Προς το περιεχόμενο
  • 0

Βοηθεια απο μελος-δικηγορο σχετικα με παρκινγκ πυλωτης


xaroula

Ερώτηση

Αν μπορει να μου απαντησει καποιος δικηγορος σχετικα με την αποφαση 465/2005 που μιλαει για την πυλωτη και τις δημιουργουμενες θεσεις σταθμευσης που δεν μπορουν να αποτελεσουν διηρημενες ιδιοκτησιες Καποιοι ισχυριζονται οτι υπαρχουν αλλες αποφασεις δικαστηριων που αναγνωριζουν την νομιμοτητα και την πραξη συστασης που υπαρχει μεσα στα συμβολαια για θεση σταθμευσης αυτοκινητων Αν λοιπον ξερει καποιο μελος ποιες ειναι αυτες οι αποφασεις και μπορει να στηριχθει ο αγοραστης ωστε να διεκδικησει αυτον τον χωρο βαζοντας αλυσιδα στο τμημα αυτο της πυλωτης Καθε βοηθεια ευπροσδεκτη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 88
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters For This Question

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 0

Για να βάλει αλυσίδα ή να το κλείσει νομίζω δεν ισχύει . Ενώ στο Ε9 εφόσον αναφερέται σε σύσταση ορ.ιδιοκτησίας το γράφαμε σαν παρακολούθημα τις οριζ.ιδιοκησίας με την οποία συνδέεται, πολεοδομικά από τα λίγα που γνωρίζω δεν ισχύει .

Ενδιαφέρον θα ήταν να δούμε και άλλες απαντήσεις από συναδέλφους που γνωρίζουν καλύτερα .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
Αν λοιπον ξερει καποιο μελος ποιες ειναι αυτες οι αποφασεις και μπορει να στηριχθει ο αγοραστης ωστε να διεκδικησει αυτον τον χωρο βαζοντας αλυσιδα στο τμημα αυτο της πυλωτης

Τα δικαστήρια έχουν αποφανθεί ότι η πυλωτές αποτελούν κοινόχρηστους

χώρους,άρα δεν μπορεί να βάλει αλυσίδα.

Ακόμα και αν αναφερότανε ως ιδιοκτησία του,στο συμβόλαιο πωλησης,είναι

αδύνατη η διεκδίκηση του ως χώρου αποκλειστικής στάθμευσης.

Μπορεί να σταθμεύει όποιος προλάβει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Έχω την εντύπωση, κι αυτό είναι η πρακτική που ακολουθείται, ότι αν στην σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας της πολυκατοικίας που έχει καταθέσει ο κατασκευαστής, έχει γίνει προσδιορισμός των χώρων στάθμευσης(τοπογραφικό) και αντιστοίχηση τους με συγκεκριμένα διαμερίσματα(παρακολούθημα-β.χώρος), τότε ο κάθε αγοραστής που υπογράφει συμβόλαιο για αγορά διαμερίσματος αποδέχεται την σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας της πολυκατοικίας, και δεν μπορεί στην συνέχεια να αμφισβητήσει το δικαίωμα χρήσης του χώρου στάθμευσης κάποιου άλλου.

Βέβαια αυτός ο χώρος δεν αποτελεί οριζόντια ιδιοκτησία και δεν μπορεί να πουληθεί ανεξάρτητα από το διαμέρισμα, ούτε μπορεί να παραχωρηθεί για χρήση σε τρίτον μη κάτοικο της πολυκατοικίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

ΘΑΝΑΣΗ (SOULIS) ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΠΥΛΩΤΗΣ.

ΑΠΟ ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΥΛΩΤΕΣ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο FAFOUTIS

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Συναδελφοι ευχαριστω για την απαντηση σας μα εκτος απο την αποφαση που εχω και αναφερω επανω και που ακυρωνει το δικαιωμα αυτο δλδ της αποκλειστικης χρησης θελω να μαθω απο νομικης πλευρας αν μπορει και υπαρχει αντιθετη αποφαση σχετικα με αυτο το θεμα απο αλλα δικαστηρια Σημειωνω οτι η αποφαση αυτη κανει δεκτο οτι οι συνιδιοκτητες μπορουν απο κοινου να χωρισουν και να ορισουν για τον καθενα η΄για καποιους χωρο στην πυλωτη για σταθμευση αλλα ακυρωνει το συμβολαιο αγορας αποκλειστικης χρησης Σημειωνω οτι η αποφαση στηριζεται στο γεγονοος οτι με το συμβολαιογραφικο εγγραο δεν κανονιζονται απλα η χρηση των θεσεων αυτων σταθμευσης αλλα δημιουργουνται στο χωρο της πυλωτης ισαριθμες διαιρημενες ιδιοκτησιες αρα ειναι ακυρη αφου η πραξη συστασης χωριστων ιδιοκτησιων και η πυλωτη αναγνωριζεται ως ανοικτος κοινοχρηστος χωρος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Αυτά από ανίχνευση στο Internet..........

αν μπορέσω να βρώ αποφάσεις θα επανέλθω. :)

Οι μόνιμες θέσεις στάθμευσης, στους χώρους της πολυκατοικίας είναι πλέον υποχρεωτικές από το Νόμο.

Πριν εκδοθεί η άδεια κατασκευής της πολυκατοικίας από την Πολεοδομία, θα πρέπει ο Μηχανικός να καταθέσει διάγραμμα με συμβολαιογραφική πράξη που να προσδιορίζονται οι θέσεις πάρκινγκ. Ο αριθμός αυτών των θέσεων πρέπει να είναι ανάλογος με την κάλυψη της οικοδομής.

Οι θέσεις πάρκινγκ μπορούν να βρίσκονται είτε στην πυλωτή, είτε στο υπόγειο, είτε στην ταράτσα, είτε σε όροφο είτε στον ακάλυπτο και χωρίζονται σε ανοιχτές και σε κλειστές θέσεις με επαρκή χώρο τουλάχιστον 12τ.μ. εύκολη πρόσβαση και αρκετό ελεύθερο χώρο για ελιγμούς.

Ο ακάλυπτος χώρος, η ταράτσα και η πυλωτή αποτελούν κοινόχρηστο μέρος. Στους χώρους αυτούς καθορίζονται οι χώροι στάθμευσης είτε με συμφωνία όλων των συνιδιοκτητών η οποία καταχωρείται στον κανονισμό της πολυκατοικίας, είτε με σύσταση ή τροποποίηση οροφοκτησίας με συμβολαιογραφική πράξη. Για κάθε τροποποίηση πρέπει να συμφωνήσουν όλοι οι συνιδιοκτήτες.

• Οι ανοιχτές θέσεις πάρκινγκ δεν αποτελούν χωριστή ιδιοκτησία, δηλαδή δεν έχουν ποσοστό συμμετοχής στο κοινό οικόπεδο. Παραχωρούνται για αποκλειστική χρήση σε κάθε ιδιοκτήτη οριζόντιας ιδιοκτησίας π.χ. διαμερίσματος και γίνεται με ειδική αναφορά στο συμβόλαιο αγοράς του διαμερίσματος και η θέση αυτή είναι απόλυτα συνδεδεμένη με το συγκεκριμένο διαμέρισμα. Δεν μεταβιβάζεται, ούτε μισθώνεται σε τρίτο που δεν έχει ιδιοκτησία στο συγκεκριμένο ακίνητο. Η ανοιχτή θέση πάρκινγκ δεν μπορεί να κλειστεί χωρίς την σύμφωνη γνώμη όλων των συνιδιοκτητών.

• Οι κλειστές θέσεις πάρκινγκ είτε προβλέπονται στην οικοδομική άδεια είτε δημιουργούνται αργότερα με αναθεώρηση της αδείας από την Πολεοδομία. Οι θέσεις αυτές δεν είναι κοινόχρηστοι χώροι και αποτελούν οριζόντια ιδιοκτησία με συμμετοχή στο οικόπεδο. Μεταβιβάζονται σε κάθε ενδιαφερόμενο χωρίς περιορισμούς. Επίσης έχουν το δικαίωμα μίσθωσης της θέσης εκτός αν απαγορεύεται από τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Τέλος οι χώροι αυτοί επιβαρύνονται με κοινόχρηστες δαπάνες όπως και τα διαμερίσματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Η απόφαση λέει εκτος των άλλων :

... Ο χώρος αυτός παραμένει ως κοινόχρηστος επί του οποίου αποκτάται παρεπομένως αναγκαστική συγκυριότητα των οροφοκτητών κατ' ανάλογο μερίδα τούτων και χρησιμεύει σε κοινή χρήση από όλους τους οροφοκτήτες. Είναι επιτρεπτή και έγκυρη η συμφωνία όλων των συνιδιοκτητών που καταρτίζεται συμβ/κα και μεταγράφεται, περί αποκλειστικής χρήσεως της κοινόκτητης πυλωτής ή μέρους αυτής από ένα ή περισσότερους οροφοκτήτες οπότε ο περιορισμός των άλλων φέρει το χαρακτήρα δουλείας, παρότι δεν είναι πραγματική δουλεία. Η συμφωνία αυτή δεσμεύει όχι μόνο τους απαρχής συμβληθέντες αλλά και εκείνους που προσχώρησαν μεταγενέστερα σε τέτοια καταρτησθείσα σύμβαση ή κανονισμό.

Ακυρη η συμβ/κή πράξη που αφορά θέσεις στάθμευσης στην πυλωτή πολυκατοικίας, άνευ συμπράξεως όλων των κυρίων των διαμερισμάτων αυτής (πολυκατοικίας). Αναγνωρίζονται ως κοινόχρηστοι ανοιχτοί, ελεύθεροι οι ως άνω χώροι στάθμευσης και ο ενάγων ως συννομέας και συγκάτοχος αυτών.

Υπάρχουν όντως πολλές αποφάσεις για το θέμα αυτο . Θα ανατρέξω στο αρχείο μου σύντομα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Περιμενοντας θελω να εκφρασω την εκπληξη μου ως προς την κινητικοτητα που υπαρχει τις πρωινες ωρες στο site Πηρα ρεπο απο τον εαυτο μου σημερα και πραγματικα βριθει απο δραστηριοτητα Συγχαρητηρια gus

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Να συμπληρωσω τα εξης μεσα σε συμβολαιο αναφερεται οτι οι οικοπεδουχοι συμφωνηθηκε να παρουν αποκλειστικη χρηση τμηματος πυλωτης ο δε εργολαβος δυο χωρους που τους πουλησε μετεπειτα και που για αυτους τους χωρους προεκυψε θεμα Επειδη δεν ειμαι νομικος και την αποφαση δεν μπορω να την ερμηνευσω επακριβως δεν ξερω αν περιλαμβανει υτη την περιπτωση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
Να συμπληρωσω τα εξης μεσα σε συμβολαιο αναφερεται οτι οι οικοπεδουχοι συμφωνηθηκε να παρουν αποκλειστικη χρηση τμηματος πυλωτης ο δε εργολαβος δυο χωρους που τους πουλησε μετεπειτα και που για αυτους τους χωρους προεκυψε θεμα Επειδη δεν ειμαι νομικος και την αποφαση δεν μπορω να την ερμηνευσω επακριβως δεν ξερω αν περιλαμβανει υτη την περιπτωση

Υπάρχει μια απόφαση για το θέμα αυτο ( αν κατάλαβα καλά με το παραπάνω που έγραψες ) :

Α.Π. 200 / 1997 Ο εργολήπτης που ανήγειρε πολυκατοικία, δεν μπορεί να έχει δικαίωμα χρήσεως στην πυλωτή εάν δεν έχει και διηρημένη ιδιοκτησία ή αν αυτή δεν του έχει παραχωρηθεί νομίμως από τους ιδιοκτήτες της οικοδομής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΣΤΗΝ ΠΥΛΩΤΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΠΟΥ

ΕΙΝΑΙ ΛΩΡΙΔΕΣ ΑΠΟ ΠΛΑΚΕΣ ΜΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΟΡΤΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΟΙΡΑΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΤΙΠΟΤΑ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ Η Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ,ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΡΙΤΟΣΝΑ ΤΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΥΤΟ?

ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΠΕΡΑΣΑΝ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΠΡΑΞΗ ΧΡΗΣΙΚΤΗΣΙΑΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΕ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΤΛ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Ο εργολαβος στην αντιπαροχη εκτος απο τα διαμερισματα που ξεχωριζουν με τους ιδιοκτητες του οικοπεδου μιλαει και για χωρους πυλωτης με τοπογραφικο σχεδιαγραμμα που ανοικουν στους οικοπεδουχους 2)δυο χωρους που ανηκουν στον ιδιο και αργοτερα τους πουλησε σε αγοραστες εδω σημειωνω οτι αυτοι οι δυο χωροι δεν ανηκαν σαν παρακολουθημα σε διαμερισμα απλα καποιοι πληρωσανε και τους πηρανε (ανεξαρτητοι δλδ) και 3)αφηνει την υπολοιπη πυλωτη σαν κοινοχρηστο χωρο για διαβαση πεζων Να σημειωσω οτι δεν ειναι κλειστες θεσεις Απλα λεει εδω αυτο μου ανηκει εκεινο ειναι ελευθερο Ειναι νομιμο? Την αποφαση KAROLE την 465/2005 την ειδες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
Ο εργολαβος στην αντιπαροχη εκτος απο τα διαμερισματα που ξεχωριζουν με τους ιδιοκτητες του οικοπεδου μιλαει και για χωρους πυλωτης με τοπογραφικο σχεδιαγραμμα που ανοικουν στους οικοπεδουχους 2)δυο χωρους που ανηκουν στον ιδιο και αργοτερα τους πουλησε σε αγοραστες εδω σημειωνω οτι αυτοι οι δυο χωροι δεν ανηκαν σαν παρακολουθημα σε διαμερισμα απλα καποιοι πληρωσανε και τους πηρανε (ανεξαρτητοι δλδ) και 3)αφηνει την υπολοιπη πυλωτη σαν κοινοχρηστο χωρο για διαβαση πεζων Να σημειωσω οτι δεν ειναι κλειστες θεσεις Απλα λεει εδω αυτο μου ανηκει εκεινο ειναι ελευθερο Ειναι νομιμο? Την αποφαση KAROLE την 465/2005 την ειδες?

Eσυ πιστεύεις πως δεν την είδα? Στην πρωτη δημοσιευση που έγρψα δεν είδες πως αναφέρομαι στην απόφαση αυτη?? Μήπως η απόφαση του ΑΠ που σου ανέφερα είναι φωτογραφική για την περίπτωση σου ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΣΤΗΝ ΠΥΛΩΤΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΠΟΥ

ΕΙΝΑΙ ΛΩΡΙΔΕΣ ΑΠΟ ΠΛΑΚΕΣ ΜΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΟΡΤΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΟΙΡΑΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΤΙΠΟΤΑ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ Η Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ,ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΡΙΤΟΣΝΑ ΤΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΥΤΟ?

ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΠΕΡΑΣΑΝ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΠΡΑΞΗ ΧΡΗΣΙΚΤΗΣΙΑΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΕ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΤΛ?

Αν οι θέσεις στάθμευσης σε πυλωτή,είναι όσες και τα διαμερίσματα,τότε

είναι εύκολο για τους ιδιοκτήτες να συμφωνήσουν μεταξύ τους και να

"καταργήσουν" στην πράξη την απόφαση του Α.Π.

Σε αντίθετη περίπτωση και εφ' όσον τα διαμερίσματα είναι περισσότερα

των χώρων στάθμευση επί της πυλωτής,κανένας δεν μπορεί να διεκδι-

κήσει,νόμιμα πλέον,τον χώρο.(όποιος πρόλαβε τον Κύριον οίδε)

Αυτή είναι η σημερινή κατάσταση,παρ' όλες τις μάχες που έχουν δοθεί

κατά καιρούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Το ζήτημα είναι οτι και πάλι οι καταναλωτές πιάστηκαν "κορόιδα", καθώς όλοι ανεξαιρέτως οι κατασκευαστές (μέχρι τώρα τουλάχιστον) χρέωναν κανονικά τις θέσεις στάθμευσης στην πυλωτή. :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Όπως γράφει ο Σούλης, οι ανοικτές θέσεις στάθμευσης στον ελεύθερο χώρο της πυλωτής, δεν μπορούν να αποτελέσουν αυτοτελή ανεξάρτητη οριζόντια ιδιοκτησία.Τούτο, διότι σύμφωνα με το ά. 1 παράγραφος 5 εδάφιο τελευταίο του ν. 960/1979, όπως αντικαταστάθηκε με το ά. 1 του ν. 1221/1981 "Αι τυχόν δημιουργούμεναι θέσεις σταθμεύσεως εις τον ελεύθερον ισόγειον χώρον του κτιρίου όταν τούτο κατασκευάζεται επί υποστηλωμάτων (PILOTIS), κατά τας ισχυούσας διατάξεις, δεν δύνανται να αποτελέσουν διηρημένας ιδιοκτησίας."

Επομένως, μόνο κλειστές θέσεις στάθμευσης μπορούν να αποτελέσουν αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες.

Ο περιορισμός αυτός όμως δεν εμποδίζει τον καθορισμό χώρων στάθμευσης που ανήκουν κατ' αποκλειστική χρήση σε ορισμένα διαμερίσματα ως παρακολουθήματά τους. Αυτός ο καθορισμός γίνεται με συμφωνία όλων των συνιδιοκτητών, η οποία καταρτίζεται με συμβολαιογραφική πράξη και μεταγράφεται στο υποθηκοφυλακείο. Αυτή η συμφωνία είναι είτε η αρχική σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας, ή μεταγενέστερη τροποποίησή της. Δεδομένου λοιπόν του παρακολουθηματικού χαρακτήρα της θέσης στάθμευσης έναντι των ανεξάρτητων οριζόντιων ιδιοκτησιών (διαμερισμάτων), μόνο κύριος τέτοιας ιδιοκτησίας δικαιούται να έχει την αποκλειστική χρήσης τέτοιας θέσης στάθμευσης. Γι' αυτό και στην περίπτωση που αναφέρεις Βούλα, όπως τουλάχιστον φαίνεται εκ πρώτης όψεως, η συμφωνία μεταβίβασης των χώρων στάθμευσης κατ' αποκλειστική χρήση, δεν είναι έγκυρη, και συνεπώς όλοι οι συνιδιοκτήτες της οικοδομής μπορούν να τους χρησιμοποιούν, όχι όμως και οι μη συγκύριοι στους οποίους πούλησε ο εργολάβος. Αυτό ακριβώς λέει και η απόφαση του ΑΠ που αναφέρει ο Κάρολος, και η οποία είναι σύμφωνη με την πάγια νομολογία του ΑΠ από το 1991 και μετά.

Όσον αφορά το θέμα που θέτει ο PAO, αν έχει γίνει συμφωνία μεταξύ των συνιδιοκτητών, όχι όμως με συμβολαιογραφικό έγγραφο και μεταγραφή, η συμφωνία αυτή δεν είναι έγκυρη διότι το ά. 13 παρ. 1 του ν. 3741/1929 ορίζει ότι "Πάσα σύμβασις κανονίζουσα ή μεταβάλλουσα τα αμοιβαία δικαιώματα και υποχρεώσεις των ιδιοκτητών γίνεται δια συμβολαιογραφικού εγγράφου και καταχωρίζεται εις το βιβλίον μεταγραφών". Έτσι οποιοσδήποτε συνιδιοκτήτης μπορεί να αμφισβητήσει τη συμφωνία και να μπαίνει όπου θέλει, αν και στην περίπτωση αυτή ίσως να συντρέχει περίπτωση απόκρουσης της αξίωσής του να χρησιμοποιεί τη θέση άλλου ως καταχρηστική, εφόσον είχε βέβαια συμφωνήσει και ο ίδιος στην διανομή των θέσεων. Όσον αφορά τη χρησικτησία, αν μεν αφορά κτήση κυριότητας, αυτή δεν είναι δυνατή ακριβώς διότι ο νόμος απαγορεύει τη σύσταση ανεξάρτητων οριζόντιων ιδιοκτησών στην πυλωτή. Αν όμως αφορά την αποκλειστική χρήση, με μία ερμηνεία θα μπορούσε να υποστηριχθεί ίσως ότι είναι δυνατή η σύστασή της με χρησικτησία. Διότι εφόσον η αποκλειστική χρήση φέρει χαρακτήρα πραγματικής δουλείας, μπορεί να υποστηριχθεί ότι εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις για τις πραγματικές δουλείες και επομένως η διάταξη του ά. 1121 Αστικού Κώδικα (ΑΚ) που ορίζει ότι "Οι πραγματικές δουλείες συνιστώνται με δικαιοπραξία ή με χρησικτησία. Οι διατάξεις για τη χρησικτησία ακινήτων ... εφαρμόζονται αναλόγως και στη σύσταση των πραγματικών δουλειών". Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια επειδή έχουμε συγκυριότητα τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, διότι απαιτείται ο συγκύριος να έχει καταστήσει γνωστό ρητώς ή με πράξεις του ότι αποφάσισε να νέμεται το κοινό ως ίδιο. Υπάρχει όμως και η απόφαση του Εφετείου Αθηνών που λέει ότι "αν ο συγκύριος νέμεται μέρος του κοινού πράγματος αποκλειστικά για τον εαυτό του ύστερα από άτυπη και συνεπώς άκυρη διανομή του όλου κοινού μεταξύ όλων των συγκυρίων, τότε αυτός μπορεί να γίνει κύριος με έκτακτη χρησικτησία, χωρίς να χρειάζεται γνωστοποίηση στους άλλους συγκυρίους, αφού το δικαίωμα και τη θέληση για αποκλειστική νομή του τμήματος του επίκοινου την απέκτησε με τη βούληση και εν γνώσει των άλλων συγκυρίων". Αυτό λοιπόν ίσως θα μπορούσε να εφαρμοστεί αναλογικά και στην περίπτωση αυτή, δεδομένου άλλωστε ότι το ά. 1114 ΑΚ λέει ότι "Στο κοινό ακίνητο μπορεί να συσταθεί πραγματική δουλεία υπέρ του εκάστοτε κυρίου άλλου ακινήτου και αν ακόμη αυτός είναι συγκύριος του ακινήτου που βαρύνεται με τη δουλεία"....αλλά ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.

Γι' αυτό αν υπάρχει πεδίο συνεννόησης το ασφαλέστερο είναι να γίνει τροποποίηση της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας και του κανονισμού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Ετσι οπως τα λετε εφοσον ο εργολαβος ηταν κυριος των διαμερισματων τοτε μπορουσε και να κατεχει και αυτους τους δυο χωρους σταθμευσης στην πυλωτη .Αργοτερα πουλωντας τα διαμερισματα εδωσε και αυτους τους δυο χωρους Ομως αυτο εγινε σε συμφωνια με τους οικοπεδουχους προτου αρχισουν να πουλανε η' μηπως δεν μπορουσε να τους μεταβιβασει? Εκτος απο αυτο θελω να ξερω αν μπορουν να υπαρχουν αντιθετες αποφασεις για την ιδια περιπτωση απο διαφορετικα δικαστηρια 'η η αποφαση ενος δικαστηριου παγιωνεται για ολες τις συναφεις υποθεσεις ?Ξερω οτι εαν μιλαω με νομικο θα δυσανασχετει που ισως δεν καταλαβαινω αλλα ειμαι λογιστρια και το μονο κοινο που εχουμε ειναι οτι βρισκουμε μπροστα μας καινουργιους νομους και πρεπει να ριχνουμε το διαβασμα της αρκουδας για να στεκομαστε στο υψος μας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

Βουλα καλά τα λες.

Η νομολογια ακομη και του Ανωτατου Ακυρωτικου (γνωστο ως ΑρειοςΠαγος) μπορει να αλλαξει, μια και δεσμευει μονο τους διαδικους. Βεβαια συνηθως η Ολομελεια δεν αλλαζει και τοσο ευκολα γνωμη και για τους δικηγορους εχει καποια αξια. Η μονη αποφαση δικαστηριου που νομικα δεσμευαι ολους (ισχυει erga omnes, αν προτιμας) ειναι του ΑΕΔ (αρ. 100 Σ), αλλα δεν προκειται να προκυψει παρα μονο αν υπαρξει αντιθετη αποφαση του ΣτΕ (πχ αν κρινεται μια υποθεση και απο πολεοδομικη αποψη, αλλα μαλλον τοτε το ΣτΕ θα αποφυγει να τοποθετηθει στην ιδιωτικη διαφορα, χωρις να αποκλειεται). Σε μια τετοια περιπτωση η διαφορα θα παει στο ΑΕΔ ωστε να μην υπαρξουν 2 αντιφατικες αποφασεις δυο ανωτατων δικαστηριων. Και θα μαθουμε ολοι τι συμβαινει...

Αυτο οφειλεται στο γεγονος οτι καθε δικαστηριο κρινει αποφασιστικα καθε ζητημα χωρις να δεσμευεται να ακολουθησει την ερμηνεια καποιου αλλου. Ενα συστημα με πολλα καλα αλλα και καποια ανασφαλεια δικαιου (μεγαλη κουβεντα ΜΟΝΟ για νομικους).

Υπαρχει το περιοδικο ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, οπου μπορεις να βρεις αντιθετες αποφασεις, παλιοτερες ομως. Η νομολογια εχει λιγο πολυ αποκρυσταλωθει πια σε αυτα που ηδη σου εγραψαν οι Σουλης, Καρολος, ΦΑΦΟΥΤΗΣ. Μην τα επαναλαβω παλι.

Το δικαιωμα αποκλειστικης χρησης σημερα συνηθως αναγνωριζεται με τον Κανονισμο της πολυκατοικιας (στους δικαιουχους ιδιοκτητες), δεν τροποποιειται ο πινακας αντιστοιχισης ιδιοκτητη-χωρου σταθμ. παρα μονο με τροποποιηση Κανονισμου-μεταγραφη στο Υποθηκ. και σε καμια περιπτωση ΔΕΝ ειναι εμπραγματο δικ, αλλα ενοχικο. Ετσι, μπορει να επιτραπει η χρηση του χωρου απο τριτο, αλλα μια τετοια συμφωνια ισχυει μεταξυ των συμβαλλομενων (εδω μπορω να σου πω πολλα, αλλα καλυτερα να μου πεις αναλυτικα την περιπτωση σου, για να μην σε κουραζω με σεναρια).

Ο εργολάβος το πιο πιθανο (ΕΙΚΑΖΩ ΔΕΝ ΞΕΡΩ< αν δεν δω εγγραφα..)

ειναι να συμφωνησε με τους οικοπεδουχους οτι για τα αλλα διαμερισματα αντισοιχουν οι 2 θεσεις σταθμευσης, ενω καικαποιος χωρος (ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ) δεν προοριζεται για σταθμευση.

Τι προτεινω;; Καταληξτε σε συμφωνια και ξεκαθαριστε με τροποιηση Κανονισμου σε αυτα που θελουν οι τωρινοι ιδιοκτητες και οχι τις προχειροτητες των ρυθμισεων του εργολαβου (χτιζω, πουλαω και αντε γεια... βρειτε τα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

τελικα τι ισχυει?ακουστε υποθεση.οικοδομη με 10 διαμερισματα απο τα οποια το ενα σαν παρακολουθημα εχει στο συμβολαιο του την αποκλειστικη χρηση σταθμευσης απο τις 2 της πολεοδομιας την οποια την πληρωσε αδρα.οι αλλοι 9 ενοικοι παρκαρουν και αυτοι μεσα στα ορια της πυλωτης και δεν αφηνουν τον προαναφερομενο χρηστη να μπορει να μπει αλλα ουτε και να βγει χωρις να χτυπησει κουδουνια.τι γινετε?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ?ΣΕ ΜΙΑ ΠΥΛΩΤΗ ΜΕ 2 ΑΔΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΠΟΣΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ ΧΩΡΟ : ?ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΒΓΑΖΕΙΣ ΕΞΩ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
επισκέπτη ΠΡΟΕΔΡΟΣ

δικαιωμα εχουν οσοι εχουν θεση σταθμευσης απο την πολεοδομια.οι αλλοι ειναι παρανομοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
επισκέπτη χ. ραυτοπουλου
:D
δικαιωμα εχουν οσοι εχουν θεση σταθμευσης απο την πολεοδομια.οι αλλοι ειναι παρανομοι.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
επισκέπτη Επισκέπτης

Ρε παιδια, λιγο μπερδεμενα τα λετε.

Εγω αγορασα προσφατα σπιτι που στο συμβολαιο αναφερεται οτι περιλαμβανεται και θεση πυλωτης.

Δεν εχω αυτοκινητο. Καποιος γειτονας παει και βαζει καθε μερα το αυτοκινητο του στη θεση μου.

Μπορω να του πω "παρε δρομο"? Μπορω να κραταω κενη τη θεση? Μπορω να τη νοικιασω σε αλλον?

Ευχαριστω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0

ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΒΓΑΛΕΙΣ ΕΞΩ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΚΕΝΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 0
επισκέπτη Επισκέπτης

Kαι η αποφαση του Αρειου Παγου που λεει οτι ισχυει το "οποιος προλαβει"?..

Δε διαβασες το thread?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.

×
×
  • Δημιουργία νέου...