Προς το περιεχόμενο

Τι Πως Πότε Ποιος ενημερώνει τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA, αναλυτικά το νέο περιβάλλον εργασίας και αλλαγές στην καθημερινότητά του λογιστή


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το #myData ενισχύει το επάγγελμα του λογιστή και αλλάζει ριζικά την καθημερινότητά του.

Η επιστημονική ομάδα του i-spirit σας δίνει 4  σημαντικές απαντήσεις για το  ΤΙ - ΠΩΣ -ΠΟΤΕ - ΠΟΙΟΣ ώστε να κατανοήσετε την νέα κανονικότητα 

Τι ενημερώνει αυτόματα το myDATA ανά ΑΦΜ 

  1. Όλες οι εκροές (πωλήσεις συμπεριλαμβανομένων και των αυτοπαραδόσεων) των επιχειρήσεων και των Ελ.επαγγελματιών ενημερώνουν αυτόματα τα έσοδα (αναλυτικά και συγκεντρωτικά) ως σύνοψη που σημάνει Καθαρή αξία, ΦΠΑ, φόροι, Α.Φ.Μ εκδότη και λήπτη . Επαγγέλματα με μηδενικό ΦΠΑ (Ιατροί), δεν εξαιρούνται από την αποστολή.
  2. Όλες οι εισροές (Αγορές - δαπάνες - πάγια ) που είναι από τιμολόγια εσωτερικού,  ενημερώνουν αυτόματα το myDATA στο βιβλίο εξόδων (αναλυτικά και συγκεντρωτικά) ως σύνοψη  που σημάνει Καθαρή αξία, ΦΠΑ, φόροι, Α.Φ.Μ εκδότη και λήπτη   

tips 

* Δεν ενημερώνονται στο myDATA εισπράξεις - πληρωμές και δεν έχει διπλογραφικά άρθρα.

Τι Αλλάζει

Με την παραπάνω ενημέρωση έχει συμπληρωθεί και η δήλωση Φ.Π.Α σε απλογραφικά και σε διπλογραφικά 

Τα λογιστικά προγράμματα για τα απλογραφικά βιβλία αντικαθίστανται από το myDATA 

Τα λογιστικά προγράμματα για τα διπλογραφικά θα ενημερώνουν την ενότητα των αγορών στο myDATA 

Oι εμπορικές εφαρμογές θα ενημερώνουν το myDATA και τα διπλογραφικά άρθρα πωλήσεων στο λογιστικό πρόγραμμα με API.

Πως ενημερώνεται το #myDATA  : 

Αυτόματα. Η Α.Α.Δ.Ε έχει δώσει στους προγραμματιστές τεκμηριωμένο A.P.I. (κάτι καλύτερο με απλά λόγια από την ενημέρωση της Μ.Υ.Φ), το οποίο μπορεί να ενημερώνει ακόμα και σε πραγματικό χρόνο χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες για τον χρήστη με 4 τρόπους: 

  1. Από σύγχρονες εμπορικές εφαρμογές έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων που έχουν συνδεθεί με το API της Α.Α.Δ.Ε και έχουν συγχρονίσει τα παραστατικά πωλήσεων τους με τα παραστατικά πωλήσεων της Α.Α.Δ.Ε 
  2. Από Ταμειακές Μηχανές που πληρούν τις νέες προδιαγραφές
  3. Από πλατφόρμες ηλεκτρονικής τιμολόγησης που κάνουν χρήση οι μεγάλες επιχειρήσεις 
  4. Με καταχώρηση στην πλατφόρμα της Α.Α.Δ.Ε από χρήστες που έχουν ολιγάριθμα παραστατικά πωλήσεων (μπλοκάκια). Απαιτεί προσεκτική συμπλήρωση γιατί αναφέρονται και οι φόροι και η εγγραφή  θα παίρνει ΜΑΡΚ με την οριστικοποίηση.

Πότε ενημερώνεται το #myDATA :

Σε πρώτη φάση η ενημέρωση θα γίνεται έως τις 20 του μήνα που αποδίδουν οι επιχειρήσεις τον Φ.Π.Α 

  • Διπλογραφικά κάθε 20 του μήνα 
  • Απλογραφικά στις 20 προ του τριμήνου που υποβάλλει δήλωση ΦΠΑ 
  • Ιατροί με 0% ΦΠΑ στις 20 κάθε μήνα ανάλογα με τα βιβλία που τηρούν

*Οι πωλήσεις μετά από εύλογο διάστημα θα ανεβαίνουν σε πραγματικό χρόνο όπως ήδη γίνεται με τα πρατήρια.

Ποιος ενημερώνει το myDATA :

Η επιχείρηση ενημερώνει για τις πωλήσεις της και την αποδοχή των τιμολογίων που ενημέρωσαν αυτόματα την μερίδα τους

Ο λογιστής κάνει τον χαρακτηρισμό στο myDATA στις εξής κατηγορίες :

Εκροές Πωλήσεις

  • Εμπορεύματα
  • Προϊόντα 
  • Υπηρεσίες 
  • Παρεπόμενα έσοδα 
    • Ενοίκια 
    • Τόκοι κ.α 

Εισροές Αγορές

  • Αγορές 
  • Έξοδα 
  • Πάγια 

* Οι σύγχρονες εμπορικές εφαρμογές όπως το i-spirit, βοηθούν τον λογιστή στον χαρακτηρισμό πωλήσεων έως και το 100%

Ο λογιστής καταχωρεί στο myDATA 

  • Αγορές εξωτερικού 
  • Δαπάνες από λιανικές μη αντικριζόμενες εγγραφές 
  • Ε.Φ.Κ.Α
  • Αποσβέσεις (έως το τέλος της διαχειριστικής περιόδου)
  • Τακτοποιητικές
  • Αναμορφώσεις 
  • Λοιπές μη αντικριζόμενες εγγραφές

Με το κλείσιμο των χαρακτηρισμών (πρέπει να γίνει έως το τέλος του έτους) συμπληρώνεται αυτόματα το Ε3

Τι κερδίζουμε από το #myDATA

  1. Χαμένο χρόνο και εξάλειψη λάθους από καταχώρηση 
  2. Δεν χάνονται τα τιμολόγια αγοράς  
  3. Δραστική μείωση του κόστους αποστολής και αρχειοθέτησης στις επιχειρήσεις
  4. Άμεση πρόβλεψη της οικονομικής κατάστασης
  5. Εξάλειψη γραφειοκρατίας
  6. Εξάλειψη διαφθοράς 
  7. Άμεσο κλείσιμο βιβλίων και ελέγχου  
  8. Δραστική μείωση της φοροδιαφυγής
  9. Κατάργηση της Μ.Υ.Φ 

Σημεία προσοχής 

Περισσότερα .....

2.i-spirit για να ενημερώνεις  το myData χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βρε πες τους εκεί που μιλάτε.

σε πρώτη φάση.

αντλούμε τις αγορές μας από τις πωλήσεις των άλλων. 

καταχωρούμε τυχόν αγορές που έπρεπε να έλθουν από άντληση και δεν ήλθαν. ήτοι ο πωλητής δεν το δήλωσε.

γυρνάμε πίσω στο σύστημα (ταχις)  τις εγγραφές.  όσες κουμπώσουν οκ.  η μη δηλωθείσα πώληση (αγορά δικιά μας) που την καταχωρήσαμε από το παραστατικό που λάβαμε θα μείνει ορφανή.

το σύστημα αυτόματα ενημερώνει τον εκδότη ,ότι ο άλλος δήλωσε αγορά ,δήλωσε και συ την πώληση.

ή αν ο άλλος πει ,εγώ ουδέποτε εξέδωσα τιμολόγιο σε αυτόν ,μήνυμα σε μας "δηλώσατε ανύπαρκτη συναλλαγή".

περιμένετε να δούμε πως θα τσουλήσει.

ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΟΛΗ.

από το πιο μικρό μαγαζί μέχρι το μεγαλύτερο ,θέλουν καρτέλες υπολοίπων  ,αποθήκες κατά είδος κλπ.  διπλή δουλειά θα κάνουμε? 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο λογιστής κάνει τον χαρακτηρισμό στο myDATA στις εξής κατηγορίες :

Εισροές Αγορές

  • Αγορές 
  • Έξοδα 
  • Πάγια                                                                                                                                                        Τι σημαίνει ....χαρακτηρισμό...Εάν έχω σε μιά ημερομηνία 30 τιμολόγια προμηθευτών   θα μπαίνω σtο mydata     και θα ...λέω ...αυτό είναι εμπορεύματα.. αυτό είναι πρώτες ύλες.. αυτό υπηρεσία... αυτό βενζίνες κτλ ??????
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, PROAKIS είπε

βρε πες τους εκεί που μιλάτε.

σε πρώτη φάση.

αντλούμε τις αγορές μας από τις πωλήσεις των άλλων. 

καταχωρούμε τυχόν αγορές που έπρεπε να έλθουν από άντληση και δεν ήλθαν. ήτοι ο πωλητής δεν το δήλωσε.

γυρνάμε πίσω στο σύστημα (ταχις)  τις εγγραφές.  όσες κουμπώσουν οκ.  η μη δηλωθείσα πώληση (αγορά δικιά μας) που την καταχωρήσαμε από το παραστατικό που λάβαμε θα μείνει ορφανή.

το σύστημα αυτόματα ενημερώνει τον εκδότη ,ότι ο άλλος δήλωσε αγορά ,δήλωσε και συ την πώληση.

ή αν ο άλλος πει ,εγώ ουδέποτε εξέδωσα τιμολόγιο σε αυτόν ,μήνυμα σε μας "δηλώσατε ανύπαρκτη συναλλαγή".

περιμένετε να δούμε πως θα τσουλήσει.

ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΟΛΗ.

από το πιο μικρό μαγαζί μέχρι το μεγαλύτερο ,θέλουν καρτέλες υπολοίπων  ,αποθήκες κατά είδος κλπ.  διπλή δουλειά θα κάνουμε? 

 

an και η εμπειρία της ΜΥΦ δείχνει ,ότι το κράτος θα μπει μέσα από αυτό όλο το σύστημα που το βάλανε να κάνει οι συμβουλάτορες και οι θεωρητικοί. πλέον αμοιβές αυτών ,συντηρήσεις ,δαπάνες σύνδεσης ιντερνετ ,λογισμικά κλπ.

η εμπειρία λοιπόν τι έδειξε?

ότι χάνονταν δαπάνες και όχι ΕΣΟΔΑ.  

από την στιγμή που κάποιος αποφάσισε να εκδώσει τιμολόγιο ,ΘΑ ΤΟ ΠΑΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ δηλ. και σε φπα και σε εισόδημα.

το γνωρίζει αυτό .

απλά ετούτοι έχουν μείνει καμιά 10-ετία πίσω ,άλλοι από αφέλεια (θεωρητικοί) και άλλοι με το αζημίωτο!!!!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σήμερα που καταχωρούσα κάτι εισαγωγές ,θα δημιουργηθεί και άλλη φασαρία με το ΦΠΑ.

τιμολόγιο εκτελωνισμού τον 7ο και μεταφορικής ,πρακτορειακά με 8ο.

άρα η εισαγωγή ολοκληρώθηκε τον 8ο. και εκεί θα πάει φπα.

θα αναγκαστούμε να κάνουμε διάμεσο για φπα .

και όταν το δούμε ξεκάρφωτο δεν θα ξέρουμε εάν αφορά δαπάνη ή αγορά.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή άν έχω 500 τιμολόγια προμηθευτών,θα πρέπει πρώτα απ όλα να καταχωρηθούν

στα βιβλία της εταιρείας,και στη συνέχεια να πάμε στο my data και να χαρακτηρίσουμε 

και τα 500 παραστατικά.Δηλαδή σχεδόν ...διπλή δουλειά.Άρα επιβάρυνση για το λογιστή.

Πάλι στη πλάτη μας.......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, SOTPAR είπε

Δηλαδή άν έχω 500 τιμολόγια προμηθευτών,θα πρέπει πρώτα απ όλα να καταχωρηθούν

στα βιβλία της εταιρείας,και στη συνέχεια να πάμε στο my data και να χαρακτηρίσουμε 

και τα 500 παραστατικά.Δηλαδή σχεδόν ...διπλή δουλειά.Άρα επιβάρυνση για το λογιστή.

Πάλι στη πλάτη μας.......

Άρα, αύξηση της αμοιβής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, HURRICANE33 είπε

Άρα, αύξηση της 

Υπάρχει αμοιβή για τους αμισθούς συνεργάτες; 

Η αναφέρεσαι στους μηχανογραφους που αύξησαν  την πίτα τους ;

Και οκ να τα δούμε αυτα και να τα κρίνουμε στην πράξη .

Για τις μυφ τι απολογισμό κάνουμε; 

Μας βοήθησαν (λογιστές) η μας πρόσθεσαν xtra  επιβάρυνση;

Και οι μυφ είναι μια σταγόνα μπροστά στα ηλεκτρονικά βιβλία. 

Καλή συνέχεια και καλο κουράγιο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, SOTPAR είπε

Ρε  παιδιά πληρωνόμαστε για  να κρατάμε τα βιβλία των επιχ/σεων..και όχι του mydata !!!!

Μια χαρα τα λες , αλλα έχεις μιλήσει με κανα συνάδελφο; γιατί εγω που εγω έχω μιλήσει με κανα δυο η απάντηση τους ήταν δουλειά μας είναι.

Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

 Το τραγικό για μενα ξέρεις πιο είναι; 

Οτι και να καταφέρουν κάποιο να πάρουν αύξηση αυτή θα απορροφήσει την μέχρι τωρα χασούρα και δεν θα  είναι γι αυτήν την xtra υπηρεσία. Και όσοι δεν την πάρουν θα χαλάσουν την πιάτσα που έτσι και αλλιώς χαλασμένη είναι. 

Καλη συνέχεια και καλο κουράγιο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, invoice είπε

Αν δεν δηλώσει την πώληση ο εκδότης τότε θα ελεγχθεί για να δουν αν είναι πραγματική η συναλλαγή. Οπότε δεν τον συμφέρει.

Σε κάθε περίπτωση γλιτώνουμε την καταχώρηση.

Τον χαρακτηρισμό τον κάνουν οι εμπορικές εφαρμογές για τις πωλήσεις, στις αγορές έτσι και αλλιώς τον κάνουμε πριν δώσουμε τον φπα δηλαδή θα έχουμε καταχωρημένα τα παραστατικά και θα τους λέμε σε ποια στήλη πάει. Αυτό πρέπει να γίνει μέχρι την υποβολή του Ε3 όμως όχι για τον ΦΠΑ SOTPAR.  

Πάνω κάτω ξέρουμε τους προμηθευτές των πελατών μας.

INVOICE.

δεν κατάλαβες τι έγραψα.

όταν λέω χάνονταν δαπάνες και όχι έσοδα. σημαίνει ότι ο εκδότης δήλωσε κανονικά την πώληση και σε μας δεν 'ήλθε ποτέ το τιμολόγιο για να το περάσουμε δαπάνη.

ως εκεί καλά..  είναι εργαλείο.

άρα το κράτος μέχρι τώρα ,ΚΕΡΔΟΣ ΕΊΧΕ από την "χαμένη " και ουδέποτε καταχωρημένη δαπάνη.

το ανάποδο ΔΕΝ το είδα πουθενά. ούτε σε μένα ,ούτε σε συναδέλφους.

διάβασε προσεχτικά ,δεν είναι ώρα για επιπλέον κόστη και γραφειοκρατία.

στο τέλος θα μας μείνουν οι πλατφόρμες ,να τις κοιτάζουμε άνευ νοήματος και ουσίας.

ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ,δεν μιλώ μόνο για το συγκεκριμένο και χιλιάδες οι δηλωτικές εργασίες,

δεν θα το αντέξουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις .με όφελος στο έγραψα ΜΕΙΟΝ!!!! για το κράτος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, SOTPAR είπε

Δηλαδή άν έχω 500 τιμολόγια προμηθευτών,θα πρέπει πρώτα απ όλα να καταχωρηθούν

στα βιβλία της εταιρείας,και στη συνέχεια να πάμε στο my data και να χαρακτηρίσουμε 

και τα 500 παραστατικά.Δηλαδή σχεδόν ...διπλή δουλειά.Άρα επιβάρυνση για το λογιστή.

Πάλι στη πλάτη μας.......

αυτό είναι εύκολο. πρώτον γιατί αφού καταχωρηθούν στα βιβλία και περάσανε ομάδα 1 ή 2 ή 6 έχει γίνει και ο χαρακτηρισμός.

και δεύτερον από το ταχις κατ'ευθείαν.

όταν χαρακτηρίζεις μια δαπάνη να σε ρωτά ,μοναδική ή σε επανάληψη?

αν πεις σε επανάληψη δηλ. κύριος προμηθευτής όταν θα βλέπει το ίδιο ΑΦΜ θα το χαρακτηρίζει εμπόρευμα . αν θέλεις το αλλάζεις. άρα ο κύριος όγκος έφυγε,

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ καλή λύση λύση της i-spirit Software το γραφείο μας την δοκίμασε και έχει μείνει πολύ ευχαριστημένο. Ειδικά για τα απλογραφικά έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά με πολύ σοβαρή υποστήριξη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σε όλους και καλώς σας βρήκα,

Ασχολούμε με εμπορολογιστικές εφαρμογές, και αυτή την περίοδο μελετώ τις τεχνικές προδιαγραφές για το myDATA v.05. Αυτές αναρτηθήκαν προς διαβούλευση στην σελίδα της ΑΑΔΕ την 1/8/2019, και έκλεισα η διαβούλευση στις 6/8/2019. Είναι σχεδόν  35 ημέρες , μέσα στο κατακαλόκαιρο τον Αύγουστο, και θεωρώ ότι είναι υπερβολικά βραχύς ο χρόνος
για να τις μελετήσει κανείς και να υποβάλει ερωτήματα.


Απ'ότι φαίνεται μέχρι τώρα ολα τα ERP  β'+ γ' κατηγορίας, θα πρέπει να ενσωματώσουν και
ένα υποσύστημα με ειδικές οθόνες για την διαχ/ση των ηλεκτρονικών βιβλίων της ΑΑΔΕ.
Η γενικη διαδικασία τείνει να είναι η εξής:

1) To ERP θα συγκεντρώνει τα παραστατικά που είναι προς αποστολή στην ΑΑΔΕ,
   δηλ, τα τιμολόγια Πωλήσεων  + των Αγορών απο μη υπόχρεους + Εισαγωγών ή Ενδοκοινοτικών Αποκτήσεων στο    υποσύστημα της ΑΑΔΕ και θα τα χαρακτηρίζει (όσα μπορέσει και χαρακτηρίσει).
   *** Δεν μας είπαν τίποτα ακόμα για παραστατικά που καταχωρούνται απ'ευθείας

         στην Λογιστική ****

2) Ο λογιστής θα πρέπει, μέσα απο τις ειδικές οθόνες του υποσυστήματος της ΑΑΔΕ ,  να ελέγχει τους    χαρακτηρισμούς των ποιό πάνω παραστατικων, (και είναι ουκ ολίγοι), καθ'όσον είναι σφόδρα πιθανά τα    λάθη απο τον αυτόματο χαρακτηρισμό της εφαρμογής.
   Γενικά οι χαρακτηρισμοί είναι:
    101 Έσοδα από Πώληση Εμπορευμάτων +/-            102 Έσοδα από Πώληση Προϊόντων +/-    
    103 Έσοδα από παροχή Υπηρεσιών +/-                   104 Έσοδα από Πώληση Παγίων +/-       
    105 Λοιπά Έσοδα/ Κέρδη +/-                                     106 Αυτοπαραδόσεις +/-  
    107 Έσοδα για λ/σμο τρίτων +/-                             108 Έσοδα προηγούμενων χρήσεων +/-  
    109 Έσοδα επομένων χρήσεων +/-                        201 Αγορές Εμπορευμάτων -/+             
    202 Αγορές Α'-Β' Υλών -/+                                      203 Λήψη Υπηρεσιών -/+
    204 Γενικά Έξοδα με δικαιωμα εκπτωσης ΦΠΑ -/+    205 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαιωμα

                                                                                           εκπτωσης ΦΠΑ -/+
    209 Έξοδα για λ/σμο τρίτων -/+                   207 Αγορές Παγίων -/+

    Επίσης θα πρέπει να ελέγχει και για την σωστή συμπλήρωση τυχόν:
    - Παρακράτησης Φόρου
    - Λοιπών φόρων
    - Χαρτοσήμου
    - Τέλών
    - Κρατήσεων

3) Κατόπιν θα αποστέλει μέσω του ERP  τα ποιό πάνω παραστατικά στην ΑΑΔΕ . (POST /sendInvoices)

4) Μετά μέσω του ERP του θα λαμβάνει απο την ΑΑΔΕ τα Παραστατικά Αγορών Χονδρικής Εσωτερικού που έχουν  εκδοθεί  για τον Λήπτη  (GET RequestInvoices)

5) Το ERP θα πρέπει να συσχετίσει τα παραστατικά Εξόδων που λαμβάνει απο  την ΑΑΔΕ με αυτά που ήδη    έχουν καταχωρηθεί σαν έξοδα (πολύ δύσκολη δουλειά) και:
   - θα ειδοποιεί τον Λογιστή για τυχόν παραστατικά Αγορών που δεν έχουν

     υποβληθεί απο τον εκδότη
   - Θα προβαίνει σε έναν πρώτο χαρακτηρισμό των παραστατικών εξόδων (εφ'όσον τα καταφέρει)

   *** Δεν μας είπαν τίποτα ακόμα για παραστατικά που καταχωρούνται απ'ευθείας

    στην Λογιστική ****

6) Ο λογιστής θα πρέπει, μέσα απο τις ειδικές οθόνες του ERP για τα βιβλία της ΑΑΔΕ ,  να ελέγχει τους    χαρακτηρισμούς των ποιό πάνω ΛΗΦΘΈΝΤΩΝ παραστατικών, (και είναι ουκ ολίγοι), καθ'όσον είναι  σφόδρα πιθανά τα   λάθη απο τον αυτόματο χαρακτηρισμό της εφαρμογής.
   Γενικά οι χαρακτηρισμοί είναι:
    201 Αγορές Εμπορευμάτων -/+                      202 Αγορές Α'-Β' Υλών -/+          
    203 Λήψη Υπηρεσιών -/+                           204 Γενικά Έξοδα με δικαιωμα εκπτωσης ΦΠΑ -/+   
    205 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα εκπτωσης ΦΠΑ -/+ 209 Έξοδα για λ/σμο τρίτων -/+
    207 Αγορές Παγίων -/+

    Επίσης θα πρέπει να ελέγχει και για την σωστή συμπλήρωση τυχόν:
    - Παρακράτησης Φόρου
    - Λοιπών φόρων
    - Χαρτοσήμου
    - Τέλών
    - Κρατήσεων

7) Κατόπιν θα αποστέλλει μέσω του ERP ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ των ποιό πάνω παραστατικών Αγορών    στην ΑΑΔΕ .   (POST /sendExpensesClassification)

8. Ο Λογιστής θα καταχωρεί την Μισθοδοσία + Αποσβέσεις+ τακτοποιητικές εγγραφές
   Για το κομμάτι αυτό δεν υπάρχουν κάποιες τεχνικές προδιαγραφές, οπότε, το πιθανότερο,  ο

  Λογιστής θα   πρέπει να μπαίνει στον Λογαριασμό της  Επιχείρησης στην ΑΑΔΕ και να καταχωρεί απο την σχετική σελίδα  τις εγγραφές αυτές.

9. Τέλος, θα ελέγχει και στις "προ-συμπληρωμένες" δηλώσεις , (που το βλέπω απίθανο να είναι στο 100%  σωστές). Αντε τώρα και να μην έχει προ-συμπληρωθεί σωστά η δήλωση απο την ΑΑΔΕ, και θα πρέπει να "πάει πίσω"   για να επανα-χαρακτηρίσει τα παραστατικά, ούτως ώστε να βγεί η δήλωση όπως πρέπει.

10. Το κάθε ERP θα διαθέτει και επιπλέον "ανέσεις": Πχ, θα μπορεί ο Λογιστής να επανα-χαρακτηρήσει κάποιο  παραστατικό εξόδων   (POST /sendExpensesClassification) ή εσόδων   (POST /sendIncomeClassification)


Οπως καταλαβαίνετε ο Λογιστής θα πρέπει να είναι πάντα "στην τσίτα", προκειμένου να επιμελείται την συμφωνία του ERP με αυτή των λογιστικών βιβλίων των ΑΑΔΕ.Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα εξελιχθεί σε πραγματικό "πονοκέφαλο" για τους λογιστές, (και τους προγραμματιστές).

Ακόμα και όλα τα στοιχεία να τα φτιάχνει σωστά το ERP, (πράγμα απίθανο) , και μόνο που θα μπαίνει στην διαδικασία ο λογιστής ελέγχει την συμφωνία του ERP με την ΑΑΔΕ, η  επιβάρυνση του χρόνου θα είναι τρομακτική.

Φανταστείτε τι έχει να γίνει με τα λογιστικά γραφεία, που έχουν 150 και 200 πελάτες.


Αν η ΑΑΔΕ θέλει διασταύρωση παραστατικών , και να γνωρίζει απο πρίν το ΦΠΑ που έχει να λαμβάνει απο τις επιχειρήσεις, υπάρχει πολύ ποιό απλή λύση, κομμάτια της οποίας, σποραδικά είχαν εφαρμοστεί στο παρελθόν σε πολύ πρόοιμη μορφή, και φυσικά δεν μπορούσαν να βοηθήσουν το κράτος να διασταυρώνει παραστατικά και να γνωρίζει απο πρίν το ΦΠΑ, γιατί δεν ήσαν σε ηλεκτρονικά αναγνώσιμη μορφή.

Παρακαλώ, αν κάνω λάθος για τα ποιό πάνω διορθώστε με.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα, Pacioli 

Δεν χρειάζεται τίποτα από όλα αυτά.

1. Στα απλογραφικά (δεν χρειάζεται ούτε η λογιστική πλατφόρμα πλέον) γίνονται τα παρακάτω:

  1. Οι εμπορικές εφαρμογές τα στέλνουν χαρακτηρισμένα όσον αφορά τις πωλήσεις  στο myDATA
  2. Αγορές-Δαπάνες κοκ  τις χαρακτηρίζει ο λογιστής στο myDATA χωρίς καν να κάνει εγγραφή στα βιβλία
  3. Οι χαρακτηρισμοί πριν το Ε3
  4. Ο ΦΠΑ έχει υπολογιστεί χωρίς να κάνεις εγγραφή 
  5. Φόροι τέλη θα τα στέλνει η εμπορική διαχείριση από τα είδη (διαμονής- περιβαλλοντικό- ανακύκλωσης - καπνού- καύσιμου - παρακρατούμενους) όπως το έκανε εξάλλου έως σήμερα.

2.Στα διπλογραφικά (χρειάζεται υπό συνθήκες το λογιστικό πρόγραμμα διπλογραφικών αν δεν έχει ο πελάτης):

  1. Οι εμπορικές εφαρμογές τα στέλνουν χαρακτηρισμένα όσον αφορά τις πωλήσεις  στο myDATA  και δημιουργούν αυτόματα το αρχείο πωλήσεων που το εισάγεις στην λογιστική πλατφόρμα διπλογραφικών 
  2. Οι αγορές - Δαπάνες -κοκ καταχωρούνται από τον λογιστή στην πλατφόρμα διπλογραφικών και συμνφωνούντε με το myDATA με μια δεύετρη κλήση για τον χαρακτηρισμό 
  3. Πάλι δεν σε επηρεάζει στον ΦΠΑ οι εγγραφές του ΦΠΑ γίνονται αυτόματα από το myDATA καταχωρείς μόνο ότι περισσεύει από εισαγωγές εξωτερικού (όχι παραστατικά εσωτερικού δεν ενδιαφέρουν οι φάκελλοι το myDATA)
  4. Οι χαρακτηρισμοί και εδώ γίνονται πριν το Ε3

ΠΡΟΣΟΧΗ 

Η δήλωση ΦΠΑ και Ε3 παίρνει ποσά μόνο από το myDATA.

Αυτό σημαίνει πως το myDATA ενημερώνεις και όχι άλλες εφαρμογές που θα ενημερώσουν το myDATA, διπλή και περίπλοκη δουλειά να τα συμφωνήσεις.
Δεν ενδιαφέρει τον λογιστή να διαβάσει όλο τοAPI (δεν θα καταλάβει τίποτα) που ζητάει είναι δική μας δουλειά δηλαδή των προγραμματισμών. Ο λογιστής θέλει να γνωρίζει ότι ο πελάτης του έχει έγκυρη και πιστοποιημένη εφαρμογή που καλύπτει τις προδιαγραφές.

Η εισαγωγή νέας τεχνολογίας είναι προς το καλύτερο.

Νικόλαος Σπυρόπουλος 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ το παθαίνω αυτό. Συζητάω με τον εαυτό μου. Κάποιες φορές δε, βγαίνω από τον έναν εαυτό και μπαίνω στον άλλο. Δεν τα βρίσκουν πάντα αυτοί οι εαυτοί μεταξύ τους... Εσείς βλέπω τα βρίσκετε!

Μάλιστα, αν το προχωρήσεις αυτό το παιχνίδι, φτιάχνεις έναν κανονικό άλλο εαυτό. Με το όνομα του, τον χαρακτήρα του...

Όποιος έχει διαβάσει Πεσόα, θα με καταλάβει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, invoice είπε

PROAKIS ΥΓ. Τις δαπάνες που δεν έχεις λάβει ως παραστατικό  και τις βλέπεις στην Μ.Υ.Φ δεν κάνεις συμπληρωματικές ώστε  να κερδίσει ο πελάτης σου φόρο και ΦΠΑ?

to έγραψα ότι μέχρι εκεί είναι εργαλείο.  όπως και μέχρι εκεί ήταν και η ΜΥΦ.  δηλ. ο άλλος μου έκοψε τιμολόγιο και άρα αναμένω δαπάνη.

πλαστά τιμολόγια πως κυκλοφορούσαν επί ΜΥΦ ,αφού στο πέρας υποβολής η απόκλιση θα είναι θεόρατη?

τα λιανικά δεν ξέρω αν τα "πιάνει" και αυτό.  δηλ. τι θα στέλνει πάνω.

που αυτό είναι εύκολο. όποιος έχει pos δίπλα θα έχει και την ταμειακή για να περνά ο τζίρος.  ΑΥΤΟΜΑΤΑ  θα χτυπά εκεί. και ας δίνει όποια απόδειξη θέλει.

ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΟΓΙΣΤΗ?

όταν μιλάτε για διπλά βιβλία,  έχουμε εμπορικά ,έχουμε υπόλοιπα πελατών-προμηθευτών.

και σε κάθε περίπτωση θέλεις να τα στέλνεις πάνω για επαλήθευση οκ.

στείλτα μια φορά τον χρόνο πριν την υποβολή της δήλωσης ,άρα να το Ε3 και να η διασταύρωση για τον δηλωθέντα φπα.

 

κοντός ψαλμός....ΕΑΝ  δεν υπάρχει το όφελος που λέτε και ΑΝ ταλαιπωριόμαστε άσκοπα θα προτείνετε το παραπάνω που έγραψα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση τώρα
  • Πλοηγούταν πρόσφατα   0 μέλη

    • Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένοι χρήστες που να βλέπουν αυτή τη σελίδα.
×
×
  • Δημιουργία νέου...