Jump to content

ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΕΣΥΛ


Guest PANKERAM
 Share

Recommended Posts

Guest PANKERAM

ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΤΗΝ ΓΝΩΜ.278/2315/1996?ΣΤΙΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΛ Κ.Τ.Λ.Π. ΤΟ ΕΤΟΣ 1996 ΗΤΑΝ ΑΝΕΝΕΡΓΟ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Link to comment
Share on other sites

Λογιστικός χειρισμός αγγελιόσημου και ειδικού φόρου επί των διαφημίσεων μετά του Ν.2429/1996 –

Αντικατάσταση Γνωμ. 232/2209/1994

38387/2315/Αρ.Γνωμ. 278/31.10.1996

Επειδή οι νέες διατάξεις του άρθρου 33 του Ν.2429/1996 (ΦΕΚ τ.Α'155/10.7.96), με το οποίο αντικαταστάθηκε το άρθρο 12 του Ν.2328/1995, ρυθμίζουν κατά διαφορετικό τρόπο τον υπόχρεο και την ακολουθητέα διαδικασία για την απόδοση του αγγελιόσημου και του ειδικού φόρου επί των διαφημίσεων, ανακύπτει η ανάγκη αντίστοιχης προσαρμογής και του λογιστικού χειρισμού τους. Κατόπιν αυτού, η Γνωμάτευσή μας 232/2209/1994 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

1. Από τις νέες διατάξεις του άρθρου 33 Ν.2429/1996 και την κατ' εξουσιοδότησή τους εκδοθείσα κοινή απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών 1086567/40/Τ και ΕΦ/ΠΟΛ.1217/29.7.1996 (ΦΕΚ τ. Β' 689), καθορίζονται, μεταξύ των άλλων, και τα ακόλουθα:

- Υπόχρεος για την απόδοση του αγγελιόσημου και του ειδικού φόρου επί των διαφημίσεων είναι ο διαφημιζόμενος ή ο διαφημιστής (όταν κατ' εντολή του διαφημιζόμενου μεσολαβεί διαφημιστής).

- Η απόδοση πραγματοποιείται με την καταβολή των σχετικών ποσών, ανά ημερολογιακό δίμηνο και μέχρι την 20η ημέρα του πρώτου μήνα του επόμενου δίμηνου, στην Τράπεζα και τα λαμβανόμενα σχετικά παραστατικά επισυνάπτονται στο οικείο τιμολόγιο, επί του οποίου αναγράφεται (σε ιδιαίτερη θέση) μόνο το ποσό του αγγελιόσημου που χρησιμεύει ως πληροφοριακό στοιχείο (δηλαδή, ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσημο δεν "τιμολογούνται" και δεν συναθροίζονται με την τιμολογιακή αξία της διαφημίσεως).

2. Η, σύμφωνα με τα προηγούμενα, απόδοση του αγγελιόσημου και του ειδικού φόρου με ιδιαίτερα παραστατικά, ξεχωριστά του τιμολογίου της αντίστοιχης διαφημίσεως, δημιουργεί, εκ πρώτης όψεως, τις προϋποθέσεις καταχωρήσεως των σχετικών ποσών στο λογαριασμό 63 "φόροι-τέλη". Τούτο, όμως, έχει ως συνέπεια να καταχωρείται στο λογαριασμό 64.02 "έξοδα προβολής και διαφημίσεως" μόνο η τιμολογιακή αξία της διαφημίσεως, με αποτέλεσμα να μην συγκεντρώνεται στο λογαριασμό αυτό το συνολικό κόστος των διαφημίσεων και συνεπώς οι αντλούμενες πληροφορίες να είναι ελλιπείς.

Εχοντας υπόψη ότι, αφενός το αγγελιόσημο και ο ειδικός φόρος είναι παρεπόμενα έξοδα της διαφημίσεως, δημιουργούμενα απ' αυτή, αφετέρου ένας από τους βασικούς στόχους της Λογιστικής είναι η δυνατότητα άμεσης και ταχείας αντλήσεως, από τους τηρούμενους λογαριασμούς, των αναγκαίων πληροφοριών, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, τα ποσά του αγγελιόσημου και του ειδικού φόρου, που επιβαρύνουν τη διαφημιζόμενη επιχείρηση, ενδείκνυται να καταχωρούνται στη χρέωση του λογαριασμού 64.02, στον οποίο καταχωρείται και η τιμολογιακή αξία της διαφημίσεως.

Κατά τη λογιστικοποίηση του αγγελιόσημου και του ειδικού φόρου επί των διαφημίσεων πιστώνονται οι λογαριασμοί:

54.90

Αγγελιόσημο και ειδικός φόρος επί διαφημίσεων

54.90.01

Αγγελιόσημο

54.90.02

......

54.90.05

Ειδικός φόρος

Οι λογαριασμοί αυτοί χρεώνονται με την απόδοση των σχετικών ποσών.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...