Jump to content
Sign in to follow this  
kochtgr

Τιμολόγια/Αποδείξεις από και προς χώρες εντός ή εκτος Ε.Ε

Recommended Posts

Μπορείτε να μου πείτε τι ισχύει αναλυτικά (τι στοιχεία πρέπει να αναγραφονται, τι ισχύει με το ΦΠΑ κ.τ.λ) για την εκδοση και παραλαβή τιμολογιων/αποδείξεων) προς και από χωρες εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης για ελληνική ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών μέσω διαδικτύου οι οποίες περιλαμβάνουν πώληση διαφημιστικού χώρου σε ιστοσελίδες, παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελιδων στις μηχανές αναζήτησης (SEO), μάρκετινγκ και παροχή περιοχομένου(κείμενα, βίντεο, γραφικά) .

Παρακάτω είναι κάποιες ενδεικτικές περιπτώσεις που θα ήθελα να μου πείτε τι ισχύει σε κάθε περιπτωση ξεχωριστά

1)Εκδοση τιμολογίων προς επιχειρήσεις (B2B)

α) επιχείρηση με εγγεγραμμένο vat number εντός Ε.Ε

β) επιχείρηση χωρίς εγγεγραμμένο vat number εντός Ε.Ε

γ) επιχείρηση εκτός Ε.Ε

2)Εκδοση τιμολογίου/αποδειξης προς ιδιώτες (B2C)

α) Εντός Ε.Ε

β) Εκτός Ε.Ε

3) Παραλαβή Τιμολογίου/Απόδειξης από Επιχειρήσεις {προμηθευτές(παροχής υπηρεσιών)}

α) επιχείρηση με εγγεγραμμένο vat number εντός Ε.Ε

β) επιχείρηση χωρίς εγγεγραμένο vat number εντός Ε.Ε

γ) επιχείρηση εκτός Ε.Ε

4)Παραλαβή invoice από φυσικά πρόσωπα {προμηθευτές(παροχής υπηρεσιών)}

α) Εντός Ε.Ε

β) Εκτός Ε.Ε

Με δεδομένο ότι επιχειρήσεις εκτός Ε.Ε δεν είναι υποχρεωμένες να έχουν VAT number τι θα πρέπει να ζητείται είτε πρόκειται για πελάτη είτε για προμηθευτή...

Eπίσης τι ισχύει σε περίπτωση επιστροφής χρημάτων Refund (είτε από προμηθευτές είτε πρός πελάτες)

Ακόμα επειδή σχεδόν το σύνολο των συναλλαγών θα γίνεται μέσω paypal μπορούν τα invoice να στέλνονται μέσω αυτού και αντίστοιχα τα invoice που στέλνουν οι προμηθευτές(παροχής υπηρεσιών) μέσω paypal να χρησιμοποιούνται για την εφορία με προϋπόθεση ότι θα αναγράφουν οτι χρειάζεται και θα είναι paypal business account ο λογαριασμός της ελληνικής επιχείρησης (στο εξωτερικό ισχύει αυτό)

Τέλος σε περίπτωση που όλες οι συναλλαγές είναι σε δολάρια ΗΠΑ τι ισχύει με το ΦΠΑ είτε με τους πελάτες είτε με τους προμηθευτές

Σε περίπτωση που είναι δύσκολο να μου απαντήσετε για όλες τις περιπτώσεις παρακαλώ στείλτε μου p.m για να επικοινωνήσω εγώ μαζί σας

Ευχαριστώ

Κώστας Χιώτης

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλά βρε συ σε προηγούμενο thread που είχες ανοίξει δεν ρώταγες κάποια πράγματα και σου είπαμε μερικοί να βρεις ένα λογιστή να στα πει αναλυτικά? (αν δεν κάνω λάθος είσαι στη θεσσαλονίκη).

Και νομίζω και ο συνάδελφος ethos που είναι από θεσσαλονίκη προσφέρθηκε να σε βοηθήσει... Και υπάρχουν και άλλοι εδώ από θεσσαλονίκη....

Δεν είμαι εναντίον του να ξέρει ο πελάτης κάποια πράγματα για φπα, φόρο εισοδήματος κτλπ, αλλά σεμινάριο λογιστικής στα ενδοκοινοτικά και εξωκοινοτικά? Να φανταστείς σε ένα σεμινάριο που πήγα για σχετικό θέμα, 2 τετράωρα δεν έφταναν για να αναλυθούν τα πάντα... Και το ακροατήριο ήταν λογιστές...

Πας σε ένα λογιστή που ασχολείται με τα ενδοκοινοτικά κτλπ (πολλοί ασχολούνται) και αμα θες αναλυτική εξήγηση, μπορεί να στη δώσει και αυτή... (Αν σε έχει πελάτη θα στη δώσει τσάμπα, αν δεν σε έχει θα σε χρεώσει κάτι για το χρόνο του...).

Αυτά από εμένα - μην με παρεξηγήσεις τα λέω καλοπροαίρετα - και να σου τα ανέλυα όλα όσα θες περί φπα πάλι λογιστή θα χρειαζόσουνα για να τα εφαρμόσει όλα αυτά...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σου Πετρο δυστυχώς δεν το είδα το συγκεκριμένο μήνυμα από τον ethos, ευχαριστώ που το επισήμανες.

Σχετικά με το ότι χρειάζεται λογιστή φυσικά το καταλαβαίνω (και εγώ οικονομολόγος είμαι) αλλά πρότου μπώ στην διαδικασία της έναρξης μιας επιχείρησης και της συνεργασίας με κάποιον λογιστή θα πρέπει να ξέρω όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες γιατί υπάρχουν και τεχνικές δυσκολίες σχετικά με συναλλαγές εκτός Ελλάδος, π.χ επιχειρήσεις εκτός Ε.Ε είναι σχεδόν αδύνατο να δωσουν VAT number (και συμφωνα με αυτά που ξέρω μέχρι τώρα χρειάζεται για την εφορία στην Ελλάδα) υπαρχούν πολλά τέτοια θέματα που θα μπορούσαν να καθιστούν αδύνατη την εναρξη μιας τέτοιας επιχείρησης (να ναι καλά οι πολιτικοί μας που εχουν μειώσει την γραφειοκρατία και έχουν ενισχυσει την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας <_<)

Καλό βράδυ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

π.χ επιχειρήσεις εκτός Ε.Ε είναι σχεδόν αδύνατο να δωσουν VAT number (και συμφωνα με αυτά που ξέρω μέχρι τώρα χρειάζεται για την εφορία στην Ελλάδα)

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι σημαινει το ερωτηματικό?

Μια επιχειρηση στην Αμερική δεν έχει καμια υποχρέωση να έχει VAT number αν οι πωλήσεις της δεν ξεπερνουν ένα όριο σε χώρα της Ε.Ε, π.χ το οριο για πωλήσεις στην Αγγλια είναι γύρω στις 70.000στερλίνες, για την Ελλάδα δεν έχω ιδέα τι ισχύει...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι σημαινει το ερωτηματικό?

Μια επιχειρηση στην Αμερική δεν έχει καμια υποχρέωση να έχει VAT number αν οι πωλήσεις της δεν ξεπερνουν ένα όριο σε χώρα της Ε.Ε, π.χ το οριο για πωλήσεις στην Αγγλια είναι γύρω στις 70.000στερλίνες, για την Ελλάδα δεν έχω ιδέα τι ισχύει...

Εσενα που σε επιρρεαζει αυτο;

Εφοσον λαμβανεις τιμολογιο απο χωρα εκτος ΕΕ σχετικο με αυτα που παρεχεις στους πελατες σου,

σε καθε περιπτωση εσυ εισαι υποχρεος για την αποδοση του ΦΠΑ ως πραξη ληπτη.

Το VAT ειναι φρουτο της ΕΕ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το γνωρίζω αλλά στις εισαγωγές από χώρες εκτός Ε.Ε μπαίνει ΦΠΑ όχι στον προμηθευτή αλλά στον εισαγωγέα με το ΦΠΑ της χώρας εισαγωγής αλλά όταν πρόκειται για εισαγωγή υπερησιών μέσω Ιντερνετ από όσο ξερω γίνεται reverse charge όπου το ΦΠΑ πιστωνεται και χρεώνεται λογιστικά με συνολική υποχρέωση 0. Για να γίνει αυτό τι ακριβώς πρέπει να αναγράφεται στο invoice που θα λάβω από τον προμηθευτή (Ο οποίος μπορεί να είναι είτε επιχείρηση είτε αυτοαπασχολούμενος)?

Κάποιος άλλος συνάδελφος μου είχε πει ότι πρέπει να αναγράφεται και το vat number του προμηθευτή, αλλά όπως είπα πριν ελάχιστες εταιρίες εκτός Ε.Ε διαθέτουν...

Ακόμα όταν στέλνω εγώ invoice σε επιχείρηση εκτός Ε.Ε τι ακριβώς θα πρέπει να αναγράφεται?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο τιμολόγιο προς το εξωτερικό θα πρέπει να αναγράφονται πάνω - κάτω αυτά που αναγράφονται και στα εσωτερικού ( επωνυμία - διεύθυνση- ΑΦΜ ) με την προσθήκη των στοιχείων της τραπέζης και του ΙΒΑΝ για την πληρωμή του .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο τιμολόγιο προς το εξωτερικό θα πρέπει να αναγράφονται πάνω - κάτω αυτά που αναγράφονται και στα εσωτερικού ( επωνυμία - διεύθυνση- ΑΦΜ ) με την προσθήκη των στοιχείων της τραπέζης και του ΙΒΑΝ για την πληρωμή του .

Προκειται για υπηρεσίες παροχής περιοχομένου και προώθησης ιστοσελίδων, οι συναλλαγές γίνονται μέσω paypal και πιστωτικών/χρεωστικών καρτών, στις εξαγωγές προς τρίτες χώρες (εκτός Ε.Ε) δεν υπάρχει ΦΠΑ και οι προμηθευτές ή πελάτες δέν έχουν vat number (ΑΦΜ) επισης στις συναλλαγές με πελάτες/προμηθευτές εντός Ε.Ε με εγγεγραμένο vat number δεν χρεώνεται ΦΠΑ (απαλλάσσεται?).

Στις αγορές από χώρες εκτός Ε.Ε υπόχρεος για την απόδοση ΦΠΑ είναι η επιχείρηση μέλους Ε.Ε που λαμβάνει την υπηρεσία (ισχύει όμως ότι πιστώνεται και χρεώνεται λογιστικά οφειλή 0 όταν πρόκειται για υπηρεσίες μέσω διαδικτύου?)

Τι αναγράφεται σε κάθε περίπτωση στα invoice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εφόσον είσαι οικονομολόγος θα αντιλαμβάνεσαι - αν δεν το ξέρεις ήδη - ότι οι δωρεάν συμβουλές αξίζουν κάθε σεντ που δίνεις. Τα ερωτήματα που θέτεις είναι όντως σημαντικά, αλλά αγνοείς κάποιες παραμέτρους που πολύ φοβάμαι ότι δεν θα τις μάθεις μέσω μιας διαδικτυακής συζήτησης. Θα σου συνιστούσα να ακολουθήσεις την προτροπή του Πέτρου: Βρες έναν λογιστή που να έχει ικανή γνώση του συγκεκριμένου αντικειμένου και δείτε μαζί το θέμα σε βάθος, συνεκτιμώντας δεδομένα και νομοθεσία. Πολλά απ΄αυτά που ρωτάς απαιτούν κάποια έρευνα και δεν νομίζω ότι εύκολα θα κάτσει κάποιος να την κάνει δωρεάν μέσα σε ένα φόρουμ, και ακόμα κι αν γίνει αυτό, ποιός σου εξασφαλίζει εσένα την ακρίβεια της πληροφορίας που σου παρέσχε ένας ανώνυμος συζητητής; Φιλικά στο λέω,επισκέψου λογιστή.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εφόσον είσαι οικονομολόγος θα αντιλαμβάνεσαι - αν δεν το ξέρεις ήδη - ότι οι δωρεάν συμβουλές αξίζουν κάθε σεντ που δίνεις. Τα ερωτήματα που θέτεις είναι όντως σημαντικά, αλλά αγνοείς κάποιες παραμέτρους που πολύ φοβάμαι ότι δεν θα τις μάθεις μέσω μιας διαδυκτιακής συζήτησης. Θα σου συνιστούσα να ακολουθήσεις την προτροπή του Πέτρου: Βρες έναν λογιστή που να έχει ικανή γνώση του συγκεκριμένου αντικειμένου και δείτε μαζί το θέμα σε βάθος, συνεκτιμώντας δεδομένα και νομοθεσία. Πολλά απ΄αυτά που ρωτάς απαιτούν κάποια έρευνα και δεν νομίζω ότι εύκολα θα κάτσει κάποιος να την κάνει δωρεάν μέσα σε ένα φόρουμ, και ακόμα κι αν γίνει αυτό, ποιός σου εξασφαλίζει εσένα την ακρίβεια της πληροφορίας που σου παρέσχε ένας ανώνυμος συζητητής; Φιλικά στο λέω,επισκέψου λογιστή.

Αν έχεις κάποιον να μου προτείνεις που να έχει εμπειρία σε τέτοια θέματα δεν έχω κανένα πρόβλημα!

Αυτό ισχύει για οποιονδήποτε έχει εμπειρια με πελάτες που παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες και κάνουν συναλλαγές με το εξωτερικό (μπορείτε να μου στείλεται ενα p.m)

Υ.Γ: Ως οικονομολόγος γνωρίζω ότι όσο πιο πολλά δίνεις βραχυπρόθεσμα χωρίς κέρδος τόσο πιο πολλά παίρνεις μακροπρόθεσμα (κτίζοντας τη φήμη σου και κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των πελατών σου)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ελληνική εταιρεία υποκείμενη στον φόρο και εγγεγραμμένη στο vies παρέχει υπηρεσίες marketing δηλ.

συμβουλές σε θέματα πωλήσεων και στην διαχείριση σελίδας σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook) και ιστοσελίδας (sos δεν αναλαμβάνει την δημιουργία της ιστοσελίδας) 

σε υποκείμενη στον φόρο επιχείρηση στην Κύπρο εγγεγραμμένη στο vies!

Στην παραπάνω συναλλαγή εφαρμόζεται ο γενικός κανόνας και τόπος φορολογίας είναι ο τόπος εγκατάστασης του λήπτη των υπηρεσιών υποκείμενου στο φόρο (περ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 14)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×