Jump to content
Sign in to follow this  
KAROLOS

Όταν ο φόρος 3 % παρακρατήθηκε, χωρίς να αποδοθεί και εκδόθηκαν οι βεβαιώσεις, εκπίπτει κατά την εκκαθάριση της δήλωσης του δικαιούχου των αμοιβών

Recommended Posts

Μας απασχολούσε το θέμα παλαιότερα .....

Από τη Διοίκηση έχει γίνει δεκτό ότι στην περίπτωση που εκείνος ο οποίος έχει υποχρέωση παρακράτησης φόρου δεν παρακράτησε τον οικείο φόρο, ο δικαιούχος όμως δήλωσε στη φορολογική του δήλωση το εισόδημα και φορολογήθηκε γι αυτό, δεν τίθεται θέμα καταλογισμού σε βάρος του υπόχρεου σε παρακράτηση των ποσών του κυρίου φόρου που δεν παρακράτησε, αλλά στην περίπτωση αυτή επιβάλλεται ο πρόσθετος φόρος σύμφωνα με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 1 του ν. 2523/1997 . Με βάση τα παραπάνω εφόσον αυτός που κατέβαλε τις αμοιβές παρακράτησε φόρο 3 % , χωρίς να τον αποδώσει στο Δημόσιο, εκδίδοντας σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 83 του Κ.Φ.Ε. τις ανάλογες βεβαιώσεις παρακράτησης φόρου για τον δικαιούχο των αμοιβών, τότε στην περίπτωση αυτή αφενός μόνο σε αυτόν θα γίνει ο σχετικός καταλογισμός του μη αποδοθέντος φόρου, καθώς και των διοικητικών κυρώσεων σύμφωνα με τον ν. 2523/1997 , αφετέρου ο παρακρατηθείς φόρος 3 % συμψηφίζεται κατά την εκκαθάριση της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του δικαιούχου των αμοιβών, καθόσον απαιτείται μόνο η προσκόμιση της αντίστοιχης βεβαίωσης . Εφόσον ο φόρος παρακρατήθηκε από τον καταβάλλοντα τις αμοιβές, ο τελευταίος υποχρεούται αποκλειστικά για την απόδοση του στο Δημόσιο .

Υ.Ο. 1074996/1479/Α0012/24-8-2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δημήτρη δυο είναι οι περιπτώσεις που αναφέρει το έγγραφο .

1) Ο Α είναι υπόχρεος σε παρακράτηση φόρου για την αμοιβή προς τον Β . Ο Α λοιπόν δεν παρακράτησε τον φόρο 3 % ο δε Β δήλωσε το εισόδημα του αυτό στη δήλωση του και φορολογήθηκε γι αυτό . Στην περίπτωση αυτή δεν τίθεται θέμα καταλογισμού σε βάρος του υπόχρεου ( Α ) σε παρακράτηση των ποσών του κυρίου φόρου που δεν παρακράτησε, αλλά στην περίπτωση αυτή επιβάλλεται ο πρόσθετος φόρος σύμφωνα με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 1 του ν. 2523/1997 .

2) Αν αυτός που κατέβαλε τις αμοιβές ( ο Α ) παρακράτησε φόρο 3 % , χωρίς να τον αποδώσει στο Δημόσιο, εκδίδοντας σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 83 του Κ.Φ.Ε. τις ανάλογες βεβαιώσεις παρακράτησης φόρου για τον δικαιούχο των αμοιβών ( Β ) , τότε στην περίπτωση αυτή αφενός μόνο σε αυτόν θα γίνει ο σχετικός καταλογισμός του μη αποδοθέντος φόρου, καθώς και των διοικητικών κυρώσεων σύμφωνα με τον ν. 2523/1997, αφετέρου ο παρακρατηθείς φόρος 3 % συμψηφίζεται κατά την εκκαθάριση της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του δικαιούχου των αμοιβών ( Β ) , καθόσον απαιτείται μόνο η προσκόμιση της αντίστοιχης βεβαίωσης .

Share this post


Link to post
Share on other sites

... και σύμφωνα με την γνώμη του ... ευαγγελιστή Κατούδη " οι προσαυξήσεις θα είναι για το διάστημα από την ημερ/νία υποχρέωσης πληρωμής του φόρου έως και την ημερ/νία της εντολής ελέγχου".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μηπως εχει κανεις(ΚΑΡΟΛΟΣ,ANAST) την Υ.Ο. 1074996/1479/Α0012/24-8-2005

Και εαν εχουμε απο αυτο (... και σύμφωνα με την γνώμη του ... ευαγγελιστή Κατούδη " οι προσαυξήσεις θα είναι για το διάστημα από την ημερ/νία υποχρέωσης πληρωμής του φόρου έως και την ημερ/νία της εντολής ελέγχου)

κατι σε αποφαση

Ευχαριστω

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΕΝ.Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ

Αθήνα, 2005

Αρ.Πρωτ.: 1098734….

ΘΕΜΑ: «Συμψηφισμός παρακρατηθέντος φόρου 3% και 20%».

Σε απάντηση του …… εγγράφου σας, σχετικά με το παραπάνω θέμα, σας πληροφορούμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 83 του ν.2238/1994, όσοι παρακρατούν φόρο, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, έχουν υποχρέωση να χορηγούν σε αυτούς από τους οποίους έγινε η παρακράτηση, βεβαίωση στην οποία αναγράφουν το φορολογούμενο εισόδημα και το φόρο που παρακρατήθηκε. Ίδια υποχρέωση υπάρχει και στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει φόρος για παρακράτηση. Η βεβαίωση αυτή χορηγείται στους δικαιούχους μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου του οικείου οικονομικού έτους.

2. Περαιτέρω, από τη Διοίκηση έχει γίνει δεκτό ότι εφόσον αυτός που κατέβαλε τις αμοιβές, παρακράτησε φόρο 3% ή 20% χωρίς να τον αποδώσει στο δημόσιο, εκδίδοντας βέβαια τις ανάλογες βεβαιώσεις παρακράτησης φόρου για τον δικαιούχο των αμοιβών, τότε στην περίπτωση αυτή αφενός μόνο σε αυτόν θα γίνει ο σχετικός καταλογισμός του μη αποδοθέντος φόρου καθώς και των διοικητικών κυρώσεων σύμφωνα με το ν.2523/97, αφετέρου ο παρακρατηθείς φόρος 3% ή 20% συμψηφίζεται κατά την εκκαθάριση της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του δικαιούχου των αμοιβών, καθόσον απαιτείται μόνο η προσκόμιση της αντίστοιχης βεβαίωσης. Εφόσον ο φόρος παρακρατήθηκε από τον καταβάλλοντα τις αμοιβές, ο τελευταίος υποχρεούται αποκλειστικά για την απόδοσή του στο Δημόσιο.

3. Συνεπώς, εφόσον έχουν εκδοθεί οι ανάλογες βεβαιώσεις παρακράτησης φόρου 3% ή 20% για το δικαιούχο των αμοιβών και αυτοί που έκαναν την παρακράτηση του φόρου δεν τον απέδωσαν, τότε ο παρακρατηθείς φόρος 3% ή 20% θα συμψηφιστεί κατά την εκκαθάριση της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του δικαιούχου των αμοιβών.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΣΠ.ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλη μερα σε ολους,

εχω μια ερωτηση σχετικη. ετοιμαζω τωρα τις βεβαιωσεις αποδοχων καποιων τεχνιτων για τους οποιους εχει παρακρατηθει 3%

στο πεδιο του παρακρατηθεντα θα βαλω μεν το 3%. στον αναλογουντα? ισχυει το ιδιο οπως στουσ μισθωτους *1,5%?

στο δηλωθεν τους εισοδημα σιγουρα ο αναλογουν φορος θα ειναι μεγαλυτερος απο το 3% που παρακρατηθηκε.

ευχαριστω

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ ΑΚΟΜΑ από το περιοδικό ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ για το πότε έχουμε 3%

Πότε πρέπει ένας ηλεκτρολόγος ή ένας υδραυλικός να κάνει παρακράτηση φόρου 3%. Πότε αυτοί θεωρούνται εργολήπτες.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. β, της παρ. 1, του άρθρου 55 του ΚΦΕ, θα πρέπει να διενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή 3% στις ακαθάριστες αμοιβές των εργοληπτών τεχνικών έργων. Επίσης, τονίζεται ότι υπόχρεο σε παρακράτηση ορίζεται το πρόσωπο που καταβάλλει τις αμοιβές αυτές και αν για οποιονδήποτε λόγω δεν διενεργηθεί η εν λόγω παρακράτηση, ο εργολήπτης θα πρέπει να αποδώσει ο ίδιος τον φόρο. Σε κάθε περίπτωση, ο φόρος αποδίδεται με μηνιαίες δηλώσεις βάσει άρθρου 60 του ΚΦΕ.

Στην ανωτέρω διάταξη υπάγονται οι αμοιβές κάθε εργολήπτη που αναλαμβάνει την εκτέλεση όλου ή τμήματος του τεχνικού έργου, δημόσιου ή ιδιωτικού. Επομένως, ως προϋποθέσεις για την διενέργεια ή μη παρακράτησης φόρου υπογραμμίζονται οι εξής:

1) Οι εργασίες να αποσκοπούν στην ολοκλήρωση τεχνικού έργου

Ως τεχνικά έργα νοούνται τα οικοδομικά, λιμενικά, υδραυλικά, σιδηροδρομικά, έργα οδοποιίας, γεφυροποιίας, ενώ, αντίθετα, δεν θεωρείται τεχνικό έργο η κατασκευή βιοτεχνικών ή βιομηχανικών προϊόντων (ΣτΕ 1582/1964). Επιπρόσθετα, ως τεχνικά έργα χαρακτηρίζονται κατά κύριο λόγο και εργασίες που αφορούν κατεδαφίσεις, εκσκαφές, ελαιοχρωματισμούς, λιθοδομές, ξυλουργικές εργασίες, εγκαταστάσεις ανελκυστήρων κ.λπ., δηλαδή εργασίες που σκοπούν στην παραγωγή συστατικών μερών ακινήτου .

2) Η αμοιβή να αφορά εργασίες που εκτελέστηκαν σε τεχνικό έργο

Δε θα πρέπει να διενεργείται, δηλαδή, παρακράτηση σε αμοιβές που αποκτούν οι εργολήπτες (οικοδόμοι, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κ.λπ.) οι οποίες προέρχονται από προμήθειες, λόγω αγοράς οικοδομικών υλικών, παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε σχέση με το αντικείμενό τους κ.λπ. Ακόμη, στην εν λόγω παρακράτηση δεν υπόκεινται και οι προκαταβολές που λαμβάνουν οι εργολήπτες για εργασίες που πρόκειται να εκτελεστούν.

3) Ο δικαιούχος της αμοιβής να είναι εργολήπτης

Εργολήπτες (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) θεωρούνται οι επιχειρήσεις εκείνες που ασχολούνται και έχουν ως αντικείμενο εργασιών την κατασκευή τεχνικού έργου, αναλαμβάνοντας εργολαβίες ή υπεργολαβίες.

Ως Εργολαβία χαρακτηρίζεται μια σύμβαση μίσθωσης έργου, σύμφωνα με την οποία -κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 681 του Αστικού Κώδικα- ο μεν εργολάβος αναλαμβάνει και υποχρεούται να εκτελέσει το συμφωνηθέν έργο, ο δε εργοδότης υποχρεούται να καταβάλει την συμφωνηθείσα αμοιβή για το συγκεκριμένο έργο. Συνεπώς, τα βασικά στοιχεία της εργολαβίας σε σύγκριση με άλλες παραπλήσιες συμβατικές σχέσεις και ιδίως με την σύμβαση μίσθωσης εργασίας είναι η σύναψη συμφωνίας, η εκτέλεση έργου και η εξ’ αυτής λήψη αμοιβής1.

Ως Υπεργολαβία χαρακτηρίζεται η ανάθεση εκτέλεσης τμήματος ή του συνόλου του έργου από τον εργολάβο σε άλλο πρόσωπο, τον υπεργολάβο, ο οποίος αναλαμβάνει και αυτός την κατασκευή συγκεκριμένου μέρους του έργου έναντι ορισμένης αμοιβής.

Σημειώνεται δε, τέλος, ότι οι ανωτέρω προϋποθέσεις θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά προκειμένου να υφίσταται θέμα παρακράτησης φόρου.

Ωστόσο, πρέπει να επισημάνουμε ότι, σε διάφορες, κατά καιρούς δημοσιευθείσες, αποφάσεις και έγγραφα της Διοίκησης, έχουν ορισθεί ως τεχνικά έργα: οι εργασίες κατασκευής σκυροδέματος, χωματουργικές εργασίες, εργασίες πλήρωσης διαμερισμάτων κτιρίου (κτισίματα), εργασίες επιχρισμάτων (σοβαντίσματα), κάθε είδους εγκατάσταση (όπως: υδραυλικές, ηλεκτρολογικές, ξυλουργικές, σιδηροκατασκευές), εργασίες κατασκευής πατωμάτων κάθε είδους, εργασίες χρωματισμού του κτιρίου. Επίσης, ως τεχνικά έργα χαρακτηρίζονται: η κατασκευή οδικού δικτύου, τα Δημόσια τεχνικά έργα, τα υδροηλεκτρικά, τα τηλεπικοινωνιακά κ.λπ. Όλα τα ανωτέρω, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για νέα τεχνικά έργα ή αφορούν επισκευές ήδη υφισταμένων έργων.

Είναι γεγονός, ότι στην πράξη, δεν γίνεται παρακράτηση φόρου 3% σε όλες τις ως άνω δραστηριότητες σε μια οικοδομή. Για παράδειγμα, σε έγγραφο της Διοίκησης (1024033/16.3.2005), αναφέρεται ότι εάν οι εργασίες συνίστανται σε κατασκευή, πώληση και τοποθέτηση προϊόντων, δεν εκτελείται τεχνικό έργο. Σε αρκετές περιπτώσεις, ο τακτικός έλεγχος έχει κάνει δεκτή την μη παρακράτηση φόρου σε κατασκευαστικές εργασίες, όπου είχαμε τοποθετήσεις διαφόρων προϊόντων σε οικοδομή (π.χ. αλουμίνια, ξυλουργικά κ.λπ.). Ένα γενικό συμπέρασμα που θα μπορούσε να εξαχθεί, από όλες τις περιπτώσεις που αναζητήσαμε, σε ότι αφορά την υποχρέωση παρακράτησης φόρου 3% επί της αξίας κατασκευαζόμενου έργου (ή τμήματος αυτού), είναι αν ο εκτελών τις εργασίες κατασκευής- επιτηδευματίας- προέρχεται ή όχι από στεγασμένη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, ο κατασκευαστής του φέροντος οργανισμού μιας οικοδομής (εργολάβος μπετόν), δεν προέρχεται από στεγασμένη δραστηριότητα (συνεπώς, θα διενεργηθεί παρακράτηση φόρου), ενώ στον ξυλουργό ο οποίος κατασκευάζει ως επί το πλείστον, σε άλλο σημείο (στεγασμένο), τα προϊόντα, τα οποία εν συνεχεία, τοποθετεί στην οικοδομή, δεν θα προχωρήσουμε σε παρακράτηση φόρου 3%.Κατά την γνώμη μας, το ίδιο ισχύει και για τους ηλεκτρολόγους, ή υδραυλικούς.

21.2.2012

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ΝΤΙΝΑ

ΚΑΛΗΜΕΡΑ,

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΕΚΑΝΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΑΣ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΣΤΗ ΔΟΥ Ο ΦΟΡΟΣ (3%). ΕΚΑΝΑ ΜΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΤΟΝ ΕΡΓΟΛΑΒΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ. ΠΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΚΑΙ ΕΓΩ;;;;ΕΧΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΑ Β' ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημέρα! εγώ ρωτάω αν δεν έχει παρακρατηθεί φόρος 3% σε εργολαβικό και δεν έχει φυσικά δοθεί βεβαίωση παρακράτησης (αφού δεν έγινε) τι πρόστιμο καταλογίζεται και μέχρι ποια ημερομηνία μπαίνουν οι προσαυξήσεις; Μέχρι να το δει ο έλεγχος όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα ή λέω εγώ θα ήταν πιο σωστό μέχρι την επόμενη χρονιά που εκκαθαρίζεται η δήλωση του εργολάβου και του καταλογίζεται ο φόρος; Στην ουσία δηλαδή δεν έχεις αποδώσει φόρο και δεν τον έχεις προκαταβάλει για το διάστημα μέχρι της υποβολής της δήλωσης του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...