Προς το περιεχόμενο
  • 0

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ ΣΕ Γ


mariacy

Ερώτηση

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΣΕ ΤΙ ΛΟΓ/ΣΜΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΡΕΩΠΙΣΤΩΣΗ.?Η ΕΙΣΦΟΡΑ ΔΕ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΑ ΕΣΟΔΑ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 0

88.92 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010 ΧΧΧΧ

54.09.20 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010 ΧΧΧΧ

ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ

ΜΕΙΟΝ: (88.08) 1. ΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

(88.92) 1α. ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

88.92 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010 ΧΧΧΧ

54.09.20 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010 ΧΧΧΧ

ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ

ΜΕΙΟΝ: (88.08) 1. ΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

(88.92) 1α. ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΤΣΙ ΕΙΧΑ ΣΤΟ ΝΟΥ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ -ΣΩΣΤΟ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Κατ΄αρχάς, νομίζω πως πρέπει να χρεωθεί ο 63 σε πίστωση του 54.09

Στο τέλος της χρήσης χρέωνεται ο 88.09 σε π'ιστωση του 63, δηλαδή ο 63 δεν μεταφέρεται στα αποτελέσματα χρήσεως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Νομίζω ότι ο λογιστικός προσδιορισμός της έκτακτης εισφοράς

πρέπει να είναι ανάλογος με συτόν της περαίωσης.

δηλ χρεώνουμε το λογ/σμό 42 και πιστώνουμε τον λογ/σμό

54.09.20 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

και στο τέλος της χρήσης μεταφέρουμε τον λογ/σμό 42

στο λογ/σμό 88.92 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Νομίζω ότι ο λογιστικός προσδιορισμός της έκτακτης εισφοράς

πρέπει να είναι ανάλογος με συτόν της περαίωσης.

δηλ χρεώνουμε το λογ/σμό 42 και πιστώνουμε τον λογ/σμό

54.09.20 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

και στο τέλος της χρήσης μεταφέρουμε τον λογ/σμό 42

στο λογ/σμό 88.92 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

Συμφωνώ !...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

καλημερα ,

σχετικα με την εκτακτη εισφορα των επιχειρησεων του 3845/2010 , εχουν υπαρξει ενστασεις περι αντισυνταγματικοτητας ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Νομίζω ότι ο λογιστικός προσδιορισμός της έκτακτης εισφοράς

πρέπει να είναι ανάλογος με συτόν της περαίωσης.

δηλ χρεώνουμε το λογ/σμό 42 και πιστώνουμε τον λογ/σμό

54.09.20 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

και στο τέλος της χρήσης μεταφέρουμε τον λογ/σμό 42

στο λογ/σμό 88.92 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

Aν και δεν έχει ιδιάιτερη σημασία αφου και έτσι όπως το λές στον 88 θα καταλήξει , δεν νομίζω οτι έχει σχέση με τον χειρισμό της περαίωσης η οποία λογίζεται ως διαφορά φορολογικού ελέγχου προηγ. Χρήσεων .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

...Οτι όλα ειναι στο πόδι το ξεραμε δε χρειαζότανε να δουμε το εκκαθαριστικό σημειωμα της εκτακτης εισφορας....!!!

Δειτε το πεδίο ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΩΤΗ ΔΟΣΗΣ ....λεει σε ολα τα σημειωματα πουχω παραλάβει : 31.01.2010

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

...Οτι όλα ειναι στο πόδι το ξεραμε δε χρειαζότανε να δουμε το εκκαθαριστικό σημειωμα της εκτακτης εισφορας....!!!

Δειτε το πεδίο ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΩΤΗ ΔΟΣΗΣ ....λεει σε ολα τα σημειωματα πουχω παραλάβει : 31.01.2010

ΤΩΡΑ που το λες , και στο δικο μου το ιδιο λεει B) . Δεν το ειχα προσεξει , διαβασα το 31/1 και δεν παρατηρησα ΚΑΘΟΛΟΥ τη χρονολογια . Τωρα λετε να βαλουν προσαυξηση για εκπροθεσμη καταβολη ? :rolleyes:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

πώς κάνετε έτσι βρε παιδιά!! κοτζάμ υπουργείο ένα λαθάκι δεν μπορεί να κάνει??!!:P

μπράβο όμως παρατηρητικότητα ...γιατί κι εγώ το 31/1 είδα μόνο!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

καλημέρα,

εγώ τις έκανα με 31/12/10 γιατί και το χαρτί της εφορίας αυτή την ημερομηνία είχε.

καλημερα,

ευχαριστώ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

88.92 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010 ΧΧΧΧ

54.09.20 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010 ΧΧΧΧ

ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ

ΜΕΙΟΝ: (88.08) 1. ΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

(88.92) 1α. ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΡΘ.5 Ν.3845 / 2010

Χρέωση 88.09 ΛΟΙΠΟΙ ΜΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΡΟΙ

Πίστωση 54.99 ΦΟΡΟΙ ΤΕΛΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ

Πιστεύω ότι είναι καλύτερο και τους λογαριασμούς τους προβλέπει και το ΕΓΛΣ.

Όσο για την ημερομηνία της πρώτης δόσης μόλις έλαβα δεύτερο εκκαθαριστικό σημείωμα, όπου είναι διορθωμένη η ημερομηνία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Από την ΓΓΠΣ στέλνουν καινούργια ειδοποιητήρια με την σωστή ημερομηνία.

Αγαπητοί συνάδελφοι της ΓΓΠΣ ήταν απαραίτητο να ξαναγίνει η εκτύπωση και αποστολή από την

αρχή????δεν αρκούσε ένα μήνυμα λάθους ή μία διευκρινιστική εγκύκλιος????Το "κακό" έγινε

που έγινε,ήταν ανάγκη να ξοδευτούν εργατοώρες και άλλα χρήματα στους δύσκολους καιρούς που

περνάμε? Δεν χάθηκε δα και ο κόσμος.

Παρεπιπτόντως πόσοι από εμάς όταν αλλάζει ο χρόνος,δεν έχουμε "παραμείνει" στον παλιό, με

την χρονολογία να αναφέρει την προηγούμενη χρονιά από κεκτημένη ταχύτητα. Ε..κάτι παρόμοιο

έγινε και εκεί,που κάποιος σαν όλους εμάς έκανε ένα ανώδυνο λάθος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
επισκέπτη TZABELAS  KITSOS

Από την ΓΓΠΣ στέλνουν καινούργια ειδοποιητήρια με την σωστή ημερομηνία.

Αγαπητοί συνάδελφοι της ΓΓΠΣ ήταν απαραίτητο να ξαναγίνει η εκτύπωση και αποστολή από την

αρχή????δεν αρκούσε ένα μήνυμα λάθους ή μία διευκρινιστική εγκύκλιος????Το "κακό" έγινε

που έγινε,ήταν ανάγκη να ξοδευτούν εργατοώρες και άλλα χρήματα στους δύσκολους καιρούς που

περνάμε? Δεν χάθηκε δα και ο κόσμος.

Παρεπιπτόντως πόσοι από εμάς όταν αλλάζει ο χρόνος,δεν έχουμε "παραμείνει" στον παλιό, με

την χρονολογία να αναφέρει την προηγούμενη χρονιά από κεκτημένη ταχύτητα. Ε..κάτι παρόμοιο

έγινε και εκεί,που κάποιος σαν όλους εμάς έκανε ένα ανώδυνο λάθος.

EXEI TYXH ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΣ ?

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Σύμφωνα με το ΔΛΠ 10 (αναθεωρημένο 2008, παρ. 8), μια επιχείρηση πρέπει να αναπροσαρμόζει τα ποσά που είναι καταχωρημένα στις οικονομικές καταστάσεις της, για να αντανακλούν τα διορθωτικά γεγονότα, μετά την ημερομηνία του ισολογισμού ή να αναγνωρίζει στοιχεία που δεν είχε προηγουμένως αναγνωρίσει.

Στις περιπτώσεις αυτές, χρειάζεται να γίνουν προσαρμογές των ενεργητικών και παθητικών στοιχείων της κλειομένης χρήσεως, αφού τα ζημιογόνα γεγονότα, που συμβαίνουν μετά τη χρονολογία του ισολογισμού, παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες για την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων και των υποχρεώσεων του ισολογισμού της κλειομένης χρήσεως.

H EΛTE, με το έγγραφο 13/2010, (παρατίθεται στη συνέχεια) σχετικά με τη λογιστικοποίηση της έκτακτης εισφοράς N. 3808/2009, γνωστοποίησε τα εξής:

α) Για τις επιχειρήσεις που συντάσσουν οικονομικές καταστάσεις βάσει των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, πρέπει το συνολικό ποσό της άνω έκτακτης εισφοράς να επιβαρύνει τη χρήση 2009 και να εμφανισθεί ως φόρος εισοδήματος στον «Πίνακα Διάθεσης Αποτελεσμάτων», με ιδιαίτερη παρουσίαση του κανονικού ποσού του φόρου εισοδήματος της χρήσεως και του ποσού της έκτακτης εισφοράς.

β) Για τις επιχειρήσεις που συντάσσουν οικονομικές καταστάσεις βάσει των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων, το συνολικό ποσό της έκτακτης εισφοράς πρέπει να αναγνωρισθεί στις οικονομικές καταστάσεις της χρήσεως 2009, βάσει του ΔΛΠ 12 «Φόρου Εισοδήματος».

Σημειώνεται ότι και στο παρελθόν, όπου με την Υπουργική Απόφαση E 3789/128/15.3.1988 επιβλήθηκε έκτακτη εφάπαξ εισφορά στα κέρδη των επιχειρήσεων των χρήσεων που έληγαν μετά την 30.12.1986 και η καταβολή της έκτακτης εισφοράς έγινε εντός του έτους 1988, το Τεχνικό Γραφείο του Σώματος Ορκωτών Λογιστών είχε γνωμοδοτήσει με το έγγραφο 19/18.3.1988 ότι, με το ποσό της ανωτέρω έκτακτης εισφοράς, έπρεπε να επιβαρυνθούν τα αποτελέσματα της κλειομένης χρήσεως 1987 με λογιστική εγγραφή ισολογισμού 31.12.1987 όπου χρεώθηκε ο λογαριασμός «Εκτακτα και ανόργανα έξοδα» και πιστώθηκε ο λογαριασμός «Υποχρεώσεις από φόρους - τέλη» (Γ. Αληφαντής, Λογιστικές Εργασίες Τέλους Χρήσεως, έκδοση Πάμισος 10η, 2009, σελ. 364).

Την ίδια άποψη είχε εκφράσει και το Εθνικό Συμβούλιο Λογιστικής, ότι η έκτακτη εφάπαξ εισφορά, που επιβάλλεται στα κέρδη προηγουμένων χρήσεων, δεν περιλαμβάνεται στους «Λοιπούς μη ενσωματούμενους στο λειτουργικό κόστος φόρους», αλλά καταχωρείται στο λογαριασμό του EΓΛΣ 82.00.07 «Εκτακτη εφάπαξ εισφορά N. ..............» (E.ΣY.Λ. 1452/69/1990 Δ.Φ.N. 1991, σελ. 249).

Οπως, όμως, αναφέρουμε ανωτέρω, η EΛTE για τη λογιστικοποίηση της έκτακτης εισφοράς του N. 3808/2009 έκρινε διαφορετικά σε σχέση με το παρελθόν γνωματεύοντας με το έγγραφο 13/2010, ότι αυτή δεν θα καταχωρηθεί στα έκτακτα και ανόργανα αποτελέσματα της χρήσεως 2009, αλλά στον πίνακα διάθεσης της χρήσεως 2009.

Οπως αναφέρει το Υπουργείο Οικονομικών (πολ. 1156/2009), η έκτακτη εισφορά του N. 3808/2009 δεν αποτελεί φόρο εισοδήματος, αλλά ιδιότυπη έκτακτη εφάπαξ επιβάρυνση. Επίσης, το EΓΛΣ προβλέπει ότι η επιβολή εφάπαξ εκτάκτων φόρων αποτελεί έκτακτο έξοδο (EΓΛΣ παρ. 5.1.202), όπου λογιστικοποιούνται στα αποτελέσματα χρήσεως.

Οι τελευταίες αυτές αναφορές τεκμηριώνουν τις απόψεις που είχαν εκφρασθεί στο παρελθόν από το Τεχνικό Γραφείο του Σώματος Ορκωτών Λογιστών για τη λογιστικοποίηση της έκτακτης εισφοράς.

Αν η καταβολή του συνόλου της έκτακτης εισφοράς γίνει μέσα στην προθεσμία της πρώτης δόσης, χορηγείται έκπτωση 3%, με εξαίρεση την περίπτωση που το σύνολο της έκτακτης εισφοράς πρέπει να καταβληθεί σε μία μόνο δόση (άρθρο 2, παρ. 8, N. 3808/2009).

H έκπτωση αυτή, αρχικά, καταχωρείται στο λογαριασμό 76.98.00 «Λοιπά έσοδα κεφαλαίου - Εκπτώσεις από εφάπαξ εξόφληση φόρων και τελών» (E.ΣY.Λ. αρ. γνωμ. 1022/1988).

Επίσης, το υπ. Οικονομικών με την πολ. 1327/1997 γνωστοποίησε για το άνω έσοδο από εφάπαξ εξόφληση φόρων και τελών:

α) Θα πρέπει να εμφανισθεί σε λογαριασμό αφορολογήτου αποθεματικού

β) Κατά τον υπολογισμό των φορολογητέων κερδών δεν λαμβάνονται υπόψη για το άνω έσοδο οι διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 31 του N. 2238/1994 (επιμερισμός χρεωστικών τόκων μεταξύ φορολογημένων και αφορολογήτων εσόδων, αναλογία εξόδων που δεν εκπίπτονται φορολογικά για το έξοδο αυτό προσδιοριζόμενη στο 5% του εξόδου αυτού).

Σημειώνεται ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει ότι η έκπτωση αυτή δεν αποτελεί εισόδημα υποκείμενο ή μη υποκείμενο στο φόρο, αλλά μέγεθος άσχετο με τα καθαρά κέρδη (ΣτE 3894/1986 και 4412/1996 Γ. Αληφαντή, Διανεμόμενα Κέρδη A.E. και EΠE Εκδοση Πάμισος 5η, 2008, σελ. 410).

Σημειώνεται ότι η έκτακτη εισφορά επιστρέφεται κατά το μέρος που αποδεδειγμένα το εισόδημα ή τα κέρδη, επί των οποίων επιβλήθηκε αποτέλεσε και εισόδημα ή κέρδη άλλης επιχείρησης, για τα οποία καταβλήθηκε έκτακτη εισφορά σύμφωνα με τις διατάξεις του N. 3808/2009 (άρθρο 2, παρ. 10, N. 3808/2009).

Παράδειγμα: Ανώνυμη εταιρεία συμμετέχει σε κοινοπραξία και αποκτά κέρδη από αυτή. H έκτακτη εισφορά θα βεβαιωθεί και στις δύο άνω επιχειρήσεις, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να την καταβάλλουν. H ανώνυμη εταιρεία, όμως, είναι υποχρεωμένη να υποβάλει αίτηση για επιστροφή των δόσεων της έκτακτης εισφοράς που έχει ήδη καταβάλει (Yπ. Οικονομικών πολ. 1156/2009).

Το ποσό της άνω έκτακτης εισφοράς, όταν είναι βέβαιο και εκκαθαρισμένο ότι θα επιστραφεί, θα πρέπει να εμφανισθεί, βάσει της λογικής του εγγράφου της EΛTE, 13/2010, που παρατίθεται στη συνέχεια, στον πίνακα διάθεσης κερδών και, εν συνεχεία:

α) αν δεν διανεμηθεί, θα πρέπει να καταχωρηθεί σε λογαριασμό αφορολογήτου αποθεματικού ή

β) αν διανεμηθεί θα πρέπει να φορολογηθεί.

Σχετικές με την υπαγωγή ή μη στη φορολογία εισοδήματος της άνω επιστρεφόμενης έκτακτης εισφοράς, είναι και οι ανωτέρω αποφάσεις του ΣτE 3894/1986 και 4412/1996.

Το πλήρες κείμενο του εγγράφου της ΕΛΤΕ 13/2010

Στη συνέχεια, παραθέτουμε το κείμενο του εγγράφου της EΛTE 13/2010:

Ερωτάται ο λογιστικός χειρισμός (χρόνος καταχώρισης και τρόπος) της έκτακτης εισφοράς στα μεγάλα κέρδη των επιχειρήσεων με βάση τον N. 3808/2009, προκειμένου να παρουσιαστεί με ενιαίο τρόπο σε όλες τις επιχειρήσεις που αφορά, είτε συντάσσουν οικονομικές καταστάσεις βάσει των ΔΠXA (Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς) είτε βάσει των EΛΠ (Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων).

H απάντηση είναι η εξής:

1. Με βάση το άρθρο 2 του N. 3808/2009/ΦEK 227/10.12.2009, επιβάλλεται έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης στο συνολικό καθαρό εισόδημα, του οικονομικού έτους 2009, των νομικών προσώπων του άρθρου 2 παράγραφος 4 και 101 παράγραφος 1 του Kώδικα Φορολογίας Eισοδήματος (N. 2238/1994). H έκτακτη εισφορά επιβάλλεται στο καθαρό εισόδημα, όπως αυτό προσδιορίζεται στις διατάξεις των άρθρων 31 παράγραφος 19 και 105 παράγραφος 7 του ιδίου Kώδικα, εφόσον το εισόδημα αυτό υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ. Για τις επιχειρήσεις που δημοσίευσαν οικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με τους κανόνες των ΔΠXA, η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται στα καθαρά κέρδη που προκύπτουν από την εφαρμογή τους, εφόσον αυτά είναι μεγαλύτερα από το συνολικό καθαρό εισόδημα, όπως αυτό προσδιορίζεται βάσει των προαναφερόμενων διατάξεων.

2. Από την παράγραφο 2 του ΔΛΠ 12 «Φόροι εισοδήματος», ορίζεται ότι οι φόροι εισοδήματος περιλαμβάνουν όλους τους εθνικούς και ξένους φόρους που βασίζονται στα φορολογητέα κέρδη. Με βάση την παράγραφο 5 του ιδίου ΔΛΠ, φορολογητέο κέρδος για μια περίοδο είναι το κέρδος που προσδιορίζεται σύμφωνα με τους κανόνες που θεσπίζονται από τις φορολογικές αρχές, επί του οποίου πληρώνονται οι φόροι εισοδήματος. Βάσει αυτής της αρχής, η εν λόγω εισφορά μπορεί να χαρακτηρισθεί ως φόρος εισοδήματος, ανεξάρτητα του πώς χαρακτηρίζεται για φορολογικούς σκοπούς και συνεπώς:

(α) Για τις επιχειρήσεις που συντάσσουν οικονομικές καταστάσεις βάσει των EΛΠ, το συνολικό ποσό της έκτακτης εισφοράς να επιβαρύνει τη χρήση 2009 και να εμφανισθεί ως φόρος εισοδήματος στον «Πίνακα Διάθεσης Αποτελεσμάτων» με ιδιαίτερη παρουσίαση του κανονικού ποσού του φόρου εισοδήματος της χρήσεως και του ποσού της έκτακτης εισφοράς.

(β) Για τις επιχειρήσεις που συντάσσουν οικονομικές καταστάσεις βάσει των ΔΠXA, το συνολικό ποσό της έκτακτης εισφοράς να αναγνωρισθεί στις οικονομικές καταστάσεις της χρήσεως 2009, βάσει του ΔΛΠ 12 «Φόροι εισοδήματος».

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤ. ΑΛΗΦΑΝΤΗΣ, διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και τ. Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Τελικά 88.92 ή 88.09 ?

54.09 ή 54.99 ?

κατ' ευθειαν ή μεσω 63 ή μεσω 42 ?

ΠΟΛ.1181/14.12.2010

10. Επίσης, με τις διατάξεις της παραγράφου 9 ορίζεται, ότι το ποσό της έκτακτης εισφοράς που θα καταβληθεί δεν αναγνωρίζεται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, προκειμένου για τον προσδιορισμό των φορολογητέων κερδών του οικον. έτους 2012 (διαχειριστική περίοδος 2011).

ΑΡΑ ΣΤΟ 2011 ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ 82.07 ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ 88.99

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
επισκέπτη TZABELAS  KITSOS

EXEI TYXH ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΣ ?

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΞΕΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ?

ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ Η ΕΤΑΡΕΙΑ

1. ΔΗΛΩΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

2 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ

3 ΠΛΗΡΩΜΗ 1Ης ΔΟΣΗΣ

ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΑΙΤΗΣΗ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
επισκέπτη επισκεπτης

ΠΟΛ.1181/14.12.2010

10. Επίσης, με τις διατάξεις της παραγράφου 9 ορίζεται, ότι το ποσό της έκτακτης εισφοράς που θα καταβληθεί δεν αναγνωρίζεται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, προκειμένου για τον προσδιορισμό των φορολογητέων κερδών του οικον. έτους 2012 (διαχειριστική περίοδος 2011).

ΑΡΑ ΣΤΟ 2011 ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ 82.07 ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ 88.99

82.07 ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Η έκτακτη εισφορά του Ν.3845/2010

Με τον νόμο 3845/6.5.2010 (πέμπτο άρθρο, βλ. οδηγίες που δόθηκαν με την ΠΟΛ 1181/14.12.2010) επιβλήθηκε έκτακτη εισφορά επί των κερδών των νομικών προσώπων, όπως τα κέρδη αυτά διαμορφώθηκαν και εν συνεχεία δηλώθηκαν, κατά την διαχειριστική χρήση 2009 (οικονομικό έτος 2010). Η εισφορά υπολογίζεται βάσει κλίμακας, για ποσά μεγαλύτερα των 100.000 ευρώ και βεβαιώνεται από την αρμόδια για την φορολογία της επιχείρησης ΔΟΥ. Ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο, τα σχετικά εκκαθαριστικά σημειώματα ταχυδρομήθηκαν και έχουν παραληφθεί από τους υπόχρεους (ΑΕ, ΕΠΕ, Δημόσιες, Δημοτικές και Κοινοτικές επιχειρήσεις, Συνεταιρισμοί, Υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων, προσωπικές εταιρείες, κοινοπραξίες, κλπ.). Σκοπός του σημειώματος αυτού δεν είναι η άσκηση κριτικής, σχετικά με το αν η Πολιτεία, καλώς ή κακώς, επέβαλε την έκτακτη αυτή εισφορά. Για την επιβολή έκτακτης φορολογίας (αναδρομικά) σε εισοδήματα που ήδη έχουν φορολογηθεί, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, βάσει δήλωσης, έχουμε εκφράσει την άποψή μας, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την πιθανή παρέκκλιση της ενέργειας αυτής, από τις συνταγματικές διατάξεις.

Ωστόσο, το επιχείρημα της εκτελεστικής εξουσίας, στην παρούσα δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία, είναι ότι όλοι θα πρέπει να συνδράμουν, συνεπώς όχι μόνο οι μισθωτοί, δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι, με τις μειώσεις των αποδοχών τους, ή τις μηδενικές αυξήσεις, ή οι επιτηδευματίες φυσικά πρόσωπα, μέσω της αυξημένης φορολογίας, αλλά και όσοι θεωρείται πως μέχρι την εμφάνιση της «κρίσης», είχαν πετύχει θετικά αποτελέσματα.

Σκοπός του παρόντος σημειώματος, σε συνδυασμό με πολλά ερωτήματα συναδέλφων, είναι να υποδειχθεί ο λογιστικός χειρισμός του ποσού της βεβαιωμένης έκτακτης εισφοράς επί των κερδών του 2009, ο οποίος σαφώς πρέπει να ευθυγραμμίζεται και με την φορολογική αντιμετώπιση του θέματος αυτού.

Ο νομοθέτης επιθυμεί, ορθώς κατά την άποψή μας, να επιβαρύνει τους φορείς των νομικών προσώπων και όχι τα ίδια τα νομικά πρόσωπα. Έτσι, με τις διατάξεις της παραγράφου 9 του ως άνω άρθρου ορίζεται, ότι το ποσό της έκτακτης εισφοράς που θα καταβληθεί δεν αναγνωρίζεται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, προκειμένου για τον προσδιορισμό των φορολογητέων κερδών του οικονομικού έτους 2012 (διαχειριστική περίοδος 2011).

Αυτό περαιτέρω σημαίνει ότι ενώ καθίσταται υπόχρεο το νομικό πρόσωπο στην καταβολή του ποσού της έκτακτης εισφοράς, αυτή δεν θεωρείται με οποιονδήποτε τρόπο δαπάνη – έξοδο και δεν μεταφέρεται στα αποτελέσματα. Συνεπώς, θα χρεωθεί το ποσό της εισφοράς (όποτε η επιχείρηση παραλάβει το εκκαθαριστικό σημείωμα) σε υπολογαριασμό του 63.98, χαρακτηρίζοντάς τον ως μη ενσωματωμένο στο λειτουργικό κόστος φόρο, με πίστωση υπολογαριασμό του 54.09, για την λογιστικοποίηση της φορολογικής υποχρέωσης. Ο υπολογαριασμός αυτός (54.09)θα χρεώνεται κάθε μήνα που θα καταβάλλεται η δόση της εισφοράς, με πίστωση των χρηματικών διαθεσίμων (38.03).

Στο τέλος της χρήσης, ο υπολογαριασμός του 63.98, θα μεταφερθεί στην διάθεση: 88.09 «Λοιποί μη ενσωματωμένοι στο λειτουργικό κόστος φόροι» και δεν θα περάσει από τον λογαριασμό της Γενικής Εκμετάλλευσης (80.00). Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα επηρεασθεί ούτε το λογιστικό αποτέλεσμα της εκμετάλλευσης, αλλά ούτε και το φορολογητέο εισόδημα. Σε περίπτωση που ο 63.98, λανθασμένα, «περάσει» από την Γενική Εκμετάλλευση, θα πρέπει το σχετικό ποσό της έκτακτης εισφοράς, να αναμορφωθεί φορολογικά, κατά την συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης του νομικού προσώπου, χαρακτηριζόμενο ως λογιστική διαφορά. Ωστόσο, δεν αποκλείεται, να εξακολουθεί η επιχείρηση να οφείλει ποσά στον υπολογαριασμό του 54.09 (γιατί ενδεχομένως, καθυστερεί την πληρωμή των δόσεων, εξ αιτίας μειωμένης ρευστότητας).

Τέλος, μεταφερόμενο το ποσό αυτό στον 88.09, μειώνει τα ποσά της διάθεσης και συνεπώς περιορίζει έμμεσα και την διανομή κερδών (μερίσματα, αμοιβές κ.λπ.), δηλαδή στερεί κέρδη από τους φορείς (μέτοχοι, εταίροι).

https://www.epixeiri...Ν%5E3845%7C2010

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.
×
×
  • Δημιουργία νέου...