Προς το περιεχόμενο

Πρωταπριλιάτικα ψέματα-Το δεύτερο σκήνωμα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αντιγραφή από την κυριακάτικη ελευθεροτυπία και τον ιό.......

Το δεύτερο σκήνωμα

Το τραγικό παζλ του μυστηρίου στη Μονή Αγάθωνος άρχισε σιγά σιγά να συμπληρώνεται. Νέα αδιάσειστα στοιχεία οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα για το αληθινό πρόσωπο που κρύβεται πίσω από την αλλοιωμένη φιγούρα του σκηνώματος με το σφηνωμένο ευαγγέλιο στα χέρια.

Ο μοναχός Βησσαρίων ετάφη πράγματι εκεί το 1991 και είχαν όντως τοποθετήσει στα χέρια του το αγαπημένο του ευαγγέλιο. Αλλά αρκετά χρόνια αργότερα, το 2004, πεθαίνει στη Λαμία ο θρυλικός ηγούμενος-αντάρτης της μονής Αγάθωνος αρχιμανδρίτης Γεώργιος Δημάκος («Πάτερ Ανυπόμονος»). Το 1998 είχε αποσυρθεί ασθενής από τη μονή. Ενας γερός οργανισμός που άντεξε όλες τις κακουχίες του πολέμου και του εμφυλίου ξαφνικά αρρωσταίνει μέσα στο μοναστήρι και αφού εγκαταλείπει τη θέση του ηγούμενου αποσύρεται για να γράψει το οδοιπορικό της ζωής του.

Ενα κείμενο του Γληνού είχε διαβάσει ο γέροντας και πείστηκε να ενταχτεί στις γραμμές του ΕΑΜ και αργότερα του ΕΛΑΣ. «Καλούς έχουμε πολλούς. Ο Αρης ήταν ο ένας που μπορούσε να αξιοποιήσει την προσφορά των άλλων», έλεγε ο πατέρας Ανυπόμονος για τον Βελουχιώτη, και σκορπούσε απλόχερα την προσφορά του στο πλευρό των ανταρτών του ΕΛΑΣ αλλά και των απλών ανθρώπων που χρειάζονταν βοήθεια. Στα χειρόγραφά του περιέγραψε πώς άρχισε ο εμφύλιος στην Ηπειρο και πώς αγρίεψε στο Μοριά, μέχρι την «εξαιρετικά αιματηρή μάχη που έδωσε ο έφιππος ουλαμός του Αρη στο Μελιγαλά». Το βιβλίο του γέροντα είχε προλογίσει και ο πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός. Στη δε εξόδιο ακολουθία του, ο Μητροπολίτης, μεταξύ άλλων, είπε: «Μικρός το φαινόμενον αλλά μέγας το κρυπτόμενον σαν τον άγιο των σκλάβων Κοσμά τον Αιτωλό». Κι αυτός μοναχός. Κι αυτός πήρε τα βουνά και πολέμησε τους Τούρκους. Ο γέροντας τον είχε παράδειγμα τον Κοσμά τον Αιτωλό (βλ. Μ. Θεοδοσοπούλου, «Εποχή», 12/9/2004).

Από την άλλη μεριά, ο μοναχός Βησσαρίων που βρέθηκε στη μονή επί ηγούμενου Ανυπόμονου, ήταν επίσης αγαπητός και φιλεύσπλαχνος όπως διαβάζουμε στην, ειδική επί δογματικών θεμάτων, εφημερίδα Espresso, που πρώτη ανακάλυψε κι έφερε στο φως την υπόθεση με το σκήνωμα. Θυμίζει η εφημερίδα πως έπεισε τους Γερμανούς να μην καταστρέφουν τις μονές, κατά τη διάρκεια του καψίματος των χωριών, κι αυτό αφού παρά λίγο να τον εκτελέσουν. Τελευταία στιγμή τον έσωσε ένας καθολικός Γερμανός διοικητής. Επίσης στον εμφύλιο εμψύχωνε τους φαντάρους (του εθνικού στρατού) πηγαίνοντας με το γαϊδουράκι του από φυλάκιο σε φυλάκιο. Τέλος η ίδια η Φρειδερίκη σε περιοδεία της μετά τους σεισμούς (1954) τον παρότρυνε να εμψυχώνει τους κατοίκους και εκείνος το έκανε όσο μπορούσε. Εχτιζε εκκλησίες, βοηθούσε φτωχούς, άνοιγε δρόμους κ.λπ. Ολα του τα υπάρχοντα τα χάρισε στους πιστούς.

Ποιοι κρύβονται, λοιπόν, πίσω από αυτή την παράλογη ενέργεια να αλλάξουν το σκήνωμα του μοναχού Βησσαρίωνα (που πέθανε πριν 15 χρόνια) με το σκήνωμα του πατέρα Ανυπόμονου (που πέθανε το 2004 και ως εκ τούτου η αλλοίωση είναι μικρότερη) και ποιοι είναι οι λόγοι αυτής της πράξης; Ισως δεν θα το μάθουμε ποτέ. Ισως κι αυτό να είναι μια από τις τελευταίες συνέπειες του εμφυλίου. Ισως με μια γκραν γκινιόλ ενέργεια θέλησαν κάποιοι, πιστοί κι αυτοί, στη θέση του εθνικόφρονα παππούλη να προσκυνούν όσοι προσέρχονται τον Ελασίτη γέροντα και σε αυτόν να εισφέρουν τις προσφορές και τις προσευχές τους. Οπως και να 'χει το πράγμα, στη Λαμία αυτές τις μέρες παίζεται ένα δράμα με τους παραπλανημένους πιστούς, τους θεοσεβούμενους ιατροδικαστές και τους ιερωμένους που όλοι έχουν εν μέρει δίκιο, αφού ακόμα δεν είναι σαφής η απλή λύση του μυστηρίου.

Αλλά αυτή η αλλαγή των δύο σκηνωμάτων θέτει και ένα άλλο -θεολογικό αυτή τη φορά- πρόβλημα: ο λόγος που παραμένει το σκήνωμα σε κατάσταση ημιτελούς σήψης ποιος είναι; Μήπως απλώς ο νεκρός «δεν λιώνει» όχι επειδή ήταν άγιος αλλά επειδή ήταν άπιστος αντάρτης;

πάντως αυτή ήταν και η δική μου απορία........

Από τους παλιούς άκουγα πάντα πως ο αμαρτωλός άνθρωπος "δεν λιώνει"....

πως μας προέκυψε η αντίθετη ερμηνεία?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αντιγραφή από την κυριακάτικη ελευθεροτυπία και τον ιό.......

Το δεύτερο σκήνωμα

πάντως αυτή ήταν και η δική μου απορία........

Από τους παλιούς άκουγα πάντα πως ο αμαρτωλός άνθρωπος "δεν λιώνει"....

πως μας προέκυψε η αντίθετη ερμηνεία?

Άγνωστες οι βουλές του Κυρίου

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΦΩΤΕΙΝΗ ΤΣΑΛΙΚΟΓΛΟΥ καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πάντειο

Οσο πιο ανήμπορος κανείς, τόσο πιο επιρρεπής στα θαύματα

Οσο πιο ανήμπορος νιώθει κανείς να παρέμβει στη μοίρα του τόσο πιο επιρρεπής θα είναι στα «θαύματα», επισημαίνει η Φωτεινή Τσαλίκογλου, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Φ. Τσαλίκογλου

**Τι δηλώνει για την κοινωνία μας το θέμα Βησσαρίωνα;

* «Το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μια κοινωνία που δεν μπορεί να λύσει τη μεγάλη αντίφαση ανάμεσα στην απόλυτη απομυθοποίηση και απομαγικοποίηση των πάντων από τη μια και από την άλλη στην ανάγκη προσφυγής σε μια υπερβατική αλήθεια προκειμένου να επιβιώσει».

**Τι σκέφτεστε βλέποντας αυτή την αθρόα προσέλευση ανθρώπων από όλη τη χώρα στο σκήνωμα του ιερομόναχου;

* «Τόση απελπισία; Τόση λοιπόν απόγνωση; Τόσο αδιέξοδη η καθημερινότητά τους; Τόσο αφόρητο το βάρος της ζωής τους ώστε με τέτοια ευκολία και με τέτοια αγωνία να αναζητούν το θαύμα που ως διά μαγείας όλα θα τα μεταμορφώσει; Οσο πιο ανήμπορος νιώθει κανείς να παρέμβει στη μοίρα του, όσο πιο επιβεβλημένη φαντάζει στα μάτια του η μοίρα αυτή από ξένες δυνάμεις τόσο πιο επιρρεπής θα είναι στα "θαύματα". Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι η χλεύη και η απαξίωση που ταιριάζουν σε αυτούς τους επισκέπτες- προσκυνητές. Η ανάγκη τους να πιστέψουν στο θαύμα, όσο αφελής και αν είναι, παραμένει σεβαστή. Καμία επιείκεια όμως για όσους εμπορεύονται, καπηλεύονται την ανάγκη αυτή διά τριάκοντα αργύρια...».

**Υπάρχουν τελικά θαύματα στην εποχή μας;

* «Είδαμε ένα σωρό μικροπωλητές να εκθέτουν και να πωλούν έξω από τη μονή την πραμάτεια τους. Φαντάζομαι ότι όλοι τους λίγο-πολύ θα ψευτοζωούν για να τα βγάλουν πέρα, ίσως να έχουν και μικρά παιδιά να θρέψουν. Αν όντως το καταφέρουν, όσο κρατήσει το προσκύνημα, τότε πράγματι το θαύμα θα έχει συντελεστεί».

http://www.enet.gr/online/online_text/c=11...929832,20103400

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χθές απο ότι πληροφορήθηκα η εκκλησία έλαβε την απόφαση να ταφεί εκ νέου το σκήνωμα του πατέρα . Το θέμα κατά τη γνώμη μου πρέπει να εξεταστεί επιστημονικά περα απο δογματισμούς και πεποιθήσεις . Αν για παράδειγμα ταφεί ο πατέρας ξανά και μετά απο 50 χρόνια ας πούμε παραμείνει πάλι αναλλοίωτος τότε θα υπάρχει ένα ζήτημα . Εκείνο που εγω θέλω πάντα σε τετοιες περιπτώσεις να ακούω είναι η επιστημονική άποψη και η εξήγηση που δίνουν οι επιστήμονες . Όχι τι λεει η πλευρά της εκκλησίας μόνο . Υπάρχουν όμως και παραδείγματα που η επιστήμη δεν έχει δώσει εξήγηση για το πως συμβαίνουν . Σχετικά με τους μικροπωλητές δε νομίζω πως είναι αρνητικό κριτήριο το ότι εμφανίστηκαν έξω απο τη μονή Αγάθωνος . Πάντα μαζεύονται αυτοί σε τέτοιες περιπτώσεις . Μαζεύονται όμως και έξω απο το γήπεδο για παράδειγμα ή σε συγκεντρώσεις κλπ .

Εν κατακλείδι θα πω ότι χρειάζεται προσεκτική επιστημονική έρευνα για τετοιου είδους θέματα και όχι βιαστικά συμπεράσματα .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

. Σχετικά με τους μικροπωλητές δε νομίζω πως είναι αρνητικό κριτήριο το ότι εμφανίστηκαν έξω απο τη μονή Αγάθωνος . Πάντα μαζεύονται αυτοί σε τέτοιες περιπτώσεις . Μαζεύονται όμως και έξω απο το γήπεδο για παράδειγμα ή σε συγκεντρώσεις κλπ .

Ναι αλλά η μονή εισπράττει από τους μικροπωλητές ενοίκιο για τον χώρο που τους παραχωρεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι αλλά η μονή εισπράττει από τους μικροπωλητές ενοίκιο για τον χώρο που τους παραχωρεί

Εσύ τι ζόρι τραβάς γλυκύτατε..........? ;)

εφοριακός είσαι?........ :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εφοριακός δεν είμαι αλλά πάνε μόνο λιγότερο από 2000 χρόνια από τότε που, κατά το Ευαγγέλιο, ο Χριστός έδιωξε τους εμπόρους από τον Ναό

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξερω ποιος ηταν ο παππουλης και τι ηταν οσο ζουσε παντως θα πρεπει να ειναι πολυ συγκινητικο να αποκτησεις ξαφνικα εναν αγιο στην οικογενεια !!!

Μεγαλη ευλογια ....

15 χρονια πεθαμενος και 15 που ειχαν να τον δουν οσο ζουσε....... και τετοιο κλαμα και τετοια συγκινηση !!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

«Σύνηθες φαινόμενο η μουμιοποίηση»...

* Ιατροδικαστές μιλούν για τους παράγοντες οι οποίοι μπορούν να αλλάξουν την πορεία φθοράς του σώματος.

Περιπτώσεις νεκρών που έτη μετά τον θάνατό τους δεν έχουν υποστεί πλήρη σήψη, με αποτέλεσμα να διατηρούν «ζωντανά» πολλά από τα χαρακτηριστικά τους, είναι γνώριμες - αν και όχι τόσο συχνές - στους επιστήμονες.

Αυτό αναφέρουν ιατροδικαστές με τους οποίους ήλθε σε επαφή «Το Βήμα». Τονίζουν ότι διαφορετικοί παράγοντες, ενδογενείς - όπως είναι η ταρίχευση με τη χορήγηση φορμόλης - ή εξωγενείς - όπως είναι οι κλιματολογικές συνθήκες και ο τρόπος ταφής - μπορούν να επηρεάσουν τη φυσιολογική πορεία της σήψης.

Οπως χαρακτηριστικά εξηγεί ο αναπληρωτής καθηγητής στο Εργαστήριο Ιατροδικαστικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Θ. Βουγιουκλάκης, ορισμένες φορές η τυπική σήψη ενός σώματος εμφανίζει παραλλαγές. Εκτός από τους ενδογενείς παράγοντες - όπως είναι η χορήγηση φορμόλης για να ταριχευτεί ένα πτώμα - υπάρχουν εξωγενείς οι οποίοι αφορούν τις συνθήκες του περιβάλλοντος. Οι δύο κύριες τέτοιες περιπτώσεις εξωγενούς παρέμβασης στη φυσιολογική διαδικασία αποδόμησης των οργανικών συστατικών του σώματος είναι

α) η αποκαλούμενη σαπουνοποίηση, η οποία προκαλείται όταν ο νεκρός τοποθετηθεί σε ζεστό και υγρό περιβάλλον

β) η επονομαζόμενη μουμιοποίηση, η οποία για να συμβεί απαιτούνται συνθήκες θερμού και ξηρού περιβάλλοντος. Το δέρμα αφυδατώνεται και παραμένει επάνω στον σκελετό για πολύ μεγάλο διάστημα μετά τον θάνατο. Σύμφωνα με τον καθηγητή, «αν και κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος χωρίς να έχει εξετάσει από κοντά το πτώμα του μοναχού, οι φωτογραφίες μαρτυρούν ότι μάλλον πρόκειται για αυτή τη δεύτερη κατηγορία παραλλαγής της σήψης».

Στις ίδιες ακριβώς γραμμές κινείται και η άποψη του κ. N. Καλόγρηα, ιατροδικαστή της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών. Ο επιστήμονας επισημαίνει ότι στη διαδικασία της μουμιοποίησης επιδρά σημαντικά και το γεγονός της μη επαρκούς οξυγόνωσης του χώρου μέσα στον οποίον τοποθετείται ένας νεκρός - όπως για παράδειγμα ένα κενοτάφιο. Σημειώνει μάλιστα ότι οι ιατροδικαστές ανακαλύπτουν κατά καιρούς πτώματα που έχουν «μουμιοποιηθεί», χρόνια μετά τον θάνατο, «ακόμη και εκατό έτη μετά μπορεί να βρεθεί σε αυτή την κατάσταση ένα πτώμα».

Ο κ. Καλόγρηας εξηγεί ότι «για τους ιατροδικαστές οι περιπτώσεις ανακάλυψης μουμιοποιημένων πτωμάτων δεν είναι τόσο σπάνιες και αποτελούν ένα πολύ καλό εργαλείο, καθώς εάν συντρέχει λόγος ιατροδικαστικής διερεύνησης, υπάρχει περίπτωση μετά από μακρό διάστημα ο νεκρός να "μιλήσει" με τον τρόπο του για τις συνθήκες του θανάτου».

ΜΑΡΙΟΣ ΜΠΕΓZΟΣ, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Αθηνών

Σιωπή και σεβασμός αντί για δημοσιότητα

Το θαύμα χρειάζεται σιωπή και σεβασμό αντί για λόγο πολύ και δημοσιότητα μεγάλη διότι κινδυνεύει να εμπορευματοποιηθεί και να μαζικοποιηθεί. H αφθαρσία του σώματος είναι μια ένδειξη αναγκαία για την αγιότητα αλλά όχι επαρκής. Χρειάζεται μαρτυρία του λαού και επιπλέον θαύματα. Θαύματα του φερομένου ως αγίου και χρόνος πολύς για την αποδοχή της αγιότητας σύμφωνα με το τυπικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Εχουμε ένα δείγμα ρήξης με την καθημερινότητα που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκφυλιστεί σε φαινόμενο μαγείας.

Το ΒΗΜΑ, 19/03/2006 , Σελ.: A41

Κωδικός άρθρου: B14717A411

ID: 276256

*******************

Η ουσία είναι εδώ -κατά την γνώμη μου- και βρίσκεται σε αυτό που είπε η ΦΩΤΕΙΝΗ ΤΣΑΛΙΚΟΓΛΟΥ καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πάντειο:

Η ανάγκη τους να πιστέψουν στο θαύμα, όσο αφελής και αν είναι, παραμένει σεβαστή. Καμία επιείκεια όμως για όσους εμπορεύονται, καπηλεύονται την ανάγκη αυτή διά τριάκοντα αργύρια....

Επίσης, στον "τύπο των ήλων" της Ελευθεροτυπίας της 31/3/2006 γράφει ο αγαπημένος μου Γιάννης Τριάντης:

...Από κάπου γυρεύουν να πιαστούν οι άνθρωποι, υποβολέα. Γι' αυτό καταφεύγουν στην πίστη, υπερφαλαγγίζοντας το έλλογο. Και να, ο Θεός Ηλιος, ο Βούδας, ο Ιησούς, ο Μωάμεθ, οι αιρέσεις, ο παγανισμός -στην ημερησία διάταξη από καταβολής κόσμου

[... Παράλογο φαίνεται να πιστεύεις π.χ. στην Ανάσταση του Ιησού. Αλλά δεν είναι εξίσου παράλογο να εμπιστεύεσαι την Επιστήμη και τη λογική για να λύσεις το μυστήριο της Υπαρξης;]

http://www.enet.gr/online/online_fpage_tex...998216,83115080

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο πιο ανήμπορος κανείς, τόσο πιο επιρρεπής στα θαύματα

Η Υπαρξη βρισκεται περα απο την δυνατοτητα ορισμου των λεξεων

Μπορει να χρησιμοποιηθουν διαφοροι οροι,αλλα κανεις τους δεν ειναι απολυτος

Στην αρχη του ουρανου και της γης δεν υπηρχαν λεξεις

Οι λεξεις βγηκαν απο την υλη της μητρας

Και ειτε ενας ανθρωπος ατενιζει αταραχα τον πυρηνα της ζωης ειτε με παθος την επιφανεια της ,πυρηνας και επιφανεια ειναι το ιδιο,οι λεξεις τα κανουν να φαινονται διαφορετικα,μονο και μονο για να εκφρασουν τη φαινομενικοτητα

Αν χρειαζεται ενα ονομα ας ειναι το ονομα αυτο ΘΑΥΜΑ ,κι απο θαυμα σε θαυμα ανοιγεται η υπαρξη

Λαο Τσε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χθές απο ότι πληροφορήθηκα η εκκλησία έλαβε την απόφαση να ταφεί εκ νέου το σκήνωμα του πατέρα ...........

Κώστα μου σε διέψευσαν ........

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κώστα μου σε διέψευσαν ........

Ναι έτσι είναι Θανάση . Σήμερα το διάβασα κι εγω στον τύπο . Κακώς κατ΄ εμέ πάρθηκε αυτή η απόφαση . Δεν έπρεπε να γίνει αυτό . Είπαμε θέλουν "ψυχρή" και ενδελεχή επιστημονική έρευνα αυτά τα θέματα αποκομμένα εντελώς απο δογματα, πεποιθήσεις και συναισθηματισμούς .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι έτσι είναι Θανάση . Σήμερα το διάβασα κι εγω στον τύπο . Κακώς κατ΄ εμέ πάρθηκε αυτή η απόφαση . Δεν έπρεπε να γίνει αυτό . Είπαμε θέλουν "ψυχρή" και ενδελεχή επιστημονική έρευνα αυτά τα θέματα αποκομμένα εντελώς απο δογματα, πεποιθήσεις και συναισθηματισμούς .

Κατ ' εμε ορθα επραξαν (ως Εκκλησια)

ΓΙΑΤΙ:

Το θαύμα χρειάζεται σιωπή και σεβασμό αντί για λόγο πολύ και δημοσιότητα μεγάλη διότι κινδυνεύει να εμπορευματοποιηθεί και να μαζικοποιηθεί.

Επισης θα σταθω πολυ σ'αυτο το σημειο που εκφραζει και την αποψη μου γενικα για αυτα τα "θεματα"

σύμφωνα με το τυπικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια και μιλάμε για θαύματα:

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: ΚΟΣΜΟΣ

O Iησούς περπάτησε πάνω σε πάγο!

6/4/2006

H Kαινή Διαθήκη γράφει πως ο Iησούς περπάτησε πάνω στο νερό, αλλά ένας καθηγητής Ωκεανογραφίας του πανεπιστημίου της Φλόριντα πιστεύει πως υπάρχει και μια άλλη εκδοχή, πέρα από το θαύμα: Nα περπάτησε πάνω σε ένα κομμάτι πάγου που επέπλεε. O καθηγητής Nτορόν Nοφ είχε αναπτύξει τη θεωρία στις αρχές της δεκαετίας του 90, πως ο διαχωρισμός της Eρυθράς από τον Mωυσή έχει επιστημονική εξήγηση. Συγκεκριμένα είχε επισημάνει πως ο διαχωρισμός της θάλασσας είναι πιθανόν να προκλήθηκε από ειδικές συνθήκες που επικρατούσαν στον αέρα και στο νερό. Στη νέα μελέτη του καθηγητή Nοφ επισημαίνεται πως ένας ασυνήθιστος συνδυασμός συνθηκών στα νερά και στην ατμόσφαιρα στην περιοχή που σήμερα είναι το βόρειο Iσραήλ μπορεί να προκάλεσε τον σχηματισμό πάγων στη Θάλασσα της Γαλιλαίας. O Nοφ χρησιμοποίησε πίνακες με τις θερμοκρασίες που επικρατούσαν στην επιφάνεια της Mεσογείου και στατιστικά μοντέλα για να εξετάσει τη δυναμική της Θάλασσας της Γαλιλαίας, που σήμερα οι Iσραηλινοί ονομάζουν λίμνη Kινερέτ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η λατρεία του Θεού από τον άνθρωπο είναι προσωπική υπόθεση του καθενός και εκπληρώνει το σκοπό της μόνο όταν είναι εσωτερική, κλειστή, άγνωστη προς τους άλλους, μια ιερή μυσταγωγία.

Δεν αποκαλύπτεται και δεν κοινοποιείται. Πρόκειται για μια προσωπική ιερουργία μόνο για δύο, για τον άνθρωπο και τον Θεό που επικαλείται.

Η πνευματική και ψυχική τελείωση είναι σκοπός ζωής και όχι το μέσο που θα μας οδηγήσει στον παράδεισο...

Παρ' όλα αυτά εγώ θα συνεχίσω να σας μιλάω για τον παράδεισο...

Κρηθέας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η λατρεία του Θεού από τον άνθρωπο είναι προσωπική υπόθεση του καθενός και εκπληρώνει το σκοπό της μόνο όταν είναι εσωτερική, κλειστή, άγνωστη προς τους άλλους, μια ιερή μυσταγωγία.

Δεν αποκαλύπτεται και δεν κοινοποιείται. Πρόκειται για μια προσωπική ιερουργία μόνο για δύο, για τον άνθρωπο και τον Θεό που επικαλείται.

Η πνευματική και ψυχική τελείωση είναι σκοπός ζωής και όχι το μέσο που θα μας οδηγήσει στον παράδεισο...

Παρ' όλα αυτά εγώ θα συνεχίσω να σας μιλάω για τον παράδεισο...

Κρηθέας

«Άγνωστε - γνωστέ» Κρηθέα…. Νιώθω την ανάγκη να σας ευχαριστήσω γι’ αυτή τη δημοσίευση…..

Θα ‘θελα να την κάνω κορνίζα, και να την κολλήσω στην πόρτα του μοναστηριού…. Να την διαβάζουν όσοι προσέρχονται……

Μπας και σοβαρευτούμε λίγο…..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισκέπτη Μ.ΜΑΡΙΑ

Ο άνθρωπος ζει δύσκολα, έχει ανάγκη να πιστέψει κάπου

περνάει δύσκολα, νιώθει τη ζωή του να φεύγει χωρίς να

μπορεί να κάνει τίποτα άλλο απο το να δουλεύει να κοιμάται

λίγο να αγχώνεται και να τρέχει ολημερής,

σε μια εποχή μάλιστα που όλα είναι ρευστά και χωρίς αξίες

η ανάγκη του ανθρώπου να "πιαστεί" απο κάπου είναι αυξημένη

Γι΄αυτό πιστέυω ο κόσμος τρέχει γι΄αυτό για τον άνθρωπο

συντελείται ένα θαύμα. Θέλει να πιστεύει κάπου, να έχει την

ασφάλεια ότι κάποιος τον βοηθάει κάποιος βλέπει πόσο πολύ

ταλαιπωρείται και βασανίζεται και θέλει να πιστεύει ότι κάποτε

θα ανταμειφθεί για τους κόπους του, γιατί φτάνει και μια ηλικία

που σκέφτεται τα στερνά και ανυσηχεί για το μετά. Πέρα απο

όλα αυτά ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του τρόπο επικοινωνίας

με αυτόν που πιστεύει ως θεό του, και δεν είμαστε εμείς αυτοί

που θα κρίνουμε αν κάποιος πράτει σωστά που πιστεύει ή λάθος

που πιστεύει "το θαύμα" του μοναστηριού.

Και στην πατρίδα μου συμβαίνει να υπάρχει άφθαρτο σώμα ανθρώπου

μοναχού που ανακυρηχθηκε άγιος με πολλά "θαυματα" στο ενεργητικό

του, ο καθένας όμως πιστέυει αυτό που νομίζει πιο σωστό και τον βοηθάει

να ηρεμεί η ψυχή του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στον Μεσαίωνα το εμπόριο λειψάνων ήταν μια πολύ επικερδής μπίζνα, πολύ περισσότερον απ' όσον το εμπόριο οργάνων σήμερα, ίσως όσον και το εμπόριο λευκής σαρκός -τότε και τώρα.

Την αρχή έκαμαν οι υστερορωμαίοι στην Ανατολή - με πρώτη-πρώτη τη μητέρα του παιδοκτόνου Φλαβίου Κωνσταντίνου, τη γνωστή Αγία Ελένη. Μετά το «τίμιο ξύλο» που «ανακάλυψε» στα πέριξ του Γολγοθά κι έφερε στην Πόλη, καραβιές έφθαναν στη Βασιλεύουσα τα «ιερά» απομεινάρια, κειμήλια, τρίχες απ' το γένι του Ιησού, κάρες, σκηνώματα, δάκτυλα, ακρο-δάκτυλα κι άλλα μέλη, σεντόνια, κανάτες, ή οδοντογλυφίδα του Πιλάτου κι ό,τι άλλο

παρήγαγαν οι αγιοποιήσεις στις οποίες, όσον περνούσε ο καιρός, και με μεγαλύτερο ζήλο επιδιδόταν η Εκκλησία, καθαγιάζοντας όλο και περισσότερους ναούς (με το δεξί μάτι του Αγίου Φιρφιρίχιου), μοναστήρια, αγιάσματα, ξωκλήσια, μαγαζιά.

Με μιαν μικρή ανάσχεση επί εικονομαχίας, όπου δυστυχώς απωλέ-σθησαν πλήθος οδόντων, ρινών, δεξιών χεριών (κι ορισμένων αριστερών), ιερών τραπεζομάνδηλων και πολλών σταγόνων, όταν αποκατεστάθη η τάξις και οι εικόνες επανήλθαν στη θέση τους, η θεάρεστη αυτή δραστηριότης έλαβε διαστάσεις θεομηνίας.

Υπήρξαν άγιοι που αν μετρούσαμε όσα μέλη τους εσώζοντο σε επισκοπές

άγιες τράπεζες ενορίες και προσκυνήματα, θα έπρεπε, εν ζωή, να ήταν σαρανταποδαρούσες, τρικέφαλοι, λάμιες και ύδρες.

Οταν μάλιστα πλάκωσαν οι σταυ-ροφόροι (κι έκαναν την περίλαμπρη Πόλη των πόλεων, Ακουίσγρανον, δηλαδή γ' εθνικής ερείπιον) η στερημένη, εν σχέσει με την Ανατολή, αγίων λειψάνων Δύση, απέκτησε με τη σειρά της δέκα φορές περισσότερα άγια λείψανα απ' όσους Βυζαντινούς κι είτα Μουσουλμάνους έσφαξε κι έσφαξε κι έσφαξε.

Ετσι, βρέθηκαν στη Δύση εκκλησίες στην ίδια γειτονιά, η μία απέναντι απ' την άλλη, να διαθέτουν η μία οκτώ κάρες του Αγίου Βασιλείου, φέρ' ειπείν, και η άλλη έντεκα! Παρ' ότι τραχύς ο ανταγωνισμός, ουδέποτε έπεσαν οι τιμές, ούτε και η ροή χρυσίου στα παγκάρια των πτωματολάγνων μειώθηκε.

Κι αν δάκρυζε καμμιά εικόνα της Παναγιάς με τόσην αισχρότητα να βλέπει γύρω της, θεοσημία ήταν κι αυτό για τους ξετσίπωτους αγύρτες και θεοστυγείς θεομπαίχτες.

Θεοσημία, θα μου πείτε, θα ήταν και καμιά φωτιά εξ ουρανού, αλλά εδώ δεν πέφτει για τα τρομερά, θα πέσει για τους χρυσόδουλος φιρφιρίκους;

ΣΤΑΘΗΣ Σ. 7.IV.2006 [email protected]

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 07/04/2006

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια και μιλάμε για θαύματα:

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: ΚΟΣΜΟΣ

O Iησούς περπάτησε πάνω σε πάγο!

6/4/2006

H Kαινή Διαθήκη γράφει πως ο Iησούς περπάτησε πάνω στο νερό, αλλά ένας καθηγητής Ωκεανογραφίας του πανεπιστημίου της Φλόριντα πιστεύει πως υπάρχει και μια άλλη εκδοχή, πέρα από το θαύμα: Nα περπάτησε πάνω σε ένα κομμάτι πάγου που επέπλεε. O καθηγητής Nτορόν Nοφ είχε αναπτύξει τη θεωρία στις αρχές της δεκαετίας του 90, πως ο διαχωρισμός της Eρυθράς από τον Mωυσή έχει επιστημονική εξήγηση. Συγκεκριμένα είχε επισημάνει πως ο διαχωρισμός της θάλασσας είναι πιθανόν να προκλήθηκε από ειδικές συνθήκες που επικρατούσαν στον αέρα και στο νερό. Στη νέα μελέτη του καθηγητή Nοφ επισημαίνεται πως ένας ασυνήθιστος συνδυασμός συνθηκών στα νερά και στην ατμόσφαιρα στην περιοχή που σήμερα είναι το βόρειο Iσραήλ μπορεί να προκάλεσε τον σχηματισμό πάγων στη Θάλασσα της Γαλιλαίας. O Nοφ χρησιμοποίησε πίνακες με τις θερμοκρασίες που επικρατούσαν στην επιφάνεια της Mεσογείου και στατιστικά μοντέλα για να εξετάσει τη δυναμική της Θάλασσας της Γαλιλαίας, που σήμερα οι Iσραηλινοί ονομάζουν λίμνη Kινερέτ.

Σέβομαι τη μελέτη του επιστήμονα και τον κόπο που έκανε για να βγάλει το παραπάνω συμπέρασμα . Όμως έχω κάποιες αντιρρήσεις επι του θέματος :

Πρώτα παραθέτω αποσπάσματα απο τα ευαγγέλια καιτά Μάρκον και κατά Ιωαννη που αναφέρονται στο γεγονός . Τα έγραψα στη δημοτική :

Ο χορτασμός των πέντε χιλιάδων

(Μτ. 14:13-21, Μκ. 6:30-44, Λκ. 9:10-17)

ΙΩΑΝΝΗΣ (IN.) 6

Μετά από αυτά ο Ιησούς πήγε πέρα από τη λίμνη της Γαλιλαίας, την Τιβεριάδα. 2 Τον ακολουθούσε μάλιστα πολύ πλήθος, επειδή έβλεπαν τα θαυματουργικά σημεία που έκανε πάνω στους ασθενείς. 3 Ο Ιησούς, λοιπόν, ανέβηκε στο όρος, και εκεί καθόταν μαζί με τους μαθητές του. 4 Ήταν τότε κοντά το Πάσχα, η εορτή των Ιουδαίων. 5 Σήκωσε, λοιπόν, ο Ιησούς τα μάτια και παρατήρησε ότι πολύ πλήθος έρχεται προς αυτόν, και τότε λέει προς το Φίλιππο: 6 Από πού να αγοράσουμε άρτους, για να φάνε αυτοί;” 6 Αυτό όμως το έλεγε, για να τον δοκιμάσει. γιατί αυτός ήξερε τι έμελλε να κάνει. 7 Ο Φίλιππος τού αποκρίθηκε: “Διακοσίων δηναρίων άρτοι δεν τους αρκούν, για να λάβει καθένας από λίγο”. 8 Του λέει ένας από τους μαθητές του, ο Ανδρέας, ο αδελφός του Σίμωνα Πέτρου: 9 “Είναι ένα παιδάκι εδώ, που έχει πέντε άρτους κρίθινους και δύο ψάρια. αλλά αυτά τι είναι για τόσο πολλούς;” 10 Ο Ιησούς είπε: “Κάντε τους ανθρώπους να ξαπλώσουν στη γη”. Υπήρχε, λοιπόν, πολύ χορτάρι στον τόπο εκείνο , ( είναι ανοιξη)

. Ξάπλωσαν λοιπόν στη γη οι άντρες, που ήταν κατά τον αριθμό περίπου πέντε χιλιάδες. 11 Ο Ιησούς έλαβε τότε τους άρτους και, αφού ευχαρίστησε το Θεό, τους διαμοίρασε σ’ εκείνους που ήταν ξαπλωμένοι στη γη. όμοια και από τα ψάρια, όσο ήθελαν. 12 Και μόλις χόρτασαν, λέει στους μαθητές του: “Συνάξτε τα κομμάτια που περίσσεψαν, για να μη χαθεί τίποτα”. 13 Τα σύναξαν, λοιπόν, και γέμισαν δώδεκα κοφίνια με κομμάτια από τους πέντε άρτους τους κρίθινους, τα οποία περίσσεψαν σ’ αυτούς που είχαν φάει. 14 Τότε οι άνθρωποι, όταν είδαν αυτό το θαυματουργικό σημείο που έκανε, έλεγαν: “Αυτός είναι αληθινά ο προφήτης ο ερχόμενος στον κόσμο”. 15 Ο Ιησούς, τότε, επειδή κατάλαβε ότι μέλλουν να έρθουν και να τον αρπάξουν, για να τον κάνουν βασιλιά, αναχώρησε πάλι στο όρος αυτός μόνος του.

Ο Ιησούς βαδίζει πάνω στη λίμνη

(Μτ. 14:22-27, Μκ. 6:45-52)

16 Μόλις λοιπόν βράδιασε, κατέβηκαν οι μαθητές του στη λίμνη 17 και, αφού μπήκαν σ’ ένα πλοίο, έρχονταν αντίπερα στη λίμνη, στην Καπερναούμ. Και είχε γίνει ήδη σκοτάδι, αλλά ακόμα ο Ιησούς δεν είχε έρθει προς αυτούς. 18 Και η λίμνη ταραζόταν από δυνατό άνεμο που έπνεε.

19 Αφού, λοιπόν, είχαν πλεύσει περίπου τέσσερα ή πέντε χιλιόμετρα, βλέπουν τον Ιησού να περπατάει πάνω στη λίμνη και να έρχεται κοντά στο πλοίο, και φοβήθηκαν. 20 Εκείνος τους λέει: “Εγώ είμαι. μη φοβάστε”.

21 Ήθελαν, τότε, να τον πάρουν στο πλοίο, και αμέσως ήρθε το πλοίο στην ξηρά στο μέρος όπου πήγαιναν.

ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Ο Ιησούς περπατά στο νερό

(Μτ. 14:22-33, Ιν. 6:15-21)

45 Και ευθύς ανάγκασε τους μαθητές του να μπουν στο πλοίο και να πάνε πριν από αυτόν στην όχθη αντίπερα, στη Βηθσαϊδά, ωσότου αυτός να απολύσει το πλήθος. 46 Και αφού τους αποχαιρέτησε, έφυγε στο όρος για να προσευχηθεί. 47 Και όταν βράδιασε, ήταν το πλοίο στο μέσο της λίμνης και αυτός μόνος του στην ξηρά. 48 Και όταν τους είδε να βασανίζονται, ενώ κωπηλατούσαν, γιατί ήταν ο άνεμος ενάντιος σε αυτούς, έρχεται προς αυτούς κατά τα ξημερώματα περπατώντας πάνω στη λίμνη και ήθελε να τους προσπεράσει. 49 Εκείνοι, επειδή τον είδαν πάνω στη λίμνη να περπατάει, νόμισαν ότι είναι φάντασμα και έκραξαν δυνατά. 50 Γιατί όλοι τον είδαν και ταράχτηκαν. Εκείνος ευθύς μίλησε μαζί τους και τους λέει: “Έχετε θάρρος, εγώ είμαι. μη φοβάστε”. 51 Και ανέβηκε κοντά τους στο πλοίο και κόπασε ο άνεμος. και πολύ περισσότερο μέσα τους έμεναν εκστατικοί. 52 Γιατί δεν είχαν καταλάβει ό,τι έγινε με τους άρτους, αλλά ήταν η καρδιά τους πωρωμένη

Χωρίς να είμαι επιστήμονας ειδικός επι των θεμάτων εχω κάποιες ενστάσεις στη μελετη που έκανε ο Νοφ .

1) Μιλάει για πάγους στη θάλασσα ή λίμνη : Η εποχή που έγινε τότε το θαύμα ήταν Άνοιξη ( περιγράφεται στο ευαγγέλιο ) . Για να παγώσει μια λίμνη χρειάζεται πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και συνεχόμενες . Το Ισραήλ βρίσκεται σε περιοχή που το κλίμα είναι ζεστό . Αδυνατώ να πιστέψω πως είχε παγώσει η λίμνη με τέτοιες θερμοκρασίες

2) Πως είναι δυνατό να είναι παγωμένη η λίμνη όταν οι ευαγγελιστες αναφέρουν πως φυσούσε δυνατός άνεμος και υψωνόταν μεγάλα κύματα ? Αν ηταν παγωμένη θα μπορούσε να γίνει κατι τέτοιο ?

3) Ο Νοφ ισχυρίζεται πως ο Ιησούς περπάτησε σε ένα κομματι πάγου ( γύρω στα 30 μέτρα) το οποίο βρισκόταν κοντα στην όχθη . Όμως οι ευαγγελιστές τον διαψευδουν . Αναφέρουν πω ςτο πλοίο των μαθητων βρισκόταν στη μέση περίπου της θάλασσας ....

Πιστεύω λοιπόν πως κάτι δε πάει καλά με τη μελέτη του ειδικού επιστήμονα . Πάντα βέβαια λέω την άποψη μου με κίνδυνο φυσικά να λανθάνω . Απλά την παραθέτω ( την άποψη μου ) για να γίνει διάλογος .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαστε σοβαροί; Θέλουμε επιστημονική εξήγηση για το ότι ο Ιησούς βάδισε στην επιφάνεια μιας λίμνης;

Μα τα Ευαγγέλια είναι προϊόν αποκαλύψεως, αν ερευνήσουμε για επιστημονική εξήγηση αμφισβητούμε τα ίδια τα Ευαγγέλια => τη Χριστιανική θρησκεία.

Είμαστε σοβαροί; παίρνουμε στα σοβαρά "επιστήμονα" που ισχυρίζεται ότι μπορεί να υπάρξει στη Γαλλιλαία, κομμάτι πάγου που να αντέξει το βάρος ανθρώπου; Για πια λίμνη μιλάει ο άνθρωπος; την Οντάριο;

Είτε παγωμένο είτε όχι, το νερό είναι νερό, και το βάδισμα στο νερό είναι βάδισμα στο νερό. Είτε το πιστεύεις ότι έγινε είτε δεν το πιστεύεις, και τέρμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σέβομαι τη μελέτη του επιστήμονα και τον κόπο που έκανε για να βγάλει το παραπάνω συμπέρασμα . Όμως έχω κάποιες αντιρρήσεις επι του θέματος :

Πρώτα παραθέτω αποσπάσματα απο τα ευαγγέλια καιτά Μάρκον και κατά Ιωαννη που αναφέρονται στο γεγονός . Τα έγραψα στη δημοτική :

Ο χορτασμός των πέντε χιλιάδων

(Μτ. 14:13-21, Μκ. 6:30-44, Λκ. 9:10-17)

ΙΩΑΝΝΗΣ (IN.) 6

Μετά από αυτά ο Ιησούς πήγε πέρα από τη λίμνη της Γαλιλαίας, την Τιβεριάδα. 2 Τον ακολουθούσε μάλιστα πολύ πλήθος, επειδή έβλεπαν τα θαυματουργικά σημεία που έκανε πάνω στους ασθενείς. 3 Ο Ιησούς, λοιπόν, ανέβηκε στο όρος, και εκεί καθόταν μαζί με τους μαθητές του. 4 Ήταν τότε κοντά το Πάσχα, η εορτή των Ιουδαίων. 5 Σήκωσε, λοιπόν, ο Ιησούς τα μάτια και παρατήρησε ότι πολύ πλήθος έρχεται προς αυτόν, και τότε λέει προς το Φίλιππο: 6 Από πού να αγοράσουμε άρτους, για να φάνε αυτοί;” 6 Αυτό όμως το έλεγε, για να τον δοκιμάσει. γιατί αυτός ήξερε τι έμελλε να κάνει. 7 Ο Φίλιππος τού αποκρίθηκε: “Διακοσίων δηναρίων άρτοι δεν τους αρκούν, για να λάβει καθένας από λίγο”. 8 Του λέει ένας από τους μαθητές του, ο Ανδρέας, ο αδελφός του Σίμωνα Πέτρου: 9 “Είναι ένα παιδάκι εδώ, που έχει πέντε άρτους κρίθινους και δύο ψάρια. αλλά αυτά τι είναι για τόσο πολλούς;” 10 Ο Ιησούς είπε: “Κάντε τους ανθρώπους να ξαπλώσουν στη γη”. Υπήρχε, λοιπόν, πολύ χορτάρι στον τόπο εκείνο , ( είναι ανοιξη)

. Ξάπλωσαν λοιπόν στη γη οι άντρες, που ήταν κατά τον αριθμό περίπου πέντε χιλιάδες. 11 Ο Ιησούς έλαβε τότε τους άρτους και, αφού ευχαρίστησε το Θεό, τους διαμοίρασε σ’ εκείνους που ήταν ξαπλωμένοι στη γη. όμοια και από τα ψάρια, όσο ήθελαν. 12 Και μόλις χόρτασαν, λέει στους μαθητές του: “Συνάξτε τα κομμάτια που περίσσεψαν, για να μη χαθεί τίποτα”. 13 Τα σύναξαν, λοιπόν, και γέμισαν δώδεκα κοφίνια με κομμάτια από τους πέντε άρτους τους κρίθινους, τα οποία περίσσεψαν σ’ αυτούς που είχαν φάει. 14 Τότε οι άνθρωποι, όταν είδαν αυτό το θαυματουργικό σημείο που έκανε, έλεγαν: “Αυτός είναι αληθινά ο προφήτης ο ερχόμενος στον κόσμο”. 15 Ο Ιησούς, τότε, επειδή κατάλαβε ότι μέλλουν να έρθουν και να τον αρπάξουν, για να τον κάνουν βασιλιά, αναχώρησε πάλι στο όρος αυτός μόνος του.

Ο Ιησούς βαδίζει πάνω στη λίμνη

(Μτ. 14:22-27, Μκ. 6:45-52)

16 Μόλις λοιπόν βράδιασε, κατέβηκαν οι μαθητές του στη λίμνη 17 και, αφού μπήκαν σ’ ένα πλοίο, έρχονταν αντίπερα στη λίμνη, στην Καπερναούμ. Και είχε γίνει ήδη σκοτάδι, αλλά ακόμα ο Ιησούς δεν είχε έρθει προς αυτούς. 18 Και η λίμνη ταραζόταν από δυνατό άνεμο που έπνεε.

19 Αφού, λοιπόν, είχαν πλεύσει περίπου τέσσερα ή πέντε χιλιόμετρα, βλέπουν τον Ιησού να περπατάει πάνω στη λίμνη και να έρχεται κοντά στο πλοίο, και φοβήθηκαν. 20 Εκείνος τους λέει: “Εγώ είμαι. μη φοβάστε”.

21 Ήθελαν, τότε, να τον πάρουν στο πλοίο, και αμέσως ήρθε το πλοίο στην ξηρά στο μέρος όπου πήγαιναν.

ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Ο Ιησούς περπατά στο νερό

(Μτ. 14:22-33, Ιν. 6:15-21)

45 Και ευθύς ανάγκασε τους μαθητές του να μπουν στο πλοίο και να πάνε πριν από αυτόν στην όχθη αντίπερα, στη Βηθσαϊδά, ωσότου αυτός να απολύσει το πλήθος. 46 Και αφού τους αποχαιρέτησε, έφυγε στο όρος για να προσευχηθεί. 47 Και όταν βράδιασε, ήταν το πλοίο στο μέσο της λίμνης και αυτός μόνος του στην ξηρά. 48 Και όταν τους είδε να βασανίζονται, ενώ κωπηλατούσαν, γιατί ήταν ο άνεμος ενάντιος σε αυτούς, έρχεται προς αυτούς κατά τα ξημερώματα περπατώντας πάνω στη λίμνη και ήθελε να τους προσπεράσει. 49 Εκείνοι, επειδή τον είδαν πάνω στη λίμνη να περπατάει, νόμισαν ότι είναι φάντασμα και έκραξαν δυνατά. 50 Γιατί όλοι τον είδαν και ταράχτηκαν. Εκείνος ευθύς μίλησε μαζί τους και τους λέει: “Έχετε θάρρος, εγώ είμαι. μη φοβάστε”. 51 Και ανέβηκε κοντά τους στο πλοίο και κόπασε ο άνεμος. και πολύ περισσότερο μέσα τους έμεναν εκστατικοί. 52 Γιατί δεν είχαν καταλάβει ό,τι έγινε με τους άρτους, αλλά ήταν η καρδιά τους πωρωμένη

Χωρίς να είμαι επιστήμονας ειδικός επι των θεμάτων εχω κάποιες ενστάσεις στη μελετη που έκανε ο Νοφ .

1) Μιλάει για πάγους στη θάλασσα ή λίμνη : Η εποχή που έγινε τότε το θαύμα ήταν Άνοιξη ( περιγράφεται στο ευαγγέλιο ) . Για να παγώσει μια λίμνη χρειάζεται πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και συνεχόμενες . Το Ισραήλ βρίσκεται σε περιοχή που το κλίμα είναι ζεστό . Αδυνατώ να πιστέψω πως είχε παγώσει η λίμνη με τέτοιες θερμοκρασίες

2) Πως είναι δυνατό να είναι παγωμένη η λίμνη όταν οι ευαγγελιστες αναφέρουν πως φυσούσε δυνατός άνεμος και υψωνόταν μεγάλα κύματα ? Αν ηταν παγωμένη θα μπορούσε να γίνει κατι τέτοιο ?

3) Ο Νοφ ισχυρίζεται πως ο Ιησούς περπάτησε σε ένα κομματι πάγου ( γύρω στα 30 μέτρα) το οποίο βρισκόταν κοντα στην όχθη . Όμως οι ευαγγελιστές τον διαψευδουν . Αναφέρουν πω ςτο πλοίο των μαθητων βρισκόταν στη μέση περίπου της θάλασσας ....

Πιστεύω λοιπόν πως κάτι δε πάει καλά με τη μελέτη του ειδικού επιστήμονα . Πάντα βέβαια λέω την άποψη μου με κίνδυνο φυσικά να λανθάνω . Απλά την παραθέτω ( την άποψη μου ) για να γίνει διάλογος .

Κώστα δεν την γλιτώνεις την αγιοποίησή σου με τέτοιες δημοσιεύσεις. :)

Τι ψάχνουμε να βρούμε τώρα γιατί δεν έχω καταλάβει;

Αν περπάτησε ο Χριστός πάνω στο νερό;

Υπάρχει περίπτωση να γίνει αυτό σύμφωνα με τους νόμους της φύσης και της φυσικής; Όχι.

Λογικά λοιπόν είναι αδύνατον.

Αν όμως πιστεύει κάποιος ότι ο Χριστός ήταν ο ενανθρωπήσας Θεός είναι υποχρεωμένος να το πιστέψει, δογματικά και αξιωματικά.

Επαναδημοσιεύω από την Ελευθεροτυπία κάτι ωραίο που έγραψε ο Γιάννης Τριάντης:

... Παράλογο φαίνεται να πιστεύεις π.χ. στην Ανάσταση του Ιησού. Αλλά δεν είναι εξίσου παράλογο να εμπιστεύεσαι την Επιστήμη και τη λογική για να λύσεις το μυστήριο της Υπαρξης;

Υ.Γ. Όσο για τα ευαγγέλια Κώστα (Κάρολε) υπάρχουν κι άλλα ουδόλως ψευδεπίγραφα και απόκρυφα όπως κάποιοι κατ'επάγγελμα χριστιανοί διαδίδουν [γενικά μιλάω όχι επί του περιστατικού που αναλύεις]. Απλά η τότε εκκλησία διάλεξε αυτά που την βολεύαν περισσότερο.

Ξέρετε ήταν ανωμαλία και ηθικός ξεπεσμός να ερωτευθεί ο Ιησούς και να κάνει παιδάκι.

Όλοι εμείς που αγαπάμε και κάνουμε έρωτα και παιδιά είμαστε ανώμαλοι τότε...

Διαβάστε το "Η δολοφονία του Χριστού" του Βίλχελμ Ράιχ. Το πως η θρησκεία δαιμονοποίησε την υπέρτατη στιγμή ηδονής ενός ανθρώπου: Τον οργασμό...

Το πως η εκκλησία δαιμονοποίησε την ίδια την γυναίκα, την ερωτική πράξη, το "κάψιμο" που νιώθουμε όταν ήμαστε ερωτευμένοι και τόσα άλλα ωραία συναισθήματα.

Και έτσι σήμερα πας στον Παράδεισο αν φας ελιές και στην Κόλαση αν φας ελαιόλαδο ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.
×
×
  • Δημιουργία νέου...