Προς το περιεχόμενο

Επέτειος μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επιτέλους θα ενδιαφερθεί κανείς (λόγω και των ημερών μνήμης και τιμής) για τους εναπομείναντες Πόντιους και κρυπτοχριστιανούς που ακόμη και σήμερα ζουν στα βάθη της Μικράς Ασίας? Γι' αυτούς δεν έχουμε δημοκρατικές ευαισθησίες? γιατί τους ξεχνάμε? Δεν είναι άνθρωποι αυτοί? Δεν έχουν δικαιώματα? Τουλάχιστον τα ίδια με τα αδέλφια μας Μουσουλμάνους της Θράκης.

Θεόφιλε οι πόντιοι μουσουλμάνοι που έμειναν κατά την ανταλλαγή των πληθυσμών και άρα έγιναν τούρκοι υπήκοοι, σήμερα νιώθουν εθνικά τούρκοι.

Όσοι δεν άντεξαν, ήρθαν στην Ελλάδα.

Στις 3/1/2006 οι Φάκελοι του Παπαχελά είχαν ασχοληθεί με αυτό το θέμα. Έχω γράψει την εκπομπή σε βίντεο για όποιον ενδιαφέρεται.

Πολλοί πόντιοι που είχαν μεγάλες περιουσίες εκεί, ήταν μεγαλέμποροι και δεν ήθελαν να αφήσουν την περιουσία τους και να πάνε σε μια χώρα που δεν έζησαν ποτέ, δήλωσαν μουσουλμάνοι και έμειναν εκεί. Τα εγγόνια τους σήμερα νιώθουν τούρκοι.

Η εθνικότητα, η θρησκεία, η υπηκοότητα αλλάζουν αναλόγως των συμφερόντων ή των αναγκών.

Έτσι είναι η ιστορία.

Πόσοι γενίτσαροι (ελληνόπουλα) έγιναν τούρκοι και σήμερα οι απόγονοί τους είναι τούρκοι και μερικοί από αυτούς και φανατικοί τούρκοι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεόφιλε οι πόντιοι μουσουλμάνοι που έμειναν κατά την ανταλλαγή των πληθυσμών και άρα έγιναν τούρκοι υπήκοοι, σήμερα νιώθουν εθνικά τούρκοι.

Όσοι δεν άντεξαν, ήρθαν στην Ελλάδα.

Στις 3/1/2006 οι Φάκελοι του Παπαχελά είχαν ασχοληθεί με αυτό το θέμα. Έχω γράψει την εκπομπή σε βίντεο για όποιον ενδιαφέρεται.

Πολλοί πόντιοι που είχαν μεγάλες περιουσίες εκεί, ήταν μεγαλέμποροι και δεν ήθελαν να αφήσουν την περιουσία τους και να πάνε σε μια χώρα που δεν έζησαν ποτέ, δήλωσαν μουσουλμάνοι και έμειναν εκεί. Τα εγγόνια τους σήμερα νιώθουν τούρκοι.

Η εθνικότητα, η θρησκεία, η υπηκοότητα αλλάζουν αναλόγως των συμφερόντων ή των αναγκών.

Έτσι είναι η ιστορία.

Πόσοι γενίτσαροι (ελληνόπουλα) έγιναν τούρκοι και σήμερα οι απόγονοί τους είναι τούρκοι και μερικοί από αυτούς και φανατικοί τούρκοι;

Τι σου είναι λοιπόν η Ιστορία Δημήτρη. Άλλους τους ανεβάζει και άλλους τους ρίχνει στα τάρταρα, γενικά μιλάω τώρα εγώ!!! :)

Δημήτρη, αναφέρομαι σε Έλληνες ποντίους, ομιλούντες την Ελληνικήν, χριστιανούς το θρήσκευμα. Και όχι φυσικά σε μεγαλέμπορους, αλλά για κάποιους που σε πείσμα των καιρών έμειναν στα χωριά τους. Ίσως γι' αυτό οι Τούρκοι δεν μιλάνε για γενοκτονία. :D

Υ.Γ. θέλεις να σου στείλω 2 ρεπορτάζ για τα όσα λέω, εκτός του Παπαχελά, να ακούσεις μόνος σου τους ανθρώπους να μιλάνε σε άπταιστα ποντιακά? Ακόμη μήπως θα ήθελες να δεις τον πυρίχειο να χορεύεται σε εκπομπές, που η εκπομπή της Σεμίνας θα έμοιαζε πολύ φτωχή μπροστά τους, και να παρουσιάζονται ως Τουρκική πολιτιστική κληρονομιά!!!!!

Τι σου είναι λοιπόν η Ιστορία. Ναι έτσι μπορώ να δικαιολογήσω και την συγγραφή του βιβλίου του Τουρκούτ Οζάλ σχετικά με τον Όμηρο και την Τουρκική καταγωγή του.

Οφείλω πάντως να ομολογήσω ότι η Τουρκία έχει τον τρόπο της να "αφομοιώνει" πληθυσμούς.

Μήπως έχουμε γίνει ο περίγελος της Ιστορίας? λέω μήπως?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και ανφέρθηκε το θέμα των Μουφτήδων . Παραθέτω το νομικό πλαίσιο με βάση τον Ν. 1920/1991 που κυρώνει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου "Περί Μουσουλμάνων Θρησκευτικών Λειτουργών", που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 182 Α'/24.12.1990). Επίσης για τον Ψευτο μουφτή που είχα αναφέρει παραπάνω , παραθέτω απόφαση του Αρείου Παγου ( για αντιποίηση ) .

Επαναλαμβάνω πως τό θέμα μας δεν είναι ούτε οι μουσουλμάνοι της Θράκης , ούτε η καθαρότητα των εθνων ούτε άλλα που αναφέρθηκαν στη κουβέντα μας . Ας αφήσουμε τα άλλα για άλλες συζητήσεις .

Το θέμα μας είναι η γενοκτονία των Ποντίων και γιατί δεν έχει αναγνωρισθεί ακόμη διεθνώς . Αυτό και μόνο . Εχουν περάσει 80 χρόνια και κάτι , και δυστυχώς δεν έχει γίνει κάτι σε διεθνές επίπεδο . Στον Ελλαδικό χώρο έχει αναγνωρισθεί όπως είπαμε στην κουβέντα μας παραπάνω . Αυτό είναι το προσωπικό μου παράπονο . Οπως επίσης πρέπει να αναγνωρισθούν όλες οι γενοκτονίες ανα τον κόσμο .

Αλήθεια η μεγαλύτερη γενοκτονία που έχει γίνει στον κόσμο και που φυσικά δεν έχει γίνει καμία ενέργεια αναγνώρισης ξέρετε ποιά είναι ?

Είναι αυτή των Ινδιάνων της Αμερικής ...

MOYFTHS.zip

______________________.zip

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Μουφτής είναι κάτι σαν ιεροδικαστής δηλαδή πρόκειται για θρησκευτικό ηγέτη που όμως επιλύει και τις διαφορές ανάμεσα στα μέλη της θρησκευτικής κοινότητας. Προσφεύγουν σ' αυτόν περισσότερο παρά στα αστικά δικαστήρια, παρ' ότι δεν είναι εκλεγμένος.

Όντως Κρηθέα "προσφεύγουν σ' αυτόν περισσότερο παρά στα αστικά δικαστήρια, παρ' ότι δεν είναι εκλεγμένος."

Αλλά το θέμα δεν είναι ακριβώς αυτό. Το ζήτημα είναι αν ο Μουφτής "εξασκεί δικαστική εξουσία" ή όχι.

Πρώτα από όλα (αντιλαμβάνομαι ότι η σειρά που έθεσα τις ερωτήσεις είναι "ανάποδη", και ζητώ συγνώμη για αυτό) πρέπει να αποφασίσουμε αν είναι σωστό ή όχι να εξασκεί κάποιος (εκλεγμένος ή όχι) δικαστική εξουσία χωρίς να είναι δικαστικός. Η απάντηση, βάσει της συνταγματικής διάκρισης των εξουσιών, είναι σαφώς όχι. Άρα αν ο Μουφτής ή οποιοσδήποτε θρησκευτικός ηγέτης εξασκεί δικαστική εξουσία πρέπει να του αφαιρεθεί, και όχι να χρησιμοποιείται ως δικαιολογία για επιμονή στο τρόπο επιλογής του.

Το θέμα θα τέλειωνε εδώ, αλλά πείτε το επαγγελματική διαστροφή, δεν θα πρέπει να εξετάσουμε και την ακρίβεια της διατύπωσης "εξασκεί δικαστική εξουσία" ;

Αν διαβάσουμε το άρθρο 5 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που καθορίζει τα περί Μουφτείας, θα δούμε ότι δεν πρόκειται για "δικαστική εξουσία", αλλά για δικαιοδοτικές αρμοδιότητες εφαρμογής Ισλαμικού νόμου σε ζητήματα οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου (όταν στο τελευταίο υπάρχουν εξ αδιαθέτου κληρονόμοι, έχουν μεταξύ τους διαφορές, και αν οι διαφορές αυτές εμπίπτουν ή όχι στο Ισλάμ) .

Δύσκολα αυτό ανάγεται σε "δικαστική εξουσία" (άλλο Κατής, άλλο Μουφτής) . Σαν εργαλείο ελέγχου στα μέλη της μειονότητας όμως;

Μήπως (η διατήρηση αυτης της δικαιοδοτικής αρμοδιότητας) πρόκειται για "σεβασμό στο θρησκευτικό συναίσθημα" ; Μάλλον όχι. Για εμάς (τους Χ.Ο. έλληνες) δεν χρειάζεται πια το "χαρτί" της Μητρόπολης για να πάρουμε διαζύγιο. Αν γουστάρουμε κάνουμε και πολιτικό γάμο και δεν ανατρέχουμε (όπως επί Τουρκοκρατίας) στα κιτάπια των βαπτίσεων στην ενορία μας για να βρούμε ποιός κληρονομεί ποιόν.

Για τους μειονοτικούς όμως όχι. Θα πρέπει να τρέχουν στον Μουφτή, όπως έκαναν και πριν το 22 όλοι οι υπήκοοι του Σουλτάνου (καλά, οι Χριστιανοί έτρεχαν στο Δεσποτη) .

Χρειάζεται να σκαλίσουμε και άλλο γιατί στην Ελληνική Επικράτεια υπάρχει απομεινάρι του Οθωμανικού Δικαίου; .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά βρε Γιάννη .... Εκτός απο Ελευθεροτυπία δε διαβάζεις καμία άλλη εφημερίδα ?? :angry:

Το λέω γιατί μόνο απο τη συγκεκριμένη μας παραθέτεις πάντα ....

Και τελικά ποιοί είναι οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης που μας πλασάρουν οτιδήποτε ?

Πέρα απο αυτό αν θέλετε να μιλήσουμε για το θέμα αυτό ίσως είναι καλύτερα να εκκινήσουμε ένα νέο .

Εδω αναφερόμαστε στη μνήμη των σφαγιασθέντων Ελλήνων του Πόντου . Μιλάμε για τη γενοκτονία ... Το λέω γιατί θα βγούμε εκτός θέματος ..

Η αλήθεια είναι ότι διαβάζω κυρίως την Ελευθεροτυπία και επιλεγμένα άρθρα από άλλες εφημερίδες. (θυμήσου τι έγινε όταν ανέβασα κείμενο από τον Ριζοσπάστη).

Το πρόβλημα όμως είναι άλλο. Το να μπορείς να ‘διαβάζεις’ , να φιλτράρεις αν θέλεις, τα κάθε λογής δημοσιεύματα. Εκεί είναι ίσως η ουσία. Όπως το θέμα των δηλώσεων του μουσουλμάνου βουλευτή («Απειλεί με εξέγερση» ο τίτλος του Επενδυτή) ή –από παλαιότερη συζήτηση - το παραμύθι της ‘δήλωσης Κίσιγγερ’ .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισκέπτη Μ.ΜΑΡΙΑ

Διαβάζω τόση ώρα να γίνεται αναφορά, εκεί γίνεται αυτό

εκεί εκλέγεται έτσι, το εκεί προσιορίζει την Τουρκία,

ενώ εδώ ο μουφτής πρέπει να εκλεγεί έτσι ή να διορίζεται

έτσι, το εδώ είναι η Ελλάδα έτσι; δεν κάνω λάθος;

Αν μιλάμαι για την Ελλάδα τότε νομίζω ότι σίγουρα

δεν θα είναι η πατρίδα μου δεν μπορεί να κάθομαι

να συζητάω ή να ακούω ή να διαβάζω πως πρέπει να γίνεται

η εκλογή ενός τούρκου στην δική μου χώρα :angry:

Ας αφήσουμε λοιπόν ποιες είναι οι αρμοδιότητες ενός

μουφτή ή ενός κεφτέ ή ενός δεν ξέρω και γω ποιού άλλου

και ας δούμε που βρισκόμαστε εμείς και αν βρισκόμαστε στη

χώρα μας ας ασχοληθούμε με αυτήν.

Ολος μας ο προβληματισμός είναι να δούμε πως εκλέγεται

κάποιος απο αυτούς ή να δούμε σε ποιο σημείο έχουμε φτάσει

ώστε να απαιτούν απο εμάς πράγματα που δεν τα έχουν ούτε

στη χώρα τους;

Απο περιέργεια... θα ενδιαφερόταν άραγε η Γερμανία για το πως

κάνουμε εμείς εδώ εκλογές για να το επιτρέψει και στους έλληνες

που δούλευαν εκεί;;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 11 months later...

assets_LARGE_t_420_96944.JPG

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=7995

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΘΝΟΣ", ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΪΟΥ 2007

Το βιβλίο-αφιέρωμα έχει συγγράψει ο κ. Βλάσσης Αγτζίδης, διδάκτωρ Σύγχρονης Ιστορίας και σύμβουλος στο Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού:

http://www.hfc.gr/eip

Τέλος, ένας απίστευτος πολεμικός ποντιακός χορός που χάνεται στα βάθη του χρόνου:

Σέρρα (Πυρρίχειος)

Σπουδαιότερος από του χορούς του Πόντου είναι ο Πυρρίχειος (χορός της φωτιάς) που αποτελεί αρχαιοελληνική πολιτισμική κληρονομιά. Τον χόρεψαν οι Κουρήτες, οι Αθηναίοι στα Παναθήναια και οι Λάκωνες στα Διοσκούρεια.

Οι Έλληνες του Πόντου τον διατήρησαν ζωντανό έως τις μέρες μας.

Ο Πυρρίχειος είναι οπωσδήποτε πολεμικός χορός και χορεύεται με όπλα.

Ο Αριστοφάνης (450-388 π.Χ) αναφέρει ότι αυτός ο χορός ήταν στρατιωτικός και ένοπλος, ο δε Πλάτων (427-347 π.Χ.) περιγράφει τον Πυρρίχειο ως πολεμικό χορό με φάσεις άμυνας και επίθεσης και με τους χορευτές παρατεταγμένους με τα όπλα τους σε στρατιωτική διάταξη.

Ο Όμηρος τον θεωρούσε ως ένα από τους σπουδαιότερους χορούς. Ο Πυρρίχειος χορός λέγεται και Σέρρα, επειδή χορευόταν κυρίως κοντά στον ποταμό Σέρρα της Τραπεζούντας.

Οι γρήγορες κινήσεις του σώματος, η σύσφιξη των χορευτών μεταξύ τους, η βίαια στροφή των ποδιών στο δάπεδο, οι συσπάσεις των μυών του σώματος, ο ενθουσιασμός που καταλαμβάνει τους θεατές όταν βλέπουν τους χορευτές, όλα αυτά προσδίδουν αίγλη και πρωτοτυπία στο χορευτικό αυτό σύμπλεγμα.

Μπορεί κάποιος να κατατάξει τον Πυρρίχειο μεταξύ των διασημοτέρων χορών.

Παλαιότερα, ο Πυρρίχειος λεγόταν στην Κύπρο "πρόλις", στην Μακεδονία "τελεσίας", στην Κρήτη "ορδίτης ή επικρήδιος" στη Θράκη "κλαβρισμός". Παραλλαγές του, σήμερα, στην Κρήτη, είναι ο Πεντοζάλης (ή Πεντοζάλι) και ο πηδηχτός.

ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΟΝ: http://www.youtube.com/watch?v=T8Q4iMtBoCc

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το βιβλίο που κυκλοφόρησε το Έθνος το αγόρασα χθες.

Είναι 240 σελίδες, έχω διαβάσει τις 130.

Όσα γράφει είναι αλήθεια, αλλά η μισή.

Οι τούρκοι εμφανίζονται ως ανθρωπόμορφα κτήνη, ως αιμοδιψείς και αιμοσταγείς δολοφόνοι από κούνια, γίνονται λεπτομερείς περιγραφές των (αναμφισβήτητων) ωμοτήτων τους.

Έχουν στο DNA τους να σκοτώνουν, να βιάζουν, να λεηλατούν...

Ενώ οι έλληνες απλά ... νικάνε, απελευθερώνουν, ανακτούν, ανακαταλαμβάνουν, επιβάλλουν την τάξη.

Ποτέ δεν σκοτώνουν (μάλλον ραίνουν με ροδοπέταλα τους κατακτημένους!).

Ο κ.Αγτζίδης ξέρει ιστορία και μάλιστα πολύ καλά.

Το θέμα είναι ότι γράφει την μισή, αυτή που συμφέρει τους έλληνες και έτσι γίνεται αρεστός στη μάζα κάνοντας εκπτώσεις στην επιστήμη που διδάσκει.

Το βιβλίο δείχνει τη μια πλευρά και μεροληπτεί κατάφωρα.

Οπότε δεν είναι αντικειμενική ιστορία αλλά ιστορική προπαγάνδα.

Φυσικά δεν είχα αυταπάτες πριν το αγοράσω.

Θα επανέλθω σε επόμενο ποστ με λεπτομέρειες...

doctor

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 year later...

Πόντος_ Εν Άστρον Φωτεινόν σε Ελληνικούς αιώνας

Δώστε στη μηχανή αναζήτησης "Γενοκτονία των Ποντίων"

19 Μαίου.. μέρα μνήμης..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 9 months later...

Απο το in.gr

Εκνευρισμός στην Αγκυρα

Τη Γενοκτονία των Ποντίων αναγνώρισε η Σουηδία

Στοκχόλμη

Το σουηδικό Κοινοβούλιο ψήφισε την Πέμπτη υπέρ τις αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ποντίων, των Αρμενίων και άλλων μη μουσουλμανικών μειονοτήτων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Η απόφαση ελήφθη με 131 ψήφους υπέρ έναντι 130 κατά και 88 αποχές. Την πρόταση είχαν καταθέσει βουλευτές από διάφορα κόμματα του σουηδικού Κοινοβουλίου.

Η απόφαση εκτός από τους Πόντιους και τους Αρμενίους αφορά επίσης στη γενοκτονία το 1915 των Ασσύριων, των Σύριων και των Χαλδάιων.

Μετά την απόφαση του Σουηδικού Κοινοβουλίου αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για τις 17 Μαρτίου επίσκεψη στη Σουηδία του Τούρκου πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ενώ ανακλήθηκε στην Αγκυρα για διαβουλεύσεις ο Τούρκος πρέσβης στη Στοκχόλμη Ζεργκιούν Κορούτουρκ.

Την ικανοποίησή του για την απόφαση εξέφρασε ο Σύλλογος Ποντίων της Σουηδίας «Εύξεινος Πόντος».

Την περασμένη εβδομάδα, η Επιτροπή Εξωτερικών της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων είχε αναγνωρίσει της Γενοκτονία των Αρμενίων.

Newsroom ΔΟΛ

Κόσμος: Περισσότερες ειδήσεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 months later...
  • 3 years later...
  • 11 months later...

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.

×
×
  • Δημιουργία νέου...