Jump to content

«Καλλικράτης» στις εφορίες για να μείνουν 30 από 288


Recommended Posts

4/8/2011 TA NEA

Φορολογικό «Καλλικράτη» θέτει σε εφαρμογή το υπουργείο Οικονομικών με στόχο «οι 288 εφορίες που λειτουργούν σήμερα να γίνουν 30», όπως λέει χαρακτηριστικά κορυφαίο στέλεχός του. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθεί η συγχώνευση των είκοσι εφοριών σε δέκα, ενώ ο σαρωτικός μετασχηματισμός των υπηρεσιών του υπουργείου θα αποτελέσει χωριστό κεφάλαιο του φορολογικού νομοσχεδίου τον Οκτώβριο . Σε αυτό θα προβλέπονται και μετατάξεις για εφοριακούς που θα κριθεί ότι δεν «χωρούν» στο νέο τρόπο οργάνωσης των Εφοριών.

Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τις 288 εφορίες που λειτουργούν σήμερα είναι εξαιρετικά φιλόδοξο. Στην ολοκλήρωσή του, οι εφορίες που θα μείνουν δεν θα έχουν σχεδόν καμία επαφή με τους φορολογούμενους, οι οποίοι θα διεκπεραιώνουν όλες τις υποθέσεις τους είτε ηλεκτρονικά μέσω εφαρμογών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων είτε μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Ετσι, οι εφορίες που θα απομείνουν θα ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με ελέγχους για την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Το πρώτο βήμα για τις καταργήσεις εφοριών έγινε την περασμένη εβδομάδα με τροπολογία του υπουργού Οικονομικών Ευάγγ. Βενιζέλου, η οποία προβλέπει την κατάργηση επιμέρους τμημάτων εφοριών. Το επόμενο βήμα θα είναι συγχωνεύσεις μικρών εφοριών. Από στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο, σε σύνολο 36 δισ. ευρώ που εισπράχθηκαν το 2010, 22,77 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν από 20 ΔΟΥ, ενώ οι 78 ΔΟΥ που βρίσκονται στο τέλος της κατάταξης από άποψη εσόδων εισέπραξαν μόλις 464 εκατ. ευρώ.

Περισσότεροι έλεγχοι. Αποδεσμεύοντας υπαλλήλους από τις ΔΟΥ που καταργούνται, το οικονομικό επιτελείο θα μπορεί να συγκροτεί με μεγαλύτερη άνεση ειδικά συνεργεία ελέγχου για την πάταξη της φοροδιαφυγής, όπως έγινε και προ ημερών με τη συγκρότηση ειδικής ομάδας κρούσης, η οποία θα ασχοληθεί αποκλειστικά και μόνο με την είσπραξη βεβαιωθέντων προστίμων.

Παράλληλα με το εγχείρημα μετασχηματισμού των εφοριών σε ουσιαστικά ελεγκτικά εργαλεία, τα συναρμόδια υπουργεία προωθούν ηλεκτρονικές υπηρεσίες που φέρνουν την Εφορία στην οθόνη του υπολογιστή των φορολογουμένων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της «απομάκρυνσης» των πολιτών από τις εφορίες αποτελεί το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, το οποίο θα καθιερωθεί στις αρχές του 2012, αρχικά για τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και Δημοσίου. Με την κατάργηση του χάρτινου τιμολογίου, μέσω ειδικής εφαρμογής σήμανσης που θα δημιουργηθεί στη ΓΓΠΣ, οι επιχειρήσεις εκτιμάται πως θα επιτύχουν εξοικονόμηση της τάξεως του ενός δισ. ευρώ, ενώ το υπουργείο Οικονομικών θα μπορεί να ελέγχει με το πάτημα ενός κουμπιού την έκδοση πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Οπως είπε κατά την παρουσίασή του ο υπουργός Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι έως και δέκα φορές φθηνότερο από το χάρτινο. Κάθε χάρτινο τιμολόγιο που εκδίδεται έχει κόστος 7 έως 15 ευρώ, ενώ το ηλεκτρονικό θα έχει κόστος από 0,60 έως 4 ευρώ.

Μικρή ανάσα. Εν τω μεταξύ, μικρή ανάσα πήραν τον Ιούλιο τα καθαρά έσοδα του προϋπολογισμού. Αυξήθηκαν κατά 3% και εισπράχθηκαν 5,023 δισ. ευρώ. Στην αύξηση των καθαρών εσόδων συνέβαλαν οι οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών προς τις εφορίες να αναβάλουν τις επιστροφές φόρων των τελευταίων δύο ημερών του Ιουλίου για τις αρχές Αυγούστου. Ετσι, οι καθαρές εισπράξεις έκλεισαν κοντά στον στόχο του Μεσοπρόθεσμου (αύξηση 3,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα και είσπραξη καθαρών εσόδων 5,059 δισ. ευρώ) .

Link to comment
Share on other sites

Αντώνη, όλα αυτά έχουν συζητηθεί στη δημόσια διαβούλευση πέρσυ, και έχουν αποφασιστεί από τότε. Κάποια από αυτά αναφέρονται στον 3842 και 3943. Τώρα απλά αρχίζουν και βγαίνουν οι αποφάσεις, αλλά πριν βγούν,γίνεται η συνήθης διαροή προς κάποιο δημοσιγραφίσκο για να δούμε αντιδράσεις...

Είχα την τύχη-ατυχία, δεν έχω καταλήξει στην κατάλληλη λέξη ακόμα,να συμμετάσχω πέρσυ σε αυτήν την επιτροπή για την αναδιοργάνωση των δημόσιων υπηρεσιών. Ήταν όλοι παρόντες εκτός από εμάς, εγώ δυστυχώς δεν συμμετείχα εκεί -δεν είχα το δικαίωμα εξάλλου- ως εκπρόσωπος κάποιου συνδικαλιστικού οργάνου... Από τη λίστα που έχω στα χέρια μου, ξέρω ότι είχε καλεστεί η Π.Ο.Φ.Ε.Ε., η οποία όμως δεν έστειλε κανένα σε αυτή την επιτροπή... Το Ο.Ε.Ε. όμως ήταν...

Μας είχε γίνει ξεκάθαρο λοιπόν, ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην αναδιοργάνωση των υπηρεσιών σύμφωνα με το σχέδιο Καλλικράτη,θα μειωθούν οι ΔΟΥ, θα δημιουργηθούν κέντρα ελέγχου και ενδιάμεσες υπηρεσίες (περιφερειακά κέντρα -Π.Κ.)με βάση τη διοικητική διαίρεση της χώρας.

Προσωπικά, αν όλα λειτουργήσουν σωστά, δεν το βρίσκω κακό το σχέδιο. Αυτό που βρίσκω άσχημο είναι ότι εμείς καλούμαστε να αναλάβουμε μεγάλο μέρος της δουλειάς των ΔΟΥ,και έχουμε αφήσει τα πράγματα στην τύχη τους. Χωρίς δικλείδες ασφαλείας, χωρίς κώδικα δεοντολογίας,χωρίς,χωρίς... :angry:

Να γιατί και εγώ και ο Κωστής (+λάκης) φωνάζουμε για συμμετοχή από και στις πρωτοβάθμιες οργανώσεις... :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...