Jump to content
Sign in to follow this  
SOULIS

Ειδήσεις, άρθρα από τον τύπο έντυπο και ηλεκτρονικό

Recommended Posts

Να εκλαβετε ο,τι θελετε κυριε Σταυρο. αν καθομουν να ασχοληθω με το τι εκλαμβανει ο καθεις και τι νομιζει, ταχα χαμενα και μου χρειαζονται ακομα . ;)

Τα υπολοιπα λυπαμαι δεν με βοηθα το Ποντιακο μου πνευμα να τα καταλαβω.

Ανοιξτε ομως καποιο λεξικο , μην μενετε στα παλια, αλλαζουν τα πραγματα.

Όταν όμως κάποιος σου ζητάει να τον βοήθησεις στο πώς να εκλάβει κάτι, γιατί τον "σνομπάρεις" ;

Δεν χρειάζεται καν να ασχοληθείς! (άσε που "ασχολήθηκες", έστω και έτσι )

Χρύσα μου, άσε καλύτερα τα περί "ποντιακού πνεύματος", δεν λένε όλοι οι χαμουτζήδες για τους Πόντιους μόνο ανέκδοτα!

Ιδιαίτερα όσοι δεν έχουν κανένα μα κανένα πρόβλημα στο ποιά "π" ακούγονται ως "μπ" και απο ποιούς!

Μπορεί κάποιοι να έχουν συμμετάσχει στην συλλογή υπογραφών υπέρ της διδασκαλίας της Ποντιακής Διαλέκτου (και της Βλάχικης Γλώσσας) σε επιλεγμένα Δημοτικά Σχολεία, καθώς επίσης της συμπερίληψης ποντιακών κειμένων στο μάθημα των "Νέων Ελληνικών" σε όλα τα σχολεία!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Όταν όμως κάποιος σου ζητάει να τον βοήθησεις στο πώς να εκλάβει κάτι, γιατί τον "σνομπάρεις" ;

Δεν χρειάζεται καν να ασχοληθείς! (άσε που "ασχολήθηκες", έστω και έτσι )

Χρύσα μου, άσε καλύτερα τα περί "ποντιακού πνεύματος", δεν λένε όλοι οι χαμουτζήδες για τους Πόντιους μόνο ανέκδοτα!

Ιδιαίτερα όσοι δεν έχουν κανένα μα κανένα πρόβλημα στο ποιά "π" ακούγονται ως "μπ" και απο ποιούς!

Μπορεί κάποιοι να έχουν συμμετάσχει στην συλλογή υπογραφών υπέρ της διδασκαλίας της Ποντιακής Διαλέκτου (και της Βλάχικης Γλώσσας) σε επιλεγμένα Δημοτικά Σχολεία, καθώς επίσης της συμπερίληψης ποντιακών κειμένων στο μάθημα των "Νέων Ελληνικών" σε όλα τα σχολεία!

Ξερετε οτι οι ανθρωποι πρεπει να μιλανε εστω και με λλλλ, ή μπ, ή ο,τι αλλο ...

Εδω ομως δεν εχουμε αυτη την τυχη και η γραφη στερειται ολων αυτων των τροπων εκφρασης, ωστε να δημιουργουνται παρανοησεις.

Στην προκειμενη δεν με ακουσατε να μιλαω. Ποια η ενσταση σας στα γραφομενα μου για να ερθουμε στην ουσια ?

Δεν καταλαβα το υφος σας, δεν καταλαβατε και σεις πώς απαντησα...

Δεν ειναι λογος να χαλιομαστε. Εχουμε τοσα αλλα καθε μερα γυρω μας. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αφαιρέσεις οργάνων Σέρβων, πριν από την εκτέλεσή τους, από Κοσοβάρους

Της ΕΡΣΗΣ ΒΑΤΟΥ

Ανατριχιαστικά στοιχεία για αφαίρεση οργάνων από Σέρβους αιχμαλώτους του Απελευθερωτικού Στρατού του Κοσσυφοπεδίου (ΑΣΚ ή UCK) και πώλησή τους στο εξωτερικό, δίνει στην αυτοβιογραφία της, που μόλις κυκλοφόρησε, η Κάρλα ντελ Πόντε.

Η πρώην γενική εισαγγελέας του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης για τα εγκλήματα στην πρώην Γιουγκοσλαβία και τώρα πρεσβευτής της Ελβετίας στην Αργεντινή, υποστηρίζει παραθέτοντας μαρτυρίες ότι το 1999, μετά το τέλος του πολέμου, περίπου 300 Σέρβοι της επαρχίας απήχθησαν από τον ΑΣΚ και μεταφέρθηκαν σε «κλινική»-στρατόπεδο συγκέντρωσης της κεντρικής Αλβανίας, όπου τους αφαίρεσαν όργανα και μετά τους σκότωσαν. Περιγράφει, μάλιστα, στην αυτοβιογραφία της «Η καταδίωξη - Εγώ και οι εγκληματίες πολέμου», το αποτέλεσμα αυτοψίας στην «κλινική»: αίματα, σύριγγες, φάρμακα, μυοχαλαρωτικά, γάζες...

Συγκλονιστική η αυτοβιογραφία τής πρώην γενικής εισαγγελέως του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης, Κάρλα ντελ Πόντε. Σ' αυτήν κάνει αναφορά σε κλινική-στρατόπεδο συγκέντρωσης του UCK στην κεντρική Αλβανία, όπου η φρίκη των Σέρβων αιχμαλώτων αγγίζει εκείνη των Εβραίων του Αουσβιτς (φωτ. ΑΠΕ)

Οι σερβικές αρχές ήταν ενήμερες για το περιεχόμενο του βιβλίου και διεξάγουν έρευνα, ενώ η Ενωση Οικογενειών Απαχθέντων και Δολοφονηθέντων Σέρβων του Κοσόβου ανακοίνωσε ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά της Ντελ Πόντε γιατί, ενώ είχε αποφανθεί ότι όλοι οι αγνοούμενοι ήταν νεκροί, ουδέποτε ενημέρωσε τους δικούς τους για την αφαίρεση οργάνων. Η εφημερίδα του Βελιγραδίου Press έγραψε ότι κομβική για την υπόθεση ήταν η μαρτυρία ατόμου με τον κωδικό Κ-144, που περιέγραψε με λεπτομέρειες την ιστορία, προσθέτοντας ότι ο ΑΣΚ και οι μεσάζοντες «μοιράστηκαν 4 εκατ. μάρκα» από τα όργανα που πωλήθηκαν στο εξωτερικό.

Η Κάρλα ντελ Πόντε βάλλει και κατά του Χασίμ Θάτσι, διοικητή του ΑΣΚ και τώρα πρωθυπουργού του Κοσόβου. Περιγράφοντας τον εαυτό της, λέει ότι είναι «κυνηγός φιδιών». Ο Θάτσι έφερε την προσωνυμία «φίδι».

Η ελβετική κυβέρνηση, η οποία αναγνώρισε την ανεξαρτησία του Κοσόβου, της απαγόρευσε να παρουσιάσει το βιβλίο της την Κυριακή στο Μιλάνο, τονίζοντας σε σχετική ανακοίνωση ότι η προώθησή του «δεν είναι συμβατή με τη θέση της ως πρέσβειρας της Ελβετίας». Την απαγόρευση κυκλοφορίας του βιβλίου των 400 σελίδων είχε ζητήσει τον περασμένο μήνα από τον ΟΗΕ και η Σερβία, υποστηρίζοντας ότι περιέχει στοιχεία «που μπορεί να υπονομεύσουν την επιχείρηση των μυστικών υπηρεσιών για εντοπισμό και σύλληψη» υπόπτων για εγκλήματα πολέμου.

(Πηγές: Corriere della Sera, www.ansa.it, www.balkaninsight.com, www.b92.net)

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 09/04/2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΕΠΩΝΥΜΩΣ

Μύθος η εβραϊκή εξορία;

ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΜΗΤΣΟΥ Από τα «ΝΕΑ»

«"Αφού εκδιώχθηκε βιαίως από τη γη του, ο εβραϊκός λαός παρέμεινε πιστός σ' αυτήν και δεν σταμάτησε να προσεύχεται και να ελπίζει στην επιστροφή και στην ανάκτηση της πολιτικής του ελευθερίας".

Αυτή είναι η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας που διδάσκεται σε όλα τα σχολεία του Ισραήλ από τότε που την υπέγραψε ο Νταβίντ Μπεν-Γκουριόν, στις 14 Μαΐου 1948. Αλλά ο ισραηλινός ιστορικός Σλόμο Σαντ υποστηρίζει ότι όλα αυτά είναι προπαγάνδα. Εβραϊκή εξορία δεν υπήρξε ποτέ, πρόκειται για έναν μύθο που βολεύει όλο τον κόσμο. Τους Εβραίους, επειδή δικαιολογούν έτσι την ύπαρξη ενός ομοιογενούς έθνους. Και τους Χριστιανούς, επειδή ενισχύουν με τον τρόπο αυτό τη χριστιανική πίστη, την οποία οι Εβραίοι υποτίθεται ότι απέρριψαν και για τον λόγο αυτό τιμωρήθηκαν στη συνέχεια με την εξορία. "Δεν υπήρξε διάχυση κανενός λαού", τονίζει ο Σαντ στο βιβλίο του με τίτλο «Πότε και Πώς Εφευρέθηκε ο Εβραϊκός Λαός;», που είναι ανάμεσα στα πέντε πρώτα σε πωλήσεις. "Το μόνο που διαχύθηκε ήταν η εβραϊκή θρησκεία".

Σύμφωνα με τον συγγραφέα, οι Εβραίοι που ζουν σήμερα στο Ισραήλ και σε άλλες περιοχές του κόσμου δεν είναι απόγονοι του αρχαίου λαού που κατοικούσε στο Βασίλειο της Ιουδαίας κατά την περίοδο του Πρώτου και του Δεύτερου Ναού. Οι απόγονοι εκείνου του λαού είναι μάλλον οι Παλαιστίνιοι. Οι Εβραίοι, αντίθετα, προέρχονται από διάφορους λαούς που ασπάστηκαν κατά καιρούς τον ιουδαϊσμό σε διάφορες γωνιές της Μεσογείου και γειτονικών περιοχών. Οι Εβραίοι της Βόρειας Αφρικής είναι απόγονοι των Βερβέρων, που αλλαξοπίστησαν πριν από 1.500 χρόνια. Οι Ασκενάζι προέρχονται από τους Χαζάρους, που κατοικούσαν στον Βόρειο Καύκασο και ασπάστηκαν τον ιουδαϊσμό πριν από 1.200 χρόνια.

Αν υποστήριζε μια τέτοια άποψη κάποιος Παλαιστίνιος, και μάλιστα λίγες ημέρες πριν από την 60ή επέτειο από την ίδρυση του ισραηλινού κράτους, είναι βέβαιο ότι θα τον εξίσωναν τουλάχιστον με τους αρνητές του Ολοκαυτώματος. Ο Σαντ, αντίθετα, χαρακτηρίστηκε απλώς "ένα νέο μέλος της ταξιαρχίας των Εβραίων εχθρών του εβραϊκού εθνικισμού" (βλέπε σχετικό άρθρο στο "The Jewish Chronicle"), ενώ μαρξιστές ιστορικοί τον κατηγόρησαν ότι αγνοεί την οικονομική ιστορία των Εβραίων. Υπήρξαν όμως κι εκείνοι που τον υπερασπίστηκαν. "Είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά βιβλία που έχουν εκδοθεί σε αυτή τη χώρα εδώ και πολλά χρόνια", λέει ο ιστορικός Τομ Σεγκέβ, που έχει αμφισβητήσει κι αυτός πολλούς από τους μύθους που συνοδεύουν την ιστορία του Ισραήλ.

Ο ίδιος ο Σαντ παρομοιάζει το θέμα του βιβλίου με το σεξ. "Οι γονείς δεν μιλούν γι' αυτό μπροστά στα παιδιά, περιμένουν να πάνε για ύπνο", είπε σε μια δημόσια συζήτηση μεταξύ ιστορικών. "Αγαπητοί συνάδελφοι, ξέρετε όπως κι εγώ ότι δεν υπήρξε καμιά εξορία, αλλά αρκείστε να το ψιθυρίζετε μεταξύ σας. Επιτρέπετε έτσι να διδάσκονται τα παιδιά μας ψέματα. Είναι ώρα να μιλήσουμε ανοιχτά για σεξ».

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να προσθέσουμε ότι οι Χάζαροι ήταν οργανωμένοι σε Κράτος. Το μοναδικό "Κράτος του Ισραήλ"από την πτώση των Μακκαβαίων ως το 1948.

Λοιπόν, ας γυρίσουμε στα δικά μας!

Ο κ. Μίχας, μεταξύ άλλων.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Λοιπόν, ας γυρίσουμε στα δικά μας!

Ο κ. Μίχας, μεταξύ άλλων.....

Ποιος ? ο Τάκης? που κολλάει? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκείνος ντε! Ο ανιστόρητος, που είπε τον Εκπολιτιστή Στρατηλάτη "σφαγέα των λαών", και ξεκίνησε την άσπονδη συμμαχία των εθνοαμυντόρων!

Δεν "κολάει" άμεσα, αλλά για κοίτα τι ισχυρίζονται οι απόγονοί του!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανησυχητική τάση να φιμωθεί ο επιστημονικός λόγος στο όνομα εθνικών σκοπιμοτήτων

Οι Τσάμηδες ως θέμα (μη) συζήτησης

Γράφει ο Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης

ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΦΟΥΝΤΩΣΑΝ ΤΑ «ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ», ΦΟΥΝΤΩΣΑΝ ΚΑΙ ΟΙ

ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΑ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ

Ή ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΣΙΩΠΗ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ

ΤΗΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ.

Η ημερίδα που διοργάνωσε πρόσφατα το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου σε συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων σχετικά με τους Τσάμηδες, πυροδότησε πλήθος αντιδράσεων σχετικά με τις προθέσεις και τους στόχους διοργανωτών και εισηγητών. Κατηγοριοποιώντας τις αντιδράσεις, οι τελευταίοι είτε είναι «εγκληματικά αφελείς» είτε «εθνικά ύποπτοι», καθώς εκμεταλλεύτηκαν τη συγκυρία αποκομίζοντας οικονομικά οφέλη. Επίσης, προβλήθηκε ότι οι εισηγήσεις προωθούν τα αλβανικά συμφέροντα, ή τις βλέψεις της Μεγάλης Αλβανίας, την επάνοδο των Τσάμηδων στην Ήπειρο, ή ότι απλά τάσσονται «υπέρ των Τσάμηδων» όπως ανέφερε το δελτίο ειδήσεων του Αlpha. Τελευταίο επίπεδο κριτικής, η απαξίωση των εισηγητών ως «δήθεν επιστημόνων», υπονοώντας ότι «κανένας ερευνητής με επιστημονική μεθοδολογία και ανάλυση δεν θα μπορούσε να καταλήξει σε τέτοια αντεθνικά συμπεράσματα».

Τα παραπάνω επιχειρήματα υιοθέτησαν ορισμένοι δημοσιογράφοι (Κακαουνάκης, Ρίζος), πολιτικοί (Μανώλης, Κανέλλη, Γεωργιάδης), σατιρικοί συγγραφείς (Λαζόπουλος) και μουσικοί (Θεοδωράκης), οι οποίοι δεν είχαν ιδέα για το περιεχόμενο των ανακοινώσεων. Μάλιστα στις 3 Μαρτίου κατατέθηκε στη Βουλή ερώτηση για τα μέτρα που προτίθεται να λάβει το ΥΠΕΠΘ ώστε «τα ελληνικά πανεπιστήμια να μη γίνονται φορείς ανθελληνικής προπαγάνδας», προτείνοντας ότι η ελευθερία του λόγου πρέπει να περιορίζεται από τη «δίδυμή της αδελφή, την ευθύνη».

Ας δούμε όμως για πιο ακριβώς θέμα έγινε η επιστημονική συζήτηση.

Οι μουσουλμάνοι της Ηπείρου εντάχθηκαν στην ευρύτερη μουσουλμανική μειονότητα της Ελλάδας την οποία από το 1913 μέχρι το 1923 απαρτίζουν περίπου 450.000 Έλληνες πολίτες, κάτοικοι κυρίως των Νέων Χωρών. Οι κοινότητες των μουσουλμάνων διατήρησαν εν πολλοίς δομές αυτοοργάνωσης, οι οποίες μάλιστα αναγνωρίστηκαν και θεσμικά. Οι Μουφτείες αποτέλεσαν το διοικητικό κέντρο της κάθε κοινότητας, τα βακούφια αναγνωρίστηκαν ως κοινοτική περιουσία, διατηρήθηκαν κοινοτικά σχολεία όπου διδάσκονταν το Κοράνιο και συνήθως και η τουρκική γλώσσα. Στο καθεστώς αυτό εντάχθηκαν και οι αλβανόφωνοι μουσουλμάνοι της Ηπείρου, οι Τσάμηδες. Οι σχέσεις τους με το ελληνικό κράτος θα πρέπει να εξετάζονται υπό το πρίσμα της τμηματικής «αλβανοποίησής» τους αλλά και του καθεστώτος γαιοκτησίας και των ιδιαιτεροτήτων του, όπως και της σταδιακής αποξένωσης από τη γη. Η τελευταία δημιούργησε εν τέλει αντιπαλότητες ενδεδυμένες με εθνοτικό χαρακτήρα.

Στην Ανταλλαγή

Η ανταλλαγή πληθυσμών του 1924 αποτελεί κομβικό σημείο στην ιστορική εξέλιξη της παρουσίας των Τσάμηδων καθώς εξαιρέθηκαν εξωσυμβατικά ως «αλβανικής καταγωγής» σύμφωνα με απόφαση της Μεικτής Επιτροπής της Ανταλλαγής που επικυρώθηκε από την ελληνική κυβέρνηση και η οποία τους αναγνώρισε ως «αλβανική μειονότητα» ή ως «μουσουλμάνους αλβανικής καταγωγής». Έτσι διατηρήθηκαν οι Μουφτείες Φιλιατών, Ηγουμενίτσας, Μαργαριτίου, Παραμυθιάς και Ιωαννίνων, ενώ έκλεισαν τέσσερις άλλες.

Η απαλλοτρίωση ακινήτων υπέρ των προσφύγων της Μικράς Ασίας που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή πυροδότησε νέες εντάσεις μεταξύ του πληθυσμού. Επίσης, οι διεκδικήσεις των αποζημιώσεων και της εισαγωγής της αλβανικής γλώσσας στα σχολεία, σε συνδυασμό με την πατρωνία του αλβανικού εθνικισμού και την αβελτηρία της ελληνικής διοίκησης να εφαρμόσει ορθά το σχετικό δίκαιο, όξυναν ακόμα περισσότερο το τεταμένο κλίμα. Όπως αναφέρει ο Επιθεωρητής Μειονοτήτων: «Τα πράγματα επεδείνωσεν έτι περισσότερον η άνευ προηγουμένης ερεύνης κατάληψις κτημάτων από της Εθνικής Τραπέζης και αι επιτάξεις διά προσφυγικάς ανάγκας...» (Στυλιανόπουλος προς Βενιζέλο, 15.10.1930). Μάλιστα, με τη συνδρομή της Αλβανίας, η οποία πλέον ανέλαβε τον ρόλο της μητέρας πατρίδας, σειρά προσφυγών απασχόλησε τα όργανα επίλυσης διαφορών της Κοινωνίας των Εθνών στο πλαίσιο της εφαρμογής της Συνθήκης των Αθηνών (1913) και των Σεβρών (1920) για τις μειονότητες στην Ελλάδα. Με ειδικούς νόμους και αποφάσεις της διοίκησης, η κυβέρνηση αποπειράθηκε να θεραπεύσει τις καταχραστικές απαλλοτριώσεις αλλά ο εθνοτικός διχασμός είχε ήδη συντελεστεί.

Η κατοχή της Ηπείρου από τις ιταλικές και γερμανικές δυνάμεις και η συνεργασία σημαντικού τμήματος των μουσουλμάνων με αυτές (αν και 500 Τσάμηδες εντάχθηκαν στον ΕΛΑΣ) θα διαμορφώσουν προσωρινά νέες προνομιακές σχέσεις ως προς τη θεσμική θέση των μουσουλμανικών κοινοτήτων μέχρι τη βίαιη έξωσή τους από τον ΕΔΕΣ στην Αλβανία, και την καταδίκη περίπου 1.850 ατόμων από τα δικαστήρια δωσίλογων. (Όλα αυτά συζητιούνται αναλυτικά στα βιβλία της Μαντά και του Μαργαρίτη, τα πιο έγκυρα στην ελληνική βιβλιογραφία). Η ιστορία τους συνεχίζεται στην Αλβανία του Χότζα. Σήμερα, απόηχος της εποχής εκείνης, οι εθνικιστικές οργανώσεις των Τσάμηδων συσπειρώνονται γύρω από μια καταγγελτική ακτιβιστική ρητορεία, χωρίς όμως σοβαρά πολιτικά ερείσματα.

Ο Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης είναι επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, μέλος του Κέντρου Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να με σχωρνάς Θανάση 'μ, αλλά και λίγα έχουν σούρει σε βάρος του κ. Τσιτσελίκη!

Τί θέλει να μας πει ο κύριος αυτός;

Η απαλλοτρίωση ακινήτων υπέρ των προσφύγων της Μικράς Ασίας που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή πυροδότησε νέες εντάσεις μεταξύ του πληθυσμού. Επίσης, οι διεκδικήσεις των αποζημιώσεων και της εισαγωγής της αλβανικής γλώσσας στα σχολεία, σε συνδυασμό με την πατρωνία του αλβανικού εθνικισμού και την αβελτηρία της ελληνικής διοίκησης να εφαρμόσει ορθά το σχετικό δίκαιο, όξυναν ακόμα περισσότερο το τεταμένο κλίμα. Όπως αναφέρει ο Επιθεωρητής Μειονοτήτων: «Τα πράγματα επεδείνωσεν έτι περισσότερον η άνευ προηγουμένης ερεύνης κατάληψις κτημάτων από της Εθνικής Τραπέζης και αι επιτάξεις διά προσφυγικάς ανάγκας...» (Στυλιανόπουλος προς Βενιζέλο, 15.10.1930). Μάλιστα, με τη συνδρομή της Αλβανίας, η οποία πλέον ανέλαβε τον ρόλο της μητέρας πατρίδας, σειρά προσφυγών απασχόλησε τα όργανα επίλυσης διαφορών της Κοινωνίας των Εθνών στο πλαίσιο της εφαρμογής της Συνθήκης των Αθηνών (1913) και των Σεβρών (1920) για τις μειονότητες στην Ελλάδα. Με ειδικούς νόμους και αποφάσεις της διοίκησης, η κυβέρνηση αποπειράθηκε να θεραπεύσει τις καταχραστικές απαλλοτριώσεις αλλά ο εθνοτικός διχασμός είχε ήδη συντελεστεί.

Μήπως ότι αυτό το ζήτημα μείζονος Εθνικής σημασίας είναι στη "πραγματικότητα" θέμα κτηματικών διαφορών; Και αβάντας να καταπατηθούν κτήματα από τυς "δικούς" μας;

Πολύ "φτηνούς" μας έχει αυτός ο ανθέλλην εξωμότης!

Να δεις που υπάρχουν τέτοιοι που λένε ότι η βαθύτερη αιτία που δεν επιτράπηκε ο επαναπατρισμός των "δίγλωσσων" προσφύγων είναι κατά βάσιν τα κτήματα που εδόθησαν στους Έλληνες Πατριώτας, για να μη μείνουν χέρσα, όταν οι "ιδιοκτήτες" τους "πέρασαν στο παραπέτασμα"

Όχι Κύριοι, δεν είναι θέμα οικονομικόν-κτηματικόν. Είναι θέμα Εθνικόν!

Share this post


Link to post
Share on other sites
....................

Να δεις που υπάρχουν τέτοιοι που λένε ότι η βαθύτερη αιτία που δεν επιτράπηκε ο επαναπατρισμός των "δίγλωσσων" προσφύγων είναι κατά βάσιν τα κτήματα που εδόθησαν στους Έλληνες Πατριώτας, για να μη μείνουν χέρσα, όταν οι "ιδιοκτήτες" τους "πέρασαν στο παραπέτασμα"

Όχι Κύριοι, δεν είναι θέμα οικονομικόν-κτηματικόν. Είναι θέμα Εθνικόν!

Σαν δε ντρέπεσαι λέω εγώ..

Εννοείς ότι αποδέχεσαι την ύπαρξη τέτοιων "ατόμων" που έζησαν στα τιμημένα χώματα της Μακεδονίας μας, (και ίσως ζουν ακόμη), τα οποία είχαν και χωράφια και σπίτια, που κάποιοι τους τα πήραν? :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Σαν δε ντρέπεσαι λέω εγώ..

Εννοείς ότι αποδέχεσαι την ύπαρξη τέτοιων "ατόμων" που έζησαν στα τιμημένα χώματα της Μακεδονίας μας, (και ίσως ζουν ακόμη), τα οποία είχαν και χωράφια και σπίτια, που κάποιοι τους τα πήραν? :rolleyes:

Εγώ γιατί να ντρέπομαι Θανάση μου; Μωραΐτης από πατέρα και Ρουμελιώτης από μάνα ! Και Αυτόχθων και Έλλην!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από την "Ημερησία"

Του Αλέξανδρου Αυλωνίτη

Ομαδικά πυρά κατά της πειθαρχικής δίωξης του προέδρου της Ενωσης Εισαγγελέων Ελλάδος (ΕΕΕ) Σ. Μπάγια, εξαπέλυσαν χθες οι εκπρόσωποι 6 δικαστικών και εισαγγελικών ενώσεων και 3 πρόεδροι δικηγορικών συλλόγων, ως εκπρόσωποι της Ολομέλειας των συλλόγων όλης της χώρας, που παραχώρησαν κοινή συνέντευξη Τύπου για να υπερασπιστούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο και αναφαίρετο δικαίωμα κριτικής, ακόμα και δυσμενούς και σκληρής για τον τρόπο λειτουργίας της Δικαιοσύνης.

«Η δικαιοσύνη δεν μπορεί να λειτουργήσει με τη σιωπή στα τεκταινόμενα διότι με αυτό τον τρόπο ενισχύεται και μεγεθύνεται η όποια αυθαιρεσία και αδικία», τόνισε ο πρόεδρος της Ολομέλειας των δικηγορικών συλλόγων Δ. Παξινός προσθέτοντας ότι πρέπει όλοι να είναι πολύ προσεκτικοί με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, γιατί υπάρχει κίνδυνος να οδηγηθούμε σε πολύ χειρότερες καταστάσεις και να επανέλθει με άλλον τρόπο το αδίκημα της περιύβρισης Αρχής...

Κάλεσε δε τους δικαστικούς λειτουργούς να σεβαστούν τη δίωρη αποχή που έχουν κηρύξει για αύριο το πρωί (9 - 11 π.μ.) οι δικηγόροι ως διαμαρτυρία για τη δίωξη, προειδοποιώντας ότι αν δεν το κάνουν θα αποτελεί προσβολή έναντι όλων μας.

Αντίθεση

Την κατηγορηματική αντίθεσή τους στη δίωξη ως μέσου περιοριστικού της ελευθερίας έκφρασης δήλωσαν οι πρόεδροι των δικαστικών Ενώσεων Κ. Κουσούλης (ΣτΕ), Γ. Φαλτσέτος (διοικητικών δικαστών), Ιωανν. Καραγιαννοπούλου (Νομικού Συμβουλίου του κράτους) και οι Π. Μπρακουμάτσος (αντιπρόεδρος Ενωσης Εισαγγελέων Ελλάδος), Γ. Μαραγκού (γ.γ. Ελεγκτικού Συνεδρίου).

Κάπως διαφοροποιημένος εμφανίστηκε ο πρόεδρος της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων Δ. Κυριτσάκης που τελικά αποδοκίμασε τις διαδικαστικές ενέργειες πριν από τη δίωξη και τη συγκέντρωση εισαγγελέων που έκανε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδάς στο Πρωτοδικείο.

Ωστόσο, επί της ουσίας της κριτικής Μπάγια απέφυγε να πάρει θέση -παρ όλο που συμφώνησε ότι ο δικαστής μπορεί να ασκεί κριτική και με καταγγελτικό λόγο- υποστηρίζοντας ότι η γνώμη του πρέπει να στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα, ενώ ζήτησε να περιμένουν όλοι την κρίση των θεσμικών πειθαρχικών οργάνων...

Γνωστά τοις πάσι...

Με αφορμή τις θέσεις του Δ. Κυριτσάκη σημειώθηκε αρκετές φορές ένταση στη συνέντευξη και αντιπαράθεση ιδίως με τον Δ. Παξινό, που έθιξε πολλά από τα κακώς κείμενα στη Δικαιοσύνη, υπογραμμίζοντας ότι ο Σ. Μπάγιας είπε πράγματα γνωστά τοις πάσι.

Ο Κ. Κουσούλης εκφράζοντας τη λύπη του για τη δίωξη αναφέρθηκε στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που θεωρεί την ελευθερία έκφρασης ως θεμελιώδες δικαίωμα της δημοκρατικής κοινωνίας τονίζοντας ότι καλύπτει ακόμα και τις πληροφορίες και ιδέες που προσβάλλουν, σοκάρουν ή ενοχλούν.

Πρότεινε δε τη δημιουργία ενός Συμβουλίου (με τη συμμετοχή δικαστών και δικηγόρων) για την ανεξαρτησία και αποτελεσματικότητα της Δικαιοσύνης, που θα συνέρχεται 1 - 2 φορές τον χρόνο για την κατάσταση στη Δικαιοσύνη υποβάλλοντας προτάσεις, παρεμβαίνοντας σε θέματα μείζονος σημασίας.

Κρατάει... αποστάσεις

Τον ρόλο του Πόντιου Πιλάτου επέλεξε ο υπουργός Δικαιοσύνης απαντώντας χθες βράδυ στη Βουλή σε ερώτηση του Αχ. Καταρντζή για την υπόθεση Μπάγια και τον ρόλο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γιώργου Σανιδά.

Ο Σωτήρης Χατζηγάκης -μετά και τις γενικευμένες αντιδράσεις που έχει προκαλέσει στους κόλπους της Δικαιοσύνης η δίωξη σε βάρος του κ. Μπάγια -φρόντισε να τηρήσει ίσες αποστάσεις από τους δύο δικαστικούς λειτουργούς και να εκφράσει απλώς τη λύπη του για την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης.

Διατύπωσε μάλιστα την εκτίμηση ότι οι συχνές και πολλές εσωτερικές εντάσεις είναι κακές για τη Δικαιοσύνη και εξέφρασε την ευχή η «δυσάρεστη» αυτή υπόθεση να λήξει διδακτικά για όλους και να είναι η τελευταία τριβή στον χώρο της Δικαιοσύνης.

Ο κ. Χατζηγάκης οχυρώθηκε πίσω από το Σύνταγμα και τη νομολογία, λέγοντας ότι δεν έχει δικαίωμα να πάρει θέση.

«Δεν έχω το δικαίωμα και δεν είμαι διατεθειμένος να το κάνω» σημείωσε ο υπουργός που επισήμανε ότι πρέπει να βρεθεί το μέτρο απ όλους για να μπορέσει η Δικαιοσύνη να λειτουργήσει απρόσκοπτα.

Γκλάσνοστ συντρόφια Γκλάσνοστ !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από την Ελευθεροτυπία

Δικαστικά ζιγκ-ζαγκ ακροδεξιού παραληρήματος

Το σκεπτικό του Δημήτρη Γαβαλά, που απεφάνθη υπέρ της αίτησης Πλεύρη για την απόσυρση από τα σχολεία του βιβλίου «Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές» της Ερσης Σωτηροπούλου

Μια παροιμιώδης απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης, που υπογράφει ο δικαστής Δημήτρης Γαβαλάς και η οποία εκδόθηκε την 1η Αυγούστου του 2007, αλλά καθαρογράφτηκε και έγινε γνωστη μόλις στις 18 Ιανουαρίου του 2008, διατάσσει «την προσωρινή απόσυρση από τις σχολικές βιβλιοθήκες του βιβλίου της κυρίας Ερσης Σωτηροπούλου υπό τον τίτλο "Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές», μέχρις ότου εκδικασθεί η αγωγή του αιτούντος περί οριστικής απόσυρσης».

Διάδικοι; Απ' τη μια το Ελληνικό Δημόσιο και η τότε υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου. Και από την άλλη, ο αιτών την απόσυρση του βιβλίου, που δεν είναι άλλος από τον Κωνσταντίνο Πλεύρη, ιδρυτή της ναζιστικής ομάδας «Κόμμα 4ης Αυγούστου», σύμβουλο του Αρχηγείου Στρατού επί χούντας και διευθυντή του γραφείου του Ι. Λαδά. Αρα, καμία έκπληξη δεν αποτελεί η μήνις του απέναντι σε ένα σύγχρονο μυθιστόρημα, που απευθύνεται σε ελεύθερους ανθρώπους και όχι φασίστες ή φονταμενταλιστές.

Αυτό που αποτελεί δυσάρεστη έκπληξη και είναι άκρως επικίνδυνο είναι η στάση της ελληνικής Δικαιοσύνης απέναντι στο μυθιστόρημα της Ερσης Σωτηροπούλου. Διότι δεν βρέθηκε απλώς δικαστής που έκανε δεκτή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά του βιβλίου, αλλά στο σκεπτικό του έβαλε και τα γυαλιά στον τόσο έμπειρο Κωνσταντίνο Πλεύρη, ξεπερνώντας τον σε ακροδεξιό και ηθικολογικό παραλήρημα.

Βέβαια, η ιστορία δεν έληξε. Σήμερα κατατίθεται έφεση κατά της απόφασης και η υπόθεση δεν έχει τελεσιδικήσει. Και μόνο, όμως, το μακροσκελέστατο κείμενο της απόφασης, διά χειρός του δικαστή Δημήτρη Γαβαλά, προκαλεί ανατριχίλες και στον πιο συντηρητικό αναγνώστη. Δεν αποτελεί απλώς υπεράσπιση της λογοκρισίας ενός έργου τέχνης, αλλά και αντιμετωπίζει την εκπαίδευση με τρόπο που θα τον ζήλευαν ο Χίτλερ και η Εκκλησία της εποχής της Ιεράς Εξέτασης.

Ο Δημήτρης Γαβαλάς στην απόφασή του, αφού διαπιστώνει ότι το μυθιστόρημα της Ερσης Σωτηροπουλου «περιέχει σαφώς κείμενα πορνογραφικά και χυδαία» και «κάθε άλλο παρά παιδαγωγικό είναι», συνεχίζει σε πέντε πυκνογραμμένες, χειρόγραφες σελίδες να παραδίδει μαθήματα περί παιδαγωγικής και τέχνης (όπως τονίζει, άλλωστε, πριν γίνει δικαστής ήταν καθηγητής Κοινωνιολογίας), αλλά και να παίρνει θέση σε όλα τα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου (από τον φεμινισμό και το ασφαλιστικό μέχρι το Παλαιστινιακό και την οικολογία).

Σταχυολογούμε:

Περί παιδικής λογοτεχνίας και σχολικών βιβλιοθηκών: «Η παιδική λογοτεχνία αναφέρεται στις αγνές παιδικές ψυχές, που ο θεάνθρωπος Χριστός τις ανέδειξε σε πρότυπο για τους ενήλικες με τη θεϊκή ρήση του "εάν δεν γίνετε σαν τα παιδιά βασιλεία Θεού δεν θα κληρονομήσετε". Στις σχολικές βιβλιοθήκες δεν πρέπει να υπάρχουν απλώς λογοτεχνικά βιβλία, αλλά παιδαγωγικά βιβλία, που να συντελούν στην ηθική και πνευματική αγωγή των παιδιών».

Περί απαγόρευσης και λογοκρισίας: «Η απαγόρευση ενός ασέμνου βιβλίου δεν αποτελεί πράξη λογοκρισίας, όπως δεν είναι λογοκρισία η οποιαδήποτε απαγόρευση στα παιδιά να διαβάζουν βιβλία που τα ωθούν σε άσχημες συνήθειες και κακές πράξεις, όπως ναρκωτικά, κλοπές, πορνεία κ.λπ.».

Περί Κρατικών Λογοτεχνικών Βραβείων: «Το ότι το βιβλίο αυτό έλαβε κάποιο κρατικό βραβείο, αυτό δεν σημαίνει τίποτε, άλλωστε δεν έλαβε βραβείο παιδαγωγικής, αλλά κάποιο βραβείο που μάλλον δεν τιμά τα μέλη της επιτροπής αυτής. Η χυδαιότητα, η βωμολοχία και η πορνογραφία δεν πρέπει ποτέ να βραβεύεται και κυρίως να κοσμεί τις σχολικές βιβλιοθήκες». Λίγο παρακάτω, όμως, ο κ. Γαβαλάς αλλάζει γνώμη (όλο το κείμενο είναι γεμάτο αντιφάσεις) και διευκρινίζει ότι «η Ερση Σωτηροπούλου μπορεί να είναι κατά τα λοιπά μια αξιόλογος συγγραφέας».

Περί Πατρίδος - Θρησκείας - Οικογένειας: «Τα σχολικά βιβλία πρέπει να εμπνέουν στα παιδιά την ηθική αγνότητα, την αγάπη για τη θρησκεία και την πατρίδα, απαλλαγμένα όμως από πολιτικές και κομματικές ιδεολογίες και προκαταλήψεις, αφού άλλωστε η θρησκεία αφορά όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως πολιτικών τοποθετήσεων και η αγάπη για την πατρίδα δεν κάνει πολιτικές διακρίσεις».

Ο κ. Γαβαλάς δράττεται της ευκαιρίας και νοσταλγεί την εποχή «που η γυναίκα ασχολείτο κυρίως με την ανατροφή των παιδιών της», «οι σύζυγοι δεν χώριζαν», «με το εφάπαξ αγόραζες σπίτι, ενώ σήμερα δεν αγοράζεις ούτε την πόρτα του σπιτιού» και «τα παιδιά έτρωγαν σπιτικό φαγητό και φορούσαν στο σχολείο ποδιές». Κάνει επίσης αναφορές στη μάχη του Στάλινγκραντ, που αυτή μας έσωσε από τον Χίτλερ και «όχι οι αγγλοαμερικανοί, που στο άκουσμα της λέξεως "Γερμανοί" τρεπόντουσαν σε φυγή», υμνεί την Βασιλευομένη Δημοκρατία, που οδηγεί σε κράτη με «την καλύτερη κοινωνική πολιτική» και υμνεί την «Εστία» και τον «Ριζοσπάστη», γιατί δεν δημοσιεύουν «πορνογραφικές εκφράσεις και αισχρές φωτογραφίες»...

Κι όλα αυτά τα πρωτοφανή και στα όρια του γελοίου για να διατάξει την απόσυρση ενός λογοτεχνικού βιβλίου από τις σχολικές βιβλιοθήκες.

ΒΕΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

--------------------------------------------------------------------------------

ΕΡΣΗ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ:

Γιατί τέτοιος φόβος για τις λέξεις;

«Πάλι οι Ταλιμπάν... Είναι μια εξωφρενική απόφαση που υποστηρίζεται από ένα τραγελαφικό κείμενο. Γιατί τέτοιος φόβος για τις λέξεις; Δεν υπάρχουν καλές και "βρώμικες" λέξεις. Πίσω από μια βιτρίνα ηθικοπλαστικών προθέσων κρύβεται μια κοινωνία συντηρητική και μικρόψυχη, που εξοστρακίζει τους φόβους της με το κυνήγι μαγισσών.

Ο πρώτος αναγνώστης του "Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές" ήταν η κόρη μου, δεκατριών χρόνων τότε. Το διάβαζε κεφάλαιο με κεφάλαιο, ενώ γραφόταν, και ήθελα τη γνώμη της γιατί κεντρικός χαρακτήρας του βιβλίου είναι η Νίνα, ένα κορίτσι της ηλικίας της, ένα πλάσμα ζωντανό γεμάτο περιέργεια, που καταφέρνει να σπάσει τον κλοιό των "έτσι πρέπει" και "έτσι συνηθίζεται" για να βρει την προσωπική της φωνή».

--------------------------------------------------------------------------------

Σφαλιάρα σ' ένα βιβλίο

**ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΡΚΑΡΗΣ, (πρόεδρος του δ.σ. του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου):

1) Οταν ένας δικαστής φτάνει στο σημείο μέσα σε μία απόφαση να κάνει ακόμη και υποδείξεις παιδαγωγικού χαρακτήρα με σφαλιάρες, δεν θα πρέπει να απορεί κανείς που δίνει εντός εισαγωγικών σφαλιάρα σ' ένα βιβλίο που τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος.

2) Το πρόβλημα είναι ότι φορείς και πολίτες συμβάλλουμε άθελά μας στο να αποφασίζουν δικαστές και για θέματα τα οποία ανάγονται σε πολιτισμό, σκέψη και τέχνη και συνεπώς δεν μπορούν να διευθετηθούν δικαστικά. Δυστυχώς η πορεία στην Ελλάδα εξελίσσεται μ' έναν τρόπο, που φοβάμαι ότι θα καταλήξουμε στο να απονέμονται τα κρατικά βραβεία λογοτεχνίας από δικαστικά συμβούλια για να έχουμε όλοι μας το κεφάλι μας ήσυχο.

--------------------------------------------------------------------------------

Λογοκρισία με ιδεολογικά και όχι νομικά κριτήρια

* ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Ο κύριος Πλεύρης αγωνίζεται υπέρ της ελεύθερης έκφρασης. Θεωρεί δικαίωμά του να υβρίζει τους εβραίους και να μεταδίδει τα αισθήματα μίσους που νιώθει απέναντί τους στο αναγνωστικό του κοινό. Οταν προσφάτως δικάστηκε για ένα βιβλίο του, επέλεξε την υπερασπιστική διέξοδο της ελευθερίας στην έκφραση για να μην καταδικαστεί. Στις δημοκρατίες, οι άνθρωποι στα βιβλία τους είναι ελεύθεροι να εκφράζουν τα αισθήματά τους για τους άλλους. Ο ίδιος ωστόσο -ιστορικά συνεπής στον αγώνα του εναντίον της ελεύθερης έκφρασης των άλλων- στράφηκε πριν από λίγο καιρό εναντίον του ελληνικού δημοσίου διότι το βιβλίο «Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές» της Ερσης Σωτηροπούλου συμπεριελήφθη στον κατάλογο βιβλίων που αγοράστηκαν από περίπου διακόσιες σχολικές βιβλιοθήκες στην Ελλάδα πριν από ένα χρόνο.

Σε μια πυκνογραμμένη χειρόγραφη απόφαση, ο δικαστής κάνει ένα κατηχητικό μάθημα περί του τι είναι πρόοδος, τι είναι συντήρηση, τι είναι ωραίο, τι είναι άσχημο, τι είναι αληθινό, ποιές είναι καλές εφημερίδες, τι είπε ο Χριστός, κ.λπ. Επιλέγουμε ένα ενδεικτικό απόσπασμα: «Κάποτε τα κορίτσια των Ανατολικών «πρώην σοσιαλιστικών χωρών» εργαζόντουσαν στα εργοστάσια, σήμερα εργάζονται στους οίκους ανοχής της Δυτικής Ευρώπης. Αυτό είναι πρόοδος;»

Σε μια δημοκρατία, όσο κι αν είναι δυσάρεστο, είναι αναμενόμενο να τυγχάνουν δικαστές προσκείμενοι στις θέσεις Πλεύρη. Επίσης, η απόφαση αυτή δεν συνιστά κάτι σημαντικό από μόνη της. Το γενικό πρόβλημα που πρέπει όμως να απασχολήσει την ελληνική Δικαιοσύνη είναι η ευκολία με την οποία αρκετά συχνά τέτοιου είδους ζητήματα ευαίσθητων σταθμίσεων καταλήγουν σε λογοκριτικές πρακτικές με επιχειρήματα που ανήκουν στη σφαίρα της αδιαμεσολάβητης ιδεολογίας και όχι της νομικής αιτιολόγησης.

--------------------------------------------------------------------------------

Μια... μυθιστορηματική περιπέτεια

Το χρονικό του βιβλίου από το '99 που πρωτοεκδόθηκε

Το μυθιστόρημα της Ερσης Σωτηροπούλου «Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές» εκδόθηκε το 1999 από τον «Κέδρο». Κέρδισε το 2000 τις υψηλότερες λογοτεχνικές διακρίσεις, δηλαδή τόσο το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας όσο και αυτό του περιοδικού «Διαβάζω». Την επιτροπή των Κρατικών Βραβείων, που ο δικαστής Δημήτρης Γαβαλάς κατακρίνει για την απόφασή της, αποτελούσαν οι: Γιάννης Παπακώστας, Δημήτρης Αγγελάτος, Κατερίνα Κώστιου, Αλέξανδρος Αργυρίου, Μάριος Μαρκίδης, Δημήτρης Νόλλας, Στρατής Χαβιαράς και Στρατής Πασχάλης.

Το «Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές», που ο Βαγγέλης Χατζηβασιλείου το χαρακτήρισε «ένα από τα ωραιότερα κείμενα της τελευταίας δεακετίας», έμελλε να γίνει το πιο επιτυχημένο, καλλιτεχνικά και εμπορικά, βιβλίο της Ερσης Σωτηροπούλου («Η φάρσα», «Μεξικό», «Χοιροκάμηλος», «Ο βασιλιάς του φλίπερ», «Διακοπές χωρίς πτώμα», «Εορταστικό τριήμερο στα Γιάννενα», «Δαμάζοντας το κτήνος» κ.ά.).

Στο τολμηρό στη μορφή βραβευμένο μυθιστόρημα, πέντε πρόσωπα, εντελώς καθημερινά, έρχονται αντιμέτωπα με ακραίες καταστάσεις. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η Νίνα, ένα 12χρονο κοριτσάκι, ονειροπαρμένο και προικισμένο, που στο τέλος του βιβλίου μπαίνει στην εφηβεία της έχοντας αποκτήσει μέσα από τις εμπειρίες της προσωπική φωνή.

Δικαίως ο Αλέξης Ζήρας το αποκάλεσε «μυθιστόρημα νεανικής μαθητείας», ενώ ο Δημήτρης Νόλλας επισήμανε ότι όπως όλα τα βιβλία της Σωτηροπούλου «εμπεριέχει στοιχεία παιδικότητας, όχι όμως των καλοχτενισμένων και καλοσιδερωμένων γερόντων μικρής ηλικίας, αλλά εκείνων των ζωντανών διαβολάκων και συχνά «διεστραμμένων» κακών παιδιών (των τεράτων με μια λέξη), που ψάχνουν πάντα να δουν "τι έχει μέσα"».

Από την πρώτη στιγμή της έκδοσής του αλλά κυρίως μετά τη βράβευσή του με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος και την προοπτική που ανοίχτηκε να σταλεί στις σχολικές βιβλιοθήκες άρχισε ο Γολγοθάς του μυθιστορήματος. Ο πρώτος που το ανακάλυψε και το έβαλε στο μάτι ήταν ο βουλευτής Αρκαδίας της Ν. Δημοκρατίας (και μετέπειτα υφυπουργός Πολιτισμού) Πέτρος Τατούλης. Με ερώτησή του στη Βουλή (Οκτώβριος 2001) ζητούσε την απόσυρση του βιβλίου από τις σχολικές βιβλιοθήκες, χαρακτηρίζοντάς το «πορνογραφικό». Πολύ αργότερα, πάντως, το 2005, ο κ. Τατούλης εξέφρασε δημόσια την αυτοκριτική του για τον πόλεμο κατά της Σωτηροπούλου, λέγοντας: «Και οι πολιτικοί είναι άνθρωποι και συχνά υποπίπτουν σε σφάλματα».

Να θυμίσουμε ακόμη ότι το «Ζιγκ-ζαγκ στις νεραντζιές» έχει μεταφραστεί στα γαλλικά, αγγλικά και γερμανικά, κερδίζοντας εξαιρετικές κριτικές.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 14/04/2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απο Capital.gr

Η Ancestry.com ανακοίνωσε πως θα παρέχει πρόσβαση στα ομοσπονδιακά φορολογικά αρχεία των ΗΠΑ από το 1862 έως και το 1918.

Της Paula Lehman

Το έτος είναι το 1865. Ο Andrew Carnegie κατεβαίνει από την άμαξα του, κοιτώντας το χρυσό ρολόι του. Στο σπίτι του Carnegie στην Πενσιλβάνια, τα εγγόνια του πειραματίζονται με τους ήχους του πιάνου, το οποίο ήταν μάλιστα ειδική παραγγελία. Γενικά, η ζωή είναι ωραία και άνετη για την οικογένεια Carnegie. Και στην τελική γιατί να μην είναι; Ο βαρόνος της χαλυβουργίας και μετέπειτα σημαντικός ευεργέτης θα κέρδιζε εκείνο το έτος 84.000 δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί σήμερα σε 2 εκατ. δολάρια.

Αυτές οι προαναφερθείσες λεπτομέρειες της πολυτελούς ζωής του Carnegie θα περιέχονται στο Ancestry.com, έναντι μηνιαίας συνδρομής 12,95 δολαρίων. Η ιστοσελίδα, που έως τώρα ασχολιόταν με τα γενεαλογικά δένδρα και πρόσφερε πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων που ποίκιλλαν από στρατιωτικά έγγραφα έως και αρχεία για μετανάστες, συμπεριλαμβάνει πλέον και φορολογικά αρχεία. Στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Υπηρεσία Εθνικών Αρχείων, για την οποία κατέβαλλε το τίμημα των 46.000 δολαρίων, η Ancestry.com έχει ψηφιοποιήσει και καταχωρήσει τα ομοσπονδιακά φορολογικά αρχεία από το έτος 1862 έως και 1918.

Τα αρχεία της εφορίας που διαθέτει το site εμφανίζονται σε αλφαβητική σειρά και αναφέρουν τόσο το ετήσιο εισόδημα, όσο και τα όσα αντικείμενα διέθεταν στην κατοχή τους οι τότε φορολογούμενοι, όπως το χρυσό ρολόι και την άμαξα του Carnegie. Ένα άλλο έγγραφο δείχνει πως ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Abraham Lincoln, κέρδισε το 1864 ετήσιο εισόδημα 25.000 δολαρίων (ήτοι 566.000 δολάρια σε σημερινά λεφτά), ένα μόλις χρόνο πριν τη δολοφονία του. Για το τότε εισόδημα του είχε καταβάλλει φόρο 1.296 δολάρια.

Μία συλλογή με συλλογές

Σύμφωνα με την Megan Smolenyak, που αποτελεί την επικεφαλής ιστορικό της Ancestry.com, η πρώτη φορά που η κυβέρνηση επέβαλλε ομοσπονδιακούς φόρους ήταν το 1862, και αυτοί σε ιδιαίτερα εύπορες οικογένειες που κέρδιζαν τουλάχιστον 600 δολάρια ετησίως. Τα έσοδα που συγκεντρώνονταν από φοροεισπράκτορα, αποσκοπούσαν στο να χρηματοδοτήσουν τον Εμφύλιο Πόλεμο που μαινόταν. Πάντως, οι φόροι ήταν μετριοπαθείς σε σχέση με το σημερινό «χαράτσι», με το μεγαλύτερο φορολογικό συντελεστή να μην υπερβαίνει το 10%. Ωστόσο, το 1873, ο τότε πιο πλούσιος άνδρας της Αμερικής, William Astor και ομάδα εύπορων φίλων του, μήνυσαν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση με αποτέλεσμα ο φόρος να κηρυχθεί αντισυνταγματικός.

Σε όλη τη διάρκεια του Εμφυλίου, ο ομοσπονδιακός φόρος επιβαλλόταν. Επίσης, στα αρχεία είναι διαθέσιμα και τα οικονομικά στοιχεία μεμονωμένων εταιρειών.

Μέχρι στιγμής, η πρόσβαση σε αυτά τα αρχεία ήταν προνόμιο μόνο όσων είχαν το χρόνο να ταξιδέψουν στην αμερικανική πρωτεύουσα και να δουν το μικροφιλμ στην Υπηρεσία Εθνικών Αρχείων. Πλέον όμως, θα διατίθενται και διαδικτυακά, προσφέροντας κάποια ανακούφιση σε όσους αναγκάζονται να αποδώσουν το 30% του φετινού εισοδήματος τους στην Εφορία.

Η Paula Lehman είναι συντάκτρια του BusinessWeek της Νέας Υόρκης

http://www.businessweek.com/bwdaily/dnflas...htm?chan=search

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes::)

Ενδιαφέεεεεεεεεεερον!

Αυτά τα άρθα διαβάζεις από το BusinessWeek ; Μπράβο αγόρι μου!

Τι να διαβασω και εγω ο κακομοιρος... αυτο μου επεσε αυτο διαβασα. εξαλλου ειναι πιο "sexy" απο την ιστορια Τσιπρα, ΟΤΕτζιδες, ΠΕΚ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Τι να διαβασω και εγω ο κακομοιρος... αυτο μου επεσε αυτο διαβασα. εξαλλου ειναι πιο "sexy" απο την ιστορια Τσιπρα, ΟΤΕτζιδες, ΠΕΚ..

Το χρυσό ρολόι που κρατούσε ο Κάρνεγκι το 1865, πιο σέξυ από τον Αλέξη και τους απεργούς του ΟΤΕ;

Ο καθένας με τα φετίχ του. Το σέβομαι!

Αλλά:

Το πόσο ομοσπονδιακό φόρο είχε πληρώσει ο Λίνκο(λ)ν την ίδια εποχή, πιο σέξυ από τα σημερινά ΠΕΚ;

Δηλαδή κινδυνεύεις να σε (διαγράφεται μία λέξη, που έχει να κάνει με το sex, για να σωθεί η δημοσίευση :rolleyes: ) περισσότερο ο φόρος που πλήρωσε ο Λίνκολν, από ότι να σε (διαγράφεται η ίδια λέξη, που έχει να κάνει με το sex, για να σωθεί η δημοσίευση :) ) το ΠΕΚ;

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σταύρο

Νομίζω ότι όταν λέει ΠΕΚ , εννοεί εκείνον που μήνυσε τον Τσίπρα για την υπόθεση του ΟΤΕ .

Δηλαδή από σπόντα πάλι στον Αλέξη και τον ΟΤΕ καταλήγουμε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την παγίδα του... ΚΚΕ φοβάται η κυβέρνηση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΡ. ΤΖΙΟΒΑΡΑΣ

Ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Δ. Σιούφας βγαίνει από το Μέγαρο Μαξίμου μετά τη χθεσινή συνάντηση με τον κ. Κ. Καραμανλή, όπου συζητήθηκε το θέμα της συνταγματικής αναθεώρησης ΑΠΕ Σε έξι συνεδριάσεις, οι οποίες θα διεξαχθούν αμέσως μετά τις πασχαλινές διακοπές του Κοινοβουλίου, «απλώνει» η κυβέρνηση τη συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση που... δεν θα γίνει, όπως αποφασίστηκε κατά τη χθεσινή συνάντηση που είχαν στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός κ. Κ.Καραμανλής και ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Δ.Σιούφας.

Ηταν μια απόφαση η οποία, όπως φημολογείται στους διαδρόμους του Κοινοβουλίου, ελήφθη υπό τον φόβο μιας... ακτιβιστικού χαρακτήρα πρωτοβουλίας του ΚΚΕ να υπερψηφίσει μια ανώδυνη αναθεωρητέα διάταξη, προκειμένου να εμποδιστεί η αναθεώρηση άλλων ουσιωδών άρθρων του Συντάγματος όπως, επί παραδείγματι, του 16 για την Παιδεία ή του 24 για το περιβάλλον και τα δάση για την προσεχή δεκαετία.

Η κυβερνητική παράταξη, όπως αφήνουν να εννοηθεί στελέχη της, θα προτιμούσε ένα συνολικό ναυάγιο της συνταγματικής αναθεώρησης, όπως διεφάνη την περασμένη εβδομάδα, όταν το ΚΚΕ δεν υπερψήφισε καμία από τις αναθεωτητέες διατάξεις, λέγοντας «όχι» στην πλειονότητα των προτάσεων της ΝΔ και δηλώνοντας «παρών» μόνον σε τρεις διατάξεις, μία από τις οποίες αφορούσε την επαναφορά του επαγγελματικού ασυμβίβαστου των βουλευτών. Η κοινοβουλευτική δύναμη του ΚΚΕ είναι «κλειδί» στην ψηφοφορία που θα ακολουθήσει τη μεταπασχαλινή συζήτηση και- με δεδομένη την αποχή του ΠαΣοΚ- από τους 22 βουλευτές του εξαρτάται, κατά κύριο λόγο, αν θα συγκεντρωθεί ή όχι η πλειοψηφία των 180 βουλευτών που απαιτείται για να τροποποιηθεί έστω και μία διάταξη.

Στην κυβέρνηση φοβούνται, πλέον, μήπως «πέσουν στην παγίδα του Περισσού», καθώς ακόμη χθες αρμόδια στελέχη του, όπως ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος κ. Αχ.Κανταρτζής, δεν απέκλειαν το κόμμα τους, το οποίο δεν έχει συμμετάσχει σε άλλη ψηφοφορία για το Σύνταγμα, πλην εκείνης του 1986 για τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων του Προέδρου της Δημοκρατίας, να υπερψηφίσει κάποια από τις αναθεωρητέες διατάξεις.

Εφόσον, όμως, συμβεί κάτι τέτοιο, η επόμενη συνταγματική αναθεώρηση δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν από την παρέλευση πενταετίας και με δεδομένο ότι απαιτείται η σύμπραξη δύο διαφορετικών κοινοβουλευτικών συνθέσεων, τότε τυχόν νέες αλλαγές στον Καταστατικό Χάρτη της ελληνικής πολιτείας δεν μπορούν να γίνουν πριν από το... 2018.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να «απλώσει» τη συζήτηση για να έχει χρόνο να μελετήσει τα δεδομένα, καθώς η επικρατούσα άποψη στο κυβερνών κόμμα θεωρεί προτιμότερη την κήρυξη της εκκρεμούς αναθεωρητικής προσπάθειας «άγονη», έτσι ώστε να γίνει δυνατή η έναρξη ενός νέου εγχειρήματος από το προσεχές φθινόπωρο, όπως έχει προταθεί από το ΠαΣοΚ.

Στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης εμφανίζονται, πάντως, διστακτικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, υποστηρίζοντας ότι πίσω από το κυβερνητικό «φλερτ» με την ιδέα της εκκίνησης μιας νέας αναθεωρητικής προσπάθειας υποκρύπτονται «μικροκομματικές σκοπιμότητες» της ΝΔ με στόχο να αναβιώσει ο διχασμός στο εσωτερικό του ΠαΣοΚ για το άρθρο 16.

To BHMA online

Share this post


Link to post
Share on other sites
Σταύρο

Νομίζω ότι όταν λέει ΠΕΚ , εννοεί εκείνον που μήνυσε τον Τσίπρα για την υπόθεση του ΟΤΕ .

Δηλαδή από σπόντα πάλι στον Αλέξη και τον ΟΤΕ καταλήγουμε

Οι εφημεριδες κιτρινιζουν, οι ιστοσελιδες πεφτουν, τι απομενει ?... το χρυσο ρολοι του Κάρνεγκι...Διαβαζουμε που διαβαζουμε τις ιδιες μακακιες.

Σταυρο, παρακατω ειναι ενα θεμα εργασιας πανεπιστημιου... τα συμπερασματα δικα σου...

Τα τελευταία χρόνια, οι ελληνικές κυβερνήσεις προχώρησαν σε διάφορες μορφές ιδιωτικοποιήσεων δημοσίων επιχειρήσεων με στόχο τη μείωση των ελλειμμάτων τους, τη βελτίωση της οικονομικής τους αποτελεσματικότητας και της ποιότητας αγαθών και υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Αφού εξετάσετε την πορεία μιας ιδιωτικοποιημένης, ή προς ιδιωτικοποίηση, επιχείρησης (π.χ. Ολυμπιακή, ΟΣΕ, ΗΛΠΑΠ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ), αναλύστε την άποψή σας ως προς το βαθμό επίτευξης των παραπάνω στόχων. Για να είναι επαρκής και τεκμηριωμένη, η ανάλυσή σας θα πρέπει να στηρίζεται στα επιχειρήματα και τα θεωρητικά εργαλεία που παρουσιάζονται στα κεφάλαια 4 και 5 του τόμου Δ (Οικονομικά Δημοσίων Επιχειρήσεων) του ΕΑΠ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σύλληψη διευθυντή ΔΟΥ για οικονομική απάτη

Ένας διευθυντής Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας της Πάτρας, καθώς και μία υπάλληλος της ίδιας Δ.Ο.Υ. συνελήφθησαν από αστυνομικούς της Ασφάλειας Πατρών, ενώ αναζητείται και ο ελεγκτής της Δ.Ο.Υ.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, επιχειρηματίας ζήτησε τον έλεγχο των λογιστικών βιβλίων του, ώστε να υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο.

Η υπάλληλος, που του υποδείχθηκε από τον διευθυντή, τού ζήτησε, σύμφωνα με την Αστυνομία, το ποσό των 2.000 ευρώ για να επισπεύσει το έλεγχο και να τύχει ο επιχειρηματίας ευνοϊκής μεταχείρισης στην περίπτωση επιβολής κυρώσεων.

Έπειτα από μερικές εβδομάδες, σύμφωνα πάντα με όσα ανακοινώθηκαν από τον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Δυτικής Ελλάδος Νικόλαο Σερέτη και από τον Διευθυντή Ασφαλείας Πατρών Αθανάσιο Νταβλούρο, ο επιχειρηματίας επισκέφθηκε την υπάλληλο για να μάθει τι έγινε με την υπόθεση του. Τότε πληροφορήθηκε ότι βρέθηκαν παρατυπίες στα βιβλία του, κάτι όμως που αμφισβήτησε ο επιχειρηματίας. Τελικά συμφώνησε να συνεργαστεί με την υπάλληλο και εκείνη του ζήτησε το ποσό των 50.000 ευρώ για να του επιβάλλει το κατώτερο πρόστιμο και κυρίως να τον βοηθήσει να κλείσει τα βιβλία του, ώστε να πάρει επιστροφή χρημάτων από ΦΠΑ.

Έπειτα από διαπραγματεύσεις το ποσό μειώθηκε στις 30.000 ευρώ και το ραντεβού κλείστηκε για σήμερα στο γραφείο της υπαλλήλου στη Δ.Ο.Υ. Ο επιχειρηματίας άφησε το ποσό στο γραφείο της υπαλλήλου και στην συνέχεια πήγε στο γραφείο του διευθυντή για να τον καθησυχάσει ότι θα τακτοποιούσε την υπόθεση, όπως του είχε πει προηγουμένως η υπάλληλος. Οι αστυνομικοί βρήκαν τα προσημειωμένα χαρτονομίσματα στο γραφείο της υπαλλήλου και στην συνέχεια προχώρησαν στις δύο συλλήψεις.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν αύριο στον Εισαγγελέα.

16/4/2008

Πηγή: www.express.gr

........................... no comments...................

ή αλλιώς...... φοβού τους Δαναούς και Euro φέροντας...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Οι εφημεριδες κιτρινιζουν, οι ιστοσελιδες πεφτουν, τι απομενει ?... το χρυσο ρολοι του Κάρνεγκι...Διαβαζουμε που διαβαζουμε τις ιδιες μακακιες.

Σταυρο, παρακατω ειναι ενα θεμα εργασιας πανεπιστημιου... τα συμπερασματα δικα σου...

Τα τελευταία χρόνια, οι ελληνικές κυβερνήσεις προχώρησαν σε διάφορες μορφές ιδιωτικοποιήσεων δημοσίων επιχειρήσεων με στόχο τη μείωση των ελλειμμάτων τους, τη βελτίωση της οικονομικής τους αποτελεσματικότητας και της ποιότητας αγαθών και υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Αφού εξετάσετε την πορεία μιας ιδιωτικοποιημένης, ή προς ιδιωτικοποίηση, επιχείρησης (π.χ. Ολυμπιακή, ΟΣΕ, ΗΛΠΑΠ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ), αναλύστε την άποψή σας ως προς το βαθμό επίτευξης των παραπάνω στόχων. Για να είναι επαρκής και τεκμηριωμένη, η ανάλυσή σας θα πρέπει να στηρίζεται στα επιχειρήματα και τα θεωρητικά εργαλεία που παρουσιάζονται στα κεφάλαια 4 και 5 του τόμου Δ (Οικονομικά Δημοσίων Επιχειρήσεων) του ΕΑΠ.

Υπήρχε, στην εποχή μου, καθηγητής στο LSE ονόματι Wiles, ο οποίος ισχυριζόταν ότι για να ορθοποδήσει η Βρετανία χρειάζοταν "ένα καθεστώς σαν της Ελλάδας" (Φθινόπωρο του '73) .

Φίλος του LSE (εγώ δεν ήμουν LSE αλλά University College με Σπράο) κυβερνητικό μεγαλοστέλεχος της δεκαετίας του '80, μετάφραζε τις μαλακίες του Γεωργαλά και τα παρουσίαζε στον Wiles για δικές του εργασίες και είχε γεμίσει στα "Upper Second" ( "άριστα" = "First" δεν βάζανε ούτε στον διάολο τον ίδιο, οπότε ο καλύτερος φοιτητής με "upper second" ήταν ευτυχισμένος)

Πες στον γνωστό σου, ότι δεν χρειάζεται να ξέρει τα "κεφάλαια 4 και 5 του τόμου Δ (Οικονομικά Δημοσίων Επιχειρήσεων) του ΕΑΠ ".... αρκούν οι λόγοι και οι συνεντεύξεις του Χριστοδουλάκη όταν ήταν Υπουργός!

Stefanos_her: Άμα ο σκύλος δαγκώνει άνθρωπο, δεν είναι είδηση!

Όταν δεις κάτι που να αναλογεί σε "δάγκωσε άνθρωπος σκύλο", τότε να το βάλεις!

Ευχαριστούμε για τη κατανόηση!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Σαν δε ντρέπεσαι λέω εγώ..

Εννοείς ότι αποδέχεσαι την ύπαρξη τέτοιων "ατόμων" που έζησαν στα τιμημένα χώματα της Μακεδονίας μας, (και ίσως ζουν ακόμη), τα οποία είχαν και χωράφια και σπίτια, που κάποιοι τους τα πήραν? :D

Εγώ γιατί να ντρέπομαι Θανάση μου; Μωραΐτης από πατέρα και Ρουμελιώτης από μάνα ! Και Αυτόχθων και Έλλην!

Εγω να ντρεπομαι ?

για να ξερω δηλαδη, γιατι γεννηθηκα μεν και μεγαλωσα, αλλα δεν ειμαι ανανταν παπανταν αυτοχθων , οσο για το Ελλην , ξερω και γω ....αυτο μου ειπαν οτι ειμαι !!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Εγω να ντρεπομαι ?

για να ξερω δηλαδη, γιατι γεννηθηκα μεν και μεγαλωσα, αλλα δεν ειμαι ανανταν παπανταν αυτοχθων , οσο για το Ελλην , ξερω και γω ....αυτο μου ειπαν οτι ειμαι !!!! :D

κοίτα για το Έλλην αφού σου το είπαν το αποδέχομαι..

για το Μακεδών δεν στο εγγυώμαι ..

Όσο για το αν χρειάζεται να ντρέπεσαι δεν ξέρω ..

πες μας τις πομπές σου .. να σου πω.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
..............................

Stefanos_her: Άμα ο σκύλος δαγκώνει άνθρωπο, δεν είναι είδηση!

Όταν δεις κάτι που να αναλογεί σε "δάγκωσε άνθρωπος σκύλο", τότε να το βάλεις!

Ευχαριστούμε για τη κατανόηση!

:D

Σταύρο, δεν κατάλαβες καλά....

Η είδηση δεν είναι ότι δάγκωσε ο σκύλος.....

Η είδηση είναι ότι πιάσανε το σκύλο.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...