Jump to content
Sign in to follow this  
panagiotis

έξοδα βενζίνης: εκπίπτεται ο Φ.Π.Α.;

Recommended Posts

Σε ατομική επιχείρηση , όπου κάποιος χρησιμοποιεί το αμάξι του για την επίσκεψη των πελατών,

χωρίς να προκύπτει όμως αυτό από κάποια άλλα στοιχεία π.χ. δελτίο αποστολής,

τα έξοδα βενζίνης που καταχωρούνται κατά τη διάρκεια του έτους, και στο τέλος τα υπολογίζουμε κατά 25%

έχουν εκπιπτόμενο ΦΠΑ;

 

Υπάρχει κάποια εγκύκλιος που να κάνει διαχωρισμό των εξόδων αυτών και να αναφέρει ότι σε κάποιες επιχειρήσεις εκπίπτεται ο ΦΠΑ

της βενζίνης και σε κάποιες όχι;

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες:
α) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων,
β) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης οινοπνευματωδών ή αλκοολούχων ποτών, εφόσον αυτά προορίζονται για την πραγματοποίηση μη φορολογητέων πράξεων,
[Η περίπτωση β’ τίθεται όπως προστέθηκε με το άρθρο 25 παρ. 3 του Ν. 3522/2006 (ΦΕΚ Α’ 276)].
γ) δεξιώσεων, ψυχαγωγίας και φιλοξενίας γενικά,
δ) στέγασης, τροφής, ποτών, μετακίνησης και ψυχαγωγίας για το προσωπικό ή τους εκπροσώπους της επιχείρησης,
ε) αγοράς, εισαγωγής η ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Επισκέπτης

4. Δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες:

α) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων,

β) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης οινοπνευματωδών ή αλκοολούχων ποτών, εφόσον αυτά προορίζονται για την πραγματοποίηση μη φορολογητέων πράξεων,

[Η περίπτωση β’ τίθεται όπως προστέθηκε με το άρθρο 25 παρ. 3 του Ν. 3522/2006 (ΦΕΚ Α’ 276)].

γ) δεξιώσεων, ψυχαγωγίας και φιλοξενίας γενικά,

δ) στέγασης, τροφής, ποτών, μετακίνησης και ψυχαγωγίας για το προσωπικό ή τους εκπροσώπους της επιχείρησης,

ε) αγοράς, εισαγωγής η ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα,

 

Διάβασα όλα τα σχετικά θέματα και το άρθρο 30 αλλά μπορώ να πω πως μπερδεύτηκα χειρότερα.

 

Μπορεί κάποιος συνάδελφος παρακαλώ να μου ξεκαθαρίσει πώς καταχωρούμε τις Αποδείξεις αγοράς βενζίνης από πλανόδιο λιανοπωλητή με Β'κατηγορίας βιβλία?

Χρησιμοποιεί το δικό του αγροτικό αυτοκίνητο για να πουλάει εμπορεύματα.

 

Έστω απόδειξη βενζίνης σύνολο 50,00€.

 

Καταχωρώ στα βιβλία:

1) ΕΞΟΔΑ χωρίς δικαίωμα έκπτωσης φπα=50,00 και στο τέλος της χρονιάς στο Ε3 κανω φορολογική αναμόρφωση όπου εκπίπτει σαν έξοδο μόνο το 70% ???

 

ή

 

2) Κάνω αποφορολόγηση και καταχωρώ ΕΞΟΔΑ με δικ.έκπτ.φόρου 50/1,23=40,65 και φπα 9,35  ,σύνολο: 50,00 

και στο τέλος της χρονιάς στο Ε3 κανω φορολογική αναμόρφωση όπου εκπίπτει σαν έξοδο μόνο το 70%?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα καταχωρίσεις 50,00 στις δαπάνες αυτοκινήτων και στο τέλος του χρόνου θα κάνεις αναμόρφωση με τα ποσοστά που ισχύουν ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.Δεν θα εκπέσεις το ΦΠΑ της απόδειξης.Απαραίτητη προυπόθεση να έχει μπει το αυτοκίνητο σαν πάγιο της επιχείρησης κατά την αγορά του.Πολύ σημαντικό αυτό το τελευταίο γιατί την πάτησε συνάδελφος σε έλεγχο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα καταχωρίσεις 50,00 στις δαπάνες αυτοκινήτων και στο τέλος του χρόνου θα κάνεις αναμόρφωση με τα ποσοστά που ισχύουν ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.Δεν θα εκπέσεις το ΦΠΑ της απόδειξης.Απαραίτητη προυπόθεση να έχει μπει το αυτοκίνητο σαν πάγιο της επιχείρησης κατά την αγορά του.Πολύ σημαντικό αυτό το τελευταίο γιατί την πάτησε συνάδελφος σε έλεγχο.

 

Ευχαριστώ πολύ!

 

Δηλαδή καταχωρούμε όλο το ποσό σαν έξοδο χωρίς δικαίωμα εκπτωσης του φπα.

 

Αυτό που λες ότι  ''Απαραίτητη προυπόθεση να έχει μπει το αυτοκίνητο σαν πάγιο της επιχείρησης κατά την αγορά του.'' ειναι σίγουρο?

Αν δεν έχει μπει σαν πάγιο τότε δεν μπορεί να καταχωρήσει την δαπάνη?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαφωνώ όσον αφορά την μη έκπτωση του ΦΠΑ για επαγγελματικό ΙΧ (φορτηγάκι) ... οι διατάξεις μιλούν για ΙΧ επιβατικά ...

Αυτό σημαίνει ότι η βενζίνη σε επαγγελματικό φορτηγάκι εκπίπτει και σαν έξοδο ολόκληρο, αλλά και ο ΦΠΑ εκπίπτει κανονικά ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

εγω που εχω μια σχολη οδηγων, κ ουσιαστικα η βενζινη κ το νοικι ειναι τα εξοδα δεν εκπιπτει το φπα;

 

 

Θα ήταν καλύτερα να ρωτούσες αν δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαφωνώ όσον αφορά την μη έκπτωση του ΦΠΑ για επαγγελματικό ΙΧ (φορτηγάκι) ... οι διατάξεις μιλούν για ΙΧ επιβατικά ...

Αυτό σημαίνει ότι η βενζίνη σε επαγγελματικό φορτηγάκι εκπίπτει και σαν έξοδο ολόκληρο, αλλά και ο ΦΠΑ εκπίπτει κανονικά ...

σωστος

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ!

 

Δηλαδή καταχωρούμε όλο το ποσό σαν έξοδο χωρίς δικαίωμα εκπτωσης του φπα.

 

Αυτό που λες ότι  ''Απαραίτητη προυπόθεση να έχει μπει το αυτοκίνητο σαν πάγιο της επιχείρησης κατά την αγορά του.'' ειναι σίγουρο?

Αν δεν έχει μπει σαν πάγιο τότε δεν μπορεί να καταχωρήσει την δαπάνη?

Προτιμώ να περνάω 40,65 έξοδο ΧΔΕ  και 9,35 φόρος μη εκπιπτόμενος για να είμαι εντάξει και στον έλεγχο των συγκεντρωτικών . Στο τέλος η αναμόσφωση με  το ποσοστό σε όλο το ποσό.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαφωνώ όσον αφορά την μη έκπτωση του ΦΠΑ για επαγγελματικό ΙΧ (φορτηγάκι) ... οι διατάξεις μιλούν για ΙΧ επιβατικά ...

Αυτό σημαίνει ότι η βενζίνη σε επαγγελματικό φορτηγάκι εκπίπτει και σαν έξοδο ολόκληρο, αλλά και ο ΦΠΑ εκπίπτει κανονικά ...

Επομένως κάνω αποφορολόγηση και καταχωρώ ΕΞΟΔΑ με δικ.έκπτ.φόρου 50/1,23=40,65 και φπα 9,35  ,σύνολο: 50,00???

Φορολογική αναμόρφωση δεν κάνω καθόλου?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επομένως κάνω αποφορολόγηση και καταχωρώ ΕΞΟΔΑ με δικ.έκπτ.φόρου 50/1,23=40,65 και φπα 9,35  ,σύνολο: 50,00???

Φορολογική αναμόρφωση δεν κάνω καθόλου?

Σε επαγγελματικό φορτηγάκι ναι ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βρε παιδιά ,η αλήθεια είναι πως μπερδεύτηκα περισσότερο.

 

Άλλοι συνάδελφοι λένε πως πάει στα Εξοδα ΧΔΕ και άλλοι στα Έξοδα ΜΔΕ.

 

Τελικά τι ισχύει για την καταχώρηση και τι για την φορολογική αναμόρφωση?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε επαγγελματικό φορτηγάκι ναι ...

 

Το ναι σε ποια απ'τις 2 ερωτήσεις πάει καλέ μου συνάδελφε?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα ήταν καλύτερα να ρωτούσες αν δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ .

κ. SOTHRΙS μπερδευτηκα ειμαι ζαλισμενος απο το πρωι, εκπιπτει η οχι;

Αρθρο 30. Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου

 

.Δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες:

α) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης καπνοβιομηχανιών προϊόντων,

β) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης οινοπνευματωδών ή αλκοολούχων ποτών, εφόσον αυτά προορίζονται για την πραγματοποίηση μη φορολογητέων πράξεων,

γ) δεξιώσεων, ψυχαγωγίας και φιλοξενίας γενικά,

δ) στέγασης, τροφής, ποτών, μετακίνησης και ψυχαγωγίας για το προσωπικό ή τους εκπροσώπους της επιχείρησης,

ε) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά.

 

οποτε εκπιπτει ειμαι λαθος;

Share this post


Link to post
Share on other sites
..............

 

Μπορεί κάποιος συνάδελφος παρακαλώ να μου ξεκαθαρίσει πώς καταχωρούμε τις Αποδείξεις αγοράς βενζίνης από πλανόδιο λιανοπωλητή με Β'κατηγορίας βιβλία?

Χρησιμοποιεί το δικό του αγροτικό αυτοκίνητο για να πουλάει εμπορεύματα.

 

...................

 

 

Μηπως είναι λίγο ασαφές το ερώτημα;

 

Τελικά τι είναι; έμπορος ή αγρότης;

 

και το αυτοκίνητο;

 

Επαγγελματικό; ή αγροτικό; ή μήπως ειχ;

 

αφού απαντήσετε σ΄αυτό μετά ανατρέχετε στο ......

 

Αρθρο 30. Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου

 

.Δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες:

......................

ε) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρώτα απο όλα δεν πάει συγκεντρωτική γιατι η συνάδελφος μιλάει για απόδειξη, κατα δεύτερον διαβάσατε καθόλου τους απο πανω;

Μάλιστα κ. Δημήτρη θα είμαι πιο προσεκτική  την επόμενη φορά!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μηπως είναι λίγο ασαφές το ερώτημα;

 

Τελικά τι είναι έμπορος ή αγρότης;

 

και το αυτοκίνητο;

 

Επαγγελματικό; ή αγροτικό; ή μήπως ειχ;

 

αφού απαντήσετε σ΄αυτό μετά ανατρέχετε στο ......

 

Αρθρο 30. Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου

 

.Δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες:

......................

ε) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά.

 

Είναι έμπορας, όχι αγρότης. Αγοράζει και μεταπωλεί.

Το αυτοκίνητο είναι αγροτικό με κάσα.

 

Ευχαριστώ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι έμπορας, όχι αγρότης. Αγοράζει και μεταπωλεί.

Το αυτοκίνητο είναι αγροτικό με κάσα.

 

Ευχαριστώ

Για τις διαταξεις του ΦΠΑ υπαρχουν 2 κατηγοριες οχηματων.

ΙΧ και ΦΙΧ.

Τα επαγγελματικα θεωρουνται ΙΧ.

Οποτε η σχετικη διαταξη του αρθρου 30 σε καλυπτει πληρως οτι δεν εκπιπτει ο ΦΠΑ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έκπτωση των δαπανών Επιβατικών Ι.Χ. αυτοκινήτων από τα έσοδα των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών

 Με τον Ν.3842/23-4-2010 επήλθαν σημαντικές αλλαγές στη Φορολογία Εισοδήματος. Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τις μεταβολές στη φορολογία των επιχειρήσεων σχετικά με τις δαπάνες των επιβατικών Ι.Χ. αυτοκινήτων.
1.    Έκπτωση των δαπανών Επιβατικών Ι.Χ. αυτοκινήτων από τα έσοδα των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών
Στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος μεταξύ των άλλων δαπανών, ορίζεται και η έκπτωση των δαπανών των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων εφόσον τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης, από τα ακαθάριστα έσοδα επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών. Οι σχετικές δαπάνες είναι :
-         συντήρησης,
-         επισκευής,
-         κυκλοφορίας,
-         αποσβέσεων και
-         μισθωμάτων που καταβάλλονται σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης ή οποιονδήποτε τρίτο
Αναλυτικά, με τις νέες διατάξεις ισχύουν τα εξής :
α.1. Οι δαπάνες των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων έως 1.600 κυβικά εκατοστά :
εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα κατά ποσοστό 70%.  Με τις προϊσχύουσες διατάξεις προβλεπόταν η αναγνώριση των ίδιων δαπανών μέχρι 60%.
α.2. Οι δαπάνες των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων άνω των 1.600 κυβικών εκατοστών:
εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα κατά ποσοστό 35%.  Με τις προϊσχύουσες διατάξεις προβλεπόταν η αναγνώριση των ίδιων δαπανών μέχρι 25%.
Επομένως, με τις νέες διατάξεις αφενός μεν αυξάνονται τα ποσά έκπτωσης των προαναφερόμενων δαπανών και αφετέρου, δεν παρέχεται πλέον η δυνατότητα στον έλεγχο να αναγνωρίσει μικρότερα ποσά δαπανών (καθώς η λέξη μέχρι πριν τα αναγραφόμενα ποσοστά εκπτώσεων έδινε το δικαίωμα αυτό στον έλεγχο), από αυτά που αντιστοιχούν σε ποσοστό μικρότερο του 70% ή 35%, κατά περίπτωση, των πιο πάνω δαπανών που πραγματοποίησε η επιχείρηση μέσα στη χρήση.
Σημείωση : Ο περιορισμός αυτός δεν εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την εκμίσθωση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τους αποκλειστικά για την εκπαίδευση υποψήφιων οδηγών.
β. Στον ανωτέρω περιορισμό έκπτωσης των δαπανών κατά τα προαναφερθέντα ποσοστά, περιλαμβάνονται, κατά ρητή διατύπωση του νόμου, και τα μισθώματα Ε.Ι.Χ. που καταβάλλονται σε επιχείρηση leasingόταν έχει συναφθεί σύμβαση μίσθωσης χρηματοδοτικής μίσθωσης ή σε επιχείρηση ενοικιάσεως αυτοκινήτων, ενώ με τις προϊσχύουσες διατάξεις περιορισμός των εκπιπτόμενων δαπανών υπήρχε μόνο αν τα μισθώματα αφορούσαν σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης, ενώ αυτά που καταβάλλονταν για ενοικίαση εξέπιπταν εξολοκλήρου.
γ. Οι δαπάνες αυτές εκπίπτουν κατά τα ίδια ποσοστά και από τους ελεύθερους επαγγελματίες. Με τις προϊσχύουσες διατάξεις οι δαπάνες αυτές εξέπιπταν κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του συνολικού ύψους αυτών, μη δυνάμενο να υπερβεί ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) του δηλωθέντος ακαθάριστου εισοδήματος από υπηρεσίες ελευθερίων επαγγελμάτων.
Τα ανωτέρω ισχύουν, για κέρδη ισολογισμών που κλείνουν με 31 Δεκεμβρίου 2010 και μετά.
Παράδειγμα
Για Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο 1.400 κυβικών που χρησιμοποιείται για τις ανάγκες επιχείρησης, πραγματοποιήθηκαν δαπάνες κυκλοφορίας, μισθωμάτων και αποσβέσεων για το έτος 2010 ποσού 3.000 ευρώ. Το ποσό που θα εκπέσει από τα έσοδα της επιχείρησης  προσδιορίζεται ως εξής:
3.000,00 Χ 70% = 2.100 ευρώ.
2. Η χρήση ΕΙΧ από στελέχη επιχειρήσεων θεωρείται εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες
α. Εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες
Με τις νέες διατάξεις προβλέπεται, ότι στελέχη (πρόεδρος ή μέλος του διοικητικού συμβουλίου, διευθύνοντας ή εντεταλμένος σύμβουλος, διαχειριστής, διευθυντής, προϊστάμενος κ.λπ. στελέχη) στα οποία παρέχεται η χρήση αυτοκινήτου από τις επιχειρήσεις στις οποίες απασχολούνται, ανεξάρτητα από το αν τα αυτοκίνητα αυτά ανήκουν στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένα με οποιονδήποτε τρόπο, φορολογούνται επιπλέον για ένα ποσοστό της Εργοστασιακής Τιμολογιακής Αξίας του έτους πρώτης κυκλοφορίας, ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, καθόσον θεωρείται υπηρεσία που παρέχουν οι επιχειρήσεις προς τα εν λόγω στελέχη ως πρόσθετη αμοιβή έναντι των υπηρεσιών που παρέχουν στην επιχείρηση. Λόγω της μη διακρίσεως του νόμου, τα ανωτέρω ισχύουν για τα στελέχη όλων των επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή που λειτουργούν.Το επιπλέον αυτό ετήσιο εισόδημα υπολογίζεται ως ποσοστό της Εργοστασιακής Τιμολογιακής Αξίας (ΕΤΑ) του έτους πρώτης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ως εξής:
Πίνακας 1

Εργοστασιακή Τιμολογιακή Αξία Ποσοστό από 15.000-22.000 ευρώ 15% από 22.001-30.000 ευρώ 25% πλέον των 30.000 ευρώ 30%

Παράδειγμα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ανώνυμης Εταιρίας χρησιμοποιεί επιβατικό ΙΧ της εταιρίας με εργοστασιακή τιμολογιακή αξία 28.000 ευρώ, προκύπτει γι΄ αυτόν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες : 28.000 * 25%= 7.000 ευρώ πέραν των αποδοχών που καταβλήθηκαν σε αυτόν.
β. Βεβαιώσεις αποδοχών
Οι επιχειρήσεις πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στις βεβαιώσεις αποδοχών που χορηγούν σε εκείνα τα στελέχη τους στα οποία τους παρέχουν αυτοκίνητο και το επιπλέον αυτό τεκμαρτό εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες που προκύπτει σύμφωνα με τα ανωτέρω. Η αναγραφή του επιπλέον αυτού εισοδήματος γίνεται :
-         σε ξεχωριστή σειρά της βεβαίωσης αποδοχών,
-         στον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου,
-         στην εργοστασιακή τιμολογιακή αξία του,
-         στο χρονικό διάστημα χρησιμοποίησής του.
Αν από τον υπόχρεο έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερα από ένα επιβατικά αυτοκίνητα μέσα στη συγκεκριμένη χρήση, θα συμπληρώνεται ανάλογος αριθμός σειρών της βεβαίωσης αποδοχών.
Οι επιχειρήσεις που παρέχουν αυτοκίνητα σε στελέχη τους θα ζητούν βεβαίωση για την εργοστασιακή τιμολογιακή αξία των υπόψη αυτοκινήτων από τις αντιπροσωπείες που έχουν εισάγει τα αυτοκίνητα αυτά. Στην περίπτωση που η εργοστασιακή τιμολογιακή αξία των αυτοκινήτων αυτών είναι κάτω των δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ (15.000) τότε οι εν λόγω βεβαιώσεις θα πιστοποιούν το γεγονός αυτό (ότι δηλαδή η εργοστασιακή τιμολογιακή αξία είναι κάτω των 15.000 ευρώ), χωρίς να αναφέρουν το ακριβές ποσό αυτής.
γ. Μείωση λόγω παλαιότητας
Με βάση τον τελωνειακό κώδικα, η τιμή χονδρικής πώλησης του επιβατικού αυτοκινήτου του έτους πρώτης κυκλοφορίας, μειώνεται λόγω παλαιότητας με βάση κλίμακα. Συνεπώς, θα πρέπει για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών, η εργοστασιακή αξία του έτους πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, να μειώνεται λόγω παλαιότητας με βάση την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του τελωνειακού κώδικα που είναι η εξής:
                   Πίνακας 2

  Μείωση λόγω παλαιότητας Ποσοστό (%)  μείωσης ανά μήνα κυκλοφορίας Για τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας 1,30 Για το δεύτερο χρόνο κυκλοφορίας 0,70 Για τον τρίτο χρόνο κυκλοφορίας 0,50 Για τα πέντε επόμενα χρόνια (4ο-8ο) 0,40 Για τα τρία επόμενα χρόνια (9ο-11ο) 0,30 Για τα δύο επόμενα χρόνια (12ο-13ο) 0,20 Για τα επόμενα χρόνια 0,10

Στο συντελεστή παλαιότητας που προκύπτει με βάση τα ποσοστά της πιο πάνω κλίμακας αυτής, θα προστίθεται και ποσοστό 5% επί των διανυθέντων χιλιομέτρων δια 1.500. Ο τελικά διαμορφούμενος συντελεστής απομείωσης δεν δύναται να είναι ανώτερος του 81%.
Για τη μείωση λόγω παλαιότητας της εργοστασιακής αξίας των αυτοκινήτων λαμβάνονται οι μήνες που μεσολαβούν από την ημερομηνία που το αυτοκίνητο τίθεται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος της προηγούμενης χρήσης. Δηλαδή, για επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από στελέχη εταιρίας μέσα στο έτος 2010, ο συντελεστής μείωσης λόγω παλαιότητας θα υπολογίζεται από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αυτών μέχρι 31/12/2009.
Σε περίπτωση που στη διάρκεια ενός έτους η χρήση του αυτοκινήτου δοθεί σε περισσότερα του ενός στελέχη, κάθε στέλεχος θα επιβαρυνθεί με το αυτοκίνητο για όσο χρονικό διάστημα το χρησιμοποίησε (αναγραφή και στη βεβαίωση αποδοχών).
Τα παραπάνω έχουν εφαρμογή και για τους εκπροσώπους ή διαχειριστές στην Ελλάδα αλλοδαπών ή ημεδαπών επιχειρήσεων που υπάγονται στις διατάξεις του α.ν. 89/1967 ή του Ν.27/1975, όταν τα πρόσωπα αυτά είναι Έλληνες υπήκοοι ή έχουν ελληνικό διαβατήριο.
Οι διατάξεις αυτές ισχύουν για δαπάνες αυτοκινήτων από 1-1-2010 και μετά.
Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών θα ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες και η διαδικασία υποβολής από τις επιχειρήσεις των σχετικών στοιχείων για τη διασταύρωση των δηλώσεων από τους δικαιούχους των εισοδημάτων αυτών.
Παράδειγμα
Διευθυντής πωλήσεων Ανώνυμης Εταιρείας χρησιμοποίησε σε ολόκληρο το έτος 2010 επιβατικό ΙΧ αυτοκίνητο της εταιρίας με Εργοστασιακή Τιμολογιακή Αξία 40.000 ευρώ που τέθηκε για πρώτη φορά σε κυκλοφορία στις 8/7/2008 και με 45.000 διανυθέντα χιλιόμετρα μέχρι 31/12/2009.
-         Συντελεστής μείωσης λόγω παλαιότητας μέχρι 31/12/2009 (βλ. Πίνακα 2):
(1,30 * 12)+ (0,70 * 6)+ (0,05 * 45.000/ 1.500)= 15,6 + 4,2 + 1,5= 21,3%.
Συνεπώς, η Εργοστασιακή Τιμολογιακή Αξία που θα ληφθεί υπόψη προκειμένου για τον υπολογισμό του επιπλέον ετήσιου εισοδήματος (πέραν των αποδοχών) που αποκτά ο διευθύνων σύμβουλος εξαιτίας της χρήσης του ανωτέρω αυτοκινήτου θα είναι (100 – 21,3=) 78,7% * 40.000= 31.480 ευρώ.
-         Τεκμαρτό ετήσιο εισόδημα (βλ. Πίνακα 1) :
31.480 Χ 30% = 9.444 ευρώ, πέραν των πραγματικών αποδοχών του.
δ. Εξαιρέσεις από την εφαρμογή των υπόψη διατάξεων
Οι σχετικές διατάξεις (περ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 45 του ΚΦΕ) δεν εφαρμόζονται:
- για αυτοκίνητα τα οποία παρέχουν οι επιχειρήσεις σε πωλητές που εργάζονται σε αυτές
- για αυτοκίνητα δοκιμών (test-drive), που διαθέτουν οι επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων,
- για αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού (π.χ. mini-bus),
- για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχειακές επιχειρήσεις) για μεταφορά καλεσμένων ή πελατών τους,
- για αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν οι επιχειρήσεις service προσωρινά σε αντικατάσταση των επισκευαζόμενων,
- για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις διαχείρισης αεροδρομίων (π.χ. Ελ. Βενιζέλου) για τη μεταφορά VIPS ή προσωπικού.

 

 
 
 
Αυτό ειναι για τον Zeus 
Ο ΦΠΑ εκπίπτει στην δικη σου περίπτωση
 
 
 
 
 
 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έκπτωση των δαπανών Επιβατικών Ι.Χ. αυτοκινήτων από τα έσοδα των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών

 Με τον Ν.3842/23-4-2010 επήλθαν σημαντικές αλλαγές στη Φορολογία Εισοδήματος. Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τις μεταβολές στη φορολογία των επιχειρήσεων σχετικά με τις δαπάνες των επιβατικών Ι.Χ. αυτοκινήτων.

1.    Έκπτωση των δαπανών Επιβατικών Ι.Χ. αυτοκινήτων από τα έσοδα των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών

Στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος μεταξύ των άλλων δαπανών, ορίζεται και η έκπτωση των δαπανών των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων εφόσον τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης, από τα ακαθάριστα έσοδα επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών. Οι σχετικές δαπάνες είναι :

-         συντήρησης,

-         επισκευής,

-         κυκλοφορίας,

-         αποσβέσεων και

-         μισθωμάτων που καταβάλλονται σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης ή οποιονδήποτε τρίτο

Αναλυτικά, με τις νέες διατάξεις ισχύουν τα εξής :

α.1. Οι δαπάνες των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων έως 1.600 κυβικά εκατοστά :

εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα κατά ποσοστό 70%.  Με τις προϊσχύουσες διατάξεις προβλεπόταν η αναγνώριση των ίδιων δαπανών μέχρι 60%.

α.2. Οι δαπάνες των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων άνω των 1.600 κυβικών εκατοστών:

εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα κατά ποσοστό 35%.  Με τις προϊσχύουσες διατάξεις προβλεπόταν η αναγνώριση των ίδιων δαπανών μέχρι 25%.

Επομένως, με τις νέες διατάξεις αφενός μεν αυξάνονται τα ποσά έκπτωσης των προαναφερόμενων δαπανών και αφετέρου, δεν παρέχεται πλέον η δυνατότητα στον έλεγχο να αναγνωρίσει μικρότερα ποσά δαπανών (καθώς η λέξη μέχρι πριν τα αναγραφόμενα ποσοστά εκπτώσεων έδινε το δικαίωμα αυτό στον έλεγχο), από αυτά που αντιστοιχούν σε ποσοστό μικρότερο του 70% ή 35%, κατά περίπτωση, των πιο πάνω δαπανών που πραγματοποίησε η επιχείρηση μέσα στη χρήση.

Σημείωση : Ο περιορισμός αυτός δεν εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την εκμίσθωση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τους αποκλειστικά για την εκπαίδευση υποψήφιων οδηγών.

β. Στον ανωτέρω περιορισμό έκπτωσης των δαπανών κατά τα προαναφερθέντα ποσοστά, περιλαμβάνονται, κατά ρητή διατύπωση του νόμου, και τα μισθώματα Ε.Ι.Χ. που καταβάλλονται σε επιχείρηση leasingόταν έχει συναφθεί σύμβαση μίσθωσης χρηματοδοτικής μίσθωσης ή σε επιχείρηση ενοικιάσεως αυτοκινήτων, ενώ με τις προϊσχύουσες διατάξεις περιορισμός των εκπιπτόμενων δαπανών υπήρχε μόνο αν τα μισθώματα αφορούσαν σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης, ενώ αυτά που καταβάλλονταν για ενοικίαση εξέπιπταν εξολοκλήρου.

γ. Οι δαπάνες αυτές εκπίπτουν κατά τα ίδια ποσοστά και από τους ελεύθερους επαγγελματίες. Με τις προϊσχύουσες διατάξεις οι δαπάνες αυτές εξέπιπταν κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του συνολικού ύψους αυτών, μη δυνάμενο να υπερβεί ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) του δηλωθέντος ακαθάριστου εισοδήματος από υπηρεσίες ελευθερίων επαγγελμάτων.

Τα ανωτέρω ισχύουν, για κέρδη ισολογισμών που κλείνουν με 31 Δεκεμβρίου 2010 και μετά.

Παράδειγμα

Για Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο 1.400 κυβικών που χρησιμοποιείται για τις ανάγκες επιχείρησης, πραγματοποιήθηκαν δαπάνες κυκλοφορίας, μισθωμάτων και αποσβέσεων για το έτος 2010 ποσού 3.000 ευρώ. Το ποσό που θα εκπέσει από τα έσοδα της επιχείρησης  προσδιορίζεται ως εξής:

3.000,00 Χ 70% = 2.100 ευρώ.

2. Η χρήση ΕΙΧ από στελέχη επιχειρήσεων θεωρείται εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες

α. Εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες

Με τις νέες διατάξεις προβλέπεται, ότι στελέχη (πρόεδρος ή μέλος του διοικητικού συμβουλίου, διευθύνοντας ή εντεταλμένος σύμβουλος, διαχειριστής, διευθυντής, προϊστάμενος κ.λπ. στελέχη) στα οποία παρέχεται η χρήση αυτοκινήτου από τις επιχειρήσεις στις οποίες απασχολούνται, ανεξάρτητα από το αν τα αυτοκίνητα αυτά ανήκουν στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένα με οποιονδήποτε τρόπο, φορολογούνται επιπλέον για ένα ποσοστό της Εργοστασιακής Τιμολογιακής Αξίας του έτους πρώτης κυκλοφορίας, ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, καθόσον θεωρείται υπηρεσία που παρέχουν οι επιχειρήσεις προς τα εν λόγω στελέχη ως πρόσθετη αμοιβή έναντι των υπηρεσιών που παρέχουν στην επιχείρηση. Λόγω της μη διακρίσεως του νόμου, τα ανωτέρω ισχύουν για τα στελέχη όλων των επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή που λειτουργούν.Το επιπλέον αυτό ετήσιο εισόδημα υπολογίζεται ως ποσοστό της Εργοστασιακής Τιμολογιακής Αξίας (ΕΤΑ) του έτους πρώτης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ως εξής:

Πίνακας 1

Εργοστασιακή Τιμολογιακή Αξία Ποσοστό από 15.000-22.000 ευρώ 15% από 22.001-30.000 ευρώ 25% πλέον των 30.000 ευρώ 30%

Παράδειγμα

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ανώνυμης Εταιρίας χρησιμοποιεί επιβατικό ΙΧ της εταιρίας με εργοστασιακή τιμολογιακή αξία 28.000 ευρώ, προκύπτει γι΄ αυτόν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες : 28.000 * 25%= 7.000 ευρώ πέραν των αποδοχών που καταβλήθηκαν σε αυτόν.

β. Βεβαιώσεις αποδοχών

Οι επιχειρήσεις πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στις βεβαιώσεις αποδοχών που χορηγούν σε εκείνα τα στελέχη τους στα οποία τους παρέχουν αυτοκίνητο και το επιπλέον αυτό τεκμαρτό εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες που προκύπτει σύμφωνα με τα ανωτέρω. Η αναγραφή του επιπλέον αυτού εισοδήματος γίνεται :

-         σε ξεχωριστή σειρά της βεβαίωσης αποδοχών,

-         στον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου,

-         στην εργοστασιακή τιμολογιακή αξία του,

-         στο χρονικό διάστημα χρησιμοποίησής του.

Αν από τον υπόχρεο έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερα από ένα επιβατικά αυτοκίνητα μέσα στη συγκεκριμένη χρήση, θα συμπληρώνεται ανάλογος αριθμός σειρών της βεβαίωσης αποδοχών.

Οι επιχειρήσεις που παρέχουν αυτοκίνητα σε στελέχη τους θα ζητούν βεβαίωση για την εργοστασιακή τιμολογιακή αξία των υπόψη αυτοκινήτων από τις αντιπροσωπείες που έχουν εισάγει τα αυτοκίνητα αυτά. Στην περίπτωση που η εργοστασιακή τιμολογιακή αξία των αυτοκινήτων αυτών είναι κάτω των δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ (15.000) τότε οι εν λόγω βεβαιώσεις θα πιστοποιούν το γεγονός αυτό (ότι δηλαδή η εργοστασιακή τιμολογιακή αξία είναι κάτω των 15.000 ευρώ), χωρίς να αναφέρουν το ακριβές ποσό αυτής.

γ. Μείωση λόγω παλαιότητας

Με βάση τον τελωνειακό κώδικα, η τιμή χονδρικής πώλησης του επιβατικού αυτοκινήτου του έτους πρώτης κυκλοφορίας, μειώνεται λόγω παλαιότητας με βάση κλίμακα. Συνεπώς, θα πρέπει για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών, η εργοστασιακή αξία του έτους πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, να μειώνεται λόγω παλαιότητας με βάση την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του τελωνειακού κώδικα που είναι η εξής:

                   Πίνακας 2

  Μείωση λόγω παλαιότητας Ποσοστό (%)  μείωσης ανά μήνα κυκλοφορίας Για τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας 1,30 Για το δεύτερο χρόνο κυκλοφορίας 0,70 Για τον τρίτο χρόνο κυκλοφορίας 0,50 Για τα πέντε επόμενα χρόνια (4ο-8ο) 0,40 Για τα τρία επόμενα χρόνια (9ο-11ο) 0,30 Για τα δύο επόμενα χρόνια (12ο-13ο) 0,20 Για τα επόμενα χρόνια 0,10

Στο συντελεστή παλαιότητας που προκύπτει με βάση τα ποσοστά της πιο πάνω κλίμακας αυτής, θα προστίθεται και ποσοστό 5% επί των διανυθέντων χιλιομέτρων δια 1.500. Ο τελικά διαμορφούμενος συντελεστής απομείωσης δεν δύναται να είναι ανώτερος του 81%.

Για τη μείωση λόγω παλαιότητας της εργοστασιακής αξίας των αυτοκινήτων λαμβάνονται οι μήνες που μεσολαβούν από την ημερομηνία που το αυτοκίνητο τίθεται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος της προηγούμενης χρήσης. Δηλαδή, για επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από στελέχη εταιρίας μέσα στο έτος 2010, ο συντελεστής μείωσης λόγω παλαιότητας θα υπολογίζεται από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αυτών μέχρι 31/12/2009.

Σε περίπτωση που στη διάρκεια ενός έτους η χρήση του αυτοκινήτου δοθεί σε περισσότερα του ενός στελέχη, κάθε στέλεχος θα επιβαρυνθεί με το αυτοκίνητο για όσο χρονικό διάστημα το χρησιμοποίησε (αναγραφή και στη βεβαίωση αποδοχών).

Τα παραπάνω έχουν εφαρμογή και για τους εκπροσώπους ή διαχειριστές στην Ελλάδα αλλοδαπών ή ημεδαπών επιχειρήσεων που υπάγονται στις διατάξεις του α.ν. 89/1967 ή του Ν.27/1975, όταν τα πρόσωπα αυτά είναι Έλληνες υπήκοοι ή έχουν ελληνικό διαβατήριο.

Οι διατάξεις αυτές ισχύουν για δαπάνες αυτοκινήτων από 1-1-2010 και μετά.

Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών θα ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες και η διαδικασία υποβολής από τις επιχειρήσεις των σχετικών στοιχείων για τη διασταύρωση των δηλώσεων από τους δικαιούχους των εισοδημάτων αυτών.

Παράδειγμα

Διευθυντής πωλήσεων Ανώνυμης Εταιρείας χρησιμοποίησε σε ολόκληρο το έτος 2010 επιβατικό ΙΧ αυτοκίνητο της εταιρίας με Εργοστασιακή Τιμολογιακή Αξία 40.000 ευρώ που τέθηκε για πρώτη φορά σε κυκλοφορία στις 8/7/2008 και με 45.000 διανυθέντα χιλιόμετρα μέχρι 31/12/2009.

-         Συντελεστής μείωσης λόγω παλαιότητας μέχρι 31/12/2009 (βλ. Πίνακα 2):

(1,30 * 12)+ (0,70 * 6)+ (0,05 * 45.000/ 1.500)= 15,6 + 4,2 + 1,5= 21,3%.

Συνεπώς, η Εργοστασιακή Τιμολογιακή Αξία που θα ληφθεί υπόψη προκειμένου για τον υπολογισμό του επιπλέον ετήσιου εισοδήματος (πέραν των αποδοχών) που αποκτά ο διευθύνων σύμβουλος εξαιτίας της χρήσης του ανωτέρω αυτοκινήτου θα είναι (100 – 21,3=) 78,7% * 40.000= 31.480 ευρώ.

-         Τεκμαρτό ετήσιο εισόδημα (βλ. Πίνακα 1) :

31.480 Χ 30% = 9.444 ευρώ, πέραν των πραγματικών αποδοχών του.

δ. Εξαιρέσεις από την εφαρμογή των υπόψη διατάξεων

Οι σχετικές διατάξεις (περ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 45 του ΚΦΕ) δεν εφαρμόζονται:

- για αυτοκίνητα τα οποία παρέχουν οι επιχειρήσεις σε πωλητές που εργάζονται σε αυτές

- για αυτοκίνητα δοκιμών (test-drive), που διαθέτουν οι επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων,

- για αυτοκίνητα μεταφοράς προσωπικού (π.χ. mini-bus),

- για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχειακές επιχειρήσεις) για μεταφορά καλεσμένων ή πελατών τους,

- για αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν οι επιχειρήσεις service προσωρινά σε αντικατάσταση των επισκευαζόμενων,

- για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις διαχείρισης αεροδρομίων (π.χ. Ελ. Βενιζέλου) για τη μεταφορά VIPS ή προσωπικού.

 

 

 

το παραπανω, που αναφερεται για το φπα;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...