Jump to content
  • 0

ΦΠΑ και Εγγυοδοσία Συσκευασιών


Manolo250
 Share

Question

Καλημέρα σε όλους και συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά του φόρουμ. Έχω την παρακάτω περίπτωση:

Ανέλαβα μια εταιρεία χονδρεμπορίας ποτών με βιβλία β’ κατηγορίας η οποία παρακολουθεί κανονικά τις εγγυοδοσίες συσκευασιών των εμπορευμάτων (μπουκάλια, βαρέλια, κλπ) σε ξεχωριστές στήλες (μία για τους πελάτες και μια για τους προμηθευτές).

Οι στήλες της εγγυοδοσίας πελατών και προμηθευτών χρεοπιστώνονται με τις σχετικές κινήσεις των συσκευασιών προς και από τους πελάτες και τους προμηθευτές αντίστοιχα.

Ο κωδ.ΦΠΑ (άρθρο 19, παρ. 4, εδαφ. β) αναφέρει ότι, μεν ΦΠΑ δύναται να μην επιβάλλεται επί τις αξίας των εγγυοδοσιών (συσκευασίες), αλλά σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται όταν αυτές πάψουν να είναι εγγυοδοσίες δηλαδή όταν γίνει οριστικό ότι δεν επιστρέφονται βάση εμπορικής σχέσης και όχι αργότερα από την πενταετία (βλέπε http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=41898).

Η εταιρεία έως σήμερα δεν έχει τιμολογήσει με ΦΠΑ ούτε ένα σπασμένο μπουκάλι μπύρας και βάζω στοίχημα ότι το ίδιο κάνουν και άλλοι στο χώρο καθώς οι εμπορικοί διαχειριστές έχουν την γνώμη ότι οι συσκευασίες έχουν 0% ΦΠΑ για πάντα.

Επιπλέον, πρακτική της εταιρείας τα προηγούμενα έτη ήταν στο κλείσιμο να μεταφέρει το υπόλοιπο της στήλης εγγυοδοσίας πελατών στο Ε3 ως λοιπά έσοδα και την αντίστοιχη στήλη των εξόδων να την μηδενίζει δίχως να την μεταφέρει κάπου (ακόμη ένας κλάδος που τη γλύτωσε με περαίωση). Στη νέα χρήση ξεκινά το βιβλίο με μηδενικά υπόλοιπα για όλες τις στήλες.

Η ερωτήσεις μου είναι οι εξής:

1. Τα υπόλοιπα των στηλών εγγυοδοσίας (εφόσον ισχύουν) θα έπρεπε να μεταφέρονται στην νέα χρήση, σωστά;

2. Τα έσοδα από μη επιστροφή συσκευασιών από τους πελάτες θα πρέπει να καταχωρούνται στις στήλες πωλήσεων με βάση παραστατικά τιμολόγησης με ΦΠΑ και μειωτικά στην αντίστοιχη στήλη εγγυοδοσίας πελατών, σωστά;

3. Τα έξοδα από μη επιστροφή συσκευασιών στους προμηθευτές θα πρέπει να καταχωρούνται στις στήλες αγορών με βάση παραστατικά τιμολόγησης με ΦΠΑ από τους προμηθευτές και μειωτικά στην αντίστοιχη στήλη εγγυοδοσίας προμηθευτών, σωστά;

4. Στις συγκεντρωτικές καταστάσεις θα περιλαμβάνονται μόνο οι αξίες συσκευασιών για τις οποίες έχει εκδοθεί τιμολόγιο με ΦΠΑ ως μη επιστραφέντα, σωστά;

5. Θα ήθελα την άποψη σας για την αντιμετώπιση της παραπάνω πρακτικής της εταιρείας από τον έλεγχο. Υπάρχει περίπτωση να επιβάλει ΦΠΑ επί της αξίας εγγυοδοσίας που η εταιρεία εμφανίζει ως λοιπά έσοδα στην δήλωση εισοδήματος;

6. Τέλος αναρωτιέμαι πως θα μπορούσε κάποιος που δεν διαθέτει σύστημα με barcode να παρακολουθήσει την έλευση πενταετίας και γενικά πως το χειρίζεται ο έλεγχος;

Link to comment
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Λογικα στα τιμολογια πωλησης ενσωματωνε την εγγυοδοσια στο συνολο? Χωρις να κοβει πιστωτικο(α) στο τελος του χρονου?

Όχι ακριβώς...

Στο παραστατικό διαχωρίζονται οι αξίες εμπορευμάτων και εγγυοδοσιών.

Οι καταχωρήσεις στα βιβλία είναι σωστές, δηλαδή παρακολουθεί σε ιδιαίτερες στήλες τις εγγυοδοσίες.

Το θέμα ξεκινά στις 31/12 όπου:

1. μεταφέρει στο Ε3 ως λοιπά έσοδα το υπόλοιπο της στήλης εγγυοδοσίας των πελατών,

2. δεν μεταφέρει πουθενά τη στήλη εγγυοδοσίας των προμηθευτών,

3. ανοίγει τη νέα χρήση στο βιβλίο εσ-εξ με μηδενικά υπόλοιπα,

Κάποιο σχόλιο σχετικά με το χειρισμό του ΦΠΑ ....?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι δεν έχω βρει ούτε ένα τιμ που να τιμολογούν με ΦΠΑ συσκευασίες που δεν επιστρέφονται...

...ούτε προς τους πελάτες αλλά ούτε κι από τους προμηθευτές....!!!

Τι γίνετε σ'αυτό τον κλάδο βρε παιδιά...ούτε ένα μπουκαλάκι δεν σπάει...τόσο πολιτισμένη έγινε η διασκέδαση σ' αυτή τη χώρα...

Εσείς στους δικούς σας πελάτες πως αντιμετωπίζετε το θέμα από πλευράς ΦΠΑ και γενικά αν έχετε περάσει έλεγχο ποια η εμπειρία σας?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

καλημερα

 

εχω μια καφετερια η οποια αγοραζει κανονικα τα ποτα τησ αλλα στο τιμολογιο της βάζουν και τα κενα μπουκαλια ανευ φπα και τα χρεωνουν στην καθαρη αξια, για αυτα ομως αργοτερα κοβεται πιστωτικο τιμολογιο.

μεχρι τωρα καταχωρουσα τα κενα απο τις αγορες στον λογαριασμο 20 και τα πιστωτικα παλι στον  20 με αρνητικο προσιμο για να τα αφαιρεσω.

 

ειναι σωστος ο τροπος μου , ή πρεπει να κανω κατι αλλό???

Link to comment
Share on other sites

  • 0

καλημερα

 

εχω μια καφετερια η οποια αγοραζει κανονικα τα ποτα τησ αλλα στο τιμολογιο της βάζουν και τα κενα μπουκαλια ανευ φπα και τα χρεωνουν στην καθαρη αξια, για αυτα ομως αργοτερα κοβεται πιστωτικο τιμολογιο.

μεχρι τωρα καταχωρουσα τα κενα απο τις αγορες στον λογαριασμο 20 και τα πιστωτικα παλι στον  20 με αρνητικο προσιμο για να τα αφαιρεσω.

 

ειναι σωστος ο τροπος μου , ή πρεπει να κανω κατι αλλό???

 

μπορει να μ απαντησεις καποιος στο παραπανω ερωτημα???

Link to comment
Share on other sites

  • 0

μπορει να μ απαντησεις καποιος στο παραπανω ερωτημα???

 

Έχοντας διαβάσει όλες τις συζητήσεις για το θέμα αυτό (το οποίο είναι αρκετά πολύπλοκο στον χειρισμό του) και σύμφωνα με την ερωτησή σας, η γνώμη μου είναι οτι χειρίζεστε σωστά το θέμα των κενών.

Βέβαια ο τρόπος που το χειρίζεται ο προμηθευτής σας είναι λάθος, αλλά αφού ακολουθεί αυτόν τον χειρισμό, τότε πρέπει να συνεχίσετε να το χειρίζεστε όπως τώρα.

Κι εγώ έχω 2 πελάτες. Ένας έχει καφετέρια και ένας ζαχαροπλαστείο.

Σε αυτόν με την καφετέρεια του τα χρώνουνε στην καθαρή αξία με 0% ΦΠΑ, χωρίς να αναγράφεται πουθένα οτι αποτελούν εγγυοδοσία και του κόβουν πιστωτικό τιμολόγιο. Οπότε τα περνάω κι εγώ σαν αγορές εμπορευμάτων με 0% ΦΠΑ και αφαιρετικά το ΠΤ. Περιοδική δεν πάνε. Μόνο στον 666 της εκκαθαριστικής. Βέβαια μου έχει μείνει ένα υπόλοιπο 5 ευρώ από το 2012 γιατί δεν έχει κοπεί ένα ΠΤ από τον προμηθευτή...

Στον άλλο με το ζαχαροπλαστείο τα ταψάκια με τα γλυκά του τα χρεώνουν με 23% ΦΠΑ και οταν τα επιστρέφει (έρχονται τα πέρνουν αυτοί) εκδίδουν αντίστροφο ΔΑ και πιστωτικό τιμολόγιο. Αυτό το χειρίζομαι κανονικά ως αγορές εμπορευμάτων με ΦΠΑ, περιοδική-συγκεντρωτική κλπ.

(Και οι 2 επιχειρήσεις έχουν βιβλίο εσόδων-εξόδων).

Ας πεί και κάποιος άλλος την γνώμη του.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Έχοντας διαβάσει όλες τις συζητήσεις για το θέμα αυτό (το οποίο είναι αρκετά πολύπλοκο στον χειρισμό του) και σύμφωνα με την ερωτησή σας, η γνώμη μου είναι οτι χειρίζεστε σωστά το θέμα των κενών.

Βέβαια ο τρόπος που το χειρίζεται ο προμηθευτής σας είναι λάθος, αλλά αφού ακολουθεί αυτόν τον χειρισμό, τότε πρέπει να συνεχίσετε να το χειρίζεστε όπως τώρα.

Κι εγώ έχω 2 πελάτες. Ένας έχει καφετέρια και ένας ζαχαροπλαστείο.

Σε αυτόν με την καφετέρεια του τα χρώνουνε στην καθαρή αξία με 0% ΦΠΑ, χωρίς να αναγράφεται πουθένα οτι αποτελούν εγγυοδοσία και του κόβουν πιστωτικό τιμολόγιο. Οπότε τα περνάω κι εγώ σαν αγορές εμπορευμάτων με 0% ΦΠΑ και αφαιρετικά το ΠΤ. Περιοδική δεν πάνε. Μόνο στον 666 της εκκαθαριστικής. Βέβαια μου έχει μείνει ένα υπόλοιπο 5 ευρώ από το 2012 γιατί δεν έχει κοπεί ένα ΠΤ από τον προμηθευτή...

Στον άλλο με το ζαχαροπλαστείο τα ταψάκια με τα γλυκά του τα χρεώνουν με 23% ΦΠΑ και οταν τα επιστρέφει (έρχονται τα πέρνουν αυτοί) εκδίδουν αντίστροφο ΔΑ και πιστωτικό τιμολόγιο. Αυτό το χειρίζομαι κανονικά ως αγορές εμπορευμάτων με ΦΠΑ, περιοδική-συγκεντρωτική κλπ.

(Και οι 2 επιχειρήσεις έχουν βιβλίο εσόδων-εξόδων).

Ας πεί και κάποιος άλλος την γνώμη του.

στο τελος της χρονιασ θα πρεπει τα κενα που μου εκοψαν να ειναι ακριβως τα ιδια με αυτα που επεστρεψα, 

αν ομμως εχω ενα τιμολογιο μεσα στο οποιο εχω κενα των 6,00 ευρω και μετα στο πιστωτικο κοπει 5,5 ευρω τι κανω???

Link to comment
Share on other sites

  • 0

στο τελος της χρονιασ θα πρεπει τα κενα που μου εκοψαν να ειναι ακριβως τα ιδια με αυτα που επεστρεψα, 

αν ομμως εχω ενα τιμολογιο μεσα στο οποιο εχω κενα των 6,00 ευρω και μετα στο πιστωτικο κοπει 5,5 ευρω τι κανω???

 

μπορει καποιος να μ απαντησει τι γινεται????

Link to comment
Share on other sites

  • 0

μπορει καποιος να μ απαντησει τι γινεται????

Εννοειτε οτι η τιμη του τεμαχιου ειναι 6 και 5,5;

Νομιζω ο πλεον αρμοδιος ειναι ο προμηθευτης να σας εξηγησει πως εγινε αυτο και αν υπαρχει προβλημα να το λυσετε.

Θα μπορουσα να σκεφτω ενα λογο: επιστρεψατε μπουκαλι χωρις το πωμα του :)

Και ενα δευτερο: λαθος εμπορικης διαχειρισης του προμηθευτη, ενημερωση τιμων κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...