Προς το περιεχόμενο

"Περίμενα να καταγράψετε την αληθινή Ιστορία".


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εγώ θέλω να προσθέσω ένα και μόνο ένα πράγμα:

Έκφραση γνώμης δικαιούμαστε όλοι. Να γράψουμε όμως σχολικό βιβλίο δεν μπορούμε.

Ένα βιβλίο Ιστορίας που παραπέμπει σε πηγές, που αφήνει στο Δάσκαλο και στο Μαθητή περιθώρια κρίσης, και ενθαρύνει τη παραπέρα μελέτη, δεν του αξίζει μάζεμα υπογραφών για απόσυρση.

Ίσως η τόλμη ορισμένων να εξαντλείται αλλού, και να μην διαθέτουν για αμφισβήτηση στερεοτύπων.

Η Ιστορία δεν είναι μνήμη, είναι γνώση. Και σε καμιά περίπτωση προπαγάνδα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 1,6k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Επίσης, υπάρχουν Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια όπου διδάσκονται τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη.

Σα να στέλνετε το παιδί σας να πάει σχολείο επί χούντας, ταξίδι στο χρόνο:

http://www.ypepth.gr/el_ec_page156.htm

Εκεί διδάσκεται επίσης ότι η ΛΟΓΙΚΗ είναι κακό πράγμα για τον άνθρωπο-ποίμνιο.

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Πρέπει να μάθουν ότι όταν ένας λαός σκλαβώνεται το μόνο που του μένει είναι η επανάσταση.Και η επανάσταση δεν είναι ντυμένη με γαρύφαλλα αλλά με εκδίκηση,βία και αίμα...

Να το μάθουν βρε Μήτσο ..όλα τα παιδιά ..όλου του κόσμου..

είτε είναι ελληνάκια ..είτε είναι τουρκάκια..είτε είναι μογγολάκια..

όποιος και να ήταν ο κατακτητής..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι υποχρεωτικό να αισθάνεται κάποιος "'Ελληνας";

Σταχυολογώντας κάποιον φίλο που έγραψε το παρακάτω το οποίο με εκφράζει:

Προσωπικά δε νιώθω ούτε με ενδιαφέρει να αποκαλούμαι "έλληνας".

ΕΤΥΧΕ να γεννηθώ σε αυτόν τον τόπο που τα τελευταία 180 χρόνια προσδιορίζεται ως "ελληνικό κράτος" και να μάθω μια συγκεκριμένη γλώσσα, καθώς και τις συνήθειες και "παραδόσεις" της (ήθη και έθιμα τα λέγαμε στο δημοτικό).

Όσο για την "ελληνική" θρησκεία (που κατ' ευφημισμό ονομάζουμε "ορθοδοξία") την έχω ...αποτάξει εδώ και πολύ καιρό (δυστυχώς όχι προτού μού κάνει ...ζημιά).

Και παρότι λατρεύω τον τόπο και τις φυσικές ομορφιές που περικλείονται από τα σύνορα αυτού του πολιτικού μορφώματος,

νιώθω εντελώς αντίθετος

με την πολιτική,

οικονομική

και κοινωνική του οργάνωση

- όπως και με τη νοοτροπία των περισσότερων κατοίκων του.

Είμαι απλώς ένας ά ν θ ρ ω π ο ς , πολίτης του κόσμου (και δε με ενδιαφέρει όχι μόνο τι έκανε ο ... Λεωνίδας, αλλά ούτε καν ο πατέρας μου).

Υ.Γ. Όσο είμαι εδώ, θα προσπαθήσω απλώς να επιβιώσω και να χαρώ τα θετικά της ...πατρίδας,

φροντίζοντας να μην φθαρώ από τη μίζερη νοοτροπία των περισσότερων κατοίκων της.

Και όσο μπορώ (και έχω διάθεση και χρόνο), θα κάνω και μια προσπάθεια να αλλάξουν κάποια πράγματα.

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι.Ελεύθερος ο καθένας είναι να αισθάνεται και Μογγόλος.Αλλά από την στιγμή που δεν αισθάνεται Ελληνας,τότε δεν του πέφτει λόγος για κάθε τι το Ελληνικό.Απλά μπορεί να είναι είναι παρατηρητής.

Ήθελα να σε ακούσω να το λες αυτό στον Καραϊσκάκη το 1821.

Αυτά που μας ενώνουν, και που μας καλούν να αποφασίζουμε από κοινού, είναι αρκετά πιο σύνθετα, από την υποκειμενική άποψη του καθενός μας για το άτομό του. Η δημοκρατικότητα της τοποθέτησής σου ελέγχεται αυστηρά, και έχει καταδικαστεί στην πράξη σε όλες τις κρίσιμες καμπές της ιστορίας μας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο βαθμό που η αλήθεια είναι "εθνική", δεν νομίζω ότι πρέπει να φοβάται κανείς την αλήθεια.

Αν μερικές φορές η αντικειμενικότητα δεν συμβαδίζει με τα στερεότυπα, τότε τόσο το χειρότερο για τα στερεότυπα και όχι για την αντικειμενικότητα. Τόσο το χειρότερα για τους υποστηρικτές των στερεοτύπων.

Θυμίζω ότι πάλι για σχολικό βιβλίο Ιστορίας, έγινε χαμός πριν 43 χρόνια, και αποσύρθηκε. Το 1984 ξαναμπήκε στην εκπαίδευση. Προχώρησε ο κόσμος.

Το ίδιο θα γίνει και τώρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1.Η κοινή απόφαση ,για τις καθημερινές αποφάσεις και δράσεις μιας κοινωνίας,σαφώς είναι σύνθετη .Είναι σύνθετη γιατί πηγάζει από τις διάφορες θρησκευτικές,πολιτικές,πολιτιστικές και εθνιστικές αντιλήψεις των ατόμων που συνθέτουν αυτή την κοινωνία.

Χθες,εσύ έδρασες σύμφωνα με τις δικές σου αντιλήψεις για την καθαρή δευτέρα.Δεν είχε την δική σου αντίληψη, ο βουδιστής,ο μουσουλμάνος,ο κόπτης κλπ.Και όμως ζείς στην ίδια κοινωνία με αυτούς.Είστε υποχρεωμένοι να εφαρμόζετε τους ίδιους νομικούς κανόνες του κράτους που ζούμε.Αλλά σας δίνει το δικαίωμα να εφαρμόζετε τις δικές σας αντιλήψεις,που δεν επαφίενται στην αυστηρή εφαρμογή των κανόνων τάξεως της οργανωμένης κοινωνίας.

Στην αντίληψη και εφαρμογή των κρατικών κανόνων δεν υπάρχει υποκειμενικότητα,αλλά μόνο αντικειμενικότητα.

Δεν σου δίνει κανείς το δικαίωμα να κρίνεις τους κανόνες που θεσπίσθηκαν για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας που ζείς.Είσαι υποχρεωμένος να τους αποδεχθείς.

Ποιόν ακριβώς "νομικό κανόνα του κράτους" καταπάτησα;

(Ξέρω τώρα οτι θα ακούσω τα εξ'αμάξης ότι είμαι εθνικιστής,χουντικός,ρατσιστής κλπ).

Εαν το αντιλαμβάνεσαι από μόνος σου, βρίσκεσαι σε καλό δρόμο! Μη σκοτίζεσαι όμως! Σάμπως ο πρώτος θα σαι ή ο τελευταίος; :D

2.Ενα έθνος συγκροτείται και δημιουργεί.Συγκροτεί την ενότητα του και την ύπαρξη του και δημιουργεί την ιστορία του.Στοιχεία άκρως αλληλένδετα για την επιβίωση του.

Αυτό κάνει και το εθνος μας.

Το Ελληνικό Εθνος συγκροτήθηκε και επέζησε μέσα από αντίξοες συνθήκες,πολέμους,κυριαρχίες,κατοχές και δημιούργησε την μεγαλύτερη ιστορία των εθνών.Από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα.

Εδώ δημιούργησε ιστορία ο γότθος και ο βικινκς που έτρωγαν βελανίδια και να μην δημιουργήσει ιστορία ο Ελληνας που κατασκεύαζε Παρθενώνες?

Απλά η ιστορία του Ελληνα είναι μεγάλη και πονάει.

Πονάει γιατί,είναι ο Ελληνας είναι ο απ'ευθείας απόγονος του Μεγάλου Αλέξανδρου και όχι ο Καραγκιόζης.

Πονάει γιατί ο Ελληνας έπλασε Μούσες και Ολύμπιους θεούς και όχι γιαταγάνια και παιδομάζωμα.

Πονάει γιατί ο Ελληνας κυριαρχεί στον κόσμο με την λάμψη που εκπέμπει το πνεύμα του,ακόμη και στα τάρταρα να τον ρίξουν.

Το πως, πότε, και ποιές ιστορικές ανάγκες εξυπηρετώντας, δημιουργήθηκε το Ελληνικό έθνος είναι αντικείμενο της ιστορικής επιστήμης, αποδεικνύεται όμως, και από το παρόν τόπικ, ότι στα μέρη μας δεν την πολυλογαριάζουμε την κυρία.

3.Η δημοκρατικότητα δεν ελέγχεται από κανέναν άλλον,εκτός από αυτόν που αισθάνεται ότι είναι Ελληνας.

Αυτό πάλι σε ποιό ακριβώς άρθρο του συντάγματος αναγράφεται;

Γιατί η δημοκρατία Δημήτρη γεννήθηκε στην Ελλάδα και αποτελεί κύημα του Ελληνικού έθνους.Ασχετα αν οι άλλοι προσπάθησαν να την κλωνοποιήσουν.

Είναι θέμα copy right λοιπόν;

Πρέπει να αισθανεσαι περήφανος Δημήτρη που είσαι Ελληνας.

Μπορεί με τον πατέρα μου να τσακώνομαι.Αλλά για τον κόσμο έξω,πρέπει να αισθάνομαι υπερήφανος για τον πατέρα μου.

Ο κόσμος μεγαλώνει. Κάποιους η έννοια Ελλάδα, ως πολιτισμικό σημαινόμενο, δε μας χωράει πλέον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

.....Γιατί η δημοκρατία ....γεννήθηκε στην Ελλάδα και αποτελεί κύημα του Ελληνικού έθνους.Ασχετα αν οι άλλοι προσπάθησαν να την κλωνοποιήσουν.....

Αποδειξη οι "Σύγχρονοι Παρθενώνες", Μακρόνησος, Αη Στράτης, Γιούρα, Λέρος, Ικαρία ....

Πρέπει να αισθανεσαι περήφανος Δημήτρη που είσαι Ελληνας.

Μπορεί με τον πατέρα μου να τσακώνομαι.Αλλά για τον κόσμο έξω,πρέπει να αισθάνομαι υπερήφανος για τον πατέρα μου......

Αμάν, "πρέπει", "πρέπει" και πάλι "πρέπει". Πρέπει να είμαστε υπερήφανοι που είμαστε Έλληνες, με τον ίδιο τρόπο που πρέπει να είμαστε υπερήφανοι για τον ...πατέρα μας.

Ταύτιση του "έθνους" με τον "πατέρα". Απουσία επιλογών, απουσία ανάγκης κρίσης, απουσία λόγου, απουσία συνείδησης, μόνο ένστικτο.

Κατάσταση ζωώδης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ θέλω να προσθέσω ένα και μόνο ένα πράγμα:

Έκφραση γνώμης δικαιούμαστε όλοι. Να γράψουμε όμως σχολικό βιβλίο δεν μπορούμε.

Ένα βιβλίο Ιστορίας που παραπέμπει σε πηγές, που αφήνει στο Δάσκαλο και στο Μαθητή περιθώρια κρίσης, και ενθαρύνει τη παραπέρα μελέτη, δεν του αξίζει μάζεμα υπογραφών για απόσυρση.

Ίσως η τόλμη ορισμένων να εξαντλείται αλλού, και να μην διαθέτουν για αμφισβήτηση στερεοτύπων.

Η Ιστορία δεν είναι μνήμη, είναι γνώση. Και σε καμιά περίπτωση προπαγάνδα.

Απο το βιβλίο της Ιστορίας ....

«Στὶς 27 Αὐγούστου τοῦ 1922 ὁ τουρκικὸς στρατὸς μπαίνει στὴ Σμύρνη. Χιλιάδες Ἕλληνες συνωστίζονται στὸ λιμάνι, προσπαθῶντας νὰ μποῦν στὰ πλοῖα…»

Τέρμα η "περιγραφή" . Δεν έχει άλλο . Αυτό ήταν . Μπήκαν στα πλοία και φύγανε ..Όλα καλά κι όλα ωραία ...

Πως θα κρίνει Σταύρο για το παραπάνω ο μαθητής ; Απλά συνωστίζονταν οι Έλληνες τότε ; Που είναι οι πηγές για το συγκεκριμένο κομμάτι της Ιστορίας μας μέσα στο βιβλίο ; Που είναι η γνώση της Ιστορίας που κατέχουν οι συγγραφείς και την οποία μεταλαμπαδεύουν στους μικρούς μαθητές ; Είναι ο σωστός τρόπος αυτός που ενθαρύνει τον μαθητή για παραπέρα μελέτη ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω παλι, χαιρομαι να βλεπω ανθρωπους που αμφιβαλλουν και αμφισβητουν στερεοτυπα και αξιες...

Αυτο παει να πει πως εχουν μελετησει τοσο πολυ και κατανοησει πραγματα, ωστε δικαιουνται να αισθανονται ανωτεροι πνευματικα και πολιτισμικα και τα ορια της μικρης Ελλαδας και ο,τιδηποτε αυτη σημαινει, δεν τους χωρανε πια...

Δηλωνω πολυ αδιαβαστη για να φτασω αυτο το επιπεδο....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο το βιβλίο της Ιστορίας ....

«Στὶς 27 Αὐγούστου τοῦ 1922 ὁ τουρκικὸς στρατὸς μπαίνει στὴ Σμύρνη. Χιλιάδες Ἕλληνες συνωστίζονται στὸ λιμάνι, προσπαθῶντας νὰ μποῦν στὰ πλοῖα…»

Τέρμα η "περιγραφή" . Δεν έχει άλλο . Αυτό ήταν . Μπήκαν στα πλοία και φύγανε ..Όλα καλά κι όλα ωραία ...

Πως θα κρίνει Σταύρο για το παραπάνω ο μαθητής ; Απλά συνωστίζονταν οι Έλληνες τότε ; Που είναι οι πηγές για το συγκεκριμένο κομμάτι της Ιστορίας μας μέσα στο βιβλίο ; Που είναι η γνώση της Ιστορίας που κατέχουν οι συγγραφείς και την οποία μεταλαμπαδεύουν στους μικρούς μαθητές ; Είναι ο σωστός τρόπος αυτός που ενθαρύνει τον μαθητή για παραπέρα μελέτη ;

Καταρχάς δηλώνω υπεύθυνα ότι είμαι ψιλοάσχετος.

Δεν πήρα καν γραμμή αν αυτό που παρέθεσε ο Κωνσταντίνος είναι από το βιβλίο της Στ' δημοτικού και από όσο βλέπω δεν αναφέρει τίποτα για το "πάρτι" που έγινε στο λιμάνι. Από την άλλη πλευρά τώρα, πρέπει είναι σωστό? να "μαθαίνει" ένα μικρό παιδί (γιατί ρε πούστη μου μικρό δεν είναι ένα παιδί Στ' δημοτικού?) για τις ωμότητες που διέπραξαν οι μεν και οι δε? Και αν ναι αυτά τα γεγονότα πως θα το επιρρεάσουν στην πορεία?

Υ.Γ.

Άσχετο, αλλά ο quest_1είπε το εξής σωστό, πόλεμος με ροδοπέταλα και αρωματικά έλαια δεν έγινε ποτέ ούτε πρόκειται να γίνει, αυτό παρακαλώ να σημειωθεί στα πρακτικά.

Οι απόγραφες μέχρι πότε είναι?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς δηλώνω υπεύθυνα ότι είμαι ψιλοάσχετος.

Δεν πήρα καν γραμμή αν αυτό που παρέθεσε ο Κωνσταντίνος είναι από το βιβλίο της Στ' δημοτικού και από όσο βλέπω δεν αναφέρει τίποτα για το "πάρτι" που έγινε στο λιμάνι. Από την άλλη πλευρά τώρα, πρέπει είναι σωστό? να "μαθαίνει" ένα μικρό παιδί (γιατί ρε πούστη μου μικρό δεν είναι ένα παιδί Στ' δημοτικού?) για τις ωμότητες που διέπραξαν οι μεν και οι δε? Και αν ναι αυτά τα γεγονότα πως θα το επιρρεάσουν στην πορεία?

Γρηγόρη είχα γράψει παραπάνω

Δεν μπορούμε να "κουτσουρέψουμε" την Ιστορία μας . Ούτε το μίσος μεταξύ των δύο λαών διαιωνίζεται απο την Ιστορία τους ( κατά την προσωπική μου άποψη ). Ίσα - ίσα αν οι δύο λαοί ήταν γνώστες της πραγματικής Ιστορίας θα απέφευγαν λάθη του παρελθόντος αμφότεροι .

Ασε που στο γυμνάσιο καναμε και Ομήρου Ιλιάδα ....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο βαθμό που η αλήθεια είναι "εθνική", δεν νομίζω ότι πρέπει να φοβάται κανείς την αλήθεια.

........................

Εγώ πάλι πίστευα πως "η αλήθεια είναι επαναστατική" κι όχι εθνική.

Αυτές τις (διαφορετικές συνήθως) εθνικές αλήθειες τις φοβάμε λίγο (έως πολύ θα έλεγα).

Το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει.

Από όσα έχω ακούσει είναι μια ακόμα προσπάθεια να ερμηνευθεί η ιστορία σύμφωνα με την επικρατούσα πολιτική βούληση όπως ήταν άλλωστε κι όλες οι προηγούμενες.

Σίγουρα ως τώρα κανείς δεν έμαθε ιστορία διαβάζοντας τα σχολικά βιβλία.

Το να πείς την ιστορία όπως έγινε με βάση την επιστημονική ερευνα, απαλλαγμένη από προκαταλήψεις και εθνικιστικές διαστρεβλώσεις είναι σωστό.

Το να χειραγωγήσεις την ιστορία στο πλαίσιο της όποιας πολιτικής σκοπιμότητας και βάσει αυτής της σκοπιμότητας είτε να υπερτονίσεις τα κατορθώματά σου και να σβήσεις τα λάθη σου, είτε να παρουσιάσεις τα λάθη σου και να απεμπολίσεις το δίκαιο και να σβήσεις την αλήθεια είναι εξίσου επικίνδυνο.

Σίγουρα οι Ελληνες δεν συνωστίζονταν στο λιμάνι της Σμύρνης όπως συμβάινει τώρα στον Πειραιά τα καλοκαίρια και η συγκεκριμένη καταγραφή δείχνει πολιτική χειραγώγηση.

Καλό θα ήταν να μιλά το βιβλίο για την σκοπιμότητα της μικρασιατικής εκστρατείας, για τα κατορθώματα και τα "κατορθώματα" των Ελλήνων σ΄ αυτήν, για την πολιτική των Αγγλων και της ΑΝΤΑΝΤ και την "ΕΘΝΙΚΗ" πολιτική του Βενιζέλου στην διεκδίκηση από τους Άγγλους των πετρελαίων του Κιρκούκ και της Μοσούλης και για τις συμπεριφορές των "συμμάχων" στους "συνωστιζόμενους" στο λιμάνι Έλληνες και την συμπεριφορά των εδώ Ελλήνων στους μικρασιάτες έλληνες πρόσφυγες.

Φαντάζομαι πως δεν μιλά γι αυτά το βιβλίο γιατί όλοι αυτοί είναι σύμμαχοι και συνευρωπαίοι.

Κάτι είχε γράψει η Διδώ Σωτηρίου στα "Ματωμένα χώματα" και κάτι στην "πολιτική του Ιμπεριαλισμού στην Ανατολική Μεσόγειο" αλλά αυτά είναι μυθιστορήματα και εγώ ξέφυγα από το θέμα.

Για άλλη μια φορά η Ιστορία (με κεφαλαίο Ι) δεν διδάσκεται στο σχολείο (Επιφυλλάσσομαι να το διαβάσω και να σχηματίσω πιο τεκμηριωμένη άποψη)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο το βιβλίο της Ιστορίας ....

«Στὶς 27 Αὐγούστου τοῦ 1922 ὁ τουρκικὸς στρατὸς μπαίνει στὴ Σμύρνη. Χιλιάδες Ἕλληνες συνωστίζονται στὸ λιμάνι, προσπαθῶντας νὰ μποῦν στὰ πλοῖα…»

Τέρμα η "περιγραφή" . Δεν έχει άλλο . Αυτό ήταν . Μπήκαν στα πλοία και φύγανε ..Όλα καλά κι όλα ωραία ...

Πως θα κρίνει Σταύρο για το παραπάνω ο μαθητής ; Απλά συνωστίζονταν οι Έλληνες τότε ; Που είναι οι πηγές για το συγκεκριμένο κομμάτι της Ιστορίας μας μέσα στο βιβλίο ; Που είναι η γνώση της Ιστορίας που κατέχουν οι συγγραφείς και την οποία μεταλαμπαδεύουν στους μικρούς μαθητές ; Είναι ο σωστός τρόπος αυτός που ενθαρύνει τον μαθητή για παραπέρα μελέτη ;

Από τη συνέντευξη της κας Ρεπούση στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ

...Με αυτές τις σκέψεις κάναμε το εγχειρίδιο ιστορίας της Στ' δημοτικού.

Βασιστήκαμε στα νέα δεδομένα.

Μετακινηθήκαμε από ένα εγχειρίδιο που τα παιδιά «παπαγαλίζουν» την ιστορία που τους διδάσκουμε σε ένα βιβλίο-εργαλείο για να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν ιστορία και να μην εθίζονται στη λογική του άσπρου-μαύρου αλλά σε αυτήν της πολυχρωμίας και των αποχρώσεων.

Να συνδυάζουν την πληροφορία με την πηγή της, την προέλευσή της.

Να αναζητούν την αλήθεια, τις αλήθειες, και όχι να δέχονται τυφλά την αλήθεια των άλλων.

Να αποφεύγουν τις απλουστεύσεις και τα στερεότυπα.

Να βλέπουν ότι εκτός από τους ήρωες υπήρχαν και οι άνθρωποι άνδρες αλλά και γυναίκες, όσων το όνομα έμεινε στην ιστορία, αλλά και άλλοι των οποίων το όνομα ξεχάστηκε.

Τέρμα η περιγραφή στο συγκεκριμένο βιβλίο. Γιατί πρέπει να σταματήσει η περιγραφή στο συγκεκριμένο σημείο.

Για να προχωρήσει το Παιδί (δεν το διαβάζει στο καναπέ το βιβλίο, το διδάσκεται με τη δασκάλα του, το δάσκαλό του, που έχουν το συνοδευτίκό του βιβλίου για τον διδάσκοντα) να συνδυάσει τη πληροφορία με τη πηγή της, τη προέλευσή της, να αναζητήσει την αλήθεια τις αλήθειες και να μάθει να μη δέχεται τυφλά την αλήθεια των άλλων.

Ξεχνάς Κώστα, ότι το συγκεκριμένο βιβλίο γράφτηκε για να διδαχτεί και όχι να αναγνωστεί ή να μαθευτεί "παπαγαλία".

"Ξέρουμε τον ένοχο και είναι γνωστή η αιτία" της καταστροφής της Σμύρνης της Μικρασιατικής Καταστροφής, του Ξεριζωμού. Όσο και να προσπαθουν ορισμένοι να τον κρύψουν πίσω από την υπαρκτή αγριότητα των Τούρκων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τη συνέντευξη της κας Ρεπούση στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ

Τέρμα η περιγραφή στο συγκεκριμένο βιβλίο. Γιατί πρέπει να σταματήσει η περιγραφή στο συγκεκριμένο σημείο.

Για να προχωρήσει το Παιδί (δεν το διαβάζει στο καναπέ το βιβλίο, το διδάσκεται με τη δασκάλα του, το δάσκαλό του, που έχουν το συνοδευτίκό του βιβλίου για τον διδάσκοντα) να συνδυάσει τη πληροφορία με τη πηγή της, τη προέλευσή της, να αναζητήσει την αλήθεια τις αλήθειες και να μάθει να μη δέχεται τυφλά την αλήθεια των άλλων.

Ξεχνάς Κώστα, ότι το συγκεκριμένο βιβλίο γράφτηκε για να διδαχτεί και όχι να αναγνωστεί ή να μαθευτεί "παπαγαλία".

"Ξέρουμε τον ένοχο και είναι γνωστή η αιτία" της καταστροφής της Σμύρνης της Μικρασιατικής Καταστροφής, του Ξεριζωμού. Όσο και να προσπαθουν ορισμένοι να τον κρύψουν πίσω από την υπαρκτή αγριότητα των Τούρκων.

Απο το ίδιο βιβλίο πιο κάτω ......

"Ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος τελειώνει το 1945, με νίκη των Συμμαχικών Δυνάμεων.

Στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και στα πεδία των μαχών χάνουν τη ζωή τους εκατομ-

μύρια άνθρωποι. Μεγάλες καταστροφές προκαλούνται. Η ρίψη της ατομικής βόμβας στη

Χιροσίμα και το Ναγκασάκι και το Ολοκαύτωμα των Εβραίων αποτελούν από τις τραγικότερες στιγμές αυτού του πολέμου."

Άρα Σταύρο με την ίδια λογική που διακατέχει το βιβλίο ,και την οποία ασπάζεσαι , το παραπάνω απόσπασμα θα έπρεπε να γίνει ώς εξής :

"Ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος τελειώνει το 1945, με νίκη των Συμμαχικών Δυνάμεων.

Μεγάλες καταστροφές προκαλούνται. "

Τα υπόλοιπα δεν χρειάζονται .... Γιατί διαιωνίζουν το μίσος μεταξύ των λαών . Τα υπόλοιπα παν υπερ πίστεως .

Οχι λοιπόν . Δεν πρέπει να γίνει έτσι .

Γιατί όπως ανέφερε και ο Στάθης : .....

Πιστεύει η Αριστερά ότι πρέπει να θυμόμαστε το Ολοκαύτωμα για να μην το ξαναπάθουμε, αλλά όχι και τη Μικρασιατική Καταστροφή για να μην αφυπνίζεται το... «μίσος»;

Η κυρία Ρεπούση και οι υπόλοιποι θα έπρεπε να μην λειτουργούν με δυο μέτρα και δυο σταθμά ...Οχι τα σα μα και τα μα μάσατα που έλεγε και ο Τριανταφυλλίδης ....

Η διδασκαλία των πραγματικών γεγονότων δεν έχει να κάνει με την παπαγαλία .....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να θυμίσω ότι η ύλη της ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού επαναλαμβάνεται στη Γ' Γυμνασίου και ότι για να συμπεριληφθούν όλα όσα θα θέλαμε στην ύλη ενός σχολικού βιβλίου, αυτό θα έπρεπε να αποτελείται από πολλούς τόμους.

Η ακριβής περιγραφή των ωμοτήτων των τούρκων κατά την κατάληψη της Σμύρνης επιδρά αρνητικά στον ψυχισμό ενός παιδιού 11-12 ετών (όπως θα επιδρούσε οποιαδήποτε περιγραφή φόνου) και αυτό είναι γνωστό τοις πάσι.

Τα βιβλία συγγράφονται από επιστήμονες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου όπου η ύλη αλλά και οι διατυπώσεις μπαίνουν με παιδαγωγικά κριτήρια βασισμένα σε έρευνες της παιδικής και της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας.

Η συγγραφή ενός ΠΑΙΔΙΚΟΥ βιβλίου προϋποθέτει λοιπόν μεγάλη εξειδίκευση και απαιτεί ειδικές γνώσεις τις οποίες δεν έχουν όσοι κατέκριναν το βιβλίο.

Γι'αυτό και έγραψα ότι ουδείς Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιστορίας δεν έκρινε αρνητικά το βιβλίο και αυτό θα πρέπει να προβληματίσει όλους όσους είναι εναντίον του βιβλίου, κρίνοντάς το χωρίς να κατέχουν τις απαραίτητες επιστημονικές γνώσεις.

Ούτε εγώ δεν έχω αυτές τις γνώσεις και γι'αυτό δεν δύναμαι να κρίνω τους επιστήμονες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου όπως και οι επιστήμονες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δε μπορούν να κρίνουν επιστημονικά το κλείσιμο ενός ισολογισμού.

Και εγώ θα ήθελα να μπούνε κάποια κομμάτια της ιστορίας στο βιβλίο, αλλά επειδή δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις δε μπορώ να το ζητήσω.

Δεν γνωρίζω τι ακριβώς γράφει η ιστορία της Γ' Γυμνασίου (π.χ. για την καταστροφή της Σμύρνης) και καλό θα ήταν αν κάποιος γνωρίζει να μας το πει.

Γενικά πιστεύω ότι όταν ο έφηβος μπει στο Λύκειο πρέπει να παρακινείται από τους καθηγητές να ερευνά σε βιβλιοθήκες (σχολικές ή δημοτικές π.χ.) για ό,τι τον απασχολεί.

Η εποχή όμως του αλφαβηταρίου όπου ο Μίμης έτρεχε να φιλήσει το χέρι του παπά, το βράδυ γονάτιζε για να προσευχηθεί στην Παναγίτσα και κάθε Κυριακή πήγαινε με την οικογένειά του στην εκκλησία, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Η θρησκεία και η θρησκευτικότητα είναι θέμα συνείδησης και όχι προϊόν επιβολής της κοινωνίας στους πολίτες της.

Οι παλαιότεροι συνάδελφοι θα θυμούνται τον υποχρεωτικό εκκλησιασμό ή την υποχρεωτική εξομολόγηση στα σχολεία.

Η εκκλησία φυσικά αντιτίθεται στα παραπάνω και η εκκλησία πάντα είναι προσκολλημένη στο παρελθόν διότι σε αυτό ανήκει, αυτό εκπροσωπεί.

Σχετικά με το βιβλίο για το οποίο συζητάμε γράφει ο Πάσχος Μανδραβέλης στην Καθημερινή (16/2/2007):

"Η αλήθεια είναι ότι όποιο βιβλίο κι αν ανοίξει κανείς, όλο και κάποια έλλειψη θα επισημάνει.

Σημαντική;

Και ναι και όχι.

Είναι θέμα υποκειμενικής κρίσης.

Αρα, αν θέλει κάποιος να απαξιώσει ένα βιβλίο αναφέροντας ελλείψεις, σίγουρα θα το καταφέρει.

Ακόμη κι αν αυτό είναι το πολύτομο έργο «Η Ιστορία του Ελληνικού Εθνους».

Είναι βέβαιον κάτι δεν θα έχει για την Εξοδο του Μεσολογγίου.

Οπως είναι σίγουρο ότι λείπουν πολλά από το, μόλις 138 σελίδων, εγχειρίδιο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού".

Eνα βιβλίο ιστορίας ποτέ δεν μπορεί να είναι πλήρες.

Ούτε καν όταν βγει σε εκατοντάδες τόμους.

Γι' αυτό όσοι προβεβλημένοι επικρίνουν το βιβλίο δεν το κάνουν για τις ελλείψεις του.

Πολιτικό είναι το πρόβλημά τους, όχι ιστορικό..."

Την περασμένη Δευτέρα στη Θεσσαλονίκη, σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο «Ομιλος για την Πατρίδα και τη Δημοκρατία» του κ. Στέλιου Παπαθεμελή, ο τελευταίος δήλωσε:

«Το παρόν βιβλίο είναι προϊόν ενός μεταλλαγμένου ιδεολογικού εκσυγχρονισμού, που διαπερνά όλα τα κόμματα και χρηματοδοτείται από τους ισχυρούς της παγκοσμιοποίησης».

Τα σχόλια δικά σας...

Απορώ που κάποιοι εκπλήσσονται διότι κριτικάρουμε τη στάση της εκκλησίας και δη του Αρχιεπισκόπου. Μα όλοι γνωρίζουμε ότι οι 4.000 υπογραφές που έχουν με τόσο κόπο μαζευτεί, μπορούν να γίνουν άνετα 2.000.000 αρκεί να το θελήσει ο κ. Χριστόδουλος.

Μια εγκύκλιος στις εκκλησίες, μια προπαγάνδα στο ποίμνιο, ολίγα δάκρυα του ιδίου με την απαραίτητη συνοδεία λυγμών και τρεμάμενης φωνής και τότε να δείτε υπογραφές.

Οπότε ο Σούλης έχει δίκιο γράφοντας ότι ο κ.Χριστόδουλος δεν είναι εγώ ή εσύ.

Επίσης σχεδόν όλοι οι πολέμιοι του βιβλίου (περι)στρέφονται γύρω από την εκκλησία και το ρόλο της στην τουρκοκρατία, ρόλο για τον οποίο έχουμε ήδη συζητήσει σε προηγούμενα θέματα.

Οι συνάδελφοι compexpert και ype έθεσαν το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις.

Ως επίλογο παραθέτω τον ορισμό της ιστορίας, όπως αυτή κόβεται και ράβεται ως κοστούμι στα μέτρα του κάθε λαού:

«Τι άλλο είναι η ιστορία παρά από ένα συμφωνημένο παραμύθι» (Ναπολέων Βοναπάρτης).

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην κοινωνιολογία τον λέγαμε επιλεκτικό μηχανισμό της αντίληψης , στο θέμα μας θα τον ονομάσω επιλεκτικό μηχανισμό λήθης ... Μόνο έτσι μπορώ να αντιληφθώ αυτό που έγραψα στην προηγούμενη δημοσίευση μου ...

"Ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος τελειώνει το 1945, με νίκη των Συμμαχικών Δυνάμεων.

Στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και στα πεδία των μαχών χάνουν τη ζωή τους εκατομ-

μύρια άνθρωποι. Μεγάλες καταστροφές προκαλούνται. Η ρίψη της ατομικής βόμβας στη

Χιροσίμα και το Ναγκασάκι και το Ολοκαύτωμα των Εβραίων αποτελούν από τις τραγικότερες στιγμές αυτού του πολέμου."

Ενω εδω ...

«Στὶς 27 Αὐγούστου τοῦ 1922 ὁ τουρκικὸς στρατὸς μπαίνει στὴ Σμύρνη. Χιλιάδες Ἕλληνες συνωστίζονται στὸ λιμάνι, προσπαθῶντας νὰ μποῦν στὰ πλοῖα…»

Εδω δεν μιλάμε για ελλείψεις Δημήτρη . Εδω μιλάμε για αποσιώπηση κάποιον γεγονότων και για επισήμανση κάποιων άλλων ...

Aπο κάποια άλλη δημοσίευση μου

« Πρώτο καθήκον του ιστορικού είναι , να αναζητεί την αλήθεια με πείσμα και επιμονή . Η ιστορία μου είναι ένα έργο που θα επιζήσει , γιατί δεν έχει ως σκοπό την ρητορική μου επίδειξη ούτε να αποσπάσει τα χειροκροτήματα των συγχρόνων μου .»

ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ

« Ο ιστορικός συγγραφέας πρέπει αν είναι άφοβος , αδέκαστος , ελεύθερος και φίλος της αλήθειας .»

ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ

« Η ιστορία γνωρίζει μόνο ένα νόμο : Να παρουσιάζει την αλήθεια .»

ΤΑΚΙΤΟΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

....και ο συνάδελφος ype έθεσε το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις.

doctor

Σίγουρα οι Ελληνες δεν συνωστίζονταν στο λιμάνι της Σμύρνης όπως συμβάινει τώρα στον Πειραιά τα καλοκαίρια και η συγκεκριμένη καταγραφή δείχνει πολιτική χειραγώγηση.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιτρέψτε μου κάτι άσχετο, ως μικρό διάλλειμμα.

Στο μυθιστόρημα Middlesex του Jeffrey Eugenides περιέχεται η ομορφότερη και συγκλονιστικότερη λογοτεχνική περιγραφή, συνδυασμένη με κοινωνική και ηθογραφική ανάλυση, της Μικρασιατικής Καταστροφής, που έχω διαβάσει ποτέ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ακριβής περιγραφή των ωμοτήτων των τούρκων κατά την κατάληψη της Σμύρνης επιδρά αρνητικά στον ψυχισμό ενός παιδιού 11-12 ετών (όπως θα επιδρούσε οποιαδήποτε περιγραφή φόνου) και αυτό είναι γνωστό τοις πάσι.

Τα βιβλία συγγράφονται από επιστήμονες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου όπου η ύλη αλλά και οι διατυπώσεις μπαίνουν με παιδαγωγικά κριτήρια βασισμένα σε έρευνες της παιδικής και της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας.

Η συγγραφή ενός ΠΑΙΔΙΚΟΥ βιβλίου προϋποθέτει λοιπόν μεγάλη εξειδίκευση και απαιτεί ειδικές γνώσεις τις οποίες δεν έχουν όσοι κατέκριναν το βιβλίο.

Γι'αυτό και έγραψα ότι ουδείς Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιστορίας δεν έκρινε αρνητικά το βιβλίο και αυτό θα πρέπει να προβληματίσει όλους όσους είναι εναντίον του βιβλίου, κρίνοντάς το χωρίς να κατέχουν τις απαραίτητες επιστημονικές γνώσεις.

doctor

Μάλιστα... οι εν λόγω επιστήμονες γράφουν στο βιβλίο:

- Σελίδα 108, αιματηρά επεισόδια.... αιματηρή καταστολή.. φρικτές οι συνθήκες...αληθινά άθλιες...

- Σελίδα 109, εκτέλεση ανθρώπων... αφανισμός μεγάλου αριθμού ανθρώπων.. εξόντωση...

Τι έγιναν εδώ οι έρευνες των παιδαγωγών..., τα παιδαγωγικά τους κριτήρια και η ευαισθησία τους... για την τρυφερή ψυχή των

παιδιών μας...???

Θα μπορούσαν, αν μη τι άλλο, να χρησιμοποιηθούν κάποιες απ' αυτές και σε άλλα γεγονότα, όπως για μια γενοκτονία ας πούμε...

Είπα Γενοκτονία... "ο ευρών αμοιφθήσεται"... στο εν λόγω βιβλίο. Ίσως στα προσεχώς...

Σχετικό το παρακάτω θέμα:

http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?...12132&st=0#

Με την ευκαιρία Ρώτησα την κόρη μου, σχετικά. Το παιδί έχει πλήρη σύγχυση... δεν έχει συγκρατήσει τίποτα από την

μέχρι τώρα ύλη του βιβλίου που έκαναν. Πιστεύω πως αυτό είναι και το ζητούμενο από το εν λόγω βιβλίο, η πλήρης

σύγχυση των μαθητών αλλά κυρίως το ομιχλώδες τοπίο... το τίποτα της ιστορικής αλήθειας που δεν είναι η επιβολή

της "ιστορικής γνώσης", αλλά η μη λήθη του παρελθόντος, σε μια προσπάθεια αποφυγής των λαθών που έγιναν και της

συμφιλίωσης των λαών. Με την αποσιώπηση της ιστορικής μνήμης και αλήθειας το πιθανότερο είναι η ιστορία να επαναλαμβάνεται...

Συνεπώς, κάποιοι θέλουν να μας περάσουν την ιστορική αλήθεια ως ένα παραμύθι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους...

Ως επίλογο παραθέτω τον ορισμό της ιστορίας, όπως αυτή κόβεται και ράβεται...:

«Τι άλλο είναι η ιστορία παρά από ένα συμφωνημένο παραμύθι» (Ναπολέων Βοναπάρτης).

doctor

Διότι:

Πολιτικό είναι το πρόβλημά τους, όχι ιστορικό..."

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν γνωρίζω τι ακριβώς γράφει η ιστορία της Γ' Γυμνασίου (π.χ. για την καταστροφή της Σμύρνης) και καλό θα ήταν αν κάποιος γνωρίζει να μας το πει.

ούτε εγώ γνωρίζω ..αλλά βλέπω ότι στην Γ' Γυμνασίου έχει Τοπική Ιστορία

και περιλαμβάνει μόνο βιβλίο εκπαιδευτικού..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλλον Θεόφιλε δεν εξήγησα σωστά τι σημαίνει η φράση "ακριβής περιγραφή των ωμοτήτων".

Ορίστε ένα παλαιότερο θέμα, ο εκκινητής του οποίου παραθέτει μια "ακριβή περιγραφή των ωμοτήτων":

http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?...st=0#entry76477

Πιστεύω να έγινε σαφής η έκφραση που χρησιμοποίησα και να είναι επίσης σαφής ο εννοιολογικός διαχωρισμός της με τις εκφράσεις που αλίευσες από το βιβλίο.

Και μια και αναφέρεις τη γενοκτονία των Ποντίων, η γιαγιά μου (πόντια, ήλθε ως πρόσφυγας στην Ελλάδα για να μην πάει διακοπές στη Σιβηρία...) έλεγε:

"Πολλά επήκανε μας οι Ρώσ' και οι Τούρκ', αβούτοι πα εδώ επήκαν χειρότερα, ξάι κι θέλναμας "

Απόδοση στα ελληνικά:

"Πολλά μας έκαναν (επήκανε=εποίησαν) οι Ρώσοι και οι Τούρκοι, κι αυτοί όμως εδώ (σ.σ. οι γηγενείς, οι ...αυτόχθονες έλληνες) μας έκαναν χειρότερα, δε μας ήθελαν καθόλου".

Εδω δεν μιλάμε για ελλείψεις Δημήτρη . Εδω μιλάμε για αποσιώπηση κάποιον γεγονότων και για επισήμανση κάποιων άλλων ...

Καταστροφή Σμύρνης από τη μία, Β' Παγκόσμιος Πόλεμος από την άλλη.

Αν το δεις ως έλληνας έχεις δίκιο.

Όμως πόσα εκατομμύρια νεκρούς είχε ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος και πόσο πιο σημαντικό γεγονός είναι για την παγκόσμια ιστορία σε σχέση με την μικρασιατική καταστροφή;

Ή μήπως οι έλληνες νεκροί έχουν μεγαλύτερη αξία από τους ξένους;

Μήπως λοιπόν η κατ'αναλογία περιγραφή τηρήθηκε;

Αυτό που παραβλέπουμε όμως είναι το "ποιόν" του διδάσκοντος το μάθημα στο σχολείο.

Ό,τι και να γράφει το βιβλίο, ο διδάσκων θα περάσει αυτό που θέλει στα παιδάκια-αντιστάσεως μη ούσης.

Θυμάμαι καθηγητές μου που όταν πηγαίναμε εκκλησία την έκαναν έξω για τσιγάρο και άλλους που εκστασιαζότανε.

Θυμάμαι τους καθηγητές που καπνίζανε έξω από την εκκλησία να ξεσαλώνουν για τη γιορτή του Πολυτεχνείου, κάνανε χορωδίες, οργανώνανε ομιλίες και αφιερώματα και οι εκστασιαζόμενοι στην εκκλησία σε μια γωνιά να μη συμμετέχουν και να ακούνε τα τραγούδια του Θεοδωράκη με δυσφορία.

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς δηλώνω υπεύθυνα ότι είμαι ψιλοάσχετος.

Γρηγόρη σε παραδέχομαι!

Ούτε εγώ δεν έχω αυτές τις γνώσεις και γι'αυτό δεν δύναμαι να κρίνω τους επιστήμονες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου όπως και οι επιστήμονες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δε μπορούν να κρίνουν επιστημονικά το κλείσιμο ενός ισολογισμού.

Και εγώ θα ήθελα να μπούνε κάποια κομμάτια της ιστορίας στο βιβλίο, αλλά επειδή δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις δε μπορώ να το ζητήσω.

doctor

Από την άλλη πλευρά τώρα, πρέπει είναι σωστό? να "μαθαίνει" ένα μικρό παιδί (γιατί ρε πούστη μου μικρό δεν είναι ένα παιδί Στ' δημοτικού?) για τις ωμότητες που διέπραξαν οι μεν και οι δε? Και αν ναι αυτά τα γεγονότα πως θα το επιρρεάσουν στην πορεία?

Όχι δεν είναι σωστό, δεν υπάρχει παιδοψυχολόγος που να επικροτεί κάτι τέτοιο κι αν κάποιος θέλει το παιδί του να διαβάζει με φρικιαστικές λεπτομέρειες αυτά τα γεγονότα (λες και δεν θα πάει στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο για να τα ξαναδιαβάσει) θα πρέπει να το ξανασκεφτεί.

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Ξέρουμε τον ένοχο και είναι γνωστή η αιτία" της καταστροφής της Σμύρνης της Μικρασιατικής Καταστροφής, του Ξεριζωμού.

Όσο και να προσπαθουν ορισμένοι να τον κρύψουν πίσω από την υπαρκτή αγριότητα των Τούρκων.

Είχα γράψει παλαιότερα και σχετικά με το παραπάνω ότι είναι σα να σε χτυπά κάποιος με ένα λοστό και συ τα βάζεις με το λοστό και όχι με αυτόν που σε χτύπησε...

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.

×
×
  • Δημιουργία νέου...