ευχές έχουν ισχύ έως το άνοιγμα των δημόσιων υπηρεσιών!  :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το σχόλιο της Κατερίνας, αγαπητέ Θεόφιλε, ήταν κυριολεκτικά το μήνυμα που φέρνει η αδιαφορία και η αποχή από τα κοινά. Το μόλις προχθεσινό αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών στην Γαλλία, αναδεικνύει την σπουδαιότητά του και αντιγράφω από το in.gr: H αποχή που άγγιξε το 40% τιμώρησε τους σοσιαλιστές του Φρανσουά Ολάντ, δίνοντας λίγα χαμόγελα αισιοδοξίας στην κεντροδεξιά και πλατιά χαμόγελα ικανοποίησης στην Μαρίν Λεπέν. 

Δεν έχω , λοιπόν προσωπικά, καμιά αντίρρηση για το θέμα που άνοιξες, αντίθετα είναι κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει, γιατί ήδη έρχονται τα δημοσκοπικά ευρήματα που δίνουν διψήφια νούμερα σε σχηματισμούς , όπως Χ.Α. και Ποτάμι. Και σε πολλές περιπτώσεις έρχεται πρώτος ο "Κανένας", ο "ούτις" του Οδυσσέα, όταν τον ρώτησε ο Κύκλωπας ποιος είναι.

Ελπίζω οι συνάδελφοι να ανταποκριθούν στο κάλεσμά σου και να δούμε στην μικρή μας κοινότητα το μέγεθος της αποχής από τα κοινά και της αδιαφορίας - και απαξίωσης θα έλεγα - για την πολιτική κατάσταση και τους πολιτικούς της χώρας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KATERINA S

 

 

SARAKINOS

 

KATERINA S

 

 

Με αφορμή τα παραπάνω, θέλησα να ανοίξω αυτό το θέμα. Εκλογές έρχονται και παρά το γεγονός ότι είμαστε παραφορτωμένοι,  ίσως να μας έκανε καλό το να ξεφύγουμε λίγο από την θλιβερή πραγματικότητα που βιώνουμε. Όταν το μπορούμε.

 

 

Θα έλεγα λοιπόν ότι η αδιαφορία, ως απόσυρση, μπορεί να αποβεί υπέρτατα παραγωγική μερικές φορές.

 

Παρέχει χώρο δρώντας ως ουδέτερο στοιχείο, ως νετρόνιο δηλαδή στην δράση των πρωτονίων και κυρίως των ηλεκτρονίων που με την δράση τους, ως σπείρα κυκλικής τροχιάς, θα μπορούσαν να συμπαρασύρουν ακόμη και αυτά τα ουδέτερα στοιχεία οδηγώντας τα σε χώρους - τόπους "μαγικούς και ονειρεμένους", στο Αγαθό δηλαδή.

 

Το ζήτημα είναι να συσπειρωθούν  (ως σπείρα, δηλαδή γύρω από το Αγαθό) αυτές οι δυνάμεις που θα συν-παρασύρουν και τα ουδέτερα αυτά στοιχεία, που ίσως στην απομόνωση της απόσυρσή τους να έχουν και αυτά περίσσια την ανάγκη του ενδιαφέροντος για τα κοινά, μιας που σ' αυτά αναφερόμαστε.

 

Κοινά.. τί εννοούμε με τον όρο κοινά…

Τι είναι τα κοινά.

Γιατί να συμμετέχει κανείς σ’ αυτά.

Τί είναι το κοινό Αγαθό.

Πώς συμμετέχει κανείς.

Τί θεωρείται υγιής συμμετοχή.

Πού οδηγεί αυτή η συμμετοχή..

Και τελικά πως καταλήγει να οδηγηθεί κανείς στην απόσυρση-αδιαφορία

Κλπ…

 

Ένα θέμα προς διερεύνηση, αν και για αρκετούς έχουν ήδη δοθεί οι απαντήσεις σ’ όλα αυτά τα "τετριμμένα" ζητήματα.

 

Υ.γ. Συνάδελφοι δεν σας ρώτησα και πήρα τις δημοσιεύσεις σας στην αρχική σελίδα της κοινότητας για να συνεχίσουμε την συζήτηση σ' αυτό το θέμα που το βρίσκω σημαντικό. Ελπίζω να μην είχατε αντίρρηση και να μου το συγχωρέσετε.. Το βρίσκω σημαντικό γιατί όπως σωστά επισημαίνετε και 'σεις κοινωνία χωρίς την ενεργή συμμετοχή των πολιτών της καρκινοβατεί και είναι καταδικασμένη σε αφανισμό (ως κοινωνία).

 

Ας το εξετάσουμε λοιπόν με σεβασμό πάντα προς την διαφορετική άποψη.

 

Κρηθέα , και από εμένα δεν υπάρχει καμία αντίρρηση για το θέμα που άνοιξες με αφορμή το σχόλιό μου  , ίσα ίσα είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να αναλυθεί .

Συμφωνώ  με τον Αντόνιο Γκράμσι    http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=55880&page=136#entry618550

εκτός από την έκφραση του "Μισώ τους αδιάφορους" διότι δεν μου αρέσουν καθόλου αυτές οι σκληρές εκφράσεις ούτε αυτά τα αρνητικά συναισθήματα.

Δεν ταιριάζουν άλλωστε τέτοιες εκφράσεις στην δική μας την κοινότητα , ούτε η πρόθεσή μου είναι να έχουν οι αδιάφοροι την τύχη των αδιάφορων του Δάντη στην "Θεία κωμωδία" του.

 

Γνώμη μου είναι ότι η αδιαφορία δεν είναι δικαίωμα αλλά αθέτηση υποχρέωσης.

Οι αδιάφοροι δεν είναι μόνο οι πολίτες που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το ατομικό τους συμφέρον .

Η  πλειοψηφία των αδιάφορων είναι αυτοί που με αυτό τον τρόπο αντιδρούν στην πολυετή διαφθορά που υπάρχει παντού από ανθρώπους που βρίσκονται σε καίρια σημεία της κοινωνίας μας.

Όποιος και αν είναι ο λόγος όμως , το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, η κοινωνία μας δεν λειτουργεί σωστά , έχουν χαθεί οι αρχές τελείως  και δεν επιτρέπει σε άξιους και άριστους πολίτες να ασχοληθούν με τα κοινά.Τους μόνους που βολεύει αυτή η κατάσταση είναι τους διεφθαρμένους που έχουν παγιώσει την θέση τους και δεν αφήνουν τα προνόμιά τους με τίποτα.

Και δεν μιλάμε μόνο για πολιτικά κόμματα, αφορά το σύνολο των κοινών που μας ενώνει ..Οτιδήποτε.

Η αναγέννηση που τόσο έχουμε όλοι ανάγκη δεν πρόκειται να γίνει όταν ένα μεγάλο μέρος των πολιτών θεωρούν δικαίωμά τους να ζουν στον μικρόκοσμό τους κλειδωμένοι και ας γίνεται πόλεμος έξω από την πόρτα τους.

Πρέπει να αναλογιστούμε τι μας έχει προσφέρει τόσα χρόνια το "απολιτίκ"....Μήπως τίποτα απολύτως?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημέρα κι από μένα.

 

Οι αδιάφοροι πρέπει να καταλάβουν πως η στάση τους δεν είναι συνετή,διότι η αδιαφορία τους εν τέλει,

δεν έχει επιπτώσεις μόνο στους ίδιους - όπως πιστεύουν ,αλλά σε όλους,  και ακόμα περισσότερο σε αυτούς που δεν είναι αδιάφοροι...!

 

Με την ενεργή συμμετοχή μας στα πράγματα ,μπορούμε ν'αλλάξουμε πολλά προς το καλύτερο

ενώ με την αδιαφορία μπορούμε εν αγνοία μας να οδηγήσουμε τα πράγματα προς το χειρότερο!

 

Ενεργή συμμετοχχή χρειάζεται, προσπάθεια και ομαδικότητα!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς η νοοτροπία του "εγώ θα βγάλω τα κάστανα από την φωτιά" και το σύνθημα των "αγανακτισμένων" στο Σύνταγμα "να καεί, να καεί το μπ... η Βουλή" αντανακλά στην πλειοψηφία του λαού. Και δεν είναι τίποτε άλλο από την τακτική των κυβερνώντων μετά την μεταπολίτευση, που ταϊζουν και ποτίζουν τον λαό με τις θεωρίες τους περί των "συντεχνιών" και των κοινωνικών ταραχών που προκαλούν οι απεργίες, όπως και τα κροκοδείλια δάκρυα για τις θυσίες του Ελληνικού λαού. Πως λοιπόν να μην είναι "απολιτίκ" σύμφωνα με την Κατερίνα ή πολιτικά αδιάφοροι, σύμφωνα με τον Θεόφιλο και την ΜarP ;

Και μην ξεχνάμε ότι ο λαός αυτός ανέχθηκε την εφτάχρονη δικτατορία των συνταγματαρχών σχεδόν αγόγγυστα, ανακαλύπτοντας έκπληκτος τους βασανισμούς και τους θανάτους μετά την πτώση της χούντας που τον έτρεφε με "άρτον και θεάματα"...

 Και βέβαια δεν φταίει ο λαός, για να προλάβω κάποιους που θα διαμαρτυρηθούν. Φταίνε τα κόμματα εξουσίας που, στην προσπάθειά τους να κρατηθούν , επινοούν τις θεωρίες του "όλοι μαζί τα φάγαμε" , την εξίσωση των δύο άκρων , την θεωρία του "φαιοκόκκινου φασισμού" και την ταύτιση του Στάλιν με τον Χίτλερ, αποκρύποντας την συμβολή του καθενός στην σύγχρονη παγκόσμια ιστορία. Και όταν κάποιες προοδευτικές φωνές προσπαθούν να πουν την αλήθεια στον κόσμο, χαρακτηρίζονται συλλήβδην σαν κομμουνιστές και αναρχικοί.

 Η "παιδεία" του λαού είναι μέλημα όλων μας , όσων νοιάζονται για το μέλλον αυτού του τόπου και των παιδιών μας, πού έμαθαν και αυτά να απέχουν από τα κοινά...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 Και βέβαια δεν φταίει ο λαός, για να προλάβω κάποιους που θα διαμαρτυρηθούν. Φταίνε τα κόμματα εξουσίας που, στην προσπάθειά τους να κρατηθούν , επινοούν τις θεωρίες του "όλοι μαζί τα φάγαμε" , την εξίσωση των δύο άκρων , την θεωρία του "φαιοκόκκινου φασισμού" και την ταύτιση του Στάλιν με τον Χίτλερ, αποκρύποντας την συμβολή του καθενός στην σύγχρονη παγκόσμια ιστορία. Και όταν κάποιες προοδευτικές φωνές προσπαθούν να πουν την αλήθεια στον κόσμο, χαρακτηρίζονται συλλήβδην σαν κομμουνιστές και αναρχικοί.

 Η "παιδεία" του λαού είναι μέλημα όλων μας , όσων νοιάζονται για το μέλλον αυτού του τόπου και των παιδιών μας, πού έμαθαν και αυτά να απέχουν από τα κοινά...

Εγώ θα διαμαρτυρηθώ στο ότι " δεν φταίει ο λαός".

Γιατί δεν φταίει ο λαός?Ποιος έδωσε την εξουσία?Ποιος έδωσε την δύναμη στα συγκεκριμένα άτομα να βρίσκονται μέσα στα κόμματα?

Δεν φταίει για τις αποφάσεις τους αλλά φταίει για την επιλογή του η οποία έγινε είτε εκούσια με την ψήφο του , είτε ακούσια με την αποχή και την αδιαφορία του.

Θα συμφωνήσω απόλυτα με το ότι το μέλημα όλων μας πρέπει να είναι η παιδεία .

Έχουν φροντίσει και μάλιστα με προκλητικό τρόπο να την ρημάξουν.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι κυβερνώντες κάνουν την δουλειά τους!

 

και πολλοί απο τους κυβερνώμενους λένε: "όλοι τους ίδιοι είναι!"

 

νομίζω είναι το "καλύτερο" δείγμα αδιαφορίας!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το σχόλιο της Κατερίνας, αγαπητέ Θεόφιλε, ήταν κυριολεκτικά το μήνυμα που φέρνει η αδιαφορία και η αποχή από τα κοινά. Το μόλις προχθεσινό αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών στην Γαλλία, αναδεικνύει την σπουδαιότητά του και αντιγράφω από το in.gr: H αποχή που άγγιξε το 40% τιμώρησε τους σοσιαλιστές του Φρανσουά Ολάντ, δίνοντας λίγα χαμόγελα αισιοδοξίας στην κεντροδεξιά και πλατιά χαμόγελα ικανοποίησης στην Μαρίν Λεπέν. 

Δεν έχω , λοιπόν προσωπικά, καμιά αντίρρηση για το θέμα που άνοιξες, αντίθετα είναι κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει, γιατί ήδη έρχονται τα δημοσκοπικά ευρήματα που δίνουν διψήφια νούμερα σε σχηματισμούς , όπως Χ.Α. και Ποτάμι. Και σε πολλές περιπτώσεις έρχεται πρώτος ο "Κανένας", ο "ούτις" του Οδυσσέα, όταν τον ρώτησε ο Κύκλωπας ποιος είναι.

Ελπίζω οι συνάδελφοι να ανταποκριθούν στο κάλεσμά σου και να δούμε στην μικρή μας κοινότητα το μέγεθος της αποχής από τα κοινά και της αδιαφορίας - και απαξίωσης θα έλεγα - για την πολιτική κατάσταση και τους πολιτικούς της χώρας.

 

 

Να λοιπόν Γιάννη που η αδιαφορία θα μπορούσε να αποβεί και παραγωγική..

 

Ας σκεφτούμε τις επιπτώσεις (έστω και σε μικροπολιτικό επίπεδο, όπως αυτό των δημοτικών εκλογών στη Γαλλία): Σίγουρα η επόμενη μέρα θέτει τα δικά της ερωτήματα στο γιατί της αδιαφορίας, της αποχής. Μήπως οι ψηφοφόροι του Φ.Ολάντ θέλησαν να στείλουν το δικό τους μήνυμα, μήπως αυτό που ονομάζει ο Φ.Ολάντ σοσιαλισμό απέχει παρασάγκας από το σόσιαλ.. και ευρύτερα ακόμη, μήπως τελικά αυτό που ονομάζουμε συμμετοχή στα κοινά δεν πληροί τις προδιαγραφές τους.   

Γι' αυτό έθεσα κάποια ερωτήματα που φυσικά μπορούν να πολλαπλασιαστούν και από σένα αλλά και από τους συναδέλφους που θα θελήσουν να συμμετάσχουν στο θέμα. Πρέπει να το δούμε το θέμα αρχικά σφαιρικά εννοιολογικά και στη συνέχεια να πάμε παρακάτω σε επίπεδο εφαρμοστέας πολιτικής πράξης.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο ατομικισμός ευθύνεται!!

 

"παράγει" ευθέως την αδιαφορία!

 

Και ο ατομικισμός "πιάνει" πολύ "χώρο" !!! (ειδικά όταν είναι γενικευμένη δεν αφήνει τίποτα όρθιο!)

 

Το θέμα είναι: πως φτάσαμε στον ατομικισμό!?

 

Αδιέξοδο... οδηγεί σε αδιέξοδο αυτή η συλλογιστική.

Σκέφτομαι βουλευτές, υπουργούς, πρωθυπουργούς και λοιπούς που δεν αδιαφορούν.. και πιάνουν πολύ χώρο.. Κανείς δεν θα μπορούσε να τους κατηγορήσει ότι δεν ασχολούνται με τα κοινά.. ας σκεφτούμε τι παράγουν.. απλά εξαργυρώνουν αυτή τους την ενασχόληση για το ίδιον, για το συμφέρον. Μόνο για ατομικισμό (σε πολιτικό επίπεδο, γι' αυτό συζητάμε) δεν θα μπορούσε να τους κατηγορήσει κανείς.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε αντιδιαστολή λοιπόν με το παρακάτω από την δημοσίευση της συναδέλφου Κατερίνας που αναφέρεται στην αδιαφορία.
 

Είναι η μοιρολατρία. Είναι αυτό που δεν μπορείς να υπολογίσεις. Είναι αυτό που διαταράσσει τα προγράμματα, που ανατρέπει τα σχέδια που έχουν κατασκευαστεί με τον καλύτερο τρόπο. Είναι η κτηνώδης ύλη που πνίγει την ευφυΐα...

 

 

θα έλεγα (για τους πολιτικούς ταγούς που ασχολούνται με τα κοινά) ότι το ενδιαφέρον τους καταλήγει να είναι το νεκρό βάρος της ιστορίας. Το ενδιαφέρον τους δρα δυνατά πάνω στην ιστορία. Δρα ενεργητικά. Δρα καταστροφικά.. η συμμετοχή τους στα κοινά καταντά ένα καρκίνωμα μέσα στην κοινωνία.. Αυτή είναι η κτηνώδης ύλη που πνίγει την ευφυία...

και όχι η αδιαφορία στην παθητική της απόσυρση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα πρέπει λοιπόν να ορίσουμε κάπως τις έννοιες..
Τί έννοούμε με τον όρο συμμετοχή στα κοινά, τα πως, τα γιατί, κλπ..
 

 

Για παράδειγμα κάποιος που ψηφίζει κάθε τέσσερα χρόνια συμμετέχει στα κοινά..?
Κάποιος που παίρνει μέρος στα δρώμενα (βλέπε πορείες διαμαρτυρίας) συμμετέχει στα κοινά..?
Κάποιος που πηγαίνει να δει μια ταινία (προβληματισμού ή όχι μας είναι αδιάφορο) συμμετέχει στα κοινά..?
Κάποιος που συμμετέχει σ' έναν πολιτιστικό σύλλογο συμμετέχει στα κοινά..
Κάποιος που είναι μέλος της ΠΟΦΕΕ συμμετέχει στα κοινά..?
Κάποιος που πηγαίνει στην περιφορά του επιταφίου συμμετέχει στα κοινά..?
Κάποιος που γράφει ένα σημαντικό βιβλίο (όπως θα το ορίσουμε) συμμετέχει στα κοινά..? Ο Τένεσι Ουίλιαμς για παράδειγμα ως αποσυνάγωγος..? ή μήπως ο Ντοστογιέφσκυ..
και κάποιοι δικοί μας.. Ο Καζαντζάκης.. ο Ξενόπουλος.. Ο Καβάφης.. ο Ρίτσος.. κλπ..
Κάποιος που βοηθάει συνανθρώπους του συμμετέχει στα κοινά..?
O Μπους ο νεώτερος συμμετείχε στα κοινά.. ως πρώτος πολίτης των ΗΠΑ.?
O Σωκράτης συμμετείχε στα κοινά..? παρ' ότι δεν ασχολούνταν με την πολιτική.
Οι κάτοικοι του Βελβεντού συμμετέχουν στα κοινά..? Αποχή από τις αυτοδιοικητικές εκλογές αποφάσισαν στον Βελβεντό
http://www.sofokleousin.gr/archives/161550.html Ποιός τελικά θα θεωρηθεί πως συμμετέχει στα κοινά, αυτός που θα ψηφίσει ή αυτός που θα απέχει..?
...

Εν τέλει κάποιος που ασχολείται με την πολιτική ως επάγγελμα συμμετέχει στα κοινά..? παρά το γεγονός ότι τα φαινόμενα διαφθοράς ήταν, είναι και θα εξακολουθήσουν να είναι στην ημερήσια διάταξη, εις τους αιώνας των αιώνων, όπως μας διδάσκει και η ιστορία, μόνο στιγμιαίες κοινωνικές ισορροπήσεις έχουν υπάρξει που να αποτελούν παράδειγμα.

Τελικά τι σημαίνει συμμετέχω στα κοινά. Η παράμετρος συμμέτοχος στη λήψη αποφάσεων παίζει ως κριτήριο.. ? και τέλος πάντων ποιά είναι αυτά τα κριτήρια με βάση τα οποία κάποιος δεν θα θεωρείται πως αποτελεί κτηνώδη ύλη που πνίγει την ευφυΐα, όπως γράφει πιο πάνω η συνάδελφος κατερίνα, με όλο το σεβασμό (την άποψη σχολιάζω).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κρηθέα , και από εμένα δεν υπάρχει καμία αντίρρηση για το θέμα που άνοιξες με αφορμή το σχόλιό μου  , ίσα ίσα είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να αναλυθεί .

Συμφωνώ  με τον Αντόνιο Γκράμσι    http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=55880&page=136#entry618550

εκτός από την έκφραση του "Μισώ τους αδιάφορους" διότι δεν μου αρέσουν καθόλου αυτές οι σκληρές εκφράσεις ούτε αυτά τα αρνητικά συναισθήματα.

Δεν ταιριάζουν άλλωστε τέτοιες εκφράσεις στην δική μας την κοινότητα , ούτε η πρόθεσή μου είναι να έχουν οι αδιάφοροι την τύχη των αδιάφορων του Δάντη στην "Θεία κωμωδία" του.

 

Γνώμη μου είναι ότι η αδιαφορία δεν είναι δικαίωμα αλλά αθέτηση υποχρέωσης.

Οι αδιάφοροι δεν είναι μόνο οι πολίτες που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το ατομικό τους συμφέρον .

Η  πλειοψηφία των αδιάφορων είναι αυτοί που με αυτό τον τρόπο αντιδρούν στην πολυετή διαφθορά που υπάρχει παντού από ανθρώπους που βρίσκονται σε καίρια σημεία της κοινωνίας μας.

Όποιος και αν είναι ο λόγος όμως , το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, η κοινωνία μας δεν λειτουργεί σωστά , έχουν χαθεί οι αρχές τελείως  και δεν επιτρέπει σε άξιους και άριστους πολίτες να ασχοληθούν με τα κοινά.Τους μόνους που βολεύει αυτή η κατάσταση είναι τους διεφθαρμένους που έχουν παγιώσει την θέση τους και δεν αφήνουν τα προνόμιά τους με τίποτα.

Και δεν μιλάμε μόνο για πολιτικά κόμματα, αφορά το σύνολο των κοινών που μας ενώνει ..Οτιδήποτε.

Η αναγέννηση που τόσο έχουμε όλοι ανάγκη δεν πρόκειται να γίνει όταν ένα μεγάλο μέρος των πολιτών θεωρούν δικαίωμά τους να ζουν στον μικρόκοσμό τους κλειδωμένοι και ας γίνεται πόλεμος έξω από την πόρτα τους.

Πρέπει να αναλογιστούμε τι μας έχει προσφέρει τόσα χρόνια το "απολιτίκ"....Μήπως τίποτα απολύτως?

 

Σ' ευχαριστώ Κατερίνα και σένα Γιάννη για την εμπιστοσύνη σας.

Ας συνεχίσουμε λοιπόν.

 

Η αδιαφορία αθέτηση υποχρέωσης... συμφωνώ. Το κοινωνικό συμβόλαιο όμως "που είχε συναφθεί" πρώτιστα, έχει πλέον καταπατηθεί.. συνεπώς νομιμοποιείται ο αθετών την υποχρέωση να το πράξει.

 

Η αναγέννηση που τόσο έχουμε όλοι ανάγκη δεν πρόκειται να γίνει όταν ένα μεγάλο μέρος των πολιτών θεωρούν δικαίωμά τους να ζουν στον μικρόκοσμό τους κλειδωμένοι και ας γίνεται πόλεμος έξω από την πόρτα τους.

 

και σ' αυτό συμφωνώ.

 

Πρέπει να αναλογιστούμε τι μας έχει προσφέρει τόσα χρόνια το "απολιτίκ"....Μήπως τίποτα απολύτως?

 

εδώ θα θέσω τον προβληματισμό αντιδιαστέλοντάς το με το "πολιτίκ" και το τι αυτό τελικά μας έχει προσφέρει..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Η αδιαφορία αθέτηση υποχρέωσης... συμφωνώ. Το κοινωνικό συμβόλαιο όμως "που είχε συναφθεί" πρώτιστα, έχει πλέον καταπατηθεί.. συνεπώς νομιμοποιείται ο αθετών την υποχρέωση να το πράξει.

 

 

Χωρίς καμία αμφιβολία το κοινωνικό συμβόλαιο έχει καταπατηθεί, και όχι μόνο αυτό, έχουν καταπατηθεί οι αρχές , τα όνειρά μας, το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας.

Επειδή υπάρχουν ελαφρυντικά υπέρ του αθετών της υποχρέωσης δεν σημαίνει ότι κάνει και το σωστό.

Και ένας δολοφόνος μπορεί να είχε  κάποιους λόγους που τον οδήγησαν να διαπράξει το έγκλημα αλλά το φονικό το έκανε και το έγκλημα δεν νομιμοποιείται έστω και με ελαφρυντικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χωρίς καμία αμφιβολία το κοινωνικό συμβόλαιο έχει καταπατηθεί, και όχι μόνο αυτό, έχουν καταπατηθεί οι αρχές , τα όνειρά μας, το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας.

Επειδή υπάρχουν ελαφρυντικά υπέρ του αθετών της υποχρέωσης δεν σημαίνει ότι κάνει και το σωστό.

Και ένας δολοφόνος μπορεί να είχε  κάποιους λόγους που τον οδήγησαν να διαπράξει το έγκλημα αλλά το φονικό το έκανε και το έγκλημα δεν νομιμοποιείται έστω και με ελαφρυντικά.

 

Θα έλεγα ότι το παράδειγμα είναι προχωρημένο..

 

Θα πρέπει λόγου χάρη να συνεχίσουμε να τηρούμε τους όρους μια σύμβασης μισθολογικής όταν ο εργοδότητης την καταπατά.. ή μιας σύμβασης μεταξύ κρατών, όπως για παράδειγμα της συνθήκης της Λωζάνης όταν την έχουν καταστήσει κουρελόχαρτο οι γείτονες..?

 

Ας δούμε όμως την ουσία θα πρέπει κανείς να παραμένει σε μια σύμβαση τύπου κοινωνικού συμβολαίου όταν αυτή δεν έχει πια να του προσφέρει τίποτα..?

 

Τι θα πρέπει να κάνει..? Μα να κοιτάξει να συντάξει ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο φροντίζοντας αυτή τη φορά να πάρει όλα εκείνα τα προστατευτικά μέτρα που θα δώσουν την όσο το δυνατόν άριστη λύση στα προβλήματα, χωρίς δυνατότητες καταστρατηγήσεων από μέρους της συνήθως δυνατής πλευράς που δεν είναι άλλη απ’ αυτή που φροντίζει για το ίδιον.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάρα πολύ ωραίο θέμα.

 

Δυστυχώς "για μένα" μάλλον δεν θα μπορέσω να το παρακολουθήσω.

 

Θα πρέπει λοιπόν να ορίσουμε κάπως τις έννοιες..
Τί έννοούμε με τον όρο συμμετοχή στα κοινά, τα πως, τα γιατί, κλπ..
 

 

 Στον προβληματισμό του Κρηθέα καλό θα ήταν να προσθέσουμε και τον

λόγο συμμετοχής στα κοινά.

 

Δηλαδή

Συμμετέχω για ίδιον όφελος;

Συμετέχω για την αναγνωρισιμότητα;

Συμμετέχω για την δόξα;

Ή μήπως συμμετέχω γιατί έτσι πρέπει να πράξει κάθε "ζώον πολιτικόν"

 

Η αποχή από τα κοινά (αδιαφορία) μήπως είναι πολιτική στάση;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σ' ευχαριστώ Κατερίνα και σένα Γιάννη για την εμπιστοσύνη σας.

Ας συνεχίσουμε λοιπόν.

 

Η αδιαφορία αθέτηση υποχρέωσης... συμφωνώ. Το κοινωνικό συμβόλαιο όμως "που είχε συναφθεί" πρώτιστα, έχει πλέον καταπατηθεί.. συνεπώς νομιμοποιείται ο αθετών την υποχρέωση να το πράξει.

 

και σ' αυτό συμφωνώ.

 

εδώ θα θέσω τον προβληματισμό αντιδιαστέλοντάς το με το "πολιτίκ" και το τι αυτό τελικά μας έχει προσφέρει..

Πως ,,,,κάτι έχει προσφέρει και αυτό όλους αυτούς τους αιώνες!!.Μην βλέπουμε μόνο την κατάντια του πολιτικού συστήματος τα τελευταία ....πόσα χρόνια (έχουμε χάσει και τον λογαριασμό)

Πρέπει να ζήσουμε τουλάχιστον 10 ζωές ο καθένας μας , να φτάσουμε τόσο κοντά στον Θεό ώστε να μπορούμε να υπάρχουμε και να δρούμε ανθρωπινά σε μια κοινωνία που δεν θα χρειάζεται το κράτος, οι νόμοι, οι αρχηγοί, οι υπαρχηγοί, οι πρωθυπουργοί, οι υπουργοί .Θα ήταν πολύ τέλειο να μην τους χρειαζόμαστε αλλά δυστυχώς προς το παρόν η κοινωνία έχει ανάγκη το κράτος για να λειτουργήσει..Δεν είμαστε τόσο ανώτερα πλάσματα δυστυχώς!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάρα πολύ ωραίο θέμα.

 

Δυστυχώς "για μένα" μάλλον δεν θα μπορέσω να το παρακολουθήσω.

 

 Στον προβληματισμό του Κρηθέα καλό θα ήταν να προσθέσουμε και τον

λόγο συμμετοχής στα κοινά.

 

Δηλαδή

Συμμετέχω για ίδιον όφελος;

Συμετέχω για την αναγνωρισιμότητα;

Συμμετέχω για την δόξα;

Ή μήπως συμμετέχω γιατί έτσι πρέπει να πράξει κάθε "ζώον πολιτικόν"

 

Η αποχή από τα κοινά (αδιαφορία) μήπως είναι πολιτική στάση;

 

Πολύ σωστά...

Η σκέψη μας θα οδηγηθεί κατ' ανάγκην και σ' αυτά τα ερωτήματα που θέτεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πως ,,,,κάτι έχει προσφέρει και αυτό όλους αυτούς τους αιώνες!!.Μην βλέπουμε μόνο την κατάντια του πολιτικού συστήματος τα τελευταία ....πόσα χρόνια (έχουμε χάσει και τον λογαριασμό)

Πρέπει να ζήσουμε τουλάχιστον 10 ζωές ο καθένας μας , να φτάσουμε τόσο κοντά στον Θεό ώστε να μπορούμε να υπάρχουμε και να δρούμε ανθρωπινά σε μια κοινωνία που δεν θα χρειάζεται το κράτος, οι νόμοι, οι αρχηγοί, οι υπαρχηγοί, οι πρωθυπουργοί, οι υπουργοί .Θα ήταν πολύ τέλειο να μην τους χρειαζόμαστε αλλά δυστυχώς προς το παρόν η κοινωνία έχει ανάγκη το κράτος για να λειτουργήσει..Δεν είμαστε τόσο ανώτερα πλάσματα δυστυχώς!!

 

Μα και το απολιτίκ έχει προσφέρει ανα τους αιώνες..

Για παράδειγμα δεν είναι εκείνο που ευθύνεται για πολλές από τις δυσκαμψίες και τα προβλήματα στα οποία έχουμε οδηγηθεί, γιατί απλά δεν συμμετείχε σε πολλά εγκληματα που έχουν γίνει σε βάρος κοινωνιών.

Το μερίδιο της ευθύνης (εδώ είναι που θα συμφωνήσω) είναι πως δεν φρόντισε να αποτρέψει καταστάσεις με τη στάση του, στο βαθμό που θα το μπορούσε.

Μα στο μέτρο που του αναλογεί (και σε μεγαλύτερο βαθμό διότι κυβερνούσε ή αποτελούσε κυβερνητική πρόταση) ευθύνεται και το "πολιτικ" δεν φρόντισε να αποτρέψει καταστάσεις με τη δράση του.. και μάλιστα στο βαθμό που το μπορούσε.

 

Υπάρχει βέβαια και το τετριμμένο που λέγεται ότι κάθε στάση μας απέναντι στα πράγματα, στη ζωή την ίδια, πως ότι κάνουμε αποτελεί πολιτική στάση με την ευρύτερη έννοια. Συνεπώς και το απολιτίκ έχει "προσφέρει" πολιτικά μ' έναν τρόπο, έστω και μέσω της απόσυρσής του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα και το απολιτίκ έχει προσφέρει ανα τους αιώνες..

Για παράδειγμα δεν είναι εκείνο που ευθύνεται για πολλές από τις δυσκαμψίες και τα προβλήματα στα οποία έχουμε οδηγηθεί, γιατί απλά δεν συμμετείχε σε πολλά εγκληματα που έχουν γίνει σε βάρος κοινωνιών.

Το μερίδιο της ευθύνης (εδώ είναι που θα συμφωνήσω) είναι πως δεν φρόντισε να αποτρέψει καταστάσεις με τη στάση του, στο βαθμό που θα το μπορούσε.

Μα στο μέτρο που του αναλογεί (και σε μεγαλύτερο βαθμό διότι κυβερνούσε ή αποτελούσε κυβερνητική πρόταση) ευθύνεται και το "πολιτικ" δεν φρόντισε να αποτρέψει καταστάσεις με τη δράση του.. και μάλιστα στο βαθμό που το μπορούσε.

Αν το "απολιτικ¨" δρούσε σωστά δεν θα δρούσε τόσο λάθος το "πολιτικ".

Το ότι δεν συμμετείχε στα εγκλήματα και τα παρατηρούσε νίβοντας τα χέρια του σαν τον Πόντιο Πιλάτο δεν σημαίνει ότι δεν έχει μερίδιο ευθύνης στην Ιστορία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ότι δεν συμμετείχε στα εγκλήματα και τα παρατηρούσε νίβοντας τα χέρια του σαν τον Πόντιο Πιλάτο δεν σημαίνει ότι δεν έχει μερίδιο ευθύνης στην Ιστορία.

 

Συμφωνώ, γι' αυτό και έγραψα πως

 

Το μερίδιο της ευθύνης του (εδώ είναι που θα συμφωνήσω) είναι πως δεν φρόντισε να αποτρέψει καταστάσεις με τη στάση του, στο βαθμό που θα το μπορούσε.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν το "απολιτικ¨" δρούσε σωστά δεν θα δρούσε τόσο λάθος το "πολιτικ".

 

Μετάθεση ευθυνών εκ μέρους του "πολιτίκ".. ίσως..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν το "απολιτικ¨" δρούσε σωστά δεν θα δρούσε τόσο λάθος το "πολιτικ".

Το ότι δεν συμμετείχε στα εγκλήματα και τα παρατηρούσε νίβοντας τα χέρια του σαν τον Πόντιο Πιλάτο δεν σημαίνει ότι δεν έχει μερίδιο ευθύνης στην Ιστορία.

Μερίδιο ευθύνης μεγάλο, ίσως και μεγαλύτερο από το πολιτίκ.

Αν πέσω και χτυπήσω επειδή τρέχω, θα έχω πέσει επειδή βρισκόμουν σε μία κατάσταση δράσης.

Αν πέσω και χτυπήσω ενώ κάθομαι και χαζεύω ..ε, τότε είμαι  αδιόρθωτη!!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μερίδιο ευθύνης μεγάλο, ίσως και μεγαλύτερο από το πολιτίκ.

Αν πέσω και χτυπήσω επειδή τρέχω, θα έχω πέσει επειδή βρισκόμουν σε μία κατάσταση δράσης.

Αν πέσω και χτυπήσω ενώ κάθομαι και χαζεύω ..ε, τότε είμαι  αδιόρθωτη!!.

 

Μα και η μη δράση, δράση είναι..

 

Δυστυχώς τρέχοντας το πολιτίκ συμπαραρέσυρε και το απολιτίκ στο γκρεμό.. παρά την δράση του απολιτίκ ως δύναμη κεντρομόλα..

 

Το θέμα είναι ότι ζήτησε και τα ρέστα από το απολιτίκ..

 

Αφήνω δε στην άκρη την περίπτωση πως σε μια ενδεχόμενη δράση του θα το κατηγορούσε ότι παρακώλυε την προσπάθεια της φυγόκεντρης ορμής του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα και η μη δράση, δράση είναι..

 

Δυστυχώς τρέχοντας το πολιτίκ συμπαραρέσυρε και το απολιτίκ στο γκρεμό.. παρά την δράση του απολιτίκ ως δύναμη κεντρομόλα..

 

Το θέμα είναι ότι ζήτησε και τα ρέστα από το απολιτίκ..

 

Αφήνω δε στην άκρη την περίπτωση πως σε μια ενδεχόμενη δράση του θα το κατηγορούσε ότι παρακώλυε την προσπάθεια της φυγόκεντρης ορμής του.

 

Κρηθέα σε ευχαριστώ για αυτή την ωραία κουβέντα σήμερα...

Το κάναμε το "απολιτίκ" ...του αλατιού.

 

Επειδή τα ηλεκτρόνιά μου διαμαρτύρονται, τα μάτια μου έχουν πάρει μία κυκλική τροχιά σας αφήνω για σήμερα  , πάω για ύπνο στο υπέρτατο Αγαθό που αυτή τη στιγμή είναι το κρεβάτι μου ελπίζοντας να ονειρευτώ χώρους-τόπους "μαγικούς και ονειρεμένους.....γιατί δυστυχώς στην πραγματικότητα  θα αργήσουμε πολύ ακόμα μέχρι να τους δούμε..

Καληνύχτα!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...