Jump to content
  • 0

ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΤΟ ΙΚΑ (SOS)


Guest

Question

ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΕ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΙ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΜΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΤΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΟΥ ΖΗΤΟΥΣΕ ΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΩ ΤΙΣ ΑΠΔ ΤΟΥ 07/2002, 08/2002 ΚΑΙ 09/2002, ΤΑ ΓΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΣΕΛΙΔΩΝ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΗΝΩΝ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥ. ΤΟΥΣ ΕΙΠΑ ΟΤΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΜΟΝΙΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ, ΚΑΘΩΣ ΕΡΧΟΤΑΝ ΜΟΝΟ 2 ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ (3 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΦΟΡΑ), ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΧΑΜΕ ΒΒQ Ή ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΥΑ. ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ ΟΠΟΤΕ ΕΡΧΟΤΑΝ ΣΕ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΧΩΡΩ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΖΩ.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ? ΕΦΟΣΟΝ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ, ΑΡΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΡΞΗ ΣΤΟ ΤΕΒΕ, ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΟΒΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ,ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΖΩ ΚΑΙ ΕΓΩ?

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ? ΔΕΝ ΜΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΩΡΗΣΩ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ, ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΩ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ.

ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΜΟΥ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΙΧΑ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΒΙΒΛΙΟ.

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

ΤΟ ΙΚΑ ΠΩΣ ΕΛΑΒΕ ΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΕΜΑ? ΜΗΠΩΣ ΕΒΑΛΕ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΟΥ Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ??

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ (ΜΕ ΑΠΥ ) ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΠΩΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ. ΑΝ ΠΧ Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΟΒΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΥ ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ (12 ΜΙΣΘΟΥΣ & ΔΩΡΑ &ΕΑ ) ΤΕΚΜΑΙΡΕΤΑΙ ΠΩΣ ΠΑΡΕΧΕΙ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣΑΝ ΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕ ΜΕ ΑΠΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΑΝ ΣΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ..... ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕΣ Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΠΩΣ ΕΚΟΒΕ ΤΙΣ ΑΠΥ ? ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Δυστυχώς, υπάρχει παράβαση και το ΙΚΑ έχει δίκιο (όχι με την έννοια του δικαίου, αλλά με την έννοια υποχρεώσεων του εργοδότη που δεν ακολουθήθηκαν)

Aπό το 1981, με το N. 1210/81, ο οποίος τροποποιήθηκε με το N. 1296/82, υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του I.K.A. και των οργανισμών O.A.E.Δ., O.E.K., Eργατικής Eστίας, καθώς και του T.E.A.M., όλα τα πρόσωπα τα παρέχοντα εξαρτημένη εργασία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και το γύρισμα ελληνικών ταινιών (ηθοποιοί, σκηνοθέτες, χορογράφοι, μουσικοί κ.λ.π.) και τους συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιούς και ορισμένες ακόμα κατηγορίες εργαζομένων που οι απασχολήσεις τους είναι συναφείς.

Έτσι, στην πλήρη ασφάλιση του I.K.A. υπάγονται :

α) Oι παρέχοντες εξαρτημένη εργασία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και στην κινηματογράφηση ελληνικών ταινιών, ήτοι: ηθοποιοί, υποβολείς, σκηνοθέτες, χορογράφοι, διευθυντές ή οδηγοί σκηνής, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, μουσικοί, διευθυντές ορχήστρας, δάσκαλοι μουσικής, ταμίες, θυρωροί, ελεγκτές εισιτηρίων, τεχνικό προσωπικό θεάτρου και κινηματογράφου (εγκ. I.K.A. 13/82).

β) Oι μη παρέχοντες εξαρτημένη εργασία θεατρικοί συγγραφείς, μουσικοσυνθέτες, μεταφραστές, ποιητές, στιχουργοί, πεζογράφοι, κριτικοί, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, χορογράφοι, ενδυματολόγοι, καραγκιοζοπαίκτες[157] , θεατρικοί επιχειρηματίες, τραγουδιστές, μουσικοί, ηθοποιοί και γενικά καλλιτέχνες ερμηνευτές, σύμφωνα με το άρθρο 10 του N. 1075/80[158] . Aπό τα πρόσωπα αυτά, όσα απασχολούνται μόνιμα ή έκτακτα σε συγκεκριμένο εργοδότη με σχέση εξαρτημένης εργασίας ασφαλίζονται στο I.K.A. κατά την προηγούμενη περίπτωση ().

Link to post
Share on other sites
  • 0
Δυστυχώς, υπάρχει παράβαση και το ΙΚΑ έχει δίκιο (όχι με την έννοια του δικαίου, αλλά με την έννοια υποχρεώσεων του εργοδότη που δεν ακολουθήθηκαν)

Aπό το 1981, με το N. 1210/81, ο οποίος τροποποιήθηκε με το N. 1296/82, υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του I.K.A. και των οργανισμών O.A.E.Δ., O.E.K., Eργατικής Eστίας, καθώς και του T.E.A.M., όλα τα πρόσωπα τα παρέχοντα εξαρτημένη εργασία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και το γύρισμα ελληνικών ταινιών (ηθοποιοί, σκηνοθέτες, χορογράφοι, μουσικοί κ.λ.π.) και τους συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιούς και ορισμένες ακόμα κατηγορίες εργαζομένων που οι απασχολήσεις τους είναι συναφείς.

Έτσι, στην πλήρη ασφάλιση του I.K.A. υπάγονται :

α) Oι παρέχοντες εξαρτημένη εργασία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και στην κινηματογράφηση ελληνικών ταινιών, ήτοι: ηθοποιοί, υποβολείς, σκηνοθέτες, χορογράφοι, διευθυντές ή οδηγοί σκηνής, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, μουσικοί, διευθυντές ορχήστρας, δάσκαλοι μουσικής, ταμίες, θυρωροί, ελεγκτές εισιτηρίων, τεχνικό προσωπικό θεάτρου και κινηματογράφου (εγκ. I.K.A. 13/82).

β) Oι μη παρέχοντες εξαρτημένη εργασία θεατρικοί συγγραφείς, μουσικοσυνθέτες, μεταφραστές, ποιητές, στιχουργοί, πεζογράφοι, κριτικοί, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, χορογράφοι, ενδυματολόγοι, καραγκιοζοπαίκτες[157] , θεατρικοί επιχειρηματίες, τραγουδιστές, μουσικοί, ηθοποιοί και γενικά καλλιτέχνες ερμηνευτές, σύμφωνα με το άρθρο 10 του N. 1075/80[158] . Aπό τα πρόσωπα αυτά, όσα απασχολούνται μόνιμα ή έκτακτα σε συγκεκριμένο εργοδότη με σχέση εξαρτημένης εργασίας ασφαλίζονται στο I.K.A. κατά την προηγούμενη περίπτωση ().

ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ LANDS. O ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΤΟ ΙΚΑ.ΕΞΑΙΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΒΕ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ (ΠΧ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ). ΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΤΟ ΤΕΒΕ.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Προσθετω (σε οσα σωστα αναφερει η LANDS)το εξης :

Ν1469/84 Αρθρο 40.

Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του Ν. 1296/1982 προστίθεται

διάταξη που έχει ως εξής:

"Από την ισχύ του άρθρου αυτού τα παραπάνω πρόσωπα εξαιρούνται της ασφάλισης του ΙΚΑ, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον υπάγονται σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης για άλλη επαγγελματική τους δραστηριότητα".

Αναφερεται στην περιπτωση β ΄. Ψαξε αν ισχυει και αν ταιριαζει με την περιπτωση σου .

Link to post
Share on other sites
  • 0

ΟΙ μουσικοι και όλοι οι ασχολούμενοι στο θέαμα - ακρόαμα ασφάλιζονται από τους εργοδότες που τους απασχολουν όπως σωστά γραφτηκε από τους συναδελφούς εφοσον βέβαια δεν έχουν επιλέξει αλλλον φορέα ασφαλισης (πραγμα που κανεις δεν το κάνει). Συνεπώς το ΙΚΑ έχει δικιο γιατι ασφαλιζονται με το δελτιο και μαλιστα με το συνολο του ποσου που εχει κοψει και γραφεται και στο πορτοκαλί βιβλιο.

Τώρα το πως το εμαθε το ΙΚΑ ειναι αλλου παπα ευαγγελιο κοινως και το πιθανότερο ειναι: όταν πηγε να παρει ενημερώτητα ο μουσικος για να θεωρήσει καινουργιο μπλοκ ή να εισπραξει λεφτα απο δημόσιο το ΙΚΑ βλεπει ποιοι εργοδότες δεν κρατησαν ΙΚΑ και στελνει τις ανάλογες ΠΕΠΕΕ στο κατα τόπους καταστημα του . ( Αποκλειω το γεγονος που αναφερθηκε να πηγε ο ιδιος, γιατι ξερει οτι μετα δεν βρισκει δουλεια, εγω προσωπικα ποτε δεν συνιστω να κανουν κατι τετιο)

Αυτο που έπαθε η συνάδερφος είναι το νουμερο ένα προβλημα του χώρου και μιλαω εκ ιδιας πειρας λόγω του οτί το 70 % των πελατων μου ειναι μουσικοι. Απλώς εφιστώ την προσοχη και στους υπολοιπους γιατι πλεον εχουν δυσκολεψει πολυ τα πραγματα με την ασφαλιση και το ικα εχει γινει πολυ αυστηρο. ΜΟΝΟ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΜΕ ΔΕΛΤΙΟ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΟΣ ΑΛΛΑ ΒΑΛΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ,ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥσ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Link to post
Share on other sites
  • 0

-ΙΚΑ ασφαλισμένου: 12,22%

-ΙΚΑ εργοδότη: 21,43%

-Σύνολο ΙΚΑ: 33,65%

-Φόρος Εισοδήματος: 20%

-Κατάθεση συμβολαίου ανεξάρτητων υπηρεσιών, ορισμένου χρόνου, στην Επιθεώρηση Εργασίας. (Υπάρχει υπόδειγμα).

Υ.Γ. Δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή (και πρέπει να το ψάξω) αν οι νέοι ασφαλισμένοι ασφαλίζονται στο ΤΕΒΕ.

Link to post
Share on other sites
  • 0
-ΙΚΑ ασφαλισμένου: 12,22%

-ΙΚΑ εργοδότη: 21,43%

-Σύνολο ΙΚΑ: 33,65%

-Φόρος Εισοδήματος: 20%

-Κατάθεση συμβολαίου ανεξάρτητων υπηρεσιών, ορισμένου χρόνου, στην Επιθεώρηση Εργασίας. (Υπάρχει υπόδειγμα).

Υ.Γ. Δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή (και πρέπει να το ψάξω) αν οι νέοι ασφαλισμένοι ασφαλίζονται στο ΤΕΒΕ.

Αγαπητέ "Γ.Κ.", παρακαλούμε ανάφερε το πακέτο κάλυψης.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Π.Κ.: 154

Ειδική Περίπτωση Ασφάλισης: 15

Όσο για τους νέους ασφαλισμένους, εξακολουθώ να έχω τη γνώμη ότι ασφαλίζονται στο ΤΕΒΕ, αλλά πρέπει να το ψάξω.

Link to post
Share on other sites
  • 0
ΤΟ ΙΚΑ ΠΩΣ ΕΛΑΒΕ ΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΕΜΑ? ΜΗΠΩΣ  ΕΒΑΛΕ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΟΥ Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ??

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ (ΜΕ ΑΠΥ ) ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΠΩΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ. ΑΝ ΠΧ Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΟΒΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΥ ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ (12 ΜΙΣΘΟΥΣ & ΔΩΡΑ &ΕΑ ) ΤΕΚΜΑΙΡΕΤΑΙ ΠΩΣ ΠΑΡΕΧΕΙ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣΑΝ ΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕ ΜΕ ΑΠΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΑΝ ΣΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ.....    ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕΣ Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΠΩΣ ΕΚΟΒΕ ΤΙΣ ΑΠΥ ? ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ?

Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΕΚΟΒΕ ΤΙΣ ΑΠΥ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ, ΕΦΟΣΟΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΜΗΝΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΑΜΕ ΚΡΗΤΙΚΗ ΒΡΑΔΥΑ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΣΤΟ ΙΚΑ? ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ Ή ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΤΟΜΑ ΜΑΖΙ? ΣΕ ΠΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΜΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Επανερχόμαστε στο θέμα του πακέτου κάλυψης, αν και κλίνουμε και εμείς προς το 154.

Γιατί οι καλλιτέχνες αναφέρονται σε τόσα πολλά πακέτα κάλυψης;

Γιατί οι μουσικοί νύκτας υπάγονται και στα βαρέα;

Μήπως η σύμβαση έργου δεν είναι αρκετή να τους εντάξει στην ειδική περίπτωση 15;

Κάποια σχετική εγκύκλιος του ΙΚΑ ;

Link to post
Share on other sites
  • 0

Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΣΤΟ ΙΚΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ(ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΣΧΕΣΗ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ), ΣΤΟ ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ ΑΚΡΟΑΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΧΟΡΕΥΤΕΣ (Ν.1210/82 ΑΡΘ. 2 ΠΑΡ . 45 ΟΠΩΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ Ν.1296/82 ΑΡΘ.4 ΠΑΡ. 1 (ΕΓΚ. ΙΚΑ 97/89) ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ Ν. 1469/84 ΑΡΘΡΟ 40 ΚΑΙ Ν.1976/91 ΑΡΘ. 14 ΠΑΡ 3 ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΥΠΑΓΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ.ΛΟΓΩ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Η ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΩΝ ΔΕΝ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΥΝ/ΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ.

ΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ ΕΙΝΑΙ : ΚΩΔΙΚΟΣ 154.

Link to post
Share on other sites
  • 0

ΟΙ ΝΕΟΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΙ (ΠΡΩΤΟΑΣΦΑΛΙΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΦΟΡΕΑ ΚΥΡΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ 01.01.1993 ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΥΡΙΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ )ΜΕ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥΣ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ). ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΙΚΑ (ΠΧ) ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΠΡΩΤΟΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 01.01.93 ΑΠΑΛΛΑΣΣΕΣΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΒΕ ΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΕΝΑΡΞΗ ΠΧ ΕΛΕΥΘ.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ.

ΕΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΔΗΛΩΣΕΙΣ (ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΠΑΛΛΑΓΗ) .............. ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΟΛΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟ ΤΕΒΕ !!!!!!!!!!!

Link to post
Share on other sites
  • 0

Οι καλλιτέχνες αυτής της κατηγορίας (που δεν παρέχουν εξαρτημένη εργασία και εκδίδουν ΑΠΥ) δεν ασφαλίζονται στο ΙΚΑ για τους κλάδους Ανεργίας, Στράτευσης, Οικογ. Εοιδομάτων, Εργατ. Κατοικίας και Εργατ. Εστίας.

Ακριβώς λοιπόν γι' αυτό το λόγο αναφέρουμε την ειδική περίπτωση 15.

Επίσης, για την ασφάλισή τους δεν υπάρχει ο περιορισμός της ανώτατης ασφαλιστικής κλάσης, με ανώτερο όμως όριο ετήσιων εισφορών το 14πλάσιο του τεκμαρτού μισθού της ανώτατης ασφαλιστικής κλάσης, όπως ισχύει κάθε φορά (άρθρο 14, παρ. 2,3 , Ν. 1976/91, Εγκ. ΙΚΑ 94/92)

Στην περίπτωση όμως που οι συνολικές τους ετήσιες εισφορές (από αυτή την αιτία) υπερβούν το όριο αυτό, τότε έχουν δικαίωμα επιστροφής των εισφορών που είναι πάνω από το όριο.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Επαναφέρουμε την ερώτηση.

Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι καλλιτέχνες κλπ. προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με ΑΠΥ και όχι με μισθό, σε περισσότερους από ένα εργοδότες κατά τη διάρκεια του έτους.

Στις "κανονικές" περιπτώσεις οι ειδικότητές τους όπως έχουν κωδικοποιηθεί από το ΙΚΑ, σε συνδυασμό με τις ΚΑΔ Ξενοδοχείων, Κέντρων Διασκέδασης, Εκδοτικών επιχειρήσεων ( !!! ), και πολλών άλλων αντιστοιχούν σε πληθώρα πακέτων κάλυψης, μερικά από τα οποία έχουν και ΒΑΡΕΑ.

Υπάρχουν και άλλες "ειδικές" περιπτώσεις εκτός της 15.

Όλα αυτά μας κάνουν να έχουμε επιφυλάξεις ως προς την επιλογή του 154 πακέτου κάλυψης.

Μήπως κάποιος από τους συναδέλφους με των οποίων τις απόψεις επί του θέματος τείνουμε να συμφωνήσουμε μπορεί να αναφέρει πηγές ;

Link to post
Share on other sites
  • 0

Lands, αναφέρομαι στην περίπτωση μουσικού εκτελεστή κλπ, ασφαλισμένου με τις διατάξεις του Ν. 1296/82, Κωδ. Ειδικ.: 275030.

Αυτός έχει ΚΠΚ 101. Επειδή όμως πρόκειται για μίσθωση έργου βάζουμε ΚΠΚ 154 (Μικτά-ΤΕΑΜ χωρίς συν/να: ασφ.=12,22%, εργοδ.=21,93%) και ειδική περίπτωση 15, ακριβώς για να δείξουμε ότι πρόκειται για μίσθωση έργου.

Κράτησε αυτό σαν μπούσουλα για να βοηθηθείς στην περίπτωση που αντιμετωπίζεις.

Άλλωστε οι απαντήσεις που δίνονται από το βήμα αυτό εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις. Για να γίνει αυτό θα πρέπει αυτός που υποβάλλει το ερώτημα να είναι πολύ συγκεκριμένος και να δίνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ας μείνουμε στη συγκεκριμένη περίπτωση του μουσικού της/του Katerinad, όπου δεν υφίσταται ( "φυσικά" [sic] )σύμβαση με το μουσικό.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Το πρόβλημα στην περίπτωση του μουσικού της/του Katerinad προέρχεται, ακριβώς, επειδή το ξενοδοχείο δεν έκανε συμβάσεις ανεξαρτήτων υπηρεσιών (έργου), αλλά και δεν κατέβαλλε τις εισφορές που προβλέπονται γι' αυτές.

Για το λόγο αυτό δεν βλέπω άλλο δρόμο από την κατάθεση ένστασης στο ΙΚΑ και, ίσως, προσφυγή στα δικαστήρια.

Μόνο έτσι θα έχει την ευκαιρία να αποδείξει την πραγματικότητα.

Εκείνο πάντως που είναι βέβαιο είναι ότι θα καταβληθούν εισφορές στο ΙΚΑ, οι προσαυξήσεις της εκπρόθεσμης αγοράς (με διακανονισμό) και ίσως υπάρξουν (δεν το γνωρίζω) κυρώσεις για τη μη ύπαρξη συμβάσεων.

Καλό (αν και απίθανο) είναι να εξεταστεί η περίπτωση ο μουσικός αυτός να ήταν ασφαλισμένος στο ΤΕΒΕ και να στηριχθεί εκεί μια υπερασπιστική γραμμή.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Εάν αποδειχθεί ότι επρόκειτο για σύμβαση ανεξάρτητων υπηρεσιών, τότε, δεν υπάρχει η υποχρέωση ενημέρωσης του βιβλίου.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Εάν αποδειχθεί ότι επρόκειτο για σύμβαση ανεξάρτητων υπηρεσιών, τότε, δεν υπάρχει  η υποχρέωση ενημέρωσης του βιβλίου.

ΕΓΚ.81/1999

...

4.2. Οι απασχολούμενοι στο θέαμα και ακρόαμα ως αυτοτελώς απασχολούμενοι, δηλαδή όταν απασχολούνται με όρους μη εξαρτημένης εργασίας (όπως μουσικοσυνθέτες, θεατρικοί συγγραφείς, μεταφραστές, ποιητές, στιχουργοί , πεζογράφοι, κριτικοί, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, χορογράφοι, ενδυματολόγοι, καραγκιοζοπαίκτες, θεατρικοί επιχειρηματίες, Ν. 1296/82-εγκ. ΙΚΑ 133/82) θα κατάχωρούνται στο ειδικό βιβλίο από τον εργοδότη τους την ημερομηνία κατά την οποία εκδίδουν το Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών τους (Δ.Π.Υ.), ανεξαρτήτως της περιόδου απασχόλησης.

Τονίζεται ότι οι παρέχοντες εξαρτημένη εργασία απασχολούμενοι στο θέαμα και ακρόαμα (όπως οι ηθοποιοί, τεχνικοί θεάτρου και κινηματογράφου, υποβολείς θεάτρου, οργανοπαίκτες κλπ, Ν. 1210/81-εγκ. ΙΚΑ 130/81) θα κατάχωρούνται στο ειδικό βιβλίο όπως οι λοιποί εργαζόμενοι ανεξάρτητα από τον τρόπο καταβολής των αμοιβών τους ( με απόδειξη παροχής υπηρεσιών ή δελτίο παροχής υπηρεσιών).

Link to post
Share on other sites
  • 0

Παρακαλούμε προσέξατε τη δεύτερη παράγραφο του εδαφίου που παραθέτει ο CEL.

Αναγνωρίζεται ή παροχή εξαρτημένης εργασίας με έκδοση ΑΠΥ.

Επιλέγουμε πακέτο κάλυψης ανάλογα με τη σύμβαση; Και ποιά είναι η ειδοποιός διαφορά ΄στο λεκτικό των δύο συμβάσεων.

Link to post
Share on other sites
  • 0

ΕΧΩ ΩΣ ΠΕΛΑΤΗ ΕΝΑ ΧΟΡΕΥΤΗ.... ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ. ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΟΤΙ Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΝΑ ΚΑΤΕΙΓΓΗΛΕ ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΕΓΙΝΕ. ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΟΙ ΚΑΛΙΤΕΧΝΕΣ ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΤΟ ΤΕΒΕ ΑΛΛΑ ΤΟ ΙΚΑ. ΠΗΓΕ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΤΟ ΜΠΛΟΚΑΚΙ ΤΩΝ Α.Π.Υ. ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΚΑ ΜΗ ΟΦΕΙΛΗΣ. Η Δ.Ο.Υ ΖΗΤΗΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΤΗΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΚΑ (ΑΦΟΥ ΕΙΧΕ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΒΕ). ΤΟ ΙΚΑ ΛΟΙΠΟΝ ΖΗΤΗΣΕ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΕΩΣΕ ΚΑΘΕ ΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ.... ΑΦΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΟ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΔΩΣΑΝΕ ΕΝΗΜΕΡΩΤΗΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΚΑ. ΑΥΤΗ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΧΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΜΟΥ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΣΧΗΜΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΕΙ ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΦΟΥ ΗΘΕΛΕ ΘΕΩΡΗΣΗ...... ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΘΑ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΑΥΤΟ...

Link to post
Share on other sites
  • 0

1) Lands, το τι, τελικά, ισχύει είναι θέμα πραγματικό και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Ανάλογα, λοιπόν, αν πρόκειται για εξαρτημένη ή μη εργασία, ειδικότητα μουσικού κλπ επιλέγουμε και τον ΚΠΚ.

2) Cel, έχεις δίκιο! Το ειδικό βιβλίο ενημερώνεται, όπως αναφέρεις και σ' αυτές τις περιπτώσεις, όπως, επίσης, και όταν έχουμε συμβάσεις έργου με πρόσωπα που ασφαλίζονται σε όλους ή μερικούς κλάδους του ΙΚΑ, κατά την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης.

Πάντως, επειδή εξακολουθώ να πιστεύω ότι αυτή η υπόθεση θα καταλήξει τελικά στα δικαστήρια, ίσως είναι καλύτερα να περιμένει την έκδοση των Πράξεων Επιβολής Προστίμων και να κριθεί συνολικά η υπόθεση και το ποσό.

Αν φυσικά το ΙΚΑ γνωρίζει τη συγκεκριμένη περίπτωση ενημέρωσης του ειδικού βιβλίου!!! Διότι νομίζω ότι αυτό ζητήθηκε, επειδή ο υπάλληλος νόμιζε ότι επρόκειτο για εξαρτημένη εργασία.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Επανέρχομαι στο ευτράπελο (γιατί περί αυτού πρόκειται) της ενημέρωσης του ειδικού βιβλίου στην περίπτωση των καλλιτεχνών με σχέση εργασίας ανεξαρτήτων υπηρεσιών για να θέσω στην κρίση σας το εξής:

Ας υποθέσουμε (και σας διαβεβαιώνω ότι δεν πρόκειται για θεωρητική υπόθεση, αλλά για πολύ συνηθισμένο φαινόμενο) ότι κάποια επιχείρηση με έδρα μια απομακρυσμένη επαρχιακή πόλη απασχολεί με σύμβαση ανεξαρτήτων υπηρεσιών έναν από τους καλλιτέχνες που αναφέρονται στη σχετική εγκύκλιο και του οποίου την αμοιβή συμφωνεί να καταβάλει αργότερα (ή ακόμα χειρότερα σε δόσεις).

Ο καλλιτέχνης- ελεύθερος επαγγελματίας θα πρέπει σύμφωνα με τον ΚΒΣ να εκδώσει την ΑΠΥ με την είσπραξη των χρημάτων και ο εργοδότης να ενημερώσει τότε το ειδικό βιβλίο.

Όμως όταν γίνεται η καταβολή των χρημάτων ο καλλιτέχνης (συνήθως) βρίσκεται μακριά (π.χ. στην Αθήνα) και αποστέλλει ταχυδρομικά την ΑΠΥ, παράλληλα όμως θα πρέπει και να υπογράψει στο ειδικό βιβλίο, το οποίο απαγορεύεται να βγει από την επιχείρηση. Έτσι δύο τινά μπορούν να συμβούν: ή ο επιχειρηματίας θα πλαστογραφήσει την υπογραφή του ασφαλισμένου ή θα πρέπει (αν αυτό επιτρέπεται) να έχει εξουσιοδότησή του για να το κάνει.

Δεν είναι αστείο;

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...