Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
panos26

Ασφαλιστικός Σύμβουλος και φορολογία

Question

Ερώτηση: Ασφαλιστικός Σύμβουλος με συνεργασία με Μεσίτες Ασφαλίσεων όπου την προμήθεια θα την παίρνει την ίδια μέρα με την σύναψη του ασφαλιστικού συμβολαίου χωρίς να του γίνεται παρακράτηση από τη ίδια την εταιρεία πως θα εκπίπτει το φόρο ο ίδιος και σε ποιόν κωδικο; Τα έσοδά του προέρχονται απο εμπορική δραστηριότητα ή απο ελεύθερο επάγγελμα , θα κόβει κάποια απόδειξη παροχής υπηρεσιών στο πελάτη; Αν ξέρει κάποιος ας βοηθήσει εχω μπερδευτεί. 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Οι μεσίτες θα του εκδίδουν εκκαθάριση και θα την καταχωρείς στις εμπορικές δραστηριότητες (παροχή υπηρεσιών).

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Οι μεσίτες θα του εκδίδουν εκκαθάριση και θα την καταχωρείς στις εμπορικές δραστηριότητες (παροχή υπηρεσιών).

Σ'ευχαριστώ για την απάντηση αλλα ο ασφαλιστικός σύμβουλος θα κόβει τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών προς το μεσιτικό σε κάθε παραλαβή προμήθειας; αφού ο ασφλιστικός σύμβουλος έχει βιβλια θα πρέπει να περνάω κάποια έσοδα χωρίς ΦΠΑ. Οι απόψεις διύστανται αλλοι λένε να κάνω pro-rata και αλλοι μου λένε απλα να  γράψω το ποσο στα εσοδα στο Ε3. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Σ'ευχαριστώ για την απάντηση αλλα ο ασφαλιστικός σύμβουλος θα κόβει τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών προς το μεσιτικό σε κάθε παραλαβή προμήθειας; αφού ο ασφλιστικός σύμβουλος έχει βιβλια θα πρέπει να περνάω κάποια έσοδα χωρίς ΦΠΑ. Οι απόψεις διύστανται αλλοι λένε να κάνω pro-rata και αλλοι μου λένε απλα να  γράψω το ποσο στα εσοδα στο Ε3. 

Συγνώμη , πρόκειται για ασφαλιστικό σύμβουλο χωρίς επαγγελματική εγκατάσταση ? Έχει μόνο αυτή τη δραστηριότητα ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Συγνωμη που δεν έγινα ποιο συγκεκριμενος. Εχει επαγγελματικη εγκατάσταση και επίσης θελει να βάλει δραστηριότητα λογιστή ή τουλάχιστων κάποιες εργασίες λογιστικού γραφείου. Σ' ευχαριστώ για το χρόνο που μου διέθεσες για τις απαντησεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Συγνωμη που δεν έγινα ποιο συγκεκριμενος. Εχει επαγγελματικη εγκατάσταση και επίσης θελει να βάλει δραστηριότητα λογιστή ή τουλάχιστων κάποιες εργασίες λογιστικού γραφείου. Σ' ευχαριστώ για το χρόνο που μου διέθεσες για τις απαντησεις.

Σε ασφαλιστικό σύμβουλο που έχω λαμβάνει εκκαθάριση προμηθειών μία φορά το χρόνο (έως 20/02 νομίζω για την προηγούμενη χρήση). Βέβαια αυτός έχει έναν πελάτη - μεσίτη που συνεργάζεται και δεν έχει επαγγελματική εγκατάσταση ούτε υπάγεται στον ΦΠΑ.

 

Στην περίπτωσή σου , σίγουρα θα πρέπει να κάνει pro-rata στην εκκαθαριστική ΦΠΑ γιατί θα έχει υποκείμενες (λογιστικές υπηρεσίες) και απαλλασσόμενες (υπηρεσίες ασφαλιστικού συμβούλου) του ΦΠΑ πωλήσεις. Θα περνάς τα έσοδα του ασφαλιστικού συμβούλου ως έσοδα απαλλασσόμενα του ΦΠΑ και θα τα μεταφέρεις βέβαια στο Ε3 (αφού θα υπάρχουν στο βιβλίο εσόδων-εξόδων) στα έσοδα από παροχή υπηρεσίας.

 

Αυτά πολύ γενικά. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

καλημερα, σχετικα με αυτο το θεμα θα ηθελα κ εγω να ρωτησω, για την εναρξη λογιστικου γραφειου κ ασφαλιστικου συμβουλου θα πρεπει να περασει κ απ το τμημα φπα για να παρει εγγραφο που να λεει οτι δ ειναι υποκειμενος σε φπα;;; (για την δραστηριοτητα του ασφαλιστικου συμβουλου) ή δ χρειαζεται;;;

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

μια απαντηση παρακαλω;;

Όχι, είναι στον ΦΠΑ (λογ. γραφείο) και θα έχει και έσοδα χωρίς ΦΠΑ. Δεν κάνετε τίποτα. Προσέξτε μόνο με προράτα, τιμολόγια και παρακρατήσεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Σε ασφαλιστικό σύμβουλο που έχω λαμβάνει εκκαθάριση προμηθειών μία φορά το χρόνο (έως 20/02 νομίζω για την προηγούμενη χρήση). Βέβαια αυτός έχει έναν πελάτη - μεσίτη που συνεργάζεται και δεν έχει επαγγελματική εγκατάσταση ούτε υπάγεται στον ΦΠΑ.

 

Στην περίπτωσή σου , σίγουρα θα πρέπει να κάνει pro-rata στην εκκαθαριστική ΦΠΑ γιατί θα έχει υποκείμενες (λογιστικές υπηρεσίες) και απαλλασσόμενες (υπηρεσίες ασφαλιστικού συμβούλου) του ΦΠΑ πωλήσεις. Θα περνάς τα έσοδα του ασφαλιστικού συμβούλου ως έσοδα απαλλασσόμενα του ΦΠΑ και θα τα μεταφέρεις βέβαια στο Ε3 (αφού θα υπάρχουν στο βιβλίο εσόδων-εξόδων) στα έσοδα από παροχή υπηρεσίας.

 

Αυτά πολύ γενικά. 

Και με τα έξοδα τι πρεπει να κανω;

Οι δαπανες χδε θα γινουν προρατα οκ, οι δαπανες μδε ομως μηπως στο βιβλιο εσ-εξ πρεπει να σπασουν σε αμιγως λογιστικες και μη;

Το αναφερω γιατι εχω π.χ αγορα λογιστικου προγραμματος την δαπανη αυτη δεν θα την κανω προρατα.

Η΄ να μην το μπλεξω καθολου και να εφαρμοσω προρατα και σε ολες τις δμδε;

Ενα λογιστικο προγραματακι ειναι στο κατω κατω.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Αρα χρειάζεται διακρισή σε κοινες και μη;

Πως να καταχωρήσω μια που δεν ειναι κοινη ωστε στο τέλος της χρήσης να την εξαιρεσω;

Να κανω ξεχωριστή στήλη;

Τις δαπάνες που καταχωρησα πριν την επέκταση δραστ.;

Με λιγα λόγια χρειάζομαι μια πληρη επεξηγησει των στηλών εξόδων που θα χρησιμοποιώ;;;;;;;;;;;;

Πρωι πρωι τηλ στα κοριτσια της επσιλον.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Σχετικά με την pro-rata,επειδη είναι ηυ πρώτη φορά που κάνω (δραστηριοτητα ως λογιστής και ως ασφαλιστικός σύμβουλος)

 

1) κωδ 401: Πράξεις φορολογητέες με δικαίωμα έκπτωσης ΕΣΟΔΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΤΗ

2 )κωδ.403 Πράξεις απαλασσομενες χωρις δικαιωμα εκπτωσης ΕΣΟΔΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ (από τις ετήσιες ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ)

 

Με αυτα συμπληρωνεται τελικά ο κωδ. 409 που ειναι το οριστικο ποσοστό μείωσης %.Πολλαπλασιαζω τον κωδ 684 με τον κωδ. 409 και αναγράφω το ποσό που προκύπτει στον 706.

Σωστός είναι ο συλλογισμός;

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ασφαλιστικός πράκτορας προέβη σε διακοπή επαγγέλματος στις 17/12/2012, λόγω συνταξιοδότησης.

Οι εκκαθαρίσεις που εκκρεμούσαν στο 2012, εκδόθηκαν το 2013 συνολικής αξίας 7600,00 ευρώ.Οι εταιρείες έχουν στείλει τις εκκαθαρίσεις.

Με δεδομένο ότι δεν ασκεί επάγγελμα, και το όριο είναι πάνω από 5000,00 πως πρέπει να το χειριστώ?

 

Ευχαριστώ όποιον βοηθήσει.

 

 

Υπάρχει κάποιο έγγραφο που αφορά στη φορολογική μεταχείριση των ποσών που λαμβάνουν ασφαλιστές μετά την λύση της σύμβασής τους? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ασφαλιστικός πράκτορας προέβη σε διακοπή επαγγέλματος στις 17/12/2012, λόγω συνταξιοδότησης.

Οι εκκαθαρίσεις που εκκρεμούσαν στο 2012, εκδόθηκαν το 2013 συνολικής αξίας 7600,00 ευρώ.Οι εταιρείες έχουν στείλει τις εκκαθαρίσεις.

Με δεδομένο ότι δεν ασκεί επάγγελμα, και το όριο είναι πάνω από 5000,00 πως πρέπει να το χειριστώ?

 

Ευχαριστώ όποιον βοηθήσει.

Ασφαλιστικός πράκτορας ή ασφαλιστικος συμβουλος?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ασφαλιστικός πράκτορας προέβη σε διακοπή επαγγέλματος στις 17/12/2012, λόγω συνταξιοδότησης.

Οι εκκαθαρίσεις που εκκρεμούσαν στο 2012, εκδόθηκαν το 2013 συνολικής αξίας 7600,00 ευρώ.Οι εταιρείες έχουν στείλει τις εκκαθαρίσεις.

Με δεδομένο ότι δεν ασκεί επάγγελμα, και το όριο είναι πάνω από 5000,00 πως πρέπει να το χειριστώ?

 

Ευχαριστώ όποιον βοηθήσει.

ΚΑΤ' ΕΜΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚ.2013 ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ ΧΡΗΣΕΩΝ. ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΙΤΕ ΤΟ ΤΗΡΟΥΣΕ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΕΙΤΕ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ. ΤΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΡΞΗ ΞΑΝΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΥΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2013 ΔΕΝ ΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΛΟΓΙΚΟ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ(ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΝΝΟΩ?)

 συνηθως οι ασφαλιστικοι συμβουλοι συνεργαζονται με πρακτορεια και περνουν προμηθειες καθε μηνα, ενω οι πρακτορες απευθειας με τις ασφαλιστικες και απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης ΤΠΥ, για τις προμήθειες που λαμβάνουν από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Για τις προμήθειες αυτές εκδίδεται από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις εντός του μηνός Φεβρουαρίου κάθε έτους εκκαθάριση προς τον ασφαλιστικό πράκτορα στην οποία περιλαμβάνεται το συνολικό ποσό των προμηθειών που εισέπραξε εντός του προηγούμενου έτους.

Όπως έχει διευκρινιστεί η απαλλαγή αυτή ισχύει μόνο για τις καταβαλλόμενες από τις ίδιες τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις αμοιβές και όχι για προμήθειες που καταβάλλουν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους συνεργάτες τους - ασφαλιστικούς συμβούλους κλπ. Κατά συνέπεια, για αμοιβές που τυχόν καταβάλλονται από ασφαλιστικό πρακτορείο σε ασφαλιστές, αυτοί υποχρεούνται σε έκδοση ΤΠΥ, κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της υπηρεσίας που αφορά η αμοιβή αυτή και όχι πέρα της λήξης της διαχειριστικής περιόδου (παρ. 14, άρθρο 6 του ΚΦΑΣ, Ν. 4093/2012). Υπογραμμίζεται ότι το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών μπορεί να εκδίδεται από χειρόγραφο στέλεχος, αθεώρητο (παρ. 1, άρθρο 9 της Πολ. 1004/2013).

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ασφαλιστικός πράκτορας προέβη σε διακοπή επαγγέλματος στις 17/12/2012, λόγω συνταξιοδότησης.

Οι εκκαθαρίσεις που εκκρεμούσαν στο 2012, εκδόθηκαν το 2013 συνολικής αξίας 7600,00 ευρώ.Οι εταιρείες έχουν στείλει τις εκκαθαρίσεις.

Με δεδομένο ότι δεν ασκεί επάγγελμα, και το όριο είναι πάνω από 5000,00 πως πρέπει να το χειριστώ?

 

Ευχαριστώ όποιον βοηθήσει.

 

 

Υπάρχει κάποιο έγγραφο που αφορά στη φορολογική μεταχείριση των ποσών που λαμβάνουν ασφαλιστές μετά την λύση της σύμβασής τους? 

 

 

κάποιος?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 συνηθως οι ασφαλιστικοι συμβουλοι συνεργαζονται με πρακτορεια και περνουν προμηθειες καθε μηνα, ενω οι πρακτορες απευθειας με τις ασφαλιστικες και απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης ΤΠΥ, για τις προμήθειες που λαμβάνουν από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Για τις προμήθειες αυτές εκδίδεται από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις εντός του μηνός Φεβρουαρίου κάθε έτους εκκαθάριση προς τον ασφαλιστικό πράκτορα στην οποία περιλαμβάνεται το συνολικό ποσό των προμηθειών που εισέπραξε εντός του προηγούμενου έτους.

Όπως έχει διευκρινιστεί η απαλλαγή αυτή ισχύει μόνο για τις καταβαλλόμενες από τις ίδιες τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις αμοιβές και όχι για προμήθειες που καταβάλλουν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους συνεργάτες τους - ασφαλιστικούς συμβούλους κλπ. Κατά συνέπεια, για αμοιβές που τυχόν καταβάλλονται από ασφαλιστικό πρακτορείο σε ασφαλιστές, αυτοί υποχρεούνται σε έκδοση ΤΠΥ, κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της υπηρεσίας που αφορά η αμοιβή αυτή και όχι πέρα της λήξης της διαχειριστικής περιόδου (παρ. 14, άρθρο 6 του ΚΦΑΣ, Ν. 4093/2012). Υπογραμμίζεται ότι το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών μπορεί να εκδίδεται από χειρόγραφο στέλεχος, αθεώρητο (παρ. 1, άρθρο 9 της Πολ. 1004/2013).

Δεν ισχύει αυτό με τον ΚΦΑΣ. Μπορούν και οι πράκτορες να εκδίδουν εκκαθαρίσεις προς τους συμβούλους.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Δεν ισχύει αυτό με τον ΚΦΑΣ. Μπορούν και οι πράκτορες να εκδίδουν εκκαθαρίσεις προς τους συμβούλους.

Σωστα

Μπορουν απαντες να κοβουν εκκαθαριση αρκει να υπαρχουν τα πινακια 

Επισης εχω την εντυπωση πως πρεπει να γινεται παρακρατηση 20%   διοτι καταργηθηκε η απαλλαγη που ειχαν

και μην ξεχνατε το δικαιωμα φορολογησης των συμβουλων ως μισθωτοι εφοσον πληρουν τα κριτηρια

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Δεν ισχύει αυτό με τον ΚΦΑΣ. Μπορούν και οι πράκτορες να εκδίδουν εκκαθαρίσεις προς τους συμβούλους.

σωστα προσ τουσ συμβουλους ναι, απο ασφαλιστικές επιχειρήσεις γραφει ομως :

 

 

 

Ασφαλιστικός σύμβουλος κάνει έναρξη επαγγέλματος με δική του έδρα. Όσον αφορά το φορολογικό κομμάτι, ποιες υποχρεώσεις έχει απέναντι στην εφορία και απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες που συνεργάζεται; Για παράδειγμα ποιο παραστατικό χρειάζεται να τους εκδίδει κ.τ.λ.; Όπως επίσης ποιες υποχρεώσεις έχει απέναντι στους πελάτες και ποιο είναι το ποσοστό φορολόγησης του επί των καθαρών κερδών; Γενικότερα θα ήθελα πληροφορίες για ότι αφορά τον ασφαλιστικό σύμβουλο με δική του έδρα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Βάσει των διατάξεων της παρ. 8, του άρθρου 6 του ΚΦΑΣ και σύμφωνα με την Πολ. 176/1977, η οποία εξακολουθεί να ισχύει, οι ασφαλιστικοί πράκτορες και σύμβουλοι, απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης ΤΠΥ, για τις προμήθειες που λαμβάνουν από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Για τις προμήθειες αυτές εκδίδεται από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις εντός του μηνός Φεβρουαρίου κάθε έτους εκκαθάριση προς τον ασφαλιστικό πράκτορα στην οποία περιλαμβάνεται το συνολικό ποσό των προμηθειών που εισέπραξε εντός του προηγούμενου έτους.

Όπως έχει διευκρινιστεί η απαλλαγή αυτή ισχύει μόνο για τις καταβαλλόμενες από τις ίδιες τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις αμοιβές και όχι για προμήθειες που καταβάλλουν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους συνεργάτες τους - ασφαλιστικούς συμβούλους κλπ. Κατά συνέπεια, για αμοιβές που τυχόν καταβάλλονται από ασφαλιστικό πρακτορείο σε ασφαλιστές, αυτοί υποχρεούνται σε έκδοση ΤΠΥ, κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της υπηρεσίας που αφορά η αμοιβή αυτή και όχι πέρα της λήξης της διαχειριστικής περιόδου (παρ. 14, άρθρο 6 του ΚΦΑΣ, Ν. 4093/2012). Υπογραμμίζεται ότι το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών μπορεί να εκδίδεται από χειρόγραφο στέλεχος, αθεώρητο (παρ. 1, άρθρο 9 της Πολ. 1004/2013).

Επιπλέον, αναφέρουμε ότι θέμα παρακράτησης του φόρου στις αμοιβές που καταβάλλονται στους ασφαλιστικούς συμβούλους δεν υφίσταται εφόσον για τις εν λόγω υπηρεσίες τους τα πρόσωπα αυτά εκδίδουν ΤΠΥ ή λαμβάνουν ετήσια εκκαθάριση από τις ασφαλιστικές εταιρείες (βλ. ανωτέρω) για τις υπηρεσίες που παρέχουν. Ωστόσο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. δ, της παρ. 1, του άρθρου 62, του Ν 4172/2013, προβλέπεται παρακράτηση φόρου 20% και στις αμοιβές των ασφαλιστικών συμβούλων από τις ασφαλιστικές εταιρείες ή άλλες επιχειρήσεις (ισχύς από 1.1.2014).

 

Γενικά, επισημαίνουμε ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος είναι υπόχρεος στην τήρηση απλογραφικού βιβλίου (εσόδων – εξόδων), ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιεί ως έδρα την οικία του ή μισθώνει επαγγελματικό χώρο. Ωστόσο, το εν λόγω πρόσωπο μπορεί να υποχρεωθεί και στην τήρηση διπλογραφικών βιβλίων στην περίπτωση που τα ετήσια ακαθάριστα έσοδα της προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου υπερβούν το όριο των 1,5 εκατ. ευρώ (παρ. 5, του άρθρου 4 του ΚΦΑΣ). Η τήρηση και ενημέρωση του βιβλίου γίνεται βάσει των διατάξεων των παρ. 16-21, του άρθρου 4 του ΚΦΑΣ. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΑΥΟ Ε 17418/1771/23.12.1985, ο μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους που αντιστοιχεί στον ασφαλιστικό σύμβουλο με επαγγελματική εγκατάσταση είναι 48% και χωρίς επαγγελματική εγκατάσταση: 60%. Οι ως άνω συντελεστές χρησιμοποιούνται στις περιπτώσεις αυτοελέγχου (βλ. άρθρα 13-17, του Ν 3296/2004) ή εξωλογιστικού προσδιορισμού του εισοδήματος (άρθρο 32, του ΚΦΕ), εφόσον δεν τηρούνται σωστά οι διατάξεις του ΚΦΑΣ και δυσχεραίνονται οι ελεγκτικές επαληθεύσεις.

Όσον αφορά τον ΦΠΑ, σημειώνεται ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος πραγματοποιεί πράξεις απαλλασσόμενες χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του αντίστοιχου φόρου των εισροών (περ. ιθ, της παρ. 1, του άρθρου 22, του Ν 2859/2000). Δηλαδή, απαλλάσσεται από την υποχρέωση υποβολής περιοδικών και εκκαθαριστικών δηλώσεων και περαιτέρω δεν αποκτά το δικαίωμα επιστροφής (ή συμψηφισμού) των σχετικών ποσών ΦΠΑ που καταβάλλει στους προμηθευτές του, κατά την πραγματοποίηση επαγγελματικών του δαπανών. Απεναντίας, δικαιούται να εκπίπτει τον φόρο αυτό ως έξοδο από τα ακαθάριστά έσοδά του, βάσει των διατάξεων της φορολογίας εισοδήματος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...