Jump to content

Λογιστής & Ασφαλιστικός Σύμβουλος


Recommended Posts

Τέλος με τις παρεξηγήσεις και προχωρώ σε κάτι πρακτικότερο.

Γνώμη μου

Κάνε την έναρξή σου σαν ασφαλιστής και όταν με το καλό παρουσιαστεί η πρώτη σου δουλειά, τότε κάνεις μια επέκταση δραστηριότητας, κάτι που μπορεί να γίνει με μια απλή επίσκεψη στο μητρώο της ΔΟΥ.

Για όλα τα άλλα, καλό σου κουράγιο και εδώ είμαστε εμείς.

Και κάτι ακόμα

Διάβασε, διάβασε, διάβασε. Κανείς δεν θα σου χαριστεί. Μόνος σου θα κερδίσεις αυτό που θες.

Φιλικά

ΧΑΛΚΙΔΕΟΣ

Link to post
Share on other sites

Τέλος με τις παρεξηγήσεις και προχωρώ σε κάτι πρακτικότερο.

Γνώμη μου

Κάνε την έναρξή σου σαν ασφαλιστής και όταν με το καλό παρουσιαστεί η πρώτη σου δουλειά, τότε κάνεις μια επέκταση δραστηριότητας, κάτι που μπορεί να γίνει με μια απλή επίσκεψη στο μητρώο της ΔΟΥ.

Για όλα τα άλλα, καλό σου κουράγιο και εδώ είμαστε εμείς.

Και κάτι ακόμα

Διάβασε, διάβασε, διάβασε. Κανείς δεν θα σου χαριστεί. Μόνος σου θα κερδίσεις αυτό που θες.

Φιλικά

ΧΑΛΚΙΔΕΟΣ

Σε ευχαριστώ πολύ για όλα. Ειλικρινά πάρα πολύ. Είναι μεγάλη μου τιμή που μπήκες στον κόπο να απαντήσεις από το πρώτο σου μήνυμα.

Να είσαι καλά..

Link to post
Share on other sites

Δηλαδή Στέφανε όσοι είναι από την Καλαμάτα,όλοι πρέπει να γίνονται Δήμαρχοι όπως ο Μήτσος ο Κ.Λ.Μ ή

μήπως εννοείς κάτι άλλο??? :angry::lol::lol::P

Μπα, αλλού το πήγαινα... αν και ψιλοκολλάει σε αυτό που λες.....................

Σαν λογιστής δεν κάνεις μόνο λογιστικά....... εξ ορισμού.................. αυτό εννοούσα...................

Link to post
Share on other sites

fafouti σε ευχαριστώ πολύ μα πάρα πολύ για τη διάθεση σου να μου απαντήσεις στις απορίες μου.Πάντως πίστευα και λάθος μου τελικά ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος αφορά π α ρ ο χ ή.Τελικά είναι εμπορική επιχείρηση.

1.Γιατί πρέπει να κάνω prorata εάν η ασφαλίστρια βάλει και σαν επιπλέον δραστηριότητα μεταβιβάσεις αυτοκινήτων??

2.Fafouti κάποια στιγμή μου γράφεις ότι αλλού πάνε τα έσοδα στο ε1 και αλλού στο ε3 γι αυτό να κάνω επιμέρισμό δαπανών δηλαδη?? γίνε λίγο πιο σαφής.....

Ευχαριστώ

Link to post
Share on other sites

fafouti σε ευχαριστώ πολύ μα πάρα πολύ για τη διάθεση σου να μου απαντήσεις στις απορίες μου.Πάντως πίστευα και λάθος μου τελικά ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος αφορά π α ρ ο χ ή.Τελικά είναι εμπορική επιχείρηση.

1.Γιατί πρέπει να κάνω prorata εάν η ασφαλίστρια βάλει και σαν επιπλέον δραστηριότητα μεταβιβάσεις αυτοκινήτων??

Όταν από τις δραστηριότητες της επιχείρησης κάποια υπάγεται σε ΦΠΑ και άλλη δεν υπάγεται,κάνουμε pro pata,για τον ΦΠΑ των κοινών δαπανών.

2.Fafouti κάποια στιγμή μου γράφεις ότι αλλού πάνε τα έσοδα στο ε1 και αλλού στο ε3 γι αυτό να κάνω επιμέρισμό δαπανών δηλαδη?? γίνε λίγο πιο σαφής.....

Στο Ε3 αλλού πάνε τα έσοδα από Π.Υ και αλλού τα έσοδα από Πωλήσεις.

Στο Ε1 αλλού πάνε τα έσοδα από εμπορικές επιχειρήσεις και αλλού τα έσοδα από Ελευθέρια Επαγγέλματα.

Αυτό στο είχα γράψει στην πρώτη μου απάντηση και πιθανώς να σου διεφυγε.

Ευχαριστώ

Link to post
Share on other sites

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ.

fafoutis μια διευκρινιση ακομα.η προσφατη νομοθεσια εχει να κανει με την αλλαγη φπα στους ασφ.συμβουλους?γιατι εγω μεχρι και την προηγουμενη εκκαθαριστικη φπα υπολογιζα τις δαπανες κανονικα με το φπα τους.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

5. Για την δραστηριότητα του ασφαλιστικού συμβούλου που απαλάσεται από το ΦΠΑ με ποιον τρόπο θα καταχωρώ τα έξοδα που έχουν ΦΠΑ. Π.χ. Δαπάνη ύψους 100ευρώ πλέον ΦΠΑ 23ευρώ. Η καταχώριση που θα κάνω αφορά μόνο το ποσό των 100 ευρώ ή και το ΦΠΑ (δηλαδή 123ευρώ) το οποίο όμως δεν εκπίπτει από το φόρο και στο τέλος της χρήσης θα το προσθέτω ως λογιστική διαφορά;

Θα τα καταχωρείς όλα με ξεχωριστό τον ΦΠΑ και στο τέλος θα κάνεις pro rata

Την εκκαθάριση αμοιβών απο ασφαλιστική εταιρεία, την παίρνουμε τέλος του έτους. Άρα η prorata θα γίνει στο τέλος του έτους. Σωστά?

Link to post
Share on other sites

Σωστά, αλλά το επόμενο έτος θα χρησιμοποιείς ως προσωρινό ποσοστό την Pro-rata του έτους που πέρασε, μέχρι να βγει το οριστικό ποσοστό του νέου έτους. Για να γίνω σαφέστερος: Έστω ότι το 2012 ξεκίνησες μια απαλλασσόμενη δραστηριότητα (π.χ. ασφαλιστικού συμβούλου). Στην εκκαθαριστική του 2012 βγάζεις pro-rata π.χ. 10%. Αυτό το ποσοστό αφορά στο 2012. Το 2013, θα χρησιμοποιήσεις στις περιοδικές σου το ποσοστό 10% προσωρινά, έως ότου στην εκκαθαριστική προσδιοριστεί το νέο, οριστικό ποσοστό, οπότε και θα διαμορφωθεί ανάλογα το υπόλοιπο του 2013.

Και μεγάλη προσοχή: Στην Pro-rata δεν μπαίνουν οι δαπάνες, αλλά οι ΚΟΙΝΕΣ ΕΙΣΡΟΕΣ.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Καλησπέρα! Θα ήθελα τη βοήθειά σας επειδή ακόμη δεν έχω λάβει το πτυχίο Λογιστικής και προς το παρόν είμαι νέα στο κλάδο έχω κάποιες απορίες.

Έχω κάνει έναρξη ως ασφαλιστικός σύμβουλος χωρίς επαγγελματική στέγη από το Σεπτέμβριο (απαλλάσσομαι από το ΦΠΑ), αρχές Ιανουαρίου πρόσθεσα 2 δευτερεύουσες δραστηριότητες που υπάγονται στο ΦΠΑ.

 

Οι ερωτήσεις μου είναι οι παρακάτω:

Μέχρι το Δεκέμβριο είχα έξοδα μόνο που ήταν μόνο του ασφαλιστικού συμβούλου, οπότε δε θα κάνω περιοδική για αυτά σωστά?

Από τον Ιανουάριο και μετά πως θα τα χωρίσω? Δεν έχω καταλάβει πολύ καλά τον όρο pro rata :(

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα! Θα ήθελα τη βοήθειά σας επειδή ακόμη δεν έχω λάβει το πτυχίο Λογιστικής και προς το παρόν είμαι νέα στο κλάδο έχω κάποιες απορίες.

Έχω κάνει έναρξη ως ασφαλιστικός σύμβουλος χωρίς επαγγελματική στέγη από το Σεπτέμβριο (απαλλάσσομαι από το ΦΠΑ), αρχές Ιανουαρίου πρόσθεσα 2 δευτερεύουσες δραστηριότητες που υπάγονται στο ΦΠΑ.

 

Οι ερωτήσεις μου είναι οι παρακάτω:

Μέχρι το Δεκέμβριο είχα έξοδα μόνο που ήταν μόνο του ασφαλιστικού συμβούλου, οπότε δε θα κάνω περιοδική για αυτά σωστά?

Από τον Ιανουάριο και μετά πως θα τα χωρίσω? Δεν έχω καταλάβει πολύ καλά τον όρο pro rata :(

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

 

 

Η pro-rata είναι η αναλογία των εσόδων που απαλλάσονται του ΦΠΑ (π.χ. ασφαλιστή) στο σύνολο των εσόδων. Αν, π.χ., έχεις 10.000 έσοδα από ασφαλιστής(απαλλασόμενο) και 30.000 έσοδα από π.χ. λογιστής (υπαγόμενο) έχεις σύνολο 40.000,  το 25% (απλή μέθοδος των τριών) είναι τα έσοδα από την απαλλασόμενη δραστηριότητα. Αυτό σημαίνει ότι το 25% του ΦΠΑ των κοινών εισροών των δυο δραστηριοτήτων (π.χ. ΔΕΗ, ΟΤΕ, αγορά Η/Υ αν χρησιμοποιείται και για τις δυο δουλειές, χαρτικά, κλπ) δεν μπορείς να το εκπέσεις. ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι κοινές εισροές είναι πραγματικό θέμα και δεν ειναι πάντα μόνο οι δαπάνες. Για κάθε χρήση χρησιμοποιείται το ποσοστό που υπολογίστηκε με την εκκαθαριστική της προηγούμενης. Εσύ τώρα ξεκινάς υπαγωγή στο ΦΠΑ, οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις ένα προσωρινό ποσοστό που θα το υπολογίσεις με βάση τα έσοδα της περιόδου. Θα σου πρότεινα να μην κάνεις τίποτα τώρα,αλλά να το αφήσεις για την εκκαθαριστική του 2013. Εκεί θα σου προκύψει το οριστικό ποσοστό και το υπόλοιπο που θα πρέπει να καταβάλεις - αν προκύψει. Έως τότε, θα έχεις πιθανόν καταλάβει καλύτερα τι είναι η pro-rata. Μην σε ενοχλεί, είναι πολλοί με πείρα και ακόμα δεν ξέρουν τι είναι.

Καλή τύχη :)

Link to post
Share on other sites

Η pro-rata είναι η αναλογία των εσόδων που απαλλάσονται του ΦΠΑ (π.χ. ασφαλιστή) στο σύνολο των εσόδων. Αν, π.χ., έχεις 10.000 έσοδα από ασφαλιστής(απαλλασόμενο) και 30.000 έσοδα από π.χ. λογιστής (υπαγόμενο) έχεις σύνολο 40.000,  το 25% (απλή μέθοδος των τριών) είναι τα έσοδα από την απαλλασόμενη δραστηριότητα. Αυτό σημαίνει ότι το 25% του ΦΠΑ των κοινών εισροών των δυο δραστηριοτήτων (π.χ. ΔΕΗ, ΟΤΕ, αγορά Η/Υ αν χρησιμοποιείται και για τις δυο δουλειές, χαρτικά, κλπ) δεν μπορείς να το εκπέσεις. ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι κοινές εισροές είναι πραγματικό θέμα και δεν ειναι πάντα μόνο οι δαπάνες. Για κάθε χρήση χρησιμοποιείται το ποσοστό που υπολογίστηκε με την εκκαθαριστική της προηγούμενης. Εσύ τώρα ξεκινάς υπαγωγή στο ΦΠΑ, οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις ένα προσωρινό ποσοστό που θα το υπολογίσεις με βάση τα έσοδα της περιόδου. Θα σου πρότεινα να μην κάνεις τίποτα τώρα,αλλά να το αφήσεις για την εκκαθαριστική του 2013. Εκεί θα σου προκύψει το οριστικό ποσοστό και το υπόλοιπο που θα πρέπει να καταβάλεις - αν προκύψει. Έως τότε, θα έχεις πιθανόν καταλάβει καλύτερα τι είναι η pro-rata. Μην σε ενοχλεί, είναι πολλοί με πείρα και ακόμα δεν ξέρουν τι είναι.

Καλή τύχη :)

 

Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση. Οπότε στην περιοδική θα βάλω το ΦΠΑ των κοινών εξόδων (εισροών)  από τον Ιανουάριο και μετά.. καλά κατάλαβα? και αν δεν έχω κανένα έσοδο το 1ο 2μηνο και έχω μόνο έξοδα δίνω κανονικά ΦΠΑ?

Πολλές οι απορίες μου συγνώμη αν σας έχω πρήξει..

Link to post
Share on other sites

Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση. Οπότε στην περιοδική θα βάλω το ΦΠΑ των κοινών εξόδων (εισροών)  από τον Ιανουάριο και μετά.. καλά κατάλαβα? και αν δεν έχω κανένα έσοδο το 1ο 2μηνο και έχω μόνο έξοδα δίνω κανονικά ΦΠΑ?

Πολλές οι απορίες μου συγνώμη αν σας έχω πρήξει..

 

Καλά καταλάβατε :) Επαναλαμβάνω, θα σας πρότεινα να μην κάνετε φέτος pro-rata στις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ  αλλά να την αφήσετε για την εκκαθαριστική και να αρχίσετε με προσωρινό ποσοστό από τη νέα χρήση. Αν έχετε λίγα έσοδα από την φορολογητέα δραστηριότητα και όχι και πολλές κοινές εισροές, υπάρχει περίπτωση να μην χρειαστεί να κάνετε κανέναν διακανονισμό (το ποσό του μη εκπιτόμενου φόρου που προκύπτει από την Pro-rata αμελείται αν ο φόρος είναι λιγότερος από 27 € )

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

καλησπερα,

 

ειμαι λογιστρια και θελω να δραστηριοποιηθώ και ως ασφαλιστικος συμβουλος.

 

1/2/2013 εχω συναψει συμβαση εργου με μια ασφαλιστικη εταιρια, το μονο που έχω να κανω ειναι εγγραφη στο εμπορικο επιμελητηριο και να δηλωσω την δραστηριοτητα στην ΔΟΥ ΣΩΣΤΑ!!!!!!!! ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ????

 

στην περιοδικη του 1ου τριμηνου πρεπει να κανω κατι με pro rata οπως διαβασα παραπανω???

 

μπορω σε ενα βιβλιο αυτο των εσοδων εξοδων να τηρω σε διαφορετικες στηλες και τα εσοδα εξοδα του ασφαλιστικου συμβουλου???

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

καλησπερα,

 

ειμαι λογιστρια και θελω να δραστηριοποιηθώ και ως ασφαλιστικος συμβουλος.

 

1/2/2013 εχω συναψει συμβαση εργου με μια ασφαλιστικη εταιρια, το μονο που έχω να κανω ειναι εγγραφη στο εμπορικο επιμελητηριο και να δηλωσω την δραστηριοτητα στην ΔΟΥ ΣΩΣΤΑ!!!!!!!! ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ????

 

στην περιοδικη του 1ου τριμηνου πρεπει να κανω κατι με pro rata οπως διαβασα παραπανω???

 

μπορω σε ενα βιβλιο αυτο των εσοδων εξοδων να τηρω σε διαφορετικες στηλες και τα εσοδα εξοδα του ασφαλιστικου συμβουλου???

 

 

Εγώ δεν έχω καταλάβει κάτι άλλο. Πολλοί δηλώνουν λογιστές και λογίστριες και κάνουν ερωτήσεις του τύπου "τι θα γράψω στις στήλες;" , "τι παραστατικό έχει ο ασφαλιστής;" , "πως καταχωρούμε την εκκαθάριση;" "τι είναι pro-rata;". Έστω οτι δεν χρειάστηκε ποτέ να χρησιμοποιήσουν pro-rata. Δεν έχουν υποβάλλει ποτέ περιοδική ΦΠΑ; Δεν αναρωτήθηκαν ποτέ τι είναι αυτό το "ποσό που πρέπει να μειωθεί βάση pro-rata;" που αναφέρει ο κωδικός 411; Γιατί το έχει αυτό το κουτάκι η Φ2 κάτω δεξιά; Και έστω ότι δεν το πρόσεξαν. Δεν άνοιξαν τον κώδικα να δουν τι γράφει, ειδικά αφού τους ενδιαφέρει άμεσα; Δεν είναι δα και τίποτα το πολύπλοκο, ένα κλάσμα είναι. Αλλά ερώτηση και για την καταχώρηση στο βιβλίο; ! Αν έρχονταν ένας πελάτης τι θα του απαντούσαν σε μια πολύ απλή ερώτηση; Οτι δεν ξέρουν να τηρήσουν ούτε τα δικά τους; (Φιλαράκι, δεν ξέρω κι εγώ σε άλλον τα πάω :D :D :D !)Τις υπόλοιπες περιπτώσεις που δεν χρειάζονται pro-rata ξέρουν πως να τις αντιμετωπίσουν; Δεν αναφέρομαι μόνο στη theanoch, έχω δει αρκετούς να κάνουν τέτοιου είδους ερωτήσεις. Αν είσαι νέος όπως λένε συνήθως, πρέπει να είσαι αρκετά νέος (να ξεκίνησες να ασχολήσαι τον περασμένο μήνα με το επάγγελμα ειδάλως δεν εξηγείται), οπότε κάνε το ξεκίνημα σε 2-3 χρόνια που θα έχεις τουλάχιστον μια κάποια ιδέα για το τι συμβαίνει.

Φιλικά και χωρίς ίχνος εμπάθειας.

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

ξερει κανεις τι γινεται με τις νεες διαταξεις για ασφαλιστικους συμβουλους?

 

Όπως έχει διευκρινιστεί η απαλλαγή αυτή ισχύει μόνο για τις καταβαλλόμενες από τις ίδιες τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις αμοιβές και όχι για προμήθειες που καταβάλλουν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους συνεργάτες τους - ασφαλιστικούς συμβούλους κλπ. Κατά συνέπεια, για αμοιβές που τυχόν καταβάλλονται από ασφαλιστικό πρακτορείο σε ασφαλιστές, αυτοί υποχρεούνται σε έκδοση ΤΠΥ, κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της υπηρεσίας που αφορά η αμοιβή αυτή και όχι πέρα της λήξης της διαχειριστικής περιόδου (παρ. 14, άρθρο 6 του ΚΦΑΣ, Ν. 4093/2012). Υπογραμμίζεται ότι το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών μπορεί να εκδίδεται από χειρόγραφο στέλεχος, αθεώρητο (παρ. 1, άρθρο 9 της Πολ. 1004/2013).

 

Επιπλέον, αναφέρουμε ότι θέμα παρακράτησης του φόρου στις αμοιβές που καταβάλλονται στους ασφαλιστικούς συμβούλους δεν υφίσταται εφόσον για τις εν λόγω υπηρεσίες τους τα πρόσωπα αυτά εκδίδουν ΤΠΥ ή λαμβάνουν ετήσια εκκαθάριση από τις ασφαλιστικές εταιρείες (βλ. ανωτέρω) για τις υπηρεσίες που παρέχουν. Ωστόσο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. δ, της παρ. 1, του άρθρου 62, του Ν 4172/2013, προβλέπεται παρακράτηση φόρου 20% και στις αμοιβές των ασφαλιστικών συμβούλων από τις ασφαλιστικές εταιρείες ή άλλες επιχειρήσεις (ισχύς από 1.1.2014).

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...