Προς το περιεχόμενο
  • 0

Μετατροπή από 5 σε 4 ημέρες εργασία την εβδομάδα


Γιάννης Β.

Ερώτηση

Επιχείρηση που απασχολεί πολλά άτομα, έχει αποδεδειγμένα πολύ μεγάλη πτώση τζίρου και πλέον υπάρχει ορατό το ενδεχόμενο να κλείσει.

Μια περίπτωση που ίσως να βοηθήσει και να αποτρέψει το οριστικό κλείσιμο της επιχείρησης, είναι να εργαστούν όλοι οι εργαζόμενοι 4 ημέρες την εβδομάδα και όχι 5 ημέρες, με πλήρη ωράριο εργασίας (8ωρο), και αμειβόμενοι με τα 4/5 του μισθού.

Η πλειοψηφία των εργαζόμενων (το 95%) το δέχεται, αφού μετά από συναντήσεις που υπήρξαν με την διοίκηση της εταιρείας και την ανάλυση των οικονομικών στοιχείων που τους δόθηκαν, κατάλαβαν ότι αυτή η λύση αποτελεί μονόδρομο για την βιωσιμότητα της εταιρείας.

Το 5 % δεν αποδέχεται αυτή την τροποποίηση.

Ερώτηση.

Τι γίνεται με αυτούς τους εργαζόμενους?

Απολύονται λαμβάνοντας την νόμιμη αποζημίωση ?

ή υπάρχει περίπτωση να απολυθούν χωρίς να λάβουν ποσό αποζημίωσης ?

από τη στιγμή που η πλειοψηφία αποδέχεται την μεταβολή της εργασιακής σχέσης και πλέον η επιχείρηση θα λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 0

Το 5% μπορεί να απολυθεί με τη νόμιμη αποζημίωση.

Πάντα με τον περιορισμό των ομαδικών απολύσεων (αν)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Και αν απολυθεί άμεσα και λόγω της άρνησης να δεχθεί δυσμενή μεταβολή..υπάρχει κίνδυνος (αν υπάρχει και η σχετική διάθεση από μέρους τους) να ακυρωθεί η απόλυση στα δικαστήρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Και αν απολυθεί άμεσα και λόγω της άρνησης να δεχθεί δυσμενή μεταβολή..υπάρχει κίνδυνος (αν υπάρχει και η σχετική διάθεση από μέρους τους) να ακυρωθεί η απόλυση στα δικαστήρια.

Η απόλυση αρχηγέ θα γίνει λόγω κακής οικονομικής πορείας της επιχείρησης...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Η απόλυση αρχηγέ θα γίνει λόγω κακής οικονομικής πορείας της επιχείρησης...

Ο λόγος είναι που θα κριθεί στα δικαστήρια..

Τι δικαιώματα έχει ο εργαζόμενος σε περίπτωση βλαπτικής μεταβολής;

Σε περίπτωση αυθαίρετης μεταβολής των όρων της σύμβασης εργασίας του, ο εργαζόμενος έχει τα εξής δικαιώματα:

• Να θεωρήσει τη μεταβολή αυτή σαν άκυρη καταγγελία της εργασιακής σύμβασης και να ασκήσει, μέσα στη νόμιμη προθεσμία αγωγή για ακύρωση της απόλυσης και καταβολή μισθών υπερημερίας ή για την επιδίκαση της αποζημίωσής του.

• Να επιμείνει στην τήρηση των αρχικών όρων της σύμβασής του και να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του με βάση την αρχική σύμβαση, χωρίς να αποδεχτεί την προσφορά υπηρεσιών διαφορετικών από τις συμφωνηθείσες.

Παράλληλα, μπορεί να ζητήσει να του επιδικασθεί αποζημίωση για την ηθική βλάβη που υπέστη λόγω της προσβολής της προσωπικότητάς του.

• Κρατά επιφύλαξη και προσφεύγει στα δικαστήρια για ανατροπή της βλαπτικής απόφασης.

Πηγή: www.kepea.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Οποτε, σιγουρα θεωρειται βλαπτικη μεταβολη και απο τη στιγμη που δεν τη δεχονται.....αποζημιωνονται και τελος?

Για να μην θεωρηθει ακυρη η απολυση, μηπως θα πρεπει να αναφερονται στην καταγγελια και οι λογοι (πτωτικη οικονομικη πορεια & μη αποδοχη μειωσης ημερων εργασιας) ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Από παλιότερο θέμα..

http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=65648

πάλι με τον Στέφανο.. :)

2. Δύο δικαστικές αποφάσεις

α)Μονοµελούς Πρωτοδικείου Πειραιά: 1396/2002

Πηγή: Ε.Ε.∆. 61/02 σελ. 713

β)ΑΠ 798/2007

Πρόεδρος Σ. Κολυβάς, Αντιπρόεδρος ΑΠΕισηγητής Η. Γιαννακάκης, ΑρεοπαγίτηςΔικηγόροι Α. Πανούση, Α. Περράκης Διατάξεις: άρθρα 7 Ν 2112/1920, 174, 180, 281 ΑΚ ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ ΒΛΑΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ. ΑΡΝΗΣΗ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΗΣ ΥΠΕΡΩΡΙΑΣ. ΑΝΙΣΧΥΡΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΡΗΤΡΑ ΠΕΡΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΛΟΓΩ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΣΑΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ. ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΛΟΓΩ ΑΡΝΗΣΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΒΛΑΠΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ. Η από τον εργοδότη μονομερής βλαπτική για τον εργαζόμενο μεταβολή των όρων της συμβάσεώς του παρέχει σ’ αυτόν το δικαίωμα είτε να αποδεχθεί την μεταβολή και να παραμείνει στην εργασία του, είτε να θεωρήσει τη μεταβολή ως άτακτη καταγγελία και αποχωρώντας από την εργασία του να αξιώσει την οφειλόμενη αποζημίωση, ή να αποκρούσει τη μεταβολή και να συνεχίσει να προσφέρει την εργασία του υπό τους αρχικούς όρους αξιώνοντας την τήρηση αυτών. Αν ο εργοδότης αποκρούσει την παροχή εργασίας με τους όρους αυτούς, καθίσταται υπερήμερος και ο μισθωτός δικαιούται να απαιτήσει μισθούς υπερημερίας. Προϋπόθεση είναι η μονομερής ενέργεια του εργοδότη, η οποία δεν συντρέχει όταν με τη σύμβαση εργασίας έχει συμφωνηθεί εκ των προτέρων ότι ο εργοδότης δικαιούται να προβεί μονομερώς σε μεταβολή των όρων της συμβάσεως, τα όρια της μεταβολής καθορίζονται επακριβώς και μέσα σε αυτά ο εργοδότης προβαίνει στη μεταβολή των όρων της συμβάσεως, έστω και σε βάρος του εργαζομένου, διότι πρόκειται για συμφωνημένη μεταβολή, η οποία είναι νόμιμη, εφόσον δεν προσκρούει σε ειδική απαγορευτική διάταξη και εφόσον κατά την άσκηση του σχετικού διευθυντικού δικαιώματος του εργοδότη δεν γίνεται υπέρβαση των ορίων της ΑΚ 281. Βλαπτική μεταβολή αποτελεί και η υποχρέωση του υπαλλήλου για παροχή εργασίας για λιγότερο χρόνο από εκείνον που συμφωνήθηκε με αντίστοιχη μείωση των αποδοχών του και η άρνηση του εργοδότη να συνεχισθεί η υπερωριακή εργασία, όταν έχει συμφωνηθεί, εκ του λόγου ότι παρείχετο επί σειρά ετών σταθερά, τακτικά και μόνιμα. Η καταγγελία της σύμβασης που γίνεται λόγω της άρνησης του εργαζομένου να αποδεχθεί μονομερή σε βάρος του βλαπτική μεταβολή των συμβατικών όρων είναι καταχρηστική και ως εκ τούτου άκυρη. Aπό τη διάταξη του άρθρου 7 του Ν 2112/1920, κατά την οποία «πάσα μονομερής μεταβολή των όρων της υπαλληλικής συμβάσεως βλάπτουσα τον υπάλληλο θεωρείται ως καταγγελία ταύτης, δι’ ην ισχύουσιν αι διατάξεις του παρόντος νόμου» προκύπτει ότι, η υπό του εργοδότου μονομερής και βλαπτική για τον εργαζόμενο μεταβολή των όρων της συμβάσεώς του δεν επιφέρει τη λύση αυτής, ούτε υποχρεώνει τον μισθωτό να αποχωρήσει από την εργασία του, αλλά παρέχει σ’ αυτόν το δικαίωμα είτε να αποδεχθεί τη μεταβολή και να παραμείνει στην εργασία του, είτε να θεωρήσει τη μεταβολή ως άτακτη καταγγελία της συμβάσεως από τον εργοδότη και αποχωρώντας από την εργασία του να αξιώσει την οφειλόμενη αποζημίωση, είτε να αποκρούσει τη μεταβολή και να συνεχίσει να προσφέρει την εργασία του υπό τους αρχικούς όρους αξιώνοντας την τήρηση αυτών, οπότε, αν ο εργοδότης αποκρούσει την παροχή εργασίας με τους όρους αυτούς, καθίσταται υπερήμερος και ο μισθωτός δικαιούται να απαιτήσει μισθούς υπερημερίας. Προϋπόθεση για τα παραπάνω είναι η μονομερής ενέργεια εκ μέρους του εργοδότη, η οποία δεν συντρέχει όταν με τη σύμβαση εργασίας έχει συμφωνηθεί εκ των προτέρων ότι ο εργοδότης δικαιούται να προβεί μονομερώς σε μεταβολή των όρων της συμβάσεως και τα όρια αυτά της μεταβολής καθορίζονται επακριβώς, μέσα δε στα όρια αυτά ο εργοδότης προβαίνει στη μεταβολή των όρων της συμβάσεως, έστω και σε βάρος του εργαζομένου, διότι τότε πρόκειται όχι για μονομερή αλλά για συμφωνημένη μεταβολή, η οποία είναι νόμιμη, εφόσον δεν προσκρούει σε ειδική απαγορευτική διάταξη και εφόσον κατά την άσκηση του σχετικού διευθυντικού δικαιώματος του εργοδότη δεν γίνεται υπέρβαση των ορίων που θέτει η διάταξη του άρθρου 281 ΑΚ. Βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας αποτελεί και η υποχρέωση του υπαλλήλου για παροχή εργασίας για λιγότερο χρόνο από εκείνο που συμφωνήθηκε με αντίστοιχη μείωση των αποδοχών του και η άρνηση του εργοδότη να συνεχισθεί η υπερωριακή εργασία, όταν έχει συμφωνηθεί αυτή, εκ του λόγου ότι παρείχετο επί σειρά ετών σταθερώς, τακτικώς και μονίμως. Η καταγγελία της συμβάσεως εργασίας που γίνεται ένεκα της αρνήσεως του εργαζομένου να αποδεχθεί μονομερή σε βάρος του βλαπτική μεταβολή των συμβατικών όρων είναι καταχρηστική και ως εκ τούτου απαγορευμένη και άκυρη (άρθρα 174,180 ΑΚ)

Υποσημείωση:

Δεν λέω ότι είναι δεδομένη η προσφυγή των εργαζομένων στα δικαστήρια ή η δικαίωση τους απ'αυτά.

Λέω ότι υπάρχει ο κίνδυνος..

Οπότε το θέμα είναι νομικό και μην τολμήσεις να προτείνεις στον εργοδότη να αναγράψει τέτοιες αιτιολογίες..

(πτωτικη οικονομικη πορεια & μη αποδοχη μειωσης ημερων εργασιας) ?
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Πράγματι Γιάννη το θέμα είναι καθαρά ΝΟΜΙΚΟ για τον τρόπο και την μεθολογία, οπότε οπως σου λέει και ο soulis μην κάνεις εσύ προτάσεις, ασε το νομικό σύμβουλο της εταιρείας να χειριστεί το θέμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

ΠΔ 240/2006: Γενικό πλαίσιο ενημερώσεως & διαβουλεύσεως των εργαζομένων Οδηγ 2002/14 (407106)

Αρθρο :0

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ` ΑΡΙΘΜ. 240 (ΦΕΚ Α΄ 252/16.11.2006)

Περί θεσπίσεως γενικού πλαισίου ενημερώσεως και διαβουλεύσεως των

εργαζομένων", σύμφωνα με την Οδηγία 2002/14/ΕΚ της 11.3.2002 του Ευρωπαϊκού

Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (E.E.L 80/23.3.2002).

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 1338/1983 "Εφαρμογή του κοινοτικού

δικαίου" (ΦΕΚ Α΄ 34), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν.

1892/1990 "Για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη και άλλες διατάξεις" (ΦΕΚ

Α΄ 101), και τις διατάξεις του άρθρου 4 του ιδίου ως άνω ν. 1338/1983, όπως

αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 6 παρ. 4 του ν. 1440/1984 "Συμμετοχή της

Ελλάδας στο κεφάλαιο, στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής

Τράπεζας Επενδύσεων, στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακος και

Χάλυβος και του Οργανισμού Εφοδιασμού ΕΥΡΑΤΟΜ" (ΦΕΚ Α΄ 70) και τροποποιήθηκε

διαδοχικώς με τα άρθρα 7 του ν. 1775/1988 (ΦΕΚ Α΄ 101), 31 του ν. 2076/1992

(ΦΕΚ Α΄ 130), 19 του ν. 2367/1995 (ΦΕΚ Α΄ 261), 22 του ν. 2789/2000 (ΦΕΚ Α΄

21) και 48 του ν. 3427/2005 (ΦΕΚ Α΄ 312).

2. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και

τα Κυβερνητικά όργανα, που τέθηκε σε ισχύ με το άρθρο πρώτο του π.δ/τος

63/2005 "Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά

όργανα" (ΦΕΚ Α΄ 98).

3. Ότι από την εφαρμογή του παρόντος Προεδρικού Διατάγματος δεν προκαλείται

δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής

Προστασίας ή του κρατικού προϋπολογισμού ή προϋπολογισμού Ν.Π.Δ.Δ.

4. Την με αριθμό 269/2006 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά

από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης,

Οικονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας,

Δικαιοσύνης και Εμπορικής Ναυτιλίας, αποφασίζουμε:

Αρθρο :1

Άρθρο 1

(Άρθρο 1 της Οδηγίας)

Σκοπός και αρχές

1. Σκοπός του παρόντος προεδρικού διατάγματος είναι η προσαρμογή της

Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Oδηγίας 2002/14/ΕΚ του Eυρωπαϊκού

Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2002 "περί θεσπίσεως γενικού

πλαισίου ενημερώσεως και διαβουλεύσεως των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή

Κοινότητα" (EEL 80 της 23.3.2002), με στόχο τη θέσπιση ενός γενικού πλαισίου

που καθορίζει τις ελάχιστες απαιτήσεις όσον αφορά το δικαίωμα για ενημέρωση

και διαβούλευση των εργαζομένων στις επιχειρήσεις ή εγκαταστάσεις στην

Ελληνική επικράτεια.

2. Οι πρακτικές λεπτομέρειες ενημέρωσης και διαβούλευσης καθορίζονται και

εφαρμόζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας και τις

εργασιακές πρακτικές, ώστε να εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότητά τους.

3. Κατά τον καθορισμό ή την εφαρμογή των πρακτικών λεπτομερειών ενημέρωσης

και διαβούλευσης, ο εργοδότης και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων εργάζονται με

πνεύμα συνεργασίας, σεβόμενοι αμοιβαία τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις και

λαμβάνοντας υπόψη τους τόσο τα συμφέροντα της επιχείρησης ή της εγκατάστασης

όσο και εκείνα των εργαζομένων.

4. Οι διατάξεις του παρόντος δεν έχουν εφαρμογή στα πληρώματα των ποντοπόρων

πλοίων.

Αρθρο :2

Πληροφορίες Νομολογίας & Αρθρογραφίας :1

Άρθρο 2

(Άρθρο 2 της Οδηγίας)

Ορισμοί

Για τους σκοπούς του παρόντος διατάγματος:

α) ως "επιχείρηση" νοείται η δημόσια ή ιδιωτική επιχείρηση που ασκεί

οικονομική δραστηριότητα, με κερδοσκοπικό ή μη χαρακτήρα και είναι

εγκατεστημένη στην Ελλάδα.

β) ως "εγκατάσταση" νοείται η μονάδα εκμετάλλευσης, στην οποία αναπτύσσεται

μόνιμη οικονομική δραστηριότητα με ανθρώπινους και υλικούς πόρους και είναι

εγκατεστημένη στην Ελλάδα.

γ) ως "εργοδότης" νοείται το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο συνάπτει

συμβάσεις ή σχέσεις εργασίας με τους εργαζόμενους, δυνάμει της ισχύουσας

εργατικής νομοθεσίας και πρακτικής.

δ) ως "εργαζόμενος" νοείται κάθε πρόσωπο το οποίο προστατεύεται με την

ιδιότητα του εργαζομένου, δυνάμει της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας και

πρακτικής.

ε) ως "εκπρόσωποι των εργαζομένων" νοούνται τα πρόσωπα, τα οποία έχουν την

ιδιότητα των εκπροσώπων των εργαζομένων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία

και πρακτική.

στ) ως "ενημέρωση" νοείται η διαβίβαση στοιχείων από τον εργοδότη στους

εκπροσώπους των εργαζομένων προκειμένου να λάβουν γνώση του εκάστοτε θέματος

και να το εξετάσουν.

ζ) ως "διαβούλευση" νοείται η ανταλλαγή απόψεων και η καθιέρωση διαλόγου

μεταξύ των εκπροσώπων των εργαζομένων και του εργοδότου.

Αρθρο :3

Άρθρο 3

(Άρθρο 3 της Οδηγίας)

Πεδίο εφαρμογής

Το παρόν Προεδρικό Διάταγμα εφαρμόζεται:

α) στις επιχειρήσεις που απασχολούν τουλάχιστον 50 εργαζόμενους και

β) στις εγκαταστάσεις που απασχολούν τουλάχιστον 20 εργαζόμενους.

Τα κατώτατα όρια των απασχολουμένων εργαζομένων στην επιχείρηση ή

εγκατάσταση καθορίζονται σύμφωνα με τον αριθμό των εργαζομένων στην αρχή του

ημερολογιακού μήνα, κατά τον οποίο τίθεται θέμα εφαρμογής του παρόντος,

ανεξάρτητα από τις τυχόν μεταγενέστερες μεταβολές του αριθμού των

απασχολουμένων κατά το διάστημα του μήνα.

Αρθρο :4

Πληροφορίες Νομολογίας & Αρθρογραφίας :1

Άρθρο 4

(Άρθρο 4 της Οδηγίας)

Πρακτικές λεπτομέρειες ενημέρωσης και διαβούλευσης

1. Σύμφωνα με τις αρχές που αναφέρονται στο άρθρο 1 και με την επιφύλαξη των

τυχόν υφιστάμενων ευνοϊκότερων για τους εργαζόμενους διατάξεων ή πρακτικών,

οι πρακτικές λεπτομέρειες άσκησης του δικαιώματος ενημέρωσης και διαβούλευσης

στο ανάλογο επίπεδο, καθορίζονται ως ακολούθως:

2. Η ενημέρωση και διαβούλευση καλύπτουν:

α) την ενημέρωση σχετικά με την πρόσφατη και την πιθανή εξέλιξη των

δραστηριοτήτων και της οικονομικής κατάστασης της επιχείρησης ή της

εγκατάστασης.

β) την ενημέρωση και τη διαβούλευση σχετικά με την κατάσταση, τη διάρθρωση

και την πιθανή εξέλιξη της απασχόλησης μέσα στην επιχείρηση ή εγκατάσταση,

καθώς και τα μέτρα πρόληψης που ενδεχομένως προβλέπονται σε περίπτωση ιδίως

που η απασχόληση απειλείται.

γ) την ενημέρωση και τη διαβούλευση σχετικά με αποφάσεις που μπορούν να

επιφέρουν ουσιαστικές μεταβολές στην οργάνωση της εργασίας ή στις συμβάσεις

εργασίας, συμπεριλαμβανομένων όσων καλύπτονται από τις ισχύουσες διατάξεις

του ν. 1387/1983 "Έλεγχος ομαδικών απολύσεων και άλλες διατάξεις" (ΦΕΚ 110

Α΄) και του π.δ. 178/2002 "Μέτρα σχετικά με την προστασία των δικαιωμάτων των

εργαζομένων σε περίπτωση μεταβίβασης επιχειρήσεων, εγκαταστάσεων, ή τμημάτων

εγκαταστάσεων ή επιχειρήσεων, σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 98/50/ΕΚ του

Συμβουλίου" (ΦΕΚ 162 Α΄).

3. Η ενημέρωση πραγματοποιείται κατά τον κατάλληλο χρόνο, τρόπο και

περιεχόμενο, ώστε να μπορούν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων να προβαίνουν στη

δέουσα εξέταση και να προετοιμάζονται ενδεχομένως για διαβουλεύσεις.

4. Η διαβούλευση πραγματοποιείται:

α) κατά τον κατάλληλο χρόνο, τρόπο και περιεχόμενο,

β) στο ενδεδειγμένο επίπεδο διεύθυνσης και εκπροσώπησης ανάλογα με το θέμα

που συζητείται,

γ) βάσει των σχετικών πληροφοριών που παρέχει ο εργοδότης, σύμφωνα με το

άρθρο 2 σημείο στ΄ και της γνώμης που έχουν δικαίωμα να διατυπώσουν οι

εκπρόσωποι των εργαζομένων,

δ) κατά τρόπον ώστε οι εκπρόσωποι των εργαζομένων να μπορούν να συναντήσουν

τον εργοδότη και να λαμβάνουν αιτιολογημένη απάντηση στη γνώμη που

ενδεχομένως διατύπωσαν,

ε) προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία όσον αφορά τις αποφάσεις που εμπίπτουν

στις αρμοδιότητες του εργοδότη, οι οποίες αναφέρονται στην παράγραφο 2

στοιχείο γ΄ του άρθρου αυτού.

Αρθρο :5

Άρθρο 5

(Άρθρο 5 της Οδηγίας)

Ενημέρωση και διαβούλευση βάσει συμφωνίας

Οι κοινωνικοί εταίροι μπορούν, στο κατάλληλο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένου

του επιπέδου της επιχείρησης ή της εγκατάστασης, να καθορίζουν ελεύθερα και

οποτεδήποτε, μέσω συμφωνίας, τις πρακτικές λεπτομέρειες ενημέρωσης και

διαβούλευσης των εργαζομένων. Οι συμφωνίες αυτές και οι συμφωνίες, που

υφίστανται κατά την 23.3.2005, καθώς και οποιεσδήποτε μεταγενέστερες

ανανεώσεις αυτών, μπορούν να προβλέπουν, τηρουμένων των αρχών που αναφέρονται

στο άρθρο 1 του παρόντος διατάγματος και υπό τις προϋποθέσεις και τους

περιορισμούς της ισχύουσας νομοθεσίας, διατάξεις διαφορετικές από αυτές του

άρθρου 4.

Αρθρο :6

Πληροφορίες Νομολογίας & Αρθρογραφίας :2

Άρθρο 6

(Άρθρο 6 της Οδηγίας)

Εμπιστευτικές πληροφορίες

1. Υπό τις προϋποθέσεις και εντός των ορίων που θέτει η ισχύουσα νομοθεσία,

οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και οι εμπειρογνώμονες που ενδεχομένως τους

επικουρούν δεν επιτρέπεται να αποκαλύψουν στους εργαζόμενους ή σε τρίτους

πληροφορίες που τους ανακοινώθηκαν ρητά ως εμπιστευτικές χάριν προστασίας των

νομίμων συμφερόντων της επιχείρησης ή της εγκατάστασης. Η υποχρέωση αυτή

εξακολουθεί να υφίσταται οπουδήποτε και αν ευρίσκονται, ακόμη και μετά τη

λήξη της θητείας τους.

2. Σε ειδικές περιπτώσεις και υπό τους όρους της ισχύουσας νομοθεσίας, ο

εργοδότης δεν υποχρεούται να ανακοινώσει πληροφορίες ή να προβεί σε

διαβουλεύσεις, όταν η φύση τους είναι τέτοια που, αντικειμενικώς, θα

εμπόδιζαν σοβαρά τη λειτουργία της επιχείρησης ή της εγκατάστασης, ή θα

έθιγαν αυτή.

3. Με την επιφύλαξη των υφισταμένων διοικητικών ή δικαστικών διαδικασιών, σε

περίπτωση που ο εργοδότης απαιτεί εμπιστευτικότητα ή δεν παρέχει πληροφορίες

σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προσφύγουν

με σχετική αίτησή τους στο Μονομελές Πρωτοδικείο της έδρας της επιχείρησης,

το οποίο κρίνει κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων.

Το δικαστήριο με την απόφασή του μπορεί να λάβει το κατά την κρίση του

προσήκον μέτρο, είτε για την παροχή των πληροφοριών, είτε για τη διασφάλιση

και την προστασία της εμπιστευτικότητάς τους.

Αρθρο :7

Άρθρο 7

(Άρθρο 7 της Οδηγίας)

Προστασία των εκπροσώπων των εργαζομένων

1. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων απολαύουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων

τους, της προβλεπόμενης από τις ισχύουσες διατάξεις προστασίας και των

προβλεπόμενων εγγυήσεων και διευκολύνσεων, ώστε να μπορούν να επιτελούν

απερίσπαστοι τα καθήκοντα, που τους έχουν ανατεθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις

του άρθρου 14 παρ. 5, 9 και 10 και του άρθρου 15 του ν. 1264/1982 "Για τον

εκδημοκρατισμό του Συνδικαλιστικού Κινήματος και την κατοχύρωση των

συνδικαλιστικών ελευθεριών των εργαζομένων" (ΦΕΚ 79 Α΄) και του άρθρου 9 παρ.

1 και 3 του ν. 1767/1988 "Συμβούλια εργαζομένων και άλλες εργατικές διατάξεις

- Κύρωση της 135 διεθνούς σύμβασης εργασίας" (ΦΕΚ 63 Α΄).

2. Επίσης στους εκπροσώπους των εργαζομένων χορηγείται άδεια με αποδοχές για

το χρόνο που απαιτείται να εκπληρώνουν τα καθήκοντα, που απορρέουν από το

παρόν Προεδρικό Διάταγμα.

3. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων οφείλουν να ασκούν τα καθήκοντά τους με

τρόπο που να μην εμποδίζεται η ομαλή λειτουργία της επιχείρησης και ο

εργοδότης υποχρεούται να παρέχει σ` αυτούς κάθε δυνατή διευκόλυνση για την

άσκηση των καθηκόντων τους.

Αρθρο :8

Άρθρο 8

(Άρθρο 8 της Οδηγίας)

Προστασία των δικαιωμάτων

1. Απαγορεύεται στους εργοδότες ή σε πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό

τους ή σε οποιοδήποτε τρίτο να προβαίνουν σε πράξεις ή παραλείψεις με σκοπό

να παρακωλύουν την άσκηση των δικαιωμάτων των εκπροσώπων των εργαζομένων που

απορρέουν από το παρόν διάταγμα.

2. α) Η μη συμμόρφωση προς τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις

των άρθρων 4 και 6 του παρόντος διατάγματος συνεπάγεται την επιβολή των

διοικητικών κυρώσεων, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 2639/1998 "Ρύθμιση

εργασιακών σχέσεων, σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και άλλες διατάξεις"

(ΦΕΚ 205 Α΄), όπως ισχύει.

β) Η παράβαση των διατάξεων του άρθρου 7 και της παρ. 1 του παρόντος άρθρου,

συνεπάγεται την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων, σύμφωνα με το άρθρο 16 του

ν. 2639/1998, όπως ισχύει.

Αρθρο :9

Άρθρο 9

(Άρθρο 9 της Οδηγίας)

Σχέση μεταξύ διατάξεων του παρόντος Προεδρικού Διατάγματος και άλλων

νομοθετικών διατάξεων.

1. Το παρόν Προεδρικό Διάταγμα δεν θίγει τις ειδικές διαδικασίες ενημέρωσης

και διαβούλευσης:

α) του άρθρου 3 του ν. 1387/1983 "Ελεγχος ομαδικών απολύσεων και άλλες

διατάξεις" (ΦΕΚ 110 Α΄), που καλύπτει το άρθρο 2 της Οδηγίας 98/59/ΕΚ "για

προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών που αφορούν τις ομαδικές

απολύσεις" (L 225/12.8.1998) και

β) του άρθρου 8 του προεδρικού διατάγματος 178/2002 "Μέτρα σχετικά με την

προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων σε περίπτωση μεταβίβασης

επιχειρήσεων, εγκαταστάσεων ή τμημάτων εγκαταστάσεων ή επιχειρήσεων, σε

συμμόρφωση προς την Οδηγία 98/50/ΕΚ του Συμβουλίου" (ΦΕΚ 162 Α΄).

2. Το παρόν Προεδρικό Διάταγμα δεν θίγει τις διατάξεις που έχουν θεσπιστεί

σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα 40/1997 "Δικαίωμα των εργαζομένων στην

ενημέρωση και διαβούλευση σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους

επιχειρήσεων σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 94/45/ΕΚ/22.9.94" (ΦΕΚ 39 Α΄).

3. Το παρόν διάταγμα ισχύει με την επιφύλαξη άλλων δικαιωμάτων ενημέρωσης,

διαβούλευσης και συμμετοχής δυνάμει της ισχύουσας νομοθεσίας.

4. Η εφαρμογή του παρόντος διατάγματος δεν δύναται να αποδυναμώσει την

προστασία που παρέχεται σε γενικό επίπεδο, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις,

όσον αφορά την ενημέρωση και τη διαβούλευση των εργαζομένων.

Αρθρο :10

Άρθρο 10

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος Προεδρικού Διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του

στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στον Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας αναθέτουμε την δημοσίευση

και εκτέλεση του παρόντος Διατάγματος.

Αθήνα, 9 Νοεμβρίου 2006

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ

ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Σ. ΤΣΙΤΟΥΡΙΔΗΣ Α. ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Ε. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.
×
×
  • Δημιουργία νέου...