Προς το περιεχόμενο

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

επισκέπτη Coyote

Εγω πάντως δεν το έχω βάλει το αμάξι

Κατάλαβα όμως ότι ότι έξοδα και να βάλω αφου είμαι κάτω από το 55% που λενε για τον ΚΑΔ μου θα μπορούσα να τα χώσω μέσα αφού κάνω αυτοπεραίωση

Ολα τα αλλα ειναι.....

Αν γινει έλεγχος όπως και να τα εχεις κάπου θα σε πιάσουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 weeks later...
Εγω πάντως δεν το έχω βάλει το αμάξι

Κατάλαβα όμως ότι ότι έξοδα και να βάλω αφου είμαι κάτω από το 55% που λενε για τον ΚΑΔ μου θα μπορούσα να τα χώσω μέσα αφού κάνω αυτοπεραίωση

Ολα τα αλλα ειναι.....

Αν γινει έλεγχος όπως και να τα εχεις κάπου θα σε πιάσουν.

Το εξάντλησες νομίζω το θέμα... :angry:

Σε συνέχεια όλων των διατάξεων, αποφάσεων και νόμων το συμπέρασμα που προκύπτει είναι:

" χώστα μέσα και κλείσε με περαίωση"

πολύ καλά το είπες. ! :angry:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 months later...
επισκέπτη Επισκέπτης

Καλημέρα,

αγορά τζιπ 2.0cc απο μηχανικό με αδεια μεικτής χρήσης:

εκπίπτει κανονικά από εισόδημα το 25% της αγοράς, των συντηρήσεων , της βενζίνης, κλπ. και δεν εκπιπτει καθόλου το φπα, όπως φαίνεται σε όλο το post.

Μήπως υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα για τους μηχανικούς (ιδιαίτερα για τους τοπογράφους) που θα έπρεπε να προσέξω, κάποια εξαίρεση?

η αγορά έγινε με δάνειο. Στη δήλωση εισοδήματος περνάω και τις δόσεις και το συνολικό ποσό αγοράς?

η ετήσια αποσβεση είναι 15% . (σωστά?)

ευχαριστώ και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 months later...

Εγώ πάντως άν και έχω διαβάσει τον Γ.Ο.Κ. δέν έχω ξεκινήσει να σηκώνω οικοδομές ούτε να κάνω τοπογραφικά . Απευθύνομαι πάντα στον αρμόδιο καταρτισμένο επιστήμονα τον οποίο πληρώνω και απαιτώ να μου παρέχει ότι του ζητώ.

Φιλικά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχικά να σας συγχαρώ για το αποτέλεσμα αυτής της διαρκούς προσπάθειας, μένω έκπληκτος από την πληθώρα και την εγκυρότητα των απαντήσεων και των θεμάτων που διαπραγματεύονται στον χώρο σας.

Θα ήθελα τα φώτα σας παρακαλώ αν είναι εύκολο.

Στην περίπτωσή μου (ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός) αγόρασα πέρυσι Ε.Ι.Χ 1800 κυβικών εκατοστών που φαίνεται αφενός στο Ε1 για το διαχειριστικό 2008 (πεδίο 719 στο Ε1 - ποσό περί των 28000), αλλά δεν γνωρίζω αν και κατά πόσο έχει καταχωρηθεί στα έξοδα της προσωπικής μου επιχείρησης (σίγουρα έχει περάσει στα βιβλία κάποιο ποσό, απλά δε γνωρίζω ακριβώς γιατί δεν κρατάω εγώ τα βιβλία). Δεδομένου ότι κατά τον περασμένο χρόνο δεν περάσαμε με τον λογιστή μου έξοδα βενζίνες, σέρβις και τέλη κυκλοφορίας (προφανώς δεν λογίστηκε σαν έξοδο της επιχείρησης ρωτώ), υπάρχει η δυνατότητα από εδώ και στο εξής να χειριστούμε με τον λογιστή μου κάπως το θέμα ώστε να εκπίπτει το 25% εξόδων αυτών; Πρέπει να και μας δίνεται η δυνατότητα να προβούμε "διορθωτικά" σε κάποιες κινήσεις ώστε να καταχωρηθεί το αμάξι στην προσωπική επιχείρησή μου δεδομένου ότι αποτελεί το μοναδικό αμάξι στην κατοχή μου και ως εκ τούτου πέραν από επαγγελματικά ταξίδια το χρησιμοποιώ εν μέρει και για άλλους λόγους (βλέπε να πηγαίνω σε γάμους κλπ όπως προελέγχθει) ;-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάνω στο προηγούμενο να συμπληρώσω πως κοιτώντας τα παραστατικά τω καιρώ εκείνο βλέπω πως είχε κοπεί Απόδειξη Λιανικής Πώλησης και ΔΕΝ αναγράφεται η επαγγελματική ιδιότητα, απλά ΙΔΙΩΤΗΣ, είναι βέβαια περασμένος σωστά ο Α.Φ.Μ. Οι κινήσεις αυτές έγιναν κατόπιν συνεννόησης με τον λογιστή μου καθότι υποστήριζε πως δεν μπορεί να μπει στην επιχείρησή μου οπότε και δεν χρειάζονταν φαντάζομαι κάποιο τιμολόγιο. Το ποσό εξοφλήθηκε τοις μετρητοίς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 months later...

<b>ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;</b>

Σήμερα θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε όσο το δυνατόν πιο απλά το γεγονός, αν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για την επιχείρησή μας μπορούν να υπολογιστούν ως έξοδο στα φορολογικά μας βιβλία. Αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι φορτηγά αλλά και επιβατικά. Μπορεί να είναι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε εκτός από σκοπούς τις επιχείρησης μας και για προσωπικούς-ιδιωτικούς λόγους. Ας μιλήσουμε, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα αυτά, αλλά και για τις βενζίνες ή τα πετρέλαια που καταναλώνουμε ή ακόμα και τις επισκευές των αμαξιών αυτών.

Τα συνηθέστερα ερωτήματα είναι τα κάτωθι:

Μπορεί η αγορά αυτοκίνητων, τα καύσιμα και οι τυχόν επισκευές - επιδιορθώσεις να λογίζονται ως έξοδα; Όλες οι προαναφερόμενες δαπάνες έχουν ΦΠΑ τον οποίο μπορούμε να τον συμψηφίσουμε κανονικά ή υπάρχουν περιορισμοί; Τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν;

Σίγουρα οι προβληματισμοί αυτοί έχουν διαβεί στο μυαλό σας και καλό είναι να δώσουμε μια απλή και κατανοητή απάντηση σε όλα αυτά διότι ο φορολογικός νόμος είναι ελαφρά πολύπλοκος στις περιπτώσεις αυτές.

Κατ’ αρχήν ο νόμος κάνει διάκριση στα αυτοκίνητα και τα αντιμετωπίζει διαφορετικά σε κάθε περίπτωση.

Έχουμε λοιπόν :

Α) Τα επαγγελματικά φορτηγά δημοσίας χρήσης (που έχουν οι μεταφορικές επιχειρήσεις),

Β) Τα επαγγελματικά φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (που έχουν οι λοιπές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα ή τα προϊόντα τους ),

Γ) Τα επιβατικά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (λεωφορεία) άνω των 9 θέσεων.

Δ) Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης μέχρι 9 θέσεων (τα γνωστά μας αμαξάκια ΙΧ που κυκλοφορούμε και σε κανένα …. γάμο με αυτά…)

Τι μπορεί λοιπόν να λογισθεί σαν έξοδο εάν αγοράσουμε ένα από τα παραπάνω αυτοκίνητα στην επιχείρησή μας χωρίς να μας «πάρει στο κυνήγι» η Εφορία..;;;;

Καταρχήν το Α), το Β) και το Γ) εάν τα αγοράσουμε με τιμολόγιο εκπίπτουν 100 % από τα έξοδα των βιβλίων μας.

Δεν συμβαίνει όμως και για το Δ) όπου σαν έξοδο από την επιχείρησή μας εκπίπτει μόνο το 60 % της αγοράς εάν το αμάξι είναι έως 1600 κυβικά και το 25% εάν το αμάξι είναι πάνω από 1.600 κυβικά. Συνεπώς εκπίπτει και αυτό αλλά με περιορισμούς.

Αυτό σημαίνει ότι εάν αγοράσω ένα φορτηγό για την επιχείρησή μου π.χ. 40.000 ευρώ θα λογισθεί σαν έξοδο και θα αφαιρείται από τα κέρδη των βιβλίων μου. Δεν εκπίπτει βέβαια σε μία χρονιά αλλά περίπου σε πέντε. Αυτό εμείς οι λογιστές το λέμε «αποσβέσεις». Το θέμα πάντως είναι ότι εκπίπτει όλο το ποσό .

Αν όμως αγοράσουμε ένα επιβατικό ΙΧ π.χ. ένα Seat Ibiza για να το χρησιμοποιούμε για να πηγαίνουμε να εισπράξουμε τους πελάτες μας ή να πάρουμε παραγγελίες ή για οποιονδήποτε άλλο επιχειρηματικό σκοπό τότε εάν η αγορά του είναι π.χ. 15.000 ευρώ θα υπολογισθούν ως έξοδα στα βιβλία μας μόνο το 60% (εάν είναι έως 1.400 κυβικά) δηλαδή 15.000 * 60% = 9.000 ευρώ. Εάν είναι πάνω από 1.600 κυβικά μόνο το 25 %. Είναι κατανοητό ότι οι συντελεστές αυτοί (το 60% & το 25 %) ορίσθηκαν ως περιορισμούς από την Εφορία γιατί ξέρει ότι τα αμάξια αυτά τα χρησιμοποιούμε και για να πάμε και σε κανένα … γάμο !!! (όπως προαναφέραμε …) . Γι’ αυτό και δεν θέλει να έχουμε έκπτωση 100 % σε αυτά. Είναι κατανοητό ότι για τα επιβατικά ΙΧ άνω των 1600 κυβικών εκατοστών υπάρχει έκπτωση μόνο 25% διότι – προφανώς- υπάρχει η λογική του «αμαξιού πολυτελείας».

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια διευκρίνιση: Με οποιονδήποτε τρόπο και αν αγοράζω το αυτοκίνητο ισχύουν τα παραπάνω. Είτε το αγοράσω μετρητοίς είτε με επιταγές είτε με δάνειο από Τράπεζα είτε με leasing ισχύουν οι παραπάνω κανόνες. Ιδιαίτερα το leasing μπορεί να μην εμφανισθεί το έξοδο μέσα σε περίπου πέντε χρόνια όπως προαναφέραμε αλλά να εμφανίζεται σαν έξοδο όποτε πληρώνουμε την δόση. (Πάντα όμως με τους περιορισμούς των 60% & του 25%).

«Τρομακτική» εξαίρεση αποτελεί η χρονομίσθωση (μην την μπερδέψουμε με την χρηματοδοτική μίσθωση που είναι το leasing) στην οποία δεν υπάρχουν οι περιορισμοί των 60% & 25% για τα επιβατικά έως 9 θέσεων !!!. Εκπίπτουν 100% !!!. Η χρονομίσθωση αυτή είναι η ενοικίαση των αμαξιών για όσα χρόνια επιθυμούμε… Άρα εάν δεν αγορασθεί το αμάξι αλλά ενοικιασθεί (χρονομίσθωση) θα έχουμε 100% έκπτωση της δαπάνης του εξόδου αυτού !!!. Εδώ - στην χρονομίσθωση – εν τι ουσία υπάρχει «αγορά» διότι εάν νοικιάσεις ένα αμάξι για 10 χρόνια και μετά το αλλάξεις με ένα άλλο αμάξι έχοντας πάλι ενοίκιο τότε, στην ουσία, είναι σαν να το έχεις αγοράσει και είναι σαν να πληρώνεις – αντί του ενοικίου- τις δόσεις ενός δανείου…

Υπάρχουν ιδιαιτερότητες βέβαια που χρήζουν προσοχής και καλό θα ήταν να τις συνεννοηθείτε με τον λογιστή σας. Επίσης υπάρχουν διάφορες εταιρείες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της αγοράς με χρονομίσθωση. Αναμβισβήτητα όμως θα πρέπει να ελεγχθεί και το κόστος για την διαδικασία αυτή διότι εάν δεν γίνει αυτό μπορεί να κερδίζουμε από το ένα θέμα και να χάνουμε από το άλλο.

Προσοχή: Οι προαναφερόμενοι κανόνες ισχύουν και για τα καύσιμα και για τις επισκευές των αυτοκινήτων ή φορτηγών.

Πάμε τώρα σε ένα άλλο σπουδαίο θέμα: Ο ΦΠΑ εκπίπτει;

Η απάντηση είναι η εξής: για τις Α), Β), Γ) περιπτώσεις εκπίπτει 100 %. Για την περίπτωση όμως Δ) δεν εκπίπτει καθόλου. Λογαριάζεται βέβαια σαν έξοδο με τους γνωστούς περιορισμούς (60% & 25%) αλλά δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Ακόμα και στην χρονομίσθωση δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ.

Ιδιαιτερότητες έχει και μια ομάδα επαγγελματιών (οι λεγόμενοι «Ελεύθεροι Επαγγελματίες κατά τον ΚΒΣ» που στο περίπου είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν & «πνευματικό» πτυχίο (π.χ. γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, λογιστές, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, ζωγράφοι κ.τ.λ.) οι οποίοι όταν αγοράζουν επιβατικό ΙΧ έχουν σε όλα τα κυβικά μόνο 25% (δηλαδή δεν έχουν το μέχρι 1.600 κυβικά 60% που έχουν τα άλλα επαγγέλματα…)

Ωραία μιλήσαμε για φορτηγά… για αμάξια… Είπαμε και για πάνω από 1.600 κυβικά … Τώρα για το που θα βρείτε χρήματα για να αγοράζεται αμάξια και φορτηγά αυτό είναι άλλο θέμα….

<b> Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος

Οικονομολόγος Ανωτ. Βιομ. Σχ. Θεσ/κης

Σαββ. 18 Mαρ 2006.

Αρθρο υπ’αρ. 088 </b>

Καλησπέρα σε όλους και συγχαρητήρια για το άρθρο είναι πολύ κατατοπιστικό.

Παρόλα αυτά θα ήθελα να σας παραθέσω κάποια στοιχεία για να δώ αν κατάλαβα σωστά.

Είμαι Πολιτικός Μηχανικός και αγόρασα με Δ.Αποστ.-Τιμολόγιο (Ιδιώτη) ένα FORD MONDEO CC με αξία 15473,34E και τέλη ταξινόμησης 2076,73E το οποίο χρησιμοποιώ σε καθημερινή βάση (ποσοστό άνω του 70%) για επαγγελματικό σκοπό.Το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία Δ (αυτήν που κορνάρει στους ...γάμους)

1. Σε ποιά νομοθετική ρύθμιση, (παράγραφος, άρθρο) γράφει ότι δικαιούμαι να περάσω ώς έξοδο της επιχείρησης το 25% της αξίας αγοράς του αυτοκινήτου έτσι ώστε να ξέρω τι να απαντήσω σε ενδεχόμενο έλεγχο?

2. Το 25 % προκύπτει από το συνολικό κόστος αγοράς με τα τέλη ταξινόμησης ή χωρίς αυτα?

3. Στο βιβλό σαν έξοδο θα βάλω ποσοστό μηνών κατοχής για την απόσβεση πχ(25% * αξία αγοράς * 15% * 9/12 αν το όχημα αγοράστηκε τον μάρτιο)?

4. Στην εκκαθαριστική δήλωση του ΦΠΑ υπάρχει ένα πεδίο (901) στο οποίο αναγράφει "Αξία (χωρίς ΦΠΑ) αγοράς Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων μέχρι 9 θέσεων (Μόνο καινούργιων)". Θα πρέπει να δηλώσω εκεί την αξία του αυτοκινήτου? Με ή χωρίς τα τέλη ταξινόμησης? Ολόκληρη η το ποσοστό της απόσβεσης.

Για να σας προλάβω έχω ρωτήσει εώς σήμερα 3 λογιστές, μου έχουν πεί διαφορετικά πράγματα ο καθένας και αυτός είναι ο λόγος που απευθύνομαι στο Forum...

Για την ιστορία παραθέτω τι μου απάντησαν

1ος) Δεν περνάνε σαν έξοδα της επιχειρησης τα έξοδα αγοράς αυτοκινήτου ούτε έξοδα συντήρησης για ΕΙΧ εώς 9 θέσεις (περίπτωση Δ κυρίου Σταυρουλάκη)

2ος) Δεν περνάνε σαν έξοδα της επιχειρησης τα έξοδα αγοράς αυτοκινήτου αλλά μόνο το 25% των εξοδων συντήρησης και σε ποσοστό το πολύθ 3% του συνόλου του εισοδήματός μου (εν μέρει σωστό από όσα διαβασα εδώ)

3ος) Δεν περνάνε σαν έξοδα της επιχειρησης τα έξοδα αγοράς αυτοκινήτου αλλά μόνο το 60% των εξοδων συντήρησης και σε ποσοστό το πολύθ 3% του συνόλου του εισοδήματός μου (εν μέρει σωστό από όσα διαβασα εδώ)

Ευχαριστώ προκαταβολικά για το χρόνο σας και ελπίζω να μπορέσετε να με βοηθήσετε καθώς έχω φτάσει σε αδιέξοδο...τουλάχιστον αν κάποιος απο τους παραπάνω λογιστές είναι σωστότερος από τους άλλους να τον προτιμήσω και να του δώσω να μου κρατάει τα λογιστικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 weeks later...

Μου είπαν ότι πρόσφατα άλλαξε το σχετικό καθεστώς για τη χρονομίσθωση αυτοκινήτων και δεν εκπίπτουν πλέον. Δεν έχω βρει κάτι σχετικό στις αποφάσεις.

Γνωρίζει κανείς κάτι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισκέπτη Παναγιωτης

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΟΤΙ ΣΕ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΤΑΘΕΡΕΙΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΡΚΕΙ ΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ .ΠΑΡΑΛΗΠΤΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΑΓΝΩΣΤΟΙ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισκέπτη Παναγιώτης Ρ.

Μου είπαν ότι πρόσφατα άλλαξε το σχετικό καθεστώς για τη χρονομίσθωση αυτοκινήτων και δεν εκπίπτουν πλέον. Δεν έχω βρει κάτι σχετικό στις αποφάσεις.Γνωρίζει κανείς κάτι;

Αλήθεια!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισκέπτη Παναγιώτης Ρ.

Αλήθεια!!!

Ζητώ ταπεινά συγγνώμη αλλά αυτό που εννοούσα ήταν: "Αλήθεια;;;"

Δεν γνωρίζω τίποτα για αλλαγή στο κασθεστώς της χρονομίσθωσης αυτοκινήτου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 month later...

καλησπερα,

ελευθερος επαγγελματιας(πολιτικος μηχανικος) με ειχ αυτοκινητο, μπορει να εκπεσει το φπα απο τα τιμολογια αγορας καυσιμων?

και αν οχι υπαρχει καποιο αρθρο που να το αναφερει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλησπερα,

ελευθερος επαγγελματιας(πολιτικος μηχανικος) με ειχ αυτοκινητο, μπορει να εκπεσει το φπα απο τα τιμολογια αγορας καυσιμων?

και αν οχι υπαρχει καποιο αρθρο που να το αναφερει?

http://www.taxheaven.gr/laws/law/index/law/5

αρθρο 30

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4.Δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες:

ε) αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά.

Η διάταξη αυτή δεν εφαρμόζεται για τα πιο πάνω μεταφορικά μέσα, εφόσον προορίζονται για πώληση, μίσθωση ή μεταφορά προσώπων με κόμιστρο.

ευχαριστω Roxanne

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 weeks later...
επισκέπτη ΙΩΑΝΝΗΣ

Είμαι γιατρος ιδιώτης που κανω και κατ οικον επισκέψεις.Προκειται να αγοράσω μετρητοίς ένα ΙΧ 1400cc.Μπορεί να αναγνωριστεί ως πάγιο έξοδο; Αν ναι, σε τι ποσοστό; Ισχύουν ακομη αυτά που αναφέρει ο κ Σταυρουλάκης;Τι γίνεται με τα έξοδα συντήρησης, καυσιμα κλπ; Ευχαριστώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 month later...

Για να είναι πλήρης το θέμα να συμπληρώσω οτι τα ποσοστά έχουν αλλάξει με τον 3842 σε 70% και 35%

5. Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της περίπτωσης β' της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κ.Φ.Ε. αντικαθίστα­νται ως εξής:

Ειδικά για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με κυλινδρισμό μέχρι χίλια εξακόσια (1.600) κυβικά εκατοστά, εκπίπτουν οι δαπάνες συντήρησης, επισκευής, κυκλοφορίας και αποσβέσεων και τα μισθώματα που καταβάλλονται σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης ή οποιονδήποτε τρίτο, σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%) του ύψους αυτών, εφόσον τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης. Για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού εκπίπτει, με τις ίδιες προϋποθέσεις, ποσοστό τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) των πιο πάνω δαπανών.

14. Οι παράγραφοι 1, 3, 5, 6, 7 και 8 έχουν εφαρμογή για κέρδη ισολογισμών που κλείνουν με ημερομηνία 31 Δεκεμβρίου 2010 και μετά και η παράγραφος 12 για εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2010 και μετά.

Επίσης για τους ελεύθερους επαγγελματίες έχει καταργηθεί ο περιορισμός 3% και ισχύουν οι συντελεστές 70 και 35 όπως παραπάνω.

6. Οι διατάξειςτου δεύτερου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 49 του Κ.Φ.Ε. καταργούνται.

β) Του άρθρου 6 (παράγραφος 1), 7 (παράγραφος 6) για διαχειριστικές χρήσεις πουαρχίζουν από 1ης Ιανου­αρίου 2010 και μετά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΚΑΛΗΜΕΡΑ

Με το νέο φορολογικο αλλάζει κάτι με τα leasing; Αν αγορασθει το αυτοκίνητο με leasing τίθεται θέμα τεκμηρίων; Αν νοικιασθεί ;

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 months later...

<b>ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;</b>

Σήμερα θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε όσο το δυνατόν πιο απλά το γεγονός, αν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για την επιχείρησή μας μπορούν να υπολογιστούν ως έξοδο στα φορολογικά μας βιβλία. Αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι φορτηγά αλλά και επιβατικά. Μπορεί να είναι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε εκτός από σκοπούς τις επιχείρησης μας και για προσωπικούς-ιδιωτικούς λόγους. Ας μιλήσουμε, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα αυτά, αλλά και για τις βενζίνες ή τα πετρέλαια που καταναλώνουμε ή ακόμα και τις επισκευές των αμαξιών αυτών.

Τα συνηθέστερα ερωτήματα είναι τα κάτωθι:

Μπορεί η αγορά αυτοκίνητων, τα καύσιμα και οι τυχόν επισκευές - επιδιορθώσεις να λογίζονται ως έξοδα; Όλες οι προαναφερόμενες δαπάνες έχουν ΦΠΑ τον οποίο μπορούμε να τον συμψηφίσουμε κανονικά ή υπάρχουν περιορισμοί; Τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν;

Σίγουρα οι προβληματισμοί αυτοί έχουν διαβεί στο μυαλό σας και καλό είναι να δώσουμε μια απλή και κατανοητή απάντηση σε όλα αυτά διότι ο φορολογικός νόμος είναι ελαφρά πολύπλοκος στις περιπτώσεις αυτές.

Κατ’ αρχήν ο νόμος κάνει διάκριση στα αυτοκίνητα και τα αντιμετωπίζει διαφορετικά σε κάθε περίπτωση.

Έχουμε λοιπόν :

Α) Τα επαγγελματικά φορτηγά δημοσίας χρήσης (που έχουν οι μεταφορικές επιχειρήσεις),

Β) Τα επαγγελματικά φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (που έχουν οι λοιπές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα ή τα προϊόντα τους ),

Γ) Τα επιβατικά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (λεωφορεία) άνω των 9 θέσεων.

Δ) Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης μέχρι 9 θέσεων (τα γνωστά μας αμαξάκια ΙΧ που κυκλοφορούμε και σε κανένα …. γάμο με αυτά…)

Τι μπορεί λοιπόν να λογισθεί σαν έξοδο εάν αγοράσουμε ένα από τα παραπάνω αυτοκίνητα στην επιχείρησή μας χωρίς να μας «πάρει στο κυνήγι» η Εφορία..;;;;

Καταρχήν το Α), το Β) και το Γ) εάν τα αγοράσουμε με τιμολόγιο εκπίπτουν 100 % από τα έξοδα των βιβλίων μας.

Δεν συμβαίνει όμως και για το Δ) όπου σαν έξοδο από την επιχείρησή μας εκπίπτει μόνο το 60 % της αγοράς εάν το αμάξι είναι έως 1600 κυβικά και το 25% εάν το αμάξι είναι πάνω από 1.600 κυβικά. Συνεπώς εκπίπτει και αυτό αλλά με περιορισμούς.

Αυτό σημαίνει ότι εάν αγοράσω ένα φορτηγό για την επιχείρησή μου π.χ. 40.000 ευρώ θα λογισθεί σαν έξοδο και θα αφαιρείται από τα κέρδη των βιβλίων μου. Δεν εκπίπτει βέβαια σε μία χρονιά αλλά περίπου σε πέντε. Αυτό εμείς οι λογιστές το λέμε «αποσβέσεις». Το θέμα πάντως είναι ότι εκπίπτει όλο το ποσό .

Αν όμως αγοράσουμε ένα επιβατικό ΙΧ π.χ. ένα Seat Ibiza για να το χρησιμοποιούμε για να πηγαίνουμε να εισπράξουμε τους πελάτες μας ή να πάρουμε παραγγελίες ή για οποιονδήποτε άλλο επιχειρηματικό σκοπό τότε εάν η αγορά του είναι π.χ. 15.000 ευρώ θα υπολογισθούν ως έξοδα στα βιβλία μας μόνο το 60% (εάν είναι έως 1.400 κυβικά) δηλαδή 15.000 * 60% = 9.000 ευρώ. Εάν είναι πάνω από 1.600 κυβικά μόνο το 25 %. Είναι κατανοητό ότι οι συντελεστές αυτοί (το 60% & το 25 %) ορίσθηκαν ως περιορισμούς από την Εφορία γιατί ξέρει ότι τα αμάξια αυτά τα χρησιμοποιούμε και για να πάμε και σε κανένα … γάμο !!! (όπως προαναφέραμε …) . Γι’ αυτό και δεν θέλει να έχουμε έκπτωση 100 % σε αυτά. Είναι κατανοητό ότι για τα επιβατικά ΙΧ άνω των 1600 κυβικών εκατοστών υπάρχει έκπτωση μόνο 25% διότι – προφανώς- υπάρχει η λογική του «αμαξιού πολυτελείας».

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια διευκρίνιση: Με οποιονδήποτε τρόπο και αν αγοράζω το αυτοκίνητο ισχύουν τα παραπάνω. Είτε το αγοράσω μετρητοίς είτε με επιταγές είτε με δάνειο από Τράπεζα είτε με leasing ισχύουν οι παραπάνω κανόνες. Ιδιαίτερα το leasing μπορεί να μην εμφανισθεί το έξοδο μέσα σε περίπου πέντε χρόνια όπως προαναφέραμε αλλά να εμφανίζεται σαν έξοδο όποτε πληρώνουμε την δόση. (Πάντα όμως με τους περιορισμούς των 60% & του 25%).

«Τρομακτική» εξαίρεση αποτελεί η χρονομίσθωση (μην την μπερδέψουμε με την χρηματοδοτική μίσθωση που είναι το leasing) στην οποία δεν υπάρχουν οι περιορισμοί των 60% & 25% για τα επιβατικά έως 9 θέσεων !!!. Εκπίπτουν 100% !!!. Η χρονομίσθωση αυτή είναι η ενοικίαση των αμαξιών για όσα χρόνια επιθυμούμε… Άρα εάν δεν αγορασθεί το αμάξι αλλά ενοικιασθεί (χρονομίσθωση) θα έχουμε 100% έκπτωση της δαπάνης του εξόδου αυτού !!!. Εδώ - στην χρονομίσθωση – εν τι ουσία υπάρχει «αγορά» διότι εάν νοικιάσεις ένα αμάξι για 10 χρόνια και μετά το αλλάξεις με ένα άλλο αμάξι έχοντας πάλι ενοίκιο τότε, στην ουσία, είναι σαν να το έχεις αγοράσει και είναι σαν να πληρώνεις – αντί του ενοικίου- τις δόσεις ενός δανείου…

Υπάρχουν ιδιαιτερότητες βέβαια που χρήζουν προσοχής και καλό θα ήταν να τις συνεννοηθείτε με τον λογιστή σας. Επίσης υπάρχουν διάφορες εταιρείες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της αγοράς με χρονομίσθωση. Αναμβισβήτητα όμως θα πρέπει να ελεγχθεί και το κόστος για την διαδικασία αυτή διότι εάν δεν γίνει αυτό μπορεί να κερδίζουμε από το ένα θέμα και να χάνουμε από το άλλο.

Προσοχή: Οι προαναφερόμενοι κανόνες ισχύουν και για τα καύσιμα και για τις επισκευές των αυτοκινήτων ή φορτηγών.

Πάμε τώρα σε ένα άλλο σπουδαίο θέμα: Ο ΦΠΑ εκπίπτει;

Η απάντηση είναι η εξής: για τις Α), Β), Γ) περιπτώσεις εκπίπτει 100 %. Για την περίπτωση όμως Δ) δεν εκπίπτει καθόλου. Λογαριάζεται βέβαια σαν έξοδο με τους γνωστούς περιορισμούς (60% & 25%) αλλά δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Ακόμα και στην χρονομίσθωση δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ.

Ιδιαιτερότητες έχει και μια ομάδα επαγγελματιών (οι λεγόμενοι «Ελεύθεροι Επαγγελματίες κατά τον ΚΒΣ» που στο περίπου είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν & «πνευματικό» πτυχίο (π.χ. γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, λογιστές, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, ζωγράφοι κ.τ.λ.) οι οποίοι όταν αγοράζουν επιβατικό ΙΧ έχουν σε όλα τα κυβικά μόνο 25% (δηλαδή δεν έχουν το μέχρι 1.600 κυβικά 60% που έχουν τα άλλα επαγγέλματα…)

Ωραία μιλήσαμε για φορτηγά… για αμάξια… Είπαμε και για πάνω από 1.600 κυβικά … Τώρα για το που θα βρείτε χρήματα για να αγοράζεται αμάξια και φορτηγά αυτό είναι άλλο θέμα….

<b> Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος

Οικονομολόγος Ανωτ. Βιομ. Σχ. Θεσ/κης

Σαββ. 18 Mαρ 2006.

Αρθρο υπ’αρ. 088 </b>

ΕΙΣΤΕ ΦΟΒΕΡΟΣ ΚΥΡΙΕ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ! ΤΟΣΟ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ, ΤΟΣΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ!

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΙΣΤΕ ΦΟΒΕΡΟΣ ΚΥΡΙΕ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ! ΤΟΣΟ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ, ΤΟΣΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ!

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις , το πολύ καλό άρθρο του Κωστή έχει γραφεί πριν τις διατάξεις του νέου νόμου 3842 όπου αλλάξαν μερικά πράγματα (στα ποσοστά έκπτωσης κλπ), όπως αναφέρονται παραπάνω και άλλοι συνάδελφοι.

Ο Κωστής δίνει τις σωστές κατευθύνσεις και ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να εμβαθύνει ....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστή η παρατήρηση του Απόστολου. Δοθείσης της ευκαιρίας να τονίσω το εξής.Παρατηρείται συχνά το φαινόμενο στο φόρουμ κάποια μέλη ή επισκέπτες να αγνοούν τις ημερομηνίες που έχουν πραγματοποιηθεί οι δημοσιεύσεις στα διάφορα θέματα. Πρέπει να είναι προσεκτικοί διότι μια τέτοια αβλεψία εκ μέρους τους μπορεί να τους οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα. Μπορεί οι απαντήσεις να ήταν σωστές τότε που γράφηκαν, όμως υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες το νομικό καθεστώς άλλαξε στην πορεία και πλέον είναι παρωχημένες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 months later...

Καλημέρα κι απο εμένα. Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής κι αν γνωρίζει κάποιος συνάδελφος θα το εκτιμούσα πολύ να έχω μια απάντηση. Τι ισχύει στην περίπτωση αγοράς ι.χ. αυτοκινήτου όταν κάποιος έχει εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες αλλά και ελευθέρια επαγγέλματα ταυτόχρονα? (Όταν δηλαδή είναι και μισθωτός αλλά και ελεύθερος επαγγελματίας). Πληροφορριακά να αναφέρω ότι το εισοδήμά του ως μισθωτός είναι περίπου 15000 ευρώ το έτος, ενώ τα ακαθάριστα έσοδα από ελευθέριο επάγγελμα είναι περίπου 4000 ευρώ με καθαρά κέρη περίπου 3000 ευρώ ανά έτος. Ισχύει και γι αυτόν το 70% και 30%? Ή επειδή το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματος του είναι από μισθωτές υπηρεσίες δε δικαιούται να εκπίπτει τα έξοδα και τις αποσβέσεις του αυτοκινήτου?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει τρόπος να καταχωρηθεί στο βιβλίο εσόδων-εξόδων αγορά ΕΙΧ αυτοκινήτου ελεύθερου επαγγελματία, η οποία έγινε με Απ.Λιαν.Πωλ. πριν από 3 χρόνια, προκειμένου να δικαολογήσει απόσβεση. Μπορεί να μην έχει δικαίωμα αποσβέσεων που δεν έγιναν στις προηγούμενες χρήσεις, αλλά τουλάχιστον να δικαιολογήσει την απόσβεση των επομένων ετών που δικαιούται.

Ευχαριστώ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να είναι πλήρης το θέμα να συμπληρώσω οτι τα ποσοστά έχουν αλλάξει με τον 3842 σε 70% και 35%

Επίσης για τους ελεύθερους επαγγελματίες έχει καταργηθεί ο περιορισμός 3% και ισχύουν οι συντελεστές 70 και 35 όπως παραπάνω.

πρώτη ερώτηση......περιορισμός 3 % δηλαδή..........?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.

×
×
  • Δημιουργία νέου...