Με αφορμή ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης της περιφέρειας, οπού ανταμείβει την ανακύκλωση με κουπόνια έκπτωσης για διάφορα καταστήματα ακόμα και μικρά της γειτονιάς και καθώς η εποχή αναγκάζει και μικρές επιχειρήσεις να χρησιμοποιούσουν κουπόνια, δωροκάρτες κτλ. Θα ήθελα λίγο να με βοηθήσετε να δω αν εχω καταλάβει πως δουλεύουν όλα αυτά τόσο φορολογικά άλλα όσο και λογιστικά άλλα και από σκοπιά μάρκετινγκ.
Κατά την εξαργύρωση του (κλήση) καμιά φορολογική διαδικασία.
Κουπόνι πολλαπλών χρήσεων (Π.χ έκπτωση 10% στις αγορές, για αγορές άνω των 50 ευρώ έκπτωση 5 ευρώ, για αγορές άνω των 50 ευρώ δωροεπιταγή 5 ευρώ στην επομένη σας αγορά)
Η εκδοσή και μεταβίβαση του δεν αποτελεί φορολογική πράξη
Κατά την πώληση το κουπόνι επιμερίζετε στα είδη σαν έκπτωση και μειώνει την φορολογητέα άξια. Δεν χρειαζόμαστε κάποια άλλη φορολογική διαδικασία.
Στην περίπτωση έκπτωσης 10% είναι απλό, απλά κάνουμε έκπτωση 10% σε κάθε γραμμή του παραστατικού. (Βεβαία σε σουπερμάρκετ για παράδειγμα, το σουπερμάρκετ κάνει την έκπτωση με μια έξτρα αρνητικού πρόσημου γραμμή προφανώς για λόγους διοίκησης και καταγραφής των εκπτώσεων. Φορολογικά θεωρώ είναι το ίδιο)
Στην περίπτωση έκπτωσης 5 ευρώ εκεί περιπλέκονται κάπως τα πράγματα, η ευρωπαϊκή οδηγία του 19 λέει ότι η έκπτωση επιμερίζεται στα είδη.
Αν επιμεριστεί στα είδη πχ -50λεπτα στο κάθε είδος η -8% ο πελάτης θα μπερδευτεί και δεν θα βλέπει ξεκάθαρα στο παραστατικό ότι του έγινε η συγκεκριμένη χρηματική έκπτωση (5 ευρώ) καθώς μπορεί να υπάρχουν και άλλες εκπτώσεις.
Αν προστεθεί μια γραμμή με αρνητικό πρόσημο στο παραστατικό (π.χ κουπόνι 5 ευρώ με άξια -5) προκύπτει θέμα με το ΦΠΑ γιατί μπορεί η απόδειξη να έχει είδη από διάφορα ΦΠΑ.
Επίσης ο καταστηματάρχης θα έχει "όφελος" αν η απόδειξη έχει 30 ευρώ είδη 24% και 20 ευρώ είδη 6% να κάνει την έκπτωση στα είδη με 24%.
Θα ήθελα να μου προτείνετε ποιος είναι ο καλύτερος χειρισμός τόσο σωστά φορολογικά άλλα και να φαίνεται όμορφο στον πελάτη. Δεν μου έχει τύχει να χρησιμοποιήσω κάποια δωροεπιταγή σε σουπερμάρκετ να δω πως το χειρίζεται μια μεγάλη εταιρεία.
Δωροκάρτα - Διατακτική
Κατά την εκδοσή της εκδίδεται παραστατικό που η γραμμή της δωροκάρτας είναι άνευ ΦΠΑ; Ειναι έσοδο η εκδοσή της η όχι;
Κατά την χρήση της φορολογούνται κανονικά τα είδη στην άξιας τους και η δωροκάρτα είναι άπλα σαν ένας τρόπος πληρωμής;
Αν χαθεί η δωροκάρτα η αν δεν έρθει πότε ο πελάτης να αγοράσει;
Ερώτηση
patben
Με αφορμή ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης της περιφέρειας, οπού ανταμείβει την ανακύκλωση με κουπόνια έκπτωσης για διάφορα καταστήματα ακόμα και μικρά της γειτονιάς και καθώς η εποχή αναγκάζει και μικρές επιχειρήσεις να χρησιμοποιούσουν κουπόνια, δωροκάρτες κτλ. Θα ήθελα λίγο να με βοηθήσετε να δω αν εχω καταλάβει πως δουλεύουν όλα αυτά τόσο φορολογικά άλλα όσο και λογιστικά άλλα και από σκοπιά μάρκετινγκ.
Κουπόνια - δωροεπιταγές
Κουπόνι συγκεκριμένου σκοπού. (Π.χ αγορά 10 ευρώ χρόνου ομιλίας.)
Φπα και έσοδο την στιγμή της πώλησης του
Κατά την εξαργύρωση του (κλήση) καμιά φορολογική διαδικασία.
Κουπόνι πολλαπλών χρήσεων (Π.χ έκπτωση 10% στις αγορές, για αγορές άνω των 50 ευρώ έκπτωση 5 ευρώ, για αγορές άνω των 50 ευρώ δωροεπιταγή 5 ευρώ στην επομένη σας αγορά)
Η εκδοσή και μεταβίβαση του δεν αποτελεί φορολογική πράξη
Κατά την πώληση το κουπόνι επιμερίζετε στα είδη σαν έκπτωση και μειώνει την φορολογητέα άξια. Δεν χρειαζόμαστε κάποια άλλη φορολογική διαδικασία.
Στην περίπτωση έκπτωσης 10% είναι απλό, απλά κάνουμε έκπτωση 10% σε κάθε γραμμή του παραστατικού. (Βεβαία σε σουπερμάρκετ για παράδειγμα, το σουπερμάρκετ κάνει την έκπτωση με μια έξτρα αρνητικού πρόσημου γραμμή προφανώς για λόγους διοίκησης και καταγραφής των εκπτώσεων. Φορολογικά θεωρώ είναι το ίδιο)
Στην περίπτωση έκπτωσης 5 ευρώ εκεί περιπλέκονται κάπως τα πράγματα, η ευρωπαϊκή οδηγία του 19 λέει ότι η έκπτωση επιμερίζεται στα είδη.
Αν επιμεριστεί στα είδη πχ -50λεπτα στο κάθε είδος η -8% ο πελάτης θα μπερδευτεί και δεν θα βλέπει ξεκάθαρα στο παραστατικό ότι του έγινε η συγκεκριμένη χρηματική έκπτωση (5 ευρώ) καθώς μπορεί να υπάρχουν και άλλες εκπτώσεις.
Αν προστεθεί μια γραμμή με αρνητικό πρόσημο στο παραστατικό (π.χ κουπόνι 5 ευρώ με άξια -5) προκύπτει θέμα με το ΦΠΑ γιατί μπορεί η απόδειξη να έχει είδη από διάφορα ΦΠΑ.
Επίσης ο καταστηματάρχης θα έχει "όφελος" αν η απόδειξη έχει 30 ευρώ είδη 24% και 20 ευρώ είδη 6% να κάνει την έκπτωση στα είδη με 24%.
Θα ήθελα να μου προτείνετε ποιος είναι ο καλύτερος χειρισμός τόσο σωστά φορολογικά άλλα και να φαίνεται όμορφο στον πελάτη. Δεν μου έχει τύχει να χρησιμοποιήσω κάποια δωροεπιταγή σε σουπερμάρκετ να δω πως το χειρίζεται μια μεγάλη εταιρεία.
Δωροκάρτα - Διατακτική
Κατά την εκδοσή της εκδίδεται παραστατικό που η γραμμή της δωροκάρτας είναι άνευ ΦΠΑ; Ειναι έσοδο η εκδοσή της η όχι;
Κατά την χρήση της φορολογούνται κανονικά τα είδη στην άξιας τους και η δωροκάρτα είναι άπλα σαν ένας τρόπος πληρωμής;
Αν χαθεί η δωροκάρτα η αν δεν έρθει πότε ο πελάτης να αγοράσει;
Θα ήθελα να με διορθώσετε οπού κάνω λάθος.
Ευχαριστώ πολύ,
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
6 απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμόΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση τώρα