Jump to content

Ένα καλό συνήθειο: Ψάχνουμε τον Κωδικό 520 στα Barcode στις αγορές μας….


Recommended Posts

Ένα καλό συνήθειο: Ψάχνουμε τον Κωδικό 520 στα Barcode στις αγορές μας….

Ίσως σε αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να σκεφτόμαστε ολίγον τι πιο απλά…

Ας μην γινόμαστε όλοι Οικονομολόγοι προσπαθώντας να εξηγήσουμε στον διπλανό μας γιατί τα spread μετριούνται σε μονάδες βάσης…

Θα ήταν προτιμότερο να του εξηγήσουμε απλά πράγματα όπως π.χ. την τοποθέτηση της κ. Σακελλαρίδη Χρ. (Προέδρου του ΔΣ Εξαγωγέων) η οποία ανάφερε πως αν 1.000 ελληνικές οικογένειες στρέψουν από 500 ευρώ το χρόνο η καθεμία στην αγορά Ελληνικών Προϊόντων, θα δημιουργηθεί μια χρηματική ροή της τάξης των 4,5 εκατ. ευρώ, (επειδή πίσω από ένα προϊόν υπάρχει αλυσίδα διαφόρων επαγγελμάτων), ήτοι η δημιουργία 100-150 νέων θέσεων εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων του Κράτους, από φόρους, εισφορές κ.τ.λ.

Συνεπώς καλύτερα να εξηγήσουμε στον διπλανό πως μπορούμε να αποκτήσουμε ένα καλό συνήθειο:

Να ξεκινήσουμε να ψάχνουμε τις συσκευασίες των εμπορευμάτων που αγοράζουμε ώστε να έχουν Barcode που να ξεκινά με τον αριθμό 5 20 . Αυτός ο αριθμός υποδηλώνει ότι είναι προϊόν που έχει παραχθεί στην Ελλάδα. Δείτε την εικόνα για να διαπιστώσετε πόσο εύκολο είναι για να το αναζητήσετε.

Όταν ψάξουμε για πρώτη φορά στις αγορές μας να υπάρχει αυτός ο κωδικός θα ενθουσιαστούμε... Θα διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν πλήθος Ελληνικών Αγαθών που έχουν ίδια ποιότητα , ίδια αξία με αντίστοιχα εισαγόμενα. Βέβαια θα μας τύχουν και ακριβά Ελληνικά προϊόντα αλλά … ας πρόσεχαν…

Η προτίμησή μας είναι εύκολο να οδηγηθεί στα Ελληνικά προϊόντα ίσης αξίας και ποιότητας με τα εισαγόμενα ή και καλύτερης ορισμένες φορές.

Βέβαια αργότερα θα είχαμε μια έκπληξη όταν θα συναντήσουμε προϊόντα του Εξωτερικού (π.χ. sprite) με ….. κωδικό 5 20 (Ελλάδας) !!!

Μην απογοητευτούμε σε αυτό το σημείο. Υπάρχει εξήγηση και όφελος ακόμα και εκεί. Ο κωδικός 5 20 δίδεται όχι μόνο για ότι παράχθηκε στην Ελλάδα αλλά πολλές φορές και για ότι συσκευάστηκε. Έτσι ξένες εταιρείες που έχουν υποκαταστήματα και εργοστάσια στην Ελλάδα δίνουν στο ξένο τους προϊόν τον κωδικό 5 20 και εκεί μπερδευόμαστε. Για αυτό το λόγο θα δούμε π.χ. την Sprite με Ελληνικό κωδικό…

Ας δούμε όμως για ποιό λόγο υπάρχει όφελος ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση:

Κάποιες ξένες εταιρείες έχουν εργοστάσια, τυποποιητήρια ή συσκευαστήρια στην Ελλάδα και έτσι δίδουν στα προϊόντα που έρχονται από έξω των κωδικό 5 20. Όμως σε αυτά τα εργοστάσια σίγουρα θα εργάζονται και Έλληνες. Σίγουρα οι επιχειρήσεις αυτές θα πληρώνουν φόρους στο Ελληνικό Δημόσιο αλλά και ασφαλιστικές εισφορές στο Ι.Κ.Α. Επίσης θα έχουν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις ως προμηθευτές των δαπανών τους…

Αντίθετα εάν το προϊόν δεν έχει αυτόν το κωδικό σημαίνει ότι είναι πεντακάθαρο εισαγόμενο προϊόν το οποίο δεν αφήνει ούτε ένα ευρώ στον τόπο μας.

Συμπεραίνουμε ότι θα μπορούσαμε να αγοράζουμε εμπορεύματα με κωδικό 5 20 έχοντας προτεραιότητα αυτά που γνωρίζουμε ότι είναι ελληνικά. Αμέσως μετά, σε δεύτερη φάση, ας επιλέξουμε και ξένα που έχουν τον κωδικό αυτό αφού θα αποκτήσουμε τουλάχιστον τα υπόλοιπα οφέλη που προαναφέραμε.

Όχι όμως αγορές σε προϊόντα που έχουν άλλους κωδικούς (πέρα από τον 5 20) εκτός και αν δεν υπάρχει αντίστοιχο ανταγωνιστικό προϊόν στην ελληνική αγορά.

Σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε απολύτως κανένα όφελος εκτός από την ίδια την κατανάλωση του προϊόντος αυτού.

Επίσης ας μην παρασυρθούμε από το «τροπάρι» που λέει πως όλα τα ελληνικά προϊόντα είναι ακριβά και μη ανταγωνιστικά. Ρίξτε μόνοι σας μια ματιά. Δεν θα σας προτείνω τίποτα. Και τα Ελληνικά Προϊόντα που δεν είναι ανταγωνιστικά και δεν διαθέτουν ποιότητα ας τα ρίξουμε στον Καιάδα.. Δεν επιμένω… Όμως στα υπόλοιπα – ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ – ας συμπαρασταθούμε. Ας τα στηρίξουμε..

Ενδιαφέρον είναι και το συμπέρασμα του κ. Μιχάλη Γκλεζάκου, Καθηγητή Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιά για την σχέση της παραπάνω αγοραστικής μας συμπεριφοράς μας στο Εμπορικό Ισοζύγιο της Χώρας μας: «Κατά την τελευταία 10ετία (2000-2009) η οικονομία μας έχει υποστεί μια αιμορραγία στο εμπορικό μας ισοζύγιο (Εξαγωγές μείον Εισαγωγές) 293 δις ευρώ (ακόμη και χωρίς τον υπολογισμό των καυσίμων, η αιμορραγία είναι 231 δις ευρώ !) Σκεφθείτε τι πλούτος θα είχε παραχθεί αν έμεναν εδώ αυτά τα χρήματα (πάνω από 400 δις ευρώ, αν υπολογίσουμε την επίπτωση τους στην οικονομική δραστηριότητα του τόπου μας!)»

Ως εκ τούτου επανέρχομαι όπως ξεκίνησα…

«Ίσως σε αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να σκεφτόμαστε ολίγον τι πιο απλά…»

Και ας μην ξεχνάμε πως οι γνωστοί 300 ουδέποτε είχαν την δύναμη να μιλήσουν ενάντια στα συμφέροντα των δανειστών τους…

Είμαστε υποχρεωμένοι να το σκεφτούμε μόνοι μας…

Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος

Οικονομολόγος Πανεπιστημίου Μακεδονίας

E-mail : [email protected]

Άρθρο υπ’ αρ. 234 / Παρασκευή 31 Ιουνίου 2011.

http://www.haniotika...20………..%20.html

Link to post
Share on other sites

Ένα καλό συνήθειο: Ψάχνουμε τον Κωδικό 520 στα Barcode στις αγορές μας….

Ίσως σε αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να σκεφτόμαστε ολίγον τι πιο απλά…

Ας μην γινόμαστε όλοι Οικονομολόγοι προσπαθώντας να εξηγήσουμε στον διπλανό μας γιατί τα spread μετριούνται σε μονάδες βάσης…

Θα ήταν προτιμότερο να του εξηγήσουμε απλά πράγματα όπως π.χ. την τοποθέτηση της κ. Σακελλαρίδη Χρ. (Προέδρου του ΔΣ Εξαγωγέων) η οποία ανάφερε πως αν 1.000 ελληνικές οικογένειες στρέψουν από 500 ευρώ το χρόνο η καθεμία στην αγορά Ελληνικών Προϊόντων, θα δημιουργηθεί μια χρηματική ροή της τάξης των 4,5 εκατ. ευρώ, (επειδή πίσω από ένα προϊόν υπάρχει αλυσίδα διαφόρων επαγγελμάτων), ήτοι η δημιουργία 100-150 νέων θέσεων εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων του Κράτους, από φόρους, εισφορές κ.τ.λ.

Συνεπώς καλύτερα να εξηγήσουμε στον διπλανό πως μπορούμε να αποκτήσουμε ένα καλό συνήθειο:

Να ξεκινήσουμε να ψάχνουμε τις συσκευασίες των εμπορευμάτων που αγοράζουμε ώστε να έχουν Barcode που να ξεκινά με τον αριθμό 5 20 . Αυτός ο αριθμός υποδηλώνει ότι είναι προϊόν που έχει παραχθεί στην Ελλάδα. Δείτε την εικόνα για να διαπιστώσετε πόσο εύκολο είναι για να το αναζητήσετε.

Όταν ψάξουμε για πρώτη φορά στις αγορές μας να υπάρχει αυτός ο κωδικός θα ενθουσιαστούμε... Θα διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν πλήθος Ελληνικών Αγαθών που έχουν ίδια ποιότητα , ίδια αξία με αντίστοιχα εισαγόμενα. Βέβαια θα μας τύχουν και ακριβά Ελληνικά προϊόντα αλλά … ας πρόσεχαν…

Η προτίμησή μας είναι εύκολο να οδηγηθεί στα Ελληνικά προϊόντα ίσης αξίας και ποιότητας με τα εισαγόμενα ή και καλύτερης ορισμένες φορές.

Βέβαια αργότερα θα είχαμε μια έκπληξη όταν θα συναντήσουμε προϊόντα του Εξωτερικού (π.χ. sprite) με ….. κωδικό 5 20 (Ελλάδας) !!!

Μην απογοητευτούμε σε αυτό το σημείο. Υπάρχει εξήγηση και όφελος ακόμα και εκεί. Ο κωδικός 5 20 δίδεται όχι μόνο για ότι παράχθηκε στην Ελλάδα αλλά πολλές φορές και για ότι συσκευάστηκε. Έτσι ξένες εταιρείες που έχουν υποκαταστήματα και εργοστάσια στην Ελλάδα δίνουν στο ξένο τους προϊόν τον κωδικό 5 20 και εκεί μπερδευόμαστε. Για αυτό το λόγο θα δούμε π.χ. την Sprite με Ελληνικό κωδικό…

Ας δούμε όμως για ποιό λόγο υπάρχει όφελος ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση:

Κάποιες ξένες εταιρείες έχουν εργοστάσια, τυποποιητήρια ή συσκευαστήρια στην Ελλάδα και έτσι δίδουν στα προϊόντα που έρχονται από έξω των κωδικό 5 20. Όμως σε αυτά τα εργοστάσια σίγουρα θα εργάζονται και Έλληνες. Σίγουρα οι επιχειρήσεις αυτές θα πληρώνουν φόρους στο Ελληνικό Δημόσιο αλλά και ασφαλιστικές εισφορές στο Ι.Κ.Α. Επίσης θα έχουν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις ως προμηθευτές των δαπανών τους…

Αντίθετα εάν το προϊόν δεν έχει αυτόν το κωδικό σημαίνει ότι είναι πεντακάθαρο εισαγόμενο προϊόν το οποίο δεν αφήνει ούτε ένα ευρώ στον τόπο μας.

Συμπεραίνουμε ότι θα μπορούσαμε να αγοράζουμε εμπορεύματα με κωδικό 5 20 έχοντας προτεραιότητα αυτά που γνωρίζουμε ότι είναι ελληνικά. Αμέσως μετά, σε δεύτερη φάση, ας επιλέξουμε και ξένα που έχουν τον κωδικό αυτό αφού θα αποκτήσουμε τουλάχιστον τα υπόλοιπα οφέλη που προαναφέραμε.

Όχι όμως αγορές σε προϊόντα που έχουν άλλους κωδικούς (πέρα από τον 5 20) εκτός και αν δεν υπάρχει αντίστοιχο ανταγωνιστικό προϊόν στην ελληνική αγορά.

Σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε απολύτως κανένα όφελος εκτός από την ίδια την κατανάλωση του προϊόντος αυτού.

Επίσης ας μην παρασυρθούμε από το «τροπάρι» που λέει πως όλα τα ελληνικά προϊόντα είναι ακριβά και μη ανταγωνιστικά. Ρίξτε μόνοι σας μια ματιά. Δεν θα σας προτείνω τίποτα. Και τα Ελληνικά Προϊόντα που δεν είναι ανταγωνιστικά και δεν διαθέτουν ποιότητα ας τα ρίξουμε στον Καιάδα.. Δεν επιμένω… Όμως στα υπόλοιπα – ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ – ας συμπαρασταθούμε. Ας τα στηρίξουμε..

Ενδιαφέρον είναι και το συμπέρασμα του κ. Μιχάλη Γκλεζάκου, Καθηγητή Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιά για την σχέση της παραπάνω αγοραστικής μας συμπεριφοράς μας στο Εμπορικό Ισοζύγιο της Χώρας μας: «Κατά την τελευταία 10ετία (2000-2009) η οικονομία μας έχει υποστεί μια αιμορραγία στο εμπορικό μας ισοζύγιο (Εξαγωγές μείον Εισαγωγές) 293 δις ευρώ (ακόμη και χωρίς τον υπολογισμό των καυσίμων, η αιμορραγία είναι 231 δις ευρώ !) Σκεφθείτε τι πλούτος θα είχε παραχθεί αν έμεναν εδώ αυτά τα χρήματα (πάνω από 400 δις ευρώ, αν υπολογίσουμε την επίπτωση τους στην οικονομική δραστηριότητα του τόπου μας!)»

Ως εκ τούτου επανέρχομαι όπως ξεκίνησα…

«Ίσως σε αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να σκεφτόμαστε ολίγον τι πιο απλά…»

Και ας μην ξεχνάμε πως οι γνωστοί 300 ουδέποτε είχαν την δύναμη να μιλήσουν ενάντια στα συμφέροντα των δανειστών τους…

Είμαστε υποχρεωμένοι να το σκεφτούμε μόνοι μας…

Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος

Οικονομολόγος Πανεπιστημίου Μακεδονίας

E-mail : [email protected]

Άρθρο υπ’ αρ. 234 / Παρασκευή 31 Ιουνίου 2011.

http://www.haniotika...20………..%20.html

σωστη αποψη.

Link to post
Share on other sites

Θα πρότεινα να το προωθήσει και ο καθένας μας μέσω e mail στους γνωστούς του. Είναι κάτι που πρέπει να διαδοθεί, να ξέρει ο κόσμος τι γίνεται, ακόμα και το παραμικρό όφελος είναι κάποιο όφελος. :)

Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ παιδιά για τα καλά σας λόγια.

Θα πρότεινα να περιμένουμε αρνητικές ή διορθωτικές κριτικές απί αυτών.

Αυτό το λέω επείδή το κείμενο αυ΄το προήλθε από διορθώσεις συναδέλφων μου πάνω στην αρχική μου σκέψη(*1).

Υπάρχει και κίνημα σχετικό:

http://www.protimoellinika.gr/

αλλά επειδή έχει μέσα πολιτικούς είναι απαράδεκτα αργό. Ομως δεν παύει να είναι επίσημο με όσα αφέλη μπορέι να μας αποδώσει...

Είμαι και εκπρόσωπος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης στην επιτροπή του Ν Χανίων. (Αυτό είναι καλό ή κακό; :blink: )

Αν υπάρξει ενδιαφέρον θα οδηγήσω το θέμα (με την βοήθεια του Γραβιά) στην Ομάδα Σκέψης και Παρέμβασης...

Υ. Γ. Το δε κείμενο μπορέι να το χρησιμοποιήσει όποιος θέλει, όπως θέλει, με όποιες αλλαγές ή προσθήκες θέλει.

(*1) "αρχική σκέψη"... εντάξει.. dry.gif Αυτά τα έχουν πει κι άλλοι απλά τα διαβάζω και τα μεταφέρω.

Link to post
Share on other sites

Προσοχή!

Το γεγονός ότι υπάρχει τυπωμένο το barcode 520 στη συσκευασία δεν εξασφαλίζει ότι πρόκειται και για ελληνικό προϊόν. Πολλές φορές πρόκειται για εισαγόμενο προϊόν (π.χ. ξηροί καρποί) το οποίο συσκευάζεται στην Ελλάδα.

Πέραν τούτου, κάποια άλλα προϊόντα μπορεί να έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα, αλλά με εισαγόμενες πρώτες ύλες (π.χ. τα γιαούρτια της ΦΑΓΕ που γίνονται με γερμανικό γάλα). Στην τελευταία περίπτωση η "προστιθέμενη αξία" του προϊόντος (δηλαδή την αξία που παίρνει το προϊόν από τη μεταποίησή του - όπως το γερμανικό γάλα που γίνεται ελληνικό γιαούρτι στο αμέσως προηγούμενο παράδειγμά μας) μένει στην πατρίδα μας.

http://ainatem.blogspot.com/2011/03/barcode-520.html

Link to post
Share on other sites

Προσοχή!

Το γεγονός ότι υπάρχει τυπωμένο το barcode 520 στη συσκευασία δεν εξασφαλίζει ότι πρόκειται και για ελληνικό προϊόν. Πολλές φορές πρόκειται για εισαγόμενο προϊόν (π.χ. ξηροί καρποί) το οποίο συσκευάζεται στην Ελλάδα.

Πέραν τούτου, κάποια άλλα προϊόντα μπορεί να έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα, αλλά με εισαγόμενες πρώτες ύλες (π.χ. τα γιαούρτια της ΦΑΓΕ που γίνονται με γερμανικό γάλα). Στην τελευταία περίπτωση η "προστιθέμενη αξία" του προϊόντος (δηλαδή την αξία που παίρνει το προϊόν από τη μεταποίησή του - όπως το γερμανικό γάλα που γίνεται ελληνικό γιαούρτι στο αμέσως προηγούμενο παράδειγμά μας) μένει στην πατρίδα μας.

http://ainatem.blogspot.com/2011/03/barcode-520.html

Στέφανε προβλέπονται αυτά από το κείμενο:

Βέβαια αργότερα θα είχαμε μια έκπληξη όταν θα συναντήσουμε προϊόντα του Εξωτερικού (π.χ. sprite) με ….. κωδικό 5 20 (Ελλάδας) !!!

Μην απογοητευτούμε σε αυτό το σημείο. Υπάρχει εξήγηση και όφελος ακόμα και εκεί. Ο κωδικός 5 20 δίδεται όχι μόνο για ότι παράχθηκε στην Ελλάδα αλλά πολλές φορές και για ότι συσκευάστηκε. Έτσι ξένες εταιρείες που έχουν υποκαταστήματα και εργοστάσια στην Ελλάδα δίνουν στο ξένο τους προϊόν τον κωδικό 5 20 και εκεί μπερδευόμαστε. Για αυτό το λόγο θα δούμε π.χ. την Sprite με Ελληνικό κωδικό…

Ας δούμε όμως για ποιό λόγο υπάρχει όφελος ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση:

Κάποιες ξένες εταιρείες έχουν εργοστάσια, τυποποιητήρια ή συσκευαστήρια στην Ελλάδα και έτσι δίδουν στα προϊόντα που έρχονται από έξω των κωδικό 5 20. Όμως σε αυτά τα εργοστάσια σίγουρα θα εργάζονται και Έλληνες. Σίγουρα οι επιχειρήσεις αυτές θα πληρώνουν φόρους στο Ελληνικό Δημόσιο αλλά και ασφαλιστικές εισφορές στο Ι.Κ.Α. Επίσης θα έχουν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις ως προμηθευτές των δαπανών τους…

Αντίθετα εάν το προϊόν δεν έχει αυτόν το κωδικό σημαίνει ότι είναι πεντακάθαρο εισαγόμενο προϊόν το οποίο δεν αφήνει ούτε ένα ευρώ στον τόπο μας.

Link to post
Share on other sites

Στέφανε προβλέπονται αυτά από το κείμενο:

Εγώ απλά τόνισα κάτι...

Σαν πονηρή πολυεθνική, θα έβαζα μια κορδελίτσα made in greece πριν στείλω το προϊόν μου στα σουπερμάρκετ....

Βέβαια θα μου πεις "το μη χείρον βέλτιστον".....

Α, να ξαναπώ ότι ο Έλληνας αγοράζει τα προϊόντα του εξωτερικού όχι γιατί δεν έχει εθνικό φρόνημα, αλλά γιατί είναι πιο φτηνά! Και επιλέγοντας μεταξύ της Εθνικής Οικονομίας και της οικογένειάς του - τσέπης του, επιλέγει να μεγιστοποιήσει τη χρησιμότητα του δεύτερου.....

Link to post
Share on other sites

Α, να ξαναπώ ότι ο Έλληνας αγοράζει τα προϊόντα του εξωτερικού όχι γιατί δεν έχει εθνικό φρόνημα, αλλά γιατί είναι πιο φτηνά! Και επιλέγοντας μεταξύ της Εθνικής Οικονομίας και της οικογένειάς του - τσέπης του, επιλέγει να μεγιστοποιήσει τη χρησιμότητα του δεύτερου.....

Στέφανε και αυτό πάσχει σε πάρα πολλές περιπτώσεις.

Ρίξε μια ματιά μόνος σου στο S/M.

Αν στρέφαμε την αγοραστική μας συμπεριφορά προς τα Ελληνικά που είνια ανταγωνίσιμα και ποιοτικά ήταν αρκετό. Αυτό το λίγο κατά πολλούς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ... Δεν ζητώ να πάμε στα υπόλοιπα που είναι μη ποιοτικά ή ανταγωνιστικά ή ακόμα και την αρεσκείας μας. Π.χ. ένας μου έλεγε χθές " μα να μην αγοράσω Amstel ? " του απάντησα ότι αφου΄του αρέσει τόσο πολύ να αγοράσει την Amstel. Απλά να προσέξει τα υπόλοιπα προϊόντα που τόσο πρόχειρα και ανυποψίσαστα αγοράζει . (π.χ ανυποψίστα εδώ στα Χανιά θα ζητήουμε ένα μικρό νερό και ενώ έχουμε Χανιώτικά νερά (π.χ. ΣΑΜΑΡΙΑ) πολύ πιθανό να πάρουμε π.χ. ΑΥΡΑ. Γιατί; Γιατί ψωνίζουμε "ανυποψίσαστα" Ιδια τιμή ίδια ποιότητα.

Δεν ζητάμε τα πάντα. Από λίγο ο καθένας - όπου μπορεί - δημιουργεί μεγάλο όφελος.

Link to post
Share on other sites

π.χ ανυποψίστα εδώ στα Χανιά θα ζητήουμε ένα μικρό νερό και ενώ έχουμε Χανιώτικά νερά (π.χ. ΣΑΜΑΡΙΑ) πολύ πιθανό να πάρουμε π.χ. ΑΥΡΑ. Γιατί; Γιατί ψωνίζουμε "ανυποψίσαστα" Ιδια τιμή ίδια ποιότητα.

.................

Ίδια ποιότητα το ΑΥΡΑ με το ΣΑΜΑΡΙΑ; Το λές εσύ ο Χανιώτης;

Φίλε μου αν το ΑΥΡΑ δεν το πουλούσε η 3Ε δεν θα είχε πάρει άδεια κυκολφορίας ποτέ. Ενα νερό που βγαίνει από το κάμπο της Αχαϊας στον οποίο τα φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα είναι περισσότερα από το χώμα δεν μπορεί ποτέ να είναι ίδιας ποιότητας με το νερό από τα χίονια των Λευκών ορέων ή του Ζαγορίου ή της Δίρφυς.

Όπως έλεγε μια φορά ένας για το ΑΥΡΑ....... αυτό είναι μόνο για να πλένεις τα πόδια σου.

Ας μην υποχρέωνε τη λιανική η 3Ε να το έχει στα ψυγεία για να της δίνει coca-cola και μάλιστα να τους απαγορεύει να έχουν και άλλα νερά και σού 'λεγα εγώ τι θα πούλαγε.

Link to post
Share on other sites

Ίδια ποιότητα το ΑΥΡΑ με το ΣΑΜΑΡΙΑ; Το λές εσύ ο Χανιώτης;

Φίλε μου αν το ΑΥΡΑ δεν το πουλούσε η 3Ε δεν θα είχε πάρει άδεια κυκολφορίας ποτέ. Ενα νερό που βγαίνει από το κάμπο της Αχαϊας στον οποίο τα φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα είναι περισσότερα από το χώμα δεν μπορεί ποτέ να είναι ίδιας ποιότητας με το νερό από τα χίονια των Λευκών ορέων ή του Ζαγορίου ή της Δίρφυς.

Όπως έλεγε μια φορά ένας για το ΑΥΡΑ....... αυτό είναι μόνο για να πλένεις τα πόδια σου.

Ας μην υποχρέωνε τη λιανική η 3Ε να το έχει στα ψυγεία για να της δίνει coca-cola και μάλιστα να τους απαγορεύει να έχουν και άλλα νερά και σού 'λεγα εγώ τι θα πούλαγε.

Δεν ήθελα εσκεμμένα να μπω σε συγκρίσεις.

Επικεντρώνομαι στα βασικά. Φαντάσου να ασχοληθούμε και με τα αυτονόητα δηλαδή ίδια τιμή καλύτερη ποιότητα το Ελληνικό και πάλι αγοράζουμε το ξένο .....

Link to post
Share on other sites

Δεν ήθελα εσκεμμένα να μπω σε συγκρίσεις.

Επικεντρώνομαι στα βασικά. Φαντάσου να ασχοληθούμε και με τα αυτονόητα δηλαδή ίδια τιμή καλύτερη ποιότητα το Ελληνικό και πάλι αγοράζουμε το ξένο .....

Διάβαζα τις προάλλες ένα άρθρο για την εταιρεία ΓΕΡΑΝΙ σε ένθετο εφημερίδας.

Μήπως να σκεφθείτε σοβαρά όλοι εκεί στην ΚΡΗΤΗ να κόψετε την κοκα-κόλα και την πέπσι-κόλα και να δοκιμάσετε Μπυράλ ΓΕΡΑΝΙ.

Link to post
Share on other sites

Συγχαρητήρια Κύριε Σταυρουλάκη για την πρωτοβουλία σας . Αποστολή σε όλους τους γνωστούς μας άμεσα του κειμένου !!!!!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

Δες επόμενο...

Link to post
Share on other sites

ΚΟΙΤΑ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ COCA COLA(!!!) σε προηγούμενο άρθρο που αφορά βέβαια τον τόπο μου....

Ωραία όλα αυτά, αλλά.. που είναι η Coca Cola μου;

Αυτή η ψυχολογία του καταναλωτή….

Τόσο εύπλαστη….

Τόσο καθοδηγούμενη από τους κανόνες της αγοράς..

Και η λογική πόση δύναμη να έχει σε αυτήν την μάχη;

Τι μερίδιο να κατέχει μεταξύ των υπολοίπων μνηστήρων στην μεθόδευση της ψυχολογίας αυτής;

Γιατί αυτή η δύσμοιρη λογική, αν είχε φωνή και τι δεν θα φώναζε…

Θα χτυπιόταν θυμωμένη που ένας τέτοιος τουριστικός προορισμός - όπως είναι η Κρήτη - δεν μπορεί να απορροφήσει τα άμεσα συνδεδεμένα με τον τουρισμό προϊόντα του.

Τα μαλλιά της θα τα τραβούσε, βλέποντας το πορτοκάλια μας στρωμένα κάτω στο έδαφος και τα ξένα πορτοκάλια, άνοστα μεν, γυαλισμένα δε, να κυριαρχούν στο -αν είναι δυνατόν – τοπικό μας εμπόριο και τουρισμό.

Θα γονάτιζε αδύναμη, βλέποντας τους χυμούς ή τα αναψυκτικά του τόπου μας να μην επικρατούν ούτε εντός έδρας… Ούτε στο ποδόσφαιρο δεν γίνονται αυτά…

Όσο και να προσπαθεί, εξουθενωμένη πια, δεν μπορεί να διακρίνει κυριαρχία στο … ασυναγώνιστο ελαιόλαδο. Γνωρίζει για την πασίγνωστη (;) κρητική διατροφή, μα δεν την διακρίνει κάπου… Της έχουν πει και για την κρητική φιλοξενία και την παράδοση ως «κλειδί » για τον τουρισμό, μα κλειδί χωρίς κλειδαριά είναι άχρηστο…

Ε.. τι να κάνει κι αυτή η δύσμοιρη λογική…

Χάνει πλέον την ψυχραιμία της πολύ εύκολα…

Και πώς να μην την χάσει όταν το σουβενίρ που αγοράζει ο τουρίστας από τον τόπο μας είναι….. κινέζικο.

Ναι….

Κινέζικο σουβενίρ για να του θυμίζει την Κρήτη…

Καλά τα είπε ο συντοπίτης μας ο κ. Γιώργος προ καιρού....

Και γράφω «σουβενίρ» και όχι «αναμνηστικό» με άγχος μην και δεν καταλαβαινόμαστε…

Όμως ο Θεός μας βοηθάει.. Είμαι σίγουρος πως είναι με το μέρος μας.

Μας δίδει εδάφη εύφορα.

Μας δίδει τοπία έμορφα.

Μας δίδει κλίμα εύκρατο.

Μας δίδει θάλασσα, βουνό,

Μας δίδει ψυχοσύνθεση «έξω καρδιά»..

Τι άλλο να δώσει κι αυτός;

Να δεις πως αν κάνει μια αμαρτία κάποτε, θα είναι επειδή έχασε την ψυχραιμία του με μας ...

Πως λοιπόν να την προστατεύσουμε αυτήν την λογική ώστε να πάρει το μερίδιο που της αρμόζει στην μάχη της αγοράς;

Πώς να κατανοήσουμε το τεράστιο όφελος που δημιουργείτε αν καταναλώνουμε (άρα προστατεύουμε) τα δικά μας, κρητικά προϊόντα, τις δικές μας κρητικές υπηρεσίες;

Μπορούμε λοιπόν εμείς να κινηθούμε πριν χάσει την ψυχραιμία του ο ..Θιός;

Ίσως…

Ίσως λέω, αν χρησιμοποιούσαμε τα ίδια όπλα που χρησιμοποιούν οι αντίπαλοι της λογικής και να στοχεύσουμε κατευθείαν στην ψυχολογία του καταναλωτή..

Ας περιμένουμε την αποδοτικότητα μιας νέας προσπάθειας που ξεκινά από τον Δήμο Χανίων με συντονιστή τον κ. Αμπαδιωτάκη με τίτλο «Ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά/τοπικά»

Μέχρι τότε μπορούμε όλοι μαζί, χωρίς δέσμευση, να χρησιμοποιούμε ελεύθερα τον τίτλο του σημερινού μας άρθρου….

Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος

Οικονομολόγος Πανεπιστημίου Μακεδονίας

E-mail : [email protected]

Άρθρο υπ’ αρ. 230 / Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011.

Link to post
Share on other sites

Υ.Γ. Η πρώτη αυτή προσπάθεια (Φεβ 11) δεν απέδωσε....

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...