Jump to content

ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΕ ΤΑΞΙ


Recommended Posts

Guest julio

γνωριζουμε οτι τα ταξι φορολογουνται τεκμαρτα.αν διακοψει καποιος ιδιοκτητης με δυο επιβατηγα δημ.χρησης το καθεστως αυτο του τεκμαρτου προσδιορισμου και μπει στο λογιστικο κανονικο καθεστως αυτο συνεπαγεται

1,οχι τεκμαρτο φπα για αθηνα π.χ 600 ευρω κατ ετος αλλα ο φπα θα προσδιοριζεται οπως και των υπολοιπων εντεταγμενων στο κανονικο καθεστως.

2,λογιστικο προσδιορισμο καθ κερδων «εσοδα-εξοδα» και οχι κατ αποκοπη τεκμαρτο εισοδημα,με καθορισμο συγκεκριμενων αφαιρετεων δαπανων της εκμεταλλευσης ταξι.

3,δηλαδη πληρη λειτουργια της φορολογικης μηχανης που τωρα θεωρειται ως απλος εκτυπωτης αποδειξεων

και αν καποιος αλλος συναδελφος γνωριζει το κατι παραπανω σχετικα και με την αλλαγη του καθεστωτος και τα λογιστικα του ας το προσθεσει .

η μεταταξη βεβαια πρεπει να γινει εντος του πρωτου μηνα της διαχειριστικης περιοδου που θα τηρηθουν βιβλια,

θα αξιζει τον κοπο η αλλαγη καθεστωτος γιατι ο ιδιοκτητης τωρα με το τεκμαρτο και καποια αλλα εισοδηματα ανεβαινει ψηλα στην κλιμακα φορολογιας η προτιμωτερη η παραμονη στο ισχυον καθεστως?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 351
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Και δω, όπως παντού, ο σύλλογος των ταξιτζήδων ζητά προσφορές από τους λογιστές για να δοθεί η δουλειά πακέτο. 158 ταξί τα 100 περίπου συνιδιοκτησία. Και δω, όπως παντού, ακούγονται διάφορα για την

Πρέπει να δείξουμε τεράστια προσοχή να μην υποβαθμιστούμε από μόνοι μας. Προσφέροντας αμοιβές των 15€ σε οποιαδήποτε μορφής επιχειρηματία, πόσο μάλλον σε επιχειρήσεις με ιδιαιτερότητες και αριθμό κινή

Οσο δυσκολο ειναι να δουλεψει σε ταξι καποιος που δεν ξερει να οδηγαει....

Posted Images

(Α.Υ.Ο. 1103361/1142/0015/ΠΟΛ. 1121/19.11.2003)

Με την Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΞΙ & Αγοραίων και το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ Αττικής, το τελευταίο δίμηνο έχουν πραγματοποιηθεί επανειλημμένες συναντήσεις, με σκοπό την καταγραφή προβλημάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή και στα ΤΑΞΙ, ανάλογου τρόπου φορολογίας με τις υπόλοιπες επαγγελματικές δραστηριότητες.

Οι επαγγελματικές Οργανώσεις προφορικά ή με γραπτά υπομνήματα, έχουν συμβάλλει σημαντική στην καταγραφή και κατανόηση των ιδιαίτερων προβλημάτων.

Ειδικότερα:

Α. Στην συνάντηση της 24ης Οκτωβρίου 2003 στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών με το Προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων και του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής συμφωνήθηκαν τα εξής:

1. Όλα τα ταξί θα τοποθετήσουν ταμειακές μηχανές από 1.1.2004.

2. Όλες οι παραγγελίες για τις ταμειακές μηχανές θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 30.11.2003.

3. Η φορολόγηση του εισοδήματος θα γίνει για το έτος 2004 τεκμαρτά ή λογιστικά κατά επιλογή των ιδιοκτητών ταξί.

4. Από 1.1.2005 στη φορολογία του εισοδήματος θα ισχύσει για όλους ο λογιστικός προσδιορισμός.

5. Όποιος ενταχθεί στο νέο σύστημα θα έχει όλα τα πλεονεκτήματα του λογιστικού προσδιορισμού, όπως έκπτωση δαπανών στο εισόδημα και στο ΦΠΑ.

6. Για όσους επιλέξουν το τεκμαρτό προσδιορισμό, ο ΦΠΑ θα αποδίδεται επί των εισπράξεων που θα προκύπτουν από το ταξίμετρο χωρίς δικαίωμα έκπτωσης δαπανών. Στη φορολογία εισοδήματος θα συνεχιστεί η τεκμαρτή φορολόγηση. Στην περίπτωση αυτή δεν θα αποδίδεται κατά αποκοπή Φ.Π.Α.

Β. Η καταγραφή των προβλημάτων που έγινε μέχρι σήμερα και η αντιμετώπισή τους έχει ως εξής:

1. Στις εργασιακές σχέσεις.

Το νέο φορολογικό σύστημα δεν έχει καμιά απολύτως επίπτωση στις εργασιακές σχέσεις ιδιοκτητών και οδηγών. Αναγνωρίζεται πλήρως το σημερινό καθεστώς και οι οδηγοί ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας δεν τηρούν βιβλία.

Αναλυτικότερα:

- Όταν ο ιδιοκτήτης απασχολεί οδηγό μισθωτό, ο οδηγός δεν έχει υποχρέωση τήρησης βιβλίων. Ο ιδιοκτήτης εμφανίζει το σύνολο των εσόδων και αφαιρεί το σύνολο των εξόδων, μεταξύ των οποίων και ο μισθός του μισθωτού οδηγού.

Ο οδηγός θα φορολογείται με βάση την βεβαίωση αποδοχών που θα εκδίδεται από τον ιδιοκτήτη μια φορά το χρόνο όπως για όλους τους μισθωτούς στη χώρα.

- Όταν ο οδηγός εργάζεται με τη συνηθισμένη σημερινή σχέση, πληρώνεται όπως ακριβώς και σήμερα και αναγνωρίζεται το έξοδο για τον ιδιοκτήτη. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης εκδίδει απόδειξη δική του (απόδειξη δαπάνης) προς τον οδηγό όταν καταβάλλει την αμοιβή και η απόδειξη ή οι αποδείξεις αποτελούν το αποδεικτικό της δαπάνης αυτής.

Η αμοιβή αυτή ασφαλώς δεν υπάγεται στο ΦΠΑ.

Στην περίπτωση αυτή το εισόδημα που αποκτά ο οδηγός δεν θεωρείται εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και δεν χορηγείται βεβαίωση αποδοχών αλλά μια βεβαίωση αμοιβών προκειμένου να υποβάλλει φορολογική δήλωση.

Για την αμοιβή του οδηγού θα παρακρατείται από τον ιδιοκτήτη φόρο εισοδήματος 10% (αντί 20% που προ-βλέπεται για τους λοιπούς απασχολούμενους με την ίδια σχέση). Ο φόρος αυτός όταν υποβάλλει δήλωση ο οδηγός, εάν δεν προκύπτει συμψηφισμός, επιστρέφεται.

Ο οδηγός στην περίπτωση αυτή δεν θα τηρεί βιβλία. Η μοναδική φορολογική του υποχρέωση είναι η υποβολή φορολογικής δήλωσης μια φορά το χρόνο όπως και όλοι οι άλλοι πολίτες.

- Όταν υπάρχει παραχώρηση της εκ-μετάλλευσης, τότε ο οδηγός χαρακτηρίζεται ως εκμεταλλευτής και θα έχει τις φορολογικές υποχρεώσεις υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, για τα έσοδα που αποκτά από την εκμετάλλευση του ΤΑΞΙ.

Η απόσβεση της αγοράς αυτοκινήτου θα αφαιρείται πάντοτε από το εισόδημα του ιδιοκτήτη. Επί-σης και ο Φ.Π.Α. της αγοράς του αυτοκινήτου θα αφαιρείται πάντοτε από τον ιδιοκτήτη.

2. Ο λογιστικός προσδιορισμός εισοδήματος εκμεταλλευτών ΤΑ-ΞΙ.

Ο λογιστικός προσδιορισμός αποτελεί το πλέον δίκαιο και σύγχρονο φορολογικό σύστημα, διότι αναγνωρίζει όλα τα έξοδα ενός επαγγελματία, τα οποία αφαιρούνται από τα έσοδά του για να υπάρχει επιστροφή ή πληρωμή φόρου.

Το θέμα αυτό συζητήθηκε και συμφωνήθηκε με όλους τους κοινωνικούς εταίρους στο διάλογο για τη φορολογική μεταρρύθμιση.

Για τους εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ, ο λογιστικός προσδιορισμός θεσπίστηκε και ισχύει από το 1999.

Η φορολόγηση του εισοδήματος του έτους 2004, σύμφωνα με το πλαίσιο συμφωνίας μπορεί να γίνει τεκμαρτά ή λογιστικά κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών ταξί. Από 1.1.2005 θα ισχύει για όλους ο λογιστικός προσδιορισμός.

3. Στη φορολογία εισοδήματος.

Με τον λογιστικό προσδιορισμό του εισοδήματος οι εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ δικαιούνται να αφαιρούν από τα έσοδά τους όλα τα λειτουργικά τους έξοδα.

Ποια έξοδα αφαιρούνται:

- Αγορές καυσίμων, λαδιών κ.λ.π.

- Όλες τις δαπάνες επισκευής και συντήρησης (ανταλλακτικά, λάστιχα, επισκευές κ.λ.π.)

- Ασφάλιστρα

- Αμοιβές προσωπικού και εργοδοτικές εισφορές

- Απόσβεση της αξίας αγοράς αυτοκινήτου σε 5 χρόνια (20% τον χρόνο)

- Το ποσό που καταβάλλεται από τους εκμεταλλευτές (όχι ιδιοκτήτες) στους ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου

- Τόκοι δανείου για την αγορά αυτοκινήτου για όσα χρόνια διαρκεί το δάνειο

- Όλες οι λοιπές δαπάνες που σχετίζονται με την άσκηση του επαγγέλματος.

Αφαίρεση από τα έσοδα ποσού για αμοιβές που δεν εισπράχθηκαν

Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων για διαδρομές που δεν εισπράχθηκε αμοιβή, θα προβλεφθεί με νομοθετική ρύθμιση η αφαίρεση ποσοστού 2% από τα συνολικά ετήσια ακαθάριστα έσοδα.

Μετά την αφαίρεση των εξόδων από τα έσοδα μπορεί να προκύψει και ζημιά η οποία μπορεί να μεταφερθεί στις τρεις επόμενες χρήσεις

4. Στο Φ.Π.Α.

Οι εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ που θα επιλέξουν τη φορολόγησή τους με λογιστικό τρόπο από 1.1.2004 θα υποβάλλουν περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. με βάση τα πραγματικά έσοδα και έξοδα.

- Τα έσοδά τους υπάγονται σε συντελεστή 8% και για τα νησιά του Αιγαίου σσε 6%.

- Δικαιούνται να αφαιρέσουν από το Φ.Π.Α. των εσόδων τους ο Φ.Π.Α. όλων των δαπανών (καυσίμων, επισκευών, αγοράς ανταλλακτικών, ελαστικών, αμοιβών πλυντηρίων, συνεργείων, κ.λ.π.). Ο συντελεστής του Φ.Π.Α. των δαπανών αυτών είναι 18% και για τα νησιά του Αιγαίου 13%.

Επιπλέον δικαιούνται:

- Να αφαιρούν τον Φ.Π.Α. που καταβάλλουν για την αγορά του αυτοκινήτου.

Εκείνοι που αγόρασαν το αυτοκίνητο πριν την 1.1.2004 (με το παλαιό καθεστώς) δικαιούνται έκπτωση Φ.Π.Α. τόσα πέμπτα όσα αντιστοιχούν στα χρόνια που θα φορολογούνται με το νέο καθεστώς.

(π.χ. Έστω το 2002 για αγορά αυτοκινήτου καταβλήθηκε ΦΠΑ 2.500 ευρώ. Ο ιδιοκτήτης δικαιούται να αφαιρέσει το 2004, 1.500 ευρώ ποσό που αντιστοιχεί στα 3/5 του φόρου που καταβλήθηκε).

Σημειώνεται ότι, εάν ο εκμεταλλευτής υπαχθεί στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α. από 1.1.2005, τότε δικαιούται να αφαιρέσει το έτος 2005, 1000 ευρώ (ποσό που αντιστοιχεί στα 2/5 του φόρου που καταβλήθηκε).

- Υποχρεούνται να υποβάλλουν περιοδική δήλωση για την απόδοση του Φ.Π.Α. ανά τρίμηνο και στο τέλος του έτους εκκαθαριστική δήλωση.

Εάν από την περιοδική δήλωση προ-κύψει ποσό για καταβολή, καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ.

Εάν δεν προκύψει ποσό για καταβολή η δήλωση δεν υποβάλλεται.

Εφόσον, το πιστωτικό υπόλοιπο Φ.Π.Α. δεν μπορεί να συμψηφιστεί επιστρέφεται, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις.

5. Στον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και Μητρώο

Τήρηση φορολογικών βιβλίων

Λόγω του ανωτέρω τρόπου προσδιορισμού του φορολογητέου εισοδήματος οι εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ πρέπει από 1.1.2004, να τηρούν βιβλία τουλάχιστον Β΄ κατηγορίας (εσόδων - εξόδων).

Όσοι εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ επιλέγουν για το εισόδημα του έτους 2004 τον τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης θα τηρήσουν βιβλία από 1.1.2005 που θα ισχύσει για όλους ο λογιστικός προσδιορισμός του εισοδήματος.

Έκδοση αποδείξεων προς το κοινό

Στα ΤΑΞΙ που φέρουν ταξίμετρο εκ-δίδονται οι αποδείξεις με τη χρήση ειδικού φορολογικού μηχανισμού που ενσωματώνεται ή συνδέεται με το ταξίμετρο.

Η απόδειξη εκδίδεται αυτόματα και ταχύτατα, ο χρόνος είναι ελάχιστος (της τάξεως ολίγων δευτερολέπτων) από θερμικό εκτυπωτή.

Η δήλωση μεταβολής (κατηγορίας βιβλίων, αγοράς και τοποθέτησης της ταμειακής μηχανής) υποβάλλεται στη ΔΟΥ του εκμεταλλευτή μέχρι 31.1.2004.

Η ενεργοποίηση της ταμειακής μηχανής γίνεται εντός 10 ημερών από την παραλαβή της.

Ο εκμεταλλευτής ΤΑΧΙ εφόσον έχει λάβει δελτίο παραγγελίας μέχρι 30.11.2003, δεν φέρει ευθύνη για την μη έγκαιρη τοποθέτηση της μηχανής χωρίς υπαιτιότητά του.

6. Στην κατανομή των εξόδων μεταξύ των ιδιοκτητών.

Α) Εάν μεταξύ των ιδιοκτητών δεν υπάρχει συμφωνία, τα έξοδα θα κατανέμονται με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας.

Β) Εάν υπάρχει ειδική έγγραφη συμφωνία τότε τα έξοδα θα κατανέμονται με βάση την συμφωνία.

Τα τιμολόγια θα εκδίδονται χωριστά στο όνομα του καθενός με βάση το ποσοστό συμμετοχής του.

7. Στη δαπάνη λογιστή.

Τα βιβλία παρασχέθηκε η ευχέρεια να ενημερώνονται κάθε τρίμηνο (μέχρι την προθεσμία υποβολής περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ):

- Η στήλη των εσόδων θα ενημερώνεται με μια εγγραφή από το συγκεκριμένο άθροισμα τριμήνου, που θα εκδίδει η μηχανή.

Η ενημέρωση δηλαδή των βιβλίων θα γίνεται 4 φορές το χρόνο αντί 12 που ισχύει για τους λοιπούς επαγγελματίες.

Επομένως, μπορεί κάποιος να τηρεί το βιβλίο εσόδων - εξόδων και μόνος του.

Επίσης έτσι απλά, συμπληρώνεται και η δήλωση Φ,Π.Α.

- Οι ιδιοκτήτες που έχουν δύο ΤΑΞΙ ή έχουν ποσοστά σε διαφορετικά ΤΑΞΙ και τα εκμεταλλεύονται με οδηγούς, θα τηρούν ένα βιβλίο εσόδων - εξόδων στο οποίο θα καταχωρούν τα έσοδα από τα δύο ταξίμετρα και τα έξοδα και για τα δύο αυτοκίνητα.

Επισημαίνεται ότι δεν είναι υποχρεωτική η απασχόληση λογιστή για την τήρηση των βιβλίων Β΄ κατηγορίας και την υπογραφή των δηλώσεων για τους εκμεταλλευτές ταξί με ετήσιο τζίρο μέχρι 150.000 ευρώ.

8. Στα θέματα φορολογικού ελέγχου.

α) Επιβίβαση - σταδιακή αποβίβαση ομάδας ατόμων (οικογένειας, παρέας κ.λ.π.).

Όταν επιβιβάζεται στο ΤΑΞΙ οικογένεια, παρέα, κ.λ.π. η οποία αποβιβάζεται τμηματικά, τότε η απόδειξη εκδίδεται με την ολοκλήρωση της διαδρομής στο τελευταίο μέλος της παρέας ή της οικογένειας και αναγράφει το συνολικό ποσό αυτόματα.

β) Κενά χιλιόμετρα

Αντικείμενο φορολογικού ελέγχου αποτελεί, η λειτουργία του ταξίμετρου κατά την επιβίβαση του πελάτη, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής καθώς και η έκδοση της απόδειξης κατά την αποβίβαση. Τα εμφανιζόμενα ως κενά χιλιόμετρα που αντιπροσωπεύουν διαδρομές του ΤΑΞΙ χωρίς πελάτες, δεν αποτελούν αντικείμενο ελέγχου.

γ) Σε περίπτωση παραβάσεων (π.χ. μη έκδοσης απόδειξης) δεν επιβάλλονται πρόστιμα στους εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ με το νέο σύστημα ελέγχου και θα μπορεί ο φορολογούμενος να δηλώσει την επί πλέον διαφορά με την αρχική του δήλωση ή να υποβάλλει συμπληρωματική δήλωση.

Αντίθετα προβλέπεται η επιβολή προστίμου στον οδηγό του ΤΑΞΙ (ανεξάρτητα αν είναι ιδιοκτήτης ή έχει οποιαδήποτε σχέση εργασίας) όταν δεν είναι ενεργοποιημένο το ταξίμετρο ώστε να εκδίδονται οι αποδείξεις και να καταγράφονται στη μνήμη τα έσοδα.

δ) Νέο σύστημα φορολογικού ελέγχου

Με το νέο σύστημα φορολογικού ελέγχου που θα ισχύσει από 1.1.2004 ο τακτικός φορολογικός έλεγχος θα γίνεται πλέον με αντικειμενικό τρόπο, κυρίως με βάση τα μόρια από παραβάσεις ή άλλες φορολογικές παραλείψεις (π.χ. μη υποβολή δηλώσεων κ.λ.π.) το μέγεθος της επιχείρησης ή τυχαίο δείγμα ή άλλα κριτήρια (π.χ. κλάδος δραστηριότητας, γεωγραφική περιοχή).

9. Στη δαπάνη αγοράς ταξίμετρου - μηχανής.

Η αξία της αγοράς του φορολογικού ταξίμετρου ή του φορολογικού εκτυπωτή αφαιρείται από τα έσοδα. Επομένως το κράτος συμμετέχει κατά 50% σχεδόν (αν υπολογίσει κανείς και το Φ.Π.Α. στα έξοδα αγοράς της μηχανής).

10. Μορφή της μηχανής

Η φορολογική μηχανή είναι μικρή, ελαφριά και ενσωματωμένη στο ταξίμετρο ή συνδεόμενη και προσαρμόζεται σε όλα τα υπάρχοντα αυτοκίνητα. Από τον οδηγό δεν χρειάζεται κανένας επιπλέον χειρισμός για την έκδοση της απόδειξης.

Στο τέλος της κούρσας ο οδηγός θα κάνει ακριβώς ότι έκανε μέχρι τώρα και η μόνη υποχρέωσή του είναι μαζί με τα ρέστα να δίνει και την απόδειξη στον ενδιαφερόμενο. Η μη παράδοση δεν αποτελεί παράβαση γιατί ο μεταφερόμενος μπορεί να βγει βιαστικά ή να αρνηθεί κ.λ.π. Η ταμειακή μηχανή καταγράφει τα έσοδα και αυτό είναι ελέγξιμο από την εφορία.

Βλάβη μηχανής

Σε περίπτωση βλάβης της ταμειακής μηχανής (εφόσον λειτουργεί το ταξί-μετρο) και μέχρι την αποκατάστασή της εκδίδονται χειρόγραφες θεωρημένες αποδείξεις.

Μεταβίβαση ταμειακής μηχανής

Όταν μεταβιβάζεται το αυτοκίνητο (ολόκληρο ή ποσοστό) σε άλλο εκμεταλλευτή δεν απαιτείται η αλλαγή του φορολογικού ταξιμέτρου ή της ταμειακής μηχανής. Θα γίνεται ανάγνωση μνήμης και θα μπορεί να χρησιμοποιείται ο ίδιος μηχανισμός από το νέο ιδιοκτήτη.

Οποιοδήποτε άλλο μη καταγεγραμμένο ή νέο πρόβλημα εμφανιστεί, το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών είναι έτοιμο να το επιλύσει σε ελάχιστο χρόνο χωρίς καμιά επίπτωση στους επαγγελματίες.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
Guest Αρχοντής Αποστολούμης

- Όταν ο οδηγός εργάζεται με τη συνηθισμένη σημερινή σχέση, πληρώνεται όπως ακριβώς και σήμερα και αναγνωρίζεται το έξοδο για τον ιδιοκτήτη. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης εκδίδει απόδειξη δική του (απόδειξη δαπάνης) προς τον οδηγό όταν καταβάλλει την αμοιβή και η απόδειξη ή οι αποδείξεις αποτελούν το αποδεικτικό της δαπάνης αυτής.

Η αμοιβή αυτή ασφαλώς δεν υπάγεται στο ΦΠΑ.

Στην περίπτωση αυτή το εισόδημα που αποκτά ο οδηγός δεν θεωρείται εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και δεν χορηγείται βεβαίωση αποδοχών αλλά μια βεβαίωση αμοιβών προκειμένου να υποβάλλει φορολογική δήλωση.

Για την αμοιβή του οδηγού θα παρακρατείται από τον ιδιοκτήτη φόρο εισοδήματος 10% (αντί 20% που προ-βλέπεται για τους λοιπούς απασχολούμενους με την ίδια σχέση). Ο φόρος αυτός όταν υποβάλλει δήλωση ο οδηγός, εάν δεν προκύπτει συμψηφισμός, επιστρέφεται.

Σύμφωνα με τα παραπάνω είμαι ογηγός ΤΑΧΙ και κάθε μέρα περίπου βγάζω μεροκάματο 50 Ευρώ . Σε 20 μέρες βγάζω 1000 ευρώ . Ο ιδιοκτήτης θα μου δώσει 900,00 στο χέρι και 100,00 Ευρώ θα κρατήσει για φόρο. Θα ασφαλίζομαι στο ΙΚΑ ; Ή στον ΟΑΕΕ ;

Link to post
Share on other sites

ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΜΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ

ΠΕΛΑΤΗΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ 50% ΤΑΧΙ ΜΕ ΑΛΛΟΝ ΜΑΖΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ TON ΚΑΝΩ ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΚΜΑΡΤΟ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ

ΜΕ ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΒΙΛΙΟ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΩ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ; ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟ ΤΟΥ ; ή ΠΡΟΣΛΑΒΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΝ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΧΩΡΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ;

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Link to post
Share on other sites

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΕΞΟΔΑ ΣΕ ΤΑΧΙ ΜΕ ΒΙΒΛΙΟ ΕΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 50% ΕΚΑΣΤΟΣ ; ΠΩΣ ΘΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ 50% ΣΤΟΝ ΕΝΑ ΚΑΙ 50% ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ;

Link to post
Share on other sites

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΕΞΟΔΑ ΣΕ ΤΑΧΙ ΜΕ ΒΙΒΛΙΟ ΕΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 50% ΕΚΑΣΤΟΣ ; ΠΩΣ ΘΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ 50% ΣΤΟΝ ΕΝΑ ΚΑΙ 50% ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ;

Ευη, ο ΚΒΣ (ναι αυτος που θα καταργησουν) επιτρεπει και εχει γραφτει εδω πολλες φορες, να κοβονται δυο τιμολογια αναλογα με το ποσοστο συνιδ.

για τα υπολοιπα προβληματα που προκυπτουν, λιγη υπομονη ακομα ...

Link to post
Share on other sites

Η μίσθωση, με τη μορφή της αστικής σύμβασης, της άδειας κυκλοφορίας καθώς και του αυτοκινήτου - TAXI (1), είναι δυνατό να συναφθεί με την σύνταξη ιδιωτικού συμφωνητικού.

Επιπλέον, από τα δεδομένα που αναφέρετε θεωρούμε ότι βάσει της συγκεκριμένης σύμβασης μίσθωσης προσοδοφόρου αντικειμένου, ο ιδιοκτήτης του ΕΔΧ αυτοκινήτου (εκμισθωτής) λαμβάνει κάποιο σταθερό ποσό ως μίσθωμα (λ.χ. 1.000,00€ ανά μήνα), ενώ ο οδηγός ΤΑΧΙ (μισθωτής) αποκτά το δικαίωμα χρήσης και λειτουργίας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, ο οδηγός του ΤΑΧΙ θεωρείται επιτηδευματίας, εφόσον αυτός αποκτά τα οφέλη από την εκμετάλλευση του επιβατικού Δ.Χ αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, αποκτά εισόδημα από την εκμίσθωση της άδειας του ΕΔΧ αυτοκινήτου και όχι απευθείας από την εκμετάλλευση του. Για το λόγο αυτό, κατά τη γνώμη μας, για τους σκοπούς της φορολογίας εισοδήματος (παρ.5, του άρθρου 33, του Ν 2238/1994,όπως ισχύει τώρα), ως εκμεταλλευτής ΕΔΧ, θεωρείται ο ενοικιαστής του ΤΑΧΙ και όχι ο ιδιοκτήτης αυτού (2).

Περαιτέρω, η μίσθωση του ΤΑΧΙ συμπεριλαμβανομένης και της σχετικής άδειας λειτουργίας του, εφόσον δεν αποτελεί δραστηριότητα που απαλλάσσεται του ΦΠΑ, ο υποκείμενος στο φόρο (εκμισθωτής - ιδιοκτήτης του ΤΑΞΙ) έχει τις υποχρεώσεις: α) του άρθρου 36, του Ν 2859/2000 (δήλωση έναρξης εργασιών, τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων του ΚΒΣ κ.λπ.), όπως επίσης και β) του άρθρου 38 (υποβολή περιοδικών – εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ κ.λπ.).

Η συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης (έντυπο Ε1) του μισθωτή επιβατικού Δ.Χ αυτοκινήτου θα γίνει βάσει των σχετικών διατάξεων του άρθρου 33, δίχως την έκδοση απόδειξης δαπάνης από τον εκμισθωτή – ιδιοκτήτη. Τονίζεται, επίσης, ότι ο μισθωτής υποχρεούνται και στην υποβολή του εντύπου Ε3 – «Μηχανογραφικό δελτίο οικονομικών στοιχείων επιχειρήσεων και επιτηδευματιών.»

Επισημαίνεται, τέλος, ότι το ειδικό καθεστώς φορολογίας των εκμεταλλευτών ταξί βάσει των διατάξεων της παρ. 5, του άρθρου 33, του Ν 2238/1994 ισχύει για την φορολόγηση των εισοδημάτων που αποκτώνται μέχρι και τις 31.12.2009 (παρ. 2, του άρθρου 2, του Ν 3763/2009). Συνεπώς, για τα εισοδήματα του επόμενου οικ. έτους (περιόδου 1.1-31.12.2010), δεν έχει μέχρι στιγμής καθοριστεί ο τρόπος φορολόγησής τους.

====

1. Βάση των διατάξεων του άρθρου 638, του ΑΚ, παρέχεται η ευχέρεια της μίσθωσης πράγματος ή δικαιώματος που αποφέρει έσοδο.

2. Πολ. 1121/2003: «Όταν υπάρχει παραχώρηση της εκμετάλλευσης, τότε ο οδηγός χαρακτηρίζεται ως εκμεταλλευτής και θα έχει τις φορολογικές υποχρεώσεις υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ., για τα έσοδα που αποκτά από την εκμετάλλευση του ΤΑΞΙ.» Μεταγενέστερες αποφάσεις της διοίκησης (Πολ. 1019/2007, 1045/2005) καθιέρωσαν την απαλλαγή από την υποχρέωση τήρησης βιβλίων εσόδων – εξόδων των εκμεταλλευτών ΤΑΧΙ των οποίων το εισόδημα φορολογείται με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ΚΦΕ. Επιπλέον, με βάση τις ανωτέρω αποφάσεις, απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ οι εκμεταλλευτές ΕΔΧ, ωστόσο καταβάλλουν τον ΦΠΑ αποδίδοντας ένα ετήσιο, κατ’ αποκοπή ποσό (βλ. Πολ. 1019/2007).

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Η μίσθωση, με τη μορφή της αστικής σύμβασης, της άδειας κυκλοφορίας καθώς και του αυτοκινήτου - TAXI (1), είναι δυνατό να συναφθεί με την σύνταξη ιδιωτικού συμφωνητικού.

Επιπλέον, από τα δεδομένα που αναφέρετε θεωρούμε ότι βάσει της συγκεκριμένης σύμβασης μίσθωσης προσοδοφόρου αντικειμένου, ο ιδιοκτήτης του ΕΔΧ αυτοκινήτου (εκμισθωτής) λαμβάνει κάποιο σταθερό ποσό ως μίσθωμα (λ.χ. 1.000,00€ ανά μήνα), ενώ ο οδηγός ΤΑΧΙ (μισθωτής) αποκτά το δικαίωμα χρήσης και λειτουργίας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, ο οδηγός του ΤΑΧΙ θεωρείται επιτηδευματίας, εφόσον αυτός αποκτά τα οφέλη από την εκμετάλλευση του επιβατικού Δ.Χ αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, αποκτά εισόδημα από την εκμίσθωση της άδειας του ΕΔΧ αυτοκινήτου και όχι απευθείας από την εκμετάλλευση του. Για το λόγο αυτό, κατά τη γνώμη μας, για τους σκοπούς της φορολογίας εισοδήματος (παρ.5, του άρθρου 33, του Ν 2238/1994,όπως ισχύει τώρα), ως εκμεταλλευτής ΕΔΧ, θεωρείται ο ενοικιαστής του ΤΑΧΙ και όχι ο ιδιοκτήτης αυτού (2).

Περαιτέρω, η μίσθωση του ΤΑΧΙ συμπεριλαμβανομένης και της σχετικής άδειας λειτουργίας του, εφόσον δεν αποτελεί δραστηριότητα που απαλλάσσεται του ΦΠΑ, ο υποκείμενος στο φόρο (εκμισθωτής - ιδιοκτήτης του ΤΑΞΙ) έχει τις υποχρεώσεις: α) του άρθρου 36, του Ν 2859/2000 (δήλωση έναρξης εργασιών, τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων του ΚΒΣ κ.λπ.), όπως επίσης και β) του άρθρου 38 (υποβολή περιοδικών – εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ κ.λπ.).

Η συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης (έντυπο Ε1) του μισθωτή επιβατικού Δ.Χ αυτοκινήτου θα γίνει βάσει των σχετικών διατάξεων του άρθρου 33, δίχως την έκδοση απόδειξης δαπάνης από τον εκμισθωτή – ιδιοκτήτη. Τονίζεται, επίσης, ότι ο μισθωτής υποχρεούνται και στην υποβολή του εντύπου Ε3 – «Μηχανογραφικό δελτίο οικονομικών στοιχείων επιχειρήσεων και επιτηδευματιών.»

Επισημαίνεται, τέλος, ότι το ειδικό καθεστώς φορολογίας των εκμεταλλευτών ταξί βάσει των διατάξεων της παρ. 5, του άρθρου 33, του Ν 2238/1994 ισχύει για την φορολόγηση των εισοδημάτων που αποκτώνται μέχρι και τις 31.12.2009 (παρ. 2, του άρθρου 2, του Ν 3763/2009). Συνεπώς, για τα εισοδήματα του επόμενου οικ. έτους (περιόδου 1.1-31.12.2010), δεν έχει μέχρι στιγμής καθοριστεί ο τρόπος φορολόγησής τους.

====

1. Βάση των διατάξεων του άρθρου 638, του ΑΚ, παρέχεται η ευχέρεια της μίσθωσης πράγματος ή δικαιώματος που αποφέρει έσοδο.

2. Πολ. 1121/2003: «Όταν υπάρχει παραχώρηση της εκμετάλλευσης, τότε ο οδηγός χαρακτηρίζεται ως εκμεταλλευτής και θα έχει τις φορολογικές υποχρεώσεις υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ., για τα έσοδα που αποκτά από την εκμετάλλευση του ΤΑΞΙ.» Μεταγενέστερες αποφάσεις της διοίκησης (Πολ. 1019/2007, 1045/2005) καθιέρωσαν την απαλλαγή από την υποχρέωση τήρησης βιβλίων εσόδων – εξόδων των εκμεταλλευτών ΤΑΧΙ των οποίων το εισόδημα φορολογείται με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ΚΦΕ. Επιπλέον, με βάση τις ανωτέρω αποφάσεις, απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ οι εκμεταλλευτές ΕΔΧ, ωστόσο καταβάλλουν τον ΦΠΑ αποδίδοντας ένα ετήσιο, κατ’ αποκοπή ποσό (βλ. Πολ. 1019/2007).

θα ηθελα να ρωτησω το εξης

Σε λιγεσ μερες θα εφαρμοστουν οι αλλαγες στα ΤΑΞΙ..και οχι μονο!!νομιζω πως πρεπει να διευκρινηστουν καποια ζητηματα και αν μπορουν οι διαχειριστες του site -που παντα τονιζω βοηθουν ειτε με ερωτηματα προς υπουργεια ειτε με αναφορες σε διαταξεις- να "σκοαλισουν" λιγο το θεμα διοτι αν εκδοθουν καθυστερημενα οδηγιες τοτε τις τελευεταιες μερες πριν την εφαρμογη των αλλαγων θα τρεχει παλι ο κοσμος να προλαβει ..

συγκεκριμενα..

1) πολλοι απο τους ιδιοκτητες δεν εχουν θεωρημενο βιβλιο εσοδων εξοδων

2) για την θεωρηση -οπου χρειαστε-θα εφαρμοστουν οι διαταξεις που ισχυουν για τους υπολοιπους??

3) τι θα γινει στις περιπτωσεις συνιδιοκτησιας??οταν εχουν π.χ. 50-50 ενα οχημα τοτε στο παρελθον υπηρχαν 2 εναρξεις κατα το ποσοστο τους..σαν ατομικη επιχειρηση

4) στις περιπτωσεις που εχει καποιος ποσοστο σε 1,2,η και 3 οχηματα διαφορετικα...τι θα γινει??

5) σχετικα με την εκδοση Ζ απο τις ταμειακες ..τι θα γινει οταν υπαρχει οδηγος που λειτουργει το ταξι πχ την μιση μερα??θα εκδιδουν 1 η 2 η δεν ξερω κι εγω ποσα Ζ!!

6) υπαρχει ενα ιδιομορφο καθεστως σχεσης εργοδοτη-οδηγου...οι οδηγοι πληρωνουν τα ενσημα τους κλπ...πως θα βγαλουμε ακρη σ αυτες τισ περιπτωσεις??

παρακαλω λοιπον τους διαχειριστες στο μετρο που μπορουν σιγα σιγα αν ειναι δυνατον να βοηθησουν λιγο προσ την κατευθυνση αμεσα να εχουμε απαντησεις ωστε να λειτουργησουμε αναλογα κι εμεις!!

καταλαβαινετε τι σημαινει ..ασφαλιστικες ενημεροτητες απο ικα οαεε επιμελητηρια,θεωρησεις οπου χρειαστει,μεταβολες στα τμηματα μητρωου..και τοσα επιπλεον πραγματα μεσα στις επομενες μερες..

ευχαριστω για την φιλοξενια

Link to post
Share on other sites

ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΜΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ

ΠΕΛΑΤΗΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ 50% ΤΑΧΙ ΜΕ ΑΛΛΟΝ ΜΑΖΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ TON ΚΑΝΩ ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΚΜΑΡΤΟ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ

ΜΕ ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΒΙΛΙΟ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΩ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ; ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟ ΤΟΥ ; ή ΠΡΟΣΛΑΒΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΝ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΧΩΡΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ;

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

ετσι και αλλιως υποχρεουται πλεον να τηρει εσοδων-εξοδων το οποιο θα ειναι ενα με τα ονοματα και των δυο αφου πριν το κανουν κοινωνια (συνεταιροι). κατοπιν τουτου ολα τα παραστατικα εσοδων ή εξοδων θα κοβονται και στα δυο ονοματα . θα βγαζεις 1 φπα, στο ονομα και των δυο, οπως στις εταιρειες. επισης θα υποβαλλεις μια δηλωση και καταχωρεις κανονικα τα λαστιχα σαν δαπανες με φπα ,την μηχανη (ταμειακη) παγιο

και τη μισθοδοσια και αυτη στα εξοδα ανευ φπα

Link to post
Share on other sites
Guest ΓΙΑΝΝΑ

Θα ήθελα και εγώ να υποβάλλω μερικά ερωτήματα ως λογίστρια αλλά και ως σύζυγος ιδιοκτήτη ΤΑΞΙ με οδηγό.

1) Αν ισχύσουν οι κοινωνίες πώς θα υπολογίζουν το εισόδημά και το Φ.Π.Α. όταν ο ένας δουλεύει περισσότερο από τον άλλο(αυτός που δουλεύει περισσότερο δεν έχει μόνο περισσότερα έσοδα άλλα συμμετέχει και περισσότερο στα έξοδα ανάλογα τα χλμ.)

2) Συμφωνώ ότι οι οδηγοί πρέπει να τηρήσουν και αυτοί βιβλία. Θα αρκεί η ημερομηνία του συμφωνητικού-μισθωτηρίου για να απαλλάσσεται ο ιδιοκτήτης από τυχόν μη έκδοσης απόδειξης και άλλες παραβάσεις του οδηγού ή θα πρέπει το Ζ να βγαίνει στο όνομά του;

3) Όταν ο ιδιοκτήτης 100% το έχει μισθώσει ολόκληρο σε οδηγούς αυτοί θα κάνουν κοινωνία;

4) Όταν ο ιδιοκτήτης 100% δουλεύει την μια βάρδια και έχει οδηγό(με μίσθωμα) για την άλλη βάρδια με έξοδα μόνο τα καύσιμά του τι σχεση θα έχουν μεταξύ τους;

Τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά και προκύπτουν συνέχεια και άλλα. Προσωπικά είμαι υπέρ τον βιβλίων άλλα πρέπει σύντομα να δοθούν διευκρινίσεις γιατί οι μέρες ένταξής τους πλησιάζει.

Αν μπορεί κάποιος να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα θα του ήμουν υπόχρεη!!!

Link to post
Share on other sites
Guest lofo

ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ( ΜΟΡΦΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ) ΘΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΑΦΜ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΕΣΟΔΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΚΛΠ (ΟΠΩΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΟΕ ΕΕ ΚΛΠ )

Link to post
Share on other sites
Guest lofo

ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ 100% ΜΙΣΘΩΣΗ

Ο ΙΔΙΟΚΗΤΗΣ ΘΑ ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΑ ΕΝΟΙΚΑ ΚΑΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΡΞΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

Link to post
Share on other sites

Θα ήθελα και εγώ να υποβάλλω μερικά ερωτήματα ως λογίστρια αλλά και ως σύζυγος ιδιοκτήτη ΤΑΞΙ με οδηγό.

1) Αν ισχύσουν οι κοινωνίες πώς θα υπολογίζουν το εισόδημά και το Φ.Π.Α. όταν ο ένας δουλεύει περισσότερο από τον άλλο(αυτός που δουλεύει περισσότερο δεν έχει μόνο περισσότερα έσοδα άλλα συμμετέχει και περισσότερο στα έξοδα ανάλογα τα χλμ.)

2) Συμφωνώ ότι οι οδηγοί πρέπει να τηρήσουν και αυτοί βιβλία. Θα αρκεί η ημερομηνία του συμφωνητικού-μισθωτηρίου για να απαλλάσσεται ο ιδιοκτήτης από τυχόν μη έκδοσης απόδειξης και άλλες παραβάσεις του οδηγού ή θα πρέπει το Ζ να βγαίνει στο όνομά του;

3) Όταν ο ιδιοκτήτης 100% το έχει μισθώσει ολόκληρο σε οδηγούς αυτοί θα κάνουν κοινωνία;

4) Όταν ο ιδιοκτήτης 100% δουλεύει την μια βάρδια και έχει οδηγό(με μίσθωμα) για την άλλη βάρδια με έξοδα μόνο τα καύσιμά του τι σχεση θα έχουν μεταξύ τους;

Τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά και προκύπτουν συνέχεια και άλλα. Προσωπικά είμαι υπέρ τον βιβλίων άλλα πρέπει σύντομα να δοθούν διευκρινίσεις γιατί οι μέρες ένταξής τους πλησιάζει.

Αν μπορεί κάποιος να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα θα του ήμουν υπόχρεη!!!

Link to post
Share on other sites

Επειδη ενδιαφερομαι προσωπικα λογω συζυγου για το καθεστως που θα ισχυσει απο 1 ιουλιου 2010 παρακολουθω το θεμα, και σας πληροφορω οτι το υπουργειο κανει επαφες με τα σωματεια ταξι γιατι δεν ειναι απλα τα πραγματα οπως νομιζανε που μας εβαλαν μαζι με τους περιπτεραδες-λαικες αγορες-πρατηριουχους κλπ να κραταμε βιβλια εσοδων-εξοδων.Υπαρχει περιπτωση να παρουν ολα παραταση λογω της πολυπλοκοτητας του επαγγελματος και του ειδικου καθεστωτος εργασιας οδηγου-εργοδοτη.Επι πλεον το υπουργειο θελει να μαζεψει ολα τα ταξι να γραφτουν σε εταιρειες με μινιμουμ 150 οχηματα (οπως μας ενημερωσαν μελη του σωματειου )

Οποτε ιδιοκτητες-συνιδιοκτητες με διαφοτερικα ποσοστα κατοχης της αδειας και απο την αλλη οδηγοι-μισθωτοι θα βρεθουν σε μεγαλο διλλημμα για το τι θα κανουν και τι ειναι συμφεροτερο για τους ιδιους αναλογα τις αποφασεις που θα παρει το υπουργειο.

Οσο για το συναδελφο που ρωταει σε ποιο καθεστως να ενταξει τον πελατη του,θα ελεγα να περιμενει να δωσει τις απαντησεις που περιμενουμε πρωτα το υπουργειο και μετα να προχωρησει,γιατι τον βλεπω να τρεχει δυο φορες για τις διαδικασιες που θα χρειαστουν συμφωνα με τις αποφασεις τους.

Επι πλεον για οσους εχουν απορια τι θα γινεται με το Ζ οταν δουλευουν δυο η τρεις το ταξι ,σας πληροφορω οτι ολα τα νομιμα ρολογια (συμφωνα με τους τυπους που εχει ορισει το υπουργειο το 2003) εχουν τη δυνατοτητα εκδοσης 3 (τριων) Ζ .

Και αυτο το φτιαχνει εξ αρχης ο νομιμος ρολογας ο οποιος βαζει και τις τιμες που οριζει καθε φορα το υπουργειο και το σφραγιζει .Δηλαδη βαζει τα στοιχεια του ενος (ονοματεπωνυμο,διευθυνση,ΑΦΜ,αριθμος αυτοκινητου,τηλεφωνο) σαν εκμεταλλευτης Α ,τα στοιχεια του δευτερου σαν εκμεταλλευτης Β,και τα στοιχεια του Γ αν υπαρχει .Ετσι στο τελος της βαρδιας ο καθενας παιρνει Ζ και δεν υπαρχει προβλημα.Εαν ειναι δυο συνιδιοκτητες με 50% και 50% καταχωρει ο καθενας στα βιβλια του το δικο του Ζ και τα δικα του εξοδα.Αλλα δεν ξερουμε αν θα ισχυσει αυτο η θα εξαγορασουν οι εταιρειες τις αδειες μας και θα δουλευουμε ολοι οι ιδιοκτητες με αλλο καθεστως π.χ.μισθωτοι- υπαλληλοι.

Ομως υπαρχουν πολλοι συνδιασμοι καθεστωτος εργασιας στα ταξι και εκει ειναι το μπερδεμα.Ιδιοκτητες με 100% σε ενα οχημα και με 25% σε αλλο,ιδιοκτητες με 75% και 25%ο αλλος,με 100% ,ιδιοκτητες με 50% και 50%, η μονο με 2 οδηγους,ιδιοκτητης και ενας οδηγος κλπ.

Επισης δεν συμφωνω με το συναδελφο που τον οδηγο τον ονομαζει εκμεταλλευτη λες και εχουμε δωσει μαζι τα λεφτα να παρουμε την αδεια!!!.Ειναι σαν να μου λες εχω αγορασει ενα καταστημα,εβαλα μεσα ολα τα παγια-εμπορευματα κλπ και σου λεει ο αλλος εσυ θα το δουλευεις μεχρι τις 3μμ και εγω μεχρι τις 3 το πρωι λες και ειμαστε συνεταιροι.Αφηστε με την αξια της αδειας τι θα γινει και ποσο θα την πανε.

Ευχομαι καλα ξεμπερδεματα στο υπουργειο και θα παρακαλουσα να ειχαμε οσο το δυνατον συντομοτερα διελευκανση της καταστασης για να δουμε τι θα κανουμε και εμεις.

Link to post
Share on other sites

Είναι πολύπλοκο το καθεστώς των TAXI?

Φορολογικά?

Να καταλάβω μισό λεπτό, παίρνω 30 πληρώνω 0.

Σαφώς είναι πιο απλό από αυτό που πάει να εφαρμοστεί.

Link to post
Share on other sites
Guest ΓΙΑΝΝΑ

lofo Αυτο ακριβως ειναι και το προβλημα! Ένα βιβλιο αλλα η τσεπη ειναι ξεχωριστει. Δεν βαζουν μαζι τα εσοδα τους και αφου βγαλουν τα εξοδα να μοιραστουν τα υπολοιπα. Επισης ρωτησα για 2οδηγους που εχουν νοικιασει 1ταξι και αυτοι κοινωνια;;;

ledini Συμφωνω με τα ταξιμετρα, το μπερδεμα θα γινει οταν ανεβοκατεβαινουν οι οδηγοι (αυτο γινεται πολυ συχνα πιστεψτε με). Εκει να δεις που καθε λιγο θα ειμαστε στις εφοριες για αλλαγη στοιχειων-μεταβολες-κλπ. Ενα ειναι σιγουρο χρειαζονται πολλες διευκρινισεις και δεν ξερω ποτε θα δοθουν.

georges Τα λεωφορεια έχουν συγκεκριμένα δρομολόγια αρα και συγκεκριμένα έσοδα για αυτο ειναι και πιο ευκολά τα πραγματα. Εδω στα έξοδα οι συνιδιοκτήτες συμμετέχουν ανάλογα με τα χλμ.

IDO Δεν ειπε κανενας να μην φορολογηθούν (αλλωστε ανοιγουν και οι δουλειες μας) άλλα να μαθουμε τις ιδιαιτερότητες και να δουμε πως θα τις αντιμετωπίσουμε!!!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Η μεγαλη καθυστερηση στην εκδοση της (των) διευκρινηστικων εγκυκλιων απο το Οικονομικων, για την εφαρμογη της ενταξης των Ταξι στον λογιστικο προσδιορισμο, οφειλετε:

- Στην τεραστια αναρχια που επικρατει στην εκμεταλευση των ταξι. Το 75% των απασχολουμενων οδηγων στα ταξι (μονιμα ή περιστασιακα) εργαζεται ανασφαλιστα και αφορολογητα. Κατα συνεπεια, η μεταβολη σε λογιστικο συνιστα εκτος απο αλλαγη στον τροπο φορολογησης, και απολυτη ανατροπη των υφισταμενων εργασιακων σχεσεων (αν μπορουν να λεγονται τετοιες...) ή των μεταξυ ιδιοκτητη-οδηγου συμφωνιων, και

- Στην προσπαθεια των συνδικαλιστων των ταξι, να διατηρρηθει η υπαρχουσα κατασταση, που εξυπηρετουσε επι σειρα ετων ιδιοκτητες και οδηγους, αλλα και τα γραφεια εμποριας ταξι (μαντραδες) που εκμεταλευοταν τα ταξι (ενοικιασεις)

Συντομα, θα πρεπει το Υπουργειο, αφενος μεν, να εκτιμησει την πραγματικη κατασταση (θα επρεπε ηδη να το εχει πραξει) και να εκδωσει διευκρινιστικες,

χωρις προσπαθειες να καλυφθουν καρκινοματα. Αναλογες διευκρινησεις θα πρεπει να δωθουν και προς τους τεχνικους των ταξιμετρων-ταμειακων

Να προσθεσω και εγω καποια ερωτηματα, στα ειδη προαναφερομενα

1. Με ποια σχεση θα εργαζεται ως οδηγος, σε ταξι που ειναι ιδιοκτησιας συγγενικου του προσωπου (εως Β βαθμου)? - Υπαρχει απαλλαγη ασφαλισης ΙΚΑ? Σε περιπτωση που ασκει και αλλη δραστηριοτητα?

2. Ιδιοκτητης συνταξιουχος, (που εχει διατηρησει το δικαωμα κατοχης της αδειας ταξι) αρα μη εργαζομενος, θα εχει υποχρεωση κατα την θεωρηση βιβλιων, να προσκομισει συμβαση ή αλλο συμφωνητικο, που θα φαινεται ποιος εργαζεται στο ταξι του?

Link to post
Share on other sites
Guest PRESJOHN

Ρε παιδιά γιατί τόσα ερωτήματα?Τα πράγματα είναι πολύ απλά.Την λύση μπορεί να μας την δώσει η... "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" ΕΤΑΙΡΙΑ που ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑΧΙ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ ΜΟΝΟ ΜΕ...25 ΕΥΡΩ ΤΟΝ...ΜΗΝΑ και ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ-ΦΠΑ.Μάλιστα

παίρνει τηλεφωνο ΤΑΞΙΤΖΉΔΕΣ στο Κερατσίνι,Δραπετσώνα ,Πέραμα και τους λέει οτι θά στέλνει υπάλληλο της "Εταιρίας"να μαζεύει τα παραστατικά τους

για καταχώρηση στα βιβλία.

Δέν έχετε δεί τα ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ που η "Εταιρία" αυτή η... "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" μοιράζει στα...φανάρια στους δύστυχους Ταξιτζήδες,για να πέσουν στη παγίδα της ως πελάτες??

Η διεύθυνση της "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ" ΕΤΑΙΡΙΑΣ είναι:

ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 330,ΚΑΛΛΙΘΕΑ(ΠΡΩΗΝ ΘΗΣΕΩΣ) και εχει στο ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ τα εξης τηλέφωνα:

213 0349575-ΚΙΝ.:6947 110550 & 6941 674570

Με 25 ευρώ τον μήνα, μπορεί αργότερα ,λόγω της κρίσης και του ανταγωνισμού,αυτή η..."ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" ΕΤΑΙΡΙΑ για να μας κρατήσει ως πελάτες της,

να πηγαίνει και στο SUPER MARKET της γειτονιάς μας για να μας ...ψωνίζει ή να πηγαίνει βόλτα τον σκύλο μας.

Δεν νομίζετε οτι είναι καλή λύση???

Πάρτε τους ένα τηλέφωνο για περισότερες πληροφορίες.Μπορεί να δώσουν καλύτερες ..προσφορές ή ακόμη μπορεί να κατεβάσουν την μηνιαία αμοιβή τους

και ...κάτω απο τα 25 ευρώ.Στο ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ γράφουν μόνο τις παραπάνω πληροφορίες.

Δεν θέλουν κλωτσιές τέτοιες .."ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ" ΕΤΑΙΡΙΕΣ που δυσφημήζουν τον κλάδο μας????????????????????

Link to post
Share on other sites
Guest PRESJOHN

Ρε παιδιά γιατί τόσα ερωτήματα?Τα πράγματα είναι πολύ απλά.Την λύση μπορεί να μας την δώσει η... "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" ΕΤΑΙΡΙΑ που ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑΧΙ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ ΜΟΝΟ ΜΕ...25 ΕΥΡΩ ΤΟΝ...ΜΗΝΑ και ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ-ΦΠΑ.Μάλιστα

παίρνει τηλεφωνο ΤΑΞΙΤΖΉΔΕΣ στο Κερατσίνι,Δραπετσώνα ,Πέραμα και τους λέει οτι θά στέλνει υπάλληλο της "Εταιρίας"να μαζεύει τα παραστατικά τους

για καταχώρηση στα βιβλία.

Δέν έχετε δεί τα ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ που η "Εταιρία" αυτή η... "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" μοιράζει στα...φανάρια στους δύστυχους Ταξιτζήδες,για να πέσουν στη παγίδα της ως πελάτες??

Η διεύθυνση της "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ" ΕΤΑΙΡΙΑΣ είναι:

ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 330,ΚΑΛΛΙΘΕΑ(ΠΡΩΗΝ ΘΗΣΕΩΣ) και εχει στο ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ τα εξης τηλέφωνα:

213 0349575-ΚΙΝ.:6947 110550 & 6941 674570

Με 25 ευρώ τον μήνα, μπορεί αργότερα ,λόγω της κρίσης και του ανταγωνισμού,αυτή η..."ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" ΕΤΑΙΡΙΑ για να μας κρατήσει ως πελάτες της,

να πηγαίνει και στο SUPER MARKET της γειτονιάς μας για να μας ...ψωνίζει ή να πηγαίνει βόλτα τον σκύλο μας.

Δεν νομίζετε οτι είναι καλή λύση???

Πάρτε τους ένα τηλέφωνο για περισότερες πληροφορίες.Μπορεί να δώσουν καλύτερες ..προσφορές ή ακόμη μπορεί να κατεβάσουν την μηνιαία αμοιβή τους

και ...κάτω απο τα 25 ευρώ.Στο ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ γράφουν μόνο τις παραπάνω πληροφορίες.

Δεν θέλουν κλωτσιές τέτοιες .."ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ" ΕΤΑΙΡΙΕΣ που δυσφημήζουν τον κλάδο μας????????????????????(τον κλαδο των Λογιστών εννοώ).

ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ???????????????

0 Back to top of the page up there ^

M

Link to post
Share on other sites
Guest stratus

Ρε παιδιά γιατί τόσα ερωτήματα?Τα πράγματα είναι πολύ απλά.Την λύση μπορεί να μας την δώσει η... "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" ΕΤΑΙΡΙΑ που ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑΧΙ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ ΜΟΝΟ ΜΕ...25 ΕΥΡΩ ΤΟΝ...ΜΗΝΑ και ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ-ΦΠΑ.Μάλιστα

παίρνει τηλεφωνο ΤΑΞΙΤΖΉΔΕΣ στο Κερατσίνι,Δραπετσώνα ,Πέραμα και τους λέει οτι θά στέλνει υπάλληλο της "Εταιρίας"να μαζεύει τα παραστατικά τους

για καταχώρηση στα βιβλία.

Δέν έχετε δεί τα ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ που η "Εταιρία" αυτή η... "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" μοιράζει στα...φανάρια στους δύστυχους Ταξιτζήδες,για να πέσουν στη παγίδα της ως πελάτες??

Η διεύθυνση της "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ" ΕΤΑΙΡΙΑΣ είναι:

ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 330,ΚΑΛΛΙΘΕΑ(ΠΡΩΗΝ ΘΗΣΕΩΣ) και εχει στο ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ τα εξης τηλέφωνα:

213 0349575-ΚΙΝ.:6947 110550 & 6941 674570

Με 25 ευρώ τον μήνα, μπορεί αργότερα ,λόγω της κρίσης και του ανταγωνισμού,αυτή η..."ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" ΕΤΑΙΡΙΑ για να μας κρατήσει ως πελάτες της,

να πηγαίνει και στο SUPER MARKET της γειτονιάς μας για να μας ...ψωνίζει ή να πηγαίνει βόλτα τον σκύλο μας.

Δεν νομίζετε οτι είναι καλή λύση???

Πάρτε τους ένα τηλέφωνο για περισότερες πληροφορίες.Μπορεί να δώσουν καλύτερες ..προσφορές ή ακόμη μπορεί να κατεβάσουν την μηνιαία αμοιβή τους

και ...κάτω απο τα 25 ευρώ.Στο ΦΕΙΓ-ΒΟΛΑΝ γράφουν μόνο τις παραπάνω πληροφορίες.

Δεν θέλουν κλωτσιές τέτοιες .."ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ" ΕΤΑΙΡΙΕΣ που δυσφημήζουν τον κλάδο μας????????????????????(τον κλαδο των Λογιστών εννοώ).

ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ???????????????

0 Back to top of the page up there ^

M

έχεις απόλυτο δίκιο αλλά που να το βρείς,όλα στο γόνατο μια ζωή και το εκμεταλλεύονται οι αετονύχηδες και είναι κρίμα.

b.w.παρόμοιo ή και το ίδιο λογιστικό γραφείο δεν ξέρω πλησιάζει και τα ραδιοταξί με την ίδια προσφορά και η πλάκα είναι ότι το συζητάνε κιόλας που να ξέραν.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...