Jump to content

Επέτειος μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων


Recommended Posts

Δηλαδή δεν είναι δυνατό να ζητά ένας μουσουλμάνος για παράδειγμα που ζει σε ένα άλλο κράτος , κάτι που ούτε στην ίδια του την πατρίδα δε γίνεται ...

Κώστα μουσουλμάνος είναι για παράδειγμα και ο κούρδος που σαν πατρίδα του έχει την τουρκία..

μήπως θα έπρεπε γι'αυτό.......... να διαγράψει μόνος του την ύπαρξη του.

εκείνο που ήθελα εγώ να πω....., άλλο ήταν..... και όχι να διαφωνήσω απλά μαζί σου.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Οχι δεν εξαφανίστηκαν οι Πόντιοι! Παππού, γιαγιά είμαστε εδώ! Πάντα θα είμαστε εδώ! Μάθαμε τι έγινε! Το διαβάσαμε στα βιβλία! Το ακούσαμε! Αλλά κυρίως μας το είπατε εσείς!!! Ξέρουμε ότι μας ακούτε! Δ

Θανάση ίσως εγω δεν εγινα κατανοητός . Άλλο ήθελα να πω , άλλο κατάλαβες εσυ , τα έχει δυστυχώς αυτά η γραπτή επικοινωνία . Φυσικά δε βλέπω κάποια διαφωνία με σένα .

Αυτό που πρέπει να μας απασχολεί είναι άλλο .

Η μη αναγνώριση της γενοκτονίας του Ελληνισμού του Πόντου .

Χωρίς χάραξη κοινής - εθνικής εξωτερικής πολιτικής θα έρχονται οι κόλαφοι ο ένας πίσω απο τον άλλον σε διεθνές επίπεδο για τη χώρα μας ...

Link to post
Share on other sites

Αχ κώστα-κώστα ......που λέει και η γριά στους Αμάν.. :P

Είπα......

Ειλικρίνεια χρειάζεται και λογική πρώτα προς τα μέσα και μετά προς τα έξω.

Λες......

Χωρίς χάραξη κοινής - εθνικής εξωτερικής πολιτικής θα έρχονται οι κόλαφοι ο ένας πίσω απο τον άλλον σε διεθνές επίπεδο για τη χώρα μας ...

Επιπλέον λέω ......

οι τούρκοι υλοποιούν την "πρόταση" σου κρύβοντας τις βρομιές τους κάτω από το χαλί......

εμείς ας διαλέξουμε άλλο δρόμο.

Link to post
Share on other sites

Θανάση δεν είναι όλες οι κινήσεις τους βρόμικες . Κάποιες είναι μελετημένες . Ασκούν πίεση εκεί που πρέπει και πετυχαίνουν τους σκοπούς τους . Δεν επιθυμώ εγώ προσωπικά μια εξωτερική πολιτική βρόμικη και ύπουλη . Απλά θέλω τα αυτονόητα . Τόσες κυβερνήσεις περάσαν και καμιά δεν εκανε κάτι ωστε να αναγνωριστεί η γενοκτονία .

Link to post
Share on other sites
Θανάση ο μουφτής πέραν του ότι είναι ο ανώτερος θρησκευτικός ηγέτης , έχει και δικαστική εξουσία . Και μάλιστα ισχυρή ... Με το επιχείρημα μου για το ότι δε γίνεται αυτό ούτε στην Τουρκία ( το να εκλέγεται δηλαδή ο μουφτής αντι να διορίζεται ) , ήθελα να δώσω έμφαση στο γεγονός αυτό καθ αυτό . Δηλαδή δεν είναι δυνατό να ζητά ένας μουσουλμάνος για παράδειγμα που ζει σε ένα άλλο κράτος , κάτι που ούτε στην ίδια του την πατρίδα δε γίνεται ...

Πέρα απο αυτό το παραπάνω που είχα γράψει ήταν το υστερόγραφο . Άλλα πράγματα ήθελα να στηλιτεύσω με τη δημοσίευση μου και όχι το θέμα με την κ. Καρα Χασάν .

Το θέμα μας είναι η μη αναγνώριση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου . Δεν τείνει "ευήκουν ούς" κανείς απο τους ιθύνοντες για το θέμα αυτό . Η εξωτερική πολιτική της Ελλάδος είναι ανύπαρκτη ....

Ποιός είναι ο "μουσουλμάνος .... που ζει σε ένα άλλο κράτος", και ποιά είναι η "ίδια του η πατρίδα" όπου ούτε εκεί γίνεται ότι και να γίνεται;

Η παραπάνω ερώτηση απαντιέται από τη φράση "δε γίνεται αυτό ούτε στην Τουρκία" ; ή (πάλι) σε παρεξηγήσαμε;

Και τελικά, με ποιό δικαίωμα εξαρτάς την ύπαρξη κράτους δικαίου στη δική μας πατρίδα, από το αν αυτό υπάρχει στη γείτονα;

Όσο για τη γενοκτονία των Ποντίων, (η οποια έλαβε χώρα μεταξύ 1911-1919, το 1922 υπήρξε συμφωνημένη ανταλλαγή πληθυσμών) έχει αναγνωριστεί στην Ελλάδα με νομοθέτημα το 1994. Από τότε έχει ανακοινωθεί και υποβληθεί σε όλα τα διπλωματικά και διεθνή φόρα. (ΟΗΕ, ΕΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης) . Η 19η Μαΐου από τότε έχει καθοριστεί ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας. Από όλες τις πτέρυγες της Ελληνικής βουλής, (και του Ευρωκοινοβουλίου) με πρωτοστατούντες τους ποντιακής καταγωγής βουλευτές, κάθε χρόνο γίνονται κινήσεις με στόχο την ενημέρωση της διεθνούς κοινότητας. Τα περί "ιθυνόντων που δεν τείνουν ευήκοον ούς" ας τα αποδόσουμε σε άγνοια, γιατί είναι τουλάχιστον άδικα.

Εκτός αν "κρύβουμε" πίσω από τις κραυγές περί μη ύπαρξης εξωτερικής πολιτικής (υπάρχει εξωτερική πολιτική, και μπορεί , κατά τη γνώμη πολλών από εμάς, να είναι εναρμονισμένη με τα συμφέροντα των ΗΠΑ, αντί με αυτά της Ελλάδας) τη πολιτική της άρνησης της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας στην ΕΕ.

Για το τελευταίο έχουμε τα βασανιστήρια που γίνονται τώρα, τη γενοκτονία των Κούρδων, που συμβαίνει τώρα. Δεν χρειαζόμαστε κάτι που έγινε πριν ένα αιώνα.

Και τέλος πάντων, λίγο σεβασμός στους νεκρούς. Μη τους χρησιμοποιούμε για πρόφαση άλλων επιδιώξεων.

Link to post
Share on other sites
Ποιός είναι ο "μουσουλμάνος .... που ζει σε ένα άλλο κράτος", και ποιά είναι η "ίδια του η πατρίδα" όπου ούτε εκεί γίνεται ότι και να γίνεται;

Η παραπάνω ερώτηση απαντιέται από τη φράση "δε γίνεται αυτό ούτε στην Τουρκία" ; ή (πάλι) σε παρεξηγήσαμε;

Και τελικά, με ποιό δικαίωμα εξαρτάς την ύπαρξη κράτους δικαίου στη δική μας πατρίδα, από το αν αυτό υπάρχει στη γείτονα;

Όσο για τη γενοκτονία των Ποντίων, (η οποια έλαβε χώρα μεταξύ 1911-1919, το 1922 υπήρξε συμφωνημένη ανταλλαγή πληθυσμών) έχει αναγνωριστεί στην Ελλάδα με νομοθέτημα το 1994. Από τότε έχει ανακοινωθεί και υποβληθεί σε όλα τα διπλωματικά και διεθνή φόρα. (ΟΗΕ, ΕΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης) . Η 19η Μαΐου από τότε έχει καθοριστεί ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας. Από όλες τις πτέρυγες της Ελληνικής βουλής, (και του Ευρωκοινοβουλίου) με πρωτοστατούντες τους ποντιακής καταγωγής βουλευτές, κάθε χρόνο γίνονται κινήσεις με στόχο την ενημέρωση της διεθνούς κοινότητας. Τα περί "ιθυνόντων που δεν τείνουν ευήκοον ούς" ας τα αποδόσουμε σε άγνοια, γιατί είναι τουλάχιστον άδικα.

Εκτός αν "κρύβουμε" πίσω από τις κραυγές περί μη ύπαρξης εξωτερικής πολιτικής (υπάρχει εξωτερική πολιτική, και μπορεί , κατά τη γνώμη πολλών από εμάς, να είναι εναρμονισμένη με τα συμφέροντα των ΗΠΑ, αντί με αυτά της Ελλάδας) τη πολιτική της άρνησης της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας στην ΕΕ.

Για το τελευταίο έχουμε τα βασανιστήρια που γίνονται τώρα, τη γενοκτονία των Κούρδων, που συμβαίνει τώρα . Δεν χρειαζόμαστε κάτι που έγινε πριν ένα αιώνα.

Και τέλος πάντων, λίγο σεβασμός στους νεκρούς. Μη τους χρησιμοποιούμε για πρόφαση άλλων επιδιώξεων..

Στο χωριό μου στην Ηπειρο λένε μια παροιμία . « Συνηθισμένα τα βουνά απ τα χιόνια ..» . Ειλικρινά δε περίμενα διαφορετική αντιμετώπιση από την πλευρά σου .

Μη κρίνουμε ποτέ εξ ιδίων τα αλλότρια αγαπητέ Σταύρο …. Προβαίνεις πάλι σε χαρακτηρισμούς ( εμμέσως πλην σαφώς προς το πρόσωπο μου ) που αν μη τι άλλο σου τους επιστρέφω .Θεωρώ κατάπτυστο το τελευταίο ( έντονα μαυρισμένο από μένα ) που έγραψες . Αν εσύ θεωρείς πως εκμεταλλεύομαι προσωπικά τον μαρτυρικό θάνατο τόσων Ελλήνων , για αλλότριους σκοπούς , τότε ειλικρινά λυπάμαι . Σέβομαι το μεγαλύτερο της ηλικίας σου. Σέβομαι την προσωπικότητά σου. Σε σέβομαι σαν άνθρωπο, αλλά δε θα ανεχτώ σε καμία περίπτωση να με διαβάλλεις, ερμηνεύοντας και κρίνοντας κατά το δοκούν τις δημοσιεύσεις μου . Αν διαβλέπεις εσύ πίσω από τις δημοσιεύσεις μου την άρνηση μου περί ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε. πλανάσαι πλάνην οικτράν . Και για να μη μακρηγορώ . Αυτό που θέλω να πω είναι το εξής . Η εξωτερική πολιτική των γειτόνων μας στα Βαλκάνια έχει πετύχει πολλά . Αναφέρεις πως από το 1994 γίνονται προσπάθειες για τη διεθνή αναγνώριση . Αυτό στηλιτεύω εγώ . Άλλες χώρες της Βαλκανικής σε λιγότερο χρόνο πέτυχαν πολλά περισσότερα . Η εξωτερική πολιτική θα πρέπει να είναι εθνική και όχι κομματική . Μόνο αν υπάρχει εθνική γραμμή θα πετύχουμε πράγματα . Αυτό προσπαθώ να πω . Τώρα αν εσυ μέσα από αυτή την τοποθέτηση μου βλέπεις άλλα , τότε επίτρεψε μου να σου υποδείξω ( συγγνώμη για την προστακτική και για το ύφος , αλλά με έφερες στο αμήν ) να βγάλεις τα « γυαλιά της θολοκουλτούρας »

Link to post
Share on other sites

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε

Πέντε οσπίτια έχτισα, κι ασ΄ όλα εξεσπιτούμε

Πέντε οσπίτια έχτισα, κι ασ΄ όλα εξεσπιτούμε

Πρόσφυγας είμαι ασ΄ο κουνημ, θεέ μ΄ θα παλαλούμε

Πρόσφυγας είμαι ασ΄ο κουνημ, θεέ μ΄ θα παλαλούμε

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε, αμων καταραμένος

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε, αμων καταραμένος

Σα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδαν ξένος

Σα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδαν ξένος

Οσπίτια εθέκα ανάμεσα σ΄ ορμήν και πόταμ΄ μακρυν

Οσπίτια εθέκα ανάμεσα σ΄ ορμήν και πόταμ΄ μακρυν

Πεγάδια μαρμαρόχτιστα, νερόν αμων το δάκρυ

Πεγάδια μαρμαρόχτιστα, νερόν αμων το δάκρυ

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε, αμων καταραμένος

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε, αμων καταραμένος

Σα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδαν ξένος

Σα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδαν ξένος

Και τώρα αδακές διψώ, νερό να πίνω κ΄έχω

Και τώρα αδακές διψώ, νερό να πίνω κ΄έχω

Εντρέπομαι να ψαλαφώ τα σειλόπα μ΄ να βρέχω

Εντρέπομαι να ψαλαφώ τα σειλόπα μ΄ να βρέχω

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε, αμων καταραμένος

Πατρίδα μ΄ αραεύω σε, αμων καταραμένος

Σα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδαν ξένος

Σα ξένα είμαι Έλληνας και στην Ελλάδαν ξένος

Και η απόδοση στα νεοελληνικά:

Πατρίδα μου σε ζητάω

Πέντε σπίτια έχτισα και από όλα ξεσπιτώθηκα

Πέντε σπίτια έχτισα και από όλα ξεσπιτώθηκα

Πρόσφυγας είμαι από την κούνια μου, θεέ μου θα τρελαθώ

Πρόσφυγας είμαι από την κούνια μου, θεέ μου θα τρελαθώ

Πατρίδα μου σε γυρεύω, σαν καταραμένος

Πατρίδα μου σε γυρεύω, σαν καταραμένος

Στην ξενιτιά είμαι Έλληνας και στην Ελλάδα ξένος

Στην ξενιτιά είμαι Έλληνας και στην Ελλάδα ξένος

Σπίτια άφησα ανάμεσα σε ρυάκια και ποτάμια

Σπίτια άφησα ανάμεσα σε ρυάκια και ποτάμια

Πηγάδια μαρμαρόχτισα, νερό σαν το δάκρυ

Πηγάδια μαρμαρόχτισα, νερό σαν το δάκρυ

Πατρίδα μου σε γυρεύω, σαν καταραμένος

Πατρίδα μου σε γυρεύω, σαν καταραμένος

Στην ξενιτιά είμαι Έλληνας και στην Ελλάδα ξένος

Στην ξενιτιά είμαι Έλληνας και στην Ελλάδα ξένος

Και τώρα εδώ διψώ, νερό να πιώ δεν έχω

Και τώρα εδώ διψώ, νερό να πιώ δεν έχω

Ντρέπομαι να ζητιανέψω τα χείλη μου να βρέξω

Ντρέπομαι να ζητιανέψω τα χείλη μου να βρέξω

Link to post
Share on other sites
Υ.Γ. : Η υποψήφια υπερνομάρχης κ. Καρά Χασάν , εξέφρασε την άποψη πως θα πρέπει οι μουφτήδες να εκλέγονται απο τον λαό και να μην διορίζονται απο το κράτος ..... Κάτι που δε γίνεται ούτε στην ίδια την Τουρκία !!!!! :P

Αγαπητέ συνάδελφε κάνεις μεγάλο λάθος...

Επιτέλους ζούμε στο 2006 και δεν μπορεί οι δημοκρατικές μας ευαισθησίες να επιτρέπουν στη γείτονα χώρα να κάνει ότι θέλει.

Ναι στην εκλογή των μουφτήδων από το λαό και όχι στον άμεσο διορισμό τους. Από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή. Ας γίνει λοιπόν από τη χώρα μας, που σαν ντόμινο θα συμπαρασύρει και τη γείτονα χώρα. Ας μην ξεχνάμε τη Γαλλική επανάσταση καθώς και άλλα επαναστατικά κινήματα και το πόσο καταλυτικά επέδρασαν στην ιστορία της ανθρωπότητος.

Επιτέλους!!! ας δείξουμε το δημοκρατικό μας πρόσωπο ως χώρα.

Link to post
Share on other sites
Συγγνώμη αν είμαι λάθος αλλά έχω την αίσθηση οτι η γενοκτονία των Ποντίων ήταν το 1919 και όχι το 1922. και πάλι συγγνώμη αν κάνω λάθος

Στις 19 Μαίου του 1919 αποβιβάστηκε ο Μουσταφά κεμάλ στη Σαμψούντα, απ' όπου αρχίζει η χειρότερη φάση της γενοκτονίας των Ποντίων. Επιλέχτηκε ως μέρα μνήμης...

Το 1911 πάρθηκε η απόφαση, από το κίνημα των Νεοτούρκων, ότι η Μικρά Ασία πρέπει να γίνει Μουσουλμανική χώρα που καταδίκασε σε θάνατο αρκετές εθνότητες, μεταξύ των οποίων και ο Ποντιακός Ελληνισμός.

Η γενοκτονία των Ποντίων 1916-1923 με 353.000 νεκρούς αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη γενοκτονία του Αιώνα μας.

Δεν είμαι Πόντιος, επέτειος μνήμης όμως η 19η Μαίου και για τους δικούς μου προγόνους που υπέστησαν τα πάνδεινα από τους Νεότουρκους.

Ωστόσο να πω ότι είμαι υπέρ της ειρηνικής συμβίωσης των λαών μέσα από τον αλληλοσεβασμό και φυσικά χωρίς την αλλοίωση της ιστορίας.

Link to post
Share on other sites
Δηλαδή δεν είναι δυνατό να ζητά ένας μουσουλμάνος για παράδειγμα που ζει σε ένα άλλο κράτος , κάτι που ούτε στην ίδια του την πατρίδα δε γίνεται ...

Συγγνώμη, αλλά αυτό είναι μέγα λάθος. Οι μουσουλμάνοι δεν έχουν πατρίδα. Οι Τούρκοι έχουν πατρίδα. Οι μουσουλμάνοι έχουν θρησκεία, και μπορεί να είναι Τούρκοι, Έλληνες και ότιδήποτε άλλο. Δυστυχώς αυτή, κατά τη γνώμη μου, είναι μια παρανόηση, που πάνω της αναπτύσσεται από πολύ κόσμο μια ολόκληρη γεωπολιτική θεώρηση.

Εγώ πιστεύω ότι και οι Έλληνες Μουσουλμάνοι δικοί μας είναι. Ας μην τους χαρίζουμε, ελαφρά τη καρδία, στους γείτονες.

Link to post
Share on other sites
Αγαπητέ συνάδελφε κάνεις μεγάλο λάθος...

Επιτέλους ζούμε στο 2006 και δεν μπορεί οι δημοκρατικές μας ευαισθησίες να επιτρέπουν στη γείτονα χώρα να κάνει ότι θέλει.

Ναι στην εκλογή των μουφτήδων από το λαό και όχι στον άμεσο διορισμό τους. Από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή. Ας γίνει λοιπόν από τη χώρα μας, που σαν ντόμινο θα συμπαρασύρει και τη γείτονα χώρα. Ας μην ξεχνάμε τη Γαλλική επανάσταση καθώς και άλλα επαναστατικά κινήματα και το πόσο καταλυτικά επέδρασαν στην ιστορία της ανθρωπότητος.

Επιτέλους!!! ας δείξουμε το δημοκρατικό μας πρόσωπο ως χώρα.

Δηλαδή Θεόφιλε μήπως θα έπρεπε να διορίζονται απο τον λαό και οι δικαστές μας ?? Το λέω γιατι και ο μουφτής ε΄χει δικαστικές αρμοδιότητες εκτός απο θρησκευτικές . Θα είναι κάτι σαν τους βουλευτές δηλαδή ? Θα εκλέγονται απο μένα και απο σένα ? Συγγνωμη αλλά διαφωνώ με αυτό . Πως ο δικαστής που έχει εκλεγεί απο μένα , ο δικαστής που του έχω δώσει την ψήφο μου θα με δικάσει αμερόληπτα ?

Πάντως ξαναλέω πως το θέμα μας ( εδω ) δεν είναι ούτε οι μουσουλμάνοι , ούτε η κ. Καρά Χασαν . Είναι η σφαγή των Ελλήνων του Πόντου

Link to post
Share on other sites
Οι μουσουλμάνοι δεν έχουν πατρίδα. Οι Τούρκοι έχουν πατρίδα. Οι μουσουλμάνοι έχουν θρησκεία, και μπορεί να είναι Τούρκοι, Έλληνες και ότιδήποτε άλλο. Δυστυχώς αυτή, κατά τη γνώμη μου, είναι μια παρανόηση, που πάνω της αναπτύσσεται από πολύ κόσμο μια ολόκληρη γεωπολιτική θεώρηση.

Εγώ πιστεύω ότι και οι Έλληνες Μουσουλμάνοι δικοί μας είναι. Ας μην τους χαρίζουμε, ελαφρά τη καρδία, στους γείτονες.

Να συμπληρώσω εδώ τον Δημήτρη ότι είναι εντελώς βλακώδες να συνδυάζεται από κάποιους κύκλους το χτίσιμο ενός τζαμιού για τους μουσουλμάνους της Αθήνας (όπου οι τούρκοι μουσουλμάνοι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι) με το άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

Ο μουσουλμανισμός είναι μια θρησκεία που εκτείνεται από το Μαρόκο ως την Ινδονησία και οι Τούρκοι μουσουλμάνοι αποτελούν ένα ελάχιστο ποσοστό σε αυτόν.

Όσο για τους μουσουλμάνους της Δυτικής Θράκης, όσοι νιώθουν έλληνες είναι έλληνες, όσοι νιώθουν τούρκοι είναι τούρκοι.

Έτσι απλά. Είναι έλληνες υπήκοοι.

Ο εθνικός αυτοπροσδιορισμός -όπως προείπα- διάκειται στην ευχέρεια του κάθε πολίτη.

Όποιος έχει το ελληνόμετρο να μας το πει.

Θεόφιλε, άψογη προσέγγιση.

Link to post
Share on other sites
Συγγνώμη, αλλά αυτό είναι μέγα λάθος. Οι μουσουλμάνοι δεν έχουν πατρίδα. Οι Τούρκοι έχουν πατρίδα. Οι μουσουλμάνοι έχουν θρησκεία, και μπορεί να είναι Τούρκοι, Έλληνες και ότιδήποτε άλλο. Δυστυχώς αυτή, κατά τη γνώμη μου, είναι μια παρανόηση, που πάνω της αναπτύσσεται από πολύ κόσμο μια ολόκληρη γεωπολιτική θεώρηση.

Εγώ πιστεύω ότι και οι Έλληνες Μουσουλμάνοι δικοί μας είναι. Ας μην τους χαρίζουμε, ελαφρά τη καρδία, στους γείτονες.

Δημήτρη σωστή είναι η παρατήρηση σου .. Δεν αντιλέγω . Υπάρχει όμως και ο ψευδομουφτής που είδες τι δηλώσεις έκανε με τον δικό μας βουλευτή στην Κων/λη τις προάλλες . Δεν είδα σε καμία των περιπτώσεων έντονο το Ελληνικό στοιχείο στις δηλώσεις τους ....

Φυσικά μπορεί ο καθένας να πιστεύει σε όποιο θρησκευμα θέλει . Αυτό είναι αναφαίρετο δικαίωμα του και προστατευόμενο απο το Σύνταγμα . Αλλά μέσα στους μουσουλμάνους που βρίσκονται και ζουν στην Ελλάδα , υπάρχουν και οι "ψευδομουφτήδες" που εκτός των άλλων έχουν και άλλες απόψεις .

Να πω και κάτι τελευταίο . Δεν έχω κάτι με την κ. Καρά Χασάν . Αλλωστε είναι γνωστό πως είναι και πομάκα. :)

Αυτό που με ενόχλησε είναι το γεγονός πως κανείς , απ όσο γνωρίζω δεν είχε κάνει μια ανάλογη πρόταση την Τουρκία για εκλογή και οχι διορισμό των μουφτήδων .Εκεί ήταν η ένσταση μου .

Link to post
Share on other sites

Μιας και αναφέρθηκε, από τον φίλο KAROLO, το ζήτημα των δηλώσεων του Έλληνα μουσουλμάνου βουλευτή στην Κωνσταντινούπολη υπάρχει ένα σχόλιο στην Ελευθεροτυπία στις 15/5/06 από τον Γιώργο Καρελά (που μόνο ως προσκείμενος στο κυβερνών κόμμα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί) :

Οργιώδης κινδυνολογία και...

Πρώτα ήταν η περίπτωση της Γκιουλμπεγιάζ Καρά Χασάν, που μόλις ανακοινώθηκε η υποψηφιότητά της κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι (ως τηλεοπτικοί μαϊντανοί) Ελληναράδες κόντεψαν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι... κινδυνεύει η Θράκη. Μόλις είδαν ότι το παραμύθι δεν πιάνει τόπο (όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το τροπάριο της, δήθεν, εθνικής απειλής δεν περνάει), ανακάλυψαν νέα εστία κινδύνου.

Αυτή τη φορά είναι ο βουλευτής της Ν.Δ. Αχμέτ Ιλχάν και αφορμή ένα κείμενο που φέρεται ότι υπέγραψε μαζί με άλλους παράγοντες της μειονότητας (το δημοσίευσε ο «Κόσμος του Επενδυτή» με τον τίτλο «Απειλεί με εξέγερση»), το οποίο πυροδότησε νέο γύρο κινδυνολογίας στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων. Φυσικά, όποιος έκανε τον κόπο να διαβάσει το κείμενο, πουθενά δεν διαπιστώνει ότι επαπειλείται εξέγερση στη Θράκη. Οι υπογράφοντες μιλούν για διεκδίκηση δικαιωμάτων με «αγώνες άλλων τύπων, πάντα όμως σε δημοκρατικά πλαίσια».

Οσο για «την αμφισβήτηση της Συνθήκης της Λωζάννης», που ανακάλυψε το δελτίο του «Μέγκα», επικαλούμενο συνέντευξη του βουλευτή στην «Κυριακάτικη Ε», δεν προκύπτει από πουθενά. Λέει επί λέξει: «Η συμμετοχή κάποιων μελών της μειονότητας σε συλλόγους και σωματεία, που χρησιμοποιούν διάφορους αυτοπροσδιορισμούς, δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση αλλαγή της Συνθήκης της Λωζάννης».

Το ότι κάποια μέλη της μειονότητας στη Θράκη αυτοπροσδιορίζονται ως Τούρκοι είναι εντελώς διαφορετικό από τη Συνθήκη της Λωζάννης, που αναφέρει ρητά ότι η μειονότητα στη Θράκη είναι θρησκευτική. Οποιοι τα συγχέουν δεν κάνουν καλό, όπως νομίζουν.

Και, σε κάθε περίπτωση, οι ανέξοδες υπερβολές και οι κραυγές προς άγραν ψήφων και τηλεθέασης, μάλλον δημιουργούν θέμα εκ του μη όντος και σε τίποτα δεν βοηθούν την «εθνική» -όπως εκείνοι τη βλέπουν- υπόθεση...

Γ.ΚΑΡ.

...λάθος «ρεβάνς»

Και ο μεν Ψωμιάδης μπορεί να φωνάζει για ψήφους και οι τηλεοράσεις για τα νούμερα της AGB, όμως τα υπεύθυνα κόμματα -και δη τα κόμματα εξουσίας- δεν έχουν κανένα λόγο να τα σιγοντάρουν όλα αυτά.

Επειδή ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Γ. Καλαντζής διέπραξε την ανοησία να ζητήσει πιστοποιητικό εθνικών φρονημάτων από την Καρά Χασάν και η κυβέρνηση δεν τον έβαλε (κακώς, κάκιστα) στη θέση του, δεν σημαίνει ότι το ΠΑΣΟΚ πρέπει να πάρει τη «ρεβάνς» επιτιθέμενο στην κυβέρνηση με αφορμή τον βουλευτή Ιλχάν.

Αν δεν κάνουμε λάθος, το δικαίωμα του ατομικού αυτοπροσδιορισμού (να λέγεται, δηλαδή, αν θέλει, ο μουσουλμάνος της Θράκης Τούρκος) το έχει υποστηρίξει -και σωστά- πρώτος ο Γιώργος Παπανδρέου. Το υποστηρίζει τώρα και ο μειονοτικός βουλευτής της Ν.Δ., από τα λόγια του οποίου δεν προκύπτει από πουθενά ότι «αρνείται τις διεθνείς συμβάσεις» (Λωζάννη), όπως αναφέρει στη δήλωσή του ο υπεύθυνος τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Παπουτσής.

Ευτυχώς, η κυβέρνηση Καραμανλή προσφέρει αφειδώς ευκαιρίες να της ασκείται αντιπολίτευση. Οι του ΠΑΣΟΚ ας αφήσουν αυτό το πεδίο...

Γ.ΚΑΡ

Για να μην υιοθετούμε έτσι αβασάνιστα όσα οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης μας πλασάρουν

Link to post
Share on other sites
Αν δεν κάνουμε λάθος, το δικαίωμα του ατομικού αυτοπροσδιορισμού (να λέγεται, δηλαδή, αν θέλει, ο μουσουλμάνος της Θράκης Τούρκος) το έχει υποστηρίξει -και σωστά- πρώτος ο Γιώργος Παπανδρέου. Το υποστηρίζει τώρα και ο μειονοτικός βουλευτής της Ν.Δ., από τα λόγια του οποίου δεν προκύπτει από πουθενά ότι «αρνείται τις διεθνείς συμβάσεις» (Λωζάννη), όπως αναφέρει στη δήλωσή του ο υπεύθυνος τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Παπουτσής.

Για να μην υιοθετούμε έτσι αβασάνιστα όσα οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης μας πλασάρουν

Από παλαιότερη δημοσίευσή μου:

Την 30ήν Ιανουαρίου 1923 υπεγράφη σύμβασις «Περί ανταλλαγής ελληνικών και τουρκικών πληθυσμών», η οποία κατά το άρθρο 19, έχει το κύρος και την ισχύ έναντι των συμβαλλομένων μερών - κρατών, ως να περιλαμβάνεται εις την συνθήκη Ειρήνης, υπογραφείσαν εν Λωζάνη την 24-7-1923.

Η ελληνοτουρκική ανταλλαγή πληθυσμών της Λωζάνης, ώριζεν ως γνώρισμα της τουρκικής ή ελληνικής εθνικής υπηκοότητος, την θρησκευτικήν πίστιν (βλ. Πράξεις υπογραφείσαι εν Λωζάνη τη 30 Ιανουαρίου και τη 24 Ιουλίου 1923, εν Αθήναις εκ του Τυπογραφείου (Εθνικού), υπουργείον Εξωτερικών και Κωνσταντοπούλου Δ., διεθνές δημόσιον δίκαιον, Θεσσαλονίκη 1961-1962, σελ. 106, ομοίως Κ. Σκαλτσά, Η Συνθήκη της Λωζάνης, Αθήναι 1973).

Η ανταλλαγή των πληθυσμών λοιπόν έγινε όχι βάσει της εθνικότητας αλλά βάσει της ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ!!!

Χιλιάδες έλληνες μουσουλμάνοι (βλ.έλληνες μουσουλμάνους της Κρήτης) εστάλησαν στην Τουρκία με την βία χαρακτηριζόμενοι ως Τούρκοι, και χιλιάδες τούρκοι ή τουρκόφωνοι χριστιανοί (π.χ. Καραμανλήδες) εστάλησαν στην Ελλάδα χαρακτηριζόμενοι ως έλληνες, άσχετα αν δεν μιλούσαν ελληνικά.

Αποτέλεσμα αυτού του παραλογισμού, αυτής της παγκόσμιας πρωτοτυπίας, ήταν αυτοί οι έλληνες του Πόντου που έμειναν εκεί επειδή ήταν μουσουλμάνοι, έγιναν σιγά σιγά τούρκοι.

Το οξύμωρο είναι ότι ξέρουν ότι υπήρξαν έλληνες και αυτό τους κάνει και νιώθουν παράξενα...

Πραγματικά γελάω με την ψυχή μου όταν κάποιοι μιλάνε περί της καθαρότητας των εθνών.

Link to post
Share on other sites
Για να μην υιοθετούμε έτσι αβασάνιστα όσα οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης μας πλασάρουν

Καλά βρε Γιάννη .... Εκτός απο Ελευθεροτυπία δε διαβάζεις καμία άλλη εφημερίδα ?? :)

Το λέω γιατί μόνο απο τη συγκεκριμένη μας παραθέτεις πάντα ....

Και τελικά ποιοί είναι οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης που μας πλασάρουν οτιδήποτε ?

Πέρα απο αυτό αν θέλετε να μιλήσουμε για το θέμα αυτό ίσως είναι καλύτερα να εκκινήσουμε ένα νέο .

Εδω αναφερόμαστε στη μνήμη των σφαγιασθέντων Ελλήνων του Πόντου . Μιλάμε για τη γενοκτονία ... Το λέω γιατί θα βγούμε εκτός θέματος ..

Link to post
Share on other sites

Ας είμαστε λίγο περισσότερο προσεκτικοί σε ποιούς κοτσάρουμε το πρόθεμα "ψευδο" και σε ποιύς όχι.

Από την αρχή της δεκαετίας του '90 και για πολλά χρόνια, στο πεζοδρόμιο του Υπουργείου Παιδείας είχαν κατασκηνώσει και διαδήλωναν μαχητικά, ισχυριζόμενοι ότι εκπροσωπούσαν τη πλειοψηφία των πιστών της Λάρισας, οι οπαδοί του ενός εκ των δύο Μητροπολιτών οι οποίοι διεκδικούσαν νομικά (η υπόθεση είχε φτάσει στο ΣτΕ) τη Μητρόπολη Λαρίσης.

Στη Κύπρο, οι Επίσκοποι καθώς και ο Αρχιεπίσκοπος της αρχαιοτέρας Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, εκλέγονται από σώμα εκλεκτόρων όπου τη πλειοψηφία αποτελούν λαϊκοί (οι οποίοι μπορεί και να είναι και στελέχη του ΑΚΕΛ)

Στο, παρά τις φοβίες, ανασφάλειες, και τα στερεότυπά μας, πολύμορφο και πολύχρωμο ισλαμικό κόσμο, ο τρόπος ανάδειξης του χότζα, μουφτή, ή του αγιατολλάχ, ή όπως αλλιώς λέγεται, ποικίλει.

Ο κανόνας είναι, ο ρόλος να δίνεται σε κάποιον μορφωμένο στο Κοράνι, γιατί η μόνη απαίτηση είναι να το ξέρει απέξω και να βρίσκει τρόπους εφαρμογής του.

Για τη συγκεκριμμένη περίπτωση, της δικής μας Θράκης, έχουμε από τη μια μεριά ως θρησκευτικό ηγέτη μιας μειονότητας τον διορισμένο από, όχι απλά το Κράτος, όχι απλά το Κοσμικό Κράτος (όπως συμβαίνει π.χ. στη Τουρκία, για τους ομόθρησκους τους) αλλά από το Κράτος που δεν έχει διαχωριστεί από την Εκκλησία της Ελλάδος. Δηλαδή [υποχρεωτικά] Χριστιανοί Ορθόδοξοι, επιλέγουν ποιός μουσουλμάνος γνωρίζει καλύτερα το Κοράνι !!! Παλαιότερα μάλιστα (όπως είχε παραδεχτεί ο κ. Ιωάννης Καψής, που είχε διατελέσει υφυπουργός εξωτερικών για θέματα μειονότητας) Μουφτής διοριζόταν κάποιος Αιγύπτιος, που δεν ήξερε ούτε Πομάκικα ούτε Τούρκικα.

Από την άλλη έχουμε τον άνθρωπο του Τούρκικου Προξενείου, που αλωνίζει στο πρόσφορο για τη Τούρκικη προπαγάνδα έδαφος των (φυλετικών και θρησκευτικών) διακρίσεων, που η βλακώδης πολιτική (ο Γιάννης Καψής την είπε τέτοια) των Ελλήνων και των Κυβερνήσεών τους για περισσότερα από 50 χρόνια επιφύλαξε στα μέλη της θρησκευτικής μειονότητας.

Αλλά γιατί χρειάζεται να αναλωνόμαστε στα ζητήματα της Δυτικής (της δικής μας) Θράκης, στο θέμα της επετείου της μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων;

Έτσι θεωρούμε ότι αποτίουμε Τιμή;

Link to post
Share on other sites
Δηλαδή Θεόφιλε μήπως θα έπρεπε να διορίζονται απο τον λαό και οι δικαστές μας ?? Το λέω γιατι και ο μουφτής ε΄χει δικαστικές αρμοδιότητες εκτός απο θρησκευτικές . Θα είναι κάτι σαν τους βουλευτές δηλαδή ? Θα εκλέγονται απο μένα και απο σένα ? Συγγνωμη αλλά διαφωνώ με αυτό . Πως ο δικαστής που έχει εκλεγεί απο μένα , ο δικαστής που του έχω δώσει την ψήφο μου θα με δικάσει αμερόληπτα ?

Πάντως ξαναλέω πως το θέμα μας ( εδω ) δεν είναι ούτε οι μουσουλμάνοι , ούτε η κ. Καρά Χασαν . Είναι η σφαγή των Ελλήνων του Πόντου

Κώστα, μάλλον κάτι δεν έχεις καταλάβει καλά.

Εδώ το θέμα μας δεν είναι αν θα δικάζει ο δικαστής αμερόληπτα.

Αλλά το δικαίωμα της ελεύθερης εκλογής εκπροσώπων και αυτό το δικαίωμα είναι κατοχυρωμένο συνταγματικά, όπως και αυτό του αυτοπροσδιορισμού. Δεν μπορώ να σε κατανοήσω συνάδελφε.

Φιλικά πάντα.

Link to post
Share on other sites

Συγγνώμη που πετάγομαι σαν ...ας μη πω τι, αλλά

1. Δεν είναι διαφορετικά "πράγματα" μεταξύ τους ο Κατής με το Μουφτή;

2. Επίσης, θέλετε να πείτε ότι ενώ σε όλη την επικράτεια ως δικαστικοί λειτουργοί, (ως ειρηνοδίκες επί του προκειμένου) διορίζονται Δικαστικοί από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, στις περιοχές της μειονότητας το Σύνταγμα, σε ότι αφορά τη Δικαστική Εξουσία, δεν ισχύει;

Κάπου "χάνουμε" σε ενημέρωση, ή μου φαίνεται;

Link to post
Share on other sites

Δεν την αντέχω άλλο αυτή τη παρέκλιση.

Επιτρέψτε μου.

Μέρα μνήμης για τους δεκάδες χιλιάδες αφανισμένους και διωγμένους Πόντιους, Έλληνες είναι η 19 Μαίου.

Την ημέρα αυτή, αποτίουμε φόρο τιμής και καταγράφουμε την ιστορική μνήμη ως πράξη αυτογνωσίας δικής μας, αλλά και ως δίκαιη απαίτηση προς την πολιτική και πνευματική ηγεσία της Τουρκίας για την αναγνώριση των διωγμών και των δραματικών συνεπειών τους στον Ποντιακό Ελληνισμό.

Η Ειρήνη και η Φιλία των λαών, και βέβαια η καλή γειτονία, απαιτούν την ιστορική αποκατάσταση απ΄ όλες τις πλευρές των ευθυνών γι αυτούς τους διωγμούς, και να αποτελέσει ιστορική παρακαταθήκη και δικαίωση που ενώνει και δεν χωρίζει, πράξη που να αναδεικνύει την ιστορική μνήμη και να μη την κατακερματίζει μέσα σε πολιτικές και εθνικιστικές συγκυρίες και σκοπιμότητες.

Link to post
Share on other sites
Συγγνώμη που πετάγομαι σαν ...ας μη πω τι, αλλά

1. Δεν είναι διαφορετικά "πράγματα" μεταξύ τους ο Κατής με το Μουφτή;

2. Επίσης, θέλετε να πείτε ότι ενώ σε όλη την επικράτεια ως δικαστικοί λειτουργοί, (ως ειρηνοδίκες επί του προκειμένου) διορίζονται Δικαστικοί από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, στις περιοχές της μειονότητας το Σύνταγμα, σε ότι αφορά τη Δικαστική Εξουσία, δεν ισχύει;

Κάπου "χάνουμε" σε ενημέρωση, ή μου φαίνεται;

Σωστά το τοποθετείς αλλά ...

Οι μουφτήδες είναι δικαστικοί; Εχουν τελειώσει δηλαδή Νομική, έδωσαν εξετάσεις στο δικαστικό σώμα και απο αυτούς διορίζεται ο εκάστοτε μουφτής; Προσωπικά δεν γνωρίζω, αλλά δεν νομίζω οτι γίνεται έτσι. Αρα ο μουφτής επιλέγεται με βάση τα κριτήρια του ελληνικού-χριστιανικού κράτους.

Απο την άλλη το να δοθεί το δικαίωμα εκλογής απο την μειονότητα, δεν νομίζω οτι είναι εύκολο, ούτε οτι αν γίνει δεν θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απο ότι τώρα, μιας και τελικά θα είναι επιλογή της Αγκυρας.

Τελικά δηλαδή καταλήγουμε κάπου;

Οχι, γιατί αν ήταν τόσο εύκολο κι αν λυνόταν μέσα απο ένα forum, η όποια σωστή επιλογή θα είχε γίνει απο χρόνια.

Απλά γνώμες παραθέτουμε, γιατί τελικά μόνο αυτό μπορούμε να κάνουμε.

Υ.Γ. Κακώς που το θέμα της μέρας μνήμης της γενοκτονίας των ποντίων παρεξέκλινε.

Link to post
Share on other sites

<!--quoteo(post=137585:date=May 20 2006, 05:01 AM:name=LandS)--><div class='quotetop'>QUOTE(LandS @ May 20 2006, 05:01 AM) <a href="index.php?act=findpost&pid=137585"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Δεν την αντέχω άλλο αυτή τη παρέκλιση.

Επιτρέψτε μου.

Μέρα μνήμης για τους δεκάδες χιλιάδες αφανισμένους και διωγμένους Πόντιους, Έλληνες είναι η 19 Μαίου.

Την ημέρα αυτή, αποτίουμε φόρο τιμής και καταγράφουμε την ιστορική μνήμη ως πράξη αυτογνωσίας δικής μας, αλλά και ως δίκαιη απαίτηση προς την πολιτική και πνευματική ηγεσία της Τουρκίας για την αναγνώριση των διωγμών και των δραματικών συνεπειών τους στον Ποντιακό Ελληνισμό.

Η Ειρήνη και η Φιλία των λαών, και βέβαια η καλή γειτονία, απαιτούν την ιστορική αποκατάσταση απ΄ όλες τις πλευρές των ευθυνών γι αυτούς τους διωγμούς, και να αποτελέσει ιστορική παρακαταθήκη και δικαίωση που ενώνει και δεν χωρίζει, πράξη που να αναδεικνύει την ιστορική μνήμη και να μη την κατακερματίζει μέσα σε πολιτικές και εθνικιστικές συγκυρίες και σκοπιμότητες.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<u><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Μήπως θα πρέπει να κάνουμε έκκληση προς το βαθύ κράτος της Τουρκίας? να αλλάξει πορεία πλεύσης. Ελπίζω να μην συγκρίνετε την Ελλάδα με την Τουρκία σ' ότι έχει να κάνει με τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και όχι μόνο.<!--colorc--></span><!--/colorc--></u>

<u><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Συμφωνώ μαζί σας αγαπητοί LandS, λέω μήπως?<!--colorc--></span><!--/colorc--></u>

<u><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Υ.Γ. Θέλω να ξεχάσω τα γεγονότα της Κωνσταντινούπολης, την ερήμωση της Ιμβρου και της Τενέδου, το κυπριακό, την διεκδίκηση του μισού Αιγαίου, δεν θέλω να συνεχίσω...<!--colorc--></span><!--/colorc--></u>

<u><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Θέλω να ξεχάσω αλλά<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->ΔΕΝ Μ' ΑΦΗΝΟΥΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro--> συνεχίζουν ακόμη και σήμερα ακάθεκτοι να διεκδικούν, να διεκδικούν, να διεκδικούν, να διεκδικούν, έλεος πια φτάνει...

<!--colorc--></span><!--/colorc--></u>

<u><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Επιτέλους θα ενδιαφερθεί κανείς (λόγω και των ημερών μνήμης και τιμής) για τους εναπομείναντες Πόντιους και κρυπτοχριστιανούς που ακόμη και σήμερα ζουν στα βάθη της Μικράς Ασίας? Γι' αυτούς δεν έχουμε δημοκρατικές ευαισθησίες? γιατί τους ξεχνάμε? Δεν είναι άνθρωποι αυτοί? Δεν έχουν δικαιώματα? Τουλάχιστον τα ίδια με τα αδέλφια μας Μουσουλμάνους της Θράκης.<!--colorc--></span><!--/colorc--></u>

<u><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Δεν έχω τίποτα με τους ομοεθνείς μου Μουσουλμάνους της Θράκης, θέλω να ζουν σε μια δημοκρατική χώρα όπως όλοι οι Έλληνες πολίτες και να απολαμβάνουν ίσων ευκαιριών σ' όλα τα επίπεδα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα καυτηριάσω την πολιτική της Τουρκίας σε βάρος της χώρας μου, καθώς και σε βάρος των εθνοτήτων που ζουν σ' αυτήν (την Τουρκία).<!--colorc--></span><!--/colorc--></u>

<u>Σταύρο φιλικά πάντα (με το αγαπητοί LandS δίνω έναν τόνο... καταλαβαίνεις)</u>

Link to post
Share on other sites
Απο την άλλη το να δοθεί το δικαίωμα εκλογής απο την μειονότητα, δεν νομίζω οτι είναι εύκολο, ούτε οτι αν γίνει δεν θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απο ότι τώρα, μιας και τελικά θα είναι επιλογή της Αγκυρας.

Δημήτρη πολύ σωστά το τοποθετείς, αυτό ακριβώς είναι το σημείο που θέλουν να παίξουν παιχνίδι σε βάρος και της χώρας μας αλλά και σε βάρος των αδελφών μας Μουσουλμάνων. Διότι η Τουρκία θα θελήσει να τους χρησιμοποιήσει για την εξυπηρέτηση δικών της σκοπών.

Link to post
Share on other sites
Συγγνώμη που πετάγομαι σαν ...ας μη πω τι, αλλά

1. Δεν είναι διαφορετικά "πράγματα" μεταξύ τους ο Κατής με το Μουφτή;

2. Επίσης, θέλετε να πείτε ότι ενώ σε όλη την επικράτεια ως δικαστικοί λειτουργοί, (ως ειρηνοδίκες επί του προκειμένου) διορίζονται Δικαστικοί από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, στις περιοχές της μειονότητας το Σύνταγμα, σε ότι αφορά τη Δικαστική Εξουσία, δεν ισχύει;

Κάπου "χάνουμε" σε ενημέρωση, ή μου φαίνεται;

Ο Μουφτής είναι κάτι σαν ιεροδικαστής δηλαδή πρόκειται για θρησκευτικό ηγέτη που όμως επιλύει και τις διαφορές ανάμεσα στα μέλη της θρησκευτικής κοινότητας. Προσφεύγουν σ' αυτόν περισσότερο παρά στα αστικά δικαστήρια, παρ' ότι δεν είναι εκλεγμένος.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...