Προς το περιεχόμενο

"Περίμενα να καταγράψετε την αληθινή Ιστορία".


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γρηγόρη σε παραδέχομαι!

Όχι δεν είναι σωστό, δεν υπάρχει παιδοψυχολόγος που να επικροτεί κάτι τέτοιο κι αν κάποιος θέλει το παιδί του να διαβάζει με φρικιαστικές λεπτομέρειες αυτά τα γεγονότα (λες και δεν θα πάει στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο για να τα ξαναδιαβάσει) θα πρέπει να το ξανασκεφτεί.

doctor

Έγραψα πουθενά να γίνει περιγραφή των γεγονότων με φρικιαστικές λεπτομέρειες ?

Θα περίμενα όμως να χρησιμοποιήσουν λέξεις και φράσεις, σαν αυτές που "αλίευσα" από

το βιβλίο και που χρησιμοποιήθηκαν για την περιγραφή άλλων ιστορικών γεγονότων.

Δημήτρη, δεν θέλησα να πυροδοτήσω... κάτι που είναι πολύ εύκολο μα και που δεν οδηγεί

πουθενά. Συνάδελφοι είμαστε, έχουμε τις απόψεις μας, ας γίνονται σεβαστές (ένθεν, κακείθεν...).

Δεν μπορεί συνεπώς να εξαντλείται η "παιδαγωγική τους ευαισθησία" σ' ένα τέτοιου μεγέθους ιστορικό γεγονός.

Μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης το 1453, η καταστροφή της Σμύρνης είναι μείζον ιστορικό

γεγονός για τον Ελληνισμό, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή.

Μάλλον Θεόφιλε δεν εξήγησα σωστά τι σημαίνει η φράση "ακριβής περιγραφή των ωμοτήτων".

Ορίστε ένα παλαιότερο θέμα, ο εκκινητής του οποίου παραθέτει μια "ακριβή περιγραφή των ωμοτήτων":

http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?...st=0#entry76477

doctor

Απευθύνεται σε ενήλικες...

Παρ' όλα αυτά "πέρασα" τις εξετάσεις, περί "ορθοφροσύνης", διαφορετικά δεν θα έγραφες: "σωστός ο Κρηθέας".

Και μια και αναφέρεις τη γενοκτονία των Ποντίων, η γιαγιά μου (πόντια, ήλθε ως πρόσφυγας στην Ελλάδα για να μην πάει διακοπές στη Σιβηρία...) έλεγε:

"Πολλά επήκανε μας οι Ρώσ' και οι Τούρκ', αβούτοι πα εδώ επήκαν χειρότερα, ξάι κι θέλναμας "

Απόδοση στα ελληνικά:

"Πολλά μας έκαναν (επήκανε=εποίησαν) οι Ρώσοι και οι Τούρκοι, κι αυτοί όμως εδώ (σ.σ. οι γηγενείς, οι ...αυτόχθονες έλληνες) μας έκαναν χειρότερα, δε μας ήθελαν καθόλου".

doctor

Τα ίδια μου έλεγε και η γιαγιά μου. Αυτό τι σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι τους έθαβαν ζωντανούς...

ή μήπως τις εκατοντάδες χιλιάδες της γενοκτονίας Ποντίων και άλλων...

Η Γαλλία λόγω της αναγνώρισης της γενοκτονίας των Αρμενίων, ένα πρόβλημα με την Τουρκία το έχει.

Εμείς τι κάνουμε...? δεν υφίσταται ούτε ως αναφορά... τι λέω? ούτε ως λέξη!!!

Εντάξει καταλαβαίνω τους λόγους... ας το δεχτώ... Αλλά το βιβλίο πρέπει να ξαναγραφτεί...να γίνει κάτι σαν λευκή βίβλος...

Ας το περάσουν από τα υποχρεωτικά, στην ευέλικτη ζώνη...μαζί με το μάθημα για την προστασία των ειδών που απειλούνται

με εξαφάνιση, ίσως έτσι κάτι μπορέσουμε να περισώσουμε...Θα το προτιμούσα... Μην τα εμποτίζουμε και με μικροαστικές

ιδεοληψίες... δεν είναι σωστό...

Ας περάσουμε και στη λατινική γραφή... γιατί όχι κατευθείαν στην "κακοποιημένη Ομηρική" σύμφωνα και με προτάσεις που

γίνονται από διάφορες πλευρές.

Θρησκεία (δεν αναφέρομαι στον Χριστόδουλο), ήθη, έθιμα, και παραδόσεις... έ καλά τώρα αυτά έχουν προ πολλού αποδομηθεί...

σε αντίθεση με την πόλη κράτος των Αθηνών της κλασσικής περιόδου....ναι της κλασσικής περιόδου... θα εξηγήσω πιο κάτω τι

εννοώ...

Μένει και τίποτα άλλο... α... η οικογένεια (ξεχάστε το τρίπτυχο της Χούντας... δεν προσπαθώ να το αναπαράγω...).

Ξέρετε η ζωή κύκλους κάνει. Η πάλαι ποτέ κραταιά σοβιετική ένωση διαλύθηκε "στα εξ ων συνετέθη" και οι χώρες που

προέκυψαν ακολουθούν τους δικούς τους δρόμους, σύμφωνα με τη δική της αυτοσυνειδησία η κάθε μια.

Σεβασμός στο διαφορετικό. Όχι στην ισοπέδωση. Ναι στη διαφορετικότητα. Ναι στην αυτοδιάθεση των λαών. Σεβασμό στους

μετανάστες. Σεβασμό στην διαφορετική άποψη. Ναι στη Δημοκρατία της ανεκτικότητας. Ναι στην Ευρώπη των λαών που ζουν

αρμονικά μεταξύ τους, όχι στην πολτοποίηση και στην εξαφάνιση πολιτισμών χιλιάδων χρόνων που έχουν να μας διδάξουν πολλά.

Κλείνω την παρέμβασή μου αυτή δημοσιεύοντας ένα απόσπασμα του W.K.C.Guthrie σχετικά με την πόλη-κράτος των

Αθηνών του πολιτεύματος του σεβασμού της διαφορετικότητας αλλά και της συμπαγούς ενότητάς της.

Ας προσεχθεί έχει να μας πει πράγματα...

"Για να εκτιμήσουμε την κατάσταση, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πόσο απόλυτα ταυτίζονταν το κράτος και η θρησκεία

του. Δεν ήταν θέμα υποταγής της εκκλησίας στο Κράτος (εδώ εκκλησία ονομάζουμε το οργανωμένο θρήσκευμα και όχι τη

συγκέντρωση του λαού). Δεν υπήρχε καν λέξη για την εκκλησία, ούτε υπήρχε κάτι παρόμοιο εκτός του κράτους. Λάτρευαν

τους θεούς σε γιορτές, που αποτελούσαν κρατική υπόθεση, και η συμμετοχή σε αυτές συνιστούσε τμήμα των τακτικών

υποχρεώσεων και δραστηριοτήτων ενός πολίτη ως πολίτη. Αν και πολλοί θεοί λατρεύονταν στην Αθήνα, προστάτης της

πόλης και θεότητα που είχε πιο κοντά στην καρδιά του κάθε Αθηναίος ήταν βέβαια η Αθηνά και η σύμπτωση των ονομάτων

(Αθηνά - Αθήναι) έχει σημασία. Θρησκεία και πατριωτισμός ήταν το ίδιο. Ήταν σαν Θρησκεία του Βρεταννού να ήταν η

λατρεία της Βρεττανίας. Η Ακρόπολη των Αθηνών ήταν ο βράχος της Αθηνάς και τον στεφάνωνε ο ναός της . Οι γιορτές

της ήταν οι σπουδαιότερες στο αθηναϊκό ημερολόγιο. Μπορούμε να θυμηθούμε και κάτι που το έχουμε κιόλας αναφέρει,

ότι το κύρος του νόμου ρίζωνε στην παραδοσιακή πίστη για τη θεϊκή του καταγωγή. Οι νόμοι είχαν παραδοθεί στους

πρώτους νομοθέτες (όπως οι δέλτοι στον Μωϋσή κατά την εβραϊκή πίστη) από τον Απόλλωνα, που ενεργούσε ως

πληρεξούσιος ή προφήτης του πατέρα όλων των θεών, του Δία. Κάτι παρόμοιο με την προσωπική ή ατομική πίστη ήταν

άγνωστο στη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών. Οι αιρέσεις που προσπάθησαν να εισαγάγουν την ατομική πίστη δεν

εξασφάλισαν ποτέ και πολλή επιρροή, όσο η πόλη - κράτος κρατούσε γερά, και στην περίπτωση που αυτές είχαν κάποια

επιτυχία, σαφώς ανέτρεπαν την παραδεδεγμένη τάξη.

Έπεται ότι το να αμφισβητείς την επικρατούσα θρησκεία σήμαινε να αμφισβητείς τη βάση της όλης παραδεδεγμένης

τάξεως της πολιτείας, και ότι καμιά υπεράσπιση της πόλης - κράτους δεν μπορούσε να είναι επαρκής, αν περιοριζόταν

σε ό,τι εμείς θα θεωρούσαμε ως πολιτικό πεδίο.

Ίσως ήταν αδύνατο να επαναφέρουν το παλιό ομηρικό πάνθεον με όλη του τη δόξα. Αυτές οι "πάρα πολύ ανθρώπινες"

μορφές είχαν πια παρέλθει και, ακόμη και χωρίς τις επιθέσεις των αθεϊστών φιλοσόφων ή των Σοφιστών, δεν

μπορούσαν πια χωρίς όρους να συγκρατήσουν την υποταγή μιας έξυπνης και διαρκώς όλο και περισσότερο

φωτιζόμενης κοινότητας. Αλλά εάν οι θεοί με την παλιά ανθρωπομορφική όψη ήταν όπως και να είναι καταδικασμένοι,

κάτι πρέπει να μπει στη θέση τους, για να αποκατασταθεί το στοιχείο της τάξης και της διάρκειας, που στο τέλος

του 5ου αιώνα χανόταν γρήγορα και από τη σφαίρα της πράξης και από τη σφαίρα της φύσης.

Στο πεδίο της σκέψης, η επίθεση κατά των παραδοσιακών βάσεων των παραδεδεγμένων θεσμών ήταν τριπλή:

από τη φυσική φιλοσοφία, από το σοφιστικό κίνημα και από τον μυστικισμό (η διδασκαλία του διδασκαλία του

Ορφέα, του οποίου η διδασκαλία ήταν ανατρεπτική κατά το ότι δίδασκε πως η θρησκεία ενός ανθρώπου μπορεί

να ενδιαφέρει την ίδια του την ψυχή και όχι τις υποχρεώσεις του προς το Κράτος).

Απέναντι σ' όλα αυτά, ο Πλάτων, που ήταν και στοχαστής της πολιτικής πράξης, έχοντας απαρνηθεί μια

ενεργητική πολιτική σταδιοδρομία, για να αφιερώσει τη ζωή του μόνο στη θεώρηση των πολιτικών ιδεών,

ήταν υποχρεωμένος να ακολουθήσει μια από τις δυο πορείες.

- Ή έπρεπε να αναγνωρίσει ότι η πόλη-κράτος με όλους της τους θεσμούς και τις πεποιθήσεις ανήκε στο παρελθόν,

να συνενωθεί με τις διασπαστικές δυνάμεις και, από τα ποικίλα στοιχεία που είχαν επιφέρει την κατάρρευσή της,

να κτίσει μια νέα κοινωνία και θρησκεία, για να πάρει τη θέση της παλιάς.

- Ή διαφορετικά όφειλε να χρησιμοποιήσει όλες του τις δυνάμεις για να στηρίζει την πόλη - κράτος ανασκευάζοντας

τα επιχειρήματα των αντιπάλων της.

Οι δυο πλευρές, πολιτική και θρησκευτική (ή μεταφυσική), πρέπει να συμβαδίσουν. Καμία πραγματική μεταρρύθμιση

των θεμελίων της πολιτικής σκέψης δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς αντίστοιχη μεταρρύθμιση των ιδεών

των ανθρώπων για την όλη φύση της πραγματικότητας.

Όλα αυτά ήταν για τον Πλάτωνα σαφή, και έρριξε το σύνολο των δυνάμεών του στην πλευρά του ελληνισμού

και της πόλης - κράτους.

Η συγγραφή της "Πολιτείας" στην ωριμότητα της ζωής του και η επιστροφή στο ίδιο αντικείμενο στο τέλος της

ζωής του, με τους "Νόμους", δείχνουν ότι έμεινε πιστός σε όλη του τη ζωή στο ίδιο ιδανικό, το ιδανικό μιας

μεταμορφωμένης κοινωνίας βασισμένης στην κάθαρση και ενίσχυση, όχι την κατάργηση, της πόλης - κράτους.

Ο Πλάτων, είδε ότι δεν είχε πιθανότητες να επιβιώσει η πόλη - κράτος, αν δεν έφτανε στη λογική της συνέπεια

και αν δεν απέβαλε τις ατομικές φαντασιοπληξίες που κατά τις περιστάσεις το μόνο που έκαναν ήταν να

δημιουργούν ευκαιρίες για τη λειτουργία των καταστροφικών δυνάμεων που ήδη δούλευαν μέσα στην πόλη -

κράτος. Μόνο αν η πόλη - κράτος διατηρούσε μια ομοιογένεια, ή καλύτερα μια "αρμονία", όπως θα προτιμούσε

να το πει ο ίδιος, μόνο τότε θα μπορούσε να ελπίσει ότι θα σωθεί.

W.K.C.Guthrie

Υ.Γ. Ναι στην Ιστορική αλήθεια, λοιπόν. Ας στηριχτούμε στην πείρα του παρελθόντος, που έχει να μας διδάξει πολλά, ας

προχωρήσουμε μπροστά διατηρώντας τα δικά μας πολιτιστικά στοιχεία και σεβόμενοι αυτά των άλλων

των όποιων "άλλων"... με τους οποίους συνυπάρχουμε, ανθρώπων, ομάδων και λαών.

Τέλος, δεν θα ήθελα να επιβάλλω σε κανέναν τη γνώμη μου. Αλλά θα επιθυμούσα να μπορώ να την εκφράζω ελεύθερα,

ως πολίτης αυτής της χώρας. Θεωρώ πως είναι Δημοκρατικό μου δικαίωμα και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 1,6k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

....

Άρα Σταύρο με την ίδια λογική που διακατέχει το βιβλίο ,και την οποία ασπάζεσαι , το παραπάνω απόσπασμα θα έπρεπε να γίνει ώς εξής :

"Ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος τελειώνει το 1945, με νίκη των Συμμαχικών Δυνάμεων.

Μεγάλες καταστροφές προκαλούνται. "

Τα υπόλοιπα δεν χρειάζονται .... Γιατί διαιωνίζουν το μίσος μεταξύ των λαών . Τα υπόλοιπα παν υπερ πίστεως .

.....

Σαφώς και δεν είπα ούτε υπαινίχτηκα τέτοια πράγματα. Στα περί διαιώνισης ή όχι του μίσους των λαών, δεν αναφέρθηκα καν.

Αναφέρθηκα εμμέσως πλην σαφώς ότι η αιτία της Μικρασιατικής Καταστροφής και του Ξεριζωμού ήταν η πολιτική των αντι-Βενιζελικών, η πολιτική της Μεγάλης Ιδέας και της "κόκκινης μηλιάς".

Αναφέρθηκα ρητά ότι 85 χρόνια τώρα, γίνεται προσπάθεια συγκάλυψης αυτών των εγκλημάτων σε βάρος του Ελληνισμού, πίσω από την υπαρκτή τουρκική αγριότητα.

Υ.Γ. Στα περί διαιώνισης ή όχι του μίσους των λαών, δεν αναφέρθηκα καν. Παλαιότερα είχα "σηκώσει" το θέμα του κοινού Γαλλο-Γερμανικού βιβλίου ιστορίας. Υπενθυμίζω ότι για 11 αιώνες (τρεις περισσότερους από τη δική μας διαμάχη με τους Τούρκους) δεν υπήρξε 20ετία χωρίς πόλεμο μεταξύ Φράγκων και Τευτόνων (όπως αυτοαποκαλούνται αντίστοιχα Γάλλοι και Γερμανοί) με σφαγές, δηώσεις, βιασμούς κλπ. Εκεί να δεις αμοιβαίο μίσος. Μάρτυράς μου η ρομαντική ποίηση και των δύο του 19ου αιώνα. Η Τιμή μετριώταν με το (κομένο) κεφάλι στη κυριολεξία. Το 1907 αν έλεγε κάποιος ότι αυτοί οι δυο λαοί θα συμφιλιωθούν ή μουρλός ήταν ή Σοσιαλιστής.

Κοινό βιβλίο ιστορίας διαθέτουν τώρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταστροφή Σμύρνης από τη μία, Β' Παγκόσμιος Πόλεμος από την άλλη.

Αν το δεις ως έλληνας έχεις δίκιο.

Όμως πόσα εκατομμύρια νεκρούς είχε ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος και πόσο πιο σημαντικό γεγονός είναι για την παγκόσμια ιστορία σε σχέση με την μικρασιατική καταστροφή;

Ή μήπως οι έλληνες νεκροί έχουν μεγαλύτερη αξία από τους ξένους;

Μήπως λοιπόν η κατ'αναλογία περιγραφή τηρήθηκε;

doctor

Δημήτρη επίτρεψε μου να κάνω μια παρατήρηση στο παραπάνω εδάφιο που απομονωσα απο την δημοσίευση σου .

Δεν πρέπει να θεωρηθεί ως σημαντικότερο γεγονός ο Β Παγκόσμιος Πόλεμος απ ότι η Μικρασιατική καταστροφή,με μοναδικό κριτήριο τον αριθμό των ανθρωπίνων ζωών που χάθηκαν . Η ανθρωπινή ζωή που χάνεται σε τετοιες συνθήκες είναι σημαντική είτε είναι μία , είτε δύο , είτε είναι περισσότερες . Η ανθρώπινη ζωή που χάνεται δεν τίθεται σε περιορισμούς εθνοτήτων . Το έχω γράψει και σε άλλα σημεία του θέματος που συζητούμε . Θα έπρεπε να διδάσκεται μέσα απο το μάθημα της Ιστορίας και αυτό . Άνθρωποι χάθηκαν μέσα στην δίνη του πολέμου , συγγενείς ακόμη κλαίνε τα παληκάρια τους . Και οι μεν και οι δε .. Αυτα πρέπει να τα διδάσκει οι Ιστορία . Για να μην επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη . Να διδάσκει τα πραγματικά γεγονότα ....

Δεν το βλέπω ώς Έλληνας όπως γράφεις . Το βλέπω ώς ένας άνθρωπος που αγαπά την Ιστορική αλήθεια , μακρυά απο κομματικά και ιδεολογικά πιστεύω . Ως ένας αντικειμενικός παρατηρηρτής που διαβάζει Ιστορία απο διαφορετικές οπτικές γωνίες και απο διαφορετικά πρόσωπα .

Οι ανθρώπινες ζωές που όπως είχες γράψει σε άλλο θέμα ,

Στα νούμερα κόλλησα γιατί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΥΜΕΡΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Είναι άνθρωποι που πέθαναν και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να κάνει πολιτικά παιχνίδια εις βάρος τους.

Πιστεύω λοιπον πως δεν δικαιούται κανείς να "γραδάρει" την αξία των ανθρωπίνων ζωών που χάνονται σε εμπόλεμες καταστάσεις και "κατ' αναλογία" όπως έγραψες να αποσιωπά γεγονότα . Είτε είναι "επιστήμονας" του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , είτε Έπιστήμονας , είτε συγγραφέας βιβλίων που διδάσκονται στα παιδιά .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ εμφανίζεται το παράδοξο στην διαμάχη (άντε διαφωνία) μεταξύ του "ΚΡΗΘΕΑ" και του "doctor" ...... και οι δύο να συμφωνούν μαζί μου. :rolleyes:

.....................

Οι συνάδελφοι compexpert και ype έθεσαν το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις.

.......................

doctor

....και ο συνάδελφος ype έθεσε το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις.

doctor

Σίγουρα οι Ελληνες δεν συνωστίζονταν στο λιμάνι της Σμύρνης όπως συμβάινει τώρα στον Πειραιά τα καλοκαίρια και η συγκεκριμένη καταγραφή δείχνει πολιτική χειραγώγηση.

Μήπως τελικά συνάδελφοι δεν διαφωνείτε;;; ;)

......................

"Ξέρουμε τον ένοχο και είναι γνωστή η αιτία" της καταστροφής της Σμύρνης της Μικρασιατικής Καταστροφής, του Ξεριζωμού. Όσο και να προσπαθουν ορισμένοι να τον κρύψουν πίσω από την υπαρκτή αγριότητα των Τούρκων.

Ήμουν έτοιμος να σου απαντήσω πως δεν πρέπει να είσαι και τόσο σίγουρος γι αυτό (ότι τον ξέρουμε όλοι) και πάντως όσοι τον ξέρουμε δεν τον μάθαμε στα σχολικά βιβλία τα οποία ήταν πάντα προϊόντα πολιτικής χειραγώγησης αλλά ήρθε η επόμενη δημοσίευσή σου και με μπέρδεψε........

.........................

Αναφέρθηκα εμμέσως πλην σαφώς ότι η αιτία της Μικρασιατικής Καταστροφής και του Ξεριζωμού ήταν η πολιτική των αντι-Βενιζελικών, η πολιτική της Μεγάλης Ιδέας και της "κόκκινης μηλιάς".

Αναφέρθηκα ρητά ότι 85 χρόνια τώρα, γίνεται προσπάθεια συγκάλυψης αυτών των εγκλημάτων σε βάρος του Ελληνισμού, πίσω από την υπαρκτή τουρκική αγριότητα.

Τελικά αυτή ήταν η αιτία ή μήπως αυτές οι επιδιώξεις ήταν ενταγμένες στην πολιτική των Άγγλων και στην γενικότερη πολιτική του Ιμπεριαλισμού στην ανατολική μεσόγειο;;;;;

Δεν λέω πως αυτά που υπενίσσεσαι για τους αντι-βενιζελικούς (δλδ για τους βασιλικούς) δεν συνέβαιναν αλλά ο Βενιζέλος δεν έφταιξε πουθενά;;;;

Ή μήπως σ΄αυτή την χώρα εκπαιδευτήκαμε τελικά όλοι να ήμαστε Βενιζελικοί;;;; κατά τον ίδιο τρόπο που εκπαιδευτήκαμε να είμαστε εναντίον των τούρκων που πράγματι προέβησαν σε ωμότητες;;;

Και γιατί δεν είμαστε ενάντια στους Αγγλους-Γάλλους κλπ που συνέχιζαν τις ωμότητες αυτές όταν οι μικρασιάτες προσπαθούσαν να επιβιβαστούν στα πλοία τους που βρισκόταν στο λιμάνι της Σμύρνης;

Ασε που επέτρεψαν κι αυτοί την καταστροφή της Σμύρνης αφού μπορούσαν να την σταματήσουν.

Και ποιοί ήταν αυτοί που παρείχαν πολεμικό υλικό στους Ελληνες για να φτάσουν στην κόκκινη μηλιά;;; και πότε έκοψαν την τροφοδοσία των Ελλήνων και πότε άρχισαν να τροφοδοτούν τους Τούρκους;;;;; Μα όταν είχαν κάνει την δουλειά τους.

Πράγματι 85 χρόνια τώρα (και όχι απλά σήμερα με το βιβλίο της ΣΤ'), γίνεται προσπάθεια συγκάλυψης αυτών των εγκλημάτων σε βάρος του Ελληνισμού, πίσω από την υπαρκτή τουρκική αγριότητα αλλά τουλάχιστον η γενιά μας έχει ακούσει από πρώτο χέρι μαρτυρίες σχετικές και θα έπρεπε να ξέρει.

Όπως θα έπρεπε να μάθει πως πολλοί μικρασιάτες βοηθήθηκαν από απλούς τούρκους για να εγκαταλείψουν σώοι την Μικρά Ασία και έπεσαν θύματα άγριας εκμετάλλευσης από τους Ελληνες όταν ήρθαν εδώ.

(Εχω προσωπικά ακούσει σχετικές αφηγήσεις-μαρτυρίες από παθόντες).

ΥΓ: για το βιβλίο δεν έχω ακόμη πλήρη άποψη αλλά εξακολουθώ να πιστεύω πως

....................Για άλλη μια φορά η Ιστορία (με κεφαλαίο Ι) δεν διδάσκεται στο σχολείο

Εγω ρωτάω όλους όσους επιθυμούν την απόσυρση του βιβλίου:

Στην θέση του τι να βάλουμε;;;;; Σας ικανοποιούν τα παλιά;;; ή μήπως να σκεφτούμε επιμέρους επεμβάσεις και βελτιώσεις ώστε τελικά να έχουμε ένα πραγματικό Ιστορικό (δλδ αντικειμενικό) βιβλίο;

Και όσους το υποστηρίζουν:

Σας αρέσει ως έχει;;;;;;;; ή μήπως να σκεφτούμε επιμέρους επεμβάσεις και βελτιώσεις ώστε τελικά να έχουμε ένα πραγματικό Ιστορικό (δλδ αντικειμενικό) βιβλίο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν το βλέπω ώς Έλληνας όπως γράφεις.

Το βλέπω ώς ένας άνθρωπος που αγαπά την Ιστορική αλήθεια , μακρυά απο κομματικά και ιδεολογικά πιστεύω . Ως ένας αντικειμενικός παρατηρηρτής που διαβάζει Ιστορία απο διαφορετικές οπτικές γωνίες και απο διαφορετικά πρόσωπα .

Άρα, αντικειμενικά, η σφαγή της Χίου που διέπραξαν οι τούρκοι και η σφαγή της Τριπολιτσάς που διέπραξαν οι έλληνες είναι δύο εγκλήματα πολέμου, ή μήπως όχι;

Κώστα καταλαβαίνεις ότι αν ήταν να εκδοθεί το βιβλίο της ιστορίας με τη σύμφωνη γνώμη όλων, τότε απλά δεν θα εξεδίδετο ποτέ!

Εσύ θέλεις περισσότερα για το γεφύρι της Άρτας, εγώ για τη Θράκη, ο Σταυρουλάκης για τη μάχη της Κρήτης κ.λπ, κ.λπ.

Και φυσικά, ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος είναι πιο σημαντικό γεγονός από τη μικρασιατική καταστροφή όχι μόνο για την Παγκόσμια Ιστορία αλλά ακόμη και για την ελληνική στο βαθμό που την αφορά η περίοδος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου (από τον βομβαρδισμό της Έλλης μέχρι τη λήξη του εμφυλίου).

Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος αφορά όλο σχεδόν τον κόσμο ενώ η μικρασιατική καταστροφή δύο χώρες.

Κάτι ωραίο έγραψε ο Σταύρος για Τεύτονες και Φράγκους, διαβάστε το προσεκτικά και αυτό να έχουμε όλοι ως σκοπό.

Πάμε να κάνουμε τους τούρκους Ευρωπαίους και όχι να γίνουμε και εμείς τούρκοι...

doctor

Y.Γ. Συνάδελφε ype, αν ήξερα ότι τα παιδιά δεν θα διδάσκονταν ξανά αυτή την ενότητα στο Γυμνάσιο, θα πρότεινα να ακούσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τις ενστάσεις των αντιδρώντων, αλλά το να κάνουμε ένα βιβλίο 1.500 σελίδων (ώστε να ικανοποιηθούμε όλοι πολιτικά, πολιτιστικά, τοπικιστικά, εκκλησιαστικά, προλεταριακά κ.λπ. κ.λπ.) και να το δώσουμε έτσι βαρύ και ασήκωτο σε παιδάκια 11 ετών για να ικανοποιηθούμε εμείς πρωτίστως νομίζω ότι είναι παραλογισμός.

Μιλάμε για ένα ΠΑΙΔΙΚΟ βιβλίο συνάδελφοι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημήτρη επίτρεψε μου να κάνω μια παρατήρηση στο παραπάνω εδάφιο που απομονωσα απο την δημοσίευση σου .

Δεν πρέπει να θεωρηθεί ως σημαντικότερο γεγονός ο Β Παγκόσμιος Πόλεμος απ ότι η Μικρασιατική καταστροφή,με μοναδικό κριτήριο τον αριθμό των ανθρωπίνων ζωών που χάθηκαν . Η ανθρωπινή ζωή που χάνεται σε τετοιες συνθήκες είναι σημαντική είτε είναι μία , είτε δύο , είτε είναι περισσότερες . Η ανθρώπινη ζωή που χάνεται δεν τίθεται σε περιορισμούς εθνοτήτων . Το έχω γράψει και σε άλλα σημεία του θέματος που συζητούμε . Θα έπρεπε να διδάσκεται μέσα απο το μάθημα της Ιστορίας και αυτό . Άνθρωποι χάθηκαν μέσα στην δίνη του πολέμου , συγγενείς ακόμη κλαίνε τα παληκάρια τους . Και οι μεν και οι δε .. Αυτα πρέπει να τα διδάσκει οι Ιστορία . Για να μην επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη . Να διδάσκει τα πραγματικά γεγονότα ....

Δεν το βλέπω ώς Έλληνας όπως γράφεις . Το βλέπω ώς ένας άνθρωπος που αγαπά την Ιστορική αλήθεια , μακρυά απο κομματικά και ιδεολογικά πιστεύω . Ως ένας αντικειμενικός παρατηρηρτής που διαβάζει Ιστορία απο διαφορετικές οπτικές γωνίες και απο διαφορετικά πρόσωπα .

Οι ανθρώπινες ζωές που όπως είχες γράψει σε άλλο θέμα ,

Πιστεύω λοιπον πως δεν δικαιούται κανείς να "γραδάρει" την αξία των ανθρωπίνων ζωών που χάνονται σε εμπόλεμες καταστάσεις και "κατ' αναλογία" όπως έγραψες να αποσιωπά γεγονότα . Είτε είναι "επιστήμονας" του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , είτε Έπιστήμονας , είτε συγγραφέας βιβλίων που διδάσκονται στα παιδιά .

Την καλημέρα μου πέρασα να πω και ένα σχόλιο.

Κωνσταντίνε δεν πιστεύω ότι ο κτηνίατρος "είπε" αυτό που απομόνωσες από την δημοσίευση του, νομίζω ότι το παρεξήγησες.

Φυσικά και ήταν σημαντικότερο υπάρχει κανένας που να το αμφισβητεί?

Κάτι ωραίο έγραψε ο Σταύρος για Τεύτονες και Φράγκους, διαβάστε το προσεκτικά και αυτό να έχουμε όλοι ως σκοπό.

Πάμε να κάνουμε τους τούρκους Ευρωπαίους και όχι να γίνουμε και εμείς τούρκοι...

doctor

Αυτό που έγραψε ο Σταύρος είναι μαγικό, αλλά δυστυχώς και άπιαστο όνειρο για την περίπτωση μας.

Στο δεύτερο σχόλιο απλά να πω ότι και οι δύο λαοί έχουμε πολύ.... μα πάρα πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι να γίνουμε Ευρωπαίοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά δηλώνω εντελώς άσχετος με το θέμα (ούτε καν ψιλό σαν το φίλο Γκρεγκ!!) , άλλωστε ήμουν φαν της πολυσυλεκτικότητας (το σκονάκι ντε !!) .

Αν σας πω ότι περισσότερα έμαθα από την ανάγνωση του Μικρού Ήρωα παρά από τα σχολικά βιβλία ίσως σαν φανώ γραφικός , αλλά αυτή είναι η αλήθεια .

Πέρα από αυτό απλώς να αναφέρω ότι σε χθεσινή μου διαδρομή στο net έπεσα πάνω σε βιντεάκι από τον αγώνα Φενερ-Παο και έκατασα και διάβασα κάτι σχόλια , περιτό να πω πως μου ανέβηκε εμένα (που θέλω να πιστεύω πως είμαι πολίτης του κόσμου,άλλωστε είναι και τρέντι ....) το αίμα στο κεφάλι από σχόλια των γειτόνων μας .

Θέλω να πω ότι είμαστε μπολιασμένοι έτσι , όχι να μισούμε τους γείτονες αλλά να μαθαίνουμε τα πράγματα από μία άλλη οπτική .

Μη ξεχνάμε πως όλα είναι Πολιτική ..........

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άρα, αντικειμενικά, η σφαγή της Χίου που διέπραξαν οι τούρκοι και η σφαγή της Τριπολιτσάς που διέπραξαν οι έλληνες είναι δύο εγκλήματα πολέμου, ή μήπως όχι;

Κώστα καταλαβαίνεις ότι αν ήταν να εκδοθεί το βιβλίο της ιστορίας με τη σύμφωνη γνώμη όλων, τότε απλά δεν θα εξεδίδετο ποτέ!

Φυσικά και πρέπει να διδάσκονται όλα στην Ιστορία μας . Εχω εδω και χρόνια το λέω αυτό . Και τα στραβα . Απο τα λάθη του μαθαίνει κανείς άλλωστε . Ο πόλεμος είναι πόλεμος με ότι κακό αυτό συνεπάγεται και στις συμπεριφορές των ανθρώπων .

Εσύ θέλεις περισσότερα για το γεφύρι της Άρτας, εγώ για τη Θράκη, ο Σταυρουλάκης για τη μάχη της Κρήτης κ.λπ, κ.λπ.

Οχι δεν θέλω περισσότερα Δημήτρη για το γεφύρι . Θέλω και το γεφύρι και για την Θράκη και για την μάχη της Κρήτης. Για όλα θέλω . Όχι όμως περικοπές .

Και φυσικά, ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος είναι πιο σημαντικό γεγονός από τη μικρασιατική καταστροφή όχι μόνο για την Παγκόσμια Ιστορία αλλά ακόμη και για την ελληνική στο βαθμό που την αφορά η περίοδος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου (από τον βομβαρδισμό της Έλλης μέχρι τη λήξη του εμφυλίου).

Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος αφορά όλο σχεδόν τον κόσμο ενώ η μικρασιατική καταστροφή δύο χώρες.

Διαφωνώ ως πρός τον τρόπο σύγκρισης ειδικά όπως παρουσιάζεται στο σχολικό βιβλίο . Τα δύο γεγονότα πρέπει να τα εξετάζουμε αμφότερα ως σημαντικά .

Πάμε να κάνουμε τους τούρκους Ευρωπαίους και όχι να γίνουμε και εμείς τούρκοι...

Πιστεύεις πως αυτό θα πραγματοποιηθεί Δημήτρη με τον επιλεκτικό μηχανισμό λήθης ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...................

Y.Γ. Συνάδελφε ype, αν ήξερα ότι τα παιδιά δεν θα διδάσκονταν ξανά αυτή την ενότητα στο Γυμνάσιο, θα πρότεινα να ακούσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τις ενστάσεις των αντιδρώντων, αλλά το να κάνουμε ένα βιβλίο 1.500 σελίδων (ώστε να ικανοποιηθούμε όλοι πολιτικά, πολιτιστικά, τοπικιστικά, εκκλησιαστικά, προλεταριακά κ.λπ. κ.λπ.) και να το δώσουμε έτσι βαρύ και ασήκωτο σε παιδάκια 11 ετών για να ικανοποιηθούμε εμείς πρωτίστως νομίζω ότι είναι παραλογισμός.

Μιλάμε για ένα ΠΑΙΔΙΚΟ βιβλίο συνάδελφοι...

Δεν θα άλλαζε φαντάζομαι ιδιαίτερα το βιβλίο αν το

«Στις 27 Αυγούστου του 1922 o τουρκικός στρατός μπαίνει στή Σμύρνη. Χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι, προσπαθώντας να μπούν στα πλοία…»

το κάναμε

«Στις 27 Αυγούστου του 1922 o τουρκικός στρατός μπαίνει στή Σμύρνη. Χιλιάδες Έλληνες τρέχουν στο λιμάνι προσπαθώντας να μπούν στα πλοία για να εγκαταλείψουν την πόλη και να αποφύγουν την οργή των Τούρκων»

ή ακόμα καλύτερα (κατ΄εμέ)

«Στις 27 Αυγούστου του 1922 o τουρκικός στρατός μπαίνει στή Σμύρνη και καίει την πόλη. Χιλιάδες Έλληνες προσπαθούν μάταια να εγκαταλείψουν την πόλη και να αποφύγουν την οργή των Τούρκων.

Οι σύμμαχοι παρακολουθούν απαθείς και εμποδίζουν με κάθε τρόπο την επιβίβαση στα πλοία.»

Νομίζω πως θα ήταν πιο αντικειμενική καταγραφή και χωρίς λεπτομέρειες που ενοχλούν τον ψυχισμό των παιδιών.

Συνάδελφοι όπως και να το δει κανείς και όσο καλό και να είναι ενδεχομένως το βιβλίο ή αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας κλπ η συγκεκριμένη καταγραφή έχει πολιτικά κίνητρα και αποτελεί κατά την ταπεινή μου γνώμη χειραγώγηση της σκέψης του μαθητή. Αποτελεί σημείο πολιτικής προπαγάνδας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω ρωτάω όλους όσους επιθυμούν την απόσυρση του βιβλίου:

Στην θέση του τι να βάλουμε;;;;; Σας ικανοποιούν τα παλιά;;; ή μήπως να σκεφτούμε επιμέρους επεμβάσεις και βελτιώσεις ώστε τελικά να έχουμε ένα πραγματικό Ιστορικό (δλδ αντικειμενικό) βιβλίο;

Και όσους το υποστηρίζουν:

Σας αρέσει ως έχει;;;;;;;; ή μήπως να σκεφτούμε επιμέρους επεμβάσεις και βελτιώσεις ώστε τελικά να έχουμε ένα πραγματικό Ιστορικό (δλδ αντικειμενικό) βιβλίο;

Δεν επιθυμώ την απόσυρση του βιβλίου , ούτε είμαι οπαδός των ανθρώπων που απαγορεύουν βιβλία . Αυτό που επιθυμώ είναι να γίνουν βελτιώσεις και προσθήκες στο υπάρχον βιβλίο . Χωρίς να γίνει φυσικά ένα δύσχρηστο εγχειρίδιο για τα μικρά παιδιά . Να γραφούν τα πραγματικά γεγονότα συνοπτικά , χωρίς να χάνεται η ουσία .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν προλαβα σημερα να σας παρακολουθησω....

αλλα....

Μήπως τελικά συνάδελφοι δεν διαφωνείτε;;; ;)
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά δηλώνω εντελώς άσχετος με το θέμα (ούτε καν ψιλό σαν το φίλο Γκρεγκ!!) , άλλωστε ήμουν φαν της πολυσυλεκτικότητας (το σκονάκι ντε !!) .

Αν σας πω ότι περισσότερα έμαθα από την ανάγνωση του Μικρού Ήρωα παρά από τα σχολικά βιβλία ίσως σαν φανώ γραφικός , αλλά αυτή είναι η αλήθεια .

Πέρα από αυτό απλώς να αναφέρω ότι σε χθεσινή μου διαδρομή στο net έπεσα πάνω σε βιντεάκι από τον αγώνα Φενερ-Παο και έκατασα και διάβασα κάτι σχόλια , περιτό να πω πως μου ανέβηκε εμένα (που θέλω να πιστεύω πως είμαι πολίτης του κόσμου,άλλωστε είναι και τρέντι ....) το αίμα στο κεφάλι από σχόλια των γειτόνων μας .

Θέλω να πω ότι είμαστε μπολιασμένοι έτσι , όχι να μισούμε τους γείτονες αλλά να μαθαίνουμε τα πράγματα από μία άλλη οπτική .

Μη ξεχνάμε πως όλα είναι Πολιτική ..........

Να σε πιστέψουμε? Εγώ το δήλωσα υπεύθυνα. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για να ευθυμήσουμε λίγο, μερικά από τα αποτελέσματα των πειραμάτων των εκάστοτε ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας στους μαθητές και το πως αυτοί προσλαμβάνουν τα λεγόμενα του δασκάλου/καθηγητή αλλά και πως τα "αποθηκεύουν" στο μυαλουδάκι τους:

Η σκανδιναβία είναι μια πράξη που κάθε πολιτισμένος άνθρωπος πρέπει να αποφεύγει. (Από γυμνάσιο της Λάρνακας Κύπρου)

Εσπεριδοειδή σαν τα πορτοκάλια είναι και τα μαντολίνια, αλλά πιο μικρά και με φλούδα που βγαίνει εύκολα. (Απο γυμνάσιο της Αθήνας, 1992)

Η επετηρίδα είναι αυτό που βγάζουμε στα μαλλιά μας άμα δεν λουζόμαστε συχνά.

Ο μισογύνης είναι τέρας μυθολογικόν, μισός γυναίκα και μισός άλλο πράμα, απερίγραπτης ασχήμιας και τελείως εξαγριωμένος με την κατάστασή του. (Από γυμνάσιο της Θεσπρωτίας, 1991)

Το φοβερότερο όπλο των αρχαίων Αράβων ήταν ο Ευνούχος.

Ο Κωνσταντίνος Καντάφης ήτανε Έλληνας ποιητής που γεννήθηκε στη Λιβύη της Αλεξάνδρειας.

Οι Έλληνες εφεύρεσαν τη γεωμετρία για να αποφύγουνε την άλγεβρα που ήτανε αράπικη.

Στην αρχαία εποχή δεν υπήρχαν ξένες χώρες γι' αυτό δεν έχουν βρει οι αρχαιολόγοι αρχαία διαβατήρια.

Όταν ο Οδυσσέας γύρισε πίσω στην Ιθάκη, βρήκε τους είκοσι ανεμιστήρες και την Πηνελόπη να τους δουλεύει στο φουλ. (Από διαγώνισμα στην Ιστορία, γυμνάσιο της Κορινθίας, 1989)

Όταν ο Χριστός ήτανε μικρός, ο πατέρας του ο μαραγκός Ιωσήθ, το φώναζε Χρηστάκη.

Ο Λεωνίδας και οι Τριακόσιοι του ηττήθηκαν γιατί οι Θερμοπύλες ήτανε πολυπληθέστεροι σε αριθμό.

Την Οδύσσεια της έγραψε ο Οδυσσέας. Την Ιλιάδα ο Ηλιάδης.

(Από διαγώνισμα Β' τάξης γυμνασίου της Λαμίας, 1969)

Η γυναίκα του Τσάρου λεγότανε Τσάρα. Η κόρη του τσατσάρα. Ο γιος του Νορέγιεφ.

Η μάνα του Ρασπούτιν ήτανε η ρασπουτάνα, τεραστίων διαστάσεων Ρωσίδα της Σιβηρίας. (Από γυμνάσιο της Καρδίτσας, 1991)

Η Παραφίνη ήτανε η θεά που προστάτευε τα Χερουφίμια και τα Σεραφίμια. (Από διαγώνισμα στα θρησκευτικά, γυμνάσιο της Κορίνθου, 1990)

Πρωτεύουσα της Κεϋλάνης είναι η Λιπτον Τι.

Ο Κορινθιακός Κόλπος ευρίσκεται τελείως κατά μήκος.

(Από γυμνάσιο της Πάτρας, 1988)

Το τετράγωνο της υποτείνουσας ισούται, αλλά όχι πάντοτε.

(Από γυμνάσιο της Καλαμάτας, 1991)

Η κυριότερη αιτία της εξάτμισης είναι η φωτιά κάτω από το κατσαρολάκι.

Η βαρύτητα είναι πιο δυνατή το Φθινόπωρο. Τότε βλέπουμε τα μήλα να πέφτουν ομαδικά.

Το παιδί που οι γονείς του είναι από την Ύδρα, λέγεται Υδρογόνο.

Η σοβιέτα είναι που φοράνε οι Ρωσίδες. Στη Σερβία φοράνε σερβιέτες.

Το νερό ανακατεύεται με όλα τα υγρά, εκτός από το αίμα. Υπάρχει και παροιμία γι' αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν επιθυμώ την απόσυρση του βιβλίου , ούτε είμαι οπαδός των ανθρώπων που απαγορεύουν βιβλία . Αυτό που επιθυμώ είναι να γίνουν βελτιώσεις και προσθήκες στο υπάρχον βιβλίο . Χωρίς να γίνει φυσικά ένα δύσχρηστο εγχειρίδιο για τα μικρά παιδιά . Να γραφούν τα πραγματικά γεγονότα συνοπτικά , χωρίς να χάνεται η ουσία .

Να προσθεσω στα παραπανω με τα οιποια συμφωνω...

Αυτο που επιθυμουμε για τα παιδια μας αυτης της ηλικιας ειναι κατ αρχην να εχουν "φωτισμενους" δασκαλους με διαθεση να διδαξουν πραγματικα. Απο αυτους εξαρταται ενα βιβλιο για αλλους καλο, για αλλους κακο να γινει πραγματικο εργαλειο στα χερια τους και να δινει απλα τα ερεθισματα για περαιτερω αναζητηση.

Σημερα τα παιδια δεν ενθουσιαζονται με τους ηρωες που εμας μας μεγαλωσαν... Καλως η κακως εχουν τους δικους τους και ειναι πιο συναρπαστικοι...

Αυτο που πιστευω οτι πρεπει να τους μεινει και να καταλαβουν, οτι η ιστορια ειναι μια σειρα διαδοχικων περιοδων , εποχων ,καταστασεων.. να εχουν ολα αυτα ταξινομημενα και συνοπτικα στο μυαλο τους...

Αναρωτιεμαι γιατι ειναι δυσκολο να ξεκαθαρισουν τα παιδια στο μυαλο τους την 28η Οκτωβριου με την 25η Μαρτιου αφου παντα ηταν σωστα γραμμενες στα βιβλια...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...

Αναρωτιεμαι γιατι ειναι δυσκολο να ξεκαθαρισουν τα παιδια στο μυαλο τους την 28η Οκτωβριου με την 25η Μαρτιου αφου παντα ηταν σωστα γραμμενες στα βιβλια...

Αχ βρε φιλενάδα..πίνω και μπύρες..

πως να το ξεκαθαρίσουν τα παιδιά..αφου το μόνο που τους μένει είναι η παρέλαση ..με τον αλβανό σημαιοφόρο.. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αχ βρε φιλενάδα..πίνω και μπύρες..

πως να το ξεκαθαρίσουν τα παιδιά..αφου το μόνο που τους μένει είναι η παρέλαση ..με τον αλβανό σημαιοφόρο.. ;)

Σωστά τα λέει ο Θανάσης ... Πως να συγκρατήσουν στο μυαλό τους τα παιδιά , προσωπικότητες όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης , όταν στο βιβλίο της έκτης υπάρχει γι αυτόν μόνο μια αναφορά-λεζάντα κάτω απο την φωτογραφία του ....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστά τα λέει ο Θανάσης ... Πως να συγκρατήσουν στο μυαλό τους τα παιδιά , προσωπικότητες όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης , όταν στο βιβλίο της έκτης υπάρχει γι αυτόν μόνο μια αναφορά-λεζάντα κάτω απο την φωτογραφία του ....

μια καλή μέθοδος είναι οι φωτογραφίες να είναι ολόσωμες..

υπάρχει διαφορά μεταξύ φουστανέλας και χλαίνης..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έγραψα πουθενά να γίνει περιγραφή των γεγονότων με φρικιαστικές λεπτομέρειες ?

Όχι, έγραψα κάτι τέτοιο εγώ; Εγώ απλά αποσαφήνισα το νόημα της έκφρασης "ακριβής περιγραφή των ωμοτήτων" και τίποτα περισσότερο...

Σωστά τα λέει ο Θανάσης ... Πως να συγκρατήσουν στο μυαλό τους τα παιδιά , προσωπικότητες όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης , όταν στο βιβλίο της έκτης υπάρχει γι αυτόν μόνο μια αναφορά-λεζάντα κάτω απο την φωτογραφία του ....

Ενώ τόσα χρόνια ήξεραν απόξω τα πάντα για τον Κολοκοτρώνη...

Το μάθημα γίνεται στο σχολείο, περνάει και πάει.

Παίζει ρόλο (το ξαναγράφω) ο δάσκαλος/καθηγητής αλλά και οι γονείς.

Την ιστορία αν δεν την διαβάζεις συνέχεια, όταν τελειώσεις το Λύκειο και φτάσεις 30 ετών, δε θα θυμάσαι τίποτα και θα δηλώνεις (σχεδόν με χαρά!) ότι είσαι ανιστόρητος.

Πολλοί φίλοι και φίλες, γνωστοί και γνωστές σχεδόν χαίρονται όταν δηλώνουν ανιστόρητοι και μου λένε "χαρά στο κουράγιο σου" όταν βλέπουν τη βιβλιοθήκη μου.

Είμαι λοιπόν σχεδόν γραφικός...

Παρεμπιπτόντως: Ο Κολοκοτρώνης κάτι είχε προτείνει λέει για κράτος με δύο ισότιμες θρησκείες (χριστιανισμός, μουσουλμανισμός) και δύο επίσημες γλώσσες (ελληνικά, αρβανίτικα), να το πούμε και αυτό στα παιδιά ή θα θυμώσει ο μακαριότατος;

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αχ βρε φιλενάδα..πίνω και μπύρες..

πως να το ξεκαθαρίσουν τα παιδιά..αφου το μόνο που τους μένει είναι η παρέλαση ..με τον αλβανό σημαιοφόρο.. :D

μπυρες ε? και γω ετρεχα για τις εκκαθαριστικες ο μ....

Καμμια παραταση για τις δηλωσεις ακουστηκε?

Ναι ξερω σε λαθος θεμα ειμαι....μπυρες ακουσα και ηρθα.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είχα γράψει με αφορμή την αναφορά, του συναδέλφου Dimitris K., στο "κόκκινο" βιβλίο:

Στην τρίτη παράγραφο, στο υστερόγραφο αναφέρθηκε το "κόκκινο" βιβλίο της ιστορίας. Πράγματι ένα πολύ καλό βιβλίο και

κακώς καταργήθηκε. Έτυχε να πέσει στα χέρια μου. Μεταξύ άλλων λοιπόν έλεγε και το τι είναι ιστορικό γεγονός αλλά κυρίως

και αυτό μας ενδιαφέρει εν προκειμένω πως επιλέγεται...??? με βάση ποιά κοσμοθεώρηση (το μικρότερο κακό θα ήταν αυτό...)

του ιστορικού, αλλά κυρίως τι επιδιώκει να περάσει μέσω της κυρίαρχης ιδεολογίας....!!!!!

Μήπως, λέω μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση...?

Έχω την αίσθηση ότι ο συνάδελφος ype βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

με την νηφάλια τοποθέτησή του:

Δεν θα άλλαζε φαντάζομαι ιδιαίτερα το βιβλίο αν το

«Στις 27 Αυγούστου του 1922 o τουρκικός στρατός μπαίνει στή Σμύρνη. Χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι, προσπαθώντας να μπούν στα πλοία…»

το κάναμε

«Στις 27 Αυγούστου του 1922 o τουρκικός στρατός μπαίνει στή Σμύρνη. Χιλιάδες Έλληνες τρέχουν στο λιμάνι προσπαθώντας να μπούν στα πλοία για να εγκαταλείψουν την πόλη και να αποφύγουν την οργή των Τούρκων»

ή ακόμα καλύτερα (κατ΄εμέ)

«Στις 27 Αυγούστου του 1922 o τουρκικός στρατός μπαίνει στή Σμύρνη και καίει την πόλη. Χιλιάδες Έλληνες προσπαθούν μάταια να εγκαταλείψουν την πόλη και να αποφύγουν την οργή των Τούρκων.

Οι σύμμαχοι παρακολουθούν απαθείς και εμποδίζουν με κάθε τρόπο την επιβίβαση στα πλοία.»

Νομίζω πως θα ήταν πιο αντικειμενική καταγραφή και χωρίς λεπτομέρειες που ενοχλούν τον ψυχισμό των παιδιών.

Συνάδελφοι όπως και να το δει κανείς και όσο καλό και να είναι ενδεχομένως το βιβλίο ή αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας κλπ η συγκεκριμένη καταγραφή έχει πολιτικά κίνητρα και αποτελεί κατά την ταπεινή μου γνώμη χειραγώγηση της σκέψης του μαθητή. Αποτελεί σημείο πολιτικής προπαγάνδας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ εμφανίζεται το παράδοξο στην διαμάχη (άντε διαφωνία) μεταξύ του "ΚΡΗΘΕΑ" και του "doctor" ...... και οι δύο να συμφωνούν μαζί μου. :D

Έχω την αίσθηση ότι ο συνάδελφος doctor συμφώνησε μαζί σου λόγω "κεκτημένης"... :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν από ένα βιβλίο Ιστορίας ζητά κανείς τη συναισθηματική δικαίωση εθνικών απωθημένων, ίσως ναι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το 1907 αν έλεγε κάποιος ότι αυτοί οι δυο λαοί θα συμφιλιωθούν ή μουρλός ήταν ή Σοσιαλιστής.

Κοινό βιβλίο ιστορίας διαθέτουν τώρα.

Ελάτε τώρα... :D ίσως σε μια προσπάθεια συντήρησης "στερεοτύπων", αλλά και πάλι σαν ανέκδοτο μου μοιάζει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν από ένα βιβλίο Ιστορίας ζητά κανείς τη συναισθηματική δικαίωση εθνικών απωθημένων, ίσως ναι...

Συνάδελφε, δεν θεωρώ, ότι αναφέρεται σε κάτι τέτοιο η τοποθέτηση του συναδέλου ype.

Εν πάσει περιπτώσει άποψή σου και σεβαστή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ομολογώ ότι αυτή η δημοσίευση μου είχε ξεφύγει, μάλλον λόγω απογραφής. :)

H πρώτη παράγραφος της δημοσίευσής του, μας λέει πως ούτε τα προηγούμενα βιβλία κατάφερναν κάτι τέτοιο.

Μα εδώ είναι το θέμα ότι αυτό το βιβλίο περνάει τις ιστορικές περιόδους στα γρήγορα, κάτι σαν τα προσεχώς στον κινηματογράφο.

Τι να μείνει στα παιδιά, και ποιά κριτική σκέψη θα αναπτύξουν. Ξεπερασμένες μέθοδοι στην Δυτική ευρώπη όπου αναπτύσσεται

ένας προβληματισμός στο τι και στο πως σχετικά με την παιδεία.

Οι δημιουργoί του συγκεκριμένου βιβλίου, δεν είναι υπεύθυνοι για τη συνολική κάθετη δομή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ένα βιβλίο τους ζητήθηκε να φτιάξουν. Πόσες σελίδες έπρεπε να το κάνουν δηλαδή για να ικανοποιηθείς;

Στην τρίτη παράγραφο, στο υστερόγραφο αναφέρθηκε το "κόκκινο" βιβλίο της ιστορίας. Πράγματι ένα πολύ καλό βιβλίο και

κακώς καταργήθηκε. Έτυχε να πέσει στα χέρια μου. Μεταξύ άλλων λοιπόν έλεγε και το τι είναι ιστορικό γεγονός αλλά κυρίως

και αυτό μας ενδιαφέρει εν προκειμένω πως επιλέγεται...??? με βάση ποιά κοσμοθεώρηση (το μικρότερο κακό θα ήταν αυτό...)

του ιστορικού, αλλά κυρίως τι επιδιώκει να περάσει μέσω της κυρίαρχης ιδεολογίας....!!!!!

Μήπως, λέω μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση...?

Το βιβλίο αυτό έλεγε και άλλα πολλά. Παρ΄όλα αυτά πιστεύω ότι έχεις δίκιο, αν και κατά βάθος νομίζω ότι το πρόβλημά σου δεν είναι ότι πάει να περάσει κάτι τέτοιο, αλλά το τι πάει να περάσει, κατά τη γνώμη σου πάντα.

Τέλος σχετικά με το αν είμαστε πολύπλευρα συντηρητικοί ή όχι...

Ναι είμαστε. Αλλού όμως όχι και αλλού ναι. Όπως και οι περισσότερες κοινωνίες στον κόσμο.

Θα πρέπει να ορίσουμε τι σημαίνει συντηρητισμός και μετά να το συζητήσουμε.

Παρ' όλα αυτά παρατηρούμε τελευταία μια στροφή συντηρητισμού στις δυτικές κοινωνίες.

Και έχω την αίσθηση ότι ζούμε σε μια δημοκρατική χώρα, ανοιχτή (παρ' όλα της τα προβλήματα και

σε σχέση πάντοτε με τις κοινωνίες της δύσης) που δέχεται το διαφορετικό.

Παρατηρήστε φαινόμενα φασιστικής νοοτροπίας με την ευρύτερη έννοια στις χώρες του

διαφωτισμού, του σαίξπηρ και του μολιέρου.

Έλλειψη ανεκτικότητας του διαφορετικού (μαντήλα κλπ). Άρνηση να δεχτούν τους

"αλλόθρησκους" (τούρκους) στους κόλπους τους. Δείχνουν το επίπεδό τους...

κλπ κλπ κλπ φαινόμενα που προβληματίζουν.

Ας μην ξεχνάμε δε ότι απ' αυτές τις χώρες ξεκίνησαν (παγκόσμιοι πόλεμοι)και

συνεχίζονται τα μεγαλύτερα δεινά για την ανθρωπότητα (κίνδυνος καταστροφής

του πλανήτη, εμπόριο όπλων και παρεμβάσεις-επεμβάσεις σε ξένες χώρες για

την επιβολή του δικού της πολιτισμού, του "διαφωτισμένου" που θα "διαφωτίσει"

τους "αδιαφώτιστους" και παραπλανημένους...) οδηγώντας την στον πολιτισμό

των σπηλαίων...

Με φιλική διάθεση

Σε μια προσπάθεια "διαλόγου"

Το θέμα καλέ μου φίλε είναι αυτές οι χώρες μετά τον πόλεμο έφτιαξαν "θεσμούς". Βεβαίως και θα υπάρχουν και φαινόμενα αντίδρασης, φασισμού, ρατσισμού, είναι αναπόφευκτο. Αλλά δεν είναι αυτή η κυρίαρχη νοοτροπία. Τα φαινόμενα αυτά δεν υποστηρίζονται ούτε επιβραβεύονται από τις κυρίαρχες δομές, σε πλήρη αντίθεση βέβαια με τη χώρα μας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.

×
×
  • Δημιουργία νέου...