Προς το περιεχόμενο

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;

Σήμερα θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε όσο το δυνατόν πιο απλά το γεγονός, αν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για την επιχείρησή μας μπορούν να υπολογιστούν ως έξοδο στα φορολογικά μας βιβλία. Αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι φορτηγά αλλά και επιβατικά. Μπορεί να είναι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε εκτός από σκοπούς τις επιχείρησης μας και για προσωπικούς-ιδιωτικούς λόγους. Ας μιλήσουμε, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα αυτά, αλλά και για τις βενζίνες ή τα πετρέλαια που καταναλώνουμε ή ακόμα και τις επισκευές των αμαξιών αυτών.

Τα συνηθέστερα ερωτήματα είναι τα κάτωθι:

Μπορεί η αγορά αυτοκίνητων, τα καύσιμα και οι τυχόν επισκευές - επιδιορθώσεις να λογίζονται ως έξοδα; Όλες οι προαναφερόμενες δαπάνες έχουν ΦΠΑ τον οποίο μπορούμε να τον συμψηφίσουμε κανονικά ή υπάρχουν περιορισμοί; Τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν;

Σίγουρα οι προβληματισμοί αυτοί έχουν διαβεί στο μυαλό σας και καλό είναι να δώσουμε μια απλή και κατανοητή απάντηση σε όλα αυτά διότι ο φορολογικός νόμος είναι ελαφρά πολύπλοκος στις περιπτώσεις αυτές.

Κατ’ αρχήν ο νόμος κάνει διάκριση στα αυτοκίνητα και τα αντιμετωπίζει διαφορετικά σε κάθε περίπτωση.

Έχουμε λοιπόν :

Α) Τα επαγγελματικά φορτηγά δημοσίας χρήσης (που έχουν οι μεταφορικές επιχειρήσεις),

Β) Τα επαγγελματικά φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (που έχουν οι λοιπές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα ή τα προϊόντα τους ),

Γ) Τα επιβατικά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (λεωφορεία) άνω των 9 θέσεων.

Δ) Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης μέχρι 9 θέσεων (τα γνωστά μας αμαξάκια ΙΧ που κυκλοφορούμε και σε κανένα …. γάμο με αυτά…)

Τι μπορεί λοιπόν να λογισθεί σαν έξοδο εάν αγοράσουμε ένα από τα παραπάνω αυτοκίνητα στην επιχείρησή μας χωρίς να μας «πάρει στο κυνήγι» η Εφορία..;;;;

Καταρχήν το Α), το Β) και το Γ) εάν τα αγοράσουμε με τιμολόγιο εκπίπτουν 100 % από τα έξοδα των βιβλίων μας.

Δεν συμβαίνει όμως και για το Δ) όπου σαν έξοδο από την επιχείρησή μας εκπίπτει μόνο το 60 % της αγοράς εάν το αμάξι είναι έως 1600 κυβικά και το 25% εάν το αμάξι είναι πάνω από 1.600 κυβικά. Συνεπώς εκπίπτει και αυτό αλλά με περιορισμούς.

Αυτό σημαίνει ότι εάν αγοράσω ένα φορτηγό για την επιχείρησή μου π.χ. 40.000 ευρώ θα λογισθεί σαν έξοδο και θα αφαιρείται από τα κέρδη των βιβλίων μου. Δεν εκπίπτει βέβαια σε μία χρονιά αλλά περίπου σε πέντε. Αυτό εμείς οι λογιστές το λέμε «αποσβέσεις». Το θέμα πάντως είναι ότι εκπίπτει όλο το ποσό .

Αν όμως αγοράσουμε ένα επιβατικό ΙΧ π.χ. ένα Seat Ibiza για να το χρησιμοποιούμε για να πηγαίνουμε να εισπράξουμε τους πελάτες μας ή να πάρουμε παραγγελίες ή για οποιονδήποτε άλλο επιχειρηματικό σκοπό τότε εάν η αγορά του είναι π.χ. 15.000 ευρώ θα υπολογισθούν ως έξοδα στα βιβλία μας μόνο το 60% (εάν είναι έως 1.400 κυβικά) δηλαδή 15.000 * 60% = 9.000 ευρώ. Εάν είναι πάνω από 1.600 κυβικά μόνο το 25 %. Είναι κατανοητό ότι οι συντελεστές αυτοί (το 60% & το 25 %) ορίσθηκαν ως περιορισμούς από την Εφορία γιατί ξέρει ότι τα αμάξια αυτά τα χρησιμοποιούμε και για να πάμε και σε κανένα … γάμο !!! (όπως προαναφέραμε …) . Γι’ αυτό και δεν θέλει να έχουμε έκπτωση 100 % σε αυτά. Είναι κατανοητό ότι για τα επιβατικά ΙΧ άνω των 1600 κυβικών εκατοστών υπάρχει έκπτωση μόνο 25% διότι – προφανώς- υπάρχει η λογική του «αμαξιού πολυτελείας».

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια διευκρίνιση: Με οποιονδήποτε τρόπο και αν αγοράζω το αυτοκίνητο ισχύουν τα παραπάνω. Είτε το αγοράσω μετρητοίς είτε με επιταγές είτε με δάνειο από Τράπεζα είτε με leasing ισχύουν οι παραπάνω κανόνες. Ιδιαίτερα το leasing μπορεί να μην εμφανισθεί το έξοδο μέσα σε περίπου πέντε χρόνια όπως προαναφέραμε αλλά να εμφανίζεται σαν έξοδο όποτε πληρώνουμε την δόση. (Πάντα όμως με τους περιορισμούς των 60% & του 25%).

«Τρομακτική» εξαίρεση αποτελεί η χρονομίσθωση (μην την μπερδέψουμε με την χρηματοδοτική μίσθωση που είναι το leasing) στην οποία δεν υπάρχουν οι περιορισμοί των 60% & 25% για τα επιβατικά έως 9 θέσεων !!!. Εκπίπτουν 100% !!!. Η χρονομίσθωση αυτή είναι η ενοικίαση των αμαξιών για όσα χρόνια επιθυμούμε… Άρα εάν δεν αγορασθεί το αμάξι αλλά ενοικιασθεί (χρονομίσθωση) θα έχουμε 100% έκπτωση της δαπάνης του εξόδου αυτού !!!. Εδώ - στην χρονομίσθωση – εν τι ουσία υπάρχει «αγορά» διότι εάν νοικιάσεις ένα αμάξι για 10 χρόνια και μετά το αλλάξεις με ένα άλλο αμάξι έχοντας πάλι ενοίκιο τότε, στην ουσία, είναι σαν να το έχεις αγοράσει και είναι σαν να πληρώνεις – αντί του ενοικίου- τις δόσεις ενός δανείου…

Υπάρχουν ιδιαιτερότητες βέβαια που χρήζουν προσοχής και καλό θα ήταν να τις συνεννοηθείτε με τον λογιστή σας. Επίσης υπάρχουν διάφορες εταιρείες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της αγοράς με χρονομίσθωση. Αναμβισβήτητα όμως θα πρέπει να ελεγχθεί και το κόστος για την διαδικασία αυτή διότι εάν δεν γίνει αυτό μπορεί να κερδίζουμε από το ένα θέμα και να χάνουμε από το άλλο.

Προσοχή: Οι προαναφερόμενοι κανόνες ισχύουν και για τα καύσιμα και για τις επισκευές των αυτοκινήτων ή φορτηγών.

Πάμε τώρα σε ένα άλλο σπουδαίο θέμα: Ο ΦΠΑ εκπίπτει;

Η απάντηση είναι η εξής: για τις Α), Β), Γ) περιπτώσεις εκπίπτει 100 %. Για την περίπτωση όμως Δ) δεν εκπίπτει καθόλου. Λογαριάζεται βέβαια σαν έξοδο με τους γνωστούς περιορισμούς (60% & 25%) αλλά δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Ακόμα και στην χρονομίσθωση δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ.

Ιδιαιτερότητες έχει και μια ομάδα επαγγελματιών (οι λεγόμενοι «Ελεύθεροι Επαγγελματίες κατά τον ΚΒΣ» που στο περίπου είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν & «πνευματικό» πτυχίο (π.χ. γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, λογιστές, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, ζωγράφοι κ.τ.λ.) οι οποίοι όταν αγοράζουν επιβατικό ΙΧ έχουν σε όλα τα κυβικά μόνο 25% (δηλαδή δεν έχουν το μέχρι 1.600 κυβικά 60% που έχουν τα άλλα επαγγέλματα…)

Ωραία μιλήσαμε για φορτηγά… για αμάξια… Είπαμε και για πάνω από 1.600 κυβικά … Τώρα για το που θα βρείτε χρήματα για να αγοράζεται αμάξια και φορτηγά αυτό είναι άλλο θέμα….

Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος

Οικονομολόγος Ανωτ. Βιομ. Σχ. Θεσ/κης

Σαββ. 18 Mαρ 2006.

Αρθρο υπ’αρ. 088

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;

..............

Δεν συμβαίνει όμως και για το Δ) όπου σαν έξοδο από την επιχείρησή μας εκπίπτει ΕΩΣ μόνο το 60 % της αγοράς εάν το αμάξι είναι έως 1600 κυβικά και ΕΩΣ τοτο 25% εάν το αμάξι είναι πάνω από 1.600 κυβικά. Συνεπώς εκπίπτει και αυτό αλλά με περιορισμούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστό και ευχαριστώ Αλέκο για την σημείωση σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ,ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ.ΕΠΙΣΗΣ ΕΑΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΙΧ ΠΡΟΥΠΑΡΧΕΙ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΑΝ ΣΥΣΤΗΘΕΙ Ο.Ε. ΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣΤΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ,ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΦΠΑ ΤΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΚΠΙΠΤΕΙ Ή ΟΧΙ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 weeks later...
ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ,ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ.ΕΠΙΣΗΣ ΕΑΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΙΧ ΠΡΟΥΠΑΡΧΕΙ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ

Οντως ξεχάσαμε να αναφερθούμε στους Ελέυθερους Επαγγελματίες:

Οι δαπάνες συντήρησης, λειτουργίας, επισκευής, κυκλοφορίας, αποσβέσεων και μισθωμάτων λίζινγκ εκπίπτουν από το ακαθάριστο εισόδημα κατά 25% και έως το 3% του εν λόγω ακαθαρίστου εισοδήματος του Ελεύθερου Επαγγελαματία.

Αρα δεν ισχύει εδώ το έως 1600 κυβικά και άνω των 1600 κυβικών....

Σε όλα ισχύει το 25%

Βέβαια στην χρονομίσθωση ισχύει το 100% όπως αναγράφεται στο κεντρικό άρθρο.

Για όλα αυτά πρέπει να υπάρχουν τιμολόγια.

ΕΠΙΣΗΣ ΕΑΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΙΧ ΠΡΟΥΠΑΡΧΕΙ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;

Κανονικά πρέπει να υπάρχει τιμολόγιο στα βιβλία για να εκπίπτουν οι σχετικές δαπάνες.

Κατα τη γνώμη μου πρέπει να υπάρξει Τιμολόγιο Αγοράς του υπάρχοντος ΙΧ ω΄στε να δικαιολογούνται οι σχετικές δαπάνες. (ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ : ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΔΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΑΤΑΓΗ. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΓΝΩΜΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΑΝ ΣΥΣΤΗΘΕΙ Ο.Ε. ΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣΤΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ,ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΕΚΠΙΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ

Το θέμα λειτουργεί όπως η ατομική επιχείρηση ενός ελέυθερου επαγγελματία. (βλ. αμέσως πιο πριν)

ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΦΠΑ ΤΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΚΠΙΠΤΕΙ Ή ΟΧΙ?

Είπαμε από το κεντρικό άρθρο: Ποτέ ο ΦΠΑ. Λογίζεται απλά ως δαπάνη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 month later...
Είπαμε από το κεντρικό άρθρο: Ποτέ ο ΦΠΑ. Λογίζεται απλά ως δαπάνη.

.....η οποια,συμπληρωνω, εκπιπτει και αυτη αναλογικα σε περιπτωση leasing(οπως αναλυει ο Κωστης στην αρχικη του δημοσιευση)απο το φορο εισοδηματος.

Καλημέρα ισχύει το ίδιο και για τις μηχανές?

αν οι δαπανες της αφορουν τον σκοπο της επιχειρησης εκπιπτουν 100% απο τα ακαθαριστα εσοδα της.(ΠΟΛ 1005/2005)

Ο ΦΠΑ ενσωματωνεται φυσικα ως δαπανη και εκπιπτει μονο απο τα ακαθαριστα εσοδα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 weeks later...

ΚΥΡΙΕ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ,

ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΣΑΣ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΤΙΜΗΤΗΣ ΚΑΝΕΝΟΣ.

ΑΠΛΑ ΠΗΡΑ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΤΟ ΤΟΝΙΣΩ, ΓΙΑΤΙ Η Α.Β.Σ.Θ. ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΑ -ΜΕ ΚΑΦΟΥΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ- ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΗ ΣΧΟΛΗ !!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 months later...

Τα τιμολόγια της βενζίνης πώς συμπληρώνονται στο βιβλίο εσόδων-εξόδων από την στιγμή που μετράνε στα έξοδα κατά ποσοστό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα τιμολόγια της βενζίνης πώς συμπληρώνονται στο βιβλίο εσόδων-εξόδων από την στιγμή που μετράνε στα έξοδα κατά ποσοστό;

Σε ιδιαίτερη στήλη (Επισκ & συντήρ ΙΧ 0%) ώστε στο τέλος του χρόνου να μπορείς να αναμορφώσεςι το σύνολο στο Ε3 σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 months later...
επισκέπτη Κωσταςελευθεριου

Καλησπέρα σας, θα ήθελα να ρωτήσω για μια Ο.Ε. (κατάστημα λιανεμπορείου με 5 υπαλλήλους)

Η εταιρία "χρονομισθώνει" ήδη 2 Ε.Ι.Χ 1600cc των οποίων το μίσθωμα εκπίπτει.

Σε ερώτηση προς τον λογιστή της εταιρίας για μίσθωση ακόμα ενός αυτοκινήτου, είπε ότι δεν γίνεται καθώς

οι εταίροι είναι 2.

Α)Ισχύει κάτι τέτοιο?

Β)το "άλλο" αυτοκίνητο είναι 19 φορολογίσημων ίππων, παίζει κάποιο ρόλο αυτό σε κάποιον τυχόν έλεγχο?

Γ)Υπάρχει επίσης περίπτωση το αυτοκίνητο να ΜΗΝ θεωρηθεί ότι είναι για τις ανάγκες τις επιχείρησης? (ποιες είναι οι προυποθέσεις για να θεωρηθεί?)

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σας, θα ήθελα να ρωτήσω για μια Ο.Ε. (κατάστημα λιανεμπορείου με 5 υπαλλήλους)

Η εταιρία "χρονομισθώνει" ήδη 2 Ε.Ι.Χ 1600cc των οποίων το μίσθωμα εκπίπτει.

Σε ερώτηση προς τον λογιστή της εταιρίας για μίσθωση ακόμα ενός αυτοκινήτου, είπε ότι δεν γίνεται καθώς

οι εταίροι είναι 2.

Α)Ισχύει κάτι τέτοιο?

Οχι

Β)το "άλλο" αυτοκίνητο είναι 19 φορολογίσημων ίππων, παίζει κάποιο ρόλο αυτό σε κάποιον τυχόν έλεγχο?

Αν τηρηθουν οι περιορισμοι που προαναφερθηκαν..οχι.

Προσοχη στο τεκμηριο.....ρωτηστε το λογιστη σας.

Γ)Υπάρχει επίσης περίπτωση το αυτοκίνητο να ΜΗΝ θεωρηθεί ότι είναι για τις ανάγκες τις επιχείρησης? (ποιες είναι οι προυποθέσεις για να θεωρηθεί?)

Ο νομοθετης θεωρει εξ ορισμου οτι το παγιο ΙΧΕ εως 9 θεσεις ΔΕΝ χρησιμοποιειται μονο για τις αναγκες της επιχειρησης.

Διαβαστε προσεκτικα την αναλυση του κου Σταυρουλακη.

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισκέπτη Επισκέπτης

Στο ελευθεριο επαγγελμα μας ειμαστε δικυκλιστες τι κανουμε:

Εκπιπτει η αγορα, η συντηρηση και τα καυσιμα απο: εισοδημα και φπα;

Αν εχεις πανω απο δυο επιστημονες υπαλληλους και θεωρησε παροχη και οχι ελευθεριο, τι γινεται πας με το 60%;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ πολύ για την γρήγορη απάντησή σας.

ειμαι σε φορμα σημερα... :mellow:

Στο ελευθεριο επαγγελμα μας ειμαστε δικυκλιστες τι κανουμε:

Εκπιπτει η αγορα, η συντηρηση και τα καυσιμα απο: εισοδημα και φπα;

Αν εχεις πανω απο δυο επιστημονες υπαλληλους και θεωρησε παροχη και οχι ελευθεριο, τι γινεται πας με το 60%;

απαντηθηκε αυτο...διαβαστε το θεμα απο την αρχη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 months later...
επισκέπτη Επισκέπτης

Στην περιπτωση που επιχειρηματίας αγοράσει αμαξι τυπου jeep και υπάρχει δυνατότητα εκδοσης επαγγελματικής αδειας ,ισχύουν τα ιδια που ισχύουν για τα ΦΙΧ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 weeks later...
επισκέπτη samartzispanagiotis

Καλημέρα σε όλους και καλή χρονιά.Εάν μπορείτε θα ήθελα να με βοηθήσετε με το εξής παράδειγμα:

Σε μια Ο.Ε. όταν έχουμε παραστατικό για έξοδα συντήρησης αυτοκινήτου 1000€ και το αντίστοιχο ΦΠΑ τί θα καταχωρήσουμε στα βιβλία μας Εσόδων-Εξόδων, το 25% με το αντίστοιχο ΦΠΑ σε ξεχωριστή στήλη, και αν το καταχωρήσουμε πως θα πάει συγκεντρωτική προμηθευτών το αρχικό ποσό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 month later...

Αθήνα, 8 Δεκεμβρίου 2006

Αρ.Πρωτ.: 1065011/10936/Β0012

ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛ. ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ (Δ12)

ΠΟΛ.1139

ΤΜΗΜΑTA Β - A

Θέμα «Έκπτωση των μισθωμάτων που καταβάλλονται σε επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης τα οποία έχουν μισθώσει από εταιρείες leasing»

Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης β' της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 2238/1994, το καθαρό εισόδημα των επιχειρήσεων που τηρούν επαρκή και ακριβή βιβλία και στοιχεία δεύτερης και τρίτης κατηγορίας του Κ.Β.Σ. εξευρίσκεται λογιστικώς με έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα μεταξύ άλλων και των δαπανών για τη συντήρηση και επισκευή των επαγγελματικών γενικά εγκαταστάσεων, μηχανημάτων και αυτοκινήτων οχημάτων. Ειδικά, οι δαπάνες συντήρησης, λειτουργίας, επισκευής, κυκλοφορίας, αποσβέσεων και μισθωμάτων που καταβάλλονται σε εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι χίλια εξακόσια {1600} κυβικά εκατοστά, που έχουν στην κυριότητά τους οι επιχειρήσεις ή που έχουν μισθωμένα από τρίτους, εκπίπτουν μέχρι εξήντα τοις εκατό {60%} του συνολικού ύψους αυτών, εφόσον αυτά χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης.

Για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού εκπίπτει, με τις ίδιες προϋποθέσεις, ποσοστό μέχρι είκοσι πέντε τοις εκατό {25%} των πιο πάνω δαπανών. Ο περιορισμός αυτός δεν εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την εκμίσθωση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους αποκλειστικά για την εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών.

2. Περαιτέρω, με την αριθ. 1003821/10037/Β0012/ΠΟΛ.1005/14.1.2005 Α.Υ.Ο.Ο. που εξεδόθη κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 15 του άρθρου 9 του ν. 3296/2004 ορίζεται, ότι τα μισθώματα που καταβάλλουν οι επιχειρήσεις σε επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδά τους, μέχρι ποσοστό 60% για Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα μέχρι 1.600 κ.ε. και μέχρι 25% για Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με μεγαλύτερο κυβισμό στις περιπτώσεις που από τη σύμβαση μίσθωσης με τις πιο πάνω επιχειρήσεις προβλέπεται η αγορά του αυτοκινήτου από τη μισθώτρια επιχείρηση σε προσυμφωνημένη τιμή (σύμβαση leasing εν τοις πράγμασι).

3. Επίσης, από τη Διοίκηση έχει γίνει δεκτό, ότι σε περίπτωση που επιχείρηση μισθώνει αυτοκίνητο Ι.Χ. με τη μέθοδο της μακροχρόνιας μίσθωσης από εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, η οποία προηγουμένως το έχει μισθώσει με χρηματοδοτική μίσθωση από εταιρεία leasing, τότε η έκπτωση των δαπανών συντήρησης, επισκευής και μισθωμάτων του εν λόγω αυτοκινήτου υπόκειται στους περιορισμούς που προβλέπονται για τις μισθώσεις αυτοκινήτων από εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων (σχετ. 1053770/1035/Α0012/29.5.2005 έγγραφο), καθόσον οι περισσότερες από τις εμπλεκόμενες στις εν λόγω συναλλαγές, εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων είναι θυγατρικές εταιρειών leasing.

4. Στην πράξη έχουν διαπιστωθεί σημαντικά προβλήματα κατά την εφαρμογή όσων αναφέρονται στην παρ. 3 της παρούσας, δεδομένου ότι, οι επιχειρήσεις που μισθώνουν αυτοκίνητα συμβάλλονται αποκλειστικά και μόνο με τις εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, ενώ δεν είναι πάντα ευχερής η εκ των προτέρων εξακρίβωση από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις εάν τα προς μίσθωση αυτοκίνητα ανήκουν κατά κυριότητα στη δεύτερη ή σε κάποια εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης με αποτέλεσμα να μην είναι ευχερής η συμμόρφωσή τους προς τις οδηγίες της Διοίκησης. Εξάλλου, με τον τρόπο αυτό τίθενται σε δυσμενέστερη θέση οι εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων οι οποίες είναι θυγατρικές εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης σε σύγκριση με τις λοιπές.

5. Μετά από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω, με την παρούσα γίνεται δεκτό, ότι τα μισθώματα που καταβάλλουν οι επιχειρήσεις σε εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων (εκτός leasing), ανεξάρτητα αν οι εταιρείες αυτές έχουν αγοράσει τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ή τα έχουν μισθώσει από εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων χωρίς τους περιορισμούς που αναφέρονται στην περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 2238/1994. Τα ανωτέρω δεν ισχύουν στις περιπτώσεις που από τη σύμβαση μίσθωσης προβλέπεται η αγορά των αυτοκινήτων από τη μισθώτρια επιχείρηση σε προσυμφωνημένη τιμή (σύμβαση leasing εν τοις πράγμασι).

Κάθε προηγούμενη διοικητική λύση με αντίθετο περιεχόμενο παύει να ισχύει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 weeks later...

ΕΠΑΝΑΦΕΡΩ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΙ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΙΑ Α.Ε, ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ LEASING Η ΜΕ XΡONΟΜΙΣΘΩΣΗ.ΠΟΙΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ Κ ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΠΑΝΑΦΕΡΩ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΙ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΙΑ Α.Ε, ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ LEASING Η ΜΕ XΡONΟΜΙΣΘΩΣΗ.ΠΟΙΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ Κ ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ?

Η φορολογική αντιμετώπιση υπάρχει ποιό πάνω και μπορέις να βγάλεις συμπέρασμα. Ας δείς και εκτός από τους φόρους και τα έξοδα που αντιστοιχούν στην στην μια ή στην άλλη περίπτωση θα αποφασίσεις.. Δεν βγαίνει η πράξη ίδια για όλες τις επιχειρήσεις...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολυ καλα αλλα αν δεν κανω λαθος δεν ισχυει οτι το 3% επι του συνολικου εισοδηματος συνολικα μπορει να εκπεσει ως εξοδο?

δηλαδη αν ενας ελ.επαγγελματιας εχει τζιρο 20000€ και εξοδα για ΙΧ 10000 τοτε 10000*25%=2500 αλλα επειδη 20000*3%=600 τοτε εκπιπτει μονο 600€.

Για τις εταιρειες ομως ισχυουν τα παραπανω που ανεφεραν οι συναδελφοι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισκέπτη Επισκέπτης-FOTISM-

Καλημερα, θελω απλα να σημειωσω πως σε ελεγχο που διενεργηθηκε πριν 8 μηνες στην εταιρεια που εργαζομαι, ο ελεγχτης (μετα απο προσωπικη του κριση) αποφασισε αν θα δεχτει την εκπτωση του φ.π.α σε ολα τα αυτοκινητα της εταιρειας η' οχι. Η εταιρεια εχει 2 φορτηγα για μεταφορες, 2 ι.χ των συνεταιρων και 4 μηχανακια. Τελικα προτιμησε να μην αναγνωρισει κανενα εξοδο ολων αυτων (βενζινες, επισκευες-συντηρησεις) αλλα μονο την αγορα τους. Κοινως δεν υπαρχει συγκεκριμενη αποφαση απο το υπουργειο για το πως θα χειριζομαστε τα αναλογα εξοδα. Υστερα απο δικη μου πιεση καταφερα να πεισω τον ελεγχτη να αναγνωρισει τουλαχιστον τα εξοδα των φορτηγων, διοτι οπως και εσεις καταλαβαινετε ηταν υπερβολη να μου πεταει εκτος εξοδα που γινονται για τους σκοπους της εταιρειας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημερα, θελω απλα να σημειωσω πως σε ελεγχο που διενεργηθηκε πριν 8 μηνες στην εταιρεια που εργαζομαι, ο ελεγχτης (μετα απο προσωπικη του κριση) αποφασισε αν θα δεχτει την εκπτωση του φ.π.α σε ολα τα αυτοκινητα της εταιρειας η' οχι. Η εταιρεια εχει 2 φορτηγα για μεταφορες, 2 ι.χ των συνεταιρων και 4 μηχανακια. Τελικα προτιμησε να μην αναγνωρισει κανενα εξοδο ολων αυτων (βενζινες, επισκευες-συντηρησεις) αλλα μονο την αγορα τους. Κοινως δεν υπαρχει συγκεκριμενη αποφαση απο το υπουργειο για το πως θα χειριζομαστε τα αναλογα εξοδα. Υστερα απο δικη μου πιεση καταφερα να πεισω τον ελεγχτη να αναγνωρισει τουλαχιστον τα εξοδα των φορτηγων, διοτι οπως και εσεις καταλαβαινετε ηταν υπερβολη να μου πεταει εκτος εξοδα που γινονται για τους σκοπους της εταιρειας.

Διαφωνώ με όλα.

Υπάρχουν ξεκάθαρες διαταγές.

Δεν τον έπεισες. Διάβασε τις ξεκάθαρες διατάξεις και είδε ότι είχε λάθος εκτίμηση .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.

×
×
  • Δημιουργία νέου...