Προς το περιεχόμενο

"Περίμενα να καταγράψετε την αληθινή Ιστορία".


Προτεινόμενες αναρτήσεις

.......... Πότε ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας άρχισε δειλά να χρησιμοποιεί τον τίτλο Βασιλεύς Ελλήνων; ...../quote]

Ποτέ.

Με τη λέξη Βασιλεύς αποδίδετο ελληνικά η Λατινική Imperator. Αυτό που σήμερα ονομάζουμε Αυτοκράτωρ.

Ο Αυτοκράτορας αποκαλείτο είτε Imperator είτε Βασιλεύς Ρωμαίων, το δεύτερο, με μεγάλη συχνότητα από τον Ηράκλειο και μετά, αλλά όχι αποκλειστικά. Υπάρχουν νομίσματα των Κομνηνών (500 χρόνια πιο μετά) που είναι στα Λατινικά. Οι επίσκοποι του γεωγραφικού χώρου "κυρίως ελλάδα" (από τα Τέμπη και κάτω) ( Ο όρος χρησιμοποιείται από τον Παπαρηγόπουλο, γιαυτό ..ήρεμα! ) ήταν υπό τον Πάπα της Ρώμης μέχρι και τον Κωνσταντίνο τον Κοπρώνυμο που τους έσφαξε και τους αντικατέστησε με εικονομάχους. Όταν αναστηλώθηκαν οι εικόνες ο Φώτιος αρνήθηκε στον Πάπα της Ρώμης την 'επιστροφή'.

Όταν έκανε το λάθος ο Όθων να στείλει επιστολή στον Νικηφόρο Φωκά υπογράφοντάς την Imperator , όπως τον είχε χρίσει και στέψει ο Πάπας, o απεσταλμένος του αφέθηκε κάτι μέρες στη βροχή έξω από την Πόλη, τον βάλανε μετά σε ένα παλάτι χωρίς θέρμανση και όταν μετά από μήνες τον δέχτηκε ο Νικηφόρος, ο Λιουτπράνδος, για να τον τσαντίσει τον αποκάλεσε "παντοδύναμο, φιλέσπλαχνο, ισαπόστολο και άλλα κολογλυφτικά Imperator Greacorum" Και φυσικά έγινε χαμός. Ο "κοντόχροντρος άξεστος, που ούτε ένα μικρό μέρος του προσώπου δεν φαινόταν από τα πυκνά του γένια" τον έστειλε πίσω στον Rex Francorum χωρίς γραμματόσημο.

Για να τελειώνουμε

Ο πρώτος Βασιλεύς Ελλήνων στα τεσσερισήμιση χιλιάδες χρόνια ιστορίας ήταν, στα μέσα του 19ου αιώνα, ο "ελέω Θεού" Όθων ο Α΄και μοναδικός.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 1,6k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ελαβα πρίν λίγες μέρες το διμηνιαίο φύλλο της εφημερίδας του χωριού μου (ΕΡΑΤΥΡΑ, νομού ΚΟΖΑΝΗΣ).

Στη στήλη με τα ιστορικά στοιχεία, διάβασα ότι το 1750 το χωριό μου ονομαζόταν ΣΕΛΙΤΣΑ της επαρχίας ΚΑΖΑΣ του βιλαετίου (περιφέρεια) ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ.

Δεν "έτυχε" στο σχολείο να μας το πουν αυτό.

Και μου λύνεται σήμερα η απορία γιατί τρελλαίνομαι με τα χάλκινα.

..............

υγ . Παντως η Δομη που εχω στο γραφείο άλλα λέει για Την Εράτυρα ...

Είδες η ΔΟΜΗ........!!!.
Εγω την είδα ... Μαλλον το διμηνιαίο περιοδικό του χωριού σου δεν την είδε ή μάλλον δεν την διάβασε ...

Τί "άλλα" λέει για την Εράτυρα η ΔΟΜΗ;

Δεν "απόκτησε" το '28 το όνομα Εράτυρα η, μέχρι τότε, Στελίτσα ή Στελίσσα;

Μήπως, επί Τουρκοκρατίας, το Μοναστήρι δεν ήταν έδρα βιλαετιού που τα όριά του έφταναν στα Γρεβενά;

Τί "άλλα" λέει για την Εράτυρα η ΔΟΜΗ;

Πάνω κάτω αυτά που λέει και ο tzimdim ή μάλλον το περιοδικό λέει και η Βίκι.

Έχουμε και τον ΠΑΟΚ που έψαχνε εκεί να βρει τις ρίζες του Πρέλεβιτσ.

Που είναι η αμφισβήτηση;

Τι πρέπει να διορθώσει το "διμηνιαίο περιοδικό" διαβάζοντας τη ΔΟΜΗ;

Δεν πιστεύω να έχει να κάνει με την "εθνικοφροσύνη" των κατοίκων της Εράτυρας, ή με το γηπεδικό χαρακτηρισμό των ΠΑΟΚτζήδων από άλλους "φιλάθλους".

Ρίξτε και εδώ μια ματιά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τί "άλλα" λέει για την Εράτυρα η ΔΟΜΗ;

Δεν "απόκτησε" το '28 το όνομα Εράτυρα η, μέχρι τότε, Στελίτσα ή Στελίσσα;

Μήπως, επί Τουρκοκρατίας, το Μοναστήρι δεν ήταν έδρα βιλαετιού που τα όριά του έφταναν στα Γρεβενά;

Τί "άλλα" λέει για την Εράτυρα η ΔΟΜΗ;

Πάνω κάτω αυτά που λέει και ο tzimdim ή μάλλον το περιοδικό λέει και η Βίκι.

Έχουμε και τον ΠΑΟΚ που έψαχνε εκεί να βρει τις ρίζες του Πρέλεβιτσ.

Που είναι η αμφισβήτηση;

Τι πρέπει να διορθώσει το "διμηνιαίο περιοδικό" διαβάζοντας τη ΔΟΜΗ;

Δεν πιστεύω να έχει να κάνει με την "εθνικοφροσύνη" των κατοίκων της Εράτυρας, ή με το γηπεδικό χαρακτηρισμό των ΠΑΟΚτζήδων από άλλους "φιλάθλους".

Ρίξτε και εδώ μια ματιά

Λίγα λόγια για την γιαγιά και τον προπαππου του Μπάνε γιατί θα πιαστούμε στα χέρια!!!

Από την άλλη όμως έτσι έχουν τα πράγματα για τον Prelevic: Εράτυρα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποτε θα πρέπει να αναγνωρίσουμε το έγκλημα που διαπράξαμε στην ιστορία μας δια της αποσλαβοποίησης (και απαρβανιτοποίησης) των τοπονυμιών του τόπου μας, χάριν πολιτικών παιχνιδιών. Μασκαρευτήκαμε δηλαδή, και για να πετάξουμε τη "ρετσινιά" από πάνω μας και να γίνουμε 100% αγνοί και ανόθευτοι Ελληνάρες, πετάξαμε 500 με 1000 χρόνια ιστορίας μας. Ιστορία, βέβαια, την οποία μισοξέραμε, και για την οποία μάλλον, κατά τα φαινόμενα, νοιώθαμε ντροπή, και έτσι απλά την αλλάξαμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τί "άλλα" λέει για την Εράτυρα η ΔΟΜΗ;

Στο εμπόριο υπάρχει ακόμη ( υπάρχουν νέες εκδόσεις ) .... Μάλιστα βρίσκεις και την παλιά ( του 1960 ) αν ψάξεις .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποτε θα πρέπει να αναγνωρίσουμε το έγκλημα που διαπράξαμε στην ιστορία μας δια της αποσλαβοποίησης (και απαρβανιτοποίησης) των τοπονυμιών του τόπου μας, χάριν πολιτικών παιχνιδιών. Μασκαρευτήκαμε δηλαδή, και για να πετάξουμε τη "ρετσινιά" από πάνω μας και να γίνουμε 100% αγνοί και ανόθευτοι Ελληνάρες, πετάξαμε 500 με 1000 χρόνια ιστορίας μας. Ιστορία, βέβαια, την οποία μισοξέραμε, και για την οποία μάλλον, κατά τα φαινόμενα, νοιώθαμε ντροπή, και έτσι απλά την αλλάξαμε.

Τι είναι η πατρίδα μας;

Είναι το Καραντάς ή η Ελλοπία;

Το Καϊλάρ Τσιφλίκι ή η Ελίκη;

Η Νέβεσκα ή το Νυμφαίον;

Το Κάργα Μαχαλέ ή η Κορώνεια;

Το Τόσκεσι ή η Οιχαλία;

Το Ιλεσλί ή η Οινόη;

Το Σόροβιτς ή το Αμύνταιον;

Η Κόκλα ή οι Πλαταιές;

Το Ναλμπάνκιοϊ ή ο Περδίκκας;

Το Τσαλτζιλάρ ή ο Φιλώτας;

Μήπως τελικά πατρίδα μας είναι κι αυτά κι εκείνα;

Το όνομά μας είναι η ψυχή μας, η δε χώρα μας προϊόν αλυσιδωτής μετεμψύχωσης

Ο "εξελληνισμός της Ελλάδος"

Διαβάστε όλο το ενδιαφέρον άρθρο:

http://www.iospress.gr/ios1996/ios19960331a.htm

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι είναι η πατρίδα μας;

Είναι το Καραντάς ή η Ελλοπία;

Το Καϊλάρ Τσιφλίκι ή η Ελίκη;

Η Νέβεσκα ή το Νυμφαίον;

Το Κάργα Μαχαλέ ή η Κορώνεια;

Το Τόσκεσι ή η Οιχαλία;

Το Ιλεσλί ή η Οινόη;

Το Σόροβιτς ή το Αμύνταιον;

Η Κόκλα ή οι Πλαταιές;

Το Ναλμπάνκιοϊ ή ο Περδίκκας;

Το Τσαλτζιλάρ ή ο Φιλώτας;

Μήπως τελικά πατρίδα μας είναι κι αυτά κι εκείνα;

Το όνομά μας είναι η ψυχή μας, η δε χώρα μας προϊόν αλυσιδωτής μετεμψύχωσης

Ο "εξελληνισμός της Ελλάδος"

Διαβάστε όλο το ενδιαφέρον άρθρο:

http://www.iospress.gr/ios1996/ios19960331a.htm

doctor

Τα Σάλωνα, το Ζητούνι, Η Βοστίτσα, η Βόχα των Αγωνιστών του '21, ή η Άμφισσα, η Λαμία, το Αίγιον (το "ν" επειδή έτσι το λέμε εμείς οι Μωραΐτες) , και η Σικυών.

Δείτε πόσο Καλέτζια υπάρχουν ακόμα, πόσες Ράχοβες μετονομάστηκαν "Καρυές"

Αλλά εμένα με ενδιαφέρει να μάθω:

Τι διαφορετικό τέλος πάντων λέει η "ΔΟΜΗ" για την Εράτυρα. Ξέρετε, η σύμφωνα με το "Λεξικόν" του Βουτυρά

ΣΕΛΙΣΣΑ, ἡ κοινῶς Σέλιτσα καί το πάλαι Σελάτεια, κωμόπολις ἑλληνική ἐν τῆ μεσημβρινῆ Μακεδονία. Κειμένη εις τας ὑπωρείας τοῦ Βερμίου ὄρους ....

Δεν είναι δα "τοπική" ιστορία το όνομα του χωριού που έδωσε τόσους Μακεδονομάχους. Και γνωρίζουμε την εθνικότητα και τη λαλιά των Μωραϊτών, των Ρουμελιωτών, των Κρητικών και των Μανιατών που πήγαν και πολέμησαν τους κομιτατζήδες στη Μακεδονία μας. Για πολλούς από τους ντόπιους συντρόφους και συναγωνιστές τους τη παραδεχόμαστε;

Και δεν είναι μαγκιά η προτροπή να αγοράσουμε τη "ΔΟΜΗ". Δεν είναι ιδιωτική "μεταξύ μας" υπόθεση. Τα παληκάρια κατεβαίνουν στη Τζιόστρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην Πρέβεζα ( ας με συγχωρέσει ο bro ) πετούσαν το "ζωνάρι" τους για να δημιουργήσουν θέμα και να τσακωθούν με τους περαστικούς .

Δεν γνωριζα πως αυτό συνηθίζεται και σε άλλα μέρη της Ελλάδος .

Υπάρχουν ( ή μάλλον δεν υπάρχουν πια -τους πάτησε το τραίνο ) οι Μάγκες και οι "τσάμπα" μάγκες . Υπάρχουν οι μάγκες , υπάρχουν όμως και οι "κουραμπιέδες" μιας και μιλάμε για Ιστορία .

Πιστεύω πως κανείς απο τους συμμετέχοντες στην κουβέντα αυτή δεν ανήκει στους δεύτερους .

Επειδή δεν με χαρακτηρίζει ο "εξυπνακισμός" δεν συνεχίζω επί προσωπικού . . .

Άλλωστε έχω μάθει να παλεύω με ισάξιους αντιπάλους .

Κλείνει η παρένθεση . Και επειδή το θέμα μας εδώ δεν είναι η Ερατυρα , με π.μ. θα λάβεις την απάντηση

που θέλεις περί Δομής .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κώστα (KAROLOS) τίποτα σ΄αυτήν την συζήτηση δεν είναι επί προσωπικού.

Πιστεύω ότι παρά τις διαφορετικές αντιλήψεις που έχουμε, τηρούμε τον προσήκοντα σεβασμό τόσο μεταξύ μας,

όσο και προς την ιστοσελίδα που μας επιτρέπει να εκφράζουμε αυτές τις απόψεις.

Ας μην ξεχνάμε ότι συζητάμε "περί ανέμων και υδάτων" σε μια κοινότητα λογιστών.

Θέλω να σου πώ τα εξής προκειμένου να κατανοήσεις το διαφορετικό τρόπο σκέψης μας.

Για έναν κομμουνιστή δεν υπάρχουν σύνορα, δεν νοείται εθνικό κράτος. Ακόμα και το εργατικό κράτος (εργατική εξουσία) δεν είναι αυτοσκοπός.

Είναι ενα αναγκαίο κακό μεταβατικό στάδιο πριν την αταξική κοινωνία που ονειρευόμαστε και επιθυμούμε. (Εδώ βρίσκονται οι διαφορές μας με τους Αναρχικούς).

Για τον κομμουνιστή "όπου γής και πατρίς", πολυπολιτισμός, ελευθερία σκέψης, ελευθερία θρησκευτικής έκφρασης κλπ.

Δεν υπάρχουν περιορισμοί και απαγορεύσεις στην διαμορφωμένη από την αστική ιδεολογία κοινωνική συνείδηση.

Αν πετύχει η αλλαγή της κοινωνίας θα αλλάξει και η κοινωνική συνείδηση.

Δεν μας εκφράζουν ούτε μας συγκινούν οι εθνικές σημαίες, εθνικές εορτές κλπ. Εχουν κοινωνιολογική αξία για την ιστορική γνώση.

Αυτές εκφράζουν τις εθνικές αστικές τάξεις και τα παραδοσιακά ΚΚ, που δυσανασχετούν από την παγκοσμιοποίηση,

και φτάνουν στο σημείο να κλαίνε ταυτόχρονα Καρατζαφέρης και Παπαρήγα για τον θέμα (από διαφορετική αφετηρία).

Συνεπώς δεν έχουμε λόγους να μακιγιάρουμε την ιστορία, ούτε να γυρίσουμε την πλάτη, προκειμένου να αποδείξουμε αυτά που επιθυμούμε.

Η ιμπεριαλιστική ανάπτυξη του καπιταλισμού αναιρεί τα εθνικά σύνορα εδώ και πάνω από 100 χρόνια.

Κυριαρχεί το παγκόσμιο πάνω στο εθνικό. Δεν έχεις ακούσει ή δεν συμφωνείς με οικονομικές θεωρίες του τύπου "αν φτερνιστεί ο ΜΠΟΥΣ παθαίνει πνευμονία η Ευρώπη" κλπ?.

Κι αν υποθέσουμε ότι ανακαλύπτουμε σήμερα στην Αφρική ή στην Σιβηρία ένα νέο μέρος όπου ζούν ιθαγενείς πρωτόγονα χωρίς τεχνολογία,

σημαίνει ότι θα πρέπει να περάσουν 50 χρόνια ώσπου να εκσυγχρονιστούν, ή θα τους δείς σε ένα μήνα να κυκλοφορούν με κινητά και laptop?.

Η παγκοσμιοποίηση από μόνη της φέρνει το ζήτημα της ανάγκης να περάσουμε σε άλλες κοινωνικές μορφές οργάνωσης.

Να γίνεται σχεδιασμός της παγκόσμιας οικονομίας με βάση τις ανάγκες της ανθρωπότητας.

Δεν γίνεται να έχουμε εγκαταλείψει την μισή Αφρική στην πείνα στην αρρώστια και στον θάνατο.

Δεν είναι δυνατόν τα μέσα της παραγωγής να ελέγχονται από μια ομάδα μονοπωλίων που άλλοτε συγχωνεύονται για να γίνουν ισχυρότεροι, άλλοτε βγάζουν τα μάτια τους,

και πάντα οδηγούν σε πολέμους προκειμένου να επανασχεδιάζουν και να αναδιανέμουν μεταξύ τους τον πλούτο της γής.

Καταλαβαίνω ότι είσαι γαλουχημένος με διαφορετικά ιδανικά. Αυτό που θέλω να σε ρωτήσω είναι αν έχεις πραγματικούς λόγους να τα υπερασπίζεις.

Αν ναι πάω πάσο, αν όχι ξανακουβεντιάζουμε με καλή διάθεση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΣΕΛΙΣΣΑ, κοινώς Σέλιτσα καί το πάλαι Σελάτεια, κωμόπολις Ελληνική ...Κειμένη εις τας υπωρείας του Βερμίου όρους ....

Για να βάζουμε στη θέση τους τα πράγματα , τουλάχιστον γεωγραφικά, η Εράτυρα ή Σέλτσα δεν έχει καμία σχέση με το Βέρμιο. Βρίσκεται στις παρειές του όρους Άσκιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταλαβαίνω ότι είσαι γαλουχημένος με διαφορετικά ιδανικά. Αυτό που θέλω να σε ρωτήσω είναι αν έχεις πραγματικούς λόγους να τα υπερασπίζεις.

Αν ναι πάω πάσο, αν όχι ξανακουβεντιάζουμε με καλή διάθεση.

Μια παρατήρηση μόνο.

Ολα όσα έγραψες tzimdim, τα κατάλαβα.Διαφωνώ μεν (όχι ότι δεν είναι η πραγματικότητα αλλά για τον τρόπο της δικής μας αντίδρασης) αλλά τα κατάλαβα.

Και τα σέβομαι.

Αυτό που δεν κατάλαβα είναι το τελευταίο απόσπασμα.

Τι σημαίνει " αν έχεις πραγματικούς λόγους να τα υπερασπίζεις (τα ιδανικά)" ?

Από τη στιγμή που έχει κάποιος ιδέες, γνώμη, κρίση, λογικό δεν είναι να τα υπερασπίζεται?

Και όχι μόνο ο Κώστας αλλά ο οποιοσδήποτε.

Και ίσα-ίσα, όταν τα υπερασπίζεται με γνώμονα τη δική του γνώση, κρίση και λογική έχει αξία η συζήτηση ή η κουβέντα μαζί του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν πετύχει η αλλαγή της κοινωνίας θα αλλάξει και η κοινωνική συνείδηση.

Ούτε σε 17.000 χρόνια. Όσο επικρατεί αυτή η άποψη θα περιμένουμε μάταια. Το αντίθετο πρέπει να γίνει μάλλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάνω σε όσα έγραψε ο tzimdim, σχετικά με την πίστη στην έννοια "Έθνος" ή στο δικαίωμα στην διαφωνία:

... Το έθνος είναι μια υποκειμενική πίστη, που βαραίνει διαφορετικά στην καρδιά του καθενός: κάποιοι πιστεύουν σε αυτό, κάποιοι δεν πιστεύουν. Για μένα η πίστη στο έθνος (και κάθε άλλου είδους πίστη) είναι μια προσωπική απόφαση, μια επιλογή του καθενός μας. Είναι κάτι σαν την πίστη στον Θεό. Και οφείλουμε να αγωνιστούμε για την δυνατότητα του καθενός να πιστεύει σε όποιο έθνος επιθυμεί (ή σε κανένα) ή σε όποιο Θεό επιθυμεί (ή σε κανέναν). Η πίστη (ή η απιστία) του καθενός είναι θεμελιακό ανθρώπινο δικαίωμα του. Και ως τέτοιο οφείλουμε να το υπερασπιστούμε.

Όμοια με όλους σας έχω και εγώ μια πίστη στην καρδιά μου για το έθνος: Πιστεύω πως δεν υπάρχουν έθνη, πως η ίδια η έννοια του έθνους είναι μια φαντασίωση του ρομαντισμού – στα μάτια μου πολύ περισσότερο αποκρουστική με το τέρας του Φρανκεστάιν (με το οποίο εξάλλου υπήρξαν και σύγχρονοι).

Πιστεύω πως είναι μια μεγάλη φενάκη που σκλαβώνει τις ζωές των ανθρώπων.

[…] Υπερασπίζομαι και θα υπερασπίζομαι το δικαίωμα των ανθρώπων να υπάρχουν και να πιστεύουν αυτό που θέλουν (τούτη η δυνατότητα είναι ένα από τα συστατικά της ύπαρξής μας).

Υπερασπίζομαι και θα υπερασπίζομαι, όσο μπορώ, το δικαίωμα των ανθρώπων να μιλούν όποια γλώσσα τους εκφράζει, να μετακινούνται σε όποια γη θέλουν, να λατρεύουν όποιον θεό θέλουν ή και κανέναν, να υποστηρίζουν όποια ποδοσφαιρική ομάδα επιθυμούν.

Υπερασπίζομαι και θα υπερασπίζομαι, όσο μπορώ, το δικαίωμα τους να αυτοπροσδιορίζονται, να λογαριάζουν ανεμπόδιστα (: δίχως χαστούκια, εκτοπίσεις, μουρουνόλαδα και κομμένες γλώσσες) τους εαυτούς τους εθνικά Μακεδόνες ή εθνικά Τούρκους ή ό,τι άλλο επιθυμούν.

Μα τίποτε από όλα αυτά δεν συνεπάγεται το ότι πιστεύω στην ύπαρξη εθνών και εθνοτήτων ή πως δεν τα λογαριάζω για απάνθρωπες κατασκευές που αιματοκυλίζουν τον κόσμο.

Οι προσεκτικοί αναγνώστες της στήλης γνωρίζουν πως ούτε στις θρησκείες πιστεύω (για την ακρίβεια τις αποστρέφομαι), ωστόσο θα αγωνιζόμουνα με κάθε τρόπο για το δικαίωμα των πιστών τους να πηγαίνουν στις εκκλησιές τους και τα μοναστήρια τους, τα τζαμιά ή τις συναγωγές τους και να λατρεύουν ανεμπόδιστοι τον θεό τους.

Με την ίδια ζέση θα υπερασπιζόμουν το δικαίωμά τους να δηλώνουν εθνικά Έλληνες ή Κινέζοι ή Σουμέριοι, απευθείας απόγονοι του Διονύσου ή του Τουταγχαμών, οπαδοί της Ρεάλ Μαδρίτης ή οπαδοί της Φενέρ Μπαχτσέ, σαϊεντολόγοι ή δωδεκαθεϊστές, μύστες του δέκατου τρίτου θεού ή εκπρόσωποι του Αιώνιου Ήλιου, μεσσίες ή ακόμη και εξωγήινοι – γιατί το δικαίωμα (το κάθε δικαίωμα) των ανθρώπων είναι σημαντικότερο από την όποια διαφωνία μας μαζί τους. […]

Πηγή: http://www.triaridis.gr/keimena/keimD057.htm

doctor

Υ.Γ. Η μεταφυσική θεώρηση της ιστορίας είναι προϋπόθεση του εθνοφασισμού, π.χ. οι εβραίοι είναι γονιδιακά φιλάργυροι, οι έλληνες είναι γονιδιακά ήρωες και οι αλβανοί είναι γονιδιακά δολοφόνοι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κώστα (KAROLOS) τίποτα σ΄αυτήν την συζήτηση δεν είναι επί προσωπικού.

Πιστεύω ότι παρά τις διαφορετικές αντιλήψεις που έχουμε, τηρούμε τον προσήκοντα σεβασμό τόσο μεταξύ μας,

όσο και προς την ιστοσελίδα που μας επιτρέπει να εκφράζουμε αυτές τις απόψεις.

Ας μην ξεχνάμε ότι συζητάμε "περί ανέμων και υδάτων" σε μια κοινότητα λογιστών.

Συμφωνώ Δημητρη πως τίποτε δεν κινείται επί προσωπικού σ αυτό εδώ το βήμα .

Καταλαβαίνω ότι είσαι γαλουχημένος με διαφορετικά ιδανικά. Αυτό που θέλω να σε ρωτήσω είναι αν έχεις πραγματικούς λόγους να τα υπερασπίζεις.

Αν ναι πάω πάσο, αν όχι ξανακουβεντιάζουμε με καλή διάθεση.

Για πές μου και μένα Δημήτρη ποιά είναι τα ιδανικά στα οποία έχω γαλουχηθεί ? Γνωρίζεις μήπως την οικογένεια μου ? Τους συγγενείς μου ?

Αν τους γνώριζες θα καταλάβαινες διαφορετικά πράγματα απο αυτά που νομίζεις ή που φαντάζεσαι , σχετικά με την "γαλούχησή" μου .

Αυτό που με γαλούχησε είναι η γνώση και η αλήθεια . Και η πραγματική αλήθεια βρίσκεται μόνο στην γνώση .

--------------

Το παρακάτω το θεωρώ απλά οξύμωρο :

Γράφεις λοιπόν :

Για τον κομμουνιστή "όπου γής και πατρίς", πολυπολιτισμός, ελευθερία σκέψης, ελευθερία θρησκευτικής έκφρασης κλπ.

Όμως γράφεις στο τέλος :

Καταλαβαίνω ότι είσαι γαλουχημένος με διαφορετικά ιδανικά. Αυτό που θέλω να σε ρωτήσω είναι αν έχεις πραγματικούς λόγους να τα υπερασπίζεις.

Αν ναι πάω πάσο, αν όχι ξανακουβεντιάζουμε με καλή διάθεση.

Κάπου νομίζω πως αυτοαναιρείσαι

Τώρα αν θέλεις να μιλήσουμε για κομουνισμό , ιδεολόγους πραγματικούς και άλλα σχετικά μπορούμε κάλλιστα να το πράξουμε σε μια άλλη ενότητα όπου θα ανταλλάξουμε απόψεις .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα με "ξάφνιασε" η ερώτηση για την υπάρξη πραγματικών λόγων - υπεράσπιση ιδανικών, είναι κάπως "στραβή" όπως επίσης οι κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα (Λες και ειναι πάσχα) οι μάγκες, το χωριό που αν κατάλαβα καλά άλλαξε βουνοπλαγιά, το ότι μου λείπει ο τόμος Ν 10 της Δομής, το γεγονός ότι η Τζίοστρα δεν υπάρχει ούτε στον γούγλι και τέλος η ζέστη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ούτε σε 17.000 χρόνια. Όσο επικρατεί αυτή η άποψη θα περιμένουμε μάταια. Το αντίθετο πρέπει να γίνει μάλλον.

Δημήτρη ανοίγεις ενα σημαντικό θέμα με τη θέση που διατύπωσες.

"Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα" ? ας το πούμε λιγάκι λαικά.

Το "είναι" καθορίζει τη συνείδηση ή η συνείδηση το "είναι"?, ας το πούμε λιγάκι μαρξιστικά.

Ο πρωτόγονος άνθρωπος είδε την φωτιά στην σκέψη του, ή γρατσουνώντας τις πέτρες πετάχτηκε η φωτιά

και στην συνέχεια διαπίστωσε την χρησιμότητα της?.

Ανοίγεις το θέμα της διαφορετικής θεώρησης του κόσμου από τους ιδεαλιστές φιλοσόφους και τους υλιστές στη συνέχεια.

Οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν καλύτεροι-ηθικότεροι όταν είναι οργανωμένοι σε βάρβαρες κοινωνίες που λειτουργούν

με βάση την εκμετάλλευση του ανθρώπου από τον άνθρωπο?.

Με την έννοια αυτή αυτοκτόνησε ή μήπως θα αυτοκτονήσει ο καπιταλισμός λόγω της βαρβαρότητα του?.

Ή θα παραδώσει την κυριαρχία του και τα μέσα παραγωγής στην κοινωνία επειδή έχει γεράσει και εξαντλήσει τα όρια του?.

Σε όλα αυτά τα ερωτήματα η απάντηση είναι οχι.

Ο κοινωνικός άνθρωπος αλλάζει, αλλάζοντας τον κόσμο με την δράση του.

Ετσι αλλάζει και τα μυαλά του κατακτώντας βαθύτερη γνώση, έτσι αλλάζει και η ηθική του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ Δημητρη πως τίποτε δεν κινείται επί προσωπικού σ αυτό εδώ το βήμα .

Για πές μου και μένα Δημήτρη ποιά είναι τα ιδανικά στα οποία έχω γαλουχηθεί ? Γνωρίζεις μήπως την οικογένεια μου ? Τους συγγενείς μου ?

Αν τους γνώριζες θα καταλάβαινες διαφορετικά πράγματα απο αυτά που νομίζεις ή που φαντάζεσαι , σχετικά με την "γαλούχησή" μου .

Αυτό που με γαλούχησε είναι η γνώση και η αλήθεια . Και η πραγματική αλήθεια βρίσκεται μόνο στην γνώση .

--------------

Το παρακάτω το θεωρώ απλά οξύμωρο :

Γράφεις λοιπόν :

Όμως γράφεις στο τέλος :

Κάπου νομίζω πως αυτοαναιρείσαι

Τώρα αν θέλεις να μιλήσουμε για κομουνισμό , ιδεολόγους πραγματικούς και άλλα σχετικά μπορούμε κάλλιστα να το πράξουμε σε μια άλλη ενότητα όπου θα ανταλλάξουμε απόψεις .

Κώστα δεν μιλάω με την έννοια της ανθρώπινης ηθικής (ηθικός ή ανήθικος μπορεί να είναι εξίσου κάποιος δεξιός ή αριστερός).

Μιλάω με την έννοια της κοινωνικής θέσης και των ταξικών συμφερόντων που μπορεί να έχει κάποιος.

Θεωρώ δεδομένο να υπερασπίζεται το καπιταλιστικό σύστημα το κράτος και τους θεσμούς που το περιφρουρούν,κάποιος μεγαλοιδιοκτήτης, μεγαλογαιοκτήμονας, τραπεζίτης, μεγαλοβιομήχανος, κλπ.

Οπως θεωρώ δεδομένο να μην το αποδέχεται κάποιος που δεν έχει ατομική ιδιοκτησία ή είναι μικροεπαγγελματίας, μικροιδιοκτήτης κλπ.

Αυτό εννοούσα λέγοντας για πραγματικούς λόγους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιλάω με την έννοια της κοινωνικής θέσης και των ταξικών συμφερόντων που μπορεί να έχει κάποιος.

Θεωρώ δεδομένο να υπερασπίζεται το καπιταλιστικό σύστημα το κράτος και τους θεσμούς που το περιφρουρούν,κάποιος μεγαλοιδιοκτήτης, μεγαλογαιοκτήμονας, τραπεζίτης, μεγαλοβιομήχανος, κλπ.

Οπως θεωρώ δεδομένο να μην το αποδέχεται κάποιος που δεν έχει ατομική ιδιοκτησία ή είναι μικροεπαγγελματίας, μικροιδιοκτήτης κλπ.

Αυτό εννοούσα λέγοντας για πραγματικούς λόγους.

Η συζήτηση διολισθαίνει σιγά-σιγά σε ιδεολογικο-πολιτική αλλά δε βαριέσαι...

Παραμένει ενδιαφέρουσα.Τουλάχιστον περισσότερο από τις σοφιστείες του ΣΤΑΘΗ.

Φίλε Δημήτρη... έχεις λάθος δεδομένα.

Οι ταμπέλες "φτωχός-ακτήμονας-βιοπαλαιστής=αριστερός" και "καπιταλιστής (ή έστω υπέρμαχος) = μεγαλαιογαιοκτήμονας-μεγαλοιδιοκτήτης-μεγαλο(οτιδήποτε)" είναι παρωχημένες και εκτός τόπου και χρόνου.

Ο καπιταλισμός δεν χρειάστηκε καν να πολεμήσει το κομμουνιστικό σύστημα.Τα κατάφερε μια χαρά και μόνο του να χρεωκοπήσει (πολιτικά και οικονομικά) αφού δεν μπορούσε να δει πέρα από τη μύτη του.

Και είναι κρίμα γιατί αυτοί που απομένουν να "πολεμούν" για να συμμαζέψουν λίγο την απληστεία του καπιταλιστικού συστήματος δέχονται και "επιθέσεις" ότι είναι συμβιβασμένοι και πλήρως ενταγμένοι στο "σύστημα" (και εννοείται εκτός του πλήρως και απόλυτου ελέγχου του "κόμματος")

Τη στιγμή που θα κάνει την αυτοκριτική του και θα επανατοποθετηθεί πάνω σε σύγχρονες βάσεις (που ταιριάζουν στον αιώνα που ζούμε και στα σύγχρονα προβλήματα) και αφήσει κατά μέρος τον τυφλό και άκρατο αντιαμερικανισμό, τις αντι-παγκοσμιοποιημένες ιδέες (που ούτε καν έχει κατασταλάξει τι ακριβώς το ενοχλούν) και (τελευταίο φρούτο) τον εθνικισμό, ΙΣΩΣ ξανακερδίσει την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη ανθρώπων που πιστεύουν ότι υπάρχει κάτι για το οποίο αξίζει να αγαπούν και να παλεύουν και όχι να μισούν οτιδήποτε δεν είναι ενταγμένο στη δική τους θεώρηση περί οικονομίας,πολιτικής κ.α.

Τώρα αν νομίζουμε ότι όλη η ανατολική Ευρώπη έπεσε θύμα της προπαγάνδας και απαρνήθηκαν τον παράδεισο στο οποίο ζούσαν (αν και ποτέ δεν τον κατάλαβαν) και απομένουν μόνο οι Κουβανοί και οι Βορειοκορεάτες (μια και οι Κινέζοι και οι Βιετναμέζοι υποκύπτουν κι αυτοί σιγά-σιγά στον "σατανά") να μας θυμίζουν ότι αυτοί βρήκαν το μυστικό της επιτυχίας που αγνοεί ο υπόλοιπος πλανήτης.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο καπιταλισμός δεν χρειάστηκε καν να πολεμήσει το κομμουνιστικό σύστημα.

Δεν υπήρξε καν τέτοιο κατά τη γνώμη μου. Ήταν απλά μια συγκεντρωτική μορφή καπιταλισμού, και ακριβώς γι αυτό, καταδικασμένη να αποτύχει. Αυτό βέβαια πολλοί το καταλάβαμε εκ των υστέρων. :rolleyes:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπήρξε καν τέτοιο κατά τη γνώμη μου. Ήταν απλά μια συγκεντρωτική μορφή καπιταλισμού, και ακριβώς γι αυτό, καταδικασμένη να αποτύχει. Αυτό βέβαια πολλοί το καταλάβαμε εκ των υστέρων. :rolleyes:

Φυσικά και δεν υπήρξε. Δημιουργήθηκε η βάση (κοινωνικοποιημένη ιδιοκτησία), αλλά στη μετα Λένιν εποχή κυριάρχησε η κάστα των γραφειοκρατών, ανέπτυξαν την αντιδραστική θεωρία του σοσιαλισμού σε μιά χώρα, και της ειρηνικής συνύπαρξη με τον ιμπεριαλισμό. Η θεωρία αυτή ενάντια στην επέκταση του σοσιαλισμού σε παγκόσμιο κλίμακα, τους έθρεψε τους δυνάμωσε, τους έκανε κυρίαρχους στην σοβιετική κοινωνία, εκφύλισαν τα όργανα της, δημιούργησαν αστυνομικό και αυταρχικό κράτος με τα γνωστά πογκρόμ, αρχίζοντας από τους υπουργούς της πρώτης κυβέρνησης τους οποίους εξευτέλισαν στις δίκες της Μόσχας τους εκτέλεσαν ή τους εξόρισαν στην Σιβηρία με κατηγορίες για σαμποτάζ, ή ως πράκτορες του Χίτλερ κλπ. και την ίδια τύχη είχαν στην συνέχεια εκατομμύρια άνθρωποι που διαφωνούσαν με την παρακμή και την γραφειοκρατία εντός κι εκτός ΕΣΣΔ.

Οι γραφειοκράτες δεν είχαν ατομική ιδιοκτησία στα εργοστάσια και στις υπόλοιπες οικονομικές μονάδες, λειτουργούσαν σαν βδέλλες που απομυζούσαν τον πλούτο. Δεν ήταν κοινωνική τάξη, ήταν κοινωνικά παράσιτα.

Παρόλα αυτά η δύναμη της εθνικοποιημένης ιδιοκτησίας και η εστω στρεβλή λειτουργία της οικονομίας με κοινωνικό σχεδιασμό, έφεραν τα πρωτόγονα κρατίδια που συνέστησαν την ΕΣΣΔ, να ξεπεράσουν σε 30-40 χρόνια την ανάπτυξη της Ευρώπης και να γίνει η ΕΣΣΔ δεύτερη δύναμη στον κόσμο. (η Ρωσία το 1917 δεν ήταν ούτε Βιένη ούτε Παρίσι, συναντούσες στην καθημερινότητα ακόμα και τον κανιβαλισμό).

Τροφοδότησαν με ήττες κάθε επαναστατικό προπολεμικό και μεταπολεμικό κίνημα. Σαμποτάρανε την Ισπανική Επανάσταση και ας μην πάμε μακριά, στη χώρα που ζούμε παρέδωσαν την εξουσία στη Βάρκιζα, ανοίγοντας τον δρόμο για την τραγωδία του εμφυλίου και τις τις διώξεις που ακολούθησαν.

Για όλα αυτά τα ζητήματα αν μελετήσεις τα βιβλία του Τρότσκι "Προδομένη Επανάσταση" και "Στην Υπεράσπιση του Μαρξισμού" θα μείνεις άναυδος, διότι προέβλεψε μέχρι κεραίας όλες τις εξελίξεις, ακόμα και την διάλυση της δεκαετίας του 1990. Αρα λοιπόν δεν γίνεται να δυσφημιστεί και να καταδικαστεί ο σοσιαλισμός λόγω της Σταλινικής γραφειοκρατίας.

Ούτε μοιρολατρικά να αποδεχτούμε την Οργουελική άποψη. Η τράπουλα δεν έχει κλείσει, όλα τα χαρτιά είναι ανοιχτά.

**ΝIKANOR 14 ταξιαρχίες έστειλαν τα Ευρωπαικά κράτη ενάντια στην Οκτωβριανή Επανάσταση μαζί και η Ελλάδα. Μην νομίζεις ότι είμαστε παρθένες ή ότι τα τελευταία χρόνια γίναμε ύαινες, συμμετέχοντας σε ιμπεριαλιστικές

αποστολές. Πάντα δίπλα στο λύκο στέκονταν και οι δικοί μας.

Αν εννοείς την προδοσία από τα μέσα, ναι. Ο Ρούσβελτ, ο Τσώρτσιλ, ήταν σίγουροι ότι ο Στάλιν θα κρατούσε τις συμφωνίες της Γιάλτας, και τα αντάρτικα θα τα "στήριζε" ώσπου να τα πνίξει. ΜΟΝΟ ο ΤΙΤΟ τόλμησε και πήγε

κόντρα στον πατερούλη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να βάζουμε στη θέση τους τα πράγματα , τουλάχιστον γεωγραφικά, η Εράτυρα ή Σέλτσα δεν έχει καμία σχέση με το Βέρμιο. Βρίσκεται στις παρειές του όρους Άσκιο.

Δεν μπορούσα να διορθώσω τον Βουτυρά. Γιαυτό και διατήρησα την ορθογραφία, τα πνεύματα και τους τόνους του πρωτότυπου.

Σωστή η παρατήρησή σου, αλλά θα έπρεπε να συνοδευτεί με κάποιο σχόλιο, σχετικά με το αν το γεωγραφικό λάθος συνεπάγεται και "εθνολογικό" λάθος (αν δηλ η Σέλισσα, δεν ήταν ούτε ελληνική, αφού δεν ήταν στις "παρειές του Βερμίου" ) ή όχι.

Πάντως, το επιχείρημα έχει ως εξής: Υπήρχαν στην Μακεδονία ελληνικές κωμοπόλεις με σλαβικά ονόματα, σε μερικές των οποίων, επειδή δεν είχαμε γνώση για προγενέστερη ελληνική ονομασία, δημιουργήσαμε "ελληνοπρεπές" όνομα. Και πάνω από όλα, ότι στη Μακεδονία, στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν περιέγραφες ένα τοπονύμιο, έπρεπε να το προσδιορίζεις και εθνολογικά!

Για να μη το κουράζουμε, αυτό το καραγκιοζιλίκι με την αλλαγή των ονομασιών, βρήκε την αποθέωσή του στην Αττική, όπου δύσκολα βρίσκεις ένα σύγχρονο όνομα που ήταν σε χρήση πριν από 60 μόλις χρόνια.

Τι Βουρλοπόταμοι σε Αμφιθέες, τι Καλαμάκι σε Άλιμο, τι Χασάνι και Σούρμενα (και αυτό δοτό, αλλά από τους πρόσφυγες) σε Ελληνικό, τι Κουκουβάουνες, τι Φραγκόκλησια, τι Γούβα, τι Λούτσα, Κιούρκα, Βίλλια, Μπάφι και τόσα άλλα που δεν "υπάρχουν" πια.

Κοιτάχτε και εδώ!

Και το Πασαλιμάνι, καλά κάναμε και το (ξανα)ονομάσαμε Ζέα. Το Τουρκολίμανο γιατί το είπαμε ...Μικρολίμανο; Αφού το αρχαίο του όνομα είναι γνωστό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

.................

Οι γραφειοκράτες δεν είχαν ατομική ιδιοκτησία στα εργοστάσια και στις υπόλοιπες οικονομικές μονάδες, λειτουργούσαν σαν βδέλλες που απομυζούσαν τον πλούτο. Δεν ήταν κοινωνική τάξη, ήταν κοινωνικά παράσιτα.

...........

Με αυτή την λογική, οι μεγάλες πολυεθνικές, τα μονοπώλια, κλπ. δεν είναι καπιταλιστικές επιχειρήσεις, μια και γραφειοκράτες (sorry, τεχνοκράτες) τις διοικούν (και απομυζούν τον πλούτο, για να εξηγούμαστε) και όχι οι μέτοχοι, στην ιδιοκτησία των οποίων είναι αυτές οι οικονομικές μονάδες.

Για ρίξε μια ματιά στον Κάρολο (όχι τον Κώστα) αναφέρεται πουθενά σε τίτλους ιδιοκτησίας;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

... το γεγονός ότι η Τζίοστρα δεν υπάρχει ούτε στον γούγλι και τέλος η ζέστη.

Μα, δεν πρόκειται ( η τζιόστρα ή γκιόστρα) για γεωγραφικό όρο. Προέρχεται από παλαιά φράγκικη λέξη ( joust, συναντώ, συγκρούομαι, κονταρομαχώ) και χρησιμοποιείται στη Νοτιοδυτική Πελοπάνησσο όταν μια αντιπαράθεση πρέπει να λάβει χώρα ανοικτά, μπροστά στα μάτια θεατών και κριτών, με κανόνες και Τιμή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με αυτή την λογική, οι μεγάλες πολυεθνικές, τα μονοπώλια, κλπ. δεν είναι καπιταλιστικές επιχειρήσεις, μια και γραφειοκράτες (sorry, τεχνοκράτες) τις διοικούν (και απομυζούν τον πλούτο, για να εξηγούμαστε) και όχι οι μέτοχοι, στην ιδιοκτησία των οποίων είναι αυτές οι οικονομικές μονάδες.

Για ρίξε μια ματιά στον Κάρολο (όχι τον Κώστα) αναφέρεται πουθενά σε τίτλους ιδιοκτησίας;

Πού είναι το πρόβλημα?. Υπήρξαν μεγαλύτερα λαμόγια από τους σοβιετικούς και λοιπούς ανατολικούς γραφειοκράτες?.

Οι τεχνοκράτες των σύγχρονων πολυεθνικών που λες, δεν τους φτάνουν στην μαεστρία. Αν στραβώσουν τα πράγματα στην εταιρία απολύονται. Αφεντικό είναι ο μεγαλομέτοχος.

Οι άλλοι είχαν στην διάθεση τους τον Βυσίνσκι την ΓΚΕΠΕΟΥ, τις υπηρεσίες της πιο μοντέρνας ψυχιατρικής και φαρμακολογίας. Σε εσβηναν στο άψε, αν εμπαινες στο ματι τους.

Εμπόδισαν την εξέλιξη του σοσιαλισμού για να καρπώνονται αμύθητα πλούτη, ξεφτιλίσανε τα ΚΚ της γής μετατρέποντας τα σε εκτελωνιστικά γραφεία για το εξωτερικό εμπόριο της ΕΣΣΔ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.

×
×
  • Δημιουργία νέου...