Προς το περιεχόμενο
  • 0
doctor

Υπολογισμός καταγγελίας σύμβασης εργαζομένων με άνω των 17 ετών υπηρεσία (Ν.4093/2012)

Ερώτηση

Αθήνα: 28-11-2012 

Αριθμ. Πρωτ.: 26352/839

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΜΟΙΒΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

 

ΘΕΜΑ: Οδηγίες για την εφαρμογή των υποπαραγράφων ΙΑ.1 & ΙΑ.8 έως ΙΑ.14 του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 - Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» (ΦΕΚ 222/Α'/12-11-2012).

 

[...]

 

3. Αποζημίωση απόλυσης ιδιωτικών υπαλλήλων με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, οι οποίοι στις 12-11-2012 έχουν συμπληρώσει δεκαεπτά (17) έτη υπηρεσίας και άνω στον ίδιο εργοδότη.

 

[...]

 

β) Ο υπολογισμός της επιπλέον αυτής αποζημίωσης γίνεται βάσει των τακτικών αποδοχών του τελευταίου μήνα, πριν την καταγγελία της σύμβασης εργασίας, υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τακτικές αποδοχές κατά το ποσό που υπερβαίνουν τις δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ.

 

***

 

Ένα σημείο που δεν έχει αποσαφηνιστεί από το Υπουργείο Εργασίας είναι αν στο πιο πάνω ποσό των 2.000 υπολογίζεται επιπλέον και το 1/6 ή όχι.

 

  1. Στο ΔΕΝ (τχ.1614, σ.1453) αναφέρεται: "Για τον δεύτερο όμως ΠΙΝΑΚΑ, όπως ήδη ελέχθη, όριο της κατά μήνα οφειλομένης (προσθέτου) αποζημιώσεως είναι οι τακτικές αποδοχές των 2.000 ευρώ (στις οποίες περιλαμβάνεται και το 1/6, αφού οι μηνιαίες αποδοχές καθίστανται "τακτικές" αποδοχές για τον υπολογισμό της αποζημιώσεως, με την προσθήκη και της ως άνω αναλογίας δώρων και επιδόματος αδείας)".  Στο ίδιο ΔΕΝ (σ.1438, υποσ.28) αναφέρεται ότι "λαμβάνονται υπ’όψη οι τακτικές αποδοχές μέχρι 2.000 ευρώ (κατά μήνα) στο οποίο περιλαμβάνεται και η προσαύξηση 1/6)".
  2. Η ΠΙΜ, στο περιοδικό «συνεργασία» που εκδίδει, στο τεύχος Δεκεμβρίου (σ.7), σε σχετικό άρθρο αναφέρει: «για τον υπολογισμό της αποζημίωσης των μισθωτών που απολύονται λαμβάνονται υπόψη όλα τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του νέου νόμου αλλά για τον υπολογισμό της αποζημίωσής τους για τα 16 πρώτα χρόνια εργασίας λαμβάνονται υπόψη όλες οι τακτικές αποδοχές του μήνα της απόλυσης προσαυξημένες κατά το 1/6 και μέχρι του οκταπλασίου των 30 ημερομισθίων ανειδίκευτου εργάτη. Για τα χρόνια εργασίας τους όμως πάνω από τα 16 λαμβάνονται υπόψη αποδοχές μέχρι του ποσού των 2.000,00 ευρώ χωρίς την προσαύξηση του 1/6 των αποδοχών. Για μισθωτούς που οι τακτικές τους αποδοχές κυμαίνονται από 1.750 ευρώ μέχρι περίπου 1.990 θα καταβάλλεται μέρος της προσαύξησης του 1/6, π.χ. μισθωτός με μηνιαίες τακτικές αποδοχές 1.850 και το 1/6 τους είναι 308,30 ευρώ θα λάβει τη διαφορά των 150 ευρώ μέχρι οι αποδοχές να φθάσουν στο όριο πλαφόν που θέτει ο νόμος των 2.000 ευρώ. Για όσους μισθωτούς συμπληρώνουν πάνω από 16 χρόνια εργασίας στον ίδιο εργοδότη μετά την ημερομηνία αυτή (12-11-2012) τα χρόνια τους αυτά δεν θα λαμβάνονται υπόψη και η αποζημίωσή τους θα περιορίζεται στους 12 μισθούς που αντιστοιχούν στα 16 χρόνια εργασίας τους».

Οπότε αν λάβουμε υπ’όψιν τα παραπάνω, η αποζημίωση για όσους έχουν συμπληρώσει 17 έτη στον ίδιο εργοδότη και υπάγονται τον πίνακα ΙΙ της επιπλέον αποζημίωσης, οι ανώτατες καταβαλλόμενες μηνιαίες μικτές τακτικές αποδοχές που μπορούν να ληφθούν υπ’όψιν και να προστεθεί σε αυτές ακέραιο το ποσό του 1/6 είναι αυτές που φτάνουν στο ποσό των 1.714,29 ευρώ (1.714,29*14/12= 2.000 ευρώ).

Για μηνιαίες τακτικές μικτές αποδοχές άνω των 1.714,29 (και έως 2.000) δεν δίνεται ολόκληρο το 1/6 αλλά ποσό ίσο με τη διαφορά του μισθού από τα 2.000 ευρώ (π.χ. για μικτές μηνιαίες τακτικές αποδοχές 1.900 ευρώ θα δοθεί ως 1/6 το ποσό των 100 ευρώ, για 1800 θα δοθούν 200 ευρώ κ.λπ.).

 

Τι λέτε εσείς συνάδελφοι; 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 0

Μήτσο, αυτή δεν είναι η έννοια των τακτικών αποδοχών...??? Για αυτό δεν περιλαμβάνονται επιδόματα και δώρα (το 1/6 δλδ) στο μισθό..???

 

Εφόσον λοιπόν είναι έτσι διατυπωμένο:

 

 

χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τακτικές αποδοχές κατά το ποσό που υπερβαίνουν τις δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ.

 

 

συμφωνώ με την προσέγγισή σου....

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Μήτσο, αυτή δεν είναι η έννοια των τακτικών αποδοχών...??? Για αυτό δεν περιλαμβάνονται επιδόματα και δώρα (το 1/6 δλδ) στο μισθό..???

 

Εφόσον λοιπόν είναι έτσι διατυπωμένο:

 

 

 

 

συμφωνώ με την προσέγγισή σου....

 

 

Να προσθέσω ότι σε κανέναν νόμο δεν γίνεται αναφορά για το 1/6, αλλά το κλάσμα αυτό έχει προκύψει από την νομολογία (ΑΠ 456/75, ΑΠ 546/99, ΑΠ 72/98), αφού ως τακτικές αποδοχές για τη νομολογία θεωρούνται ο μισθός και κάθε άλλη παροχή, σε χρήμα ή σε είδος, χορηγούμενη παγίως για κάποιο χρονικό διάστημα. Βλ. και εδώ: http://www.anaconda.gr/HTMErgatika/ProsdiorismosMistou.htm

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Εγώ πιστεύω ότι το 2000 πρέπει να προσαυξηθεί με το 1/6 του.

 

Διαφωνώ με τις προσεγγίσεις των περιοδικών, τις οποίες θεωρώ φοβερά διασταλτικές.

 

Οι νόμοι έχουν γραφτεί στο πόδι για να προλάβουμε την τρόικα, και κανείς δεν έχει σκεφθεί τέτοιες λεπτομέρειες.

 

Ας μη γινόμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως. Ο νόμος θέτει οροφή στις τακτικές αποδοχές. Το ότι αυτή η οροφή προσαυξάνεται εκ των υστέρων βάσει προϋπαρχουσών δικαστικών αποφάσεων είναι αδιάφορο. Το γράμμα του νόμου τηρείται πάντως.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Εγώ πιστεύω ότι το 2000 πρέπει να προσαυξηθεί με το 1/6 του.

 

Διαφωνώ με τις προσεγγίσεις των περιοδικών, τις οποίες θεωρώ φοβερά διασταλτικές.

 

Οι νόμοι έχουν γραφτεί στο πόδι για να προλάβουμε την τρόικα, και κανείς δεν έχει σκεφθεί τέτοιες λεπτομέρειες.

 

Ας μη γινόμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως. Ο νόμος θέτει οροφή στις τακτικές αποδοχές. Το ότι αυτή η οροφή προσαυξάνεται εκ των υστέρων βάσει προϋπαρχουσών δικαστικών αποφάσεων είναι αδιάφορο. Το γράμμα του νόμου τηρείται πάντως.

 

θα συμφωνήσω

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Να προσθέσω ότι σε κανέναν νόμο δεν γίνεται αναφορά για το 1/6, αλλά το κλάσμα αυτό έχει προκύψει από την νομολογία (ΑΠ 456/75, ΑΠ 546/99, ΑΠ 72/98), αφού ως τακτικές αποδοχές για τη νομολογία θεωρούνται ο μισθός και κάθε άλλη παροχή, σε χρήμα ή σε είδος, χορηγούμενη παγίως για κάποιο χρονικό διάστημα. Βλ. και εδώ: http://www.anaconda.gr/HTMErgatika/ProsdiorismosMistou.htm

Συμφωνώ με τον δόκτορ και απορώ ακόμα πως δεν έχουν κοπεί τα επιδόματα κ τα δώρα .

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Εγώ πιστεύω ότι το 2000 πρέπει να προσαυξηθεί με το 1/6 του.

 

Διαφωνώ με τις προσεγγίσεις των περιοδικών, τις οποίες θεωρώ φοβερά διασταλτικές.

 

Οι νόμοι έχουν γραφτεί στο πόδι για να προλάβουμε την τρόικα, και κανείς δεν έχει σκεφθεί τέτοιες λεπτομέρειες.

 

Ας μη γινόμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως. Ο νόμος θέτει οροφή στις τακτικές αποδοχές. Το ότι αυτή η οροφή προσαυξάνεται εκ των υστέρων βάσει προϋπαρχουσών δικαστικών αποφάσεων είναι αδιάφορο. Το γράμμα του νόμου τηρείται πάντως.

 

Δημήτρη (και Αλέκο),...

 

Με τι προσαυξάνεται η οροφή...???

 

Με τακτικές αποδοχές, όχι κάποια προσαύξηση βάσει νόμου ή κτλ....

 

Μισθοί, επιδόματα, δώρα, όλα αυτά είναι (ή θεωρούνται) τακτικές αποδοχές..........

 

Αφού λοιπόν η συγκεκριμένη διάταξη θέτει όριο 2.000 στις τακτικές αποδοχές, άποψή μου, πιάνει όλες τις τακτικές αποδοχές που θα υπολογιστούνε.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Δημητρη και η δικη μου αποψη ειναι οτι στο οριο των 2.000 € περιλαμβανεται και η προσαυξηση 1/6.

 

Αντιστοιχως σε παραπλησιο θεμα απο Λαναρα εκδοση 2009 (σελ.122-123) Εργατικη και Ασφαλιστικη Νομοθεσια:

 

Κατ΄εξαιρεση για τους υπαλληλους προβλεπεται απο το νομο ο περιορισμος οπως, κατα τον υπολογισμο της

αποζημιωσης τους να μη λαμβανονται υποψη οι μηνιαιες αποδοχες τους για οσο ποσο υπερβαινουν το 8πλασιο του ημερομισθιου

ανιδικευτου εργατη, πολλαπλασιαζομενο επι 30.

Πρεπει να σημειωθει ιδιαιτερα οτι, στην προκειμενη περιπτωση το ανωτερο ποσο δεν προσαυξανεται με την προσθηκη της

αναλογιας των Δωρων Εορτων και του Επιδοματος Αδειας, γιατι αυτο αποτελει πλεον το ανωτερο οριο των μηνιαιων αποδοχων

για τον καθορισμο της οφειλομενης αποζημιωσης (Αρθρο5 παρ.1 Ν.3198/1955, Αρ.Παγου 803/2002, 227/2006 ΔΕΝ 2006 σελ.411).

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Σε συνέχεια αυτών που γράφει ο Τάσος, παραθέτω μία σχετική και παράδοξη απόφαση του Αρείου Πάγου που έχει δεχτεί σκληρή κριτική για τον χειρισμό του ανωτάτου πλαφόν (οχταπλάσιο ημερομίσθιο ανειδίκευτου εργάτη επί 30):

 

 

1750/2008 ΑΠ ( 484205) 
  
 

(Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ, Δ/ΝΗ 2011/1619 , ΠΕΙΡΝΟΜ 2010/55 ) Υπολογισμός αποζημιώσεως απολύσεως. Αν οι μηνιαίες αποδοχές υπερβαίνουν το οκταπλάσιο του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό 30, τότε αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη κατά το υπερβάλλον. Η διάταξη αυτή αποσκοπεί στον περιορισμό της αποζημιώσεως - και όχι των αποδοχών - των υπαλλήλων, που έχουν ιδιαίτερα μεγάλες μηνιαίες αποδοχές και δεν είναι αντίθετη προς τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1, 5 παρ. 1, 22 παρ. 1β και 106 παρ. 1 και 2 του συντάγματος, αφού ισχύει για όλους τους υψηλόμισθους υπαλλήλους, η ανάπτυξη της προσωπικότητας των οποίων και η συμμετοχή τους στην οικονομική ζωή της Χώρας, δεν παρεμποδίζεται ασφαλώς από το ότι θα λάβουν μειωμένη αναλογικά αποζημίωση, αν καταγγελθεί η σύμβασή της. Ο περιορισμός αυτός απορρέει από διάταξη αναγκαστικού δικαίου, που θεσπίστηκε χάριν του γενικότερου κοινωνού συμφέροντος και επομένως δεν είναι επιτρεπτή η ευνοϊκότερη για το μισθωτό ρύθμιση με ατομική ή συλλογική σύμβαση εργασίας, ακόμη και αν ο μισθωτός έχει την ιδιότητα του "διευθύνοντος συμβούλου". Περιστατικά. (Απόρριψη της υπ΄ αριθμ. 7464/2005 απόφασης ΕφΑθ). (Παρατηρήσεις Α.Λεβέντη ΠΕΙΡΝΟΜ 2010,56).
 

  

Αριθμός 1750/2008

ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ

Β1` Πολιτικό Τμήμα 

Συγκροτήθηκε από τους Δικαστές: Ηλία Γιαννακάκη, Αντιπρόεδρο Αρείου Πάγου, Αθανάσιο Θεμέλη, Ειρήνη Αθανασίου, Βαρβάρα Κριτσωτάκη και Παναγιώτη Κομνηνάκη, Αρεοπαγίτες. Συνήλθε σε δημόσια συνεδρίαση στο Κατάστημά του, στις 23 Σεπτεμβρίου 2008, με την παρουσία και του γραμματέα Αθανασίου Λιάπη, για να δικάσει μεταξύ:

Του αναιρεσείοντος: Χ, ο οποίος εκπροσωπήθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο του Στέφανο Ασλανίδη, με δήλωση του άρθρου 242 παρ. 2 Κ.Πολ.Δ. 

Της αναιρεσίβλητης: Ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία ".........", που εδρεύει στην Αθήνα και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία εκπροσωπήθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο της Παναγιώτη Δρακόπουλο, με δήλωση του άρθρου 242 παρ. 2 Κ.Πολ.Δ. Η ένδικη διαφορά άρχισε με την από 4-3-2003 αγωγή του ήδη αναιρεσείοντος, που κατατέθηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών. Εκδόθηκαν οι αποφάσεις: 1559/2004 του ίδιου Δικαστηρίου και 7464/2005 του Εφετείου Αθηνών. Την αναίρεση της τελευταίας απόφασης ζητεί ο αναιρεσείων με την από 31-8-2007 αίτησή του. Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης αυτής, που εκφωνήθηκε από το πινάκιο, οι διάδικοι παραστάθηκαν όπως σημειώνεται πιο πάνω. Η Εισηγήτρια Αρεοπαγίτης Ειρήνη Αθανασίου, διάβασε την από 26-8-2008 έκθεσή της, με την οποία εισηγήθηκε την απόρριψη της υπό κρίση αιτήσεως αναιρέσεως. 

ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

Επειδή, από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1, 3 παρ. 1 και 2 του ν. 2112/1920, και 5 παρ. 1 και 3 του ν. 3198/1955 προκύπτει ότι η καταγγελία της υπαλληλικής εργασιακής σχέσεως είναι άκυρη, αν ο εργοδότης, εκτός της μη τηρήσεως του έγγραφου τύπου, δεν καταβάλει στον απολυόμενο μισθωτό την οφειλόμενη αποζημίωση απολύσεως. Ως τέτοια θεωρείται η αποζημίωση, η οποία ορίζεται στο άρθρο 3 παρ. 1 του ν. 2112/1920 ότι είναι κατά ποσό ίση προς το σύνολο των τακτικών αποδοχών, που θα λάμβανε ο εργαζόμενος κατά το χρόνο προ του οποίου έπρεπε να γίνει η καταγγελία και της οποίας ο υπολογισμός κατά το άρθρο 5 παρ. 1 του ν. 3198/1955 γίνεται με βάση τις τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα με καθεστώς πλήρους απασχολήσεως (εδ. α`). Με τη διάταξη όμως του άρθρου 5 παρ. 1 εδ. β` του ν. 3198/1955 τίθεται για όλους τους υπαλλήλους, γενικός περιορισμός, κατά τον οποίο, αν οι εν λόγω μηνιαίες αποδοχές υπερβαίνουν το οκταπλάσιο του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό 30, τότε αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη κατά το υπερβάλλον. Η διάταξη αυτή αποσκοπεί στον περιορισμό της αποζημιώσεως - και όχι των αποδοχών- των υπαλλήλων, που έχουν ιδιαίτερα μεγάλες μηνιαίες αποδοχές και δεν είναι αντίθετη προς τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1, 5 παρ. 1, 22 παρ. 1β και 106 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος, αφού ισχύει για όλους τους υψηλόμισθους υπαλλήλους, η ανάπτυξη της προσωπικότητας των οποίων και η συμμετοχή τους στην οικονομική ζωή της Χώρας, δεν παρεμποδίζεται ασφαλώς από το ότι θα λάβουν μειωμένη αναλογικά αποζημίωση, αν καταγγελθεί η σύμβασή της (βλ. σχ. ΑΠ 227/2006, 803/2003). Εξάλλου, ο περιορισμός αυτός απορρέει από διάταξη αναγκαστικού δικαίου, που θεσπίστηκε χάριν του γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος και επομένως δεν είναι επιτρεπτή η ευνοϊκότερη για το μισθωτό ρύθμιση με ατομική ή συλλογική σύμβαση εργασίας, ακόμη και αν ο μισθωτός έχει την ιδιότητα του "διευθύνοντος συμβούλου". Στην προκειμένη περίπτωση το Εφετείο, όπως προκύπτει από την προσβαλλόμενη απόφασή του, δέχτηκε, κατά την ανέλεγκτη αναιρετικώς περί πραγμάτων κρίση του (άρθρο 561 παρ. 1 Κ.Πολ.Δ.), ότι αποδείχθηκαν, εκτός άλλων, και τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά, που ενδιαφέρουν εδώ: O αναιρεσείων προσλήφθηκε από την αναιρεσίβλητη ανώνυμη εταιρεία στις 2-4-2001 με την από 2-4-2001 έγγραφη σύμβαση εργασίας αόριστου χρόνου, προκειμένου να εργαστεί σ` αυτήν ως Διευθυντής Τεχνολογίας Συστημάτων Πληροφορικής στα γραφεία της έδρας της, θέση κατ` εξοχήν ιδιάζουσας εμπιστοσύνης (διευθύνων υπάλληλος). 

Με τη σύμβαση αυτήν ορίστηκε και ότι οι καθαρές μηνιαίες αποδοχές του αναιρεσείοντος μετά όλες τις νόμιμες κρατήσεις (ασφαλιστικές εισφορές παρακράτηση φόρου εισοδήματος κλπ) από 1-1-2002 θα ανέρχονται σε 4.255,32 ευρώ και ότι οι καθαρές αποδοχές του θα αυξάνονται ετησίως το αργότερο έως την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους κατά ελάχιστο ποσοστό 10% επί των εκάστοτε καταβαλλόμενων αποδοχών. Το ακριβές ποσοστό αύξησης άνω του 10% θα προσδιορίζεται από την εταιρεία σύμφωνα με την πολιτική μισθών που θα ακολουθεί. Επίσης ορίστηκε ότι "τα συμβαλλόμενα μέρη δικαιούνται να καταγγείλουν τη σύμβαση σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα εργατική νομοθεσία και τον όρο 20 της σύμβασης" και ότι "σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης εκ μέρους της εταιρείας, αυτή οφείλει ως αποζημίωση στο Διευθυντή ενόψει των υψηλών απαιτήσεων, ευθυνών και κινδύνων, που εμπεριέχονται στη θέση και στα καθήκοντα του Διευθυντή, να του καταβάλει ποσό ίσο με είκοσι μηνιαίους μισθούς, με βάση υπολογισμού τις υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης μικτές αποδοχές, όπου θα συνυπολογίζονται οι προσαυξήσεις δώρων εορτών και επιδόματος αδείας κατά τον τελευταίο μήνα απασχόλησής του". Ο αναιρεσείων προσέφερε προσηκόντως τις υπηρεσίες του στην αναιρεσίβλητη ως Διευθυντής Τεχνολογίας Συστημάτων Πληροφορικής και από 1-1-2002 οι καθαρές αμοιβές ανέρχονταν σε 4.254,63 ευρώ και οι μικτές (μετά υπολογισμό 299,68 € για ΙΚΑ - ΤΕΑΜ και 2.079,69 € για παρακράτηση φόρου) σε 6.634 ευρώ για 25 εργάσιμες ημέρες κατά μήνα. Από 1-1-2003 οι καθαρές αποδοχές του αναιρεσείοντος δεν αυξήθηκαν κατά 10% όπως είχε συμφωνηθεί με το άνω ιδιωτικό συμφωνητικό και στις 17-1- 2003 η αναιρεσίβλητη κατήγγειλε εγγράφως απρόθεσμα και αναιτιολόγητα τη σύμβαση εργασίας του αναιρεσείοντος, όπως είχε δικαίωμα από τη σύμβαση και κατέβαλε σ` αυτόν και υποσχέθηκε να του καταβάλει ως αποζημίωση λόγω καταγγελίας της συμβάσεώς του εργασίας 130.424 ευρώ. 

Ειδικότερα κατά την ημέρα της απολύσεως καταβλήθηκαν από την αναιρεσίβλητη 32.501,76 ευρώ (ως έξι μηνιαίοι μισθοί) και η ίδια ανέλαβε την υποχρέωση να καταβάλει το υπόλοιπο ποσό σε πέντε μηνιαίες δόσεις, ο δε αναιρεσείων δεν επιφυλάχθηκε ρητά ως προς το κύρος της καταγγελίας και το ύψος της αποζημίωσης κατά την υπογραφή της σχετικής απόδειξης είσπραξης. Δέχτηκε δε το Εφετείο ότι ο ισχυρισμός της αναιρεσίβλητης για περιορισμό του ύψους της αποζημίωσης απόλυσης ήταν νόμιμος και ουσιαστικά βάσιμος, εφόσον το ημερομίσθιο ανειδίκευτου εργάτη την 1-1-2003 ανερχόταν σε 23,29 ευρώ και έτσι (8 Χ 30 Χ 23,29 €) = 5.589,60 ευρώ) και μετά την πρόσθετη κατά το 1/6 για αναλογία επιδόματος άδειας και δώρων (από 931,60 ευρώ) το όριο ανερχόταν σε 6.521,2 ευρώ, με αποτέλεσμα η συμφωνηθείσα αποζημίωση λόγω καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας από είκοσι μισθούς να μην μπορεί να υπερβεί το όριο του ποσού των (20 Χ 6.521,2 =) 130.424 ευρώ. Κρίνοντας έτσι το Εφετείο δεν παραβίασε την παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 3198/1955, εφόσον πράγματι, σύμφωνα με όσα στην προτασσόμενη σκέψη διαλαμβάνονται, το ποσό των μηνιαίων αποδοχών του αναιρεσείοντος που υπερέβαινε το οκταπλάσιο του νόμιμου ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, πολλαπλασιαζόμενο επί τον αριθμό 30, δεν θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη. Επομένως ο μοναδικός λόγος αναιρέσεως, από το άρθρο 559 αριθ. 1 ΚΠολΔ, με τον οποίο υποστηρίζεται το αντίθετο, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.-

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Απορρίπτει την από 31 Αυγούστου 2007 αίτηση του Χ για αναίρεση της υπ` αριθ. 7464/2005 αποφάσεως του Εφετείου Αθηνών.

Και

Καταδικάζει τον αναιρεσείοντα στη δικαστική δαπάνη της αναιρεσίβλητης, την οποία ορίζει σε χίλια διακόσια (1.200) ευρώ.

Κρίθηκε και αποφασίσθηκε στην Αθήνα, στις 7 Οκτωβρίου 2008. 

Και 

Δημοσιεύθηκε στην Αθήνα, σε δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στις 4 Νοεμβρίου 2008. Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Εγώ θεωρώ ότι το μόνο σίγουρο είναι το παρακάτω.

 

 

.................

Οι νόμοι έχουν γραφτεί στο πόδι για να προλάβουμε την τρόικα, και κανείς δεν έχει σκεφθεί τέτοιες λεπτομέρειες.

 

..................

 

Αυτό αφορά σε όλους τους νόμους που ψηφίστηκαν από το πρώτο μνημόνιο και μετά.

 

Κατά τ' άλλα θεωρώ ότι η προσαύξηση του 1/6 αφορά μόνο τον πρώτο πίνακα και η πρόσθετη αποζημίωση των 2000 δεν προσαυξάνεται.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Άμεσα συνάγεται ότι την επιπλέον αποζημίωση της περίπτωσης 3 της υποπαραγράφου ΙΑ.12 του άρθρου πρώτου του νόμου του Ν.4093/2012, την δικαιούνται μόνο εργαζόμενοι οι οποίοι στις 12-11-2012, ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4093/2012, συμπλήρωσαν στον ίδιο εργοδότη υπηρεσία 17 ετών και άνω και ότι η υπηρεσία που θα διανύσουν στον ίδιο εργοδότη μετά την 12-11-2012 δε θα συνεχίσει να προσμετράται για τον υπολογισμό της αποζημίωσής τους. Δηλαδή η επιπλέον αυτή αποζημίωση θα παγιωθεί στον αριθμό των μισθών στον οποίο έχει ανέλθει την 12-11-2012, οποτεδήποτε κι αν απολυθούν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου με υπηρεσία στον ίδιο εργοδότη άνω των 17 ετών, μετά από αυτή την ημερομηνία, καθώς ο μεταγενέστερος χρόνος υπηρεσίας τους δε θα λαμβάνεται πλέον υπόψη.

 

Οπότε ότι υπηρεσία έχει κατοχυρώσει ο εργαζόμενος (στον ίδιο εργοδότη) μέχρι 12/11/2012.... μετά χάνεται!!!!!!!

 

Άντε να δούμε τι άλλο θα δούμε!!!!!

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Η κλίμακα της φορολόγησης της αποζημίωσης παραμένει

 

Κλιμάκιο αποζημίωσης (ευρώ) Φορολογικός συντελεστής (%)

0 - 60.000 -----------------------------------0%

60.001 - 100.000 ------------------------10%

100.001 - 150.000 -----------------------20%

150.001 και άνω --------------------------30%

 
ή έχω χάσει επεισόδια;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

 

Η κλίμακα της φορολόγησης της αποζημίωσης παραμένει

 

Κλιμάκιο αποζημίωσης (ευρώ) Φορολογικός συντελεστής (%)

0 - 60.000 -----------------------------------0%

60.001 - 100.000 ------------------------10%

100.001 - 150.000 -----------------------20%

150.001 και άνω --------------------------30%

 
ή έχω χάσει επεισόδια;

 

 

ν.3842/10 άρθρο 5, παρ. 6 (έως τον 4099/12)

 

6. Το δεύτερο, τρίτο και τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 14 του Κ.Φ.Ε. αντικαθίστανται ως εξής:

«Ο φόρος υπολογίζεται, με βάση την παρακάτω κλίμακα:

Κλιμάκιο αποζημίωσης (ευρώ) Φορολογικός συντελεστής (%)

0 - 60.000 ............... 0%

60.001 - 100.000 ...10%

100.001 - 150.000 .20%

150.001 και άνω ....30%

Ο φόρος παρακρατείται κατά την πληρωμή της αποζημίωσης στον δικαιούχο. Με την επιφύλαξη των διατάξεων της περίπτωσης γ' της παραγράφου 4 του άρθρου 45, οι διατάξεις αυτής της περίπτωσης εφαρμόζονται αναλόγως και για κάθε εφάπαξ αποζημίωση που παρέχεται από οποιονδήποτε φορέα και για οποιονδήποτε λόγο διακοπής της σχέσης εργασίας ή άλλης σύμβασης, η οποία συνδέει τον φορέα με τον δικαιούχο της αποζημίωσης. Αν το ποσό που καταβάλλεται στον δικαιούχο της αποζημίωσης υπερβαίνει εκείνο που πρέπει να του καταβληθεί, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, το συνολικό ποσό της αποζημίωσης που καταβάλλεται φορολογείται σύμφωνα με την πιο πάνω κλίμακα.

 

Χρόνια πολλά

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Συνάδελφοι επίκειται να αλλάξει με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο (βλ.παρ.7 του άρθρου 15).

 

Θα αλλάξει (αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο ως έχει) ο φορολογικός συντελεστής του κλιμακίου 100.001-150.000 και από 20% που είναι σήμερα θα πάει 25%. Μεγάλη αλλαγή...συγκλονίστηκα...

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Συνάδελφοι επίκειται να αλλάξει με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο (βλ.παρ.7 του άρθρου 15).

 

Θα αλλάξει (αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο ως έχει) ο φορολογικός συντελεστής του κλιμακίου 100.001-150.000 και από 20% που είναι σήμερα θα πάει 25%. Μεγάλη αλλαγή...συγκλονίστηκα...

 

 

Κι εγώ

 

προτείνω να βάλουν κι ένα ακόμη κλιμάκιο

από 500.000 και πάνω να παει 42%

 

Ετσι που κάνανε τις αποζημιώσεις....... φιλοσοφική συζήτηση το κάναμε το θέμα

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

καλημέρα

Στον πίνακα υπολογισμού αποζημίωσης λόγω απόλυσης μετα τον νόμα 4093/2012 του κυρίου Καραγγιανάκη στην περιπτωση προσαυξησης ποσου αποζημιωσης λογω συμπληρωσης 17 και ανω ετων προυπηρεσιας μεχρι τις 12/11/2012 υπολογίζει σταθερά το ποσό των 2.000 €

Αν ομως ο μικτός μισθός υπαλλήλου είναι κατω απο 2.000 δεν θα έπρεπε να υπολογίζεται με βάση αυτά που πραγματικά παίρνει;

Παράδειγμα μισθωτός με μικτο μηνιαιο μισθό 1.143,29 με 23 χρόνια στον ιδιο εργοδότη σαν αποζημίωση πρέπει να πάρει 25.342,93 ή 30.006,10?

Παρακαλώ μια βοήθεια .

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

καλημέρα

Στον πίνακα υπολογισμού αποζημίωσης λόγω απόλυσης μετα τον νόμα 4093/2012 του κυρίου Καραγγιανάκη στην περιπτωση προσαυξησης ποσου αποζημιωσης λογω συμπληρωσης 17 και ανω ετων προυπηρεσιας μεχρι τις 12/11/2012 υπολογίζει σταθερά το ποσό των 2.000 €

Αν ομως ο μικτός μισθός υπαλλήλου είναι κατω απο 2.000 δεν θα έπρεπε να υπολογίζεται με βάση αυτά που πραγματικά παίρνει;

Παράδειγμα μισθωτός με μικτο μηνιαιο μισθό 1.143,29 με 23 χρόνια στον ιδιο εργοδότη σαν αποζημίωση πρέπει να πάρει 25.342,93 ή 30.006,10?

Παρακαλώ μια βοήθεια .

 

Αν ο μισθός είναι κάτω απο 2000 υπολογίζεται με αυτόν.

Αν είναι πάνω απο 2000 τίθεται ως πλαφόν το 2000

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • 0

Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σου

Επομένως ο πίνακας είναι υπολογίζει λάθος

Αν μπορεί ο δημιουργός του να βάλει αυτήν την παράμετρο

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα

  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.

×