Jump to content
  • 0

Υπολογισμός Εργοστασιακής Αξία ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ αυτοκινήτου


Question

Σχετικα με το θεμα αυτο εχω μερικες ερωτησεις που αφορουν τον υπολογισμο της Εργοστασιακης Τιμής ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ ΙΧ αυτοκινητου. Συγκεκριμενα εχουμε τα εξης δεδομενα:

1) Πρωτο ετος κυκλοφοριας στην Ελλαδα--> 13-1-2005. Στο εξωτερικο κυκλοφορησε τον Απριλιο 2002 (τοτε κατασκευαστηκε)

2) Κυβισμος 5000 κ.ε. (ξερω, πρεπει να πουληθει αλλα ποιος τρελλος το αγοραζει τωρα?)

3) χιλιομετρα την 31-12-2009--> 130.000 περιπου

4) Η εταιρια μας το αγορασε απο ιδιωτη τον Ιουνιο 2008. Αξια αγορας: 49'000 ευρω.

5) Η ελληνικη αντιπροσωπεια ΔΕΝ χορηγει βεβαιωσεις ΕΤΑ για αυτοκινητα που δεν εχει πουλησει η ιδια. Επικοινονωντας μαζι τους μου ειπαν να βρω την Διασαφηση Εκτελωνισμου! Πραγματι αφου ταλαιπωρηθηκα μια μερα στο τελωνειο Ελευσινας, κατορθωσα να παρω τη Διασαφηση που γραφει ως "Φορολογητέα Αξια" το ποσο των 50'150 ευρω.

Εχω τις εξης ερωτησεις:

1) Ειναι αποδεκτο να θεωρηθει ως Εργοστασιακη Τιμη Αυτοκινητου η "Φορολογητεα Αξια" των 50'150 ευρω που εκτελωνιστηκε?? Αν οχι, ποια αξία??

2) Οι συντελεστες απομειωσης της ΕΤΑ (οπως λεει η ΠΟΛ 1135/4-10-2010) θα εφαρμοστουν στην "Φορολογητεα Αξια" των 50'150 ευρω? Η θα εφαρμοστουν στην ΕΤΑ που ειχε το αυτοκινητο το 2002, δηλ την αρχικη?? Αν ναι, τότε πως θα την βρω αυτη την Αρχικη ΕΤΑ??

3) Και για τα % απομειωσης (πχ 1,3%/μηνα για το 1ο ετος, κλπ) θα παρω ως πρωτο ετος το 2005 η το 2002??

Η δικη μου αποψη ειναι να παρω ως ΕΤΑ τη "Φορολογητεα Αξα" που εκτελωνιστηκε και ακολουθως να εφαρμοσω το τροπο απομειωσης της που οριζει η ΠΟΛ 1135, αρχιζοντας απο τις 13-1-2005, δηλ απο τοτε που πρωτοκυκλοφορησε στην Ελλαδα. Αν το κανω αυτο τοτε η ΕΤΑ πεφτει γυρω στις 28000 ευρω, οποτε Χ 25% (οχι 30%...) μας δινει την "επιπλεον αμοιβη απο μισθωτες υπηρεσεις".

Ποια η γνωμη σας?

Σχολιο: Το αυτοκινητο αυτο εχει τεκμηριο 17'080 ευρω και αν η αποψη μου εναι σωστη, τοτε η "επιπλεον αμοιβη" ειναι γυρω στα 7000 ευρω. Το θεμα ειναι οτι ΚΑΙ το τεκμηριο ΚΑΙ η "επιπλεον αμοβη" αφορουν το ΙΔΙΟ προσωπο! Τον Διευθ. Συμβουλο της εταιριας! Συνεπως, αν το αθροισμα ΟΛΩΝ των τεκμηριων του ειναι μεγαλυτερο αποτο αθροισμα ΟΛΩΝ των εισοδηματων του ΜΑΖΙ με την "επιπλεον αμοιβη", τοτε αυτη η αμοιβη δεν γεννα επιπλέον φορο! Αλλιως, το αναποδο. Σωστο? Πιστευω ναι..

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Τι να πω εισαι αξιοθαυμαστος..πήγες στην Ελευσινα να παρεις τη Διασάφηση !!!!

Αφού κανανε με την 1135 και τις εξαιρέσεις της "Τρύπα τον 3842" βαλε και συ οτι το οδηγαει πωλητης μια ....."και Οι σχετικές διατάξεις (περ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 45 του ΚΦΕ) δεν εφαρμόζονται:

Για αυτοκίνητα τα οποία παρέχουν οι επιχειρήσεις σε πωλητές που εργάζονται σε αυτές ".

Μια από τις λίγες "πανδίκαιες" διατάξεις καταφερανε και την κανανε στην ουσία μη εφαρμόσιμη με απαράδεκτη εξαίρεση. Δε μπορεί ρε παιδια πωλητης των 1200 ευρώ μηνιαίως να ειναι χρήστης Γκραντ Τσέροκυ 4,7 ή χρήστης Λέξους αξίας 70000 ευρώ...Τι να πω έπρεπε να αφήσουν το άρθρο του Νόμο ως έχει...δεν έχριζε περαιτέρω διευκρινήσεων !!

Link to post
Share on other sites
  • 0

Τι να πω εισαι αξιοθαυμαστος..πήγες στην Ελευσινα να παρεις τη Διασάφηση !!!!

Αφού κανανε με την 1135 και τις εξαιρέσεις της "Τρύπα τον 3842" βαλε και συ οτι το οδηγαει πωλητης μια ....."και Οι σχετικές διατάξεις (περ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 45 του ΚΦΕ) δεν εφαρμόζονται:

Για αυτοκίνητα τα οποία παρέχουν οι επιχειρήσεις σε πωλητές που εργάζονται σε αυτές ".

Μια από τις λίγες "πανδίκαιες" διατάξεις καταφερανε και την κανανε στην ουσία μη εφαρμόσιμη με απαράδεκτη εξαίρεση. Δε μπορεί ρε παιδια πωλητης των 1200 ευρώ μηνιαίως να ειναι χρήστης Γκραντ Τσέροκυ 4,7 ή χρήστης Λέξους αξίας 70000 ευρώ...Τι να πω έπρεπε να αφήσουν το άρθρο του Νόμο ως έχει...δεν έχριζε περαιτέρω διευκρινήσεων !!

Εχεις απολυτο δικιο στο σχολιο σου. Στα σχολια σου θελω να προσθεσω οτι ενω ο 3842 λεει οτι Το ανωτέρω ποσοστό καθενός αυτοκινήτου δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα, η ΠΟΛ 1135 λεει οτι Σε περίπτωση που στη διάρκεια ενός έτους η χρήση του αυτοκινήτου δοθεί σε περισσότερα του ενός στελέχη, κάθε στέλεχος θα επιβαρυνθεί με το αυτοκίνητο για όσο χρονικό διάστημα το χρησιμοποίησε!!! Αλήθεια, τι υπερισχυει? μια ΠΟΛ η ενας νομος που ψηφισε η Βουλή??

Τελος παντων, η εντολη της Διοικησης της εταιριας μας ειναι να ΜΗΝ χρησιμοποιησουμε το "παραθυρο" της ΠΟΛ 1135 για τον "πωλητη". Θα παρακαλούσα όποιον γνωριζει τις απαντησεις στα ερωτηματα μου , ας με βοηθησει. Ευχαριστω!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...