Προς το περιεχόμενο

Καταχωρηση της παρακρατησης φορου ελευθερων επαγγελματιων με την καταβολη και λογιστικος χειρισμος


anast

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν κατάλαβα.......

υπερβολική η δική σου προσεγγιση ή η δική μου και είναι λάθος η αντωνυμία;

Εσύ την διατύπωση του άρθρου ακολουθείς......... εγώ έχω ενδοιασμούς. Βασικά με απασχολεί ιδιαίτερα γιατί με ένα report και με συγκεκριμένο τρόπο καταχώρησης παίρνω τις βεβαιώσεις αυτόματα από τον 50 έχοντας όμως εξασφαλίσει συμφωνία του report και με τον 61 και με τον 54. Αν κάτσω να τις φτιάξω ψάχνοντας αναλυτικά τον 54 θα χρειαστώ 2-3 μέρες (έχω πολλές βεβαιώσεις) για μια δουλειά που τώρα κάνω σε 1-2 ώρες.

Κι εγώ δεν θα το εφαρμόσω.

Εγγραφή και παρακράτηση την ίδια ημερομηνία ώστε να έχω σωστά υπόλοιπα στον 50 και απόδοση όλου του υπολοίπου του 54,04 αμέσως με την λήξη του ημερολογιακού διμήνου όπως μέχρι 31/12/2010.

Προφανώς στις περισσότερες περιπτώσεις θα αποδίδω τον φόρο νωρίτερα με δεδομένο ότι η εξόφληση θα γίνεται αργότερα.

Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις (στην περίπτωσή μου) μέσα στη χρήση θα είμαι εντάξει. Γενικά δεν μεταφέρω υπόλοιπα ελ.επαγγελματιών στην επόμενη χρήση.

Έτσι θα μου είναι πιό εύκολο να συντάξω και την οριστική δήλωση των παρακρατημένων φόρων και τις βεβαιώσεις.

Διαφορετικά θα πρέπει να ψάχνω από τους φόρους και να κάνω αναγωγή για να βρώ τις αμοιβές στις οποίες αντιστοιχούν.

Και για τα λογιστικά γραφεία ή τους εξωτερικούς συνεργάτες γενικά σε επιχειρήσεις Β' κατηγορίες ........ τρέχα γύρευε αν μαθαίνεις ποτέ, τον χρόνο εξόφλησης.

Δηλαδή τι θα μου κάνουν που θα αποδίδω το φόρο νωρίτερα; Να πάνε να ... κουρεύονται.

Γιάννη,η προσέγγισή σου είναι ολόσωστη και δεν υπάρχει περίπτωση να σου την "πέσει" ΚΑΝΕΝΑΣ.

Αυτή την διαδικασία ακολουθώ εξ αρχής και δεν υπάρχει λόγος να την αλλάξω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνάδελφοι , φαντάζομαι πολύ από εσάς έχουν πελάτες τεχνικές εταιρείες. Εκεί, χρόνια τώρα, έχουμε τον ίδιο μπελά με την απόδοση του φόρου εργολάβων όπου προβλέπεται παρακράτηση με την εκκαθάριση ή την πληρωμή του υπεργολάβου.Τα προγράμματα έχουν ειδικό module για την απόδοση του φόρου(χαρακτηρίζεις το παραστατικό ως εκκαθαρισμένο) παρόλα αυτά η ιδέα της τμηματικής καταβολής του φόρου (με κάθε πληρωμή) δε μπόρεσε να δουλέψει. Για να λειτουργήσει θα έπρεπε να κάνεις αντιστοίχιση πληρωμών με αξίες τιμολογίων και χωριστά για το ΦΠΑ διαφορετικά υπήρχει ο κίνδυνος να παρακρατήσεις φόρο στο ΦΠΑ.

Μεγάλο πρόβλημα ήταν και οι προκαταβολές , με την υπογραφή ενος υπεργολαβικού είναι συνηθισμένο ο υπεργολάβος να λαμβάνει προκαταβολή (χωρίς να έχει κάνει καμμία εργασία) ,σε περίπτωση ακύρωσης της συμφωνίας και προγενέστερης παρακράτησης νομίζω είναι προφανές το μπλέξιμο.

Οπότε επιλέχθηκε η εγγραφή παρακράτησης και απόδοσης του φόρου με την έκδοση του τιμολογίου ,ο χειρισμός αυτός σωστός ή λάθος μια φορά σε ελέγχους δε δημιούργησε πρόβλημα.

Και κλείνοντας μεταφέρω την προσωπική μου αίσθηση ότι η απόδοση του Φ.Ε.Ε θα αποσυνδεθεί από την προσωρινή ΦΜΥ ,λογικά θα αποδίδεται με ιδιαίτερη δήλωση που θα περιλαμβάνει κατάσταση των δικαιούχων αμοιβής.

ΥΓ: 56.01.5404 ;; συνάδελφοι μη τους βάζετε ιδέες , να μας λείπει η παρακολούθηση δεδουλευμένων φόρων :angry:

Η αλλαγή αφορά την παρακράτηση με βάση το άρθρο 58. (ελ.Επαγγελματίες)

Ο φόρος των εργολάβων παρακρατείται βασει του άρθρου 55 στο οποίο ορίζεται...

β) Στα εισοδήματα εργοληπτών κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή λιμενικών προσόδων με συντελεστή ένα τοις εκατό (1%) που υπολογίζεται στην αξία του κατασκευαζόμενου έργου ή του μισθώματος. Υπόχρεος σε παρακράτηση ορίζεται το Δημόσιο γενικά και κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ενεργεί εκκαθάριση ή καταβολή για τις περιπτώσεις αυτές. Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν παρακρατήθηκε ο φόρος, τότε αυτός αποδίδεται με δήλωση του δικαιούχου της αμοιβής κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 60.

Λέει ότι υπεύθυνος είναι αυτός που ενεργεί εκκαθάριση ή καταβολή κι όχι ότι παρακρατείται με την καταβολή.

Ο φόρος εργολάβων παρακρατείται με την έκδοση του τιμολογίου το οποίο άλλωστε καθιστά απαιτητή την αμοιβή

Παρεμπιπτόντως..............

Στο άρθρο έγινε αναφορά του ποσοστού 1%.

Εμείς γνωρίζαμε ότι το 1% ήταν προσωρινό ως 31/12/10 και από 1/1/11 επανερχόμαστε στο 3%

Η δήλωση του Ιανουαρίου που απέδωσα με 3% έγινε κανονικά δεχτή.

Τελικά ισχύει συντελεστής 3% ή 1%

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αλλού ΧΡΥΣΑ ισχύει.

Εδώ αποφασίζουμε μόνοι μας.

Τι θα μας κάνουν αν προ-πληρώνουμε το φόρο;

Άσε που και για τους ελεγκτές θα είναι ευκολότερος ο έλεγχος.

Αν δεν το εφαρμόσει κανείς θα αλλάξει ή θα βγεί καμιά διευκρινιστική ΠΟΛ (αναρτητέα στο διαδίκτυο) που θα ερμηνεύει το άρθρο αλλάζοντάς το ως συνήθως.

Αλλωστε στα Β' είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί αν όχι αδύνατο.

Γιαννη, προσωπικα ουτε που με απασχολησε το θεμα , εννοειται πως δεν θα μπω στη διαδικασια να ψαχνω τι παρακρατησα και τι απεδωσα....ολα με την ΑΠΥ και τελος....

Μονο που παντα σκεφτομαι οτι δεν ειναι εφικτο για ολους, καθετι που για μας βολευει....

Για παραδειγμα εγω ειμαι περα για περα αντιθετη με το να με υποχρεωσουν να κανω συμφωνητικα οταν απ τον νομο δεν εχω τετοια υποχρεωση και οταν δεν εχω αλλο σοβαρο λογο.

Εκεινο που με ενοχλει και με εξοργιζει αφανταστα τοσα χρονια ειναι , που αντι να αντιδρασουμε και να υποστηριξουμε το δικιο, ή το ευλογο ή το απλο , οπως εμεις μεσα απο τη δουλεια μας το ξερουμε, οχι μονο σκυβουμε το κεφαλι, αλλα το σπαμε κιολας για να βρουμε τροπο να προσαρμοστουμε ..... ε δεν ειμαστε χαμαιλεωντες βρε παιδια ....φτανει πια ....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιαννη, προσωπικα ουτε που με απασχολησε το θεμα , εννοειται πως δεν θα μπω στη διαδικασια να ψαχνω τι παρακρατησα και τι απεδωσα....ολα με την ΑΠΥ και τελος....

Μονο που παντα σκεφτομαι οτι δεν ειναι εφικτο για ολους, καθετι που για μας βολευει....

Για παραδειγμα εγω ειμαι περα για περα αντιθετη με το να με υποχρεωσουν να κανω συμφωνητικα οταν απ τον νομο δεν εχω τετοια υποχρεωση και οταν δεν εχω αλλο σοβαρο λογο.

Εκεινο που με ενοχλει και με εξοργιζει αφανταστα τοσα χρονια ειναι , που αντι να αντιδρασουμε και να υποστηριξουμε το δικιο, ή το ευλογο ή το απλο , οπως εμεις μεσα απο τη δουλεια μας το ξερουμε, οχι μονο σκυβουμε το κεφαλι, αλλα το σπαμε κιολας για να βρουμε τροπο να προσαρμοστουμε ..... ε δεν ειμαστε χαμαιλεωντες βρε παιδια ....φτανει πια ....

Ακριβώς αυτό.........

Το σπάμε για να εξυπηρετούμε μιά ανόητη γραφειοκρατική αντίληψη....

Η σκέψη μας έχει οριοθετηθεί μέσα σε συγκεκριμένα όρια........

Όχι μόνο σε θέματα αυτής της κ...δουλειάς αλλά σε όλα τα ζητήματα....... Ότι λένε τα κανάλια κι ο τύπος γίνεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγγνώμη που επιμένω αλλά η διάταξη του νόμου αναφέρει:" Στο εισόδημα από αμοιβές ελευθέριου επαγγέλματος ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) στο ακαθάριστο ποσό των αμοιβών αυτών εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ." Βέβαια σε άλλες θέσεις αναφέρεται ότι η καταβολή πχ της παρακράτησης 3% για τεχνικά έργα γίνεται με την έκδοση του σχετικού παραστατικού. Οπότε τίθεται το ζήτημα για την έννοια της συναλλαγής. Αναφέρεται στην ολοκλήρωση αυτής - και την οικονομική τακτοποίηση της δηλαδή-, ή απλά στο γεγονός της έκδοσης της ΑΠΥ; Αν δηλαδή χρεώσω την αμοιβή μου στον πελάτη σε πιστωτική κάρτα με 12 άτοκες δόσεις κάθε δίμηνο θα υποβάλλουμε και ΦΜΥ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγγνώμη που επιμένω αλλά η διάταξη του νόμου αναφέρει:" Στο εισόδημα από αμοιβές ελευθέριου επαγγέλματος ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) στο ακαθάριστο ποσό των αμοιβών αυτών εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ."

Αρθρο 58. Παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από αμοιβές ελευθερίων επαγγελμάτων

1.Στο εισόδημα από αμοιβές ελευθέριου επαγγέλματος ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) στο ακαθάριστο ποσό των αμοιβών αυτών εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ. Ο φόρος παρακρατείται από τις δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, κοινωφελή ιδρύματα, οργανισμούς και επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, δημόσιες επιχειρήσεις, τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα ή πιστωτικούς οργανισμούς, συνεταιρισμούς και ενώσεις τους, συλλόγους γενικά και ενώσεις προσώπων ανεξάρτητα από το σκοπό τους, καθώς και από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που τηρούν βιβλία δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, κατά την καταβολή των αμοιβών.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρθρο 58. Παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από αμοιβές ελευθερίων επαγγελμάτων

1.Στο εισόδημα από αμοιβές ελευθέριου επαγγέλματος ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) στο ακαθάριστο ποσό των αμοιβών αυτών εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ. Ο φόρος παρακρατείται από τις δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, κοινωφελή ιδρύματα, οργανισμούς και επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, δημόσιες επιχειρήσεις, τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα ή πιστωτικούς οργανισμούς, συνεταιρισμούς και ενώσεις τους, συλλόγους γενικά και ενώσεις προσώπων ανεξάρτητα από το σκοπό τους, καθώς και από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που τηρούν βιβλία δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, κατά την καταβολή των αμοιβών.

ρόμπα.... έγινα πάλι.. thx Τάσο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρθρο 58. Παρακράτηση φόρου στο εισόδημα από αμοιβές ελευθερίων επαγγελμάτων

1.Στο εισόδημα από αμοιβές ελευθέριου επαγγέλματος ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) στο ακαθάριστο ποσό των αμοιβών αυτών εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ. Ο φόρος παρακρατείται από τις δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, κοινωφελή ιδρύματα, οργανισμούς και επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, δημόσιες επιχειρήσεις, τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα ή πιστωτικούς οργανισμούς, συνεταιρισμούς και ενώσεις τους, συλλόγους γενικά και ενώσεις προσώπων ανεξάρτητα από το σκοπό τους, καθώς και από επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που τηρούν βιβλία δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, κατά την καταβολή των αμοιβών.

Τάσο........... μήπως συζητάμε ....... περί όνου σκιάς;

Το ίδιο δεν έλεγε η συγκεκριμένη παράγραφος και πρίν;

Το μόνο που άλλαξε είναι το όριο των 300€.

NOMOΣ ΥΠ’ΑΡΙΘ. 3842

............

Αρθρο 6. Φορολογία εμπορικών επιχειρήσεων

.................

11. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 58 του Κ.Φ.Ε. προστίθενται οι λέξεις «εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ».

.........

Μήπως δεν άλλαξε κάτι;..........

Πήγα και πιό πίσω. Ν.3323/1955 μετά το ν.1882/1990 άρθρο 49. (αντίστοιχο 48 του 3323/55)

1.Στο εισόδημα από αμοιβές ελευθέριου επαγγέλματος ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) στο ακαθάριστο ποσό των αμοιβών αυτών. Ο φόρος παρακρατείται από τις δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, κοινωφελή ιδρύματα, οργανισμούς και επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, δημόσιες επιχειρήσεις, τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα ή πιστωτικούς οργανισμούς, συνεταιρισμούς και ενώσεις τους, συλλόγους γενικά και ενώσεις προσώπων ανεξάρτητα από το σκοπό τους, καθώς και από επιτηδευματίες που τηρούν βιβλία δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Φορολογικών Στοιχείων, κατά την καταβολή των αμοιβών.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τάσο........... μήπως συζητάμε ....... περί όνου σκιάς;

Το ίδιο δεν έλεγε η συγκεκριμένη παράγραφος και πρίν;

Το μόνο που άλλαξε είναι το όριο των 300€.

Μήπως δεν άλλαξε κάτι;..........

Πήγα και πιό πίσω. Ν.3323/1955 μετά το ν.1882/1990 άρθρο 49. (αντίστοιχο 48 του 3323/55)

Αλλαξε ομως το αρθρο 48 για τον χρονο κτησης του εισοδηματος απο υπηρεσιες ελευθερου επαγγελματος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το φόρο στις αμοιβές ΔΣ πότε τον παρακρατάτε; Με τη χρέωση του 61, ή του 53;

Το φόρο μισθωτών πότε τον παρακρατάτε; Στο τέλος της μήνα, με τη μισθοδοτική κατάσταση, ή με την εξώφληση των εργαζομένων;

Θέλω να πω ότι και στα τρία προηγούμενα άρθρα η διατύπωση είναι ακριβώς η ίδια, αλλά δεν υπάρχει κανένας προβληματισμός.

Εν πάσει περιπτώσει, νομίζω ότι η διατύπωση θα ήταν πιο ολοκληρωμένη εάν προσέθεταν και ένα "ή την εγγραφή τους σε πίστωση του δικαιούχου" και συντάσσομαι με τον ype.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο άρθρο έγινε αναφορά του ποσοστού 1%.

Εμείς γνωρίζαμε ότι το 1% ήταν προσωρινό ως 31/12/10 και από 1/1/11 επανερχόμαστε στο 3%

Η δήλωση του Ιανουαρίου που απέδωσα με 3% έγινε κανονικά δεχτή.

Τελικά ισχύει συντελεστής 3% ή 1%

Όπως το γνώριζες είναι , το άθρο 3 του Νόμου 3763/2009 προέβλεπε 1% μέχρι 31/12/2010 από 1/1/11 επανήλθαμε στο παλιό 3%.

Οσον αφορά το φόρο εργολάβων φυσικά και είναι διαφορετικός φόρος από των ελευθ.επαγγ. , δε προσπαθώ να κάνω διασταλτική ερμηνεία , απλά ανέφερα προβλήματα που συναντάς αν συνδέσεις την παρακράτηση με την καταβολή (όπως καθορίζει το άρθρο 58).

Φαντάσου ελεύθερο επαγγελματία με 20 αποδείξεις (έστω 1000ευρω) που του καταβάλλεις 10.000 , τι φόρο κρατάς; 2000 ευρώ ; θεωρείς ότι τα εξόφλησες με FIFP (first in - first payed):rolleyes: οπότε αφαιρείς ΦΠΑ και παρακρατείς στην διαφορά;

Άστα να πάνε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλαξε ομως το αρθρο 48 για τον χρονο κτησης του εισοδηματος απο υπηρεσιες ελευθερου επαγγελματος.

Σύμφωνοι .......

αλλά αυτό αλλάζει τον χρόνο έκδοσης της ΑΠΥ.

η παρακράτηση ακολουθούσε αυτόν τον χρόνο (της έκδοσης). Γιατί να μην συνεχίσει να τον ακολουθεί;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύμφωνοι .......

αλλά αυτό αλλάζει τον χρόνο έκδοσης της ΑΠΥ.

η παρακράτηση ακολουθούσε αυτόν τον χρόνο (της έκδοσης). Γιατί να μην συνεχίσει να τον ακολουθεί;

Προς στιγμη ανυσυχησα.

Σκεφτομαι, λες να δημιουργω προβληματα εκει που δεν υπαρχουν;

ΠΟΛ.1135/4.10.2010

Κοινοποίηση άρθρων του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α')

......................

10. Με την παράγραφο 9 του άρθρου αυτού, αντικαταστάθηκαν τα τέσσερα πρώτα εδάφια της παραγράφου 7 του άρθρου 48 του Κ.Φ.Ε., (όπως αυτή αναριθμήθηκε από παρ.6 με την παράγραφο 4 του άρθρου 9 του ν.3842/2010). Με τις νέες διατάξεις μεταβάλλεται ο χρόνος απόκτησης και φορολογίας του εισοδήματος από ελευθέριο επάγγελμα. Ως τέτοιος ορίζεται πλέον ο χρόνος κατά τον οποίο παρασχέθηκαν οι υπηρεσίες από τον ελεύθερο επαγγελματία και όχι ο χρόνος είσπραξης της αμοιβής, που ίσχυε με βάση τις προϊσχύουσες διατάξεις. Όταν πρόκειται για παροχή υπηρεσίας διάρκειας, χρόνος απόκτησης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που καθίσταται απαιτητό κάθε επί μέρους τμήμα της αμοιβής για το μέρος αυτό και την υπηρεσία που παρασχέθηκε. Με τον τρόπο αυτό επέρχεται φορολογική εξομοίωση ως προς το χρόνο απόκτησης του εισοδήματος με αυτό που προέρχεται από την παροχή υπηρεσιών και θεωρείται εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις. Επισημαίνεται ότι, η παρακράτηση του φόρου στο εισόδημα από ελευθέρια επαγγέλματα θα εξακολουθήσει να γίνεται κατά την καταβολή (μετρητά, επιταγή, συναλλαγματική) της αμοιβής και θα συμψηφίζεται κατά τη χρήση αυτή, ανεξάρτητα από τη χρήση φορολόγησης του εισοδήματος. Κατ’ εξαίρεση, για τους ελεύθερους επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες προς το Δημόσιο και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), χρόνος κτήσης του εισοδήματος για τις υπηρεσίες προς τα πρόσωπα αυτά, εξακολουθεί να θεωρείται ο χρόνος είσπραξης της αμοιβής. Οι διατάξεις αυτές, σύμφωνα με την περίπτωση γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 92, ισχύουν για συναλλαγές που πραγματοποιούνται από χρήσεις που αρχίζουν από 1/1/2011 και μετά. Επισημαίνεται ότι, για τους δικηγόρους θα ακολουθήσει αναλυτική εγκύκλιος, λόγω των ειδικών περιπτώσεων του εισοδήματος που αποκτούν (συμβουλευτική δικηγορία, διεκδικητική κλπ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προς στιγμη ανυσυχησα.

Σκεφτομαι, λες να δημιουργω προβληματα εκει που δεν υπαρχουν;

ΠΟΛ.1135/4.10.2010

Κοινοποίηση άρθρων του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α')

......................

10. Με την παράγραφο 9 του άρθρου αυτού, αντικαταστάθηκαν τα τέσσερα πρώτα εδάφια της παραγράφου 7 του άρθρου 48 του Κ.Φ.Ε., (όπως αυτή αναριθμήθηκε από παρ.6 με την παράγραφο 4 του άρθρου 9 του ν.3842/2010). Με τις νέες διατάξεις μεταβάλλεται ο χρόνος απόκτησης και φορολογίας του εισοδήματος από ελευθέριο επάγγελμα. Ως τέτοιος ορίζεται πλέον ο χρόνος κατά τον οποίο παρασχέθηκαν οι υπηρεσίες από τον ελεύθερο επαγγελματία και όχι ο χρόνος είσπραξης της αμοιβής, που ίσχυε με βάση τις προϊσχύουσες διατάξεις. Όταν πρόκειται για παροχή υπηρεσίας διάρκειας, χρόνος απόκτησης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος που καθίσταται απαιτητό κάθε επί μέρους τμήμα της αμοιβής για το μέρος αυτό και την υπηρεσία που παρασχέθηκε. Με τον τρόπο αυτό επέρχεται φορολογική εξομοίωση ως προς το χρόνο απόκτησης του εισοδήματος με αυτό που προέρχεται από την παροχή υπηρεσιών και θεωρείται εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις. Επισημαίνεται ότι, η παρακράτηση του φόρου στο εισόδημα από ελευθέρια επαγγέλματα θα εξακολουθήσει να γίνεται κατά την καταβολή (μετρητά, επιταγή, συναλλαγματική) της αμοιβής και θα συμψηφίζεται κατά τη χρήση αυτή, ανεξάρτητα από τη χρήση φορολόγησης του εισοδήματος. Κατ’ εξαίρεση, για τους ελεύθερους επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες προς το Δημόσιο και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), χρόνος κτήσης του εισοδήματος για τις υπηρεσίες προς τα πρόσωπα αυτά, εξακολουθεί να θεωρείται ο χρόνος είσπραξης της αμοιβής. Οι διατάξεις αυτές, σύμφωνα με την περίπτωση γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 92, ισχύουν για συναλλαγές που πραγματοποιούνται από χρήσεις που αρχίζουν από 1/1/2011 και μετά. Επισημαίνεται ότι, για τους δικηγόρους θα ακολουθήσει αναλυτική εγκύκλιος, λόγω των ειδικών περιπτώσεων του εισοδήματος που αποκτούν (συμβουλευτική δικηγορία, διεκδικητική κλπ).

Τώρα έχεις δίκιο.........

κόλλησα κι εγώ από την παράθεση του άρθρου...........

Ευτυχώς που για άλλη μια φορά η ΠΟΛ. ..... διευκρινίζει το νόμο.

Εγώ πάντως ......... θα κάνω του κεφαλιού μου.

Είναι προτιμότερο να του δώσω μια μεταχρονολογημένη 2 μηνών με την έκδοση της ΑΠΥ και να κάνω την παρακράτηση ΆΜΕΣΑ παρά να του δώσω μετρητά μετά από 2 μήνες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η δικη μου προσεγγιση ειναι υπερβολικη, οχι η δικη σου.

Καταληγω για τα δικα μου δεδομενα με 6-7 ελευθερους επαγγελματιες:

Καταχωριση της δαπανης χωρις παρακρατηση.

Καταχωριση της παρακρατησης με την εξοφληση.

Τάσο μου,για να πω την αλήθεια,δεν την πρόσεξα αυτή την λεπτομέρεια, η οποία και κατά την δική μου άποψη

είναι πιό σωστή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 months later...

Μια ερωτηση απο μενα... αν το ποσο ειναι κατω απο 300 που καταχωρηται ;

γιατι ο 61.00 ειναι για αμοιβες που υποκεινται σε φορο .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.
×
×
  • Δημιουργία νέου...